eitaa logo
نسرا گیلان
432 دنبال‌کننده
902 عکس
240 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
🎪 اینترنت شهربازی نیست! 🎪 🕗 برخی از کاربران، اینترنت را با یک شهربازی بزرگ اشتباه گرفته‌اند... اگرچه تفریح کردن در این شهربازی فریبنده نیاز به صرف هزینه ی مالی چندانی ندارد، اما از وقت و فرصت مخاطب برای سرگرم شدن هزینه می‌شود و در صورت عدم برنامه‌ریزی، ممکن است منجر به اتلاف وقت و اعتیاد کاربر به اینترنت شود. 🔞 در کنار محتوای سالم سرگرم‌کننده در وب، حجم بسیار زیادی از محتواهای نادرست، غیراخلاقی، غيرديني، خشونت‌آمیز و ... نیز وجود دارد که ممکن است کاربر بدون هدف را به‌طور ناخواسته درگیر کند و موجب انحراف وی شود. 📛 پشت بسیاری از صفحات سرگرمی ممکن است منحرفان اخلاقی، سارقان اطلاعات، هویت‌های مستعار و مجهول و شیادان اینترنتی قرار داشته باشند که می‌توانند امنیت اخلاقی و حریم خصوصی کاربر ناآگاه را تهدید کنند. 💡 برای بهره‌برداری صحیح از این رسانه ی نوظهور ضمن شناخت امکانات متنوع اینترنت و تسلط به مهارت‌های اینترنتی باید زمان و نحوة استفادة خویش را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که دچار آسيب‌هاي آشکار و نهان اینترنت نشویم... بریده ای از فصل / کتاب 150 هشتگ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش مدینه نه فقط درب خانه علی، که زندگی ما را به شعله کشید! و آتش کربلا نه تنها دامن یتیمان حسین، که جان ما را سوزاند! و امروز آتش فراق تو، نه تنها دنیایمان، که دینمان را خاکستر کرده ... تا کی سوختن و ساختن؟! 🖤|خلصنا من النّار یا رب...|🖤 🏴 شهادت مولای متّقیان، امیرالمومنین(ع) بر وارث غربتش، امام زمان(عج) و تمام دوستانشان تسلیت باد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔹مقام معظم رهبری: رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید.میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را آنها نمیشناسید، برسانید؛ 🔹 این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. 🔸اگر ضایع شد،خدای متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد. #فضای_مجازی ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🖥 تلویزیون بی اعتبار، ❌سردرگم میان تبلیغ ماندن در خانه یا رفتن به حراجستان ✍ 🔹 در شرایطی که تلویزیون با تهیه گزارش های مکرر برای در خانه ماندن مردم، آنها را به دوری از اماکن عمومی توصیه می‌کند ، با پخش پی‌در‌پی تبلیغ حراج تمام روزه یک فروشگاه زنجیره‌ای در پیام‌های بازرگانی، مردم را به شوق خرید ارزان، به رفتن به فروشگاه‌هایی ترغیب می‌کند که به دلیل تراکم بالای جمعیتی، محلی پر خطر برای انتشار ویروس کرونا هستند. 🧐این دوگانگی و تضاد در رفتار تلویزیون، این رسانه را همچون گذشته در مقابل معدود مخاطبان خود به رسانه پ‌ای بی‌اعتبار تبدیل می‌کند. در شرایطی که تلویزیون به دلیل ایجاد رقابت با شبکه‌های مجازی در مورد اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا در ایران، مخاطبان خود را به دریافت خبر از رسانه‌های معتبر توصیه می‌کند، با ایجاد چنین تضادهایی در رفتار خود، اعتبارش در میان مخاطبان خود را به خطر می‌اندازد. 📺رسانه تلویزیون در ایران دهه هاست که به دلیل شكل‌دهی و دستكاری افكار عمومی به منظور بهره برداری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دچار رفتارهای متناقض آمیز در مقابل مخاطبان خود شده و به رسانه‌ای بی اعتبار در جامعه ایران تبدیل شده است. 💢با توجه بر اینکه معتبر بودن منبع پیام پیش شرط لازم برای بر قراری یك ارتباط كامل بین فرستنده پیام و مخاطب آن است، بی‌اعتباری تلویزیون سبب از میان رفتن تأثیرات این رسانه بر مخاطبان شده است. 🔹 " کارل هاولند " ، روانشناس اجتماعی امریکایی در رابطه با اعتمادپذیری مخاطبان از رسانه‌ها ، اثربخشی را وابسته به اعتبار منبع می‌داند و معتقد است که منبع معتبر می‌تواند موجب افزایش اثر پیام شود. بر همین اساس معتبر نبودن تلویزیون در نزد مخاطبان در جامعه ایران سبب شده است تا پیام‌های این رسانه در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بدون اثرگذاری باشد. 🔹 همچنین "پیج" و "دمپسی“ اندیشمندان حوزه رسانه درتحقیقات خود نشان داده اند که اعتبار منبع نقش مهمی در تعیین اثر ارتباط جمعی بر افکار عمومی دارد. آنها نتیجه گرفته اند که خبرهایی که از منابع مختلف می آید ، می تواند اثر کاملاً متفاوتی داشته باشد. این بدین معناست که منبع رسانه ای نامعتبر اثر ضعیفی بر مخاطبان خود به عنوان بخشی از افکار عمومی خواهد داشت. 🔹 روانشناسان اجتماعی معتقد هستند زمانیكه فاصله پيام با گيرنده پيام بسیار زياد شود ، منجر به بی اعتباری منبع پیام می گردد. در واقع اشتباه در ارائه پیام ، سبب فاصله میان رسانه و مخاطب و بی اعتباری رسانه می شود. 🔹 گيبسن ، استاد روزنامه نگاری دانشگاه تگزاس در رابطه با بی اعتباری رسانه به عنوان بی اعتباری منبع پیام می گويد: «افكار عمومی ، مالکان رسانه های جمعی را معصوم نمی داند. خوانندگان ، بينندگان و شنوندگان رسانه ها به كررات به رسانه بی اعتمادی می كنند. بخشی از عدم اعتماد آنها از مشاهده مكرر اشتباهات رسانه ها ناشی می شود. تا زمانیكه رسانه نتواند تمام اشتباهات خود را محو كند ، قادر به محو كامل بی اعتمادی آنان نيز نخواهد بود.›› ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
خانواده خوشبخت در با میز رسانه 🖌محمد مهدی فتوره چی امروزه در جامعه اطلاعاتی و تحقق نسبی ای تقریبا گریزی از تعاملات مجازی و بهره گیری از فناوری های ارتباطی نوین بویژه موبایل و تبلت هوشمند نیست، تاجایی که این ابزارهای ارتباطی نه تنها جزیی از اجزای بدنمان شده بلکه به رغم هشدارهای بهداشتی تا پستوی خانه ها و حتی اطاق های خواب راه یافته اند و هر روز موجبات مشاجره و اختلاف نظرهای بیشتری را در بین اعضای خانواده و بویژه فراهم و گاها در پی و سوء ظن بین زوجین، پای آنان را به محکمه های طلاق باز می کند. در تحقیقی که در سال ۹۶ در تهران انجام شده است ۶۰ درصد زوجین اذعان کرده بودند که و فعالیت اعتیادآمیز و مشکوک همسرشان در فضای مجازی موجب آغاز و یا تشدید اختلافشان شده است(عامل مداخله گر و نه اصلی) و در میان زوج های متقاضی طلاق در چین، و برقراری ارتباطات مجازی و متعاقبا حضوری این میزان تا بیش از۹۰ درصد گزارش شده است!که این آمار و ارقام، آینده نگران کننده ای را برای جامعه کاربران ترسیم می کند و چنانچه از سوی متولیان و مربیان پرورشی و آموزشی بویژه والدین از ابتدای دوره خردسالی تمهیداتی اندیشیده نشود و آموزش های لازم ارایه نشود حتما تاثیرات کژکارکردی های کاربران نه تنها بنیان خانواده ها را سست می کند که حتی عرصه های کار و آموزش و امنیت و ...را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا بی تردید نقش اولیاء به عنوان اولین گروه مرجع خانگی بسیار تاثیر گذار و اساسی است بویژه آنکه فرزندانمان با مشاهده رفتارمان آموزش می بینند و نه گفتار و نصیحت های کسل بارمان! در اغلب کارگاه ها و نشست های هم اندیشی سواد رسانه ای و یا ارتباطات موفق و ...پس از ارایه آموزه های کلی والدینی از ما مدرسان این حوزه نسخه قابل تحقق طلب می کنند و می پرسند باید چه کرد و یا از کجا آغاز کرد؟! به عنوان اولین توصیه کاربردی معمولا استقرار میز رسانه را در ورودی خانه ها پیشنهاد می دهیم، با اختصاص چنین محلی در واحدهای مسکونی مان هم مانع ورود آلودگی های میکروبی و این روزها ویروسی احتمالی اینگونه ابزار ارتباطی به محیط استراحت و خواب می شویم و علاوه بر آن یا مهم تر از آن حریمی را برای وارتباطات خانوادگی قایل می شویم. جای هیچ تردید نیست که در زمان مراجعت به خانه و هم باشی با خانواده، با رها کردن وسایل هوشمند ارتباطی مان بر روی میز رسانه در حالیکه خاموش و یا در حالت بی صدا و از همه مهم تر فاقد رمز دسترسی است حتما موجب و افزایش آسایش و امنیت روانی اعضای خانواده بویژه همسرمان خواهیم شد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔹پارادایم اخلاق رسانه‌ای از منظر امام علی (ع) ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای 🔻اینکه آیا اگر موضوعی واجد ارزش های خبری بود حتی به قیمت نادیده انگاشتن اخلاق، مجوزی برای نشر دارد یا خیر، اینکه مخاطب در مواجه با پیام های رسانه ای، چگونه با بررسی منبع پیام می تواند از بسط و گسترش شایعات پرهیز نماید، اینکه حریم خصوصی افراد دارای اهمیت است و هرگونه ورود رسانه ای به آن تحت هر عنوانی یعنی نقض آن و…. نکاتی است که در فرمایشات مولا علی (ع) در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته و چه حیف که ما به عنوان مدعیان شیعه علی ابن ابیطالب بودن، اصول مورد تاکید در کلام ایشان را برای مقاصد و مصالح اقتصادی، سیاسی و…..نادیده می گیریم. 🔻از اصولی که این روزها در قالب انتشار افسارگسیخته شایعات در انواع رسانه با آن مواجه هستیم، «عدم توجه به صداقت و راست‌گویی» منبع منتشرکننده پیام است. امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: «هرچه شنیدی برای مردم نگو وگرنه دروغگو خواهی بود، و هرچه مردم به تو گفتند رد نکن و گرنه نادان خواهی بود.» این نگاه ضرورت داشتن قدرت تجزیه و تحلیل آنچه می خوانیم و می شنویم را به ما گوشزد می کند. 🔻نگاهی به شفافیت و حرمت سانسور و خودسانسوری، پرهیز از پروپاگاندا یا غوغاسالاری رسانه‌ای، ضرورت عدم تحریف و دستکاری واقعیت، ضرورت رعایت حرمت مخاطبان و تأکید بر کرامت انسان‌ها در کلام مولا علی (ع) ▪️متن کامل این یادداشت که بازنشر مجدد شده است را در لینک زیر بخوانید: 👉 https://fa.shafaqna.com/news/578543/ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
دنبال کردن چگونه ما را از زندگی می‌سازد؟ 🔻دنیای مدرن مداوماً به ما القا می‌کند که بقیه دارند خوش می‌گذرانند ولی سهم ما کسالت و ناکامی است. اکثر ما می‌دانیم زندگی آدم‌ها به شادی و طراوتِ صفحه‌های اینستاگرامشان نیست. با این‌حال، مگر می‌شود جلوی آرزوها را گرفت؟ ما در معرض بمبارانِ مداومِ پیشنهادهایی هستیم دربارۀ کارهایی که خوب است انجام دهیم. ‌وقتی ما دائماً در صفحات دیگران خبرهایی از سفر رفتن، دیدار با یک سلبریتی مشهور، رفتن‎ به یک رستوران یا طبیعتی بکر و کارهای عجیب و جالب دیگر می‌بینیم، کم کم زندگی خود را با همین معیارها مقایسه می‌کنیم. آلن دوباتن اندیشمند مشهور دراین باره تحلیل قابل توجّهی دارد. دوباتن ضمن مطالعه پیرامون عشق و نگاه انسان ها به زندگی عاشقانه، دو رهیافت اصلی را تشخیص می دهد؛ نگاه سنّتی و نگاهی که دوباتن آن را رمانتیک می‌نامد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔸 اعاده عدالت است. 🔸️جنگ واقعی در فضای مجازی امروز تلاش برای است. 🔹️برخی فکر می کنند سواد رسانه ای یعنی فرق خبر و مصاحبه .یا فرق فرمت های مختلف یک عکس 🔹️ یعنی بدانیم محتوایی که می‌آید پرتاب شده و کجا می‌آید؛ یعنی را در متن روشن کنیم؛ و کنیم..من انرا می نامم. بین سواد رسانه ای و تفاوت بسیار است. 🔹️سواد رسانه ای الزاما دانش بکار گیری ابزارهانیست. وبلاگ باز کردن و نوشتن آکنون راحت است..سواد رسانه ایده دسترسی به پدیده های نوین نیست. همچنان که بین سوشال مدیا و سوشال نتورک تفاوت است سوشال مدیا می‌تواند رسمی باشد ولی سوشال نتورک، هرگز. 🔹️متأسفانه کلمات در عرصه فضای مجازی به سهو یا به سبب بی‌اطلاعی، به جای یکدیگر به کار برده می‌شوند. شبکه اجتماعی سوشال نتورک است و رسانه اجتماعی سوشال میدیا جنگ واقعی در فضای مجازی برای تغییر واقعیت است . 🔹️الان کشورها دو چهره دارند؛ یکی روی زمین و یکی تصویر فضای سایبریشان. شما کشوری مثل کره شمالی را ندیدید اما به واسطه تصویری که رسانه‌ها از کره شمالی ساخته‌اند از آن می‌ترسید. 👈بخش هایی از گپ دکتر یونس شکرخواه، در لایو صفحه یونسکو ایران ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔸مهندسی افکار عمومی با چاشنی سرگرمی 🔹از آنجایی که نگاه جهان غرب و نظام سرمایه داری به مقوله در ساحت زندگی بشر، یک نگاه اقتصادی و سودمحورانه می باشد، پدیده ای بنام شکل می گیرد که با ظاهری تمام فرهنگی و جذاب و با ابزارهای چندرسانه ای، عقبه اقتصادی و بهره کشی از بشر در قالب جدید را رقم می زند. 🔹اساسا در پی بازتولید نظام سرمایه داری است. هرچقدر از آلام بشر غفلت شود و دردهای معنوی بشر نیز به یغما رود، به نفع سردمداران اقتصادی ماجرا خواهد بود‌. 🔹عصر سرگرمی با شاخص هایی چون ، ، ، و ظاهرگرایی، و مسئولیت و جامعه و مبدا و معاد را سبب می شود. 🔹اینکه در نگاه دینی، را همچون ابرگذران می بیند و اوقات فراغت را با چاشنی می نگرد و را چون اجر و لذت قرار می دهد، نشان از عمق فاجعه ای است که در پس صنعت سرگرمی و مدیریت اوقات فراغت در حال رخ دادن است. 🔹اساسا ، صورت جدیدی یافته و با و در بستر قهرمان ها و ضدقهرمان های فیلم ها و سریال ها و انیمیشن ها، ذائقه های هک شده ای را تولید و بازتولید می کند. 🔹استعمار فرانو، و را در خدمت درآورده و را بعنوان استراتژی اصلی پروژه ، در دستور کار قرار داده است. 🔹بهترین گزینه برای غرب، همین صنعت سرگرمی است که یک شده را تحویل نظام بین الملل می دهد و مجاری اندیشه ها و علایق و اقداماتش را از طریق ، کنترل می کند و خروجی های مدنظرش را براحتی پیش بینی می نماید. 🔹دلیل این اتفاق نیز شاید مخاطب منفعلی است که پای رسانه و سرگرمی تربیت می شود و بجای به دنبال و بجای و دقت، می کند و بجای و ابتکار، می کند. 🔹در روزهایی که بدلیل بحران ویروس کرونا، رژیم مصرف رسانه ای همه بهم ریخته و سرگرمی های تصویری و دیجیتالی، رکورد خارق العاده ای زده است، به فکر باشیم که خستگی ناشی از مصرف بیش ازحد اطلاعات باعث ازخودبیگانگی و غفلت بیش از حد نشود. 🔹مکث و تامل و انتقادی را چاشنی استفاده از رسانه نماییم و اجازه ندهیم سرگرمی های مان، ما را دور زده و مهندسی نمایند. 📝 علیرضا محمدلو ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔻 نیازمند فضای امن است نه امنیتی 🔻 وسیع‌تر از مهارت‌هاست 🔹شعور سواد رسانه‌ای وسیع تر از مهارت‌هاست؛ چراکه سواد رسانه‌ای به کاربر می گوید که چه محتوایی را با چه هدفی ببیند و حتی در مقابل با محتوا و تولیدات چه واکنشی باید داشته باشد. 🔹پیش از این زمانی که فردی خلوتی را پیدا می‌کرد، باید از جمع می‌رفت، اما هم‌اکنون به‌گونه‌ای شده که آن خلوت ممکن است در داخل جمع اتفاق بیفتد یعنی کاملا از جمع ایزوله است و فرد با دیگرانی ارتباط دارد که پیش از این برای ارتباط با آنها باید به جمع آنها می رفت، اما امروزه خلوتش در میان جمعی است که به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند. 🔹ما در فضا مجازی ضعف های اساسی در امن کردن برای استفاده عام داریم، همانطور که شهر را برای زندگی مردم امن می کنیم باید فضای مجازی را هم تبدیل به محیطی امن برای کاربران کنیم. البته منظور از امن کردن، ایجاد فضای امنیتی نیست و این دو کلمه نباید با یکدیگر اشتباه شود؛ امن از این جهت که افراد بدون هیچ دردسری بتوانند از فرصت های فضای مجازی بهره مند شوند. 🔹افزایش مهارت به تنهایی کافی نیست چراکه مهارت بخش کوچکی از سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت ها به شمار می رود چرا که در این نوع سواد کاربر می تواند بداند که محتوا با چه هدف و منظوری تولید شده و در پشت صحنه تولید آن چه خبر است. او به واسطه این نوع سواد می تواند فضا را درک کند؛ چراکه درک این فضا سخت است و دانش و معارف بسیار می طلبد. 🔹مهارت توسعه یافته در کنار سواد رسانه و دانش مناسب می تواند کاربر را در فضای مجازی به ویژه لایوهای اینستاگرامی در امان نگهدارد. زمانی که مهارت و سواد در کنار هم باشند، بهتر می توان مصرف کننده را به سمت محتوای مفید سوق داد. 🔹متأسفانه برخی از لایوهای اینستاگرامی یک سری سبک زندگی را تغییر می‌دهند، از مدل پوشش گرفته تا نظر کارشناسی دادن درباره هر موضوعی. در واقع بسیاری از افراد پرمخاطب در لایوها در مورد هر چیزی نظر می دهند .مصرف کننده نیز به نوعی مشوق تولیدکننده است، یعنی او با شرکت در لایوهای اینستاگرام به نوعی به صاحب آن لایو می بخشد؛ بنابراین مخاطبان اینستاگرام باید مراقب باشند با شرکت در لایو چه کسانی چه اعتباری به آن‌ها می‌دهند. 🔸دکتر حسن خجسته ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🕣 زمان استفاده از اینترنت را مدیریت کنید: 📌قبل از اتصال به شبکه بنویسید که چه‌کاری در اینترنت دارید و تخمین بزنید که کارتان چقدر طول می‌کشد. به برنامه‌ريزي‌‌هاي خود پایبند باشید و به وبگردی نپردازید. 👆 این فرمول کوتاه بهترین راه‌حل برای جلوگیری از اتلاف وقت در اینترنت، اعتیاد اینترنتی و مشکلات بعدی است. 👬 در مورد کودکان و نوجوانان این مسئله جدی‌تر است و باید مراقب اعتیاد فرزندان خود به زندگی در فضای مجازی باشیم و برای آن‌ها تفریحات سالم جایگزین در نظر بگيريم. بریده ای از فصل / کتاب 150 هشتگ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🖌تحلیلی بر بیانات دیدار دانشجویی حضرت آقا: 🔎سه گانه تمدن ساز در یک دیدار راهبردی 🔸بحران بهداشتی جهانی خودساخته یا غرب باعث شد که نقاط ضعفِ معرفتی، مدیریتی و اجتماعی غرب، رو شده و ضعف الهیاتی برای تولیدمعنای برتر و کارآمد و امیدبخش زندگی و جهت انسجام و انظباط بخشی به جامعه، علنی شده و به اثبات بین الاذهانی برسد. 🔸در چنین فضایی و در شرایطی که دنیا در حال تغییر وضعیت تمدنی است و جهان بشریت یک جهش و شیفت فکری_معرفتی را در زمینه مدیریت و تحولات پارادایمی دارد، رهبرانقلاب با همان درایت و آرامش و تیزبینی همیشگی، قرار سالانه اش با جوانان تحصیلکرده و بدنه علمی_انرژیک جامعه را تعطیل نمی کند و به مقولات بسیار جدی و جریان ساز تاکید و اشاره می نماید. 🔸در این نشست صمیمی که با وجود چاشنی مجازی بودن، چیزی از ارزش های معرفتی و معنوی و تشکیلاتی آن کم نمی شود، به موضوعات متعددی اشاره می شود که اگر بخواهیم در سه مقوله بسیارمهم خلاصه کنیم، ۱.تقویت فرد و خانواده، ۲.چابک سازی و پاسخگوبودن ساختارها و ۳.مساله گفتمان سازی، بعنوان سه عنصر برجسته در یک تحلیل اجتماعی و ساخت تمدنی قابل فهم و اشاره است. ◽️مستحضرید که هرساختاری برای حفظ پویایی و فرار از خستگی و ناکارآمدی، بایستی پاسخگو بوده و از نیروهای تازه نفس و خوش فکر برای خود بهره مند شود. بنظر می رسد که رهبرانقلاب با درک درست این نکته که جریان نیازمند کنترل و بازتعریف و ایجاد پویایی است، مساله جدی را در صحبت هایشان پررنگ تر از همیشه مطرح نمودند. ◽️در همین راستا و درجهت چابک سازی و شکوفایی ساختارها، و عامل را بعنوان راه حل کارآمدسازی و کاستن از ضعف های نظام بروکراتیک برشمردند و با نام بردن‌از و جریان سازی چون و همچنین بعنوان راه علاج مشکلات مدیریتی کشور، بر این مساله صحه گذاشتند. دقت در اینکه عامل را مکمل و راهبر و نه نقطه مقابل و بدیل ساختار می دانند، نکته مهمی در فهم ذهنیت اجتماعی حضرت آقا می باشد. ◽️نکته مهم دیگر گفتمان سازی و ایجاد ذهنیت صحیح در افکارعمومی بود که بعنوان یک ضرورت فوری مطرح گردید تا ایده های انقلابی و تمدنی در اتاق فکرها و اندیشکده ها جانماند و طبیعتا داشتنِ اندیشه های دینی و انقلابی، لازمه این امر مهم و ضروری است. ◽️لازم به توضیح می باشد که هرساختاری برای تثبیت و مردمی سازی ایده هایش نیازمند و کاررسانه ای فعال می باشد اما بدون تربیت عناصر و انسان های تربیت یافته، به مرور دچار فرسودگی و کهنگی خواهد شد و از تب و تاب اولیه خواهد افتاد و قابلیت انتقال به نسل های آینده را از دست خواهد داد. ◽️بهمین منظور ایشان با دقت نظر به ویژگی های انسان طراز انقلابی، و را جهت رفع انحراف و انفعال بعنوان فاکتورهای جدی مطرح نمودند که طبیعتا نقش تربیت و کارفرهنگی در محیط های آموزشی رسمی و غیررسمی و حتی رسانه ای بسیار مهم و چشمگیر خواهد بود. 🔹تاکید بر معرفت افزایی و تکیه بر معنویت اصیل دینی در حرکت های علمی و اجتماعی و در عصر پست مدرن و ، نوعی ساختارشکنی و راهبری تمدنی است که نشان از تسلیم نشدن و حفظ استقلال جریان انقلاب در برابر و چارچوب سازی معنایی غربی است که عقلانیت بشر را در تنگنایِ و جبری_رسانه ای خودشان، به مرحله حذف کامل کشیده اند. 🔹همانگونه که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت، بعنوان هسته اصلی تمدن دینی مقوله ای است که بایستی جدی گرفته شده و تمام‌ظرفیت های رسانه ای و ذخیره های معرفتی و آموزشی نظام در خدمت تقویت این ساز و محوری قرار بگیرد که اگر چنین نشد، در بلندمدت، آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد و افسردگی و بی هویتی ناشی از ضعف بنیه خانوادگی، بعنوان نظام، گریبان جامعه را خواهد گرفت. 🔹پس تقویت فرد و خانواده، گفتمان سازی و فهم درست کاررسانه ای، تقویت ساختارهای کارآمد و مهربان و پاسخگو مقولاتی است که با تربیت انسان های مومن، انقلابی و جریان ساز و دریک کلام، (اینتروپر) ممکن و هموار خواهد شد. 🖋علیرضامحمدلو، پژوهشگر حوزه دین و رسانه ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan