eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
8.3هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر روایتی آیه 177بقره 👇جزء2 مشابه اين آيه، در روايات نيز براى معرفى معارف دينى چنين آمده است: 🔹 «4» عاقل آن نيست كه خير را از شرّ بشناسد، عاقل آن است كه ميان دو شرّ، خيرش را برگزيند. 🔹 «5» دانش، به آموختن بسيار حاصل نمى‌شود. دانش واقعى، نورى الهى است كه به دلها مى‌تابد. 🔹 «6» بزرگى، در ظاهرِ آراسته نيست، بلكه در آرامش و وقار است. 🔹7 : سخاوتمند كسى نيست كه در هرجا و لو بى‌جا انفاق كند، بلكه كسى است كه در هرجا خشنودى خداست، انفاق كند. 🔹 «8» عبادت به نماز و روزه بسيار نيست، به تفكّر درباره خدا و آثار اوست. 🔹«9» آنكه از سرپرستى پيشواى حقّ محروم گشته، يتيم‌تر از كسى است كه پدر و مادرش را از دست داده است. ❌براى رسيدن به كمالِ تقوا، انفاقِ واجب و غير واجب، هر دو لازم است. «4». بحار، ج 78، ص 6 «5». بحار، ج 1، ص 225. «6». بحار، ج 1، ص 106. «7». بحار، ج 71، ص 352. «8». بحار، ج 71، ص 325. «9». بحار، ج 108، ص 171. 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
🌻《جزء2》 👇155بقره وَ لَنَبْلُوَنَّكُم بِشىَ ْءٍ مِّنَ الخَْوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابرِِين (بقره/155) البته شما را به اندكى ترس و گرسنگى و بينوايى و بيمارى و نقصان در محصول مى آزماييم. و شكيبايان را بشارت ده. 🌹🍃ابو بصير گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: ناگزير بايد پيش از آمدن قائم (عليه السّلام) سالى باشد كه مردم در آن سال گرسنه بمانند و آنان را ترسى سخت از كشتار و كاهش در مالها و كم شدن عمرها و محصولات فراگيرد كه اين در كتاب خداوند بسيار آشكار است سپس اين آيه را تلاوت فرمود۰ ❌مورد بشارت، در آيه بيان نشده است تا شامل انواع بشارت هاى الهى باشد؛ و بهترین بشارت، است. (بحارالانوار، ج52، ص228، ح9 ⭕️آیات مهدویت جزء اول 1️⃣ بقره: 148 👈🏻 یاران خاص امام مهدی (عج) 2️⃣ بقره: 157 - 155 👈🏻 امتحانات و ابتلائات پیش از ظهور در آخرالزمان 3️⃣ بقره: 210 👈🏻 امدادهای غیبی هنگام ظهور 4️⃣ بقره: 243 👈🏻 رجعت در اقوام و ملل گذشته 5️⃣ بقره: 249 👈🏻 غربال یاران امام مهدی (ع) 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
📕سیمای امیرمومنان در قرآن (جزء2)📕 👇بقره148 امام صادق علیه السلام درباره ایه شریفه فَاستَبِقوا الخَیرات پس بشتابید به خیرات فرمود : منظور از نیکی ها است٠ الکافی ج ۸ ص۳۱۳ ح۴۸۷ نورالثقلین ج۱ص۱۷۲ح۴۲۷ 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
📙قرآن ازشما می پرسد❓ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ؟! 《جزء2》 ✅ شماره و معنی آیه را بنویسیدبایک نکته تفسیری 🖍مسابقه ۱۴۵ •••••••••••••••••••••••••• ✍سی سوال در سی روز ماه مبارک ✍5سوال که در 5 روز پاسخ دادید/ یک مسابقه محسوب می شود به برندگان هدایایی اهدا می شود۰ جواب را به ای دی زیر پیام کنید @Eerfan313 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
📙قرآن ازشما می پرسد❓ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذ
عزیزان در جواب مسابقه حتما بنویسید مسابقه جزء دوم //دقت بفرمایید که که خواستیم بنویسید //ویک نکته تفسیری ننویسید
14-dastgiri.mp3
481.8K
گره گشایی از کاردیگران
👇154 بقره《جزء 2 》 وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُونَ‌ و به آنها كه در راه خدا كشته مى‌شوند مرده نگوئيد، بلكه آنان زنده‌اند، ولى شما نمى‌فهميد. 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《جزء2》 👇217بقره الْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا ( ايجاد) فتنه، از قتل بالاتر است. (مشركان) پيوسته با شما مى‌جنگند، تا اگر بتوانند شما را از دينتان برگردانند، 🔥 سلب امنيّت، مهمّ‌تر از قتل است. 🔥 لازم است آرزوها، هدف‌ها و تلاش‌هاى دشمن خود را بشناسيم. 🔥 هجوم دشمن، توجيه كننده‌ى كفر و ارتداد شما نيست۰ 🔥 دشمنان، همواره در كمين هستند وارتداد و كفر وپشت كردن به دينتان را مى‌خواهند وبه غير آن راضى نمى‌شوند. آنها دنبال نيستند، بلكه مى‌خواهند شمارا از بين ببرند. 🆔✨@noor133Qoran 2🖍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«ابوحمزه_2»سماواتی .mp3
1.47M
قسمت دوم دعای ابوحمزه
«افتتاح_2»سماواتی.mp3
1.59M
قسمت دوم دعای اقتتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃 بهار در بهار🍃🌼 3🖍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃•♧۰۰﷽۰۰♧•🍃🌹 🌧🌧 يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً وَ ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ‌ (خداوند) حكمت و بينش را به هر كس بخواهد (وشايسته ببيند) مى‌دهد و به هركس حكمت داده شود، همانا خيرى فراوان به او داده شده است و جز خردمندان (از اين نكته) متذكّر نمى‌گردند. نکته ها ✍«ألباب» جمع «لُبّ» به معناى مغز است و به همه انسان‌ها «أُولُوا الْأَلْبابِ‌» نمى‌گويند، بلكه تنها به خردمندانى مى‌گويند كه عقل خود را بكار گيرند وراه زندگى و سعادت واقعى خود را بيابند. ✍حكمت را به معنى معرفت و شناختِ اسرار و آگاهى از حقايق و رسيدن به حقّ دانسته‌اند كه خداوند به بعضى از افراد به خاطر پاكى و تقوا و تلاش عطا مى‌كند، تا آنان وسوسه‌هاى شيطانى را از الهامات الهى باز شناخته و چاه را از راه و شعار را از شعور تشخيص دهند و اين خير كثير است. ❌در روايات مى‌خوانيم: حكمت، معرفت و تفقّه در دين است. حكمت، اطاعت از خدا، شناخت امام وپرهيز از گناهان كبيره است. «1» پیام ها 🌹🍃گرچه مال وثروت خير است، ولى خيرِ كثير، داشتنِ ديد وقدرت تشخيص است. كسانى كه از آن خير انفاق كنند، به خير كثير مى‌رسند. 🌹🍃 همه‌ى دنيا متاع قليل است، «1» ولى حكمت خير كثير است. اگر همه امكانات مادّى فداى دست يابى به حكمت و بينش صحيح گردد، ارزش دارد. 🌹🍃 حكمت هديه‌اى كليدى و مادر همه‌ى خيرات است. هركه آن را داشت چيزهاى زيادى خواهد داشت. 🌹🍃هر كسى به ارزش حكمت پى نمى‌برد. «ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ» دنياگرايان بر مال و آمار و محاسبات مادّى تكيه مى‌كنند و سود و زيان را بر اساس مادّيات مى‌سنجند، ولى دورانديشان عاقل و راه‌شناسان انديشمند، از بعد ديگرى محاسبه مى‌كنند ✍ //eitaa.com/joinchat/1362690062C752fb4e28d 🍃••🍃••🍃🌹🍃••🍃••🍃 3🖍
تفسیر روایتی آیه 269 بقره 《جزء3》 امام صادق (علیه السلام) مراد [از خیر کثیر در أُوتِیَ خَیْراً کَثِیراً] اطاعت خدا و معرفت امام (علیه السلام) است. 📚 الکافی، ج۱، ص۱۸۵/ العیاشی، ج۱، ص۱۵۱/ المحاسن، ج۱، ص۱۴۸/ نورالثقلین/ االبرهان 3🖍
به گفته محققین، در قرآن بیست بار به کار رفته و در بیشتر موارد با کتاب توأم است. در بعضى آیات به تکالیف نیز حکمت گفته شده است مانند آیه ۳۹ اسراء و آیه ۳۴ احزاب و آیه ۶۳ زخرف و هم چنین در آیه ۱۲ سوره لقمان به اطلاق شده است. شاید علت اطلاق حکمت بر تکالیف بدان جهت باشد که رعایت آنها سبب حکمت اند و سبب اطلاق آن بر شکر، به این لحاظ باشد که مى باشد، (قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج ۲، ص ۱۶۰،نشر دارالکتب الاسلامیه 3🖍