eitaa logo
نظام اندیشه - استاد صالحی
266 دنبال‌کننده
131 عکس
20 ویدیو
33 فایل
بسم الله 🔸سلسله مباحث انسان شناسی قرآنی(نظام اندیشه اسلامی) برای معرف جویان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 استاد صالحی @msalehi کانال استاد @Salehy +989389219464 🔉صوت نظام ۱ با تگ #نظام_اندیشه_1 🔉صوت نظام ۲ با تگ #صوت_نظام_اندیشه_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 👆«برای انسانِ عاشق، معشوق یکیست در عالم» 🌸برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر 🌸وَه که با خاطرِ مجنونِ دل‌افگار چه کرد ⭕ خدای تعالی انسان را خلق کرده که دوست بدارد انسان را، و انسان خدا را دوست بدارد. ما برای آفریده شده ایم. ⭕ ندیدید در حدیث کساء، خدای سبحان میگوید من عالم را برای محبت آفریدم: «اِنّی ما خَلَقتُ سماءً مَبنِیَّهً وَلا اَرضاً مَدحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمساً مُضیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحراً یَجری وَلا فُلکاً یَسری اِلاّ فی مَحَبَّةِ هؤُلاَّءِ الْخَمسَهِ الذین هُم تَحتَ الکِساَّءِ» ⭕️ شما اگر بفهمی امام زمان(علیه السلام) را یک کسی دیده چه حالی میشی؟ عشقه که تو عالم بروز میکنه ⭕️ سرمایه انسان [قلبی] است (که میتواند با آن عاشق شود). چیزی که ملائکه ندارند و شما انسان‌ها دارید. ملائکه ندارند لذا گناه هم ندارند. ما انسان‌ها داریم، می‌تونیم با این گنهکار بشیم، و می‌تونیم با همین تعلق بشیم. دست خودمونه... ⭕️ حافظ همینجا، پیرامون عشق الهی اینجوری👇 میگه (در این غزلش تمام آنچه در دیوانش میخواسته بگه گفته): 🌸در ازل پرتوی حُسنش ز تجلّی دم زد 🌸عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد 🌸جلوه‌ای کرد رُخَش دید مَلَک عشق نداشت 🌸عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد 🌸نظری خواست که بیند به جهان صورت خویش 🌸خیمه در آب و گِل مزرعه ی آدم زد 🌸عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد 🌸برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد 🌸مدعی خواست که آید به تماشاگه راز 🌸دست غیب آمد و بر سینهٔ نامحرم زد eitaa.com/tarbiatemanavi/535 منبع 🔸 @nezam_andishe @Salehy
نظام اندیشه - استاد صالحی
جلسه ١١ - یکشنبه ١١ خرداد ۹۹👆 🔸 #نظام_اندیشه_یک - درک «ارتباط انسان‌شناسی با امام شناسی»، با تدبر
🔈 صوت این👆جلسه ١١ خرداد ۹۹ در ترم بهار نظام ١ 👇 👌برای دانشجویان دانشگاه اصفهان در پاسخ به تکلیف جلسه ٢ (پنجشنبه گذشته) قابل استفاده است. 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/199 ✅ درک «ارتباط انسان‌شناسی با امام شناسی»، با تدبر در آیات ١٢ سوره یس، و ٣١ سوره بقره در کنار هم 🌟 "وَ كُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِين" 🌟 "وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها" 👇👇👇
011- نظام اندیشه ١ - ورودی بهمن ۹۸ .mp3
36.48M
جلسه ١١ - یکشنبه ١١ خرداد ۹۹👆 🔸 - درک «ارتباط انسان‌شناسی با امام شناسی»، با تدبر در آیات ١٢ سوره یس، و ٣١ سوره بقره در کنار هم👇 🌟 "وَ كُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِين" 🌟 "وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها" - ادامه داستان آدم، در سکونت در بهشت - بهشت برزخ نزولی آدم، برای چشیدن حقایقی از زندگی با جذبه های تمایلات الهی و حیات طیبه انسانی
لینک ورود به محیط کلاس برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های اصفهان، بیرجند و کاشان» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam پنجشنبه ها، ساعت ۹:۴٠ الی ١١:١۵ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگذار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند و کاشان بیست دقیقه ابتدای کلاس (ساعت ٩:۴٠ الی ١٠) است. 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه اصفهان بیست دقیقه بعد از اتمام تدریس (ساعت ١١:١۵ الی ١١:۳۵) می‌باشد (لذا اگر در بیست دقیقه اول بعلت تداخل با کلاس دیگر حضور نداشتند اشکال ندارد)
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۴ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند، و از مطالب خوب افرادی که ارائه نمودند استفاده کردیم. 🔻جلسه ۴ درس
04- نظام اندیشه1 پاییز 99.mp3
29.42M
🔸 جلسه ۴ 👆 - پنجشنبه ۶ آذر ٩٩ - ارائه های آقای حمید عموعلی، خانم فاطمه خسروی، خانم زهرا پناهی پور، و خانم نگار شیخی فرد، از مباحث تکلیف جلسه - شناخت نظام ارتباط ملائکه الهی با اوامر الهی در ربوبیت و تدبیر عالم هستی، که ملائکه فرماندهان جنود الهی در عالم هستی اند، و فرمان الهی را اجرا مینمایند. - ارتباط انسان شناسی با خدا شناسی - حضور کامل و حضور تمامِ منِ من، در همه قوا و اعضای تن و صفات و ارتباطاتم با دیگران، این مَثَلی اعلی هست در شناخت حضور خدای سبحان در عالم هستی، که همه اش همه جا حاضر است - تفاوت حضورِ منِ من، با ظهورِ من در مظاهر قوا و اعضا و اوصاف من، که حضور نامحدود و با همه یکسان است، اما ظهور در مظاهر حد دارد و شدت و ضعف دارد. چشم ظهور شدیدتری از نور حیات من را ظاهر میکند، چون حد کمتری در ظهور دارد، پس ظهورش شدیدتر است، و هرقدر ظهورش شدیدتر است، قربش به منِ من بیشتر است، و هرقدر قربش بیشتر، نزد من محبوب تر است. 🔸 ⭕️ تکلیف (بیرجند و کاشان) : 🔻 گوش دادن تا انتهای صوت چهارم از پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً آمادگی برای ارائه کنفرانس در کلاس 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/298 ⭕️ تکلیف (اصفهان): 🔻همان تکلیف گذشته برای افرادی که انجام نداند 👇👇👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/371 🔸 @Nezam_Andishe
🔸 جلسه ۴ - عالم صحنه‌ی ظهور حکمرانی و ملوکیت و مالکیت و ربوبیت خداوند سبحان است، و جز امر خدا درکار نیست و همه تحت قبضه الهی و ملکوتشان به دست خداست. هیچ کس نمیتواند از حکومت خدا و حاکمیت تکوینی اسماء و اوامر الهی خارج شوند. بله در نظام تشریع برای انسان و جن که مختارند امکان غفلت تشریعی هست، ولی همان غافلان و مجرمان در همان حال تحت حاکمیت اسماء جلال الهی هستند. - ملائکة الله مأموران مجری آن اوامر در مراتب مختلف نیاز مخلوقات بر اساس مقدار نیازشان است، و هر مخلوقی در هر سطحی از ادراک و ارتباطی که با خدا دارد، نیازهای خود را از آن سطح درکش در ارتباط با آن اسم و وجه ارتباطش با خدا می یابد، و آن میزان درک و مرتبه‌ی ارتباطی آن مخلوق به سکانداری یکی از ملائکة الله برای آن مخلوق امر خدا برای رفع نیازش جریان می یابد. - همه مخلوقات دارند از خزائن اسماء الهی به حسب مقدار نیازشان و سطح نیاز و سطح ادراکشان استفاده و مصرف میکنند، و به حسب نوع نیازشان خدا را در آن وجه رفع آن نیازشان میشناسند و خطاب میکنند، که برای رفع بیماریشان خدا را شافی میخوانند، و برای رفع نیازشان به غذا خدا را مُطعم، و برای رفع جهالتشان خدا را عالم، و برای رفع ضعفشان خدا را قادر، و برای رفع نیازشان به لطافت خدا را لطیف، و برای دفع مضرات و نقایصشان خدا را دافع و کامل می یابند. - تکثرات صفات و اسماء و تکثرات ارتباطات مخلوقات بخاطر تکثرات نیازهایشان هست که از خدای واحد وجوه شناخت و ارتباطی کثیری را در ادراک و ارتباط مخلوقات ایجاد مینماید. به مثال اسماء مختلفی که به منِ من از وجوه ارتباط مختلف مخاطبین، و وجوه قوای وجودی و صفات مختلف به من اطلاق میکنند. من واحدم، ولی یکی مرا بابا میشناسد و میخواند، یکی عالم، یکی قادر، یکی بینا، یکی شنوا، یکی رفیق، یکی همدم، ... پس کثرت از جانب آنهاست (در نیاز و ادراک و ارتباطشان)، نه در جانب منِ من.
🔸 مقاله ای که خانم پناهی پور در ارائه تکلیف پیرامون ارتباط آیه امانت با آیه خلافت و تعلیم اسماء و آیه فطرت، استفاده و ارائه نمودند👇 🌐 http://ensani.ir/fa/article/68680/بار-امانت-تفسیر-آیه-امانت-
هدایت شده از استاد عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ ویدیو کلیپ 👆 🌷چنان لطف او شامل هر تن است، که هر بنده گوید است 🔸تفسیر در آیةالکرسی: انحصار قیام برای خدا، و انحصار خدا بر قیام 🔻گزیده‌ای از جلسه ۵۰۵ درس المیزان، ۲۱ آبان۹۷ 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 👆 ویدیو کلیپ | 🌷چو سلطانِ عزّت عَلَم برکشد، جهان سر به جِیْب عَدَم درکشد 🌻ما اشتباهمان در این است که: «برای اشیاء در مقابل خدا ذات می‌بینیم»! 🌼اشیاء در قیاس با همدیگر ذات دارند. علیّت و اسباب به نسبت اشیاء با همدیگر برقرار است، اما اشیاء و اسباب در مقابل خدا، ذاتی در برابر ندارند، بلکه در آنجا همه میشوند ظهورِ او. 🌺عصا در مقابل ما عصاست، اما درمقابل خدا آن چیزیست که او می‌خواهد؛ او بخواهد عصا اژدهاست. 💐در : در عین اینکه واسطه (برای ما) درکارست، اما واسطه و اسباب - در برابر خداوند - نیست 🌸َ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْباب (بقره ۱۶۶) :✨وقتی عذاب را می‌بینند، می‌بینند که تمام اسباب منقطع شده؛ پس نگاهشان تصحیح میشود: می‌بینند دیگر اسباب در کار نیست 🔸 🔻گزیده‌ای از جلسه ۵۰۵ درس المیزان، تفسیر آیةالکرسی، ۲۱ آبان۹۷ 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
لینک ورود به محیط کلاس برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های اصفهان، بیرجند و کاشان» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam پنجشنبه ها، ساعت ۹:۴٠ الی ١١:١۵ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگذار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند و کاشان بیست دقیقه ابتدای کلاس (ساعت ٩:۴٠ الی ١٠) است. 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه اصفهان بیست دقیقه بعد از اتمام تدریس (ساعت ١١:١۵ الی ١١:۳۵) می‌باشد (لذا اگر در بیست دقیقه اول بعلت تداخل با کلاس دیگر حضور نداشتند اشکال ندارد)
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۵ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند، و از مطالب خوب افرادی که ارائه نمودند استفاده کردیم. 🔻جلسه ۵ درس
05- نظام اندیشه1 پاییز 99.mp3
26.9M
🔸 جلسه ۵👆 - پنجشنبه ۱۳ آذر ٩٩ - ارائه خانم فاطمه علیزاده از مباحث تکلیف جلسه - جان انسان و روح انسان است که حامل حقیقت اسم اعظم الهی میشود، با انقطاع کامل و تام و خالص به ولایت مطلق خدای سبحان. - جان انسان در این عبودیت و انقطاع کاملش به خدای سبحان، به خلافت مطلق الهی میرسد و ظهور ولایت الهی را با توجه به ظهور مراتب بینهایتِ کمالات در اسماء بینهایت الهی در جان و جهان خویش نمایان می سازد. (ما نَفِدَت كَلِماتُ الله / وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها) - به تعداد آدم ها، عالم هست، و هر آدمی در جانش دارد جهان و عالَمِ مخصوصِ خویش را با رنگی که به جان خود میزند میسازد. هر چیزی در هر انسانی، نسخه ای مخصوص جانِ او در ارتباط با روحِ او پیدا میکند. 🔻متن کامل نکات👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/394 🔸 ⭕️ تکلیف (بیرجند و کاشان) : 🔻تکلیف جدید نیست. این هفته فرصت است برای کسانی که تابحال گوش ندادند، تا انتهای صوت چهارم از پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، بپردازند و کنفرانسش را در خصوصی استاد @msalehi بفرستند. 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/298 ⭕️ تکلیف (اصفهان): 🔻تکلیف جدید نیست. 🔸 @Nezam_Andishe
بسم الله 🔻سلوک الهی با «ملکه‌ی انقطاع» بسوی خدا 🔻بیان معرفت نفسی از «قانون طلایی الهی» (ْكَمَا تَدِينُ تُدَان‏): تو هرطور باشی و هرچه بکنی، داری با خودت میکنی، چون داری رنگ جهانِ خویش را برای خویش همانطور میکنی. ▫️ 🔸 جلسه ۵ eitaa.com/nezam_andishe/393 💫 جان انسان و روح انسان است که حامل حقیقت اسم اعظم الهی میشود، با انقطاع کامل و تام و خالص به ولایت مطلق خدای سبحان می‌رسد. 💫 جان انسان در این عبودیت و انقطاع کاملش به خدای سبحان، به خلافت مطلق الهی میرسد و ظهور ولایت الهی را با توجه به ظهور مراتب بینهایتِ کمالات در اسماء بینهایت الهی در جان و جهان خویش نمایان می سازد. (ما نَفِدَت كَلِماتُ الله / وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها) 💫 به تعداد آدم ها، عالم هست، و هر آدمی در جانش دارد جهان و عالَمِ مخصوصِ خویش را با رنگی که به جان خود میزند میسازد. هر چیزی در هر انسانی، نسخه ای مخصوص جانِ او در ارتباط با روحِ او پیدا میکند. 💫 اگر جان انسان، اهل انس و محبت به خدا و دشمنی با دشمنان خدا و شکرگزار به وسعت بینهایت نعمات الهی باشد، همین رنگ فخر خدایی (صِبْغَةَ اللَّه) را به جهانِ جانش زده، و عالَمِ خود را بهشت سلام و عالَمِ اُنس و عشق و نور و روشن‌بینی و سرور میسازد، و به صعود بینهایت بسوی سعادت میرود. 💫 اگر خدای نکرده، جان انسان اهل بغض به خدا و دشمنی با دوستان خدا و کفر پیشه و در کفرانِ نعمات و محبوس در انانیّت و خودبینیِ و زیر فشار تنگ نظری و ظلم و استکبار خودش باشد، همین رنگ ننگ و شرم را به جهانِ جانش زده، و عالَمِ خود را جهنّم کوبنده و عالَمِ بغض و نفرت و ظلمت و کوری و کدورت میسازد، و به سقوط بینهایت بسوی شقاوت میرود. مگر آنکه در دنیا تا فرصت باقیست توبه خالص و انقطاع بسوی خدا بیابد، و با ترک معاصی و کفر و تنگ نظری ها، بسوی جلب رضایت خدا و جبران نقص ها و حقوقی که ضایع کرده بپردازد. 💫 امام حسین (علیه السلام)، عالَمِ عظیم ترین عشق و شکوه و خلوص و انقطاع برای خدا را در جان و جهانش ظاهر نمود، و هر شیعه ای که در گلستانِ کربلای حسینی شکوفا شود، و هم‌عالَم با عالَمِ عشق خالص الهی سیدالشهدا شود، همان شکر الهی و رضایت به رضای الهی و حُسنِ بینهایت و حرارتِ محبّت بینهایتِ خدا را که در عالَمِ عشقِ حسینی ظهور نموده، در جهانِ جانش ظاهر و شکوفا مینماید. 💫 مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) جانش عظیم ترین جهانِ ولایت مطلق الهی و خلیفة الله مطلق و وصیّ و خلیفه نبیّ خاتم به ظهور تمام مراتب اسم اعظم الهی، و شکوفایی انقطاع تامّ الی الله و مصداق کامل مؤمنِ به خدا و رسولش، و تجلّی مطلقِ هدایت کامل و تامِّ حقیقتِ محمّدیه است، که خداوند امامتِ او را تابلوی ولایت مطلق الهی در حقیقتِ محمّدیه کرده است. او بابِ ورود به ولایتِ محمّدی است، که ولایت پیامبر خاتم، ولایتِ مهیمن و محیط و مطلق الهی بر تمامِ خلایق و نفوس انسانی است، و هرکه تحت ولایت او و خاضع و ساجد در برابر امر الهی در او باشد، مقرّب به درگاه خدای سبحان شده و تحت محبّت بینهایت الهی قرار میگیرد، و جهانِ جانش هم عالَم و همجوار با بهشت سلام و نور محمّدیین میشود. 💫ولایتِ اسم اعظمِ الهی، یعنی با «خدا باوری» بیابی، که همه کاره خداست، و تمامِ امیدت خدا باشد، و تماماً تکیه گاه و توکلت به خدا باشد، و منقطع از غیر خدا باشی و انقطاع کامل بسوی خدا بیابی. 💫 تمامِ دستوراتِ دین برای رسیدن تدریجی به همین انقطاع الی الله است. اینکه تا صدای اذان بلند میشود بلادرنگ منقطع بشو بسوی خدا. در خوابِ شب بهنگام سحر قصد و همّت انقطاع داشته باش بسوی نماز شب و انس با خدا. از میل تن به خوابیدن منقطع شو بسوی اُنس جان به خدا. روزه گرفتن هم انقطاع از محرمات و حتی از مشتهیات حلالِ بدنی است تا انقطاعِ جان بسوی اتصال با خدا ایجاد شود. حج هم انقطاع از شهر و دیار و مقام و منصب و لباس و زینت های دنیا و تمام مشتهیات دنیوی است به انقطاع جان از اغیار و وصالش با خدا. زیارت ها و انفاق ها و خمس و زکات ها همه انقطاع قلبی از دنیا و اهل دنیا و هجرت بسوی خداست. صبر در مصیبت ها برای انقطاع از دنیا و توجه بسوی خداست. 💫 پس هم صبر در طاعات واجب و مستحب یک انقطاع بسوی خداست، و هم صبر در ترک معصیت ها و محرمات و مکروهات یک انقطاع بسوی خداست، و هم صبر در مصیبت ها و سختی ها موجب انقطاع قلبی بسوی خداست. تا انسان برسد به آنچه در مناجات شعبانیه مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) میفرماید: 🌟«إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الِانْقِطَاعِ إِلَيْك‏». و مولا سیّد الساجدین (علیه السلام) میفرماید: 🌟«اللَّهُمَّ إِنِّي أَخْلَصْتُ بِانْقِطَاعِي إِلَيْكَ، وَ أَقْبَلْتُ بِكُلِّي عَلَيْك‏» (دعای ۲۸ صحیفه سجادیه). و نیز در مناجات ابوحمزه ثمالی میفرمایند: 🌟«يَا قُرَّةَ عَيْنِ مَنْ لاذَبِكَ وَ انْقَطَعَ إِلَيْكَ». 🔸 @Nezam_Andishe
لینک ورود به محیط کلاس برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های اصفهان، بیرجند و کاشان» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam پنجشنبه ها، ساعت ۹:۴٠ الی ١١:١۵ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگذار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند و کاشان بیست دقیقه ابتدای کلاس (ساعت ٩:۴٠ الی ١٠) است. 🔻وقت کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه اصفهان بیست دقیقه بعد از اتمام تدریس (ساعت ١١:١۵ الی ١١:۳۵) می‌باشد (لذا اگر در بیست دقیقه اول بعلت تداخل با کلاس دیگر حضور نداشتند اشکال ندارد)
✅حاضرین درس امروز👆 🔻جلسه ۶ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند. 🔻جلسه ۶ درس
06- نظام اندیشه1 پاییز 99.mp3
23.83M
🔸جلسه ۶👆 - پنجشنبه ۲۰ آذر ٩٩ - روح انسان، گنج پنهان شده در خاک بدن، و گوهر الهی به امانت نهاده شده در اوست که حامل ولایت الهی وخلافت درظهور اسماء الهی، و سرّ اسم اعظم الهی است. - روح وجان انسان، وقتی توجّهش به حقیقتِ نورِ مطلق الهی درونش عندالله باشد، می یابد که عین تعلق به خداست، لذا عین ربط و عین عبودیت و عین علاقه و عشقِ بینهایت به خداست. روح انسان پاک، در عبودیت و عشقش به خداوند تمام ابتلائات و امتحانات را به جان خریده، اما ذره ای در تحمّل امانت عشق الهی در جانش کم نگذاشته و خیانت به امانت عشق نمیکند. - هر گناه و انحراف و اخلاق زشت و عقیده باطل، موجب تخریب خودسازی و سقوط انسان در خودشناسی و معرفت روح است، که هر گناه و معصیت به انسان حد میزند و او را در فشار و تنگنای حدود به عذاب و سوختن و محرومیت از نور بینهایتِ روح الهی میکشاند. - هر طاعت و احسان و اخلاق خوب و عقیده حق، موجب تکمیل خودسازی و صعود انسان در معرفت نفس و خودشناسی است، و توجه او را به وسعت و سرور و عشق بینهایتِ خدای سبحان در روحِ الهیش میرساند. 🔸 ⭕️ تکلیف (بیرجند و کاشان) : 🔻 گوش دادن تا انتهای صوت پنجم ازبحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و آمادگی برای ارائه در کلاس، و یا ارسال در خصوصی استاد @msalehi 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/298 ⭕️ تکلیف (اصفهان): 🔻در یک سوره با حداقل ۵۰ آیه، آیاتِ متذکر توحید افعالی را بنویسید، که خداوند افعال و کارهای هستی را به خودش نسبت میدهد، تا توجه انسان به حضور زنده و فعال خداوند بیافتد. 🔸 @Nezam_Andishe
🔸انقطاع الی الله 🔸و قانون طلایی الهی 🔸در خودسازی و ساختن عالَمِ خویش بسوی خدا 🔻 رمزهای سلوکی و اسراری از حقایق معرفت نفسی در سیر و سلوک الی الله بر اساس مبانی فطری در همه انسانها بخشی از دروس 🔴 شامل ٢ فایل صوتی، و مستندات متنی👇 🔈 بخش1: رمز سلوکیِ انقطاع الی الله 🌐 eitaa.com/salehy/1328 🔈 بخش2: رمز سلوکیِ قانون طلایی الهی 🌐 eitaa.com/salehy/1329مستندات متنی قانون طلایی الهی👇 🌐 eitaa.com/salehy/1330 🔸 @Salehy @Salehi786