eitaa logo
علی نصیری
1.2هزار دنبال‌کننده
965 عکس
341 ویدیو
140 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی استاد علی نصیری nasirigilani.ir ارتباط با ما: @NasiroddinAlavi
مشاهده در ایتا
دانلود
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضایل بی بدیل حضرت امیر (ع) در منابع روایی اهل سنت http://eitaa.com/alinasirigilani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ روایت شگفت آوری در فضیلت روز عید غدیر خم تهذيب الأحكام - الشيخ الطوسي - ج 6 - ص 24 - 25 - محمد بن أحمد بن داود عن أبي علي أحمد بن محمد بن عمار الكوفي قال : حدثنا أبي قال : حدثنا علي بن الحسن بن فضال عن محمد بن عبد الله ابن زرارة عن أحمد بن محمد بن أبي نصر قال: كنا عند الرضا ( عليه السلام ) والمجلس غاص باهله فتذاكروا يوم الغدير ، فأنكره بعض الناس فقال الرضا ( عليه السلام ) : حدثني أبي عن أبيه ( عليه السلام ) قال : ان يوم الغدير في السماء أشهر منه في الأرض ، ان لله في الفردوس الاعلى قصرا لبنة من فضة ولبنة من ذهب ، فيه مائة الف قبة من ياقوتة حمراء ومائة الف خيمة من ياقوت اخضر ، ترابه المسك والعنبر ، فيه أربعة انهار نهر من خمر ونهر من ماء ونهر من لبن ونهر من عسل ، وحواليه أشجار جميع الفواكه ، عليه طيور أبدانها من لؤلؤ وأجنحتها من ياقوت تصوت بألوان الأصوات ، إذا كان يوم الغدير ورد إلى ذلك القصر أهل السماوات يسبحون الله ويقدسونه ويهللونه ، فتطاير تلك الطيور فتقع في ذلك الماء وتتمرغ على ذلك المسك والعنبر ، فإذا اجتمعت الملائكة طارت فتنفض ذلك عليهم وانهم في ذلك اليوم ليتهادون نثار فاطمة ( عليها السلام ) ، فإذا كان آخر ذلك اليوم نودوا انصرفوا إلى مراتبكم فقد امنتم من الخطأ والزلل إلى قابل في مثل هذا اليوم تكرمة لمحمد ( صلى الله عليه وآله ) وعلي عليه السلام ، ثم قال : يا بن أبي نصر أين ما كنت فاحضر يوم الغدير عند أمير المؤمنين ( عليه السلام ) ، فان الله يغفر لكل مؤمن ومؤمنة ومسلم ومسلمة ذنوب ستين سنة ، ويعتق من النار ضعف ما أعتق في شهر رمضان وليلة القدر وليلة الفطر ، والدرهم فيه بألف درهم لاخوانك العارفين ، فأفضل على إخوانك في هذا اليوم وسر فيه كل مؤمن ومؤمنة ، ثم قال : يا أهل الكوفة لقد أعطيتم خيرا كثيرا وانكم لممن امتحن الله قلبه للايمان ، مستقلون مقهورون ممتحنون يصب عليكم البلاء صبا ، ثم يكشفه كاشف الكرب العظيم ، والله لو عرف الناس فضل هذا اليوم بحقيقته لصافحتهم الملائكة في كل يوم عشر مرات ، ولولا أني أكره التطويل لذكرت من فضل هذا اليوم وما أعطى الله فيه من عرفه ما لا يحصى بعدد. 🆔 eitaa.com/alinasirigilani
✳️ عید سعید غدیر را به محضر صاحب کنونی غدیر حضرت حجت (روحی فداه)، همه همراهان مکرم و عزیزانی که افتخار سیادت دارند، تبریک و تهنیت می گوییم. امیدواریم خداوند سهمی در خور از جام ولایت به ما نیز ارزانی فرماید و افتخار همراهی در کاروان نورانی اهل بیت (ع) را پیوسته روزی ما سازد! بمنه و کرمه http://eitaa.com/alinasirigilani
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وام 50 میلیونی، بدون ضامن! درود به سازنده این فیلم! حقیقتا اشک ما را گرفت! نمی دانیم با شما چه می کند؟ http://eitaa.com/alinasirigilani
✳️ جایگاه علمی حضرت امیر (ع) مقام علمى حضرت امیر (ع) چنان بلند و والاست كه سیلاب علم از اقیانوس وجود او سرازیر است: «يَنْحَدِرُ عَنِّي السَّيْل‏؛ سيل‏ها از من فرو مى‏ريزد.» و مرغ اندیشۀ هیچ بشرى بدان پایه راه ندارد: «وَ لَا يَرْقَى إِلَيَّ الطَّيْر؛ و پرنده را ياراى پرواز به قله رفيع من نيست.‏» و دانشى انبوه و انباشته در جان امام نهفته است كه فرمود: «إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّا؛ در اينجا [اشاره به سينه خود فرمود] علمى گرد آمده است.» علم و دانش امام (ع) نسبت به شریعت شهرۀ آفاق است و به رغم همه بى مهرى‏هایى كه زمانه نسبت به ایشان رواداشت، قریب به اتفاق صحابه و بزرگان امّت اسلامى ایشان را اعلم مردم و اقضى؛ یعنی در قضاوت چیره دست تر از همگان مى شناختند. به قول خلیل بن احمد او از همگان بى نیاز، اما همگان به او محتاج بوده و پى در پى براى گشودن گره هاى خود به ایشان مراجعه داشتند. در نگریستن در گفتار حضرت امیر (ع) نشان می‌دهد که امام از دانشى بس فراتر از دین شناسی برخوردار بود كه بدون تردید براى مردم آن عصر ناشناخته بوده است. این دانش همان آگاهی از اسرار غیبی است. امام خود از برخورداری خود از علمى مكنون خبر مى‏دهد كه اگر آن را فاش سازد، مردم بسان ریسمان بلندى در چاه به خود خواهند لرزید: « بَلِ انْدَمَجْتُ عَلَى مَكْنُونِ عِلْمٍ لَوْ بُحْتُ بِهِ لَاضْطَرَبْتُمْ اضْطِرَابَ الْأَرْشِيَةِ فِي الطَّوِيِّ الْبَعِيدَةِ؛ بلكه دانش نهان چنان سراچه دلم را لبریز كرده است كه اگر آن راز را با شما در میان گذارم، بسان ریسمان در چاه ژرف برخویشتن خواهید لرزید.» در جاى دیگر در این باره چنین فرمود: «لَوْ تَعْلَمُونَ مَا أَعْلَمُ مِمَّا طُوِيَ عَنْكُمْ غَيْبُهُ إِذاً لَخَرَجْتُمْ إِلَى الصُّعُدَاتِ تَبْكُونَ عَلَى أَعْمَالِكُمْ وَ تَلْتَدِمُونَ عَلَى أَنْفُسِكُم؛ اگر مى‏دانستيد چيزى را كه من مى‏دانم و غيب آن بر شما پوشيده است، سر به صحرا مى‏گذاشتيد و بر اعمال خود مى‏گريستيد، و بر سر و سينه خود مى‏زديد.» چنان كه در جایی دیگر از این كه مردم نسبت به ایشان دچار غلوّ و گزافه گویى شده و امام را برتر از پیامبر اکرم بدانند، اظهار نگرانى كرده و بدین جهت اعلام کرد كه این اسرار را با خواص از یاران خود در میان مى گذارد: « به خدا قسم، اگر بخواهم هر يك از شما را خبر دهم كه از كجا آمده و به كجا مى‏رود و همه احوال او چگونه خواهد، بود مى‏توانم. ولى مى‏ترسم در باره من عقيده‏اى پيدا كنيد كه به رسول الله (ص) كافر گرديد. ولى آن رازها را با ياران خاص خود در ميان مى‏نهم كه آنان را بيمى از كفر نيست.» دامنۀ دانش على (ع) تا این حد متوقف نمى شود. از این رو، امام اعلام مى‏كند كه از رخدادهایى تا زمان رستاخیز چنان باخبر است كه گویا در میان آنان و همزمان با آنان حضور دارد: «اكنون، پيش از آنكه مرا نيابيد، هر چه خواهيد از من بپرسيد. سوگند به آنكه جان من در قبضه قدرت اوست، از هر واقعه‏اى كه از اين زمان تا روز قيامت اتفاق مى‏افتد، اگر از من بپرسيد شما را پاسخ خواهم داد و نيز از آن گروه كه صد كس را هدايت كنند و صد كس را گمراه، خبر مى‏دهم و مى‏گويم كه دعوت كننده آنها كيست و پيشروشان كيست و رهبرشان كدام است. و مى‏گويم كه اشتران خود را به كجا مى‏خوابانند و در كجا بار مى‏گشايند و كدام يك از آنان كشته مى‏شود و كدام يك خود مى‏ميرد.» در همین راستا در نهج البلاغه مواردی از غیب‏دانی حضرت امیر (ع) منعکس شده است به شرح ذیل: 1. مسلط شدن معاویه و فرمان او نسبت به دشنام و برائت از امام 2. فتنه و حوادث تلخ حكومت بنى امیه 3. انقراض حكومت بنى امیه در فرجام كار و ظهور حكومت عباسیان 4. حكومت كوتاه مروان و زمامدارى چهار پسر او 5. حكومت عبدالملك بن مروان و چگونگى به قدرت رسیدن او 6. ظهور حجّاج بن یوسف ثقفى 7. غرق شدن شهر بصره به استثناى گنبد مسجد آن 8. رخدادهاى شكننده شهر كوفه 9. طغیان صاحب الزنج از قرامطه 10. هجوم مغولان و کشتار وسیع آنان 11. انحراف عقیدتى و اخلاقى در دوران آخر الزمان 12. ظهور مهدى موعود (عج) این اخبار چنان با قاطعیت و یقین همراه است كه امام (ع) از تعابیرى همچون «كانّى أنظر الیهم؛ گویا به آنان مى نگرم» یا تعبیر «أراهم؛ مى بینم آن ها را» استفاده كرده است. ابن ابى الحدید مى نویسد: «این كه على (ع) مى گوید: هر چه از حوادث آینده از من بپرسید خبر خواهم داد، نه به معنای ادعاى خدایى است و نه به مفهوم ادعاى نبوّت، بلكه منظور آن حضرت این است كه من این آگاهى از غیب را از پیامبر اكرم آموخته‏ام. ما على را در خبرهاى غیبى كه از او صادر شده است، امتحان كرده‏ایم و همه خبرهاى او را مطابق با واقع یافته‏ایم.» همو در ادامه در باره تحقق عینی این پیشگویی امام، چنین آورده است: 👇👇👇
«بدان! این غیبى كه امیر مؤمنان (ع) از آن خبر داد، ما با چشم خود دیدیم و در زمان ما واقع شد و مردم از اوایل اسلام انتظار آن را مى‏كشیدند، تا این كه قضا و قدر این حادثه خونین را به دوران ما كشید و آنان از قوم تاتار بودند كه از خاور دور خروج كردند و سپاهیانشان وارد شدند و با سلاطین خُطار، ققجاق و شهرهاى ماوراء النهر و خراسان و دیگر شهرهاى ایران كارى كردند كه از خلقت آدم (ع) تا عصر ما هیچ تاریخى نظیر آن را ندیده است.» امام (ع) در فرازى از نهج البلاغه در توصیف دانش خود چنین آورده است: «أَيُّهَا النَّاسُ سَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي فَلَأَنَا بِطُرُقِ السَّمَاءِ أَعْلَمُ مِنِّي بِطُرُقِ الْأَرْض؛ اى مردم از من بپرسيد پيش از آنكه مرا نيابيد كه ما به راه‏هاى آسمان داناتريم از راه‏هاى زمين.» برگرفته از کتاب «تفسیر موضوعی نهج البلاغه» اثر استاد علی نصیری 🆔 eitaa.com/alinasirigilani 🌐 www.maref.ir
در حرم نورانی سالار شهیدان سلام الله علیه دعاگوی دوستان و همراهان مومن هستیم. http://eitaa.com/alinasirigilani