eitaa logo
نسیم ولایت
78 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
892 ویدیو
376 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️جنگ ترکیبی غرب علیه ایران؛ حوزه‌های تهدید کدام است؟ (بخش دوم) 🔸شناخت چیستی، ابعاد، شیوه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی نخستین گام در بازشناسی تهدیدهای بالقوه و بالفعل در این زمینه و چاره‌اندیشی برای مقابله با آنهاست. به عنوان کشوری موثر و جریان‌ساز در منطقه خاورمیانه و در عرصه بین‌المللی، همواره از ناحیه و هم‌پیمانان آن در معرض انبوهی از تهدیدها قرار دارد؛ که در چارچوب جنگ‌های هیبریدی یا جنگ‌های ترکیبی می‌گنجد. 💠جنگ ترکیبی و ابعاد آن (۱) 🔹 به راهبرد نظامی پیچیده‌ای اطلاق می‌شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. گزارش کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵ را می‌توان به عنوان نقطه عطفی در معرفی مولفه‌های جنگ هیبریدی به عنوان یک مدل جنگی در عرصه بین‌المللی محسوب کرد. در این نشست بین المللی جنگ اقتصادی، حمله سایبری، جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی، جنگ‌های نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی و دیپلماسی، به عنوان هشت مولفه جنگ ترکیبی معرفی شده است. برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفه‌های آن می‌پردازیم. هر یک از این جنگ‌ها خود ابزارها و شیوه‌های متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافته‌اند. 1⃣به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی کشور متخاصم  با هدف تضعیف اقتصاد کشور مقابل ذیل عنوان کلی جنگ اقتصادی تعریف می‌شود که بارزترین روش‌های آن و است. هدف جنگ اقتصادی تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصادی رقیب است. 2⃣نبرد مجازی یا  به نوعی از نبرد اطلاق می‌شود که دو طرف در آن از شبکه‌های رایانه‌ای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در جاری می‌کنند. هدف از این نوع جنگ تخریب سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این نبرد حرکتی در جهت تغییر موازنه اطلاعات و دانش به نفع طرف دیگر است. 3⃣  مجموعه‌ای از فنون شامل گردآوری، انتقال، حفاظت، جلوگیری از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات را در بر می‌گیرد که به وسیلۀ آن یکی از دو طرف درگیر  به مزیت چشمگیر در عرصه دسترسی به اطلاعات دست یافته و آن را حفظ می‌کند. 4⃣  و چریکی اصطلاحی کلی است که برای تشریح عملیات نظامی در منطقه تحت کنترل دشمن و با استفاده از منابع و ساکنان بومی به کار می‌رود و از سوی منابع خارجی پشتیبانی و هدایت می‌شود. ... منبع؛ ایرنا @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️علامه ابن شهر آشوب درباره شخصيت حضرت فاطمه (س) چه می گويد؟ 🔹علامه خيبر ابن شهر آشوب [۱] گويد: آن كس كه گفتارش راست، احوالش با بركت، كردارش پاك و آراسته به عدالت، خشنود در گفتار، پسنديده در راهنمایى، با دلسوزى و مهربانى گوياى حديث، آزاد زن بخاطر انفاق، بانوى زنان در صدقه دادن، خويشتندار در همه جا و بريده از همگان براى هميشه، درخشان بر اثر احسان و در پوشش بسان مريم كبرى و رازش پنهان و به نيكى از ديگران جدا، شهودش تابناك و پرستشش آسمانى، در پارسایى بى اعتنا به همه چيز، در زايمان پاك، در پارساى برگزيده، پرستش گر خشنود، خشنود از پروردگار و مورد پسند او، شب زنده دار گرامى، نيايش گر پاكدامن، بانوى بانوان، محبوب حبيب خدا و برگزيده خداى رحمان، دختر بهترين رسولان و نور چشم سرور همه آفريدگان، رشته پيوند بين زنان جهانيان، 🔹دادخواه پيشگاه عرش در روز جزاء، ميوه نبوت، مادر امامان، شكوفه دل، شفيع امت، زهراء گرامى، سپيد روى شكوهمند، مورد احترام در زير گنبد كبود، حوريه انسان نما، بتول عذراء، ششمين نفر از زنان بزرگ. وارث سرور پيامبران، همسر سرور اوصياء، فاطمه الزهراء، صديقه كبرى، آسايش جان حضرت مصطفى، درد آشناى بى فرياد و ناله، دارنده درخت طوبى آن كس كه در شان او و همسر و فرزندانش سوره «هل اتى»نازل گشته است، دختر پيامبر، همدم وى، مادر سبطين، جده امامان، بانوى زنان دنيا و آخرت، همسر مرتضى، مادر مجتبى، دختر مصطفى، بزرگ بانوى ناشناخته گرامى، زن ستمديده شهيده، بانویى خردمند، همتاى مريم، بر كنار از هر بدى، نشان دار هر خوبى، آن كس كه وصفش در انجيل آمده و به نيكى و بزرگى از او ياد گشته، گوهر تابناك و ستايشگرش خداى جليل كه به فرمان پروردگار، خطبه عقدش با مرتضى را جبرئيل قرائت كرد. [۲] پی نوشت: [۱] محمد بن علی بن شهر آشوب سَرَوی مازندرانی (۴۸۸ق - ۵۸۸ق) معروف به ابن شهر آشوب، فقیه، مفسّر و محدّث شیعه در قرن ششم هجری قمری و نویسنده کتاب‌هایی همچون مناقب آل ابی طالب و معالم العلماء. [ویکی شيعه] [۲] مناقب، ابن شهر آشوب، ج ۳، ص ۳۵۷-۳۵۸ 📕فاطمه زهرا (س) شادمانی دل پیامبر (ص)، احمد رحمانی همدانی، ترجمه: سیّد حسن افتخار زاده، دفتر تحقیقات و انتشارات بدر، قم، چ سوّم، ص ۵۹-۶۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️ما باید مستقل و عزّتمند و پُرتلاش و پُرتوان عمل کنیم 🔹غربی‌ها اصرار دارند که سیاست خارجی کشور متمایل به آنها و زیر پرچم آنها باشد؛ آن هم به شکل تبعیّت؛ میل غربی‌ها این است؛ چون سالها اینجور بوده است؛ هم در زمان اواخر قاجار، هم در دوران طولانی حکومت پهلوی، ایران تحت سیطره‌ی سیاستهای غرب بوده؛ آمده و ایران را از تحت سیطره خارج کرده؛ در تمام چهل سال، تلاش غربی‌ها - چه آمریکا، چه اروپا - برای این بوده است که آن سیطره‌ی قبلی خودشان را بر این کشور ادامه بدهند؛ 🔹لذا شما می‌بینید با چین ارتباط برقرار میکند، آنها عصبانی میشوند، با روسیه ارتباط سیاسی یا اقتصادی برقرار میکند، آنها ناراحت میشوند، عصبانی میشوند؛ با همسایگان میخواهیم ارتباطات را برقرار کنیم آنها وارد میشوند، ‌همسایه‌های بیچاره‌ی ضعیف ما را زیر فشار قرار میدهند و مانع میشوند. اینها مواردی است که ما شاهدش بودیم و بنده موارد متعدّدی را سراغ دارم از کشورهای عربی و کشورهای همسایه که مسئولین عالی‌رتبه‌شان حتّی میخواستند به ایران سفر کنند، [امّا] آمریکایی‌ها رفتند مانع شدند که سفر نکنند؛ 🔹یعنی اینها با هر گونه تحرّک دیپلماسی ما مخالفند. ما نمیتوانیم در مقابل این خواست آنها منفعل عمل کنیم؛ ما باید مستقل و عزّتمند و پُرتلاش و پُرتوان عمل کنیم و این کار را در منطقه بعضی‌ها کرده‌اند و بحمدالله به نتیجه رسیده‌اند. بیانات‌ مقام‌‌ معظم‌ رهبری‌۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
هدایت شده از همراهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅۲۰ روز مانده تا بزرگترین رخداد فرهنگی ویژه قشر کارگران و کارخانجات ✍یادواره شهدا ؛پلی بین شهیدان کارگر با نسل کنونی در جنگ اقتصادی اگر تشنه معارف ناب شهدایی هستید به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/falavarjanshohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت عظیم حضرت فاطمۀ زهرا (سلام‌الله‌علیها) بعد از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشجو، ثروتی عظیم برای کشور ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @samenfalavarjan
♨️ صدو بیست و ششمین جلسه گفتگوی زنده تصویری گروه بصیرتی اهل البصر: موضوع: نقش انقلاب اسلامی ایران در ظهور امام زمان ((تبیین مبانی جهاد تبیین و آشوب های اخیر کشور و فتنه های آخرالزمان )) 🌏سخنران این جلسه : حجت الاسلام والمسلمین جواد نصرالله پور ((عضو انجمن علمی مهدویت حوزه قم و هیئت مدیره راهبردی اندیشه مهدویت کشور،راوی سیره شهدا و دفاع مقدس و کارشناس مسائل سیاسی )) زمان: سه شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۲۰:۳۰ ((این جلسه با همکاری سپاه ناحیه فلاورجان برگزار خواهد شد)) 🎥پخش لایو جلسه در کانال اهل البصر روبیکا: https://rubika.ir/ahlolbasar | محتوای ثامن ناحیه فلاورجان
🌐بدون شرح
999.4K
🇮🇷 🔊صوتی | پرسش و پاسخ 🍃🌹🍃 🔴 سؤال: چرا كسی كه امنیت مردم را به‌خطر بیندازد به‌ عنوان محارب شناخته شده و حكم او اعدام است. ولی چه‌طور فردی كه ۸ سال رئیس جمهور كشور بوده و با سوء‌مدیریت خود، امنیت اقتصادی، روانی و حتی جانی مردم را به‌خطر انداخته است،‌ به‌عنوان محارب، حداقل محاكمه نمی‌شود؟ فردی كه با سوء‌ مدیریتش در بحران كرونا، جان هزاران ایرانی را گرفته است. فردی كه ظاهراً بر اساس شواهد موجود، خزانه خالی را تحویل دولت بعدی داده تا شاهد ناكامی دولت و به تبع آن نآرامی جامعه باشد. 🎙 جواب: سید جلال حسینی
🇮🇷 🔊 گفتگوی صوتی 🍃🌹🍃 🎙سخنران: دکتر داریوش صفرنژاد- کارشناس روابط بین‌الملل ✅ موضوع: بررسی رابطه چین و عربستان و چشم انداز اقتصادچین و ارتباطش با ایران 🕤 زمان: چهارشنبه ۲۳ آذر ماه ساعت ۲۰ ❌ مکان: کانال تحلیل صوتی هادیان سیاسی https://rubika.ir/tahlil_samen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹خضریان خطاب به دانشجویی که بدون حجاب پشت تریبون حاضر شد:اگر حجاب بر سر بگذارید با شما گفتگو خواهم کرد در غیر این صورت به احترام خون شهدا با شما گفتگو نمی‌کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پرچم کثیف جعلی تجزیه طلبان خبیث درست مقابل مولوی عبدالحمید؛ هنگام خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان! @samen_emam_sadegh
👌یک نانوایی جذاب در خیابان آیت‌الله کاشانی واقع در شهر یزد @samen_emam_sadegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جواد نوفرستی، کارشناس انرژی : ♦️دولت روحانی حدود سه سال پیش، بنزین را هر لیتر ۲۷ سنت به طرف خارجی فروخت، پولش را گرفت و خرج هم کرد، حالا دولت رئیسی باید طبق قرارداد بنزین تولیدشده را تحویل طرف خارجی دهد!
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ تحلیلی بر «چرایی تغییر در سیاست های عربستان به سمت شرق ( خاصه کشور چین )» 👈۱_ از دست دادن حمایت های غرب و خاصه آمریکا در جنگ با یمن و آشکار شدن اختلافات در این عرصه 👈۲_در اوپک پلاس اختلاف نظر با آمریکا در مورد زوایای تعیین قیمت نفت و گاز ( با توجه به جنگ اوکراین با روسیه و کاهش صدور گاز به اروپا و تبعات جبران ناپذیر آن برای اروپا و عدم همراهی آمریکا در تامین بخشی از گاز مورد نیاز اروپا..) 👈۳_تبعات جنگ فرسایشی با یمن و مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و...برای گاو شیرده آمریکا 👈 سیاستهای مقابله ای با جمهوری اسلامی ایران در منطقه و خاصه جبران عقب ماندگی های در برابر ایران اسلامی در تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی و...با شرق خاصه چین .. 👈۵_در سیاست های غرب آسیا حفظ موازنه قدرت در برابر جمهوری اسلامی ایران ( هر چند تلاش بیهوده و فاقد دلائل قابل توجیه است زیرا ظرفیت های متعدد کشور ما را ندارد از جمله :« اقتدار و استقلال و مردمی بودن و عدم وابستگی به بیگانگان و پیشرفت های شگرف و محیر العقول در عرصه های صنعتی و کشاورزی و هسته ای و سلول های بنیادی جنینی و موشکی و...» 👈۶_از انزوا و طرد شدن خود در منطقه و بین الملل در بین دول اسلامی و دولتهای مستقل جلوگیری کردن ،و تا حدودی ترمیم شکاف های ایجاد شده در این زمینه ( البته جنایات جنگی غیر انسانی این کشور در یمن را با هیچ عمل و اقدامی نمیشود پاک کرد و...) 👈۷_به تعبیری اصطلاح « گاو شیرده » را در اذهان و تعاملات سیاسی و اجتماعی و...محو نمودن و مطرح شدن به عنوان کشوری تاثیر گذار در مسائل و تحولات خاورمیانه ای ( این هم در افکار عمومی قابل پذیرش نیست به دلائلی که در این مقال نمی گنحد) 👈۸_القای این ذهنیت در افکار عمومی جهانیان که عربستان سعودی بدون وابستگی به غرب خاصه آمریکا میتواند به حیات خود ادامه داده و نقش خود را موثر بازی کند ( البته این موضوع شاید تاکتیکی بوده و به اقتضای زمانه باشد ولی بررسی های میدانی گواه وابستگی ناگسستنی ال سقوط به غرب خاصه آمریکا بوده و خواهد بود ) ✅موقعیت متزلزل ال سقوط در عربستان ،جو رعب و وحشت در این کشور خاصه مناطق شیعه نشین از جمله قطیف و...،اختلاقات اساسی و بنیادین در خاندان سعودی در کسب قدرت ،وابستگی در عرصه های مختلف خاصه صنعتی و کشاورزی و.....به غرب ،اتکای صرف به منابع گاز و نفت ( تلاش هایی را در بحث مباحث هسته ای و ساخت نیرو گاه های هسته ای و ....با مشارکت غرب آغاز شده !!!) جنگ نیابتی با یمن و پیامدهای سنگین آن بر عربستان و اختلافات اعتقادی و دینی و سیاسی و اجتماعی و ...استراتژیکی با ایران اسلامی و....گویای وضعیت نابسامان و بحرانی عربستان بوده و هست و دیگر نمیشود پایه های متزلزل ال سقوط را این اصلاحات استحکام بخشید و سقوط تا سعود نزدیک است. انشاء الله سهراب خلیلی ۲۲ آذر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📽 | چرایی حمایت دانش‌آموزان از حکومت پهلوی 🍃🌹🍃 💢 تجربه‌ای تأمل برانگیز در مدارس! ⁉️ برداشتی غلط از پهلوی توسط دانش‌آموزان! 🎙 | |
💢نکته‌ قابل تأمل در تکرار آشوب‌ها در ایران 🔹در فتنه اخیر تقسیم کار تیم‌های رسانه‌ای با گروهک‌های عملیاتی در جبهه نفاق و عناد بر این اساس بود که در مرحله‌ اول با به کارگیری ظرفیت رسانه‌ای تحت حمایت همه‌جانبه‌ مثلث عبری، عربی و غربی، مردم را به بهانه اعتراض به وجود برخی مشکلات (زخم‌های اقتصادی، فرهنگی و...) وارد خیابان‌ها ‌کنند. 🔸 در مرحله بعد با استفاده از ظرفیت برخی چهره‌های خودباخته و منفعت‌طلب (با مشوق‌هایی چون فروش اکانت، دریافت آسان گرین‌کارت و...) موج اعتراضات را از نیازهای واقعی به سمت شعارهای سیاسی و ضدیت با نظام برده و طبقه‌ حسی‌ـ هیحانی جوان و نوجوان را وارد گود نمایند. 🔹در مرحله سوم؛ با تزریق تیم‌های عملیاتی و گروهک‌های آموزش دیده و مزدورصفت به تخریب اموال و کشتار مردم و نیروهای امنیتی دست زدند تا اینکه هم جامعه را نسبت به نظام بدبین نمایند و هم قدرت دفاع را از نیروهای بی‌دفاع و مظلوم امنیتی بگیرند و در مرحله آخر، برخی افراد و جریانات روشنفکرمآب و تجدیدنظرطلب(تجزیه‌خواه) در کنار برخی چهره‌های مشهور اما در حقیقت منفور، شروع به دفاع از قاتلان، محاربان و معاندانی بکنند که دست به سلاح گرم و سرد برده و مصداق اتم محاربه و افساد فی‌الارض و ایجاد فتنه است، طبق مبانی قرآنی و عقلانی همانا فتنه بدتر از قتل است؛ چرا که قتل کشتن یک نفر اما فتنه و ناامنی بستر مرگ بی‌گناهان زیادی را فراهم خواهد کرد. 🔸نکته قابل توجه اینکه آشوبگرانی که به اعتراف اربابان‌شان مسلح شده بودند، در مقام کشتن مأموران امنیتی اعلام می‌کنند که در جنگ با نظام‌اند و کشتن در جنگ طبیعی است، اما وقتی دستگیر می‌شوند و مجازات یا در معارضه با حاکمیت مستقر کشته می‌شوند، همین قاتلان می‌شوند معترضانی که بی‌گناه کشته می‌شوند! 🔹نتیجه اینکه برخورد قاطع و به دور از مماشات و ملاحظات و البته مبتنی بر قانون با بانیان فتنه‌ ناامنی و آشوبزای اخیر تدبیری معقول، واقع‌بینانه و مبتنی بر حکمت بازدارندگی است در جهت بستن درب اغتشاش تخریب و کشته‌سازی، چرا که تنها چیزی که در آن درک نمی‌شود؛ مردم و مشکلات مردم است. 🔸هر چند تدبیر عاجل برای ایجاد فضا و فرصت مناسب و قانونی برای بیان اعتراضات معقول نیز از ضرورت‌های اصلاح در امور و پاسخگو کردن مسئولان است که باید هر چه زودتر اما جامع و مانع بدان پرداخت و در فراهم‌سازی زمینه‌های این چرخه‌ درست مطالبات و شفاف‌سازی تلاش نمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در برابر جنگ روانی دشمن، جهاد تبیین پیش بگیرید عالیه حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهمان یک مهمانی خاص 🔹همه‌ی ما به مهمانی دعوت می‌شویم و از قبل می‌دانیم که صاحب آن مهمانی کیست، این‌بار اما شما روایت یک مهمان را می‌بینید که نمی‌داند به کجا دعوت شده است! 🇮🇷 پایگاه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) ریاخون
⁉منظور از با خدا و رسول چيست؟ ايا به معناي مخالفت با احكام و اوامر خدا يا اسلامي است؟ در اين چند روز متني در فضاي مجازي منتشر شد با اين مضمون كه "چه خداي كوچكي داريد كه با بستن خيابان و چاقو كشيدن ميشه باهاش جنگيد "😔 صرف نظر از اينكه آيا عنوان محاربه بر محسن شكاري صادق است يا نه و آيا در اين صورت، مستحق اعدام بوده است يا مجازاتهاي ديگر؟ به مفهوم محارب در قران مي پردازيم. 👈برخلاف تصور عمومي رايج ، مجازات محارب ، اصلا ارتباطي با مخالفت با خدا و رسول ندارد بلكه مجازات ذكر شده در ايه 33 سوره مائده براي كساني است كه عليه مردم سلاح مي كشند. ✅علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این گونه گفته است:"(يحاربون الله ) دشمنى با خدا معناى وسيعى است كه هم شامل مخالفت با يك يك احكام شرعى مى شود و هم بر هر ظلمى و اسرافى صادق است و ليكن از آنجا كه در آيه شريفه رسول خدا (ص) را هم ضميمه كلمه (الله ) كرده ، و فرموده : (الذين يحاربون الله و رسوله ) اين معنا را به ما مى فهماند كه مراد از محاربه ، دشمنى با خدا در خصوص مواردى است كه رسول نيز در آن دخالتى دارد و همينكه بعد از ذكر محاربه با خدا و رسول جمله : (و يسعون فى الارض فسادا) را آورده ، معناى منظور نظر را مشخص مى كند و مى فهماند كه منظور از با خدا و رسول، در زمين از راه اخلال به امنيت عمومى و راهزنى است ، نه مطلق محاربه با مسلمانان ، بنابراين مراد از محاربه و افساد بطورى كه از ظاهر آيه بر مى آيد به است ." ✅آیت اله مکارم شیرازی نیز در تفسیر نمونه چنین گفته است: "منظور از «محاربه با خدا و پیامبر» آن چنان که در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)وارد شده و شأن نزول آیه نیز کم و بیش به آن گواهى مى دهد این است که: کسى با به وسیله به جان یا مال تجاوز کند، اعم از این که به صورت دزدان گردنه ها در بیرون شهرها چنین کارى کند و یا در داخل شهر. بنابراین، افراد چاقوکشى که به جان و مال و نوامیس مردم حمله مى کنند نیز مشمول آن هستند. 👈جالب توجه است که: محاربه و ستیز با بندگان خدا در این آیه، به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و این، تأکید فوق العاده اسلام درباره ها و رعایت آنان را ثابت مى کند." ✅"تعبير «محاربة الله و رسوله» از قبيل مجاز در اسناد است با حفظ معناى حقيقى محاربه، يعنى محاربه با خدا و پيامبر به معناى محاربه با آن چيزى است كه خدا و پيامبر بر آن ولايت دارند كه عبارت باشد از و ، و به قرينه جمله (وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً) كه عطف بر جمله اول شده است، مشخص مى‌شود كه مراد از محاربه، همان ايجاد فساد در زمين از طريق اخلال در امنيت و است نه هرگونه محاربه‌اى از قبيل محاربه كافران و باغيان با مسلمانان. بدين معنا كه هر كس با مسلمانان محاربه كند، مانند آن است كه با خدا و رسول محاربه كرده است و از چنين تعبيرى، زشتى و سنگينى اين جرم فهميده مى‌شود. 💢حاصل كلام آنكه، قياس اين آيه به آيه كه در آنجا رباخوارى در حكم محاربه با خدا و پيامبر بيان شده است، قياسى بسيار خلاف ظاهر است" 🖊 ايت الله هاشمي شاهرودي،بايسته‌هاي فقه جزا
❇️ از از بزرگترين گناهان است‌ 💠قالَ رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِلْمُجْرِمِينَ (۱۷/قصص) 🌱‏(سپس موسی) گفت: پروردگارا! به خاطر (قدرت و) نعمتی كه بر من ارزانی داشتی، پس هرگز پشتيبان تبهكاران نخواهم بود. 🔷‏در فقه اسلامی باب مفصلی پيرامون" اعانت بر اثم" و" معاونت ظلمه" با احاديث فراوانی داريم كه نشان می‌دهد يكی از زشتترين گناهان ياری ستمكاران و ظالمان و مجرمان است و سبب می‌شود كه انسان در سرنوشت شوم آنها شريك باشد. 🔷‏اصولا ظالمان و ستمگران و افرادی همچون فرعون در هر جامعه‌ای افراد خاصی هستند، و اگر توده جمعيت با آنها همكاری نكنند فرعونها فرعون نمی‌شوند اين گروهی از مردم زبون و ضعيف و يا فرصت‌طلب و دنياپرست هستند كه اطراف آنها را می‌گيرند، و دست و بال آنها و يا حد اقل سياهی لشكرشان می‌شوند، تا آن قدرت شيطانی را برای آنها فراهم می‌سازند. 🔷‏در قرآن مجيد روی اين اصل اسلامی و انسانی كرارا تكيه شده است: در آيه دوم سوره مائده می‌خوانيم: وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‌ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ‌:" بر نيكی و تقوی تعاون كنيد، و به گناه و تعدی هرگز كمك نكنيد". قرآن با صراحت می‌گويد:" ركون بر ظالمان موجب عذاب آتش دوزخ است" وَ لا تَرْكَنُوا إِلَی الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ (هود- ۱۱۴). 🔷‏" ركون" خواه به معنی تمايل قلبی باشد، يا به معنی همكاری ظاهری، يا اظهار رضايت، و يا دوستی و خيرخواهی، يا اطاعت كه هر يك از مفسران تفسيری برای آن كرده‌اند و يا مفهومی كه جامع همه اينها است، و آن اتكاء و اعتماد و وابستگی است، شاهد زنده‌ای بر مقصود ما است. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺
چند جمله درباره فرخ نژاد 🔺میگویند نام دلقک از طلحک گرفته شده. طلحک لوده دربار سلطان محمود غزنوی بود. در کتاب لطائف الطوائف آمده، سلطان محمود از طلحک ناراحت بود میخواست چوبش بزند، غلامها رفتند چوب بیاورند، طلحک گفت بقیه بیکار نباشند پس گردنی بزنند به من تا چوب بیاید. شاه خندید و بخشید. 🔹دلقکها بودنشان چند فایده داشت یکی اینکه باعث میشدند شاهان کیف کنند، بخندند، خوش باشند. دیگر آنکه سوپاپ اطمینانی بودند برای ساختار حاکمیت با ظاهر مردمیشان. مردم را سر کار میگذاشتند از ظالم اصلی حواسشان را پرت میکردند به مشکلات فرعی مشغول میکردند. اگر دلقکها به حال دربار مفید نبودند باقی نمیماندند. در تاریخ بیهقی آمده امیرمسعود غزنوی در یک مجلس مطربان و مسخرگان را سی هزار درهم داد. باید دید در نهایت دلقک و مطرب تحت الحمایه چه کسی هستند و از چه کسی پول میگیرند شهرت میگیرند امتیاز میگردند و از هم مهمتر آنکه اراده چه کسی را پیش میبرند. برخی مثل شیخ شیپور در حضور ناصرالدین شاه لودگی کرد او را شاد نمود و جایزه پالان خر گرفت. سپس صدای عر عر از خود درآورد و گفت چه جامه مبارکی گرفتم. کریم شیره ای هم دلقک مشهور دیگری در دوران ناصرالدین شاه بود. 🔹هنرمندان دوران محمدرضا شاه هم جالب است که چطور انتخاب میشدند و مثلا در رابطه با اشرف و دیگر درباریان بودند و انتخاب میشدند برای به شهرت رسیدن. داستانهایشان معروف است. 🔹من خودم با نوچه توبه کرده شعبون بی مخ گفتگو کردم او توضیح میداد چطور جلوی پادشاه چرخ میزدند و میخواندند و نشان پهلوانی میگرفتند و سربزنگاه مثل قصه ملی شدن نفت، مردم را سرکوب میکردند و باقی میماندند. کافی بود کسی شبیه طیب حاج رضایی هویت و ماهیت شاهنشاه را زیر سوال ببرد تا اعدامش کنند که درس عبرت شود برای همه. اشتباه نکنید جوکرها حتی زمانی که به ظاهر به نفع مردم بازی میکنند هدفشان تقویت پادشاه است. خروجی جوکر با ظاهرش که به نفع مردم بود تقویت ساختارهای در حال فروپاشی آمریکا بود. این الگوی پادشاهان و طواغیت عالم است. به ظاهر مردم گرایی هنرمند و در واقع تقویت طاغوت حقیقی. 🔹خیلی از هنرمندها و ستارگان دوران شاهنشاه فرار کردند کنار پادشاه اصلی و حاکم علی الاطلاقشان و برایشان اجرا میکنند ابی را که دیدید گوگوش و داریوش و فرخزاد و کی و کی را هم، حالا هم میگویند علی کریمی هم فرار کرده به آمریکا، مدتی است فرخ نژاد هم به آمریکا فرار کرده و فحش و ناسزا را کشیده به رهبر ایران. آری مدت زیادی است حال و هوای هنر و بسیاری از هنرمندان ایرانی خود را دارد نشان میدهد. 🔹شبیه همان دلقکها ظاهرشان این است که به نفع مردمند اما در واقع در حال تقویت جایگاه سلطانهای حقیقی خود هستند. حاضرند پس گردنی هم بخورند تا شاهشان بخندد و باقی بمانند. از آنها پالان میگیرند. عر عر میکنند و فریاد میزنند چه لباس مبارکی. عرعرهای امروز فرخ نژاد را با فرارش‌ به آمریکا با هم ببینید. همین. ✍ علی مهدیان
باسمه تعالی حضرت فاطمه(س) یک انقلابی به تمام معنا بود.👇🌹👇 در ایام شهادت بانوی نمونه اسلام - حضرت فاطمه(س) - لازم است به تشریح گوشه ای از فضای حاکم بر جامعه اسلامی در زمان آن حضرت برای عبرت و عبور از گذشته به حال و آینده بپردازیم. پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) ، دشمنان اسلام با بهره برداری از بی بصیرتی مردم و ضعف خواص ، غدیر را از صحنه خارج کردند و سقیفه را رقم زدند. به جای امامت، خلافت مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده گرفت و اسلام گزینشی منطبق با ارزش‌های جاهلی، جایگزین اسلام حقیقی شد. تحقق ارزش‌های الهی به معنای محدود شدن خود تلقی گردید و ظلم‌ها و نا کارآمدی متولیان امر و زیاده خواهی خواص بر خاسته از تحریف ها و بدعت ها ، منشأ انحرافی عمیق در سرنوشت اسلام شد . انحرافی که در رحم افکار غلط و باطل رشد کرد و با حذف انسان کامل از صحنه مدیریت جامعه ، زمینه به محاق رفتن حق و تحقق باطل فراهم شد. انحرافی که پذیرش آن یعنی به استقبال انحرافات دیگر رفتن بود .( قل کل یعمل علی شاکلته ). ایمان عمیق در گرو فهم عمیق است و اگر فهم عمیق نباشد ، فاصله بین حق و باطل توسط تبلیغات دشمن پر خواهد شد. تبلیغات سوء در ذهن‌های سطحی اثر می کند و سطحی نگری ناشی از عدم مطالعه و تحقیق است به همین علت بزرگترین معجزه اسلام از سنخ کتاب است تا امت دچار چنین بلیه ای نشود. در چنین فضایی حضرت فاطمه(س) پرچم بصیرت و صبر و آگاهی را بالا برد، پرچمی که حاصل تبعیت محض از ولایت الهی بود . آری حضرت فاطمه(س) یک انقلابی به تمام معنا بود نه یک انسان سیاسی محض چرا که انسان سیاسی محض ، منافع نگر است و انسان انقلابی اعتقاد محور. و ماندن بر این اعتقاد و استقامت در آن مسير ، عیار ایمان فرد را مشخص می کند. بی تردید حضرت فاطمه(س) مجاهد عرصه جهاد تبیین بود و در این عرصه ردای سرخ شهادت پوشید. ای داغ غلامی تو بر جبهه ماه خورشید کمین بنده تو را بر درگاه ما را که ز معصیت بود نامه سیاه یا فاطمه اشفعی لنا عندالله ✍ امراله عباسی
💢ماجرای فرخ‌نژاد و لزوم بازسازی فرهنگی 🔹ماجرای اخیر حمید فرخ‌نژاد هر چند داستان تلخی به نظر می‌آید، اما یک نشانه آشکار برای شناخت افراد و گروه‌هایی است که این روزها مانند آب خوردن وطن‌فروشی می‌کنند. ماجرای حیرت‌آور و تأسف‌آمیز برخی از چهره‌های اجتماعی که حدود انسانیت و اخلاق را پشت سر گذاشته‌اند جای تأمل فراوان دارد. البته فرخ‌نژاد پیشتر از این گفته بود 80 میلیون نفر جمعیت ایران برای من اهمیتی ندارد، اگر خم به ابروی بچه‌ام بیاید! یکی از نشانه‌های سقوط اخلاق در هنر نیز همان هنگام اتفاق افتاد اما از سوی جامعه چندان جدی گرفته نشد. 🔸حالا همین بازیگر در ایام اغتشاشات اخیر در نقش مأمور امنیتی جمهوری اسلامی در یک فیلم تحت حمایت بنیاد فارابی ایفای نقش می‌کند؛ فیلمی که در آن نشان داده می‌شود موصل چگونه توسط نیروهای نظامی ایران از چنگال داعش رهایی می‌یابد. با اتمام آخرین سکانس، حمید فرخ‌نژاد دستمزد میلیاردی خود را دریافت می‌کند، سپس بار سفر را می‌بندد و از کشور خارج می‌شود. اما بخش دردناک ماجرا آن جایی است که این بازیگر همه مرزهای شرافت و انسانیت را زیر پاگذاشته، پس از خروج از ایران در آغوش دشمنان ایران می‌غلتد و در مذمت دیکتاتوری نیز در صفحه شخصی خودش خزعبلات می‌بافد! 🔹اصلا خروج حمید فرخ‌نژاد از ایران به خودی خود چندان مهم نیست؛ او نیز می‌تواند به مشابه بسیاری از کسانی باشد که به دلایل گوناگون قصد مهاجرت موقت و دائم می‌گیرند. مهم آن است که همه کسانی که برای هنر و فرهنگ این کشور دل می‌سوزانند به فکر راه چاره بیفتند و اجازه ندهند چنین افراد وطن‌فروشی به ثمن بخس آبرو و حیثیت مردم بزرگ ایران و نیز فرهنگ اسلامی و ایرانی را پیش چشم افکار عمومی دنیا و به خصوص مردم و نسل‌های جدید جامعه خودمان ببرند. این اتفاقات صرفا تفسیر و معنای سیاسی ندارد؛ اگر علاقه‌مندان به فرهنگ دیر بجنبند و چنانچه این روند ادامه یابد چنین موجوداتی فرهنگ و هویت اصیل جامعه ایرانی را به تاراج می‌برند. 🔸قضیه عجیب و غریب حمید فرخ‌نژاد هر چند صرفا یک علامت و رخداد است، اما نشانه آن است که نبض فرهنگ جامعه مطلوب کار نمی‌کند. به خاطر همین است که رهبر حکیم انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم فرمودند: «در مسئله‌ فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البته «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست». ✍🏻عزیز غضنفری