توییتی از جوانان غزه با ترجمه گوگل
چقدر این جمله زیباست:
قلب ما اواز میخواند❤️❤️❤️
تمام تنهايی، غم، حس بی کسی و مظلومیت مردم غزه در همین جمله کوتاه نهفته است.
قلب ما اواز میخواند
@neveshte
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پادکست خلاصه کتاب «ترجمه الغارات»
🖋 تألیف جناب ابنهلال ثقفی
🎙 عطا یاوری
♨️ آنچه خواهید شنید:
00:30 معرفی نویسنده
02:43 معرفی کتاب
06:50 خلاصهای از بعد رحلت رسول خدا تا پایان نیمه اول حکومت امیرالمومنین
12:39 فضای جامعه اسلامی بعد از نهروان
18:46 بخش اول کتاب (تلاش برای تصرف بخشهایی از حکومت امام)
19:30 بخش دوم (فسادها و فرارهای اصحاب حضرت به شام)
24:17 بخش سوم(شورش گروههایی از خوارج)
24:58 بخش چهارم (اقدامات معاویه برای تصاحب شئون امیرالمومنین)
30:07 بخش پنجم (غارتها و شبیخونهای معاویه)
〰️〰️〰️〰️〰️
#خلاصه_کتاب
#الغارات
#ابنهلال_ثقفی
📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
بسم الله الرحمن الرحيم
🔰هر سخن جايي و هر نکته مقامي دارد
در گير و دار اجراي مجدد طرح نور يا همان گشت ارشاد، شخصي مطلبي منتشر ميکند که فارغ از صحت و سقم ان، زمان مناسبي براي اينطور حرفها نيست. (اشتباه اول)
عده اي نيز با عدم دقت در کلام و گفتار خود، ان شخص را با اوصافي مثل کذاب و معلوم الحال خطاب ميکنند. (اشتباه دوم)
علاوه بر تخريب جايگاه حقوقي و نهاد وابسته نويسنده پيام اول، در فضاي مجازي برداشتهايي از پيام اول انجام ميشود که نتيجه ان به هم حاشيه رفتن اصل طرح نور ميشود.(اشتباه سوم)
دو گروه از انسانها کم گو و سنجيده گو هستند: عاقلان و متقيان.
اذا تم العقل نقص الکلام.
پ ن: اگر هزاران دوربين در همه خيابانها نصب شود هيچ کدام نميتواند جايگزين تذکر لساني و گشت ارشاد شود. در نتيجه دوگانه دوربين يا گشت، دوگانه اي غير منطقي و نابجاست و هر يک کارايي خود را دارد.
همچنان که دوگانه کارفرهنگي يا گشت ارشاد هم دوگانه اي نابجاست زيرا هيچ يک بدون ديگري کارايي کافي نخواهد داشت.
@neveshte
غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خواندهاند:
تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
متن کامل اين غزل:
دلا ز معرکه محنت و بلا مگریز
چو گردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز
تو را است معجزه در کف، ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار
حذر ز غرش طوفان مکن ز جا مگریز
ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو
نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز
چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه
به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز
تو از تبار دلیران خیبر و بدری
چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز
به نوشخند منافق ز ره کناره مگیر
به زهرخند معاند به انزوا مگریز
چو ره به قبلهی امن است پایمردی کن
خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز
چو تیر راه هدف گیر و بر هدف بنشین
ز کجروی به حذر باش و از خدا مگریز
امین خلق و امانتگزار یزدان باش
به صدق کوش و خطر کن ز مدعا مگریز
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
🔰بدتر از بي قانوني چيست؟
هميشه از جامعه بي قانون شنيده ايم. البته به گمان من هيچ جامعه اي هرگز بطور محض بي قانون نيست و بالاخره يک سري قوانين نانوشته، و برخي قوانين طبيعي هستند که تا حدي نظم و نسقي به کارها ميدهند اما بهر حال اين جوامع با جامعه اي که قانون مکتوب و جامعي دارند بسيار متفاوتند.
اما ايا بدتر از جامعه بي قانون هم داريم؟
بله.
بدتر از جامعه بي قانون، جامعه اي است که قانون مکتوب و مدوني دارد اما در مقام اجرا، ان قانون ناديده گرفته ميشود و حتي مجري قانون به ان نگاه سبک و حقارت اميزي دارد.
✅ شهرداري ها قوانين مفصلي دارند اما در کنار ان چيزي بنام کميسيون ماده 100 وجود دارد که ميتواند به طور قانوني هر تخلفي را قانوني کند.
✅ در زمينه عفاف و حجاب قوانين مفصلي وجود دارد اما نگاه سبک به ان از سوي مجريان، باعث جري شدن قانون شکنان ميشود.
✅ در حوزه علميه قوانين اجرايي مفصلي وجود دارد اما گهگاه وجود کميسيونها و شوراهاي خاص، يا سفارشهاي طلايي، باعث از بين رفتن وزانت و نفوذ کلام برنامه ريزان ميشود.
پ ن: در اينجا بحث "عدالت خواهي" که طبيعتا در بستر قانونمداري عملي خواهد شد خود را نشان ميدهد که موضوع بحث مفصل ديگري است.
@neveshte
بسم الله الرحمن الرحيم
🔰 زمينه ساز ظهور منجي
سالها قبل در محضر ايت الله ممدوحي ره اين بحث را مطرح کردم که گناه باعث از هم پاشيدن شيرازه فرد، خانواده، و جامعه هست و امروزه هم اينترنت و ماهواره به خوبي اين وظيفه نامقدس را انجام ميدهند.
اما ايشان با دو جمله کوتاه دريچه ديگري در ذهن ما باز کردند که امروز ان را به عيان ميبينيم.
اما ان دو جمله کوتاه اين بود که:
اين معصيت ها و بي تقوايي ها کف روي اب هست. همين اينترنت و ماهواره اگاهي جهاني را ايجاد خواهد کرد و همين اگاهي جهاني زميه ساز ظهور خواهد بود.
(واضح است که منظور از اين دو جمله اين نبود که اينترنت و ماهواره مثل نقل و نبات و بدون فيلتر در اختيار همه باشد)
امروز با چشم خود ميبينيم که در دانشگاههاي امريکا چه ميگذرد. دانشجويان غير مسلمان و حتي برخي يهوديان به برکت رسانه، به ماهيت پليد و خون اشام صهيونيسم پي برده اند. اگاهي همان و قيام در پس ان همان.
اين همان چيزي است که ما ارزويش را داشتيم.
کليد واژه اگاهي جهاني که استاد معظم بکار بردند، و در واقع انچه ما در اينه نميديديم را در خشت خام ميديدند، همان تعبير ديگر از جهاد تبيين است که سالها بعد رهبر معظم انقلاب انرا وارد واژگان فعالان انقلابي کردند. (جهاد تبيين صرفا اختصاص به داخل کشور ندارد)
در نتيجه:
زمينه ساز ظهور منجي، اگاهي جهاني است.
ابزار اگاه جهاني، رسانه است.
و امروز جهان در تاريک و روشن اگاهي جهاني است، باشد که در اين نبرد مقدس پيروز ميدان باشيم.
پ ن:
از راه دور به وجدانهاي بيدار و عدالت طلب دانشگاههاي امريکا و سراسر جهان درود ميفرستم. يا ليتنا کنا معکم.
براي من ان دانشجوي با وجدان و اگاه کتک خورده فلان دانشگاه امريکا از مقدس ماب پيشاني پينه بسته نشسته در قم که در مقابل حوادث اخير غزه ککش نميگزد شرافتش بيشتر است.
@neveshte
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی استاد معظم آیت الله علیدوست در جمع طلاب و فضلای شهرستان اردکان مورخ ۶ اردیبهشت ١۴٠٣
اهمیت و وظیفه والای تبلیغ برای طلاب و روحانیون (رسالت روحانیت در عصر امروز)
حتما بشنوید
@neveshte
هدایت شده از دروس
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالشهای مقطع سطح عالی
پایه ۷ تا ۱۰
گفتگوی مختصر. اردیبهشت۱۴۰۳
مظفری
@doroos
💠 امام صادق علیه السلام:
أبعَدُ ما يَكونُ العَبدُ مِنَ اللّهِ أن يَكونَ الرَّجُلُ يُواخي الرَّجُلَ و هُوَ يَحفَظُ (عَلَيهِ) زَلاّتِهِ لِيُعَيِّرَهُ بِها يَوما ما.
✳️ دورترين بنده از خدا، آن فردی است كه با دیگری طرح دوستى افكند و حسابِ لغزشهاى او را نگه دارد تا روزى به واسطه آنها او را سرزنش كند.
📚 اصول کافی : ج۲، ص۳۵۵
💠 امام صادق علیه السلام:
لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَمَلاً مِنْ أَحَدٍ يَعْجَلُ فِي تَثْرِيبٍ عَلَى مُؤْمِنٍ بِفَضِيحَتِهِ
وَ لاَ يَقْبَلُ مِنْ مُؤْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ يُضْمِرُ فِي قَلْبِهِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ سُوءً.
✳️ خداوند نمىپذيرد عمل كسى را كه در تخريب و رسوايى برادرش شتابزدگى كند.
همچنين عمل مؤمنى را كه در قلب خود قصد بدى نسبت به مؤمن دیگری دارد را نیز نمىپذيرد.
📚 المؤمن: ج ۱، ص ۷۲
@neveshte