بیانات مقام معظم رهبری با جمعی از اساتید، فضلا وطلاب نخبه حوزه علمیه قم در تاریخ 1389/8/4
اگر ما در داخل حوزه رشته تعلیم و تربیت داشته باشیم، در زمینه ی تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتابهای دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، میتواند انسانها را بی دین کند؛ هم میتواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم میتواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند.
ما باید بتوانیم حوزهی علمیه را آماده کنیم. الان حوزهی علمیه آماده نیست. من هیچ گلهای از آموزش و پرورش ندارم؛ این را به شما عرض کنم. من حوزهای هستم، خودم دارم حوزه را میبینم؛ حوزه الان آمادگیای ندارد که ما بگوئیم آقا بیا وارد شو، مواد لازم را برای تربیت معلم و مواد لازم را برای تنظیم کتاب درسی بر طبق تفکر دینی و راهنمائیهای دینی آماده کن. این کار هم جزو کارهای لازم حوزه است.
بیانات مقام معظم رهبری با بسیجیان استان کرمانشاه در تاریخ 1390/7/27(درسفربه کرمانشاه)
یکی از چیزهائی که در هر حرکت عمومی و در هر نهضت لازم است، این است که بر اساس تفکرات و مبانی پایهای این نهضت و این جریان، هم بایستی «واژهسازی» بشود، هم بایستی «نهادسازی» بشود. وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد؛ اگر از واژههای بیگانه وام گرفت، فضا آشفته خواهد شد، مطلب ناگفته خواهد ماند.
همین طور است نهادسازی. وقتی یک انقلاب و یک حرکت تحقق پیدا میکند، بایستی دستگاههای مجری خود را - آن مجموعههائی که آن هدفها را باید دنبال کنند - به وجود بیاورد. یکی از کارها این است که دستگاههای موجود جامعه را متحول کند، یکی دیگر این است که دستگاه متناسب با خواست خود را به وجود بیاورد. هر دو سخت است، هر دو جزو کارهای دشوار است. انقلاب اسلامی هر دو را انجام داد. فرض کنید در مقولهی نظامی، ارتش که ساخته و پرداختهی فرهنگ دیگری و نظام دیگری و کسان دیگری بود، تبدیل شد به یک ارتش انقلابی، به یک ارتش متدین و مؤمن؛ ساختهایش هم تغییر پیدا کرد، روشهایش هم تغییر پیدا کرد، شعارهایش هم تغییر پیدا کرد؛ در آن، تحول به وجود آمد. در کنار این، نهاد نوپا و تازهای از خود انقلاب روئید و آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ که اگر این دومی نمیشد، اوّلی هم امکانپذیر نبود. اینها هنرهای انقلاب است که امام بزرگوار ما مظهر اِعمال این هنرها و فهم دقیق از نیاز جامعه و نیاز آینده بود و این را با قدرت، با قاطعیت و با پیگیری انجام داد.
به استناد این دو فراز و موارد مشابه آن میتوان گفت:
بهترین راه برای چرخش تحولی از نظام تربیتی سکولار غربی فعلی به نظام تربیتی اسلامی ایرانی، در گام دوم انقلاب اسلامی، تاسیس یک نهاد تربیتی انقلابی در کنار نهادهای تربیتی متعدد موجود (آموزش و پرورش، آموزش عالی های متعدد و حوزه علمیه) است.
"نظام واحد تربیتی فطرت گرا"
🔰 متن نامه حجت الاسلام قرائتی
به زنان و دختران ایران اسلامی
📩 بسم الله الرحمن الرحیم
💕 گوهر پاکی و پاکدامنی
خواهرم و دخترم ؛
🔆چون نمی دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلالهای علمی و فنی دوری می کنم و ساده و خودمانی حرف می زنم. خیلی هم با شما بیگانه نیستم، سال هاست شبهای جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.
خواهرم و دخترم!
💥غفلت بزرگترین خطر برای انسان است.
غفلت از خدا و قیامت؛
غفلت از جوانی، استعدادها، ارزشها
و کرامتهای انسانی؛
غفلت از جامعه، دوستان و محرومان؛
و غفلت از توطئه ها و ترفندهای دشمنان.
خواهرم و دخترم؛
💥هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.
دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می کند.
دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.
دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت کنیم.
اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود.
دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.
خواهرم و دخترم؛
🔆آیا تاکنون به این سؤالات فکر کرده اید:
۱- چرا دشمنان اسباب پیشرفتهای علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می سازد، بخشش می کنند؟
۲- در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی حجاب؟
3- اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می کنند یا عناصر سست ایمان؟
4- در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
5- اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کاملتر و از چشم هوسبازان به دور بوده است؟
6- آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجملگرایی، گناه و بی بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
خواهرم و دخترم؛
🔆حجاب از ضروریات دین است و شما بحمداللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی ترین درجات علمی رسیده اند و با حضور خود در عرصه های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.
خواهرم و دخترم؛
💥اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم چرانان هرزه است.
خواهرم و دخترم؛
💥مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه نمی دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان می خواهند و خدا شما را برای خودتان می خواهد؟.
خواهرم و دخترم؛
💥اگر جلوه گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
خواهرم و دخترم؛
💥لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباسها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.
خواهرم و دخترم؛
💥مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول خورده اند. خیال می کنند بی حجابی نشان تمدن است یا گمان می کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می کنند جلوه گری گناه ساده ای است، ولی نمی دانند چه بسا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل می کند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیشتر مسلمانان اهل سنت پاکستان، حنفی مذهب با گرایش بریلوی، و عاشق اهل بیت و #امام_حسین و امام علی علیهماالسلام می باشند...
🔹دکتر محمد طاهر قادری از علمای بریلوی اهل سنت پاکستان می گوید:
🔹نزد اهل سنت، واژه امام، علاوه بر ذاتی که دارای ولایت است، برای نشان دادن مرتبه ای از علم نیز به کار می رود.
🔹سنی صحیح العقیده صرفا" کسی است که امامت همه بزرگان اهل سنت را قبول دارد؛ امامی گوید:
امامت همه آنها به خاک پای #امام_حسین هم نمی رسد.
🔹در واقع کسی اهل سنت است که همه آنان را به خاک پای حسین قربانی کند.
🔹این را خطاب به کسانی می گویم که به #امام_حسین فقط "حضرت حسین" می گویند:
هر کسی را با خوشنودی تمام با لقب امام صدا می زنید، اما وقتی نوبت به امام الائمه می رسد، فقط "حضرت حسین" می گوئید؟!
🔹در فقه من (فقه حنفی) امام ابوحننیفه -که تمامی فقهای اهل سنت او را "امام اعظم" می نامند- به خاطر این امام است که غلام امام جعفر صادق و امام محمد باقر است.
🔹خانه حضرت زهرا چنان خانه ای است که اگر کسی گدای دروازه آن بشود، به مقام امامت می رسد.
🔰 حسین ما این روزها را دیده بود
(یادداشت روز کیهان ، 3 مرداد 1402)
۱ ـ آن روز یکی از روزهای خیلی دور بود ـ دو هزار سال قبل از میلاد مسیح ـ نمرودیان از مراسم مذهبی خود به شهر بازگشته بودند... اتفاق عجیبی افتاده بود. بتهای خود را شکسته و فروریخته یافتند... «چه کسی با خدایان ما چنین کرده است»؟!... از این و آن پرسیدند... کسانی در پاسخ گفتند
«جوانی را شنیدیم که [به زشتی] از آنها یاد میکرد. نامش ابراهیم بود...
«او را به مقابل دیدگان مردم بیاورید تا گواهی دهند... ابراهیم را که فرا خواندند، پرسیدند: آیا تو با خدایان ما چنین کردهای؟ گفت؛ بت بزرگ چنین کرده است (ابراهیم بت بزرگ را نشکسته و تبر را به گردن آن آویخته بود)... از او بپرسید، اگر سخن میگوید!... جمعی از آن جماعت به خود آمدند و سر به تفکر فرود آوردند.. میدانستند که از خدایانشان کاری ساخته نیست و...
نمرود، حاکم ستمگر آن روزها (در بینالنهرین) که در مقابل استدلال ابراهیم به عجز آمده و فرومانده بود و در دیگر سو، جماعتی از پیروانش را میدید که به ابراهیم و آئين توحید او گرویدهاند، چاره کار را در به آتش کشیدن ابراهیم دید!...
«حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ... او را بسوزانید تا خدایان خود را یاری کرده باشید»... همان حرکتی که نمرودیان مستکبر غرب امروزه با احساس ناتوانی و استیصال در مقابل موج فراگیر و پرشتاب گرایش مردمان به اسلام عزیز، به آن روی آوردهاند... آتش زدن قرآن!... و خدای مهربان به آتش فرمان داد که «يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَ سَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ... ای آتش برای ایراهیم سرد و بیآسیب باش». و چنان شد که خدا فرموده بود.
۲ ـ آن شب که سر مبارک امام مظلوم و شهیدمان را به کاخ سبز شام بردند، یزید، سرمست از پیروزی خیالی و در حالی که کار اسلام را تمام شده میدید، با چوب خیزران بر لبهای مطهر و مبارک امام شهید میکوبید، و به صراحت از مقصود واقعی خود خبر میداد «لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ... خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ»!... فرزندان هاشم (رسول خدا (ص)) با سلطنت بازی کردند وگرنه، نه خبری آمده بود و نه وحیی نازل شده بود. ما فرزندان ابوسفیان برای بازگرداندن حاکمیت به خاندان خود در بدر و احد و حنین با محمد(ص) جنگیدیم، اسلام را به مصلحت پذیرفتیم و اکنون کاش پدرانم که در صدر اسلام کشته شدند، زنده بودند و میدیدند که حاکمیت از دسترفته آنان بار دیگر به خاندانشان بازگشته است!...» !... و شیطان از خوشحالی در پوست خود نمیگنجید!
۳ ـ چند سال قبل در یکی از یادداشتهای کیهان آورده بودیم؛
«بعدازظهر آن روز غمزده، ساعتی قبل از آن که مولای مظلوم ما «سر» بدهد، ندای «هل من ناصر» سر داده بود و شیطان انگشت حیرت به دندان گزیده بود که فرزند رسولخدا(ص) را چه میشود؟ چه کسی را به یاری میطلبد؟ در این سو که یارانش همه به خون غلتیدهاند و در آن سوی، دشمنانش با شمشیرهای آخته به ریختن خونش ایستادهاند!
پس حسین روی سخن با که دارد؟ و در این صحرای داغ و تبدار، کدام لبیک را انتظار میکشد؟ شیطان دیده بود که در صحرای «منا» ماجرای ذبح اسماعیل با «فدیناه بذبح عظیم» خاتمه یافته بود، اینجا اما، اسماعیلها به خون غلتیدهاند و از
«ذبح عظیم» خبری نبوده است. اینجا، در کربلا، سخن از «انالله شاء أن یراک قتیلا» در میان است. شیطان گیج شده بود، ساعتی بیشتر از حیات این جهانی حسین باقی نمانده است ولی او همچنان ندای
«هل من ناصر ینصرنی» بر لب دارد! فرزند زهرا (س) با که سخن میگوید؟ و کدام جماعت را به یاری میطلبد؟ اینجا که کسی نیست!... شیطان نمیدانست- و حرامیان نیز- که کربلا سرزمینی است به پهنای همه سرزمینها و عاشورا، روزی است به درازای همه روزها... نمیدانست که کربلا آغاز راه است و عاشورا، شروع ماجرا... حسین ما، اما میدانست که «عصرخمینی» در راه است و ندای «هل من ناصر» عصر عاشورای او در گوش زمان میپیچد و در «عصر خمینی» به گوش کربلاییهایی میرسد که آن روز به کربلا نرسیده بودند.
حسین ما میدانست که عاشورای دیگری در پیش است که اینبار در کربلای ایران به تکرار خواهد نشست. عصر آن روز غمگرفته، مولای ما عاشورائیان عصر خمینی را به یاری میطلبید...».
ادامه دارد...
🔰 حسین ما این روزها را دیده بود (قسمت دوم)
۴ ـ این روزها، بار دیگر عاشوراست. عاشورایی که به درازای همه روزهاست اگرچه عاشورای آن روز، فقط یک نیمه روز بود. و بار دیگر کربلاست، کربلایی که به پهنای همه سرزمینهاست، هر چند کربلای آن روز، قطعه زمینی کمعرض و طول بود. بازهم حرامیان در برابر یاران امروزی حسین بن علی(ع) بهصف ایستادهاند اما، دیگر مانند آن روز غمزده، مولای مظلوم ما تنها نیست. در عاشورای امروز یاران امروزی مولای مظلوم و شهیدمان دیگر اجازه نمیدهند که از گلوی ناپاک یزید و شمر و ابنزیاد و عمرسعد و حرمله و... آب خوشی فرو رود. عاشورای امروز ما چند دهه و چند سال به درازا کشیده است و هر روز آن، با پیروزی تازهای همراه بوده است و سنگر جدیدی فتح شده است و...
۵ ـ ایمانوئل والرشتاین، جامعهشناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی و اضطراب میگوید؛ «مانع اصلی پیشروی ما برای استقرار نظم جهانی(بخوانید کدخدایی آمریکا) دکترین ولایت فقیه
امام خمینی است... همه نظریهها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ میپیوندند، ولی نظریه ولایت فقیه [امام] خمینی
هر روز پررنگتر و سرزندهتر میشود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب میکند».
آنتونی گیدنز، جامعهشناس پرآوازه انگلیسی درباره تحولات بنیادین قرن حاضر مینویسد؛ «در گذشته، سه غول فکری جامعهشناسی یعنی مارکس، دورکیم و ماکس وبر با اندکی اختلافنظر، فرآیند عمومی جهان را به سوی سکولاریزم
و در جهت حاشیهنشینی دین ارزیابی میکردند ولی از سال 1979 و با پیدایش انقلاب اسلامی در ایران، شاهد روند معکوس و متفاوت با این فرضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان
با شتاب به سمت دینی شدن پیش میرود.».
نیوت گنگریچ، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات چند تن از سناتورها که ادعای رهبری آمریکا بر جهان را داشتند، به انقلاب اسلامی در ایران و رهبری هوشمندانه امام
و رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و با تمسخر میگوید؛ «ایالات متحده چگونه ادعای رهبری جهان را دارد؟ با کشوری که در آن، دختران 12 ساله باردار میشوند، 15 سالهها همدیگر را میکشند، 17 سالهها به ایدز مبتلا میشوند و 18سالهها در حالی دیپلم میگیرند که به خوبی قادر به خواندن و نوشتن نیستند».
اینگونه است که «توماس جفرسون» نویسنده اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا اگر زنده بود، از خجالت آب میشد و «ژان ژاک روسو» کتاب معروف قراردادهای اجتماعی خود را از شرمندگی به آتش میکشید. اراذل و اوباشی مثل بایدن و ترامپ و مکرون و شولتز و چارلز و ... که جای خود دارند!
۶ ـ قدرتهای استکباری طی دو چند قرن گذشته و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شیپور فریب میدمیدند که
«ما با اسلام مخالفتی نداریم»! و اصرار داشتند که مخالفت آنها با قرائتی از اسلام است که در ایران اسلامی به صحنه آمده است. اکنون اما، با گسترش پر شتاب اسلام و رویکرد پر دامنه ملتهای مسلمان به اسلام ناب محمدی (ص)، پرده تزویر دریده و با آتش زدن قرآن نشان دادهاند که اولاً؛ با اساس اسلام سر دشمنی دارند و ثانیاً؛ قرائت انقلاب اسلامی از«اسلام» را برهم زننده نظام سلطه جهانی میدانند... اما نمیدانند و یا نمیخواهند بدانند که آتش ابراهیم را نمیسوزاند و قرآن را از میدان بیرون نمیراند.
حسین شریعتمداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 کربلا ادامه دارد ...
🔭 کربلا قطب نماست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واقعیت ژاپن
📣 اظهارات آندو، شهروند ژاپنی
🌎 نهضت جهانی مقاومت
در عاشورای فردی به کدام طرف پیوسته ایم؟
قرن هاست که می گوییم: "ای کاش روز عاشورا در کنارت بودیم، حسین جان!" و آن گاه با نوحه ای جانسوز، گریه سر می دهیم و به پهنای صورت، اشک می ریزیم و حسرت مان را تکرار می کنیم: "ای کاش روز عاشورا در کنارت بودیم، حسین جان!"
عاشورا اما مکرر در مکرر، هر لحظه بازآفرینی می شود بی آن که حواس مان باشد.
گو این که تصور می کنیم عاشورا در 61 هجری تمام شد و آنان که وسعت دید بیشتری دارند، هر جا جنگ مسلحانه ای بین حق و باطل باشد را عاشورا می دانند و چنین می پندارند که تکرار عاشورا، فقط در هنگامه چنین نبردی است.
واقعیت اما، چیز دیگری است. ما چه در صلح و چه در جنگ، هر روز و هر روز، در بطن عاشوراییم، ما هر لحظه در حال انتخاب هستیم که در سپاه حسین(ع) باشیم یا در لشکر یزید و شمر و عبیدالله و ابن سعد و حرمله.
حسین(ع)، قبل از آغاز عاشورا، آنگاه که به او پیشنهاد بیعت با یزید داده شد، انتخابش را کرد و سخنی گفت که برای همیشه تاریخ ماندگار شد: مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می کند.
اینک به استناد همین انتخاب و همین یک جمله، همه ما هر روز، بارها عاشوراهای کوچکی را در حد و اندازه زندگی هایمان تجربه می کنیم. بسیاری مان در این عاشوراها، یکراست سراغ لشکر یزید می رویم و به آنها می پیوندیم و بسیاری دیگر نیز حسینی می شویم و گروهی نیز یک پایمان در بارگاه عبیدالله است و پای دیگرمان در خیمه گاه اباعبدالله(ع).
عاشوراهای ما، انتخاب هایی است که لحظه های عمرمان را فرا گرفته است. راننده تاکسیی که می تواند از ناآشنایی مسافرش به مسیر سوء استفاده کند ، کارمندی که در معرض گرفتن رشوه قرار دارد، بانکداری که می تواند با دستکاری در حساب ها، اختلاس کند، قاضیی که قدرت دارد حقی را جابجا کند، روزنامه نگاری که برای جلب بیشتر مخاطب بین تیتر درست و غلط انتخاب می کند، مدیری که در استخدام بین متخصص کارآمد و آشنای ناکارآمد مردد است یا برای ارتقاء مقامش می تواند علیه رقیبش توطئه کند، تولید کننده ای که می تواند مشخصات نادرست برای معرفی محصولش بنویسد، سیاستمداری که برای رأی آوردن، بین حفظ حرمت یا آبروریزی مخیر است و بین راست و دروغ انتخاب می کند و همه و همه در معرض انتخاب های روزانه هستند.
در این میان، کسی که نمی تواند از چند رأی، از مبلغی پول، از یک پست اداری یا از تعدادی مخاطب بگذرد، چگونه می تواند ادعا کند که اگر در روز عاشورا بود، از جانش می گذشت؟!
بزرگ ترین کار امام حسین(ع) در عاشورا، انتخاب درست بود، انتخاب بین عزت و ذلت ؛ و ما هر لحظه در معرض انتخاب هستیم. انتخاب بین عزت و ذلت، حلال و حرام، مردانگی و نامردی، مردم داری و مردم آزاری، حسن خلق یا بداخلاقی، راستگویی یا دروغ، احقاق حق یا حق خوری و ... .
درست است که ما عاشورای 61 را درک نکردیم ولی اگر نیک بنگریم، هر کدام مان هزاران عاشورای فردی را پشت سرگذاشته ایم، با سربلندی یا سرافکندگی.
درست انتخاب کنیم، در کنار حسین(ع) و ابوالفضل(ع) هستیم و اگر انتخاب مان حرام باشد، در رکاب یزید و شمر و حرمله ایم.
هر انتخابی در هر لحظه ای از زندگی، یک عاشورای کوچک است؛ این است که گفته اند و چه زیبا هم گفته اند که "کل یوم عاشور و کل ارض کربلا".
راستی، ما در آخرین عاشورای زندگی خود به کدام سمت رفته ایم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😥 از غدیر تا عاشورا...
🎯 در شام غریبان امام حسین (ع)
♨ گرامی بداریم یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و
به یاد آوریم جمله زیبای دکتر علی شریعتی
در وصف آنان را:
💥 آنان که رفتند کاری ✊ حسینی 🎪 کردند؛
و آنان که ماندند باید کاری 📣 زینبی✏ کنند📡،
و گر نه 🔥یزیدی اند....
نشست تخصصی بررسی حقیقت یوگا و مدیتیشن1.mp3
50.51M
#صوت جلسه اول نشست تخصصی بررسی حقیقت یوگا و مدیتیشن
🔹موضوع: تاریخچه و چیستی یوگا
👤استاد حمید رضا مظاهری سیف
✔مطالب معاصر از دقیقه 28 آغاز میشود.
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✅ پیش ثبت نام آغاز شد
🔷خوب درس بخون، درسِ خوب بخون🔷
👈 اگه برای ادامه تحصیل دنبال یه جای مطمئن هستی که:
1️⃣ محتوای درساش عالی باشه و بتونی با خوندنشون با معارف دینت آشنا بشی
2️⃣ از استادای درجه 1 استفاده کنی
3️⃣ مجازی تو خونه درس بخونی و تو هر استانی که دوست داشتی امتحان پایان ترم بدی
4️⃣ از همه خدمات دانشجویی استفاده کنی
5️⃣ مدرک وزارت علوم هم بگیری
👈 یه سری به لینک زیر بزن شماره تلفنتو وارد کن تا موقع ثبت نام سایت سنجش برات پیامک بفرستیم.
http://old.ikvu.ir/register/index.php?p=7991
🔷 یادم رفت بگم اگه میخوای برای تبلیغ دین کاری کرده باشی همین الان این بنرو برای چند نفر بفرست چون امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که این امر ولایت ما را زنده میسازد. پرسیده شد امر شما چگونه زنده میشود؟
فرمودند علوم و معارف و احادیث ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیباییهای سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند نمود. بحارالانوار جلد 2 صفحه 30
👈 و اگر میخوای اطلاعات بیشتری درباره این دانشگاه مجازی داشته باشی و مشاوره رایگان بگیری بزن روی لینک زیر👇
@ikvu1402
#کارشناسی_بدون_آزمون #مجازی
🌐 کانال مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بانوی دانشمند پر افتخار ایرانی
👈«مادر چهار فرزند»👉
📌مجمع فعالان صیانت از جمعیت
https://chat.whatsapp.com/JBYFEp6KF2c9BriFAALPpy
🔻کانال ایتا 👇👇
eitaa.com/dotakame
هدایت شده از رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران
🔰برگزاری دومین رویداد ملی ستاپ/ فراخوان جذب ایده و توانمندسازی نوآوریهای تربیتی آموزشی
سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش):
🔻دومین رویداد ملی ستاپ با هدف شناسایی، توانمندسازی، سرمایه گذاری و شتابدهی به نوآوریهای تربیتی آموزشی برگزار میشود.
