eitaa logo
نسرا گیلان
441 دنبال‌کننده
707 عکس
234 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ما صرفا درباره رسانه صحبت میکنیم، بی آنکه درباره آن بیندیشیم 💢به رغم این واقعیت آشکار، که هر روز بیش از پیش, به طیف گسترش یابنده رسانه های اجتماعی وابسته میشویم, شاید جالب باشد بدانیم که ما صرف نظر از اظهار نظرهای پیش پا افتاده درباره رسانه ها، به فرایند رسانه ای شدن عمیقا نمی اندیشیم. نه فقط در زندگی روزمره مردم عادی، بلکه در دانشگاهها نیز، فرایند رسانه ای شدن، مورد تأمل قرار نمیگیرد. 💢سالهاست که دانشگاهها برنامه های پژوهشی و آموزشی خود را در زمینه ارتباطات و رسانه ها گسترش داده اند اما این پژوهش ها به جای تحلیل سرشت و ماهیت رسانه به عنوان یک پدیده، همچنان چارچوب اصلی تحلیلشان را از دیگر رشته ها و چارچوبهای نظری وام میگیرند. از این رو معمولا رسانه را در خدمت چیز دیگری مثلا قدرت، انباشت سرمایه، ایدئولوژی و تعامل اجتماعی و فرهنگی همگانی میپندارند. 💢این در خدمت بودن رسانه برای چیزی دیگر، سبب میشود که اغلب اوقات، رسانه ها به منزله جعبه سیاهی برای شرکتها و مصرف کنندگان به نظر برسد. 💢رسانه ها در همه جا حاضرند، دلیلش نه فقط افزایش مطلق حجم و تنوع تجهیزاتی است که برای آسان کردن فرایندهای اطلاعات و ارتباطات طراحی شده است بلکه بیشتر چیزهای اطراف ما دارند به رسانه های ارتباطی و اطلاعاتی تبدیل میشوند. ما نه صرفا از طریق تلفن همراه یا پست الکترونیکی, بلکه بوسیله مدل مو, آرایش، لباس، مچ بند، تیشرت و اموری از این قبیل نیز ارتباط برقرار میکنیم. در حقیقت, ویژگی جهان ما را میتوان گسترش فرایند رسانه ای شدن نامید. 📚 یوست ون لون ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رسانه و اینده شناسی ⛔️میکروچیپ ها در اینده ای نزدیک ساختار جهان را بهم خواهند زد 🔻با توجه به عدم استفاده صحیح از تکنولوژی توسط انسانها در اینده نزدیک امنیت و حریم شخصی انسانها از بین خواهد رفت ❌این یک هشدار جدی است ! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
✅ رسانه و گفتمان‌سازی 🔸یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه در چند دهه اخیر است. «گفتمان» از جمله مفاهيم مهم و كليدى است كه در شكل دادن به تفكر فلسفى اجتماعى و سياسى غرب بویژه از نيمه دوم قرن بيستم، نقش بسزايى داشته است. 🔺 گفتمان‏ ها درباره موضوعات صحبت نكرده و هويت موضوعات را تعيين نمى‏ كنند، بلکه آنها سازنده موضوعات بوده و در فرايند اين سازندگى، مداخله خود را پنهان مى‏ کنند. از اين رو، معانى و مفاهيم نه از درون زبان، بلكه از درون اعمال تشكيلاتى و ارتباطات اجتماعى-سياسى افراد با يكديگر، حاصل می ‏شوند. 🔹در گذشته اگر چه تلاش برای ارائه تصوير خوب از خود و تصويری بد از ديگری از طريق رسانه‏ ها جريان داشت اما اين تاكيدات مصداقی و تک گانه بود. اما امروزه اين جريان در قالب برنامه‏ ای ساماندهی شده و مدون تحت عنوان گفتمان صورت می گيرد و به عبارتی دوران جديد رسانه ‏ای را می ‏توان دوران تولد گفتمان‏ ها برشمرد. 🔺همه اين تلاش‏هایی كه صورت می ‏گيرد برای آن است كه مخاطب اقناع شود و افكار عمومی و ذهن انسان و به تبع آن رفتار بشر در مسير برنامه ‏ريزی شده توسط رسانه‏ ها جريان يابد. از اين منظر گفتمان سازی يكی از بهترين روش ها برای وصول به اين هدف است، زیرا: 1⃣ ساختار معرفتی انسان اصولاً بر اساس گفتمان سازی عمل می كند. 2⃣ گفتمان از آن جهت كه در داخل زبان، و دقيقاً مثل يک رسانه در داخل فرهنگ عمل می کند. چنين ویژگی منحصر به فردی قطعاً ماندگاری آثار و تداوم نسلی معانی ساخته شده توسط آن را به ‏صورت ويژه ای افزايش خواهد داد. 3⃣ گفتمان‏ سازی خود يک تاكتيک است كه تكنيک های ويژه ‏ای دارد. چرا كه خلق گفتمان‏ ها برای رسيدن به استراتژی های ويژه‏ ای است كه قطعاً در مسير استمرار قدرت و سلطه حاكم به‏ كار گرفته می شود. 4⃣ ما سناريوها را بر اساس گفتمان‏ ها طراحی می كنيم. سناريوهایی كه از طريق گفتمان‏ ها طراحی شده باشد قطعاً قدرت اقناعی و تاثيرگذاری بيشتری خواهند داشت. 💢در بحث رسانه و گفتمان‏ سازی، یک مثلث مطرح می ‏شود که سه رأس آن ، و هستند. 🔺رسانه‏ ها می‏ توانند در خدمت دولت بوده و گفتمانی را به گفتمانی غالب تبدیل کرده و آن را به مردم دیکته نموده و از این طریق مردم را با نظام حاکم همراه کنند. 🔺در مقابل رسانه‏ ها می‏ توانند در خدمت مردم بوده و گفتمانی مخالف گفتمان مسلط که توسط نظام حاکم مطرح شده، بسازند و از این طریق به حکومت فشار آورده و مطالبات مردم را پیگیری کنند. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
بزرگداشت فیلسوف عالی مقام و مجاهد انقلابی با موضوع اثرگذاری آیت الله مصباح در جهت دهی فکری جامعه انقلابی با حضور حجت الاسلام و المسلمین روانبخش، از شاگردان آیت الله مصباح(ره) پخش در لایو اینستاگرام نسرا به آدرس @nasra_guilan زمان:سه شنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۱۸ ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
تلگرام یک ایده است، ایده‌ای که می‌گوید همه حق دارند در این کره خاکی آزاد باشند ✍️ پاول دوروف بنیانگذار و مدیر تلگرام در هفته اول ژانویه، تلگرام از 500 میلیون کاربر فعال در ماه پیشی گرفت. و پس از آن هم رشد مداوم داشت: فقط در 72 ساعت گذشته 25 میلیون کاربر جدید به تلگرام پیوسته‌اند. این کاربران جدید از سراسر جهان آمده اند - 38٪ از آسیا ، 27٪ از اروپا ، 21٪ از آمریکای لاتین و 8٪ از خاورمیانه و شمال آفریقا. این نسبت به سال گذشته که هر روز 1.5 میلیون کاربر جدید در آن ثبت نام می‌کردند، افزایش قابل توجهی دارد. ما در طول 7 سال سابقه محافظت از حریم خصوصی کاربران ، عضوگیری‌های زیادی داشته‌ایم. ولی این دفعه متفاوت است. افراد دیگر نمی‌خواهند حریم خصوصی خود را با خدمات رایگان عوض کنند. آنها دیگر نمی‌خواهند در انحصارات فناوری گروگان گرفته شوند، به نظر می رسد که فکر می‌کنند می توانند با هر چیزی کنار بیایند، تا زمانی که برنامه‌های آنها دارای تعداد قابل توجهی از کاربران باشد. تلگرام با نیم میلیارد کاربر فعال و شتاب رشد بالا، بزرگترین پناهگاه برای کسانی هست که به دنبال بستر ارتباطی متعهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت هستند. ما این مسئولیت را بسیار جدی می‌گیریم. ما شما را ناامید نخواهیم کرد. شما که در چند سال گذشته از تلگرام استفاده کرده اید، می‌دانید که هم در امر دفاع از داده‌های خصوصی و هم در بهبود برنامه‌های خود، ثابت قدم بوده‌ایم. برای آن دسته از شما که به تازگی عضو شده‌اید و به این فکر می‌کنید تلگرام مخفف چه چیزی می‌تواند باشد، می‌خواهم پست خود را از سال 2018 باز نشر کنم: شما - کاربران ما - تنها اولویت ما بوده و خواهید بود. برخلاف سایر برنامه های معروف، تلگرام، سهامدار و یا تبلیغات ندارد که با آن کسب درآمد کند. ما با بازاریاب‌ها، استخراج کنندگان داده و یا آژانس‌های دولتی معامله نمی‌کنیم. از روزی که در آگوست 2013 راه اندازی کردیم، یک بایت اطلاعات خصوصی کاربران خود را برای اشخاص ثالث فاش نکرده ایم. ما از این طریق کار می کنیم زیرا تلگرام را به عنوان یک سازمان یا برنامه در نظر نمی‌گیریم. از نظر ما، تلگرام یک ایده است؛ این ایده که همه در این کره خاکی حق دارند آزاد باشند. ایران تایمز ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🌐 ده مهارت برتر در سال ۲۰۲۵! ▪️تفکر تحلیلی و نوآورانه ▪️یادگیری فعال و راهکارهای آن ▪️مهارت حل مسائل پیچیده ▪️تفکر انتقادی و تحلیلی ▪️خلاقیت و ابتکار عمل ▪️رهبری و اعتبار اجتماعی ▪️کنترل، نظارت و بکارگیری تکنولوژی ▪️برنامه نویسی و طراحی تکنولوژی ▪️قابلیت انعطاف پذیری و تحمل فشار روانی ▪️توانایی ارائه استدلال، اندیشه پردازی و حل مسئله ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
🔷الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟ طبق نتایج به دست آمده الگوریتم اینستاگرام برای نمایش پست ها، برحسب 6 فاکتور عمل می کند: 📌 عامل شماره 1: علاقه اصولاً آنچه در فید اینستاگرام افراد نمایش داده می شود، ترکیبی از تمام رفتارهای اینستاگرامی آنهاست. حساب هایی که با آنها بیشترین تعامل را دارند ، افرادی که در عکس با آنها تگ می شوند و البته نوع پستی که دوست دارند و درباره آن نظر می دهند. به همین دلیل حضور مداوم در اینستاگرام بسیار مهم است. این موضوع سیگنال های مثبتی را به الگوریتم اینستاگرام می فرستد و به مخاطبان شما فرصت بیشتری می دهد تا با محتوای شما تعامل کنند. ادامه دارد ... ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
💠اگر اضطراب اجتماعی دارید چگونه از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید 🔸اگر از نظر اجتماعی مضطرب هستید، راه حل این نیست که به طور کلی از شبکه های اجتماعی و ارتباطات آنلاین پرهیز کنید چرا که این کارهزینه بسیار زیادی برای شما خواهد داشت خصوصا در حال حاضر که عمده فعالیت های آموزشی و کاری از طریق ارتباط آنلاین انجام می شود و حضور افراد در شبکه های اجتماعی حیاتی است. 🔹حتی اگر در تعاملات اجتماعی رو در رو با اضطراب دست و پنجه نرم نکنید، ممکن است اضطراب آنلاین مانع از این شود که خود را بیشتر با دیگران به اشتراک بگذارید یا ارتباطات مثبت و عمیق تری با دیگران برقرار کنید. اگر می‌خواهید شبکه های اجتماعی استرس کمتری برای شما داشته باشند، در این درس چند توصیه مهم عملی، بر اساس تکنیک های رفتاری شناختی ارائه شده که می تواند برای افراد دارای اضطراب اجتماعی مفید باشد. 🔺متن کامل را در لینک زیر بخوانید👇🏼👇🏼 http://savadezendegi.com/fa/news/614 ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasragilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاه در فضای مجازی به نظر می‌رسد جامعه آبستن تحولی شگرف است، در حالی که در دنیای واقعی همه چیز آرام و امور مثل همیشه در جریان است. اگر شما هم چنین پدیده‌ای را تجربه کرده‌اید، حتما این ویدیو را ببینید. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
😧 تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیز‌ها... ⭕️ تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بی بی‌سی ، ایران اینترنشنال ، منو تو ، صدای آمریکا و بسیاری از شخصیت های وطن فروش داخلی و خارجی به طور وقیحانه‌ای تلاش می‌کنند ماجرای فوت ها و خودکشی‌های اخیر مانند فوت ، ، و را به قتل تبدیل کنند؟ 🔴 ما در تکنیک‌های اقناع مخاطب ، تکنیکِ بسیار کارسازی به نام داریم که طی آن فرد یا رسانه می‌کوشد تا با تکرار برند یا شعار یا هدف خود ، مخاطب را به سمت تبعیت از مقصود خود سوق دهد تا منافعش تامین گردد. ⭕️ در واقع اصل ساخت نیز بر محور بهره بردن از تکنیک تکرار است. زیرا تنها دلیل اینکه صاحب یک محصول میلیون‌ها تومان پول خرج کند تا در طول یک روز چندین بار تبلیغش در مقابل چشمان شما قرار گیرد این است که می‌خواهد با تکرار نام برند خود ، ذهن شما را فتح کرده و برند خود را در ذهن‌تان حک نماید تا شما هنگام خرید محصول ، او را انتخاب کنید! 🔴 با این توضیحات باید گفت که شبکه‌های خبری خارج نشین و شایعه پراکنان در فضای مجازی با بهره گیری از این تکنیک و با تکرار واژه‌ی قتل ، قصد دارند نظام جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی کشور را با گره‌ بزنند تا افراد با کناره گیری از بدنه‌ی نظام دست از حمایت کردن نظام بردارند!!! ⭕️ هر چند به این روایت های فاسد و دروغ جواب های مستدلی هم داده می شود تا توهم قتل از میان برود اما برخی مخاطبان هنگامی که با انبوهی از این شایعات و روایت های پر تکرارِ قتل در فضای مجازی و فضای حقیقی روبرو می‌شود بنا بر ضرب المثل : «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها» ، شاید به شک بیوفتند و پیش خود بگویند نکند واقعا این افراد توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند؟ ⚠️ این نقطه ، ابتدای فتح شدن ذهن توسط روایت های دروغین دشمنان به وسیله‌ی تکنیک تکرار ، و تن دادن به هدف دشمن و زاویه گرفتن مخاطب از نظام کشورش است! 🔴 باید بدانیم که این ضرب المثل غلط ، که رواج بسیاری نیز بین مردم دارد ، توسط لسان قرآن کریم بشدت مورد مَذمّت قرار گرفته و در داستان اِفک و بهتان بزرگ [سوره نور آیات ۱۱ تا ۱۹] شاهد آن هستیم که با اینکه مردم چیزهای زیادی درباره‌ی همسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کردند ، اما اصلِ این ماجرا کذب و حاصل دروغ پردازی منافقینی بود که با تکرار دروغ‌های خود قصد داشتند رنگ حقیقت به آن بپوشانند! 👈 آری... دشمنان اسلام به خوبی از تکنیک تکرار برای تبدیل دورغ‌هایشان به حقیقت استفاده می‌کنند!!! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
🛑نشست برخط «جنگ رسانه ای در ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر» 🔻با حضور: علی زکریایی «مجری و فعال فضای مجازی » ⌛️ سه شنبه ۱۹ مهر ماه - ساعت ۱۹ 🌐 کانال روبیکا بصیرت: https://rubika.ir/baseeratt ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
♨️ معرفی بهترین جایگزین های اپ استور 1⃣ سرویس Panda helper 🌀 این اپ با استفاده از رابط کاربری ساده ای که داره یکی از بهترین جایگزین ها و منابع برای دانلود از اپ استوره. همچنین با استفاده از اپلیکیشن پاندا هلپر میتونید بدون نیاز به جیلبریک تمام برنامه های پولی اپل استور رو دانلود و نصب کنید. 2⃣ سرویس TUTUApp 🌀 این ابزار بطور کامل با سیستم عامل iOS 9 به بعد سازگار می باشد ، همچنین نیازی به ثبت اپل آیدی برای دانلود اپلیکیشن ندارید. 3⃣ سرویس Tweakbox 🌀 این اپلیکیشن هم همانند دو اپ قبلی امکان دانلود رایگان اپ های پولی اپ استور را برای شما فراهم آورده. 4⃣ سرویس INOJB 🌀 اجازه دسترسی شما به میلیون‌ها اپلیکیشن را بدون نیاز جیلبریک کردن دستگاه می‌دهد ، در محیط اپ با نمایش تبلیغات مواجه می‌شوید که با توجه به رایگان بودن خدماتش، می‌توان آن را نادیده گرفت. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 l یه لقمه سواد رسانه 🔻قسمت هشتم: شناخت بازیهای انلاین. ✅با ما با سواد شوید 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) استان گیلان @nasraa_ir
🔴 این سر و صدای مجازی است یا جنبش سیاسی؟ به قلم سلمان معمار، به ویرایش "دکتر علی اصغر محکی، استاد دانشگاه در رشته علوم ارتباطات": ژان بودریار (جامعه شناس فرانسوی)، کتاب مهمی دارد به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده"! این کتاب سرو صدای زیادی کرد. خلاصه حرفش این بود که آنچه ما در رسانه ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که آنجا بود آنقدر تفاوت داشت که می‌شود گفت اصلا رخ نداد. دریافت ما از واقعیت و خود واقعیت دو چیز متفاوت است. از مباحث فلسفیش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "جنبش سیاسی ۱۴۰۱" ایران دوباره کتاب می‌نوشت. جنبشی که شاید بشود بهترین اسمش را گذاشت "جنبش مجازی". اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر می‌کنید این رویداد حداقل یکسال است که در جریان است و ماه ها درگیری داشته. در حالی‌که عملا کمتر از دو هفته حضور خیابانی با دو سه روز اوج و جمعیتی نه چندان انبوه داشته است. اگر کسی دور از ایران باشد با مشاهده این حجم پیام و توئیت و کامنت و سر و صدای مجازی، فکر می‌کند کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته، در حالی‌که بازارها تعطیل نشد. لابد فکر می‌کند خون در خیابان ها جاری است، اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و امور روزمره خود هستند. فکر می‌کند میلیون‌ها نفر مثل سال ۱۳۵۷ به خیابان‌ها ریخته‌اند، اما کف میدان خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله ای، بین فضای واقعی و فضای مجازی ممکن است؟ در واقع می‌شود ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی اند. سپاهی‌ها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول‌ها را به بانک سوییس برده‌اند، در خیابان هایش جنازه می‌برند، و خلاصه کار تمام است و انقلاب در لبه پیروزی و حتی در نقاطی پیروز شده!! این "ایرانِ برساخته" و "ایران واقعی" با هم فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزا ست. فعالان صاحب این تصویر می‌خواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی می‌کنند و جایزه می‌دهند. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است: دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در فضای مجازی، بعضی دلسوزان انقلاب به مرز افسردگی و انفجار می‌رسیدند و احساس گناه می‌کردند که چرا نمی‌توانند کاری بکنند. چنین فشار روانی در سال ۱۳۸۸ نبود. انگار کل سال ۱۳۹۸ را در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد و فاصله بیشتر و بیشتر شد. معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند و جالب‌تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. درغیاب واقعیت، تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور می‌کردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است، پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان نامه می‌دهد! فلانی تقسیم غنایم می‌کند! دیگری فرمان حمله ۲۴ ساعته به تهران می‌دهد! حیرت آور است! از کارداشیان تا جی‌کی‌رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت می‌کنند! راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه‌سازی، اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت می‌کند و عملا بخشی از همین تصویر می‌شود. در واقع وقتی فراواقعیت جای واقعیت را می‌گیرد حتی آگاهی هم کافی نیست. به یک دوست مهاجر که نگران بود می‌گفتم باید باشی و ببینی، رسانه کافی نیست. وقتی داده‌ها دروغ‌آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی مهم است، ورودی. حالا سوال اینجاست: چرا در فضای مجازی رهبر هر چند ماه یک‌بار فوت می‌کند ولی به‌رغم برملا شدن این دروغ، باز هم مخاطب زودباور پای آن می‌نشینند؟ شاید چون دوست دارد در یک تصویر مجازی زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه ها نیست. برخی کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می بینند و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را می‌دهد که در این رویا زندگی کنند و با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن می‌شود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی‌نشینان و سعودی هم می‌توانند جو دهند و دستکاری کنند. راه می‌فتند به آنلاین شاپ‌ها فشار می‌آورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند.
سلبریتی‌ها و شاخ‌ها در این دنیا مثل روشنفکران و روسای احزاب سیاسی هستند. حتی یک فوتبالیست می‌تواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور می‌شود. آنها در این تصویر زندگی می‌کنند. اما واقعیت این نیست. واقعیت مثل عصای موسی، مارهای ساحران مجازی را بی معنا می‌کند و حاضران تازه می‌فهند چیزی که می‌دیدند تصویر بود. عده ای افسرده می‌شوند، عده ای بیدار و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند لذت تصویر را ادامه دهند. همه‌ی اینها اما به شرطی که عصای موسی انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، اخبار هواشناسی مرجع است. 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ اطلاعات ما به چه درد اینستاگرام، واتس‌آپ، تلگرام، توئیتر، گوگل، یوتیوب و ... می‌خورد⁉️ ⭕️ افشای راز پشت‌پرده شبکه‌های اجتماعی از زبان مهندسان و کارکنان ارشد این شبکه‌ها... 🎥 مستند (The Social Dilemma) ساخته کشور آمریکا را حتماً ببینید🔻 🌐 b2n.ir/mo-eg ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 l یه لقمه سواد رسانه 🔻قسمت هشتم: شناخت بازیهای انلاین. ✅با ما با سواد شوید 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🍃 از عرش پیام سرمدی آوردند 🍃 بـه بـه چـه مه زبانزدی آوردند 🍃 در روز ولادت امام صادق 🍃 یک دسته گل محمدی آوردند 🌸 میلاد سراسر نور و سرور پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ترندها در شبکه‌های اجتماعی چگونه دستکاری می‌شوند؟ گاه افراد یا موضوعات خاصی در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح "ترند" می‌شوند. در حالت طبیعی وقتی که کاربران به موضوعی خاص واکنش گسترده نشان می‌دهند. اما آیا راهی هم برای برکشیدن یا پس‌زدن تصنعی پست‌ها و ترندها وجود دارد؟ پاسخ را در این ویدئو ببینید. منبع: خبرگزاری دویچه ول فارسی(آلمان) 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔎واژه "افکار عمومی" در بیانات رهبرانقلاب و یک دِرَنگ راهبردی_عملیاتی ▫️رهبر انقلاب در بخشی از صحبت هایشان در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند:...وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، را به آن سمت حرکت می‌دهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاست‌های اداره‌ کشور هم به‌طور قهری به آن سمت حرکت می‌کند. 🔹هرچند که این خطاب، ناظر به کشورها و ملت های منطقه بود، اما نسبت اضلاع مثلث ۱.خواص جامعه، ۲.افکارعمومی و ۳.تغییر سیاست های یک کشور را می توان از باب الغاء خصوصیت و یک مورد تامل جدی قرار داد. در این مجال پیرامون واژه افکار عمومی تاملی کوتاه خواهیم داشت. 🔹در اندیشه کلاسیک، واژه و مفهومی که بر عمومیت و فراگیری یک اندیشه یا رفتار و نماد دلالت داشت را می‌نامیدند. اما در عصرجدید و با ظهور تکتولوژی و رسانه با بنام افکارعمومی مواجه هستیم. تفاوت ایندو چیست و کجاست؟ ▫️وقتی جوزف نای در به سه مدل سخت و نیمه سخت و اشاره می‌کند، رگه هایی از این پدیده را پرده برداری می‌نماید. اما در داخل کشور، توجهات از سطح مباحث فرهنگی جابجا نمی‌شود و یک مواجهه کلاسیک و روتین با مساله صورت می‌گیرد که چه بسا باعث آرایش ضعیف، کُند و غلط در موضوع پدافندغیرعامل در بلندمدت می‌شود. اما تفاوت های فرهنگ با افکار عمومی چیست؟ 1⃣ فرهنگ، معرفت پایه بوده، درحالیکه افکارعمومی، اطلاعات محور و تعریف شده است. 2⃣ فرهنگ، بنیادین، عمیق و با پایداری نسبتا بالاست ولی افکار عمومی موقعیتی، سطحی و بشدت است. 3⃣ فرهنگ به تدریج شکل می‌گیرد و درونی سازی می‌شود، افکارعمومی چه بسا یک روزه و با رقم می‌خورد. 4⃣ اهداف فرهنگ، باورسازی برای سبک زندگی است ولی هدف در افکارعمومی، برای کنشگری یا تقویت مارپیچ سکوت است. 5⃣ ابزار فرهنگ، کار فرهنگی و مطالعاتی است ولی ابزار در موضوع افکار عمومی، کنش رسانه‌ ای، و فعالیت ژورنالیستی_مطبوعاتی است. 6⃣ فرهنگ، خواص و مرجعیت‌ فکری متمرکز دارد(شاید یک مطهری در سرچشمه کافی بود) ولی افکار عمومی دچار و شهروند_خبرنگار است و افسران جنگ نرم میطلبد. 7⃣ فرهنگ با تقویت عقاید و اخلاق و احکام، قوام می‌یابد ولی افکارعمومی با و آشنایی با جنگ شناختی واکسینه می‌شود. 8⃣ برای تعمیق فرهنگ بایستی تاریخ را دوره کرد و برای مصونیت افکارعمومی باید و درست را جا انداحت. 💢بزرگان عرصه سیاست و فرهنگ و اجتماع و بطورکلی خواص جامعه؛ لطفا افکارعمومی و مختصاتش را جدی‌ بگیرید و را در جنگ رسانه ای امروز، تدارک و طراحی نمایید. وااسفا که فرهنگ را مدت‌هاست رها کردیم و نتیجه اش را در بی‌ثباتی گاه و بیگاه افکارعمومی درو می‌کنیم. ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan