eitaa logo
نوکران چشم براه یابن الحسن جانم روحی فداه
109 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
46 فایل
منتظر قدوم مبارکت هستم که سرمه چشمانم شود و صفای قلبم و تسلای دلم یابن الحسن جانم روحی فداک 🌹✋️💖
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آیا حضرت فاطمه(س) پس از ظهور رجعت می کند؟ 🔵 حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) بعد از ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه والشریف) دارد. داستان رجعت آن حضرت(سلام‌الله‌علیها) در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (علیه السلام) مطرح شده، آمده است. 🌕 مفضل می گوید از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: آقا، آیا پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و علی (علیه‌السّلام) با قائم (عجل‌الله تعالی فرجه و الشریف)خواهند بود؟ فرمودند: آرى، والله پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و علی (علیه‌السّلام) ناگزیر می باید قدم روى زمین بگذارند.... اى مفضل! گویا مى ‏بینم که ما ائمه(علیه‌السّلام) آن موقع جلوی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) جمع شده و به آن حضرت(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شکایت مى ‏کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و مى ‏گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛ بى ‏اعتنایى، نفرین، لعنت و تهدید به قتل نمودند، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید اى فرزندان من! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید. 🔺 آن گاه فاطمۀ زهرا (سلام‌الله‌علیها) مى ‏آید و از ظلم هایی که در حق او و همسرش شده و غصب فدک‏(ملک خود توسط آنها) و رفتن به میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه ‏اش در خصوص غصب فدک، شکایت می کند. سپس نقل می کند که چگونه جمعى امیر المؤمنین(علیه‌السّلام) را از خانه خود براى بیعت گرفتن در سقیفه بنى ساعده بردند،... 🔹 بنابر این، طبق این روایت که مفضل از امام صادق (علیه‌السّلام)نقل می کند، حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود. 📚بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷ 📚مهدى موعود، (ترجمه ج ۵۱، بحار الأنوار)، ص۱۱۶۶ 📚به نقل از https://b2n.ir/y66326
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علامه حسن زاده آملی در خصوص استاد خویش می فرماید: «نکته‌ای بلند از استادم شادروان جناب علامه آقا سید محمد حسن الهی طباطبایی تبریزی به یادگار دارم، روزی در مزار شیخان قم به حضور مبارکش افتخار تشرف داشتم و هیچ‌گاه در محضر فرخنده اش یک کلمه از دنیا گله و شکوه‌ای و حرف کم و زیاد مادی نشنیدم. فرمود: آقا! انسان‌ها همچون معادن هستند باید آن‌ها را استخراج نمود. غرض آن جناب اینکه همچنان که کوه‌ها دارای معادن طلا، نقره، الماس، فیروزه و غیره هستند، انسان‌ها دارای معادن گوناگون حقایق و معارفند. باید هر کسی کوه وجودش را بشکافد و آن معادن را استخراج کند. یعنی در روانشناسی بکوشد تا آب زندگی از او بجوشد، البته این سخن را عمق دیگر است.» منبع: معرفت نفس، نوشته -حسن‌زاده_ آملی، جلد دوم، صفحه ۲۴۲، درس ۸۱  @shakhehtoba
بسم الله الرحمن الرحیم این کلمه ،تفسیر سوره مبارک اخلاص است،و آن اینکه:"با دقت تمام در کلمه فوق التمام«هو»در سوره توحید قرآن کریم،دانسته میشود که این«هو»هویت مطلقه است،و همه کلمات و جمله های بعد آن ،وصف و بیان همان هو مطلق اند فتدبر ترشد انشاءالله الوهاب. 1377/10/30 ه.ش کلمه440 هزار و یک کلمه ج 5ص70 @shakhehtoba
سيد بن طاوس در فلاح السائل در تعقيبات نماز ظهر دعايى را از حضرت سيده نساء عالمين فاطمه زهرا (سلام اللّه عليها) روايت مى‏كند كه در حدود دو صفحه به قطع وزيرى است، آغاز آن اين است: سبحان ذى العزّ الشامخ المنيف ...، تا آن كه گويد: «الحمد لله الذى لم يجعلنى جاحدة لشي‏ء من كتابه و لا متحيّرة في شي‏ء من أمره .... مفادش اين كه: حمد خدا را كه مرا انكاركننده مر چيزى از كتابش و سرگردان در چيزى از كار آن نگردانيده است. اين حرف دهن كسى است كه بايد با دانش و بينش خود به فهم مقامات معنوى آيات قرآنى نايل آمده باشد، آن كه در هيچ امر قرآنى متحيّر نيست بايد صاحب عصمت باشد. آرى امام صادق (عليه السلام) فرمود: حضرت فاطمه ليلة القدر است. حديث در تفسير فرات كوفى در ضمن سوره قدر روايت شده است. انسان نخستين بار از اين حديث فرات منتقل مى‏شود كه قرآن در شب قدر نازل شده است، و انسان كامل قرآن ناطق است، و حضرت فاطمه (سلام الله عليها) مادر يازده قرآن ناطق است، بايد بدين مناسبت آن حضرت ليلة القدر باشد. اين معنى در حدّ خود درست است و لكن حديث را معناى ديگرى فوق آن است كه در كتاب انسان و قرآن تقرير و تحرير كرده‏ام. در اين كتاب، دو مطلب بسيار ارزشمند و گرانقدر از دو آيت بزرگ، دو استاد بزرگوارم، هزار و يك كلمه، ج‏3، ص: 45 آقا سيد ابو الحسن قزوينى و آقا شيخ محمد تقى آملى دارم. بيش از يك سال در روايات ليلة القدر زحمت كشيدم و آنها را از جوامع روائى فريقين جمع‏آورى كرده‏ام، و در فهم آنها بسيار فكر نموده‏ام، ولى آن نكته كه اصل بود ناگفته بماند و مشكل حل نشده بود. مثلا با خود مى‏انديشيدم كه شبى در هند كه مشرقى ايران است شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان و شب قدر بوده باشد و شب قبل آن در تهران، پس ليلة القدر واقعى كدام شب است كه‏ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ؟ به حضور استاد آية الله حاج شيخ محمد تقى آملى رسيده‏ام و كارم را درباره ليلة القدر بديشان ارائه داده‏ام، و در فهم ليلة القدر ابراز حاجت نموده‏ام و از ايشان مدد خواسته‏ام. در جوابم فرمودند: «در آن روايتى كه امام صادق، جدّه‏اش فاطمه زهرا را ليلة القدر خوانده است دقّت كنيد». من اين حديث را در جوامع روائى نديده بودم، از اشارات استاد آملى حالت هيمانى شگفت به من روى آورد. نخستين بار همين معنى كه تازگى به عرض رسانده‏ام به ذهنم آمد، تا حديث را در تفسير فرات كوفى يافتم و از تدبّر در آن فيض فيّاض على الإطلاق فائض شده است ففاض ثمّ فاض. و نيز از مقاله‏اى بسيار رفيع القدر در اين موضوع از استاد آية الله رفيعى در مراتب ليلة القدر استفاده كرده‏ام، و تمام آن را در كتاب انسان و قرآن آورده‏ام و به نقل آن تبرك جسته‏ام. اين كتاب را در مدارج آيات قرآنى و معارج مقامات انسانى اهميّت بسزا است. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤍قدم هایی برای خودسازی یاران امام زمان (عج) ✨قدم اول: نماز اول وقت 🌱قدم دوم:احترام به پدرومادر ✨قدم سوم:قرائت دعای عهد 🌱قدم چهارم: صبر در تمام امور ✨قدم پنجم:وفای به عهدباامام زمان(عج) 🌱قدم ششم:قرائت روزانه قرآن همراه بامعنی ✨قدم هفتم:جلوگیری ازپرخوری وپرخوابی 🌱قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه ✨قدم نهم:غیبت نکردن 🌱قدم دهم:فرو بردن خشم ✨قدم یازدهم:ترک حسادت 🌱قدم دوازدهم:ترک دروغ ✨قدم سیزدهم:کنترل چشم 🌱قدم چهاردهم:دائم الوضو @allamedahr
کسانی‌به امام‌زمانشان خواهند رسید که اهل‌ِسرعت‌ باشند؛ و اِلّا تاریخ‌ِ‌کربلا نشان‌ داده ، که قافلهٔ حسین‌ (ع) معطل‌ِ کسی نمی‌ماند ..! شهید آوینی ✍🏻
💫حضرت آیت الله بهجت ( ره) ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه‌ی شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت.