eitaa logo
ندای سعادت
4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
22 ویدیو
20 فایل
#ندای_سعادت تحت اشراف دفتر حفظ و نشر آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی طهرانی). #تنها_مرجع_رسمی ارتباط با مدیر کانال: @saadat153 پست الکترونیک : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">saadat153@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
ای عزیزان من! 🗳خداوند شما را به عقل امتیاز بخشیده تا راه صواب و ناصواب را تشخیص دهید. 🗳 مواظب باشید عقلتان پایمال تمایلات نگردد. 📚پندنامۀ سعادت (وصایای اخلاقی فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور)، ص 42🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
✅ قوام دولت اسلامی! ♦️آیة الله سعادت پرور (قدس سره) به جد به سیاست نظر داشت و سیاست‌مداران را رصد می کردند و نظرشان این بود که: ♦️سیاست‌مداران باید زاهد باشند تا دولت اسلامی سرپا باشد و لذا از برخی افراد که مسئولین را به تجمل‌گرائی و مبانی لیبرالیسم سوق می دادند از همان اول ناراحت بودند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 342🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🔻رهبر معظم انقلاب: ◻️در مواجهه‌ی با مشکل، دو جور آدم داریم: ◻️یک جور آدم هست که وقتی با مشکل مواجه می‌شود احساس مسئولیت مضاعف و جوششِ غیرت پیدا می‌کند... ◻️یک جور آدم هم هست که وقتی با مشکل مواجه شد دچار یأس و منفی‌بافی و "نمی‌شود" و "نمی‌توانیم" و "چکار کنیم" و این چیزها می‌شود. ◻️ مدیران دولتی باید از نوع اول باشند یعنی وقتی با مشکل مواجه می شوند این روحیه در آنها وجود داشته باشد؛ روحیه‌ی برخورد، روحیه‌ی "می‌توانیم"، روحیه‌ی "حتماً اقدام می‌کنیم"، این یک مسئله است. 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
◼️مراسم عزاداری شب‌های محرم 🔰با حضور شاگردان عارف واصل مرحوم آیت‌الله سعادت پرور(ره) 🖇با کلام: ▪️استاد معزز حاج آقا انصاری ▪️استاد معظم حاج آقا مجاهدی ▪️استاد معظم حاج آقا مصطفایی ▪️استاد معظم حاج آقا وطن‌خواه 🎤با نوای: ◾️حجةالاسلام نصراللهی ◾️از شنبه ۱۶ تیرماه به مدت ۱۳ شب، بلافاصله بعد از نماز عشا‌ به امامت حضرت استاد رخ‌شاد حفظه الله ◻️خیابان صفاییه کوچه ممتاز فرعی سوم پلاک ۴۱ ➖بیت مرحوم آیت الله سعادت پرور(ره) ➖موسسه معارفی فقهی برهان @nedayesaadat https://eitaa.com/joinchat/1898971287C4526c7bcf1
🏴فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) ◾️هر کس سیدالشهدا (ع) را با شناخت مقام و منزلت ایشان (عارفا بحقه) زیارت کند، خداوند نه تنها مغفرت خود را شامل حال گناهان گذشتۀ آن زائر می کند و آثار آن ها را بر می دارد؛ بلکه مغفرتی را که در بهشت به بندگانش عنایت می نماید، در این عالم به زائر آن حضرت عنایت می فرماید و در نتیجه، حجاب های میان او و پروردگار برداشته می شود و به قرب و وصل خدای سبحان نائل می گردد و حضرت حق را با دیدۀ دل مشاهده می کند. 📚فروغ شهادت (اسرار مقتل سیدالشهدا -ع -) ص 358🏴 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 اهميت توسل به سيدالشهدا 🩸در این ایام و لیالی (دهه اول مـاه محـرم) بهتـرین چیـز،همـان توّجـه و توّسـل بـه سیدالشــهداء (علیه السلام) اســت. 🩸مرحــوم اســتاد قاضــی می فرمودنــد: «حضــوردر مجــالس سیدالشهداء وتوّسل به ایشان در این ایام،اهم ازهمه امور، حّتی مسـتحبات است که اگر موجب ترک نمازشب هم بشود، باز عزاداری اهم است». 🩸 و می فرمودنـد: «از راه سیدالشهداء می توان به مقصد رسید و توّسل به حضرت ابوالفضل بـاب و کلیـد این در است». 🩸مرحوم استاد قاضی [هم ] از این راه ،به مقصد نائل گشته بودند. 📚برگرفته از کتاب ، ج 3، ص 98 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
✅ اثر مالکیت هوا ▪️چنان كه اعضا و جوارح و چيزهايى كه خداوند متعال به بشر عنايت فرموده هر كدام به جاى خود به كار برده و در حدود خودش به كار بسته شود و در آن ها اعمال گردد، آن گاه مالك عقل خواهيم بود ▪️زيرا عقل مى گويد: چشم بايد تا حدودى ببيند، زبان بايد تا اندازه اى بگويد، گوش بايد چيزهاى معين و خاصّى را بشنود و هكذا امور ديگر ▪️ولى هواى نفس مى گويد: چشم و زبان و گوش و ساير عنايات الهى را در هر كجا و هر امر مى توان به كار برد. ◾️بنابراين وقتى شخص مالك هواى خود شود، مالك عقل خود گرديده است. 📚برگرفته از کتاب ، ج 1، ص 264🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
23.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ا اعمال ماه محرم الحرام ✅موحد عظیم الشأن حضرت آیت الله آقا سید عبدالله جعفری (قدس سره) اعمالی که در ماه محرم الحرام برای کسانی که اهل عمل هستند،انشاالله: 🔸یکی آن دو رکعت نمازی است که اول ماه محرم حضرت ثامن الائمه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم نقل کرده و آن دعای بعد آن: اَللّـهُمَّ اَنْتَ الْاِلهُ الْقَديمُ وَهذِهِ سَنَةُ جَديدَةُ فَاَسْئَلُكَ فيهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّيْطانِ وَالْقُوَّةَ عَلى هذِهِ النَّفْسِ الْاَمّارَةِ بِالسّوءِ وَالْاِشْتِغالَ بِما يُقَرِّبُنى اِلَيْكَ... 🔹یکی زیارت عاشورا ست که خیلی سفارش می‌کردند اساتید بزرگوار ما مثل مرحوم علامه{طباطبایی} .... 🔸یکی شرکت کردن در مجالس عزای سید الشهدا سلام الله علیه ... 🔹یکی هم می فرمودند{علامه طباطبایی} که حضرت اباالفضل باب الحسین است، از این درب باید خدمت امام حسین علیه السلام رسید .... یک اربعین 133 مرتبه ذکر: یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ .... 🆔@nedayesaadat 🆔@maktabeislam .
🏴درس عاشورا🏴 ⚫️ اتحاد و عداوت عملی در مقابل دشمنان ◾️جملۀ «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» [در زیارت عاشورا] بيانگر آن است که تنها دوست بودن با دوستان، و دشمن بودن با دشمنان آن حضرت کفايت نمى‏ کند؛ بلکه (با توجّه به معناى لغوى واژۀ تولّى) بايد در هر زمان، در عمل نيز در کنار دوستان سيّدالشّهدا(ع) و کسانى که تسليم اويند، قرار گرفت و طرح الفت و دوستى انداخت، که: «وَلِىٌّ لِمَنْ والاكُمْ» و حزب واحد شد، که: «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» . ◾️و نيز در عمل، حالت دشمن بودن با دشمنان آن بزرگوار را اظهار نمايد، که: «وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداكُمْ» تا دشمن با مشاهدۀ اين اتّحاد و عداوت عملى، فکر يزيدى در سر نپروراند. 📚برگرفته از کتاب ، ص 392 @nedayesaadat www.ketabrah24.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 (علیها السلام) در مدخل شهر کوفه، خطبه ای ایراد نمود... 🏴شروع خطبه با جملۀ "الحمد لله و..." بعد از آن همه گرفتاری، تنها لفظِ بدون معنا نیست؛ بلکه اظهار "ما فی الضمیر" است 🏴[و] وقتی این کلام به تنهائی به کار برده شود، مراد توحید خالص در فعل و صفت و اسم و ذات است. 🏴یعنی شخصِ عارف با این کلام ستایش را در تمام امور(فعل،صفت، اسم و ذات)مخصوص حق سبحانه قرار می دهد... و همۀ چیزها و کمالات را به او و از او و به سوی او مشاهده می کند؛ خواه به سودِ وی و یا به ظاهر به ضررش باشد؛ به این ترتیب در آرامش کامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضای عالم بشری و یا وظیفه، کلامی از او صادر شود و یا اظهار ناراحتی کند. 📌تبیین بخشی از خطبۀ حضرت زینب (سلام الله علیها) توسط فخرالمحققین حضرت آیة الله در کتاب یا اسرار مقتل سیدالشهدا (علیه السلام)، ص 249 و 250🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 در شام، هنگامى كه خطيبى به فرمان يزيد به منبر مى‏ رود و در ذمّ اميرمؤمنان و امام حسين- عليهما السّلام- سخنانى مى‏ گويد، امام سجّاد- عليه‏ السّلام- با صداى بلند به او مى‏ فرمايد: 🏴 «وَيْلَكَ، أَيُّهَا الْخاطِبُ، إِشْتَرَيْتَ مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبوّا مَقْعَدَكَ مِنَ النّارِ.» (بحارالانوار، ج 45، ص 137) 🏴 واى بر تو اى خطيب، خشنودى مخلوق را به قيمت غضب خالق خريدى؛ پس جايگاه خود از آتش [جهنّم‏] را انتخاب كن. 🏴 چه خوب است شيعيانِ آن امام راستين، و بلكه هر مسلمان خداپرستى، در همه‏ ى امور، و در زندگى فردى و اجتماعى خود، اين كلام امام را سرلوحه‏ ى كارهاى خود قرار دهند؛ خواه حاكم باشند، خواه عالم، و خواه از مردم معمولى؛ چه در محيط خانوادگى و چه در جامعه. 📚برگرفته از کتاب شریف ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 🆔@Nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🤲جا به جايى اذكار و اوراد ✅... اعمال و اذكار گاهى جاى خود را عوض مى كنند و اين در شرع مقدس زياد نمونه دارد. از جمله... : 🟩وقتى على بن الحسين ـ عليه السّلام ـ را به نزد يزيد ملعون بردند... با او مشغول گفتگو شد با اين قصد كه آن امام سخنى بگويد كه بهانه اى براى كشتن ایشان باشد. 🟩 حضرت سجاد ـ عليه السّلام ـ ... در دستشان تسبيح كوچكى بود كه در حال گفتگو... آن را با انگشتانشان مى گردانيدند. يزيد گفت: ... به من پاسخ مى دهى و مشغول گرداندن تسبيح هستى؟ ... حضرت سجاد ـ عليه السّلام ـ فرمود: پدرم از جدم برايم نقل فرمود كه: 🟢 اگر كسى نماز صبح را بخواند و بعد از فارغ شدن از آن بدون آن كه سخنى بگويد تسبيحى را كه مقابل اوست بردارد و بگويد: 🤲«اللّهُمَّ إنِّى أصبَحتُ اُسَبِّحُكَ وَ اُمَجِّدُكَ و اُحَمِّدُكَ وَ اُهَلِّلُكَ بِعَددِ مَا اُدِيرُ بِه سُبَحتِى» و آن تسبيح را بگرداند و هر سخنى را كه مى خواهد بگويد بى آن كه با آن تسبيح، ذكرى بگويد، ذكر براى او محسوب مى گردد. و اين كار حرز و امان او است تا هنگامى كه به بستر رود. پس وقتى كه به بستر رفت اگر چنين سخنى [به جای « أصبَحتُ » «أمسَیتُ»] بگويد و تسبيحش را زير سرش بگذارد، از شب تا صبح، اين ذكر به حساب او نوشته مى شود... 📚برگرفته از کتاب ، ج2، ص 131🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
📌 تساوی دنیا و آخرت! 💠 ای عزیزان من! دنیا و آخرت اگر تو را از ذکر خدا غافل کنند به یک حساب در ردیف هم‌اند 💠 و اگر به ذکر خدا باشد - برای شخص ذاکر - فرقی در میان این دو نیست. 📚برگرفته از کتاب (وصایای اخلاقی فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور ره) ص 66 🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
✅در مسیر تربیت اخلاقی، یک پرسش مهم این است که: ❓ با توجه به فطری بودن گرایش به خدا، چگونه شیطان بر انسان مسلط می‌شود؟ ❓چگونه وعده های باطلی به انسان می‌دهد و او را به انواع هواهای نفسانی و آمال و آرزوها سرگرم می‌سازد؟ ❓چگونه قیامت را از یاد انسان می‌برد و ترس فقر و ذلت و سلامت را در جان او می‌اندازد؟ ✅مرحوم در پاسخ به این سئوال می‌فرماید: 🗣«گناه، مبارزه با حضرت حقّ سبحانه است و انسان با ارتکاب گناه، پرده‏ عبودیت میان خود و خدا را مى‌‏دَرد 🗣زیرا انسان هنگام ارتکاب گناه، همانند شیطان به نفس خویش اعتماد نموده و دوبین مى‏‌گردد 🗣و با استقلال‏ دادن به خویش، حجاب عالم بشریت و خلقیت را —که خود حجابى میان بنده و حضرت حقّ است و با صداى رسا از عبودیت بنده پرده بر مى‌‏دارد — مى‏‌درد 🗣و همانند فرعون‏ "أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى"‏ ؛ مى‏‌گوید و جایی براى توجّه و عبودیت او باقى نمى‏‌گذارد 🗣و در اثر آن، گستاخى نموده و هیچ چیز او را از گناه باز نمى‌‏دارد». 📚، ص 54🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
📌قابل توجه علاقمندان به آثار فخر الاعلام حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره) 📚فروش استثنائی کتاب ارزشمند با تخفیف 20% از ابتدای ماه محرم الحرام تا آخر ماه صفر المظفر در پایگاه: 🌐ketabrah24.ir
🌕وظیفۀ شیعه در دوران غیبت ✅امام صادق عليه السّلام : 🔸 شبهه‏‌اى دامنتان را خواهد گرفت و به حيرتى دچار خواهيد شد 🔸نشانه هدايت و امام راهبرتان ديده نخواهد شد 🔸و در آن هنگام جز كسى كه مانند از همه‏‌جا، دست دعا به درگاه پروردگار بردارد، كس ديگرى نجات نخواهد يافت.» ... 🤲 «غريق مى‌‏گويد: «یا اللّهُ یا رحمانُ یا رحیمُ یا مُقلِّبَ القُلوبِ ثَبِّت قلبی على دینک» 📚برگرفته از کتاب ()، ص 162 و 163🌱 ع 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
🏴 درخواست ذلت درونی نفس 🏴 ⚫️ حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) ◾️«أللَّهمَّ صلِّ على محمّدٍ و آلِه و لا تَرفَعْني في الناس درجةً، إلّا حطَطتَني عند نَفسي مثلَها و لا تُحدِث لي عزّاً ظاهِراً، إلّا أحدَثتَ لي ذلّةً باطنةً عند نَفسي بِقَدَرها.» (صحیفۀ سجادیه دعای 20) ▪️خداوندا! بر محمد- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- و دودمان پاكش درود فرست ▪️به اندازه‌‏اى كه مرا در بين مردم بالا مى‏‌برى، در پيش خودم خوار نما ▪️و در مقابل هر عزّت و سر بلندى كه به من مى‌‏بخشى، به همان اندازه، پستى و ذلّتى در درونم ايجاد نما. 📚برگرفته از کتاب 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امكان وصول غير شيعه به كمالات معنوى؟! 💠غير از شيعه نيز ممکن است به كمالات معنوى برسند؛ البته اگر در تشخيص اين كه راهنما فلان كس است يا ديگری - [آن‌طور] كه شيعه مى گويند - عناد نداشته باشند. 💠[یعنی] اين شخص در اين كه بايد پيشوايى داشته باشد، شك نداشته؛ امّا اشتباه در مصداق نموده است [که در این صورت] وقت مرگ اين شبهه براى وى حل شده و مى فهمد در مصداق، اشتباه داشته است. 📚برگرفته از کتاب ، ج1، ص 155🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir .
🌙نا‌م‌‏گذارى خير و شر بر بعضی اوقات! 🌑خداوند- تبارك‏‌وتعالى-، عالَم را بر نظم خاصّى خلق فرموده‏ و با اضداد و ظهورات اسم جلال و جمالش آميخته و جز خير از آن، براى بندگانش اراده نداشته و ندارد 🌘و چنان كه صورتاً نام خير و شرّ بر روى سال، ماه و ايّام گذاشته مى‌‏شود، به حساب قياس و برداشتى است كه هر كس از آن به نسبت گذشته و حال فعلى خود مى‏‌نمايد و يا به حساب برداشت امور خير و شرّى است كه به واسطه پيش‌‏آمدهاى گوناگون بر آن نام مى‏‌گذارد 🌗…ذكر خير و شرّ در احاديث دليل بر آن نيست كه در نظم آفرينش اوّليه عالم تغيير حاصل شده، بلكه دليل است بر اين كه خداوند به علّت‌‏هايى براى ايّام و سال و ماه و هفته، شرافت قايل شده و يا آن‏ها را به واسطه عمل‏كرد بَدِ جامعه و يا امور ديگر، از اوّل عالم بد به حساب آورده و يا بندگان به حساب گذشته و آينده خويش نام آن‏ها را خوب و بد مى‌‏گذارند 🌖و چنان كه گاه گاهى در نظم عالم از نظر جَوّى تغييرى ديده مى‌‏شود و يا پيش مى‌‏آيد، علّت آن نيست كه در اصل نظم عالم تغييرى حاصل شد، بلكه كرده‏‌هاى خوب و بد بندگان الهى باعث مى‌‏شود كه خداوند نعمتى را از عدّه‏‌اى قطع و آن را به جمعيّتى ديگر عطا فرمايد و برعكس. 🌕… بنابراين خير و شرّ- چه از نظر الهى و چه از نظر اجتماع- به اعتبار اختيار بندگان نام‌‏گذارى مى‌‏شود و خداوند متعال انبيا و اوليا- عليهم السّلام- را خوب و كفّار و منافقين و فسّاق و نواقص الايمان را (به هر مرحله‏‌اى باشند، بد مى‌‏شمارد) و مردم اجتماع نيز چنين قضاوتى را نسبت به يكديگر دارند. 🆔@nedayesaadat
📌آثار نهضت عاشورا ❓حضرت حسين بن على- عليهما‏السّلام- مى‏‌دانست كه كشته خواهد شد و پيروزى ظاهرى نصيب وى نخواهد گرديد؛... در موارد گوناگون [هم]، مورد سؤال واقع مى‌‏شد كه چرا زن‌‏ها و بچّه‌‏ها را در اين سفر همراه مى‌‏برى، و چرا با عده‌‏اى اندك به اين سفر مى‏‌روى؟ و چراهايى اين گونه، در ذهن هر كس كه وى را مى‌‏ديد، مى‌‏گذشت... 🔻گويا [حضرت] مى‌‏خواستند توجّه دهند: حال كه با قهر و غلبه نمى‌‏توان به پيروزى رسيد، بايد با مظلوميّت آن را به دست آورد؛ لذا از اوّل حركت از مدينه تا شهادت على اصغر- عليه‌‏السّلام- همان گونه (با مظلوميّت) عمل نمود، و بعد از شهادت، با پای‌مال‌‏شدن جسد مطهّر و شريف و اسارت اهل‏بيت وى، مظلوميّت آن بزرگوار آشكار و آشكارتر شد. 🔻در واقع، عمل حضرت، طبق خواسته‌‏ى الهى انجام مى‌‏شد، پيروزى‌‏اش هم از اوّل اين گونه مقدَّر شده بود كه: «فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَراكَ قَتيلًا.» و «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شاءَ أَنْ يَراهُنَّ سَبايا.» 🔻حضرت هم آن را به گوش جان شنيد و پذيرفت. و در نتيجه، بلافاصله بعد از شهادتش، آثار پيروزى يكى پس از ديگرى به ظهور پيوست، به طورى كه مى‌‏توان گفت: به يقين مسلمانان (بدانند، يا ندانند) هر چه از دين و حفظ آثار كتاب و سنّت تا به امروز و بلكه تا قيام حضرت حجّت- عجّل اللَّه تعالى فرجه الشّريف- و بلكه زمان ظهور آن حضرت هم داشته و خواهند داشت، از آثار قيام سيّدالشّهدا- عليه‌‏السّلام- است. 📚برگرفته از کتاب ، ص 233.🌱 🆔@nedayesaadat 🌐ketabrah24.ir