eitaa logo
نسرا گیلان
434 دنبال‌کننده
866 عکس
237 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ضرورت شناخت مختصات فرهنگ سلبریتی ◀️ تعریف و جایگاه سلبریتی‌ها در جامعه ما چیست و چه میزان دارای مرجعیت برای جامعه‌اند؟ 🔺سلبریتی یا در نگاهی عام‌تر «فرهنگ سلبریتی» تعریف خاصی دارد که آن را از هر فرد مشهور یا شهرت و شناخته‌شدن به‌ معنای عام متمایز می‌کند. سلبریتی از اساس با توجه و میل به شهرت و دیده‌شدن تعریف می‌شود؛ سلبریتی با ترویج مصرف‌گرایی و کالایی‌شدن تعریف می‌شود؛ سلبریتی برخلاف افراد مشهوری که ما بنا به استعداد یا مهارت یا فضیلت خاصی می‌شناسیمشان، ممکن است بدون هیچ دلیل موجهی دیده و شناخته شده باشد. در مورد سلبریتی، به طور عموم، زندگی شخصی و حواشی‌ او مهمتر از حرفه و توانمندی و فعالیت اوست. 🔺این‌ها برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگ شهرت هستند. به‌جای ارزیابی موردی افراد و اطلاق یا عدم اطلاق لفظ سلبریتی به آن‌ها، شاید بهتر باشد که ابتدا با مختصات این فرهنگ آشنا شویم. به این ترتیب امکان تشخیص گفتار و کردار سلبریتی‌وار آسان‌تر می‌شود و می‌توانیم مواجهه منطقی‌تر و آگاهانه‌تری با آن داشته باشیم. اما در خصوص جایگاه سلبریتی‌ها در ایران، باید گفت متاسفانه این چهره‌ها در دهه گذشته از جایگاه به نسبت بالایی در رسانه و جامعه برخوردار شده‌اند. این پدیده تک‌علتی نیست و پژوهشگران و اندیشمندان تحلیل‌های مختلفی را در این خصوص ارائه داده‌اند. در واقع شرایط مختلفی دست به دست هم داده‌اند و این چهره‌ها را به نوعی مرجع برای جامعه تبدیل کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین دلایل، سیاست‌های (و یا شاید بی‌سیاستی) در برجسته‌کردن بیش از حد این افراد در تلویزیون بوده است. 🔺حضور گسترده آن‌ها در انواع برنامه‌های تلویزیونی، اظهارنظر در مسائل مرتبط و غیرمرتبط، تولید برنامه‌های سلبریتی‌محور (همچون «دورهمی») و دامن‌زدن به فرهنگ سلبریتی در این برنامه‌ها، ارزشمند جلوه‌دادن «دیده‌شدن» در برنامه‌هایی همچون «عصر جدید» و ...، از جمله انتقادهای وارد بر صداوسیماست. همچنین،‌ فراگیری استفاده از در ایران در طول این دهه نیز بی‌تأثیر نبوده است. از سویی بسیاری از سلبریتی‌های سنتی از این تریبون شخصی و جایگاهی که در نظر مخاطبان پیدا کرده‌ بودند استفاده یا گاهی سوء‌استفاده کردند. 🔺از سویی دیگر سلبریتی‌های مخصوص فضای مجازی (همچون میکروسلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها و ...) با شهرت‌های موجه یا غیرموجه از دل این شبکه‌ها سر بر آوردند و دیگر بستر مناسب برای شکل‌گیری جماعت‌های هواداری مجازی، بیش از پیش در این شبکه‌ها فراهم شد. عوامل دیگری همچون تغییرات سیاسی و اجتماعی در فضای کشور و به‌دنبال تغییر در ذائقه و خواست مردم در طول این دهه را نیز می‌توان از جمله یکی از علل برجسته‌شدن سلبریتی‌ها در ایران مطرح کرد. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
17.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی در اینستاگرام ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
-1128915198_-868802234.pdf
6.22M
📚 کتاب رهیافتی بر منظومه فکری در فضای مجازی ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
معلمی شغل نیست هنر است ، ذوق است ، ایثار است عشق است و فداکاری روز معلم مبارک ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📩 در برخی مسئولین گذشته فکری وجود داشته که آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی؛ این برای نابود کردن کشور فکر خوبی است! / تعلیم و تربیت شأن دستگاه حاکم است و قابل واگذاری نیست ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار معلمان: این فکر وجود داشته در بعضی از مسئولین کشور در گذشته که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخشهای خصوصی بروند، این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. دستشان درد نکند، برای نابود کردن کشور فکر خوبی است این. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند، قابل تفکیک نیست از نظام. تربیت و تعلیم کشور به عهده‌ی نظام حاکم بر این کشور است. در همه‌ی دنیا همین جور است. یک مواردی یک استثناهایی دارد مثل همین مدارس به اصطلاح غیرانتفاعی که حالا در کشور وجود دارد. اینها موارد استثنایی است. قانون اساسی ما هم که این را به صراحت بیان کرده. بنابراین مسئله‌ی برون‌سپاری معنی‌ای ندارد. این شأن دستگاه حاکم قابل واگذاری نیست. ۱۴۰۲/۲/۱۲ ⭕️ پی نوشت: تربیت رسانه ای و تعلیم استفاده صحیح از رسانه ها نیز ذیل همین حکم و یک ماموریت در حوزه حکمرانی است. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💢اثرات روانی لایک و اسکرول کردن از دیدگاه روانشناسان ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📣 پس خودتون رو گول نزنید❗️ 🔰وقتی بچه‌هاتون رو از سن پایین پای ثابت برنامه های تلویزیونی و بکارید فقط در حال تبدیلش به یک مصرف کننده تبلیغاتی هستید❌ . این پیامو برا اون والدینی که با خوش خیالی فکر میکنن کودک شون در فضای مجازی فقط با تجربیات روز آشنا میشه بفرستید😏 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🚻 راهکارهایی برای کاهش آسیب فضای مجازی در خانواده 1⃣ الگو دهی مثبت و ارائه جایگزین. 2⃣استفاده موثر از اینترنت و افزایش سواد رسانه‌ای. 3⃣گفتگو و برنامه ریزی. 4⃣مراجعه به متخصص. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یکی از فنون اقناع، فن یا واگن هستش که به این صورت که یک مسئله رو طوری مطرح میکنند که عموم مخاطبین فکر میکنند اگر اون کار رو نکنند عقب افتاده اند، اگر مثل بقیه سوار بر این واگن یا ارابه نشوند دچار خسران بزرگی هستند، تجمل گرایی، دین ستیزی، مخالفت با سنت ها واگن های هستن که مخاطبین فکر میکنن اگر سوار آنها نشوند ضرر میکنند، عقب افتاده اند، جهان سومی هستند، روشنفکر نیستند! 👈خلاصه مواظب باشید که به دنبال کدوم واگن و برای چه خسرانی می دوید! ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📺 مجموعه: تبارشناسی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور 📌ربات های روایت ساز 📩مزرعه تولید انبوه محتوای شبکه ایران اینترنشنال کجاست؟ 📍بسیار طبیعی است که تمام تلاش شبکه ایران اینترنشنال-مانند هر رسانه دیگری-در رخدادهای پاییز ۱۴۰۱ بر روایت سازی، روایت گری، داده سازی و انعکاس داده ها در کوتاه ترین زمان متمرکز بوده باشد. اما برای بسیاری از کسانی که در حوزه خبرنگاری و تولید محتوا صاحب تجربه هستند، محتوای تولیدی شبکه ایران اینترنشنال در سکوهای رسانه ای از نظر نوع محتوا، حجم محتوا، تناوب تولید محتوا و حضور بی وقفه و همزمان در تمام سکوهای رسانه های اجتماعی غیرمعمول و فراتر از توانایی ها و ظرفیت های انسانی به نظر می آمد. 📍به یاد بیاوریم که معماران لندنی شرکت دی.ام.ای مدیا، رسانه مادر شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، همه برای دهه ها در حوزه تولید خبر ۲۴ ساعته، رسانه جنگ و جنگ رسانه ای مهارت های بی بدیلی را کسب کرده بودند. استفان کلیپول خود سپهسالار جنگ رسانه ای بوده است و ریچارد سمبروک نیز در جریان پوشش جنگ عراق و هم پوشش اخبار حوادث سال ۱۳۸۸ ایران جزء مدیران ارشد خبر بی.بی.سی و بای.بی.سی فارسی بوده است. هر دوی این مدیران شرکت دی.ام.ای مدیا به اهمیت بی رقیب زمان، تولید سلسله وار خبر و روایت سازی در رویدادهای سیاسی و جبهه های جنگ رسانه ای اشراف داشتند. به یاد بیاوریم که رویترز با هوشمندی بی نظیر استفان کلیپول توانست در دهه ۱۹۸۰ پوشش خبری تصاویر میدان تی.آن.مان چین را به سراسر جهان مخابره کند و بی.بی.سی فارسی تنها پس از حوادث سال ۱۳۸۸ بود که توانست موقعیت رسانه ای خود را تثبیت کند. 📍کارخانه محتواسازی URBS از دل نگاه راهبردی و آینده نگرانه استفان کلیپول، ریچارد سمبروک و رابرت بینون-مدیران ارشد شرکت مادر تلویزیون ایران اینترنشنال زاده شد. 📍شرکت اوربز متعلق به دو کارآفرین انگلیسی حوزه خبرنگاری و مدیریت داده بود که از سال ۲۰۱۴ بر سیستم های فناورانه تولید محتوا فعالیت می کردند و هدف شان صرفه جویی در نیروی انسانی، وقت و هزینه در میدان تولید محتوا برای رسانه های محلی انگلستان بود. دی.ام.ای مدیا با وقت شناسی قابل تحسینی در آوریل سال ۲۰۱۶ شرکت URBS را خریداری کرد، البته تصادفی نیست که سال ۲۰۱۶ همان سالی است که نطفه مشارکت میان سرمایه گذاران سعودی ایران اینترنشنال و اهالی رسانه دی.ام.ای مدیا بسته شد. 📍اینگونه ستاره اقبال آلن رنویک Alan Renwick و گری راجرز Gary Rogers با سرمایه گذاری گسترده دی.ام.ای مدیا در سپهر یک کسب و کار کوچک مقیاس محلی طلوع کرد. پس از این رویداد نرم افزار ساخته شده در شرکت اوربز ربات ساخته شرکت را برای روایت گری و روایت سازی و تولید خبر برای مخاطبانی از سرتاسر جهان، از جمله فارسی زبانان، به کار گرفت تا ده ها هزار محتوای کارخانه ای رسانه ای با صرف کمترین زمان و کمترین هزینه در تمام سکوهای رسانه ای تولید و منتشر شوند. 📍محورهای فعالیت های خبرنگارانه-فناورانه شرکت URBS در درگاه اینترنتی آنها اینگونه ثبت شده است: 🔺روایت سازی در مقیاس کارخانه ای 🔺تولید محتوای خواندنی و جذاب 🔺بهره گیری از ربات ها برای تولید خبر 🔺تولید انبوه خبر از منابع باز داده ای ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💢وضعیت دیجیتال در ایران در سال 2023 🔻ضریب نفوذ اینترنت در ابتدای سال 2023، 78.6 درصد 🔻 69.83 میلیون کاربر اینترنت در ایران 🔻ایران در ژانویه 2023 میزبان 48.00 میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی بود که معادل 54.0 درصد از کل جمعیت است. 🔻 48 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی در ایران در ژانویه 2023 🔻تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران در آغاز سال ۲۰۲۳ معادل ۵۴ درصد کل جمعیت 🔻 45.4 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی ایران زن و 54.6 درصد مرد بودند. 🔻در اوایل سال 2023، در مجموع 126.9 میلیون اتصال تلفن همراه در ایران فعال بوده که این رقم معادل 142.8 درصد از کل جمعیت است. 🔻تعداد اتصالات تلفن همراه در ایران بین سال‌های 2022 تا 2023 به میزان 3.1 میلیون (2.5+ درصد) افزایش یافته است. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
21.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰⭕️نقش رسانه در جنگ نرم ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan