#فرهنگ_مهدویت۸
امام مهدی (علیهالسلام) در آینهی قرآن(۳)
۱. الذّینَ یُومنونَ بالغیب(آیه ۳ سوره بقره)
امام صادق(علیهالسّلام) درباره این آیه میفرماید: منظور از غیب، همانا حجت و امام پنهان و غایب میباشد.
۲. وَ جَعَلَها کلمة باقیه فی عَقبه لَعَلَهُم یَرجعون(آيه۲۸ سوره زخرف) قرارداد آنرا سخنی باقی و استوار در پشت نسلش، که امید است برگردند.
امام علی (علیهالسلام) فرمودند: این آيه درباره ما نازل شده است. خداوند امامت را در پشت و نسل حسین (علیهالسّلام) السلام تا روز قیامت قرارداد.
۳. فلا اُقسم بالخُنَس الجوارالکنس (آيه ۱۵ و۱۶ سوره تکویر) سوگند به ستارگان حرکت کننده و پنهان شونده.
امام باقر (علیه السلام) فرمودند: مقصود امامی است که در سال ۲۶۰ خود را از مردم پنهان می کند.
۴. هو الّذی اَرسَلَ رسولَهُ بالهدی وَ دینِ الحقِّ لیظهرهُ عَلی الدینِ کُلّه وَ لو کرِه المشرکون (آیه ۳۳ توبه و ۲۸ فتح) او کسی است که فرستاد رسولش رابا هدایت و دین حق، تا پیروز گرداند آنرا بر همه ادیان، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند.
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: به خدا سوگند تاویل آن هنوز نازل نشده و نازل نخواهد شد تا اینکه مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما قیام نماید پس چون قیام کند هیچ کافر به خدای عظیم و هیچ مشرک به امامت باقی نمیماند مگر که خروج او را اکراه دارد تا جایی که اگر کافر یا مشرکی در دل سنگ مخفی باشد آن سنگ به زبان آمده و خواهد گفت:ای مومن! در شکم من کافری است مرا بشکن و او را به قتل برساند.
طبق روایات مختلف غلبه بر همه ادیان زمانی خواهد بود که منجی بشریت حضرت مهدی (علیه السلام) ظهور نماید و برنامه جهانی شدن اسلام تحقق بخشد.
۵. و قُل جا الحقُ و زهق الباطل انَ الباطلَ کان زهوقا (آیه ۸۱ سوره اسرا) در این آیه یک اصل کلی و یک سنت جاودان الهی بیان شده است که مایه دلگرمی همه پيروان حق است و آن اینکه سرانجام حق پیروز و باطل به طور قطع نابود شدنی است. دلیل آن هم این است که باطل چیزی است که با قوانین عالم آفرینش سازگار و هماهنگ نیست سهمی از واقعیت ندارد پس نمی تواند مدت طولانی بماند. امّا حق عین واقعیت است توام با درستی و دارای عمق و ریشه و هماهنگ با قوانین خلقت.
امام باقر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که امام غایب ما قیام کند دولت باطل برچیده میشود و در روایت دیگر آمده است هنگامی که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متولد شد و بازوی مبارکش این آیه نقش بسته بود که کنایه از حکومت عدل جهانی میباشد.
✍گردآورنده چمنخواه
اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@noonvalghalam1
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
faraj.pdf
1.58M
📒 مروری بر بیانات و تحلیلهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از غیبت و انتظار که میتواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و #شبهات مرتبط با انقلاب اسلامی، نظریه انتظار و عقاید شیعه نسبت به امام زمان باشد.
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از M M
🔴 عزیزم_حسین
🔴دلم بہ مهرِ تو صد پاره باد و هر پاره
هزار ذرّه و هر ذرّه در هواےِ تو باد
باز هم توفیق ندارم، از دور سلام...
«السَّلاَمُ عَلَيکَ يَا أَبَا عَبدِالله وَ عَلَى الأَروَاحِ الَّتِي حَلَّت بِفِنَائِکَ، عَلَيکَ مِنِّي سَلاَمُ اللهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللهَ آخِرَ العَهدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُم، اَلسَّلاَمُ عَلَى الحُسَينِ وَ عَلَى عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَولاَدِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَصحَابِ الحُسَين.»
# شب _جمعه
# آقای اباعبدالله_من _حرم_لازمم
🌹پریشان و مضطر واقعی امام زمان(عج) است
♦️در تفسیراین آیه:أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْض
(سوره نمل، آیه۶۲)
♦️(آیا بت ها بهترند) یا آن کسی که وقتی درمانده او را می خواند، اجابتش می کند و ناخوشی هااو گرفتاریش را بر طرف می سازد و شما را در زمین، جانشین (گذشتگان) قرار می دهد؟
🌹امام صادق(علیه السلام):
♦️این آیه درباره قائم از آل محمد علیهم السلام نازل شده است. سوگند به خدا، #مضطر و درمانده (واقعی) اوست، زمانی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد، خدا را با تضرع می خواند، خدا او را اجابت می کند و ناخوشی و گرفتاری او را از بین می برد و او را در زمین خلیفه قرار می دهد.
📚ترجمه منتخب الأثر، جلد۴، صفحه۱۳
دنیای روشن آینده
دیدگاه غرب به آینده
با نگاهی گذرا به فرهنگ غرب، متوجه میشویم که غرب انسان را تک ساحتی دانسته و خوشبختی او را فقط در زندگی مادی و دنیایی به حساب آورده و همین نگاه به انسان، مسایل و مشکلات عدیده ای برای آنها رقم زده هست.
چالش های آینده غرب چیست؟
۱] چون هر سیستمی به تعادل نیاز دارد، لذا در قرن آتی تمدن غرب که عدم تعادلهای مهمی را ایجاد کرده است با چالشهای فراوانی مواجه است. شاید به دنبال برگشت به تعادل است؛ اما آیا منافع گروهها و طبقاتی که منافع و سودشان در ادامه وضع موجود است و نیز طبقه مسلط و حاکم اجازه برگشت به آن می دهند؟
بشر متمدن غربی به تکنولوژی بسیار بالائی دسته یافته است؛ اما تکنولوژی و تحقیق را از مسائل زندگی جدا کرده است تا بقول خودش تکنولوژی عقلانی شود. در مقابل تکنولوژی در خدمت پول و سرمایه قرار گرفته و به نابودی بشریت و جنگ و تسلط بر اقوام و گسترش فساد بیشتر کمک می کند تا به توسعه واقعی انسانی و رفع نیازهای بشری؛ فرهنگ غربی با اصالت دادن به سرمایه برای رشد و نیازهای مادی و جسمی در مصرف، عملا نیازهای معنوی و کیفی را فرعی کرده است، ضمن اینکه در هدف رفاه مادی نیز شکست خورده است؛ لذا موجب افسردگی، سرگردانی، طغیان، عصیان، احساس پوچی در نسل جوان (نظیر ایجاد حزب سبزها در آلمان) و نگرانی و یأس اندیشمندان و محققین شده است. گرایش به هیپی گرایی، پانکیسم و... و پیوستن جمع بسیاری از غربیها به اسلام یا روی آوردن به کلیسا، نشانه عدم تعادل و زوال و انحطاط فرهنگ غربی است.
۲]غرب دچار بحران است. بحران اقتصادی، بین الملل، سیاسی، امنیتی، اخلاقی و....
باطن این فرهنگ مادی-که ضد انسان و ضد فطرت الهی است- دارد خودش را نشان می دهد. غرب معنویت و اخلاق را از علم و سیاست و نظام فردی و اجتماعی جدا کرد و همین باعث سقوطش شده است. امروز استکبار از همه دوران های گذشته ضعیف تر است. از همه مهمتر دچار ضعف حیثیت ابرقدرتی در همه دنیا شده است. دیگر آن هیمنه گذشته را ندارد و رو به افول است.
۳] فرد پولاکِ یهودیالاصلِ هلندی زبان، درکتاب «تصویر آینده» ریشه تمدن غرب را به صورت تاریخی بررسی کرده و با نشانهها و دلالتهای متعدد، اثبات میکند که روندِ حرکتِ تمدنی غرب، چشمانداز تاریکی دارد. او وضعیت خانواده در غرب، نوع نگاه بدبینانه این تمدن به آینده و حتی وضعیت اقتصادی غرب (که برخی آن را از جمله نقاط قوت این تمدن به شمار میآوردند) را بشدت نقد میکند و بیان میدارد که نسخه نئولیبرال اقتصاد آزاد، که در آن منفعت فرد تبدیل به ابزاری برای پیادهسازی رفاه عمومی میشود، در شرایط موجود قابل اعتماد و اتکا نیست و تاریخ به بشر آموخته که آزادی کامل برای بعضی، تنها به بهای فقدان مطلق آزادی برای دیگران ممکن است و هماهنگی خودبهخودی منفعت شخصی فرد و رفاه عمومی توهّمی رقّتانگیز است. در جای دیگر اشاره میدارد که امکانی واقعگرایانه برای حفظ و احیاء فرهنگ (غربی) وجود ندارد.
بنابراین با نگاه به اتفاقاتی که در دنیای غرب در حال رخ دادن است، مثل: قانون های ضد بشری و ضد اخلاقی همچون همجنس گرایی، نژادپرستی و تبعیض، تظاهرات مردمی علیه دولت ها، حمل آزاد اسلحه و قتل و آدم ربایی و... همگی نشان دهنده آینده تاریک و مبهم غرب است.
آینده از نظر اسلام چگونه است؟
۴] فرهنگ اسلام از توجه به انسان نشأت می گیرد و به انسان ختم می گردد. آیات و روایات و دیدگاههای علمای اسلام از جمله حضرت امام و مقام معظم رهبری در مورد توجه به انسان و بویژه توجه فرهنگی به انسان است. آفرینش جهان هدف دار بوده، هیچگونه بطلان و عبث در او نیست.هدف هر چیزی کمال مناسب آن شیء است و کمال وجودی جهان خلقت، همانا نیل به مقام برتر هستی و رهیدن از نقص نسبی و عیب قیاسی و رسیدن به تمامت و سلامت است. بنابراین، نتیجه نگرش الهی به جهان خلقت، همانا به آینده خوش بین بودن و با هر ظلمی مبارزه نمودن و زمینه صلح جهانی را فراهم کردن و به هدف والای بشری معتقد بودن و از هر گونه یأس و نا امیدی نجات یافتن و در مقابل ظلم و ستم، ایستادگی کردن است. و به انتظار مُصلح آزاده جهانی بسر بردن و در زمان ظهور وی از هیچ نثار و ایثاری دریغ نکردن و برای استقرار حکومت آن انسان کامل و خلیفه خدا در زمین جهاد و اجتهاد نمودن است. و ذائقه تلخ تهیدستان را با براندازی توانگران زراندوز شیرین کردن است. و سرانجام، آفریدگار جهان را با تعدیل نظام بشری خشنود ساختن خواهد بود. به امید آن روز بهروز و به انتظار ظفر عدل بر ظلم و اهتزاز پرچم قسط بر فراز هر کاخ و کوخ.
۵] در اینجا، به دو آیه در باره آینده جهان مىپردازیم:
الف: «ولقد کتبنا فى الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادى الصالحون». (آیه ۱۰۵ انبیاء)
"به تحقیق در زبور بعد از ذکر چنین نوشتیم که سرانجام، بندگان صالح من وارث (حکومت) زمین خواهند شد"
ادامه
منظوراز ارض در این آیه، مجموع کره زمین است و منظور از زبور، کتاب داوود پیامبر و منظور از ذکر، تورات (نظر برخى از مفسرین) است. از این آیه کریمه استفاده مىشود که قدرت و حکومت در آینده بشریت در سراسر کره زمین به دستبندگان صالح و شایسته خدا خواهد بود. طبق پارهاى از روایات هم، این آیه به دولتحضرت مهدى (عج) و یاران او تطبیق داده شده است.
ب: «قال موسى لقومه استعینوابالله و اصبروا ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». (آیه۱۲۸ الاعراف)
موسى به قوم خود گفت:《 از خداوند یارى بجویید و استقامت و پایدارى پیشه کنید، بدرستى که زمین از آن خداست و به هر کس از بندگانش بخواهد آن را منتقل مىسازد و عاقبت و فرجام به نفع اهل تقوا و پرهیزکاران است》.
از این آیه نیز استفاده مىشود که ولایت و حکومت بر زمین، در نهایت از جانب خداوند به اهل تقوا و پرهیزکارى خواهدرسید; یعنى کارگزاران حکومت در جامعه نهایى، بندگان خدا ترس خواهندبود.
علامه طباطبایى در ذیل این آیه مىفرماید:
چنین چیزى مقتضاى سنت لایتغیر الهى است; زیرا خداوند نظام تکوین را به گونهاى نظم بخشید که هر نوعى از انواع موجودات به عنایت و کمال وجودش و سعادتى که براى آن خلق شدهاند مىرسند. انسان نیز یکى ازانواع موجودات این عالم است. اگر این انسان بر همان صراطى که فطرت براى او ترسیم کرده حرکت کند یقینا خداوند او را به عاقبت نیکویش خواهد رساند و حیات طیبه را ارزانى او خواهد نمود.
این آیات و آیات متعدد دیگری درقران، همگی نشان از آینده روشن برای جهانیان است.
انقلاب اسلامی و آینده ی روشن
۶] استمرار حرکت به جلوی انقلاب اسلامی و توقف نکردن، همگی نشان از آینده روشن کشور ایران می دهد. و به همگان این امیدواری را می دهد که انقلاب، انقلاب امید بخشی است و ما را به تمدن نوین اسلامی و دولت کریمه امام زمان(علیه السلام) خواهد رساند.
یکی از مهمترین کارها در انقلاب اسلامی، ترسیم چشم انداز به آینده است. با نگاه به موفقیت ها و پیشرفت های حاصل در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، آینده کشور روشن است.
آیت الله خامنه ای در جمع مسئولان و کارگزاران دولت سیزدهم فرمودند: با این همه تجربه موفقی کهدر بخش های مختلف داریم، واقعأ هم جفای به مردم، هم جفای به کشور و هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه مردم را بشکند و اراده مسئولین را تضعیف کند.(۲۳فروردین ۱۴۰۱)
برای رسیدن به این آینده، باید هم مردم و هم کارگزاران تلاش کنند و مشکلات پیش روی انقلاب را پیش بینی و با برنامه ریزی صحیح آنها را برطرف کنند.
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از بصیر ایران بزرگ🇮🇷
🔴اطلاعنگاشت| پنج سفارش رهبرمعظم انقلاب درباره #راهیان_نور
🌹روز راهیان نور گرامیباد
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از عرفان مسگران
سلام
صبح تون معطر به ذکرصلوات برمحمدوآل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)🌷
🍃🌼 اللَّـهُمَّ 🌼🍃
🍃🌷 صَلِّ 🌷🍃
🍃🌼 عَلَى 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼و آلِ 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌼🍃
به رسم ادب هرصبح:
السلام علی رسول الله وآل رسول الله جمیعا و رحمت الله و برکاته❤️
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ❤️
السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین❤️
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا❤️
السلام علیک یابقیة الله فی ارضه(عج)❤️
السلام علیکم جمیعاو رحمت الله و برکاته..💚
و لعن الله علی اعدائهم اجمعین...🔥
@ale_yaasin
ستمی"بهنام برابری جنسيتي"
موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از جمله موضوعات مهم و مناقشهبرانگیز در عصر حاضر به حساب میآید و توجه بسیاری از نظریهپردازان را بهسوی خود جلب کرده است. یکی از جنبشهایی که چندین دهه خواستار برابری حقوق زن و مرد هست، جنبش ازادی جنسی یا فمنیسم است.
ایدئولوژی ازادی جنسی یا فمینیسم مبتنی بر تعریف جامعه شناسی خود به معنای جنبش اجتماعی دفاع از حقوق زنان است که با تغییر شرایط زمان رویکرد، خط مشی متفاوتی را در جهت رسیدن به هدف خود انتخاب کرد و در هر زمان به لباس یک نحله از تفکرات رایج فلسفی زمان خود برآمد. فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند و گروهی به افراط در زن پرستی و مرد ستیزی روی آوردند و لباس زشت و بدقوارهی فمینیسم رادیکال را بر تن کردند.
فمینیسم، گسترهای از جنبشهای سیاسی، اجتماعی و ایدئولوژیها است که به دنبال تعریف، برقراری و دستیابی به حقوق برابر جنسیتی در مسائل سیاسی، اقتصادی، شخصی و اجتماعی زنان است. درست است که به زنان اجازه داده میشود که در مشاغل تخصصی فعالیت کنند ولی بیشتر زنان درشبکههای تبلیغاتی کالاهای مصرفی و شبکههای مدگرایی به کار گرفته شدهاند. جالب این است که اگر زنان جوامع آمریکایی و غربی را از جامعه آنها حذف کنیم، در سیاست، تجارت و فرهنگ آنها خلل ایجاد میشود؛ زیرا نمایش زنان در این کشورها درآمد بسیاری دارد و متأسفانه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم وضع به همین منوال است.
این جنبش از همان ابتدا مورد حمایتهای مالی گسترده بنیادهای مختلف و نیز سیاستگذاران فمینیست و همجنسگرا قرار داشت و توانست خود را به عنوان پدیدهای طبیعی مطرح کند و خواستار کسب به اصطلاح حقوقی شود که از آنها محروم بوده است. فمنیستها از ابتدا با دامن زدن به آموزههای دروغینی چون بی نیازی زنان از مردان، در برآوردن نیازهای جنسی خود و ترویج استقلال زنان از طریق اشتغال و تقدم کار بر خانه و خانواده، همواره بر آتش همجنسگرایی دمیده اند. این جنبش زنان را به طرف این اعتقاد میراند که این جامعه است که غرایز زنان را به آنها میآموزد و این غرایز، شیطانی هستند. این جنبش به آنها میآموزد که از مردان بترسند و با آنها رقابت کنند و رضایت را به جای خانواده، در اشتغال بجویند.این گروه، همجنسگرایی را برای مستقر کردن یک نظم نوین جهانی فاشیستی ترویج میکنند و در حال انتقال قدرت از ملل کشورها به عوامل خود در سطح جهان است. هدف فمينيسم از بين بردن همه تفاوت هاي موجود در نقشهاي اجتماعيِ مبتني بر تفاوتهاي جنسي است و همين نكته است كه فمينيسم را از ديگر نهضت هاي زنان متمايز ميسازد.
به نظر میرسد مفهوم قدرت در اندیشۀ فمینیستی و رویکرد اسلامی، دارای تفاوتهای مبنایی و چشمگیری باشد. فمنیستها قدرت را مفهومی انسانمحور میدانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. به بیان بهتر، در رویکرد فمینیستی، قدرت بهمثابۀ امری انسانی، اما در رویکرد اسلامی بهمثابۀ امری الهی است. نتیجۀ تفکر فمینیستی این است که زنان باید تا حد امکان از قدرت بیشتری برخوردار باشند، اما در رویکرد اسلامی با درنظرگرفتن تفاوتهای ذاتی میان زن و مرد، جایگاه آنان در نظام قدرت مشخص میشود. تفاوت یا عدم تفاوت جنسی در حقوق زنان، مهم ترین اختلاف مکتب اسلام با فمینیسم است. روح این اختلاف که در مبانی وجود شناختی و معرفت شناختی هر دو مکتب آشکار میشود، ریشه در این امر دارد که مصلحت از جانب چه کسی تعیین گردد. اسلام این امر خطیر را از خداوند متعال طلب مینماید، اما فمینیسم بشر را تعیین کننده مصلحت خویش میداند. از این رو در اسلام، عدالت از یک واقعیت نفس الامری برخوردار است و براین اساس تساوی حقوقی چون مخالف با مقتضیات وجودی زن است، خشونت علیه زنان محسوب میشود؛ ولی در این جنبش، عدالت کاملا امری نسبی است و برحسب تجربههای مختلف بشری، معنای آن نیز متغیر میشود و به تبع آن، معنای خشونت علیه زنان نیز تغییر میکند.
آیت الله خامنهای در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر فرمودند:«در حقیقت نهضت دفاع از زنان در غرب، یک حرکت دستپاچه، بیمنطق و مبتنی بر جهالت بدون تکیه به سنتهای الهی و بدون تکیه به فطرت و طینت زن و مرد بود و در نهایت به ضرر همه تمام شد؛ هم بهضرر زنان، هم بهضرر مردان و بیشتر به ضرر زنان، این قابل تقلید نیست»(۳۰مهرماه۱۳۷۶)
🖋چمنخواه
@noonvalghal
ادامه دارد👇
متاسفانه حاصل تلاش فمنیست، چیزی جز ازدواجهای فروپاشیده، مادران تحقیر شده و محجور مانده، زنان جوانی که نقش جایزه را برای مردانه موفق دارند، نیست. بدین ترتیب آموزه های فمینیست به جای آن که به نفع زنان باشد، در خدمت مردان قرار گرفت و حامیان این جنبش با پست شمردن همه جنبهها و کارکردهای زندگی روزمره زنان را به تمسخر گرفتند. با همه این تفاسیر این جنبش با شکست روبروست و علت عمده این شکست، فراموش کردن تفاوت های بین دو جنس و به خصوص غفلت از پاکدامنی زنان بوده است.
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از فکرت
🔘#یادداشت | #اختصاصی
✅ ستمی به نام «برابری جنسیتی»
🖋مخدره چمنخواه، کارشناس مدیریت خانواده
▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباسهای لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند.
▪️فمنیستها قدرت را مفهومی انسانمحور میدانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است.
▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشهبرانگیز در عصر حاضر به حساب میآید و توجه بسیاری از نظریهپردازان را بهسوی خود جلب کرده است.
🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net