منظوراز ارض در این آیه، مجموع کره زمین است و منظور از زبور، کتاب داوود پیامبر و منظور از ذکر، تورات (نظر برخى از مفسرین) است. از این آیه کریمه استفاده مىشود که قدرت و حکومت در آینده بشریت در سراسر کره زمین به دستبندگان صالح و شایسته خدا خواهد بود. طبق پارهاى از روایات هم، این آیه به دولتحضرت مهدى (عج) و یاران او تطبیق داده شده است.
ب: «قال موسى لقومه استعینوابالله و اصبروا ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». (آیه۱۲۸ الاعراف)
موسى به قوم خود گفت:《 از خداوند یارى بجویید و استقامت و پایدارى پیشه کنید، بدرستى که زمین از آن خداست و به هر کس از بندگانش بخواهد آن را منتقل مىسازد و عاقبت و فرجام به نفع اهل تقوا و پرهیزکاران است》.
از این آیه نیز استفاده مىشود که ولایت و حکومت بر زمین، در نهایت از جانب خداوند به اهل تقوا و پرهیزکارى خواهدرسید; یعنى کارگزاران حکومت در جامعه نهایى، بندگان خدا ترس خواهندبود.
علامه طباطبایى در ذیل این آیه مىفرماید:
چنین چیزى مقتضاى سنت لایتغیر الهى است; زیرا خداوند نظام تکوین را به گونهاى نظم بخشید که هر نوعى از انواع موجودات به عنایت و کمال وجودش و سعادتى که براى آن خلق شدهاند مىرسند. انسان نیز یکى ازانواع موجودات این عالم است. اگر این انسان بر همان صراطى که فطرت براى او ترسیم کرده حرکت کند یقینا خداوند او را به عاقبت نیکویش خواهد رساند و حیات طیبه را ارزانى او خواهد نمود.
این آیات و آیات متعدد دیگری درقران، همگی نشان از آینده روشن برای جهانیان است.
انقلاب اسلامی و آینده ی روشن
۶] استمرار حرکت به جلوی انقلاب اسلامی و توقف نکردن، همگی نشان از آینده روشن کشور ایران می دهد. و به همگان این امیدواری را می دهد که انقلاب، انقلاب امید بخشی است و ما را به تمدن نوین اسلامی و دولت کریمه امام زمان(علیه السلام) خواهد رساند.
یکی از مهمترین کارها در انقلاب اسلامی، ترسیم چشم انداز به آینده است. با نگاه به موفقیت ها و پیشرفت های حاصل در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، آینده کشور روشن است.
آیت الله خامنه ای در جمع مسئولان و کارگزاران دولت سیزدهم فرمودند: با این همه تجربه موفقی کهدر بخش های مختلف داریم، واقعأ هم جفای به مردم، هم جفای به کشور و هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه مردم را بشکند و اراده مسئولین را تضعیف کند.(۲۳فروردین ۱۴۰۱)
برای رسیدن به این آینده، باید هم مردم و هم کارگزاران تلاش کنند و مشکلات پیش روی انقلاب را پیش بینی و با برنامه ریزی صحیح آنها را برطرف کنند.
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از
🔴اطلاعنگاشت| پنج سفارش رهبرمعظم انقلاب درباره #راهیان_نور
🌹روز راهیان نور گرامیباد
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از عرفان مسگران
سلام
صبح تون معطر به ذکرصلوات برمحمدوآل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)🌷
🍃🌼 اللَّـهُمَّ 🌼🍃
🍃🌷 صَلِّ 🌷🍃
🍃🌼 عَلَى 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼و آلِ 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌼🍃
به رسم ادب هرصبح:
السلام علی رسول الله وآل رسول الله جمیعا و رحمت الله و برکاته❤️
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ❤️
السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین❤️
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا❤️
السلام علیک یابقیة الله فی ارضه(عج)❤️
السلام علیکم جمیعاو رحمت الله و برکاته..💚
و لعن الله علی اعدائهم اجمعین...🔥
@ale_yaasin
ستمی"بهنام برابری جنسيتي"
موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از جمله موضوعات مهم و مناقشهبرانگیز در عصر حاضر به حساب میآید و توجه بسیاری از نظریهپردازان را بهسوی خود جلب کرده است. یکی از جنبشهایی که چندین دهه خواستار برابری حقوق زن و مرد هست، جنبش ازادی جنسی یا فمنیسم است.
ایدئولوژی ازادی جنسی یا فمینیسم مبتنی بر تعریف جامعه شناسی خود به معنای جنبش اجتماعی دفاع از حقوق زنان است که با تغییر شرایط زمان رویکرد، خط مشی متفاوتی را در جهت رسیدن به هدف خود انتخاب کرد و در هر زمان به لباس یک نحله از تفکرات رایج فلسفی زمان خود برآمد. فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند و گروهی به افراط در زن پرستی و مرد ستیزی روی آوردند و لباس زشت و بدقوارهی فمینیسم رادیکال را بر تن کردند.
فمینیسم، گسترهای از جنبشهای سیاسی، اجتماعی و ایدئولوژیها است که به دنبال تعریف، برقراری و دستیابی به حقوق برابر جنسیتی در مسائل سیاسی، اقتصادی، شخصی و اجتماعی زنان است. درست است که به زنان اجازه داده میشود که در مشاغل تخصصی فعالیت کنند ولی بیشتر زنان درشبکههای تبلیغاتی کالاهای مصرفی و شبکههای مدگرایی به کار گرفته شدهاند. جالب این است که اگر زنان جوامع آمریکایی و غربی را از جامعه آنها حذف کنیم، در سیاست، تجارت و فرهنگ آنها خلل ایجاد میشود؛ زیرا نمایش زنان در این کشورها درآمد بسیاری دارد و متأسفانه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم وضع به همین منوال است.
این جنبش از همان ابتدا مورد حمایتهای مالی گسترده بنیادهای مختلف و نیز سیاستگذاران فمینیست و همجنسگرا قرار داشت و توانست خود را به عنوان پدیدهای طبیعی مطرح کند و خواستار کسب به اصطلاح حقوقی شود که از آنها محروم بوده است. فمنیستها از ابتدا با دامن زدن به آموزههای دروغینی چون بی نیازی زنان از مردان، در برآوردن نیازهای جنسی خود و ترویج استقلال زنان از طریق اشتغال و تقدم کار بر خانه و خانواده، همواره بر آتش همجنسگرایی دمیده اند. این جنبش زنان را به طرف این اعتقاد میراند که این جامعه است که غرایز زنان را به آنها میآموزد و این غرایز، شیطانی هستند. این جنبش به آنها میآموزد که از مردان بترسند و با آنها رقابت کنند و رضایت را به جای خانواده، در اشتغال بجویند.این گروه، همجنسگرایی را برای مستقر کردن یک نظم نوین جهانی فاشیستی ترویج میکنند و در حال انتقال قدرت از ملل کشورها به عوامل خود در سطح جهان است. هدف فمينيسم از بين بردن همه تفاوت هاي موجود در نقشهاي اجتماعيِ مبتني بر تفاوتهاي جنسي است و همين نكته است كه فمينيسم را از ديگر نهضت هاي زنان متمايز ميسازد.
به نظر میرسد مفهوم قدرت در اندیشۀ فمینیستی و رویکرد اسلامی، دارای تفاوتهای مبنایی و چشمگیری باشد. فمنیستها قدرت را مفهومی انسانمحور میدانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. به بیان بهتر، در رویکرد فمینیستی، قدرت بهمثابۀ امری انسانی، اما در رویکرد اسلامی بهمثابۀ امری الهی است. نتیجۀ تفکر فمینیستی این است که زنان باید تا حد امکان از قدرت بیشتری برخوردار باشند، اما در رویکرد اسلامی با درنظرگرفتن تفاوتهای ذاتی میان زن و مرد، جایگاه آنان در نظام قدرت مشخص میشود. تفاوت یا عدم تفاوت جنسی در حقوق زنان، مهم ترین اختلاف مکتب اسلام با فمینیسم است. روح این اختلاف که در مبانی وجود شناختی و معرفت شناختی هر دو مکتب آشکار میشود، ریشه در این امر دارد که مصلحت از جانب چه کسی تعیین گردد. اسلام این امر خطیر را از خداوند متعال طلب مینماید، اما فمینیسم بشر را تعیین کننده مصلحت خویش میداند. از این رو در اسلام، عدالت از یک واقعیت نفس الامری برخوردار است و براین اساس تساوی حقوقی چون مخالف با مقتضیات وجودی زن است، خشونت علیه زنان محسوب میشود؛ ولی در این جنبش، عدالت کاملا امری نسبی است و برحسب تجربههای مختلف بشری، معنای آن نیز متغیر میشود و به تبع آن، معنای خشونت علیه زنان نیز تغییر میکند.
آیت الله خامنهای در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر فرمودند:«در حقیقت نهضت دفاع از زنان در غرب، یک حرکت دستپاچه، بیمنطق و مبتنی بر جهالت بدون تکیه به سنتهای الهی و بدون تکیه به فطرت و طینت زن و مرد بود و در نهایت به ضرر همه تمام شد؛ هم بهضرر زنان، هم بهضرر مردان و بیشتر به ضرر زنان، این قابل تقلید نیست»(۳۰مهرماه۱۳۷۶)
🖋چمنخواه
@noonvalghal
ادامه دارد👇
متاسفانه حاصل تلاش فمنیست، چیزی جز ازدواجهای فروپاشیده، مادران تحقیر شده و محجور مانده، زنان جوانی که نقش جایزه را برای مردانه موفق دارند، نیست. بدین ترتیب آموزه های فمینیست به جای آن که به نفع زنان باشد، در خدمت مردان قرار گرفت و حامیان این جنبش با پست شمردن همه جنبهها و کارکردهای زندگی روزمره زنان را به تمسخر گرفتند. با همه این تفاسیر این جنبش با شکست روبروست و علت عمده این شکست، فراموش کردن تفاوت های بین دو جنس و به خصوص غفلت از پاکدامنی زنان بوده است.
🖋چمنخواه
@noonvalghalam1
هدایت شده از فکرت
🔘#یادداشت | #اختصاصی
✅ ستمی به نام «برابری جنسیتی»
🖋مخدره چمنخواه، کارشناس مدیریت خانواده
▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباسهای لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند.
▪️فمنیستها قدرت را مفهومی انسانمحور میدانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است.
▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشهبرانگیز در عصر حاضر به حساب میآید و توجه بسیاری از نظریهپردازان را بهسوی خود جلب کرده است.
🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از
" روزبهروز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکتهیابی و نکتهسنجی زندگی شهدا در جامعهی ما رواج پیدا کند. "
مقام معظم رهبری( حفظه الله)
🌹🌹🌹🌹
۲۲ اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا گرامی باد
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻چهارشنبهسوری به روایت استاد مطهری:
اصرار بر تداوم خرافۀ مشرکانه و احمقانه
۱. متأسّفانه پارهای «خرافات»، هم اکنون در میان برخی ایرانیان وجود دارد؛ از جمله پریدن از روی آتش در چهارشنبۀ آخر سال که از بقایای ماقبل اسلام است. و این وظیفۀ اسلامی است که با مقیاسهای اصولی اسلام، عقاید پاک و خالص اسلامی را از کدورت «اندیشههای جاهلی»، همیشه دور نگاه داریم.(مرتضی مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص۱۱۰).
۲. همین ایرانیهای خودمان برای اینکه «سنّتهای ایرانی» و به قول خودشان «فرهنگ ایرانی» را بخواهند زنده کنند، کوشش میکنند کارهایی را که از اوّل، «خرافۀ محض» بوده است زنده کنند؛ چون فکر میکنند که «ملّیّت ایرانی» را بدون اینها نمیتوان نگه داشت. در مورد آتش شب «چهارشنبۀ آخر سال» - که نمونهای از «آتشپرستیها»ی قدیم است که نهتنها چیز خوبی نیست بلکه خیلی چیز بدی هم هست - میگویند فقط برای اینکه به قول اینها فرهنگ را (این فرهنگ، معنایش علم و فلسفه نیست بلکه به معنی سنّت است) باید زنده نگه داشت. ولی همین آقایان وقتی که پای تاریخ به میان میآید میگویند حالا چه فرق دارد که ما مبدأ تاریخ را مبدأ مسیحی بگیریم یا مبدأ اسلامی؟(مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، ج۷، ص۸۵).
۳. واقعاً عجیب است: چهارشنبۀ آخر سال شمسی که میشود حتّی در محیطهای عالیِ فرهنگی ما آتش روشن میکنند، از روی آتش میپرند، میگویند: «سرخی تو از من، زردی من از تو». من نمیدانم ما چقدر میخواهیم اصرار روی «حماقتهای خودمان» داشته باشیم؟!(مرتضی مطهری، پانزده گفتار، ص۱۵۱).
۴. آتش روشنکردن، شعار «آتشپرستان» است. از روی آتش پریدن در چهارشنبۀ آخر سال در اسلام، «بوی کفر» میدهد. «سرخی تو از من، زردی من از تو» در اسلام، «شرک» و «کفر» است. اینها شعار گبرها و آتشپرستهاست. اسلام برای مبارزهکردن با اینها آمده. اسلام، دین لا اله الّا الله است.(مرتضی مطهری، پانزده گفتار، ص۱۹۲).
۵. قرآن فقط «عقلگرایی» را تأیید میکند؛ میگوید هر سنّت قدیمی را پیرویکردن به دلیل این که «گذشتگان» ما چنین میکردهاند، «نیاکان» ما اینچنین بودهاند و ما باید راه نیاکان خودمان را برویم، این محکوم است، چرا؟ میگوید ممکن است نیاکانتان اشتباه کرده باشند، ممکن است نیاکانتان «عقل» و «شعور» نداشته باشند. اینکه دلیل نمیشود؛ نیاکان ما در گذشته چنین میکردهاند ما هم چنین میکنیم! چهارشنبۀ آخر سال شمسی میشود؛ بسیاری از خانوادهها ـ که باید بگوییم خانوادههای نادان ـ آتشی و هیزمی روشن میکنند، بعد آدمهای سُر و مُر و گنده با یک هیکلهای چنینوچنان از روی آتش میپرند و میگویند: ای آتش! «زردی من از تو، سرخی تو از من»! این چقدر «حماقت» است! خب چرا چنین میکنید؟ این یک سنّتی است مال ما مردم، از قدیم پدران ما چنین میکردند. قرآن میگوید: أوَ لَوْ کانَ آباؤُهُمْ لایعْقِلونَ شَیئآ (بقره: ۱۷۰). اگر هم پدران گذشتهتان چنین کاری میکردند، شما وقتی میبینید یک «کار احمقانه» است و دلیل «نادانی» پدران شماست روی آن را بپوشانید؛ چرا این «سند حماقت» را سال به سال تجدید میکنید؟! این فقط یک «سند حماقت» است که کوشش میکنید آن را همیشه زنده نگه دارید و در واقع بگویید: ماییم که چنین «پدر و مادرهای احمقی» داشتهایم.(مرتضی مطهری، خدا در زندگی انسان، ص۹۱-۹۲).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از
🇮🇷
📝 وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد...!!!!
❄️🌹❄️
🔻تاکنون امام خامنهای امر به چه جهادهایی فرمودهاند:
1️⃣ جهاد علمی: من عقیدهام این است كه كار علمی در دانشگاه و در كشور باید جهادی باشد؛ كار علمیِ جهادی انجام بگیرد. ۹۲/۵/۶
🔸یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژهی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. ۸۹/۴/۲
2️⃣ جهاد اقتصادی: امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. ۹۴/۱/۱
🔸تعصب در مصرف #کالای_داخلی؛ محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانهها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. ۹۳/۱۱/۲۹
3️⃣ جهاد فرهنگی: واقع قضیّه این است كه كارزار فرهنگی از كارزار نظامی اگر مهمتر نباشد و اگر خطرناكتر نباشد، كمتر نیست؛ این را بدانید؛ واقعاً یك میدان كارزار است اینجا. ۹۲/۹/۱۹
4️⃣ جهاد سیاسی: یک جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. این جهاد لزوماً جهاد نظامی نیست؛ جهاد سیاسی است. ۸۷/۷/۱۰
🔸باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه های مختلف وظیفه ی ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. در صحنه ی سیاسی هم جهاد هست. ۸۶/۵/۲۸
5️⃣ جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری: مسئلهی جمعیّت یكی از خطراتی كه وقتی انسان درست به عمق آن فكر میكند، تن او میلرزد، این مسئلهی جمعیّت است. یعنی مسئلهی جمعیّت از آن مسائلی نیست كه بگوییم حالا ده سال دیگر فكر میكنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست. ۹۲/۹/۱۹
🔸#فرزندآوری یكی از مهمترین مجاهدتهای زنان و وظائف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست كه زحماتش را تحمل میكند، اوست كه رنجهایش را میبرد، اوست كه خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.۹۲/۲/۱۱
6⃣ جهاد تبیین: «جهاد تبیین» یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
🔸«در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بیامانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟»
۱۴۰۰/۱۱/۰۳
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
هدایت شده از شهید حسینی
تطبیق علائم ظهور بر حوادث بعد از اغتشاشات-.mp3
29.02M
🎙🔴 تطبیق علائم ظهور بر حوادث بعد از اغتشاشات
➖نگاه کسانی که با شیطان بیعت کرده اند نسبت به علائم ظهور
➖انجمن حجتیه و فرقه شیرازی و براندازان پیاده نظام انگلیس در القاء حس ناکارآمدی
➖وظیفه مومنین درباره علائم ظهور
➖آینده جمهوری اسلامی بعد از رهبر انقلاب چه می شود؟
🍃
🇮🇷
✅ بصیر ایران بزرگ🇮🇷👇
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
#فرهنگ مهدویت ۹
امام مهدی (علیهالسلام) در آینهی روایات
دربین موضوعات اسلامی، کمتر موضوعی است که به اندازه مهدویت، روایت داشته باشد. بعضی از محققان حدود دو هزار روایت از کتابهای روایی مسلمین را در این موضوع گرد آوردهاند.
مهمترین منابع حدیثی شیعه در موضوع مهدویت به شرح زیر است:
الف. «کافی» اثر محمد بن یعقوب کلینی ۳۲۹ هجری.
ب. «الغیبه» اثر محمد بن ابراهیم بن ابی زینب، معروف به نعمانی از راویان بزرگ شیعه در اوایل قرن چهارم.
ج. «کمال الدین و تمام النعمة» اثر شیخ صدوق محمد بن علی ابن بابویه قمی وی از عالمان بزرگ شیعه است که کتابش به دستور امام عصر نوشته شده است.
د. «الارشاد» اثر شیخ مفید ۴۱۳ قمری. استاد بزرگانی مانند شیخ طوسی و سید مرتضی و سید رضی است.
ه. «کتاب الغیبه» اثر شیخ طوسی ۴۶۰ قمری. این کتاب از مهم ترین و کاملترین منابع شیعه در بحث مهدویت است. زیرا دلایل عقلی و نقلی وجود امام مهدی علیهالسلام و غیبت و ظهور و نیز علائم ظهور، فضائل و سیره آن امام را آورده است.
اهل سنت نیز در مهمترین کتاب های خود احادیث مهدویت را نقل کردهاند. برای نمونه میتوان به مسند احمد بن حنبل پیشوای مذهب حنبلی و سنن ابوداود و سنن ترمذی از مجموعه صحاح سته اشاره کرد.
گفتنی است که جمعی از محققان معاصر، روایات شیعه و سنی را در مجموعه با عنوان معجم احادیث الامام المهدی تدوین کردهاند.
از بهترین کتابهای حدیثی زمان ما کتاب منتخب الاثر تالیف آیت الله صافی گلپایگانی است.
ویژگیهای روایات مهدوی
الف.تنوع و گوناگونی موضوع
ب. مهدویت در کلام همه معصومان علیهالسلام
ج. راویان احادیث مهدوی
اعتبار روایات مهدویت
از ویژگی های ارزشمند یک موضوع روایی، صحیح بودن روایاتی است که در آن موضوع نقل شده است. در مهدویت با توجه به فراوانی روایات و منابع کهن و اصیل روایات صحیح فراوان موجود است. از ویژگی های مهم روایات مهدویت تواتر آن است به این معنا که گاهی تعداد راویان یک حدیث به اندازه زیاد است که امکان دروغ بودن سخن آنها به صفر میرسد و در این صورت مطمئن میشویم که آن حدیث از معصوم است.
عرصههای مشترک حدیثی مسلمین
یک. جهانی بودن حکومت مهدی و عدالت فراگیر او.
دو. نزول حضرت عیسی علیهالسلام از آسمان.
سه. فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء
چهار. مهدی عج از عترت پیامبر صلیالله علیه وآله و از نسل فاطمه سلامالله
پنج. هم نام بودن مهدی با پیامبرصلی الله علیه و اله.
🔹تلخیصی از کتاب نگین آفرینش (۱)
✍چمنخواه
ادامه دارد.(۷)
@noonvalghalam1