eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
846 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @Sarbazevatan1362 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه 350، آیات 1 تا 10 🗓1399/10/26 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 350 🗓1399/10/26 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
بر حاشیه برگ شقایق بنویسید گل تاب فشار در و دیوار ندارد 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
شماره 13 🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت یازدهم) / عوامل عدم شناخت امام زمان (عج)🌸 —————-👇👇👇 چه عواملی باعث می شود، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نشناسیم؟ 🔅عامل چهارم: گناهکاری یکی دیگر از موانع معرفت و درک فیوضات معنوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گناه و معصیت است، انسانی که می خواهد در طریق معرفت امام قرار گیرد باید تلاش کند رفتار و کردارش مورد قبول حضرت واقع شود و اصولاً اگر بین امام و مأموم سنخیت نباشد چگونه می توان به درک متقابل دست یابیم، فراموش نکنیم امام به وظیفه اش بر اساس روایات عمل می کند، و این ما هستیم که متأسفانه قصور و کوتاهی داریم. حال چاره چیست؟ در پاسخ باید گفت: 1. برای رسیدن به معرفت باید خود را همواره در مرأی و منظر امام ببینیم. قرآن کریم می فرماید: «وَقُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَی اللّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» (توبه/105)؛ ای پیامبر به مردم بگو عمل کنید _ و بدانید _ که خداوند و پیامبر و مؤمنان کارهای شما را می بینند.» امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه، مراد از کلمه «المؤمنون» می فرمایند: هم الائمه. یعنی خداوند و پیامبران و ائمه ناظر بر اعمال مردم هستند. شاهد بر این ادعا روایتی از امام رضا علیه السلام می باشد که: «و الله ان اعمالکم لتعرض علیّ فی کلّ یومٍ و لیلهٍ» (صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ص319،)؛ به خدا قسم که اعمال شما هر صبح و شام بر من عرضه می شود.» 2. اگر انسان گرفتار معصیت الهی باشد و به کردار زشت خود ادامه دهد، خداوند تبارک و تعالی او را از بهره مندی نعمت های خودش بخصوص نعمت ولایت محروم می نماید، امام باقر علیه السلام در این باره می فرماید: «اذا غضب الله تبارک و تعالی علی خلقِهِ نحّانا عن جوارهم» (کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج1، ص343)؛ هرگاه خداوند تبارک و تعالی بر خلقش غضب نماید، ما را از مجاورت ایشان دور می دارد.» و یا امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در توقیع شریفشان به مرحوم شیخ مفید می فرمایند: «ما را از ایشان چیزی محبوس نکرده است مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می رسد و ما آن را ناخوش می داریم و از ایشان نمی پسندیم»(خادمی شیرازی، محمد، مجموعه فرمایشات حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، ص120) لذا گناه و معصیت عامل مهمی در محرومیت از بهره مندی نعمت ظاهری و معنوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ادامه دارد... 🌼 @nedaye_tahzib 🍀 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 شهادت حضرت سلام الله علیها 🖤 من عقده دل وا نکردم التماس دعای فراوان 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 351، آیات 11 تا 20 🗓1399/10/27 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 351 🗓1399/10/27 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی آیات اخلاقی، شماره 27 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 6 ❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» / تحلیل آیت الله احمد عابدی (قسمت سوم)❇️ ——————————-👇👇👇👇 🔅تفسیرها و برداشت‌های جدید از آیات معارف قرآن نکته‌ دیگر در این کتاب، بحث تفسیر بسیاری از آیات شریفه‌ی قرآن است. در این کتاب دقت بکنید خیلی موارد زیادی شما خواهید دید که حضرت آقا یک آیه‌ی شریفه‌ای را طور دیگری معنا میکند. فرض کنید «لا یُکلِّفُ اللهُ نَفساً إلّا وُسعَها» معمولاً شاید هر کسی این را این‌جوری معنا میکند که خداوند تکلیف به اندازه‌ی طاقت انسان می‌آورد. ولی مثلاً ببینید آقا این آیه را یک جور دیگر معنا کرده است. «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ» باز جور دیگر آقا معنا کرده‌اند. اینها تفسیر به رأی نیست. تفسیر به رأی مربوط به فقه و احکام شرعی است. این آیاتی که آقا در این کتاب بحث کرده آیات معارف قرآن است نه آیات فقهی. لذا این را تفکیک کنید. «امام خمینی میفرماید اینکه شنیده‌اید تفسیر به رأی قرآن حرام است، «من فَسَّر القرآنَ برأیه فلیَتَبوَّأ مقعدَه من النّار» حدیثش هم میگویند متواتر است، این تفسیر به رأی یعنی تفسیر به رأی قرآن در موضوعات فقهی. » 🔅پیشنهاد مطالعه برای تدریس عمیق‌تر کتاب طرح کلی این کتاب عقاید الإمامیه مظفر و کتاب آموزش دین علامه‌ طباطبایی جلو دستتان باشد. اینها برای اینکه آدم ببیند این کتاب دارد چه مطالبی را بیان میکند مهم است. اگر توانستید مثلاً کتابهای اقبال لاهوری را داشته باشید، خیلی برای اینکه آن فکر و فضایی که در آن شرایط مطالب این کتاب توسط آقا تدریس شده، مفید است تا اینکه بتوانید اشراف داشته باشید و اشاره‌های این کتاب به کجا میخورد. این خیلی لازم است. اینها چیزهایی است که در بیان این کتاب، در تدریس این کتاب، ضرورت دارد. ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir