«بسیجی یعنی علی»
یکی از حیرتانگیزترین جملات در وصف «بسیج»، این جملهی امامخامنهای است: «بسیجی یعنی «علی» که تمام وجودش وقف اسلام بود.»
«علی» یک «بسیجیفعال» تمامعیار بود که مهمترین ویژگیاش-که جانم به قربانش-«وسط میدانبودنهایِ بهنگام» برای اسلام و قرآن بود.
اگر «ایمان آوردن» به پیامبر و انقلاب شکوهمندش در دوران غربت اسلام بود، علی «اولین مومن» به پیامبر بود و انقلابش؛
اگر تحریم ناجوانمردانهی مستکبرانِ قریش علیه انقلاب جوان نبوی بود، علی شجاعترین«فرماندهیمیدانِ» امنیت شعب بود و بزرگترین«دورزنندهی تحریم»های مشرکان؛
اگر گذشتنِ از جان برای «رهبرجانان» بود، علی «جانفداترینسربازگمنام» در لیلةالمبیتهای فراوان اسلام بود؛
اگر جنگهای مشرکان و منافقان و یهودیان علیه اسلام و قرآن بود، علی غیورترین«سرداردلها»ی مسلمانان و والاترین«مدافع حرم» قرآن بود؛
اگر «خدمترسانی» به محرومان و «نوازشگری» یتیمان بود، علی کریمترین«خادمانامت» در میان مردمان بود؛
اگر«میدان سیاستورزی» برای احقاق حق پابرهنگان بود، علی بزرگترین «دیپلماتانقلابی» در برابر مستکبران بود؛
اگر کارزارِنفسگیرِ«صبرانقلابی» برای بقای اصل انقلاب نبوی بود، علی صبورترین«امامزمان» در برابرِ غاصبان و منافقان بود؛
اگر «رهبریهایداهیانه و حکیمانه و قاطعانه» در دنیای پرتلاطم کفر و ظلم و نفاق بود، علی حکیمترین و قاطعترین«رهبرِعالمیان» بود.
اگر روشنگری در برهههای غبارآلود و گمراهکنندهی بعد از پیامبر بود، علی بهنگامترین«مجاهدتبیین» برای ذهنها و جانهای مستضعفان بود؛
اگر مبارزه با فتنه و بیرون آوردن چشم خیرهی آن بود، علی قاطعترین«رهبرحکیم»جهان در مواجهه با فتنهگران بود؛
و اگر مظلومیت و اقتدار و غربت و گمنامی و معنویت و خلوص بود، علی بود و علی بود و علی بود.
«امامخامنهای عزیز و بسیجیانش»، بالاترین مصادیق شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا هستند، نسبت به «بزرگترین بسیجی عالم».
🖋عباس بابائی ۳ آذرماه ۱۴۰۲
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم
🌹 انشاءالله دوشنبه " بیست و یکمین " کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۲ با موضوع « جهان در آستانهی ظهور »
ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹
لطفاً با آدرس زیر وارد شوید.
https://room.gharar.ir/37570679-8993-4528-a9dd-43fdeb883be3
اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید.
مدرس: چمن خواه
@noonvalghalam1
🌹 فاطمۀ زهرا (سلاماللهعلیها) به صورت یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است؛ امّا در معنا، یک حقیقت عظیم، یک نور درخشان الهی، یک بندهی صالح، یک انسان ممتاز و برگزیده است.
۱۳۸۶/۱۰/۲۶
#حضرت_فاطمةالزهرا_سلاماللهعلیها
@t_manzome_f_r
▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
تلخترین جملهی حضرت زهرا در خطبهی فدکیه این است: «دَسَعْتُمُ الَّذی تَسَوَّغْتُمْ»؛ آنچه را که پیامبر به گوارایی به شما نوشانده بود، یکجا بالا آوردید!
جامعهی پساپیامبر، از ارزشهای نخستین، تهی گشت و استحاله شد. مبادا ما چنین نسبتی با اسلام و انقلاب بیابیم و دچار «کفران نعمت» بشویم!
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1701087989341798668
۷ آذر روز فداکاری
فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه اي در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند: ۷ آذر یک روز تاریخی و فراموش نشدنی و بعنوان روز فداکاری ارتش معرفی شود.
ایشان همچنان ادامه دادند: یک روز تصور نمیشد که نیروی دریایی امکان حضور در دریای خزر داشته باشد؛ اما اکنون در سواحل دریای خزر ناوشکن ساخته و در آنجا به آب انداخته میشود.
باید تلاش شود تا نیروی دریایی ارتش، یک نیروی راهبردی به صورت جامع باشد.
@noonvalghalam1
گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی
با قلم نقش حُبابی بر لب دریا کشید
گفتمش بهرم بکش تصویر مردان خدا
در بیابان تک درختی یکّه و تنها کشید
گفتمش نامردمانِ آن زمان را نقش کن
عکس یک خنجر ز پشتِ سر، پیِ مولا کشید
گفتمش تصویری از لیلی و مجنون را بکش
عکس حیدر را کنار حضرت زهرا کشید
گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن
در بیابانِ بَلا، تصویرِ یک سقّا کشید
گفتمش از غربت و مظلومی و محنت بکش
فکر کرد و چار قبر خاکی از طاها کشید
گفتمش ایثار و رنج و صبر و ایمان را بکش
گریه کرد، آهی کشید و زینب کبری کشید
گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیق؟
عکس مهدی را کشید و واقعاً زیبا کشید
گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین
گفت این یک را بباید خالق یکتا کشید!
خطبۀ فدکیۀ - نسخۀ موبایل.pdf
1.6M
📌 فایل پیدیاف | متن کامل خطبۀ فدکیۀ #حضرت_زهرا (س) به همراه ترجمۀ فارسی
📱 نسخۀ مناسب مطالعه در تلفن همراه + ترجمۀ مقابل
👤علیرضا پناهیان:
کاش با خطبۀ حضرت زهرا(س) آشناتر بودیم که یک دوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش میدادند و آنها حفظ میکردند. اگر کسی میخواهد جمعبندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند.
#ایام_فاطمیه #فاطمیه
🌱@sarbazanjangnarm
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 #غیبت ، تازیانه خشم خداوند
🔸 #محرومیت از حضور و محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه، اصل #عذاب_الهی است.
▶️ لینک دانلود در کانال #آپارات موعود در کیفیت های مختلف:
https://aparat.com/v/v7GTj
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#اختصاصی_موسسه_موعود
#نشست_فرهنگ_مهدوی
@mouood_org
@mouood_multimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹@zekrroozane
سلام مولای مهربانم💚
جمعه است و
جمعه دل ها را
هوایی می کند 💚
جمعه ها ذکر لب ما
دائما یا مهدی است
جمعه ها خیلی غریبیم
در میان کوچه چشم انتظاری
کی به روی دیده ما
جمعه ای پا می گذاری😔🙏
أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🙏
.
#فرهنگ_مهدویت
یهود و معبد سلیمان
سلیمان بن داوود ، پیامبری صاحب نام که در سن 13 سالگی و از میان 19 برادر، جانشین پدر شده و به پادشاهی رسید . آیات متعددی از قرآن کریم به پادشاهی حضرت سلیمان ، ملک وی و ویژگی های او اشاره می کند .(1)
یکی از نکات مرتبط با حضرت سلیمان که هم قرآن کریم بدان اشاره می کند و هم تورات یهودیان ماجرای فزون یافتن سحر و حضور شیاطین در زمان حضرت سلیمان نبی هست. با این تفاوت ماهوی که قرآن سلیمان را نبی ومبرای از سحر می داند اما یهود معتقدند که وی پیامبر نبوده و با سحر دست به کارهی خارق العاده می زد . که آیه 101 سوره بقره در پاسخ به این ادعای احبار در برابر پیامبر نازل گردیده است .(2)
در اینجا بناداریم در مورد عقیده یهودیان در باره سحر و طلسم های موجود در زمان سلیمان نبی بپردازیم .
سحر و جادو
در معنی لغوی سحر تعاریف متعددی آمده آما ساده ترین آنها که نقطه مشترک اغلب آین تعاریف به شمار می آید . « هرآنچه شیطان در آن دخل و تصرف داشته باشد (3)
و در اصطلاح به مجموعۀ باورها، اعمال، فنون و روشهایی که بهکارگیری آنها برای کنترل یا دگرگون کردن شرایط فراطبیعی، طبیعی و محیط زیست و رسیدن به مقاصد و اهداف نیک یا بد، مؤثّر و سودمند پنداشته میشده است. در این امر، جادوگر یا از توان روحی و ارادۀ شخصی خود و یا از برخی ابزارها، وسایل، اوراد، افسونها، طلسمات و تعویذات برای رام و مهار کردن نیروهای فراطبیعی بهره میگیرند ، جادو یا سِحر می گویند . (4)
تورات یهودیان از سحر و جادو به عنوان افعال حرام یاد می کند .(5)
حضور شیاطین و ماجرای طلسم ها
قرآن کریم از تسخیر شیاطین و به بند کشیدن آنان در زمان حضرت سلمان سخن می گوید : «پس باد را در اختیار او قرار دادیم که هرجا تصمیم میگرفت، به فرمان او نرم و روان میشد؛ و شیطانها را [از] بنّا و غوّاص؛ تا [وحشیان] دیگر را که جفت جفت با زنجیرها به هم بسته بودند، [تحت فرمانش درآوردیم].» (6)
با تأمّل در این آیات، یک پرسش جدّی مطرح میشود؛ چرا قرآن در این باره تنها از سلیمان نبی نام می برد ؟
شاید تنها پاسخ قانع نسبت به این موضوع ، اینکه اجنّه همیشه وجود داشتهاند؛ امّا اثرگذاری و معضل آفرینی آنها در زمان سلیمان(ع) واقع شده است و نیاز بود تا سلیمان نبی با تسخیر و به کارگیری ایشان، تهدید را به فرصتی مناسب تبدیل کند و البتّه آن چیز که اثرگذاری اجنّه و شیاطین را متفاوت با دورههای قبل و بعد سلیمان(ع) میکند، حضور مادّی اجنّه در زمین است .
شیاطین به دلیل کینه ای که از سلیمان داشتند ، سحر و طلسماتی را نوشته و در زیر تخت سلیمان مخفی کردند . و پس از مرگ سلیمان این کتاب استخراج شده و سبب بدنامی سلیمان نزد یهود و گمراهی آنان در تعلم سحر و جادو شد . (7)
اما دیدگاهی دیگر حاکی از آن است که خود سلیمان نبی این کتب شیاطین را گرفته و در زیر تخت خود پنهان نموده است . (8)
ادامه دارد ....
1. سوره سبا : آیه 12، 13، 14
سوره ص : آیه 14، 15، 37،34،35 38
سوره نمل : آیه 16، 17 ، 20-44
2. سیره ابن هشام( چاپ قاهره) ، ج2 ص386
3. کتاب العین ؛ فراهیدی ؛ج3 ص135
4. مقاله دیدگاه اسلام و یهود دربارة سحر ، حسام الدین خلعبری و مهری رحمانی
5.همان
6. سوره انبیاء ، آیه 81و82
7. تاریخ مدینه دمشق ، ابن عساکر ، ج22 ص454
8. همان ، ص455
🖋استاد محترم زهرا مهرجویی
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
گزارشی از یکتاپرستی در تاریخ مصر باستان:
☑️ مصریان باستان به چند خدایی (پلیتئیسم) معتقد بودند؛ ولی از عجایب آنکه در تاریخ مذهبی مصر قدیم یک مورد آیین توحیدی (مونو تئیسم) مشاهده میشود. این اتفاق از آنجا شروع شد که یکی از فراعنه جوان مصر به واسطه دو معمار که در استخدام پدرش آمن هوتپ دوم [به گزارش ویل دورانت، جلد ۱ صفحه ۲۴۵: آمن هوتپ سوم] بودند، سرود خورشید شهر تب(تبس) را شنیده بود. در این سرود، خورشید که به نام آتون خوانده شده، با عباراتی ستایش شده است.
فرعون جوان این سرود را شنید و با گرایشی که به یکتاپرستی داشت، شعلهی این آیین در درونش افروخته شد و بر آن شد که خدای ملی مردم تب را که آمون نامیده میشد، تغییر دهد و از آن پس او را آتون بنامد و نام خود را نیز که تا آن وقت آمنهوتب بود، به اخناتون یعنی مومن به آتون تبدیل کند.
سپس دستور داد که در سراسر کشورش آتون را عبادت کنند و او را خدای واحد و یکتا بدانند که خالق همه کائنات و همه مخلوقات است و در معابد مصر به نام او نغماتی بنوازند(دعا بخوانند) ...
📙 بررسی و تلخیص از: تاریخ جامع ادیان، جان ناس، ترجمه علی اصغر حکمت، انتشارات علمی و فرهنگی صفحه ۶۲ و ۶۳
☑️ یادآوری: ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن، ضمن توضیح تمدن مصر، در گزارشی تحت عنوان: شاه زندیق، شرح نسبتا مفصلی از دوران اخناتون آورده است. بنا به گزارش ویل دورانت، اخناتون در سال ۱۳۶۲ قبل از میلاد در حالی که بیش از ۳۰ سال نداشت، از دنیا رفت و پس از وی دامادش! توت عنخ آمون جانشین او شد که مجدداً آمون پرستی را رواج داد و نظام توحیدی را برچید.
📖 نگاه کنید به: تاریخ تمدن، ویل دورانت، جلد ۱، ترجمه احمد آرام و ... ، صفحات ۲۴۵ تا ۲۵۳.
#تاریخ_جهان
@yadrooz_m
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم
🌹 انشاءالله دوشنبه " بیست و دومین " کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۲ با موضوع « چگونگی زندگی حضرت مهدی(علیهالسلام) در دوران غیبت»
ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹
لطفاً با آدرس زیر وارد شوید.
https://room.gharar.ir/37570679-8993-4528-a9dd-43fdeb883be3
اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید.
مدرس: چمن خواه
@noonvalghalam1