اگر دوست داری زائر امام رضا(ع) بشی و جایزت رو از امام رضا(ع) بگیری همین الان حرکت کن 👇
https://rezvan.novinrazavi.ir/competition/2
ممکن اون زائر تو باشی
خبرای خوب قرعه کشی پویش رو از اینجا دنبال کن👇
http://rubika.ir/ahoonama
لغو11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیل عظیم عزا داران در مشهد ظهر شهادت علی ابن موسی الرضا هم اکنون
https://eitaa.com/nedayhagh313
داستان پیاده مشرف شدن شاه عباس به مشهد الرضا
در مفاتیح الجنان از صاحب <مطلع الشمس> نقل شده: كه در بيست و پنجم ذو الحجه سال هزار وشش،
شاه عباس اول وارد مشهد مقدس شد، مشاهده كرد، عبد المؤمن خان اوزبكي حرم مطهر را غارت كرده، و غير از محجّر طلا چيز ديگري در آنجا نگذاشته است، در بيست وهشتم ذو الحجه از مشهد به هرات رفت، و هرات را به ايران بازگرداند و پس از ساماندهي آنجا، به مشهد بازگشت و يك ماه در آنجا ماند، و صحن مقدّس را مرمّت كرد، و خدّام بارگاه مبارك را مورد احسان و لطف خويش قرار داد، و به عراق بازگشت، و در اواخر سال هزاوهشت، دوباره به مشهد مقدّس رفته، زمستان را در آنجا گذرانيد، و خدمت افتخاري آستانه را خود به گردن گرفت و مشغول بود، چنان كه شبي با قيچي سر شمعها را مي گرفت، شيخ بهايي عليه الرحمه <بالبداهه> اين رباعي را سرود:
پيوسته بود ملايك علّيين
پروانه شمع روضه خلد آيين
مقراض به احتياط زن اي خادم
ترسم ببُري شهپر جبريل امين
و در سال هزار و نه، بنا به نذري كه شاه عباس كرده بود تا پياده به مشهد برود، پياده به مشهد مشرّف شد، و آن مسافت دور را در بيست وهشت روز طي كرد. صاحب تاريخ <عالم آرا> اين اشعار را به همين مناسبت نگاشته است:
غلام شاه مردان شاه عباس
شه والا گهر خاقان امجد
به طوف مرقد شاه خراسان
پياده رفت با اخلاص بي حد
(تا آنكه گفته) پياده رفت شد تاريخ رفتن
ز اصفاهان پياده تا به مشهد
چون به مشهد مقدّس رسيد، صحن مبارك را وسعت داد،و ايوان علي شير، كه درگاه روضه ي متبركه از آنجا بوده،و در يك گوشه ي صحن قرار داشت و بد نما بود، در وسط قرار داد، و ايواني برابر آن در طرف ديگر ساخت،و خياباني از دروازه ي غربي شهر تا شرقي طرح كرد كه از هر طرف به صحن رسيده از ميان ايوانها بگذشت و چشمه ها و قناتها احداث كرد و به شهر آورد، و نهري از ميان خيابان و حوضي بزرگ در وسط ايجاد كرد، كه آب از حوض گذشته به خيابان شرقي جاري گردد، و در بناهاي مذكور كتيبه ها به خط ميرزا محمّد رضا <صدر الكتّاب> و عليرضا عبّاسي و محمّد رضا امامي رسم شد و بارگاه مطهّر را به طلا تذهيب كرد
https://eitaa.com/nedayhagh313
May 11
هدایت شده از تبیین
⭕️امام رضا عليه السلام:
🔸«لَيسَ مِنّا مَن تَرَكَ دُنياهُ لِدِينِهِ و دِينَهُ لِدُنياهُ»؛
🔹از ما نيست آن كه #دنياى خود را براى #دينش، و #دين خود را براى #دنيايش ترك گويد.
📕بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۳۴۶
#امام_رضا
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از بصیرت علوی....
🛑 شب اول ربیع الاول:
این شب به نام «لیله المبیت» مزین است، در این شب یک حادثه مهم تاریخی واقع شده است؛ در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(صلی الله علیه وآله) از مکه به قصد هجرت به سوی مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیرمؤمنان حضرت علی(علیه السلام) برای اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر آن حضرت خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را محاصره کرده بودند، به گمان آن که ایشان در بستر آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهای برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه(صلی الله علیه وآله) را بکشند، حضرت علی (علیه السلام) را دیدند که از آن بستر برخاست، بدین ترتیب، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) در فرصتی مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و امام علی(علیه السلام) نیز با این فداکاری، عشق، علاقه و برادری خود را نسبت به ایشان نشان داد؛ این در حالی بود که هر زمان ممکن بود کسی را که در آن بستر خوابیده بود به قتل برسانند. بنابراین آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَئُوفٌ بِالْعِبادِ; (سوره بقره، آیه 207) بعضی از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند; وخداوند نسبت به بندگان مهربان است» درحق امیرالمومنین (علیه السلام) نازل شد.سال هجرت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است وتحولی عظیم در جهان اسلام روی داد.
هدایت شده از سیدحمیدمیرلوحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای رئیسجمهور!
⁉️مسئول هرجومرجی که با آمدن شما راه افتاده، کیست؟
📌دعوت شما از استادان مفسد اخراجی (بعضا متعرض به ناموس دانشجویان) چه سودی برای اهداف علمی دانشگاهها دارد؟
📌بازگرداندن و میداندار کردن افراد فاسد و فحاش در محیط دانشجویی با کدام قانون جاری در ایران و با کدام تجربه محیطهای علمی در جهان سازگار است؟
📌سفیر کشور استرالیا در تهران، رسما و علنا مخاطبان خود را به حمایت از همجنسبازان فراخوانده است؛ پاسخ شما به این دول شرور غربی چیست؟
📌اخیرا حسن روحانی که به پشتوانه جواد ظریف و هماهنگی استکبارصهیونی، خیلی صهیونیتر از سخنگوی کاخ سفید، آمریکا را خائنانه تبرئه و نظام اسلامی را در شکست برجام "مقصر" و محکوم میداند؛ ظاهرا با شارلاتانبازی قصد دارد، قوهقضائیه را علیه خودش تحریک و دولت شما را با چالش مواجه کند؛ مسئولیت جنابعالی چیست؟
📌پاسخ شما به این منطق وارونه و هرزهگویی زیدآبادی چیست:
👆"رهبری خودش در سال ۸۸ کشور را تا لبهی پرتگاه برده است"‼️
✔️زیدآبادی بخاطر آشوبطلبی در فتنه۸۸ به ۶سال حبس محکوم شد؛ او حالا با آمدن شما و مسیری که برای میدانداری فتنهگران باز کردهاید، عملکرد خود و دوستان باغی و مفسدش را در فتنه صهیونیستی سال۸۸، نتیجه مدیریت رهبر انقلاب میداند!
⁉️به نظرشما با اینگونه "مرجفون" که اندک اندک از لانههای فسادخاموش خارج شده و علنا پردهدری و فتنهانگیزی میکنند، باکدام منطق قرآن و نهجالبلاغه باید برخورد کرد؟
🌴جناب دکترپزشکیان! طبق نظر امام خامنهای عزیزتر از جانمان، موفقیت دولت شما، موفقیت همه ماست؛ اما شما چه میکنید؟
✍محمدعلی رامین
هدایت شده از سیدحمیدمیرلوحی
.
♻️ نگوئید پیامبر اسلام
اصلاح يک تعبیر نادرست در مورد رسول خدا(ص)
آقای حاج آقـا رضـا صـدر میفرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان میدانند.
بهتر است ما از تعابیری نظیر:
«خاتم الأنبياء»
«پیامبر خاتم»
«رسـول خدا»
«رسـول الله»
و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.»
مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار میخوانیم و میشنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام»، «پیغمبر گرامی اسلام»، «رسول گرامی اسلام» میشود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله»، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان میگوییم «اشهد أن محمداً رسول الله».
در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار میبرند و رواج میدهند، چه آنها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچگونه منافاتی ندارد.
اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا میدانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کردهایم.
و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمیشود.
پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آنها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده میشود.
سالها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقالتی در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵)
✍️جرعهای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔺اسکلت کودک شهید غزهای که به تازگی در شمال غزه پیدا شده است.
💠الهم عجل لولیک الفرج
https://eitaa.com/nedayhagh313
زنگزور و زنگ زورآزمایی
حضور فعال ایران در همه جهات از نظر اقتصادی و نظامی و فرهنگی در ارمنستان با توجه به ارتباط خوب مردم ایران و ارمنستان و ایجاد منافع مشترک و کار رسانه ای قوی برای پیوند ملت ها بازدارنده ایجاد این کریدور است.
روس ها هم توان مخالفت با ایران را در این مسأله ندارند و ایران است که تصمیم میگیرد...
تسلط بر ارمنستان و مرزهای ژئو پلیتیک ما و جلوگیری از ایجاد کریدور زنگزور در واقع بازدارندگی منطقه ای و قدرت نمایی ایران در مقابل ترکیه و باکو و تا حدودی روسیه است
سیونیک همان تنگه هرمز خشک در شمال کشور است که سوپاپ اطمینان امنیت ما برای بازدارندگی مقابل توطئه های کشورهای مختلف است ...
آنچه ترکیه و روسیه و باکو و اسراییل و ...را از تسلط بر آن منطقه کنترل میکند همین تسلط قدرتمند ما بر تنگه مهم سیونیک است ...
این شهر مثل سوریه که برای امنیت غرب آسیا و بازدارندگی ما مهم است باید به شدت بر آن تسلط و حضور فعال داشته باشیم.
اگر گوشت تلخی روس ها را هم میبینید چون روس ها دقیقا می دادند که ایران با تسلط بر سیونیک در واقع بر کل آن منطقه تسلط خواهد داشت و قدرت منطقه ای قفقاز در دست ایران خواهد بود.
به هر حال روس ها در کنار داشتن منافع دوستی از افزایش قدرت ما هراس هم دارند و البته لابی ترکیه هم با وعده منافع اقتصادی گسترده در روسیه فعال است و امتیاز می دهد چرا که تصرف ارمنستان و اتصال باکو و ترکیه در واقع استارت تشکیل کشور متحد عثمانی و تضعیف ایران و برنامه بعدی هم دست اندازی به شهرهایی مثل تبریز است.
تسلط بر تنگه هرمز و باب المندب و سیونیک و مدیترانه
https://eitaa.com/nedayhagh313
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
4.08M
🟢داستان #دوقطبی_نکردن_جامعه چیه؟
توضیحات #شیخ_قمی
➖توقعات ما از دکتر قالیباف و حاج آقا پناهیان و همه مسولین عزیز و پزشکیان چیه؟
➖آیا نقد به حضور ظریف در کنار پزشکیان تضعیف دولت هست؟
➖ آیا بچه انقلابی ها باید سکوت کنند تا دولت تضعیف نشه؟
➖کجای کار دولت پزشکیان تا امروز اشکال داره؟
هدایت شده از کانال تحلیلی "هُدِسا"
📌 سفیر روسیه به وزارت خارجه احضار شد
مجتبی دمیرچیلو، دستیار وزیر خارجه و مدیرکل اوراسیا در پی انتشار گزارشهایی از «استقبال» ولادیمیر پوتین از راهاندازی کریدور جعلی زنگزور سفیر روسیه را احضار و با تغییر مرزهای بینالمللی مخالفت کرد.
#هُدِسا
@hodesanews