eitaa logo
نگاه دوم | کانال تخصصی بیانیه گام دوم
258 دنبال‌کننده
55 عکس
6 ویدیو
9 فایل
نگرشی نو به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر منظومه تمدنی مقام معظم رهبری ♦️معرفی و بررسی کتاب نگاه دوم♦️ 📦📚 تهیه کتاب نگاه دوم:
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیاز به تبیین وجود دارد من اوّلاً باید عرض بکنم که تجاوب قشرهای مختلف از نخبگان و آحاد جوانان و دانشجویان و روحانیّون و طلّاب و دیگران به این بیانیّه‌ی چهلمین سال، بیانیّه‌ی گام دوّم، بسیار بجا و خرسندکننده بود. این نشان‌دهنده‌ی این است که نیاز به تبیین وجود دارد و آمادگی در کلّ کشور بخصوص در بین جوانها هست؛ از این آمادگی حدّاکثر استفاده را مسئولین کشور باید بکنند. ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی https://eitaa.com/negahe_dovom
تبیین من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت می کنید... عرض می کنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. در مبارزات اسلامی در همه حال تبیین، بیان واقعیت و رساندن واقعیت، تبلیغ، بلاغ، خیلی اهمیت دارد. و این را نباید از دست داد برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رایج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند، می گفتند: مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت، چه شما بخواهید، چه نخواهید، چه بگویید، چه نگویید... روش اسلامی تبیین است و همین تبیین ها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینه های تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. بیانات در دیدار با اساتید و دانشجویان و دانشگاهیان شیراز، 13872/14 #تبیین #جهاد_تبیین #گام_دوم #بیانیه_گام_دوم_انقلاب_اسلامی #نگاه_دوم #کتاب_نگاه_دوم https://eitaa.com/negahe_dovom
کتاب «نگاه دوم» رونمایی شد. ضمن مراسمی در مدرسه فقهی امیر المؤمنین و بنیاد تمدنی رصین، کتاب نگاه دوم رونمایی شد. عکس های مراسم: http://hawzahnews.com/news/884482 https://eitaa.com/negahe_dovom
دو نحوه ی برخورد با سخنان مقام معظم رهبری بی شک نوع نگاه و زاویه ی دید انسان به شخصیت یک فرد، تأثیر مهمی در نوع فهم سخن او، و به دنبال آن باور قلبی اش به آن و التزام عملی بدان دارد؛ و به عبارتی دیگر، ریشه ی التزام عملی انسان به سخن یک شخص، میزان باور قلبی او به آن سخن است. و میزان باور قلبی اش هم بستگی به نحوه ی نگرش او به شخصیت آن گوینده دارد. به عنوان مثال هنگامی که ما با سخنان کتاب شریف نهج البلاغه مواجه می شویم، فهم ما از آن تابع این گزاره است که گوینده ی این سخن شخصی است که معصوم بوده، و به هیچ عنوان امکان اشتباه در حق او وجود ندارد؛ کما اینکه ما می توانیم به همان شخص گوینده از این زاویه نیز نظر افکنیم که او انسانی واجب الاطاعه از جانب خدای متعال بوده؛ و عدم التزام عملی به سخنان او موجب غضب الهی و مستوجب دخول در جهنم قهر ربوبی خواهد شد. نگاه اول، (لحاظ واجب الاطاعه بودن امام علی علیه) برای ما این مسأله را آشکار می نماید که فارغ از نشأت گیری سخنان آن حضرت از حکمتهای پنهانی، (که اغلب اوقات بر ما پنهان می باشند) اساسا ایشان شخصی «واجب الاطاعه» می باشد؛ و ما به عنوان مکلف به تکلیف الهی موظف به امتثال اوامر و نواهی او هستیم؛ چه حکمت آن اوامر و نواهی را با عقل خویش درک نمائیم و چه درک نکنیم. لازمه ی قهری این نحوه ی نگرش، این است که ما همیشه همت اصلی خویش را صرفا بر امتثال اوامر و نواهی آن حضرت قرار دهیم، و دیگر برای ما مهم نیست که حکمت آنها چیست. و این نحوه ی دید، منجر به تعامل سطحی و کلیشه ای با سخنان و نوشته های آن حضرت خواهد شد.
اما نگاه دوم، (لحاظ امام علی از مقام عصمت و عدم امکان اشتباه) به ما این نکته را روشن می نماید که گوینده ی این سخنان شخصی «حکیم» بوده، و برای هر یک از سخنان خود دلیلی دارد اگر چه ما نسبت به آنها آگاهی کافی نداشته باشیم؛ و البته چه بسا بتوان با تأملی عمیق، به درک حکمت نهفته ی آن سخنان نائل شد. لازمه ی قهری این نحوه ی نگرش به شخصیت گوینده ی نهج البلاغه، این است که به دنبال کشف علل و حکمتهای اوامر و نواهی او خواهیم بود؛ اگرچه به هر دلیلی، او سخن خویش را بدون بیان استدلال و برهان، ارائه نموده باشد. https://eitaa.com/negahe_dovom