🔻این رویداد با همکاری و حمایت ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت اموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین و با همافزایی مجموعههای فعال در حوزه نوآوریهای تربیتی و آموزشی، با هدف حل نوآورانه و فناورانه چالشهای نظام تعلیم و تربیت، برای دومین سال متوالی برگزار میشود.
🔻طرحهای برتر تا سقف ۷ میلیارد تومان سرمایهگذاری، تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی، معرفی و اتصال به مدارس و جوایز نقدی و غیرنقدی دیگر اعطا میشود.
🖇معلمان و دغدغهمندان تعلیم و تربیت، صاحبان ایده، محصول و استارتاپهای فعال در زیستبوم تربیت و آموزش، برای شرکت در این رویداد ملی میتوانند طرح های خود را از طریق مراجعه به وبسایت www.eventsetup.ir و ارتباط با دبیرخانه رویداد به شماره ۸۸۸۲۸۴۶۴ - ۰۲۱ حداکثر تا پایان مهرماه، ارسال نمایند.
✔️رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران
@rastaa_news
در دومین رویداد ملی ستاپ
حمایت از استارتآپهای تربیتی آموزشی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲
رئیس قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین در نشست خبری دومین رویداد ملی ستاپ گفت: ما در دوگانه آموزش و پرورش دولتی و خصوصی و در چنبره نظام بروکراتیک بالا به پایینی گرفتار شدهایم، بنابراین راه برونرفت از این ماجرا، نوع سوم حکمرانی تربیتی است که از آن به مردمیسازی آموزش میتوان یاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، نشست خبری دومین رویداد ملی ستاپ «سکوی تحول آموزش و پرورش» ظهر دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور علی پارسانیا، رئیس قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین، مسعود حسنلو، رئیس ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم ریاست جمهوری، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما، سیدمهدی سادات، مدیرعامل صندوق صنایع خلاق، مرتضی فاطمینژاد، مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در دفتر شبکه آموزش سیما برگزار شد.
در این نشست پارسانیا، رئیس قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین با اشاره به جایگاه این رویداد در تحول آموزش و پرورش گفت: ما در دوگانه آموزش و پرورش دولتی و خصوصی و در چنبره نظام بروکراتیک بالا به پایینی گرفتار شدهایم، ضمن اینکه همان دستورالعملهای دولتی تا به مدرسه برسد، با تأخیر زمانی همراه است و هم به کیفیت آموزشی لطمه میزند و این در نتیجه دولتیسازی افراطی است و در خصوصیسازی مدارس، دانشآموز به مشتری و تربیت به کالا تبدیل میشود.
وی تصریح کرد: راه برونرفت از این ماجرا، نوع سوم حکمرانی تربیتی است که از آن به مردمیسازی آموزش میتوان یاد کرد و متأسفانه تبیین و ارائه نمیشود، بنابراین صورت مردمیسازی و باطن دولتی یا خصوصی میشود.
پارسانیا در ادامه بیان کرد: سطح دوم مربوط به سازمانهای مردمنهاد، مساجد و … است و در سطح سوم رویدادی مانند ستاپ میتواند سکویی شود تا نهادهای مردمی که پاسخهای کلان نظام آموزشی را دنبال میکنند، پای کار بیاورد. این رویداد را میتوان ذیل مردمیسازی آموزش و پرورش تفسیر کرد تا خلأ لازم را در این زمینه رفع کند. بعضی از ایدهها خوب هستند، اما به دلیل توجه نکردن به اقتضائات آموزش و پرورش نمیتوان آنها را اجرایی کرد. بنابراین ایدهها باید قابل ارائه باشند.
تبدیل شبکه تعلیم و تربیت به اجتماع
حسنلو، رئیس ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم ریاست جمهوری در ادامه این نشست با تأکید بر روش و مسیر تحول در آموزش و پرورش گفت: در سیر تحول آموزش و پرورش شبکه فعالان این زیست بوم شکل گرفته است و مجموعههای زیادی در این زمینه فعالیت میکنند، اما آنچه در این مسیر نیاز داریم، تبدیل این شبکه تعلیم و تربیت به اجتماع است؛ چرا که ارتباطات واقعی در اجتماع وجود دارد و آموزش و پرورش میتواند به عنوان بازیگر بیرونی، مسئولیت را بر عهده این شبکه بگذارد.
عبدالعالی، رئیس شبکه آموزش سیما نیز گفت: ما دو گزاره داریم که همه به آن معتقدیم؛ یکی اینکه از بدنه بزرگ آموزش و پرورش به تنهایی کاری برنمیآید و دوم، همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده رخ دهد.
وی افزود: کشور ما از بیعدالتی آموشی رنج میبرد و مقام معظم رهبری، به طور مکرر به این مسئله اشاره کردهاند، بنابراین باید دست به دست هم دهیم و منیتها را کنار بگذاریم و در اجرای سند تحول پرچمدار باشیم.
فاطمینژاد، مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام در بخش دیگری از این نشست به تاریخچه شکلگیری رویداد ملی ستاپ اشاره کرد و گفت: رسانه ملی در رابطه با ذائقهسازی مخاطب نقش کلیدی دارد و در این زمینه باید پیوست رسانهای نیز مورد توجه قرار گیرد.
مدرسه آینده را بساز
سیدحسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ با اشاره به دوره نخست این رویداد گفت: دوره نخست این رویداد سال گذشته طی روند چهارماهه برگزار شد و ۱۱ تیم منتخب نظر سرمایهگذاران را به خود جلب کردند و دوره دوم نیز با شعار «مدرسه آینده را بساز» و با هدف بهرهگیری از نبوغ و خلاقیت هستههای نوآور به منظور حل نوآورانه و فناورانه چالشهای موجود در آموزش و پرورش و مشارکت همه دغدغهمندان برای ساخت آیندهای روشن برای مدرسه و نظام رسمی آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.
وی افزود: این رویداد در شش محور طراحی و تولید محتوا و بستههای تربیت و یادگیری ترکیبی، سرگرمآموزی و شبیهسازیهای تربیتی آموزشی، تحلیل یادگیری و شخصیسازی فرآیندهای تربیتی آموزشی، سامانه و سکوهای مدیریت مدرسه و کلاس، محصولات و خدمات حوزه کودک و خانواده و ارائه معکوس نیازمندیهای زیستبوم تعلیم و تربیت برگزار میشود و در این راستا به طرحهای برتر تا سقف ۷ میلیارد تومان سرمایهگذاری و تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی اعطا خواهد شد.
نوربخش ادامه داد: پس از انجام ارزیابی اولیه مستندات دریافتی، طرحهای منتخب برای داوری نهایی دعوت خواهند شد. در صورت اخذ تأیید کمیته داوران، ایدهها و محصولات منتخب در فرآیند شتابدهی وارد میشوند و زیر نظر رهیاران ستاپ، آمادگی لازم را برای جذب سرمایه کسب خواهند کرد. علاوه بر جذب سرمایه، تیمهای منتخب میتوانند در مسیر توسعه ایده و ساخت محصول اولیه، از خدمات حمایتی و شتابدهی ستاپ بهرهمند شوند.
وی با اشاره به مهلت ارسال طرحها به دبیرخانه رویداد ستاپ گفت: پایان مهرماه، مهلت ارسال طرحها اعلام شده و اختتامیه نیز اواخر آذر برگزار میشود.
هدایت شده از رسانه علوم انسانی اسلامی
اصول حکمرانی خانواده .mp3
11.37M
بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع:
اصول حکمرانی خانواده
🔊رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت جالب عالم اهلسنت از اربعین: آنچه دیدم، فقط عشق و زیبایی بود
🔹 شیخ فادی ماضی (أبو الدرداء) از علمای اهل سنت فلسطینی در گفتوگو با خبرگزاری اهلبیت، از زیباییها و شور و شعور حسینی در اربعین میگوید.
متن کامل این گفتوگو را اینجا در خبرگزاری اهلبیت ببینید.