eitaa logo
نــــــــــورنــما
3هزار دنبال‌کننده
111 عکس
116 ویدیو
5 فایل
نـــــــــورنــما #نورنما #امامت #مهدویت #امام_زمان #فرق_انحرافی ارتباط با مدیر کانال @aghs13 کانال ما در تلگرام https://t.me/noornama2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ اندر آیینه‌ی دل، عکس شهی می‌طلبم به حریم حرم دوست، رهی می‌طلبم روز و شب ناله زنان، ندبه کنان، اشک فشان از خدا دیدن رخسار مهی می‌طلبم... اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💚🌱@noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رجعت(۶) | رجعت زمینی با جسم زمینی شیخ حسن بن سلیمان حلی این روایت را در کتاب مختصر البصائر می آورد: امام حسین علیه السلام می فرماید: ثُمَّ أَمْكُثُ مَا شَاءَ اللَّهُ، فَأَكُونُ أَوَّلَ مَنْ تَنْشَقُّ الْأَرْضُ عَنْهُ، فَأَخْرُجُ خَرْجَةً تُوَافِقُ خَرْجَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع، وَ قِيَامَ قَائِمِنَا، وَ حَيَاةَ رَسُولِ اللَّهِ ص ثُمَّ لَيَنْزِلَنَّ عَلَيَّ وَفْدٌ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ، لَمْ يَنْزِلُوا إِلَى الْأَرْضِ قَطُّ، وَ لَيَنْزِلَنَّ إِلَيَّ جَبْرَئِيلُ وَ مِيكَائِيلُ وَ إِسْرَافِيلُ وَ جُنُودٌ مِنَ الْمَلَائِكَةِ، وَ لَيَنْزِلَنَّ مُحَمَّدٌ ص وَ عَلِيٌّ ص، وَ أَنَا وَ أَخِي وَ جَمِيعُ مَنْ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْهِ فِي حَمُولَاتٍ مِنْ حَمُولَاتِ الرَّبِّ، خَيْلٍ بُلْقٍ مِنْ نُورٍ لَمْ يَرْكَبْهَا مَخْلُوقٌ. سپس من تا زمانی که خدا بخواهد درنگ می کنم آن‌گاه اولین کسی هستم که زمین از(روی) او شکافته می شود و من از (قبر) بیرون می آیم به طوری که که بیرون آمدنم همراه با بیرون آمدن امیرالمومنین و قیام قائم ما و زنده شدن رسول خدا است، سپس قطعا گروهی از آسمان از جانب خداوند متعال بر من فرود خواهند آمد که هرگز به زمین فرود نیامده اند و بی تردید جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و لشکرهایی از فرشتگان بر من فرود خواهند آمد و مسلما حضرت محمد و حضرت علی و من و برادرم و همه ی آنانی که خداوند برایشان منت گذاشته بر مرکب هایی از مرکب های پروردگار که اسبان سیاه و سفیدی از نور هستند، در حالی که هیچ مخلوقی بر آنها سوار نشده، فرود خواهیم آمد. و سپس در ذیل این روایت می گوید: بدان که این حدیث دلیلی آشکار (و) روشن است، بر اینکه آن(بازگشت) در دنیاست (و) در مورد بازگشت سرور ما حسین بن علی علیه السلام به دنیاست، همان‌گونه که آن را در احادیث صحیح به صراحت از اهل بیت علیهم السلام در مورد بازگشت آن حضرت و بازگشت سایر ائمه علیهم السلام روایت کردیم. (شاهد) اول این گفته ی امام علیه السلام است (که فرمود:) خداوند در هر بامداد و شامگاه برای زیارت کنندگان امام حسین علیه السلام از غذا های بهشتی فرود می آورد و این فرود آوردن بر این دلالت دارد  که این امر در دنیاست نه در آخرت. و (شاهد) دوم این گفته ی امام است (که فرمود:) بنده ای خواسته ای از خواسته های دنیایی و آخرتی را از خداوند نمی خواهد، مگر اینکه آن خواسته را به او عطا می کند، و خواسته های دنیایی در آخرت درخواست نمی شوند. و (شاهد) سوم این قول (خداوند) سبحان است (که می فرماید:) از من در خواستی از خواسته های دنیایی و آخرتی نمی کنید مگر اینکه آن را برای شما برآورده می کنم. و (شاهد‌‌) چهارم این سخن امام علیه السلام (که فرمود:) خوردن و آشامیدن آنان از بهشت است، پس آنچه ما گفتیم آشکار گردید، سپاس از آن خداوند است به هر کس که بخواهد، آنچه بخواهد، هرگونه که بخواهد، می بخشد.
شیخ حر عاملی نیز در کتاب الإیقاظ از هر گونه تأویل در حقیقت رجعت بازمی دارد و با رَد اشکال رجعت با بدن مثالی، آن را با جسم زمینی می داند: اما تأويل رجعت به اينكه مراد برگشتن روح به بدن مثالى است (يعنى بدنى شبيه همين جسم اما بسیار لطیف تر)، اين هم از چند جهت باطل است. اول: اين نوعی تناسخ است چون تناسخ یعنی تعلق گرفتن روح به بدن ديگرى در همين دنيا، و نصوص متواتر و اجماع بر بطلان آن دلالت می کند، و عجب اينجاست كه منكر رجعت به خيال اينكه رجعت سر از تناسخ در مى ‏آورد خود گرفتار تناسخ شده. دوم: تصريحات فراوان گذشته به اینكه اهل رجعت از قبرهایشان خارج می شوند و خاك از سر مي افشانند و شبیه اين تعابير (که هرگز با بدن قالب مثالی سازگار نيست). سوم: اين تأویل خلاف ظاهر است، و دلیلی برای صرف نظر از ظاهر احاديث وجود ندارد. چهارم: اگر روح به بدن ديگر تعلق گيرد، اگر اين انسان همان انسان اول باشد همان مفاسدى كه آنها برای رجعت ادعا می کردند لازم آيد، و اگر شخص ديگرى باشد انتقام از او به وسیله زدن و كشتن و اهانت و دار كشيدن و سوزاندن و امثال آن جایز نيست چون اين بدن گناهى نكرده، غیر از اینکه لازمه اش مکلف بودن فرد رجعت کننده به دنیاست و همان اشکالات گذشته پیش می آید (که ممكن است امثال معاویه و يزيد توبه كنند). و اگر انسان دوم غیر از اولی باشد اصلاً احادیث رجعت بر او صدق نمی کند، اما عذاب برزخ، مربوط به روح است، نه جسم (تا اشكال‏ شود: آنجا هم بدن برزخى گناهى نكرده كه عذابش كنند). پنجم‏: سبب اين تأويل آنست كه خيال كرده ‏اند اگر روح به بدن اول برگردد بايد تكليف هم دوباره بيايد، ولى گفتيم كه تكليف در رجعت حتمى نيست، ممكن است باشد ممكن است نباشد. ششم‏: گذشت که گفتیم طبق احاديث هر چه در امتهاى گذشته بوده بدون كم و زياد در اين امت هم هست، و رجعت های مكرری که در آنها رخ داده قطعاً با بدن مثالى نبوده است. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا