eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
971 عکس
421 ویدیو
110 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @M_PARSA70
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حاج آقا مجتبی تهرانی🔰🔰🔰 🌀در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و مولی باقی نمیماند🌀 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
9311-fa-algharat-tarjomeh.pdf
3.29M
💠 شهید سلیمانی (ره) 🔰🔰🔰 «این کتاب الغارات را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت ‎علی بن ابی‌طالب هست، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.» - 1397/3/17 📕 الغارات از کهن‌ترین متون تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید. این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمانخلافت امام علی و پس از آن است. از آن‌جهت که در این اثر به غارت‌های معاویه در قلمرو امیرمؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌙در این شب قدر عزیز بیایید حرف این ولی الهی را آویزه گوش کنیم 🌙 💠 «من نگرانی‌ام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بی‌انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطه‌ای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. این فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمی‌آید». ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍁 زندگی پس از زندگی🍁 ✍حجت الاسلام کاظم زاده 🌀شما را نمی دانم یادتان می آید یا نه. اما من بچه تر که بودم، نوار کاستی پخش شد با نام سیاحت غرب که روایت داستانی کتابی با همین نام، نوشته عالمی به نام آقا نجفی قوچانی از علمای دوره مشروطه بود که در قالب یک قصه جذاب، مردی از دنیا می‌رود و ماجراهای پس از مرگ و برزخ، به صورت اول شخص مفرد بیان میشود. 🔰شروعش هم با یک آهنگ مخوف این طور آغاز می‌شد:« و من مردم» به پول امروز، فکر کنم بیست میلیونی بازدید و لایک خورد.😁 یادم هست تا کلی وقت نمازهایم را سر وقت میخواندم، دیگه آدامس روی زنگ مردم نمی چسباندیم،😂😂 یه بنده خدایی در محله مان در یک اقدام انقلابی ، ماهواره اش را خرد کرد، مثل بمب تو منطقه پیچیده بود که فلانی هم توبه کرد. 🔰اما چند سالی است ماجرا به گونه دیگری در حال تکرار شدن است، اگر در سیاحت غرب، داستانی مبتنی بر آیات و روایات اندر احوالات قبر و برزخ می‌شنیدیم الان در «زندگی پس از زندگی» داستانهای واقعی از گونه ای مرگ و بازگشت مجدد به دنیا میشنویم. عجیب است پس از چند سال از پخش این برنامه، چند روزی است، هجمه هایی نسبت به این برنامه میشود که اینها واقعیت ندارد، توهم افراد است،پایه علمی ندارد و.... 🔰راجع به این برنامه پربیننده چند نکته مهم قابل توجه است ۱. این تجربه مختص به ایران نیست در سرتاسر دنیا نمونه های فراوانی از این جنس وجود دارد و حتی اختصاصی به کشورهای مسلمان هم ندارد و الان در غرب رشته ای با اسم اختصاری nde وجود دارد که هدفش بررسی علمی این تجربه هاست. ۲. به لحاظ علمی در دنیا بین متخصصین، مثل همه مسائل علمی، در این مسأله هم اختلاف وجود دارد، برخی معتقدند که این تجربه ها،بازتاب توهمات و خیالات و اندیشه ها و شخصیت خود فرد است که در یک فضای ویژه ای به چشم می آید. در مقابل یک جماعتی هم معتقدند که هیچ ریشه مادی برای این حوادث نمی توان پیدا کرد و به قول خودشان کاملا ماورایی است. شاهدش هم اینکه در افرادی که هیچ زمینه دینی ندارند و مثلا یک کودک چهار پنج ساله در یک خانواده و کشور ملحد، تجربیات بسیار مشترک با یک فرد مسلمان دارد. ۳. به لحاظ معارف اسلامی این جزء بدیهیات است که انسان، دارای دو بعد مادی و معنوی است، جسم و روح دارد کما اینکه عالم هستی، غیب و شهود دارد. تعلق و وابستگی این روح به بدن، هر چقدر که کمتر شود، آزادی عمل بیشتری پیدا خواهد کرد، اساسا یکی از فلسفه های دستورات دینی، کم کردن وابستگی جان انسان به بدن و عالم ماده است. وابستگی ای که برای همه در زمان مرگ از بین میرود. در این تجربه ها، روح نه به صورت کامل بلکه ناقص از بدن کنده میشود و فرا زمانی میشود، کلی حادثه در کسری از ثانیه رقم میخورد. ۴. حملات به این برنامه با وجود سابقه سه ساله اش در سیما، به قول عباس موزون، مجری برنامه به این دلیل است که تجربه گران، امسال بیشتر از اهل بیت گفتند و کار حتی به سردار سلیمانی، هم رسید. اساسا دو کلیدواژه ولایت و شهادت سبب کهیر زدن برخی میشود، چه کنیم؟! ۵. تعامل میان حوزه با افراد صاحب این تجربه ها و متخصصینی که در این موضوع، کار می کنند، هم سبب میشود که انحرافات احتمالی این جریانات از بین برود و هم موضوعات جدیدی برای استنباط معارف دینی فراهم شود. برنامه را با خانواده حتما ببینید، هم جذاب است چون قصه دارد و هم به شدت اثرگذار است مخصوصا برای بچه ها که پاک ترند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حجت الاسلام و المسلمین مهدیان🔰🔰🔰 ♦️عدالتخواهی خوارج خوش خط و خال♦️ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠اگر مردم احساس مسئولیت نکننند .....💠 📹حجت الاسلام و المسلمین پناهیان🔰🔰🔰 🔘 علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمی‌گوید و نمی‌خواهد با سیاست‌بازانه و فریبکارانه و بی‌تقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در این‌صورت ولایت دچار غربت می‌شود. 🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد می‌کند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همه‌چیز هم به مسئولیت‌پذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 آیا امام‌زمان(ع) هم می‌خواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا می‌خواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آن‌طرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 پس راه‌حل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیده‌ای که قوی‌تر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک می‌کنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری می‌کنند، اینها سازماندهی‌کننده و انگیزه‌بخش‌ به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد می‌کنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر می‌کنند. 🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونه‌اش مالک اشتر و عماریاسر است که نقش‌های هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم. 🔘 وقتی این دست‌ها قطع می‌شوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی می‌کند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد می‌شود. حضرت کریمانه برخورد می‌کند؛ ولی ابهّت‌اش می‌ریزد و خیلی‌ها جرأت جسارت پیدا می‌کنند. ابهّت‌ و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرت‌طلب‌های زورگو که حرمت‌شکنی می‌کنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب می‌خورد. 🔘 یک عده‌ای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، می‌بُرّد و نمی‌تواند امامش را از غربت بیرون بیاورد. 🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امام‌زمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد می‌کنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند. 🔘 در زمان امام‌زمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل می‌دهند. به‌واسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم می‌شود. اینها با رفتارشان، با منش‌شان و با گفتارشان، مسائل را تبیین می‌کنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است. 🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما به‌خاطر ترس از دوقطبی‌های کاذبی که در جامعه درست شده، نمی‌توانند حرف بزنند، می‌گویند «اگر حرفی بزنم متهم می‌شوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم» 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠عدالتخواهی خوارجی و قدرت طلبی اموی💠 ✍علی مهدیان🔰🔰🔰 🔹علی ع فرمود اگر ماه و خورشید را در اختیارم بگذارند که دانه ای را از دهان موری بگیرم، چنین نمیکنم.(خطبه ۲۲۴) یعنی حاکمیت و قدرت بر جهانیان را نمیگیرم در ازای کوچکترین ظلم. خوب مگر حکومت یک هدف مقدس و میانی برای کسب عدالت نیست؟ چرا او مصلحت اندیشی نمیکند؟ 🔹او سهم بیت المال خوارج را قطع نمیکند تا وقتی شمشیر را علنی نکشیدند. چرا؟ او گفت بلدم به سبک معاویه او را زمین بزنم ولی چنین نمیکنم. چرا؟ مگر حفظ حکومت واجبترین واجبات نیست؟ 🔹چون قدرت و حکومت در منظر علی ع و دیگران دو معنای متفاوت دارد.قدرتی که علی ع دنبال میکند جوشیده از ایمان امت است عمق دارد، قدرت معاویه ظاهر دارد مادی است ناشی از ساخت و پاخت سیاسی و پول و این قبیل است. آن هویت ایمانی و انقلابی روح عدالت است و برخاسته از عدالت و محقق کننده عدالت. 🔹عدالت برای علی ع فقط یک هدف ظاهری نیست که مسیر رسیدن به آن هر قدرتی باشد. همانطور که قدرت نیز هدفی نیست که برای تحقق عدالت با هر مصلحت سنجی کسب شود. برای علی ع عدالت هم نقطه آغاز است و هم مسیر است و هم البته هدف. تحقق عدالت اگر مراحل دارد، به دلیل مراحل رشد امت است و الا عدالت تخصیص نمیخورد. به هیچ چیز. نه قدرت نه مصلحت. در این میان قیام لله حکومت میسازد همان که باطن عدالت است. برای همین است که در مکتب علی ع، عادل مهمتر از عدالت است. جامعه عادل. حاکم عادل. حالا کسی که قدرت ایمان مردم را لازم دارد، تمام هم و غمش، این است که اولا خود مبعوث شود و این یعنی ظلم نکند. سکوتش و قیامش عادلانه باشد. 🔹نگویید آن مصلحت ورزی خودش عدالت است. با اسم عدالت، بازی نکنیم. مصلحت در حکمرانی علی ع اضافه میشود به نظام امام و امت، مصلحت نظام. یعنی به همان هویت ایمانی و آرمانی، اضافه میشود حفظ این هویت و ارتقای هویت، مناط اصلی مصلحت است. 🔹پیامبر ص هم وقتی احزاب و قبایل به او پیشنهاد سهم جدی از قدرت دادند فرمود خورشید و ماه را هم بدهید دست از دعوت بر نمیدارم. او نیز قدرتی را میخواست که از مسیر دعوت و تحول قلوب محقق شود. نه هر قدرتی. حالا معلوم میشود چرا در شورای شش نفره علی ع کوتاه نیامد. چرا منافقین را تا قبل از علنی کردن جنگشان رسوا نمیکرد. چرا در جنگها اولین تیر را پرتاب نمیکرد؟ چرا آب را بر لشکر دشمنی که آب را بسته بود بر او، نمیبست. چرا پیشنهاد حکومت از مردم را اولا پس زد و گفت شما قیام‌ و تحول پیدا نکرده اید و توان تحمل عدالت مرا ندارید. اصلا چرا امام حسن ع، حکومت را سپرد به معاویه و با پول بیشتر سردارهای خود را حفظ نکرد و حکومت را نگه نداشت. چون حکومتی که هدف متوسط است، عمقش انقلاب امت است. بدون آن پوک است و آب بینی بز ارزشمند تر از آن است. 🔹 عدالت را باید با صیرورت باطنی و ایمانی فرد و جامعه تقریر نمود. کاری که حضرت امام در شرح حدیث جنود عقل و جهل در تبیین عدل و جور انجام میدهد. و این یعنی غایت دین، پرورش عادل است که هم عدالتخواه است و هم عدالت آفرین. برای همین هر عدالتخواهی، علوی نیست. عدالتخواهی خوارجی روی دیگر سکه قدرت طلبی معاویه ای است. هر دو ظاهری اند هر دو برای تحققشان دست به هر ابزاری میبرند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️ما در کنار شیطان خواهیم ایستاد!⭕️ 🎙 امام موسی صدر🔰🔰🔰 🔵جنگ ما با آنان (اسرائیل) جنگ با یک مجموعه از انسانها نیست. بلکه این جنگ در واقع نبردی با و و و است. (پیام امام موسی صدر به مجلس ملی فلسطین). ⭕️اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگند، ما در کنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. ۶۷ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
♻️ تناسب معکوس♻️ ✍️🔰🔰 ♾عدد ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود، حاصل، همان بی‌نهایت است... بی‌نهایت به اضافه یک؛ به اضافه ده؛ به اضافه یک میلیون؛ به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛ نتیجه‌اش یکسان خواهد بود. ⚠️به عبارت دیگر، اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بی‌نهایت برابر است! 🌱رفیق! عبادت‌های من و تو هم در برابر ، مثل این اعداد در مقابل بی‌نهایت هست!!! 👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام می‌دهیم؛ چیزی به خدا اضافه کردیم؛ ⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم، چیزی از اون کم میشه! نکته مهم‌ اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی، باید خودت رو کوچک‌تر ببینی. چون عدد یک وقتی به بی‌نهایت اضافه می‌شود و می‌بیند اتفاقی نیفتاد، گمان می‌برد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد، و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر... 🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛ می‌فهمد که واقعا است!!! 💢هر چه بزرگ‌تر می‌شود و می‌بیند اثری در بی‌نهایت رخ نمی‌دهد، به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی می‌برد! ✅در نتیجه اگر عبادت‌مون درست باشه؛ هر چه که بیشتر باشد؛ باید وجودی بیشتری در ما ایجاد کند... 💠، یک تناسب معکوس است! «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا» «كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است و هر كس ‍بدی كند به خویشتن بدی كرده.» سوره مبارکه ، آیه46 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀💠💠🌀 🎥 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان🔰🔰 🔘 در مدیریت ولایی، قدرت ولیّ خدا با استفاده از حرکت‌های سیاسی و دیگر ابزار نیست، بلکه با استفاده از عشق و بصیرت مردم است. یعنی این قدرت با فهم و عشق مردم فراهم می‌شود. 🔘 بالاتر از فرمانبری و اطاعت از ولیّ خدا، لزوم نصرتِ ولیّ خداست. گاهی ممکن است ولیّ خدا امر نکند، ولی شما می‌گویی «من می‌خواهم کمکَت کنم» حتی گاهی ولیّ خدا می‌فرماید «بروید» اما یاران او می‌گویند اجازه بده ما در راه تو جان بدهیم. در شب عاشورا همین‌ اتفاق افتاد. شب عاشورا شب اطاعت نبود؛ شب نصرت بود. امام‌زمان(ع) هم این را می‌خواهد. 🔘 قرآن می‌فرماید: «فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا...» مردم، باید برای پیامبر(ص) چند عمل اصلی انجام بدهند: اول رعایت حرمت است، دوم نصرت و سوم تبعیت است. 🔘 «عَزَّرُوهُ» یعنی حرمت پیامبر را بالا ببرند. وقتی حرمت و ابهّت او بالا برود، او با محبوبیت و ابهتش کار می‌کند و مشکلات را حل می‌کند. 🔘 «نَصَرُوهُ» یعنی مردم باید او را کمک کنند و گاهی کمک‌کردن، بدون امرِ امام است. نصرت یعنی منتظر نمانی که امام به تو امر کند، فقط اجازه ‌بگیری که برای امامت یک کاری انجام بدهی. 🔘 بعضی‌ها حرف را گوش می‌کنند، اما امرِ ولی را نفله می‌کنند، به‌قدری کِش‌ می‌دهند و شُل عمل می‌کنند که مایۀ قدرتِ امام نمی‌شوند. وقتی امام جامعه را به بهانه‌های مختلف تضعیف کنید، دیگر رأی او نافذ نخواهد بود. 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠💠 🎥مقام معظم رهبری (دامت برکاته) 🔰🔰🔰 🔻 او[شهید مطهری] انسان بصير و نافذالبصيره‌اى بود؛ آدم معمولى نبود؛ بينش تيزى داشت؛ به سطح جامعه نگاه مى‌كرد و اشتباهاتى را كه در فهم عمومى ملت ما وجود داشت و متأثّر از تلقين دشمنان بود، مى‌فهميد كه چيست و شروع مى‌كرد با آن‌ها كردن. 🔻 همين ، كه مبارزه‌ى در راه خدا بود، كمك بسيار زيادى به پيروزى اين كرد؛ چون تا مردم فكرشان درست نباشد، كارِ درست از آن‌ها سر نمى‌زند. فكر كه درست شد، انسان درست عمل مى‌كند. اعتقاد به يك‌راه درست كه پيدا كرد، در آن راه به حركت درمى‌آيد و آن راه را مى‌پيمايد. 🔻 شهيد مطهّرى به شناخت مردم كمك مى‌كرد كه راه را بشناسند. پس، به پيروزى اين انقلاب و به هدايت اين حركت عمومى كمك كرد. 🗓 ۱۳۷۲/۰۲/۱۵ 📢 لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64