eitaa logo
نون والقلم
99 دنبال‌کننده
705 عکس
171 ویدیو
27 فایل
هدیه به پیشگاه مقدس حضرت مهدی عج نوشته‌های یک تبیین‌گر در جنگ نرم(چمن خواه) لایق نبود قطره به عمان بردن / خار و خس صحرا به گلستان بردن اما چتوان که رسم موران باشد / پای ملخی سوی سلیمان بردن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🌱خیال سیر جمالت، طواف حُسن خداست... ندیده هم، مه رویت، چراغ دیده ماست... 🌱قسم به صبح ظهور و به لحظه فرجت... که طول غیبتت از شوق ما نخواهد کاست... 🤲 ارواحنا فداه ❤️ @noonvalghalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 به‌مناسبت روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در محوطه‌ی دفتر رهبری نهال کاشتند. ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ بانوان پل ارتباطی امام و شیعیان ✍️ نجمه صالحی ، مدرس حوزه، عضو تحریریه مجتهده امین مسئله غیبت و تأثیر آمادگی برای زمینه‌سازی پذیرش غیبت امام عصر (عج) یکی از مباحث مهم مهدویت است. مراد از زمینه سازی، فراهم آوردن شرایط پذیرش است زیرا آمادگى و پذیرش جامعه‏ى جهانى و فراهم بودن زمینه‌هاى مناسب در جهت پشتیبانى از انقلاب جهانی مهدوی و تعداد کافى یاوران آگاه از عوامل دخیل در فرج هستند. امید به آینده روشن و نجات، نقطه مشترک همه ادیان الهی است که در عصر حاضر و با توجه به اقبال عمومی نسبت به یک اندیشه نجات بخش و آینده‌ساز، ضرورت بسط اندیشه ظهور منجی موعود بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، هويت شيعه پيوندى حياتى با انديشه ظهور دارد. در زمان حیات معصومین (ع)، مسئله غیبت و عدم دسترسی مستقیم به امام عصر و مسئله مهدویت بارها تکرار شده بود و تا حدودی شیعیان برای پذیرش این موضوع آمادگی یافته بودند، اما پذیرش این دوران تحیر برای شیعیانی که بیش از دوقرن با معصوم ارتباط نزدیک داشتند در ابتدا سخت به نظر می‌رسید. غیبت غیرمنتظره امام می توانست تبعات بسیار نامطلوبی بر اعتقادات شیعیان و گمراهی آنان داشته باشد. ازاین‌روی با نزدیک شدن به زمان غیبت، نیاز به بسترسازی برای این مسئله سرنوشت‌ساز بیشتر احساس می‌شد. در دوران امامت ابناء الرضا (ع) به دلیل نظارت شدید بر روی اعمال و رفتار ایشان و یاران نزدیک‌شان لازم بود افرادی وارد عرصه شوند که از نظر فعالیت و آگاه‌سازی جامعه فرصت و موقعیت مناسب‌تری داشته باشند و این مهم توسط بانوان راوی محقق شد. این گروه از بانوان با فهم دقیق شرایط و آگاهی کامل نسبت به وظیفه خویش اقدامات مهمی انجام داده‌اند در میان نمایندگان ائمه(ع)، به‌مثابه پل ارتباطی امام و شیعیان در ایجاد این پیوندها تلاش کردند و بانوانی نظیر بانوحُمَیده و ام فروه در زمان امام صادق (ع) و بانوحُدیَث در زمان امام عسکری(ع) و امام غایب (عج) گره‌گشای مسائل مختلف شیعیان بودند. گزارش‌های تاریخی نشان می‌دهد حکیمه خاتون پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) رابط مردم با امام غایب و پاسخگوی مسائل آن دوران بودند. بانوان محدث شیعه برای جلوگیری از قطع ارتباط با امام غایب در برابر فرقه‌های درون شیعی که رقیبانی برای جانشین بعد از امام عسکری‌(ع) بودند به معرفی جانشین حقیقی پرداختند و نقش روشنگری در جامعه تشیع ایفا کردند. اندیشه مهدویت موضوعی کلامی است که با رویکردهای تبلیغی، تربیتی و نظایر آن می توان به آن پرداخت. دشمنان اهل بیت(ع) پس از مأیوس شدن از شناسایی و دستگیری امام آخر(عج) به اختلافات مذهبی مسلمانان دامن زدند و فرقه‌های جدید و منحرف و مدعیان دروغین مهدویت را تقویت نمودند. در این میان آنچه ایجاب می کند که در این مسئله دقت بیشتری صورت گیرد، توجه به این امر است که امامان شیعه(ع) در تبیین مهدویت و آگاهی‌بخشی صحیح به مردم درباره آن، از هیچ کوششی فروگذار نکرده و از ویژگی‌های مهدی (عج)و نشانه‌های زمان ظهور او به‌تفصیل سخن گفته‌اند. قسمت عمده‌ای از سیره و سبک زندگی ائمه(ع) توسط بانوان گزارش ‌شده است. احادیث متعددی از بانوان ذکر‌ شده که حاکی از ارزش و اعتبار ایشان در رهنمود و راهنمایی شیعیان و تبلیغ معارف دین و امر مهدویت است. بانوان افزون بر کسب معرفت و اصلاح فردی، با هوشمندی، امر تبلیغ دین را در دست گرفتند و در جهت ترویج فرهنگ مهدویت و پذیرش دوران غیبت امام آخر(عج) گام‌های مؤثری را برداشتند و با درک درست از شرایط موجود، برای جلوگیری از انحرافات دینی و عقیدتی تلاش کردند. با کنار هم گذاشتن گزارش‌های تاریخی به خوبی روشن است که زنان شیعه به‌عنوان افراد تأثیرگذار جامعه بوده‌اند و افزون بر تربیت نسل علوی، خانواده و به تبع آن جامعه را آماده پذیرش عصر غیبت نموده‌اند و با درک درست از موقعیت، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و الگوی عملی برای زنان معاصر شده‌اند. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولای من! آقای مهربانم! در کوچه باغ های دلم به دنبال ردپایت بودم نگاهم را به هر سو انداختم کجایی آقاجان؟ دارم از هجر تو می سوزم به فریادم برس ضربان قلبم، کند شده بیا با نامت جان بگیرم. مهدی جان کودک که بودم پدرم صبح‌های جمعه، درب خانه را آب و جارو می‌کرد تا اگر از اون حوالی عبور کردی... و حالا عمریست، با اشک چشمم، دلم را صفا می‌دهم برای عبورت مولا جان! مهربان پدر! در شلوغی شهر بدنبالت بودم اما؛ در خلوتی دل، منتظرم بودی مرا ببخش و اسم مرا گوشه قلبت حک کن 🖋 چمن‌خواه @noonvalghalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سیمای"مهدی موعود" علیه السلام در قرآن ♦️سوره حدید آیه 7⃣1⃣: إعلَموا أنَّ اللّهَ يُحيِي الأرضَ بَعدَ مَوْتِها. ♦️ بدانید که البته خداوند، زمین را پس از مردن آن زنده خواهد کرد… 🌹 راوی می گوید: امام باقرالعلوم سلام الله علیه درباره این آیه شریفه فرمودند: يَعني بِمَوتِها كُفرَ أهلِها وَ الكافِرُ مَيِّتٌ، فَيُحييها اللّهُ بِالقائِمِ فَيَعدِلُ فيها فَيُحيي الأرضَ وَ يُحيي أهلَها بَعدَ مَوْتِهِم. ♦️ منظور از مردنِ زمین، کفر ورزیدن اهل آن است و کافر مرده است، پس خداوند آن را به (ظهور) حضرت قائم (عليه السلام) زنده خواهد کرد که در زمین عدالت می نماید پس زمین را زنده می سازد و اهل آن را پس از مرگشان زنده می نماید. 📚 تأویل الآیات الظاهرة، ص۶۶۳ 🍃 🇮🇷 ✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇 https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی (علیه‌السلام) در آینه‌ی قرآن(۳) ۱. الذّینَ یُومنونَ بالغیب(آیه ۳ سوره بقره) امام صادق(علیه‌السّلام) درباره این آیه می‌فرماید: منظور از غیب، همانا حجت و امام پنهان و غایب می‌باشد. ۲. وَ جَعَلَها کلمة باقیه فی عَقبه لَعَلَهُم یَرجعون(آيه۲۸ سوره زخرف) قرارداد آنرا سخنی باقی و استوار در پشت نسلش، که امید است برگردند. امام علی (علیه‌السلام) فرمودند: این آيه درباره ما نازل شده است. خداوند امامت را در پشت و نسل حسین (علیه‌السّلام) السلام تا روز قیامت قرارداد. ۳. فلا اُقسم بالخُنَس الجوارالکنس (آيه ۱۵ و۱۶ سوره تکویر) سوگند به ستارگان حرکت کننده و پنهان شونده. امام باقر (علیه السلام) فرمودند: مقصود امامی است که در سال ۲۶۰ خود را از مردم پنهان می کند. ۴. هو الّذی اَرسَلَ رسولَهُ بالهدی وَ دینِ الحقِّ لیظهرهُ عَلی الدینِ کُلّه وَ لو کرِه المشرکون (آیه ۳۳ توبه و ۲۸ فتح) او کسی است که فرستاد رسولش رابا هدایت و دین حق، تا پیروز گرداند آنرا بر همه ادیان، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: به خدا سوگند تاویل آن هنوز نازل نشده و نازل نخواهد شد تا اینکه مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما قیام نماید پس چون قیام کند هیچ کافر به خدای عظیم و هیچ مشرک به امامت باقی نمی‌ماند مگر که خروج او را اکراه دارد تا جایی که اگر کافر یا مشرکی در دل سنگ مخفی باشد آن سنگ به زبان آمده و خواهد گفت:ای مومن! در شکم من کافری است مرا بشکن و او را به قتل برساند. طبق روایات مختلف غلبه بر همه ادیان زمانی خواهد بود که منجی بشریت حضرت مهدی (علیه السلام) ظهور نماید و برنامه جهانی شدن اسلام تحقق بخشد. ۵. و قُل جا الحقُ و زهق الباطل انَ الباطلَ کان زهوقا (آیه ۸۱ سوره اسرا) در این آیه یک اصل کلی و یک سنت جاودان الهی بیان شده است که مایه دلگرمی همه پيروان حق است و آن اینکه سرانجام حق پیروز و باطل به طور قطع نابود شدنی است. دلیل آن هم این است که باطل چیزی است که با قوانین عالم آفرینش سازگار و هماهنگ نیست سهمی از واقعیت ندارد پس نمی تواند مدت طولانی بماند. امّا حق عین واقعیت است توام با درستی و دارای عمق و ریشه و هماهنگ با قوانین خلقت. امام باقر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که امام غایب ما قیام کند دولت باطل برچیده می‌شود و در روایت دیگر آمده است هنگامی که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متولد شد و بازوی مبارکش این آیه نقش بسته بود که کنایه از حکومت عدل جهانی می‌باشد. ✍گردآورنده چمن‌خواه اللهم_عجل_لولیک_الفرج @noonvalghalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
faraj.pdf
1.58M
📒 مروری بر بیانات و تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از غیبت و انتظار که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل و مرتبط با انقلاب اسلامی، نظریه انتظار و عقاید شیعه نسبت به امام زمان باشد. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴  عزیزم_حسین 🔴دلم بہ مهرِ تو صد پاره باد و هر پاره هزار ذرّه و هر ذرّه در هواےِ تو باد باز هم توفیق ندارم، از دور سلام... «السَّلاَمُ عَلَيکَ يَا أَبَا عَبدِالله وَ عَلَى الأَروَاحِ الَّتِي حَلَّت بِفِنَائِکَ، عَلَيکَ مِنِّي سَلاَمُ اللهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللهَ آخِرَ العَهدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُم، اَلسَّلاَمُ عَلَى الحُسَينِ وَ عَلَى عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَولاَدِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَصحَابِ الحُسَين.» # شب _جمعه # آقای اباعبدالله_من _حرم_لازمم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹پریشان و مضطر واقعی امام زمان(عج) است ♦️در تفسیراین آیه:أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْض (سوره نمل، آیه۶۲) ♦️(آیا بت ها بهترند) یا آن کسی که وقتی درمانده او را می خواند، اجابتش می کند و ناخوشی هااو گرفتاریش را بر طرف می سازد و شما را در زمین، جانشین (گذشتگان) قرار می دهد؟ 🌹امام صادق(علیه السلام): ♦️این آیه درباره قائم از آل محمد علیهم السلام نازل شده است. سوگند به خدا، و درمانده (واقعی) اوست، زمانی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد، خدا را با تضرع می خواند، خدا او را اجابت می کند و ناخوشی و گرفتاری او را از بین می برد و او را در زمین خلیفه قرار می دهد. 📚ترجمه منتخب الأثر، جلد۴، صفحه۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دنیای روشن آینده دیدگاه غرب به آینده با نگاهی گذرا به فرهنگ غرب، متوجه می‌شویم که غرب انسان را تک ساحتی دانسته و خوشبختی او را فقط در زندگی مادی و دنیایی به حساب آورده و همین نگاه به انسان، مسایل و مشکلات عدیده ای برای آنها رقم زده هست. چالش های آینده غرب چیست؟ ۱] چون هر سیستمی به تعادل نیاز دارد، لذا در قرن آتی تمدن غرب که عدم تعادلهای مهمی را ایجاد کرده است با چالشهای فراوانی مواجه است. شاید به دنبال برگشت به تعادل است؛ اما آیا منافع گروهها و طبقاتی که منافع و سودشان در ادامه وضع موجود است و نیز طبقه مسلط و حاکم اجازه برگشت به آن می دهند؟ بشر متمدن غربی به تکنولوژی بسیار بالائی دسته یافته است؛ اما تکنولوژی و تحقیق را از مسائل زندگی جدا کرده است تا بقول خودش تکنولوژی عقلانی شود. در مقابل تکنولوژی در خدمت پول و سرمایه قرار گرفته و به نابودی بشریت و جنگ و تسلط بر اقوام و گسترش فساد بیشتر کمک می کند تا به توسعه واقعی انسانی و رفع نیازهای بشری؛ فرهنگ غربی با اصالت دادن به سرمایه برای رشد و نیازهای مادی و جسمی در مصرف، عملا نیازهای معنوی و کیفی را فرعی کرده است، ضمن اینکه در هدف رفاه مادی نیز شکست خورده است؛ لذا موجب افسردگی، سرگردانی، طغیان، عصیان، احساس پوچی در نسل جوان (نظیر ایجاد حزب سبزها در آلمان) و نگرانی و یأس اندیشمندان و محققین شده است. گرایش به هیپی گرایی، پانکیسم و... و پیوستن جمع بسیاری از غربیها به اسلام یا روی آوردن به کلیسا، نشانه عدم تعادل و زوال و انحطاط فرهنگ غربی است. ۲]غرب دچار بحران است. بحران اقتصادی، بین الملل، سیاسی، امنیتی، اخلاقی و.... باطن این فرهنگ مادی-که ضد انسان و ضد فطرت الهی است- دارد خودش را نشان می دهد. غرب معنویت و اخلاق را از علم و سیاست و نظام فردی و اجتماعی جدا کرد و همین باعث سقوطش شده است. امروز استکبار از همه دوران های گذشته ضعیف تر است. از همه مهمتر دچار ضعف حیثیت ابرقدرتی در همه دنیا شده است. دیگر آن هیمنه گذشته را ندارد و رو به افول است. ۳] فرد پولاکِ یهودی‌الاصلِ هلندی زبان، درکتاب «تصویر آینده» ریشه تمدن غرب را به صورت تاریخی بررسی کرده و با نشانه‌ها و دلالت‌های متعدد، اثبات می‌کند که روندِ حرکتِ تمدنی غرب، چشم‌انداز تاریکی دارد. او وضعیت خانواده در غرب، نوع نگاه بدبینانه این تمدن به آینده و حتی وضعیت اقتصادی غرب (که برخی آن را از جمله نقاط قوت این تمدن به شمار می‌آوردند) را بشدت نقد می‌کند و بیان می‌دارد که نسخه نئولیبرال اقتصاد آزاد، که در آن منفعت فرد تبدیل به ابزاری برای پیاده‌سازی رفاه عمومی می‌شود، در شرایط موجود قابل اعتماد و اتکا نیست و تاریخ به بشر آموخته که آزادی کامل برای بعضی، تنها به بهای فقدان مطلق آزادی برای دیگران ممکن است و هماهنگی خودبه‌خودی منفعت شخصی فرد و رفاه عمومی توهّمی رقّت‌انگیز است. در جای دیگر اشاره می‌دارد که امکانی واقع‌گرایانه برای حفظ و احیاء فرهنگ (غربی) وجود ندارد. بنابراین با نگاه به اتفاقاتی که در دنیای غرب در حال رخ دادن است، مثل: قانون های ضد بشری و ضد اخلاقی همچون همجنس گرایی، نژادپرستی و تبعیض، تظاهرات مردمی علیه دولت ها، حمل آزاد اسلحه و قتل و آدم ربایی و... همگی نشان دهنده آینده تاریک و مبهم غرب است. آینده از نظر اسلام چگونه است؟ ۴] فرهنگ اسلام از توجه به انسان نشأت می گیرد و به انسان ختم می گردد. آیات و روایات و دیدگاههای علمای اسلام از جمله حضرت امام و مقام معظم رهبری در مورد توجه به انسان و بویژه توجه فرهنگی به انسان است. آفرینش جهان هدف دار بوده، هیچ‌گونه بطلان و عبث در او نیست.هدف هر چیزی کمال مناسب آن شی‏ء است و کمال وجودی جهان خلقت، همانا نیل به مقام برتر هستی و رهیدن از نقص نسبی و عیب قیاسی و رسیدن به تمامت و سلامت است. بنابراین، نتیجه نگرش الهی به جهان خلقت، همانا به آینده خوش بین بودن و با هر ظلمی مبارزه نمودن و زمینه صلح جهانی را فراهم کردن و به هدف والای بشری معتقد بودن و از هر گونه یأس و نا امیدی نجات یافتن و در مقابل ظلم و ستم، ایستادگی کردن است. و به انتظار مُصلح آزاده جهانی بسر بردن و در زمان ظهور وی از هیچ نثار و ایثاری دریغ نکردن و برای استقرار حکومت آن انسان کامل و خلیفه خدا در زمین جهاد و اجتهاد نمودن است. و ذائقه تلخ تهیدستان را با براندازی توانگران زراندوز شیرین کردن است. و سرانجام، آفریدگار جهان را با تعدیل نظام بشری خشنود ساختن خواهد بود. به امید آن روز بهروز و به انتظار ظفر عدل بر ظلم و اهتزاز پرچم قسط بر فراز هر کاخ و کوخ. ۵] در اینجا، به دو آیه در باره آینده جهان مى‏پردازیم: الف: «ولقد کتبنا فى الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادى الصالحون‏». (آیه ۱۰۵ انبیاء) "به تحقیق در زبور بعد از ذکر چنین نوشتیم که سرانجام، بندگان صالح من وارث (حکومت) زمین خواهند شد" ادامه
منظوراز ارض در این آیه، مجموع کره زمین است و منظور از زبور، کتاب داوود پیامبر و منظور از ذکر، تورات (نظر برخى از مفسرین) است. از این آیه کریمه استفاده مى‏شود که قدرت و حکومت در آینده بشریت در سراسر کره زمین به دست‏بندگان صالح و شایسته خدا خواهد بود. طبق پاره‏اى از روایات هم، این آیه به دولت‏حضرت مهدى (عج) و یاران او تطبیق داده شده است. ب: «قال موسى لقومه استعینوابالله و اصبروا ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین‏». (آیه۱۲۸ الاعراف) موسى به قوم خود گفت:《 از خداوند یارى بجویید و استقامت و پایدارى پیشه کنید، بدرستى که زمین از آن خداست و به هر کس از بندگانش بخواهد آن را منتقل مى‏سازد و عاقبت و فرجام به نفع اهل تقوا و پرهیزکاران است》. از این آیه نیز استفاده مى‏شود که ولایت و حکومت‏ بر زمین، در نهایت از جانب خداوند به اهل تقوا و پرهیزکارى خواهدرسید; یعنى کارگزاران حکومت در جامعه نهایى، بندگان خدا ترس خواهندبود. علامه طباطبایى در ذیل این آیه مى‏فرماید: چنین چیزى مقتضاى سنت لایتغیر الهى است; زیرا خداوند نظام تکوین را به گونه‏اى نظم بخشید که هر نوعى از انواع موجودات به عنایت و کمال وجودش و سعادتى که براى آن خلق شده‏اند مى‏رسند. انسان نیز یکى ازانواع موجودات این عالم است. اگر این انسان بر همان صراطى که فطرت براى او ترسیم کرده حرکت کند یقینا خداوند او را به عاقبت نیکویش خواهد رساند و حیات طیبه را ارزانى او خواهد نمود. این آیات و آیات متعدد دیگری درقران، همگی نشان از آینده روشن برای جهانیان است. انقلاب اسلامی و آینده ی روشن ۶] استمرار حرکت به جلوی انقلاب اسلامی و توقف نکردن، همگی نشان از آینده روشن کشور ایران می دهد. و به همگان این امیدواری را می دهد که انقلاب، انقلاب امید بخشی است و ما را به تمدن نوین اسلامی و دولت کریمه امام زمان(علیه السلام) خواهد رساند. یکی از مهمترین کارها در انقلاب اسلامی، ترسیم چشم انداز به آینده است. با نگاه به موفقیت ها و پیشرفت های حاصل در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، آینده کشور روشن است. آیت الله خامنه ای در جمع مسئولان و کارگزاران دولت سیزدهم فرمودند: با این همه تجربه موفقی که‌در بخش های مختلف داریم، واقعأ هم جفای به مردم، هم جفای به کشور و هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه مردم را بشکند و اراده مسئولین را تضعیف کند.(۲۳فروردین ۱۴۰۱) برای رسیدن به این آینده، باید هم مردم و هم کارگزاران تلاش کنند و مشکلات پیش روی انقلاب را پیش بینی و با برنامه ریزی صحیح آنها را برطرف کنند. 🖋چمن‌خواه @noonvalghalam1