eitaa logo
نــــــــــورنــما
3هزار دنبال‌کننده
111 عکس
116 ویدیو
5 فایل
نـــــــــورنــما #نورنما #امامت #مهدویت #امام_زمان #فرق_انحرافی ارتباط با مدیر کانال @aghs13 کانال ما در تلگرام https://t.me/noornama2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مواریث انبیاء | پرچم امام زمان(۳) ✍️ در روایتی از کتاب کمال الدین امام زمان دو پرچم دارند: «له رایتان» و در نقل دیگر از الفتن ایشان نُه پرچم دارند: «یخرج رجل من أهل بیتی تسع رایات، یعنی بمکة». روایت نخست ضعیف و روایت ثانی منبع معتبری ندارد، با این حال تعدد پرچم ها بر ایشان اشکالی نیست و پرچم و رایت اصلی عقاب در جای خود باقی ایست که دلالت بر امامت دارد. 🔻نوبختی می نویسد: «یک فرقه قائل به امامت محمد ابن حنفیه شدند، زیرا او پرچمدار پدرش در جنگ جمل بود»(فرق الشیعه ص ۲۵) سخن نوبختی گواه بر این است که فرقه ی کیسانیه پرچم را دلیل بر امامت می دانستند و آن را در مورد محمد ابن حنفیه بکار بُرده اند. ابن ابی الحدید به نقل ابومخنف که از مورخان است می نویسد: «در جنگ جمل... رایت سیاه رسول الله را - که به عقاب معروف بود - به پسرش محمد سِپرد، و به حسن و حسین علیهما السلام گفت: همان رایت را به برادرتان سپردم و شما را تنها به سبب نسبتان با رسول الله صلی الله علیه و سلم وا گذاشتم» (شرح ابن ابی الحدید ج ۹ ص ۱۱۴) و ما می گوییم: ممکن است سخن ابومخنف متأثر از گفته ی فرقه ی کیسانیه باشد و یا آنکه پرچم عقاب نباشد و آن را به اشتباه پرچم عقاب دانسته باشند. در هر حال پرچم اعجاز آمیز عقاب در دو جنگ منتشر شد: یکی در جنگ بدر بود که رسول الله خود آن را به اهتزار درآورد‌: «نشرها رسول الله یوم بدر» و دیگری جنگ جمل بود که روایت نشر آن را به امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت داده است: «نشرها امیرالمؤمنین» و ارتباطی به محمد ابن حنفیه نداشته است. 🔻و در مورد محمد ابن حنفیه طبق روایات ایشان سه جا متعرض به جایگاه امامت امام سجاد علیه السلام می شوند و آن را از آنِ خود می داند: در یک جا امام سجاد، محمد ابن حنفیه را به قبرستان می برد و کسی که تازه مُرده بود را به زبان می آورد و سپس محمد ابن حنفیه استغفار می کند. در نقل دیگر محمد ابن حنفیه مدعی مالکیت اموالی را شد که از جانب خراسان ارسال شده بود و در آنجا محمد ابن حنفیه به شهادت سنگ ساکت شد و درخواست بخشش نمود. و در نقل دیگر او مدعی می شود که وصیتی در مورد امامت امام سجاد صادر نشده و حضرت با انکار سخن محمد ابن حنفیه، حجرالاسود را به سخن در می آورد. و هر سه این روایت در کتاب مدینة المعاجز آمده است. و البته برخی مثل مقدس اردبیلی و علامه مجلسی بر این باور اند که ادعای امامت محمد ابن حنفیه و سپس استغفار او به دلیل هدایت کسانی بود که ایشان را امام می دانسته اند. 🔻در هر حال روشن است که جایگاه امامت از ایشان سَلب شده و طبق روایتی در کتاب الإمامة و التبصره ایشان تنها مهدی بودند(و نه امام) تا اینکه بخواهد صاحب این رایت هم باشد. 💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 مناجات گنـه کارم گنـه کارم پریشانم پشیمانم 💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط عاطفی با امام زمان علیه السلام(۳) ✍️ گفته اند: جایگاه محبت آدمی قلب اوست، از این رو هر آنچه محبوب انسان گردد حب آن در قلب انسان می روید. "حب" را از "حب" و "حبه" دانسته اند و آن دانه ای است که در قلب آدمی می روید و رشد می کند. و چون شکوفا گردد و به حد بلوغ رسد آن را "عشق" خوانده اند. 🔻گفته اند: محبت بالاتر و ولاتر از شوق است، زیرا شوق زاده ی محبت است، انسان تا محبوبی پیدا نکند شوق نیز در او پدید نمی آید. 🔻 گفته اند: قلب جایگاه خوبی هاست و با آن آرام می گیرد و چون با بدی ها درآمیزد آشفته شود: گوش کن استفتِ قلبَک از رسول‏ گرچه مفتی برون گوید فضول‏ 🔻گفته اند: محبت، و آن مقامی است جلیل. محبت آن است که کل خویش را بدان که دوست داری بخشی، و چیزی از آن، تو را نماند. و این همان ایثار و عرضه ی جان خویش به محبوب است. زیرا اگر بخشی را دهد و بخش را برای خود واگذارد "سخاوت" است. و اگر اکثر را بخشد و چیزی اندک از اکثر برای خود باقی بگذارد صاحب "جود" است. و آنکه سختی را تحمل کند و محبوب را بر خواسته و جان خویش مقدم دارد صاحب "ایثار" است. برخی ایثار را همان "تقدم" خوانده اند. 🔻گفته اند: عشق و محبت دو سویه است و آن از مقامی ایست که تنها خاص عبد و بنده نیست و در خداوند نسبت به مخلوقش وجود دارد. و در مصداق حضرت حجت آنچه که گفتیم، نِمودش بیشتر است و فراتر از دوست داشتنی های عادی ایست. عشق و محبت به امام به درآمیختگی وجود آدمی ایست و از این رو قلب آدمی مجذوب و خواهان او می گردد: «خَلَقَنَا مِنْ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ أَرْوَاحَنَا مِنْ فَوْقِ ذَلِكَ وَ خَلَقَ أَرْوَاحَ شِيعَتِنَا مِنْ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ أَجْسَادَهُمْ مِنْ دُونِ ذَلِكَ فَمِنْ أَجَلِ تِلْكَ الْقَرَابَةِ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُمْ قُلُوبُهُمْ تَحِنُّ إِلَيْنَا». اللهم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 @noornama
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 مناجات عبدِ گنهکارت دلش بیقراره... 💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی علیه السلام در قران(۱) «وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» - واو: عطف - لقد: قد بر سر ماضی بیاید افاده ی تحقیق(حتمیت و قطعیت) می کند و اگر بر سر مضارع بیاید افاده ی تقلیل(گاهی) می کند و در اینجا بر سر ماضی آمده است و قطعی بودن را تأکید می کند. لام نیز در اینجا قسم است و خدا نسبت به مطلبی قسم می خورد که مهم باشد. - کتبنا: در کتب لغت آمده است: وقتی بخواهند از امر مسلم و قطعی خبر بدهند از «کتبنا» استفاده می کنند و بار معنایی کتبنا بالاتر از وجوب است. توضیح آنکه برای وضع موضوعی ابتدا می‌بایست طرح و لایحه ای دریافت شود و دوم درباره ی آن گفت و گو می شود و سوم وقتی تصویب شد بخشنامه و نوشته می شود و وقتی نوشته شد یعنی تمام شد و باید به دنبال اجرایی کردن آن باشیم. - الزبور: زبور یعنی کتاب. ال آن اگر جنس باشد یعنی همه ی کتاب های آسمانی: «ما در همه ی کتاب های آسمانی بطور قطعی این را ثبت کردیم» و اگر ال را عهد گرفتید به معنای کتاب خاص(کتاب حضرت داوود) است: «ما در کتاب حضرت داوود قطعی ساختیم». - الذکر: ذکر در قران به معانی مختلفی آمده و یکی از معانی آن لوح محفوظ است: «ما در همه ی کتاب های آسمانی این امر را مقدر کردیم، پس آنکه در لوح محفوظ(در عالم غیب و شهود) این امر را مسلم و قطعی کردیم». - پیش گویی: مطلبی که اهمیت دارد از هزاران سال قبل پیش‌گویی می کنند، پس خود این پیش‌گویی حاکی از اهمیت و تأکید است. - أَنَّ: تأکید - الأرض: در ال دو احتمال وجود دارد: ۱. ال عهد: اگر ال عهد باشد به معنای یک سرزمین خاصی مثل سرزمین فلسطین است: «یک روزی سرزمین فلسطین به دست بندگان صالح خدا فتح می شود» و یا مثل ارض فردوس(بهشت) است که بیانگر این مطلب است که بهشت برای صالحان است و این معنا شش بار در قران برای بهشت آمده است: «الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» و در این صورت ارتباطی به مهدویت ندارد. ۲. ال جنس: اگر ال جنس باشد و به معنای تمام عالم باشد مربوط به آینده بشریت و مهدویت می شود و بنابر اصالة الاطلاق همین معنای ثانی مراد است زیرا اصل بر این است که مقصود از الأرض تمام این زمین باشد، همچنان‌که در اغلب مواردی که قرآن از «ارض» سخن گفته است مقصود زمین این جهان بوده است(در قران ۴۴۰ بار از واژه ی ارض استفاده شده است). - تبیین آیه: وقتی در آیه تدبر می کنیم برای ما سوال ایجاد می شود که مقصود کدام معنا است؟ اینجا است که نیاز به تبیین معصوم دارد و وقتی به روایات پیامبر و ائمه مراجعه می کنیم درمی یابیم که مقصود معنای ثانی(ال جنس) است: «هم أصحاب المهدی فی آخرالزمان»(تفسیر الآیات الظاهره ص ۳۲۶) و اینجا است که مصداق آن مشخص می شود. - عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ: برای تحقق مفاد این آیه نیاز به عبادی الصالحون است. 💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠 🔹@noornama 🔹@noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا