🔻حجابِ اختیاری یعنی «برجامِ فرهنگیِ یک»
🖋 مهدی جمشیدی
رهبر انقلاب در یکی از سخنرانیهای اخیر خویش گفته است: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آمریکا با ایران قوی و مستقل، مخالف است. همۀ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست ... دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. خیلی از این کسانیکه حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّیِ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند؛ بحث سرِ اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۱/۷/۱۴۰۱).
آنچه که از سخن رهبر انقلاب فهمیده میشود این است که:
۱. ایشان دربارۀ انگیزۀ «آمریکا» سخن میگوید و نه «جوانانِ معترض». سخن ایشان در مقام تحلیلِ نیّات و ذهنیّاتِ «جوانانِ معترض» نیست. این در حالی است که کسانی به «موضوع» این سخن (یعنی اینکه دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست) پرداختهاند و «طرف مقابلِ» آن را عام انگاشتهاند. دعوای «چه کسی» با ما بر سر این مسأله نیست؟!
۲. حرف ایشان این است که نیّت دشمن، نهفقط «مخالفت با مرگ آن دختر» نیست، بلکه «مخالفت با حجابِ الزامی» نیز نیست، و از این فراتر، حتّی «مخالفت با نظام جمهوری اسلامی» نیز نیست، بلکه قصد دشمن، «مخالفت با ایرانِ مستقل و مقاوم» است. این یعنی تعارض ما با آمریکا، بسیار «ریشهای» و «حلنشدنی» است.
۳. امّا آیا همۀ جوانان معترض نیز چنین هدف و غایتی دارند؟! روشن است که برخلاف آمریکا، انگیزۀ بخشی از جوانانِ «دانشآموز» و «دانشجو»ی شرکتکننده در اعتراضهای خیابانی (که وابستگیِ گروهکی و سیاسی نداشتهاند)، «سبک زندگی» بود. آنها در اثر ولنگاری فرهنگی و فقر معرفتی و هیجانزدگی، طعمۀ سبک زندگیِ غربی شدهاند و با عبور از سطح سیاسی، فقط خواهان «سبکِ زندگیِ متفاوت» هستند. در این سبک زندگی، «کشف حجاب» و «برهنگی» را باید حلقۀ آغاز یک زنجیرۀ فرهنگی انگاشت که به سوی اباحیگریِ عملی و لاابالیگریِ اخلاقیِ هرچه بیشتر سوق خواهد یافت. این جمع اندک تصوّر میکنند که با فشار خیابانی میتوانند به مطالبۀ خود دست یابند.
۴. راهکار مواجهه با این عدّه (و نه همگان)، نه «شدّت امنیتی» و «غلظت قضائی» است، نه «رهاسازی مسألۀ حجاب» و «وانهادن کارِ پلیس امنیت اخلاقی». باید در متن «گفتگوی واقعی و جدّی» با اینان، همۀ سخنانشان را شنید و حکمت حجاب را با استدلال، اثبات کرد و امراض اخلاقی را علاج نمود و زمینههای بیرونی و غیرفرهنگی و غیرمعرفتی را برطرف کرد. ما با یک جماعت مبتلا به «آسیب اجتماعی» روبرو هستیم و باید از این دریچه به آنها بنگریم. در پایان این سازوکار، بسیاری از آنها از جریان اعتراض، کنارهگیری خواهند کرد و البتّه کسانی نیز خواهند ماند. آنان که ماندند را باید به واسطۀ «اقتدار قانون»، وادار به تمکین داد.
۵. بنابراین، هرگز چنین نیست که رهبر انقلاب، از مسألۀ «حجاب» عبور کرده باشد. این برداشت، نافی مواضع پیشین ایشان است. ایشان، حجاب را «نمادِ هویّتیِ زن مسلمان» میداند؛ یعنی افزون بر حکم اوّلی (فراموقعیّتی)، از این زاویۀ نوپدید (مستحدثه) و در چهارچوب حکم ثانوی (موقعیّتی) نیز به حجاب مینگرد که حجاب به «نماد» و «نشانه» تبدیل شده و معرّف «استقلال فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» و شاخص «مرزبندی با دیگریهای فرهنگی» و حاکی از «عزّت زنِ مسلمانِ کنونی» است.
۶. در ماجرای هستهای، رهبر انقلاب تصریح کرد که اتهام حرکت نظام به سوی ساخت سلاح هستهای، «دستاویزِ دشمن» است و حتّی چنانچه نظام از این صنعت «عقبنشینی» کند، باز «فهرست مفصّلی از بهانههای دیگر» را روی میز قرار خواهند داد، از جمله عمق منطقهای، صنعت موشکی، نظارت استصوابی و ... . اگر در آنجا، «برجام یک» و «برجام دو» و «برجام سه» در میان بود، در اینجا نیز «برجامهای متعدّد فرهنگی» در میان هستند که پس از هر قدم «عقبنشینیِ» ما، مطرح خواهند شد. چنانچه باور ندارید، از «حجاب الزامی» عقبنشینی کنید تا چندی بعد، «مطالبۀ ضدّفرهنگیِ دیگر»ی پیش روی نظام قرار بگیرد. فقط کافیست وارد این «بازیِ طرّاحیشده» بشوید و آن را «آغاز» کنید و به جبهۀ دشمن، نشان دهید که «فشار» و «تحمیل» و «فضاسازی»، کارساز است. در برابر روایتسازیهای دشمن، تنهاوتنها باید «مقاومت» کرد؛ آن هم از طریق «آفریدنِ ضدّروایتها» و «حسّاسیّت به خطوط قرمزِ ارزشی».
۷. غفلت نکنیم که در اینجا، «سکوت» نیز به معنی عقبنشینی است. نگفتن و نهفتن ارزشها، آنها را «مهجور» و «متروک» میسازد. دین، همۀ دین است و نباید به بهانههای ناصواب و دشمنساخته، مجال «فتح سنگر به سنگر» را به دشمن داد. این عقبنشینی، نگهداشتن موقعیّتهای دیگر نیست، بلکه نشاندادن منطق پیشرویِ تدریجی و گامبهگام به دشمن است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖 📖📖 تفسیر روزانه قرآن کریم 📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖
تفسیر مختصر آیه ۳۶ سوره بقره:
فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطَنُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا کَانا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِى الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَعٌ إِلَى حِینٍ
ترجمه
پس شیطان آن دو را به لغزش انداخت وآنان را از باغى که در آن بودند، خارج ساخت و (در این هنگام به آنها) گفتیم: فرود آیید در حالى که بعضى شما دشمن برخى دیگر است و براى شما در زمین قرارگاه و تا وقتى معیّن بهره و برخوردارى است.
از آیه ِ(انّی جاعل فی الارض خلیفة) که قبلاً خواندیم، استفاده می شود که غرض اصلی از خلقت آدم این بود که وی در زمین زندگی کند، ولی زندگی در زمین نیازمند یک نوع آمادگی بود و باید آدم بداند که:
۱- آزاد مطلق نیست. در زندگی او، امر و نهی و تکلیف وجود دارد.
۲- ابلیس دشمن اوست وچه بسا با سوگند و وعده های دروغ، انسان را فریب دهد.
۳- اطاعت از شیطان، عامل سقوط اوست.
۴- توبه، وسیله جبران است.
پیام ها:
۱- خطر شیطان، براى بزرگان نیز هست. او به سراغ آدم و حوّا آمد. «فاَزلّهما»
۲- شیطان، دشمن دیرینه ى نسل بشر است. زیرا از روز اوّل به سراغ پدر و مادر ما رفت. «فاَزلّهما»
۳- انسان به خودى خود، ممکن الخطا و وسوسهپذیر است. «اَزلّهما الشیطان»
۴- هر انسانى به خاطر استعدادها و لیاقتهایى که دارد بهشتى است، ولى خلافها او را سقوط مى دهد. «فاخرجهُما»
۵ - از نافرمانى خداوند و عواقب تلخ وسوسههاى ابلیس، عبرت بگیریم. تحت نفوذ شیطان قرار گرفتن، برابر با خروج از مقامات الهى و محرومیّت از آنهاست. «فازلّهُما الشیطان... فاخرجهُما»
۶- زندگى دنیا، موقّتى است. «الى حین»
منبع: پایگاه درسهایی از قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸سلام بر همه خوبان
💖صبحتون بخیر
🌸قلبتان مملو از عشق
💖زندگیتان سرشار از نیکی
🌸دلتون مثل دریا
💖وسیع و بخشنده
🌸و قلبتون مثل آسمان آبی
💖پهناور و مهربان
🍁🍃 🍁🍃 🍁🍃
مهربان خدای من !
از اینکه یکبار دیگر مرا لایق حیات دانستی سپاسگزارم ..
از اینکه فرصت "یک شروع مجدد" را
به من عطا کردی متشکرم ..
مهربانا از تو میخواهم:
"به من درک و درایتی بیش از پیش ببخشی
تا امروز اشتباهات دیروز را تکرار نکنم"
و:
"فرصتهایی کــه در اختیارم قــرار میدهی
را از دست ندهم"
و از یاد نبرم که :
"شایـــد فقط بــرای امـــروز بتوانم دوستان
و عزیزانم را ببینم و دوست بدارم....
سلام دوستان صبح بخیر
سه شنبه تون
سرشار از انرژی مثبت و موفقیت 🌺
🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃
🆔 @tebsonat1401
*اللهم صل علی محمد وال محمد*
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق شناخت خدعه ها ونیرنک های دشمن وشیوه مقابله با آن
روز سه شنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت الهی
*یاارحم الراحمین*
*مافیای مخوف وخطرناک یهودی صهیونیستی وتوطئه حاکمیت بر جهان*
*تفکیک میان دین و پیشرفت*
نقطهٔ مرکزی هویّت تمدن_غربی عبارت است از تفکیک میان دین و پیشرفت؛ این نقطهٔ مرکزی است: اگر میخواهید پیشرفت کنید، دین را باید کنار بگذارید؛ حالا [بهطور] شخصی یک اعتقادی داشته باشید اشکال ندارد، امّا دین را در مسائل زندگی نباید دخالت بدهید، اگر میخواهید پیشرفت کنید!
*مافیای صهیونیزم غاصب درمقابل انقلاب اسلامی*
این نقطهٔ اساسی و مرکزی هویّت تمدّن غربی است. توطئه ضدبشری مثلث شوم عبری ،عربی. آمریکایی دقیقا جمهوری_اسلامی درست نشانه گرفته همین مرکز را و شلّیک کرده .
*جمهوری اسلامی وشعاردین مداری*
جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شده، علاوه بر اینکه توانسته خودش را حفظ کند، توانسته رشد کند، توانسته این منطق را منتشر کند، توانسته ریشهدار کند؛ اَ لَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَة؛
جمهوری اسلامی با وجود خودش، با حضور خودش ابطال کرده، به چالش کشیده هویّت مرکزی تمدّن غربی را. وبخاطر همین اقتدار وپیشرفت بسیار عصبانیاند ؛ و همینطور همپیمانانشان اینها عصبانیاند.
*مافیا صهیونیستها وغرب*
حقیقت قدرتهای غربی یک مافیا است که در رأس این مافیا صهیونیستها و تجّار برجستهٔ یهودی و سیاستمدارانِ تابع اینها هستند، آمریکا هم ویترینشان است و همهجا پخشند؛ قدرت_غربی این است؛ خب این نمیتواند تحمّل کند این را. هر روز به فکر این است که یک کاری بکند، یک ضربهای بزند به جمهوری اسلامی.
سوره ابراهیم آیه۲۴
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور؛ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
*التماس دعا دارم*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برخی بدون دیدن واقعیت، دچار شتابزدگی در قضاوت شدند
آیتالله سید محمد مهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی):
🔹 ما جنگطلب نیستیم ولی مجبوریم دفاع همهجانبه داشته باشیم؛ و این درگیریها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد البته اگر ظرفیتهای تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب میشویم.
🔹 برخی دچار شتابزدگی شدند و بر اساس مطالعات عینی، قضاوت نکردند.
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
✨ ﴾﷽﴿✨
⭕️10 باید و نباید کاربردی فضای مجازی
1- هر عکس، فیلم و خبری را برای عزیزانمان فوروارد نکنیم. به ویژه تصاویری که حاوی صحنههای تلخ و دلهرهآور است. دلیلی ندارد چیزی که حال ما را بد میکند را برای کسی بفرستیم که برایمان اهمیت دارد و حال او را هم بد کنیم.
2- به منبع ارسال پیام دقت کنیم و از خودمان بپرسیم چرا و به چه هدفی این محتوا تولید شده است؟ حقیقت دارد یا یک شایعه و دروغ است؟ وقتی یک خبر دروغ را بازنشر میکنیم ما هم بخشی از چرخه دروغ میشویم. اگر به راستی از دروغ بدمان میآید، آن را بازتولید نکنیم.
3- وقتی میخواهیم خبری را برای کسی ارسال کنیم ده ثانیه فکر کنیم و از خودمان بپرسیم این خبر به طرف مقابل دانش اضافه میکند؟ لبخند میبخشد؟ آرامش میدهد؟ اگر یکی از این سه حالت بود، ارسال کنیم.
4- اگر با نقد و نگاه کسی مخالف هستیم ما رسالتی برای ادب کردن او نداریم، حرفمان را محترم بزنیم و فاصله بگیریم. حفظ فاصله همیشه باعث حفظ احترام متقابل میشود.
5- اسکرینشات نگیریم و چتهای دو نفره را برای دیگران ارسال نکنیم. دنیای خصوصی دو نفره را جار نزنیم. یادمان باشد که ما بخشی از آن ماجرا بودهایم. اگر کسی قصد آزار دارد از طریق قانونی پیگیری کنیم.
6- هر مطلب، عکس یا کامنتی که منتشر میکنیم، به کارت ویزیت ما تبدیل میشود، مشخص نیست بعد از دست به دست شدن چه کسانی آن را میبینند اما خیلیها بر اساس همان، شخصیت ما را قضاوت میکنند.
7- "بیشعور"ها را به شهرت نرسانیم. با فالو کردن، لایک کردن و معرفی افرادی که در شبکههای مجازی ریشه ای ندارند و تشنه شهرت هستند و دست به رفتارهای ابلهانه هستند به آنها کمک نکنیم. ما در مقابل هر لایک مسئول هستیم.
8- هیچکس جز ما در فضای مجازی مسئول حریم شخصیمان نیست. وقتی عکسی منتشر میکنیم امکان بازپس گرفتن آن میسر نیست، مراقب باشیم چه چیزی را منتشر میکنیم و چقدر به دیگران اجازه میدهیم به حریم شخصیمان وارد شویم. گلههای بعدی سودی ندارد.
9- «اعتماد کردم و فریب خوردم». این جمله، حرف مشترک تمام کسانی است که در فضای مجازی مورد سواستفاده مالی یا جسمی قرار گرفتهاند. این حرف تلخ است اما واقعیت دارد: اینجا اصل بر «بیاعتمادی» است. اول شک کنیم بعد اعتماد، تا کمتر پشیمان شویم.
10-گوشی موبایل در دست ما هم گُل است، هم گلوله! شب قبل از خواب به این فکر کنیم که در طول روز با آن حال دیگران را بهتر کردهایم یا روان و آبروی کسانی را به قتل رساندهایم؟
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
💢 لیدری از امپراتوری دروغ که شعار "زن زندگی آزادی" سر میداد به خاطر بیماری "ایدز" مُرد!!
«فرهاد نظریان»
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
مهم‼️ #حاضران_بخوانند_و_به_غایبان_برسانند
اینجا #ایران است / به #جنگ_احزاب خوش آمدید...
.
♦️ مستهلک کردن ایران با "تروریسم شهری" ؛ حقیقتی که هیچکس هیچ وقت فرصت نمیکند به آن فکر کند. [آیا زنگ حساب نزدیک است؟]
.
🔺 ناآرامیهای اخیر و همینطور رخدادی که در آبان ۹۸ رخ داد را یک بار از زاویهای دیگر مرور کنیم.
به عددهایی که گفته میشود دقت کنید:
🔸 جراحت ۴ هزار نفر، اعم از نیروی حافظ امنیت و آتش نشان و امدادگر و رفتگر و ...
🔸 ۲۵ شهید
🔸 آتش گرفتن ۴۵ اتوبوس (در تهران)
🔸 در آتش سوختن ده ها آمبولانس
🔸 در آتش سوختن ساختمان چند بانک و ...
این بخش بسیار بسیار کوچکی از خسارت ناآرامی های اخیر است.
🔺 فرض کنید شما میخواهید به یک کشور خسارت بزنید. باید چند #موشک را با موفقیت شلیک کنید تا چنین خسارتی تحمیل شود؟
خروجی چنین عملیاتی چیست؟
مردم آن کشور همدل تر میشوند. متحد میشوند. اختلافات کنار میرود. آن کشور به شما ضرباتی دردناک میزند و تلافی میکند.
آیا راه بهتری برای خسارت زدن به یک کشور وجود دارد؟
به این دو جمله توجه کنید:
1️⃣ تجمع شهری
2️⃣ تروریسم شهری
یک بار عددهای فوق که به عنوان خسارت نوشتم را مرور کنید. در کدام کشوراروپایی یک تجمع را میتوانید نام ببرید که چنین خسارتی برجا گذاشته باشد؟
بارها رخدادهای خشنی رخ داده اما چنین خسارتی را شاهد نبودهایم.
آنچه در #ایران دارد رخ میدهد متفاوتتر است.
🔸 به این میگویند: تروریسم شهری
🔺 تروریسم شهری میکوشد با آموختن روشهای نبردهای چریکی (در فضای میدانی) به شهروندانی که مخاطبِ صفحاتِ مروجِ #آشوب میشوند آنها را به عنصر پیش برندهی "تروریسم شهری" علیه کشور خود تبدیل کند.
ایرانیان باید بپذیرند که کشور آنها در سالهای اخیر درگیر تروریسم شهری شده است.
تروریسم شهری را با کار فرهنگی نمیتوان جمع کرد. این بخش نیاز به کار #امنیتی دارد. (نه اکنون، بلکه زمانی که فضای شهر آرام است و سرویسها در حال جذب و آموزش نیرو هستند. نیروها را در آب نمک میخوابانند تا در پروژهی تروریسم شهری بعدی علیه ایران به کار بگیرند...)
نبردی که اخیرا علیه ایران رخ داد هزار و یک انگیزه داشت اما تا همینجای کار و با در نظر گرفتن همین چند مورد میتوان دریافت که اگر "تروریسم شهری" علیه کشوری عملی شود، حتی اگر هیچ یک از اهداف را محقق نکند، خساراتی سنگین (فراتر از حمله موشکی) میتواند روی دست شهروندان بگذارد...
.
🔺 امروز ایران بطور رسمی به عربستان سعودی اعلام کرد که به زودی هزینه ی استفاده از رسانههای خود را پرداخت خواهد کرد.
علت این صراحت چیست؟
علت همانی ست که مرور کردیم.
وقتی یک #رسانه بستری برای حضور #تجزیه_طلبان شد یعنی هدف آشوب آفرینی در کشور نیست، بلکه هدف پیشبرد پروژهی #تروریسم_شهری در کشور هدف از طریق جرات دادن به تجزیه طلبها و گستاخ کردنِ "شهروندان احمق" است.
🔺 آنچه علیه ایران رخ داده حتی آشوب هم نیست. "تروریسم شهری" ست که رسانهها در رخ دادنش نقش داشتهاند. رسانههای وابسته به عربستان که به مرکز تجمع تجزیه طلبان تبدیل شدهاند.
🔸 ایران به زودی خسارتهای اخیر را برای سعودی فاکتور خواهد کرد...
.
📌 مهم ! فارغ از موارد فوق؛
به زودی باید یک نفر را "تک رای" از بازی خارج کنیم...
#آقای_تحلیلگر
زنده باد ایران✌️🇮🇷
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خب ظاهرا مشکلاتی در سفره پهن شده به وجود اومده و تجمع دو سه نفره به مشکل برخورده🤣🤣🤣🤣
🔹بابا شما اونجا تو اسقاطیل یه پرچم شیر و خورشید دار نمیتونید ببرید بالا بعد برای ما از ازادی حرف میزنید؟🤣🤣🤣🤣
🔹این پریسا بهمنش هم از همون پروژه بگیراست
«اخ فی الله»
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتوگوی متفاوت با عناصر آشوبهای اخیر در تهران
🔹گلوله میخ را برای زیبایی گرفتم! مسیر جبرانی نمیبینم جز خودکشی!
🔹روایت مکانهایی آرام در پایتخت که همزمان در اینستاگرام سقوط کرده بود.
@Farsna
4_5940467759287635172.mp3
40.7M
صوت کامل گفتگو با آیت الله میرباقری در برنامه زنده جهان آرا
موضوع: منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی
۲۵ مهر ۱۴۰۱
عضو کانال شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
سخنرانی دکتر سعید جلیلی در خصوص مسائل و اتفاقات اخیر
امروز سه شنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۸
خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری
ورود برای عمومآزاد است
@sabeti ✅
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | تحلیل شعار اصلی معترضین، #زن_زندگی_آزادی
🔴 نسخه #جدید همراه با #سند در داخل فیلم
🔸 شنیدن این ۵دقیقه به اندازه مطالعه ۵۰۰ کتاب محتوا دارد!
💢 #ظلم_به_زن در جمهوری اسلامی
♨️ چه کسانی در کشور #آزادی ندارند؟
⁉️ رتبه یک دنیا در برابری حق تحصیل دختر و پسر کدام کشور است؟
⁉️ رشد ۱۲ برابری در زمینه پزشکی!
⁉️ چه کسی صنعت #هستهای ایران را لو داد؟
⁉️ کدام استاد دانشگاه هم از دانشگاه آزاد حقوق میگرفت و هم سراسری؟
⁉️ یکبار برای همیشه؛ آیا در ایران #حجاب_اجباری وجود دارد؟
_____________
🔹برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی در #دانشگاه_فردوسی مشهد
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🌸ســـلام
☕️صبح چهار شنبـه تون بخیر
🌷و مملو از خوشبختی
🌸هـزار سـلام به نشـانه
☕️هـزار دعـای سلامتـی
🌷و هـزار درود به نشـانه
🌸هزار آرزوی زیبا
☕️تقـدیم شمـا بـاد
🌷با آرزوی آغاز روزی عالی
🌸برای تک تک شمـا خوبـان💐
🌸🍃@Bsj_khaharan_mahdieh
📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖 📖📖 تفسیر روزانه قرآن کریم 📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖
🌸 تفسیر مختصر آیه ۱۸۶ سوره بقره: 🌸
🌴 وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ 🌴
🌿 ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻢ، ﺑﻪﻭﻳﮋﻩ ﺭﻭﺯﻩﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﮤ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻲﭘﺮﺳﻨﺪ، ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﻣﻦ ﺑﮕﻮ: «ﻧﺰﺩﻳﻜﻢ ﻣﻦ!* ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﻢ، ﺩﻋﺎی ﺩﻋﺎﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﻭﻗﺘﻲ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﺳﺮﻳﻊ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻲﺩﻫﻢ. ﭘﺲ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺩﻋﻮﺗﻢ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺭﺷﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ.»(١٨٦) 🌿
✅ برخى افراد از رسول خدا مى پرسیدند: خدا را چگونه بخوانیم؟ آیا خدا به ما نزدیک است که او را آهسته بخوانیم و یا اینکه دور است که با فریاد بخوانیم؟! این آیه در پاسخ آنان نازل شد.
✅ دعا کننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد که در این آیه، هفت مرتبه خداوند تعبیر خودم را براى لطف به او بکار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسیدند، به آنان بگو: من خودم به آنان نزدیک هستم و هرگاه خودم را بخوانند، خودم دعاهاى آنان را مستجاب مى کنم، پس به خودم ایمان بیاورند و دعوت خودم را اجابت کنند. این ارتباط محبّتآمیز در صورتى است که انسان بخواهد با خداوند مناجات کند.
✅ دعا کردن، همراه وهمرنگ شدن با کلّ هستى است. طبق آیات قرآن، تمام هستى در تسبیح و قنوت هستند؛ «کلّ له قانتون» و تمام موجودات به درگاه او اظهار نیاز دارند؛ «یَسئله مَن فى السموات والارض» پس ما نیز از او درخواست کنیم تا وصله ناهمگون هستى نباشیم.
📖 قرآن درباره دعا سفارشاتى دارد، از آن جمله:
✅ ۱- دعا و درخواست باید خالصانه باشد. «فادعوا اللّه مخلصین له الدین»
✅ ۲- با ترس و امید همراه باشد. «وادعوه خوفاً وطمعاً»
✅ ۳- با عشق و رغبت و ترس توأم باشد. «یدعوننا رغباً و رهباً»
✅ ۴- با تضرّع و در پنهانى صورت بگیرد. «ادعوا ربکم تضرعاً و خفیة»
✅ ۵ - با ندا و خواندنى مخفى همراه باشد. «اذ نادى ربّه نداء خفیاً»
✅ در اصول کافى، صدها حدیث در اهمیّت، نقش وآداب دعا، توجّه واصرار وذکر حاجت ها هنگام دعا ودعاى دسته جمعى و ایمان به استجابت آن آمده است.
✅ سؤال : چرا گاهى دعاى ما مستجاب نمى شود؟
✅ پاسخ: عدم استجابت دعاى ما به خاطر شرک یا جهل ماست. در تفسیر المیزان مىخوانیم که خداوند در این آیه مى فرماید: «اجیب دعوة الداع اذا دعان» خودم اجابت مىکنم دعا کننده اى را که فقط مرا بخواند و با اخلاص تمام، از من طلب خیر کند. پس اگر دعا مستجاب نشد، یا به جهت آن است که ما از خداوند خیر نخواسته ایم، و در واقع براى ما شرّ بوده و یا اگر واقعاً خیر بوده، خالصانه و صادقانه از خداوند درخواست نکرده ایم و همراه با استمداد از غیر بوده است. و یا اینکه استجابت درخواست ما، به مصلحت ما نباشد که به فرموده روایات، در این صورت به جاى آن بلایى از ما دور مى شود ویا براى آینده ما یا نسل ما ذخیره مى شود ویا در آخرت جبران مى گردد.
✅ در اصول کافى مى خوانیم: کسى که غذاى حرام بخورد، یا امر به معروف و نهى از منکر نکند و یا از سر غفلت و بى اعتنایى دعا کند، دعایش مستجاب نمی گردد.
معناى دعا، ترک کسب وکار نیست، بلکه توکّل به خداوند همراه با تلاش است. لذا در حدیث مى خوانیم: دعاى بیکار مستجاب نمى شود.
شاید قرار گرفتن آیه ى دعا در میان آیات روزه به خاطر تناسب بیشترى است که ماه خدا با دعا دارد.
✅ سؤال: با اینکه کارهاى خداوند قانونمند و براساس عوامل و سنّت هاى ثابت است، پس دعا چه نقشى دارد؟
✅ پاسخ: همانگونه که انسان در سفر، حکم نماز و روزهاش غیر از انسان در وطن است، انسان دعا کننده با انسان غافل از خدا متفاوت هستند و سنّت خداوند لطف به اوّلى است، نه دوّمى. آرى، دعا و گفتگو با خداوند، ظرفیّت انسان را براى دریافت الطاف الهى بیشتر مى کند. همانگونه که توسل و زیارت اولیاى خدا، شرایط انسان را عوض مى کند. چنانکه اگر کودکى همراه پدر به مهمانى رود، دریافت محبّتش بیش از آن خواهد بود که تنها برود. بنابراین دعا، زیارت و توسل، سبب تغییر شرایط است، نه برهم زدن سنّت هاى قطعى الهى.
درباره نزدیکى خدا به انسان، فیض کاشانى قدس سره مى گوید:
گفتم که روى خوبت، از ما چرا نهان است گفتا تو خود حجابى ورنه رخم عیان است
گفتم فراق تا کى، گفتا که تا تو هستى گفتم نفس همین است، گفتا سخن همان است
🖌 پیام ها:
✅ ۱- دعا در هرجا و در هر وقت که باشد، مفید است. چون خداوند مى فرماید: من نزدیک هستم. «فانّى قریب»
✅ ۲- خداوند به ما نزدیک است، ولى ما چطور؟ اگر گاهى قهر او دامن ما رامى گیرد، به خاطر دورى ما از خداوند است که در اثر گناهان مى باشد. «فانّى قریب»
✅ ۳- استجابت خداوند دائمى است، نه موسمى. «اُجیب» نشانهى دوام است.
✅ ۴- با آنکه خدا هم
ه چیز را مى داند،امّا دعا کردن وظیفه ماست. «فلیستجیبوا لى»
✅ ۵ - دعا آنگاه به اجابت مىرسد که همراه با ایمان باشد. «فلیؤمنوا بى»
✅ ۶- دعا، وسیله رشد و هدایت است. «لعلّهم یرشدون»
آنچه از اوقات مخصوصه، یا اماکن مقدّسه براىدعا مطرح شده براى فضیلت است، نه انحصار به آن ایام و یا اختصاص به آن امکنه.
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸هر چه که هست در همان یک ساعت مانده به صبح است🌸
🎤آیت الله موسوی ره
اثرات بیدار ماندن در صبح رو بشنوید
اثرات بیداری بین الطلوعین ☺️
هرکس که این کلیپ رو ببینه، دیگه به احتمال زیاد همیشه یک ساعت قبل اذان صبح بلند میشه...
نمازشب
این ویدیو هم از پست هایی هست که نشر دادنش کلی ثواب و برکات داره و هرکس به واسطه این کلیپ سحر خیز بشه، خدا روز قیامت شما رو خشنود میکنه ان شاءالله 🌸
لینک کانال مسجد جهت اطلاع رسانی به سایرین جهت عضویت میباشد
@noorolasfia_mosque
*اللهم صل علی محمد وال محمد*
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مقام خلوص درنیات واعمال وپرهیزازغرور وکبرخفی وجلی
روز چهارشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت ومغفرت
*یاحی یاقیوم*
*انسانهای مؤمن بیشترمواظب پاتکِ شیطان باشند*
*شیطان دشمنی زخم خورده*
ما انسانها یه دشمن زخم خورده داریم به اسم شیطان
چون به جدّ ما حضرت آدم سجده نکرده،
از درگاه خدا رانده شده.
برای همینم از آدم و بچههای آدم بدجور کینه داره.
خدا در چند جای قرآن میفرماید حواستون باشه، این شیطان دشمنِ آشکارِ شماست.
*دشمن آشکاربنی آدم*
در سوره یوسف میفرماید:
*إِنَّ الشَّیْطَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوٌّ مُّبِینٌ*
بدرستیکه شیطان،
دشمنِ آشکارِ انسان است!
در ۵ آیهی دیگه از قرآن هم میفرماید:
*"إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ"*
او دشمن آشکار شماست!
اونایی که در جنگ شرکت کردند میدونند..
وقتی به دشمن حمله میکنی و یه منطقهای رو تصرّف میکنی
دشمن تمامِ قدرت و توانش رو جمع میکنه تا با یک حملهی سنگینتر اون مناطق رو آزاد کنه،
و پس بگیره.
به این حملهی سنگین میگن پاتَک
*بعدازعمل خیرمنتظر وسوسه شیطان باشیم*
در مسائل معنوی هم همینطوره.
هر کار خوب،
و هر عمل_صالح که انجام دادی،
اگر مقبولِ درگاهِ الهی باشه،
پاداشش بهشته
در واقع با هر عملِ خوبی، خودت رو در بهشت جا کردی.
حالا، حواست باشه
هر وقت یه کار خوبی کردی،
و خودت رو توی بهشت جا کردی،
منتظرِ پاتک_شیطان باش، چون این دشمنِ قسم خورده،
میخواد بهشت رو ازت پس بگیره.
*نمازشب*
اگر یه شب یه نماز_شبِ خیلی خوب خوندی،
منتظر باش که فرداش شیطان برات برنامه داره...
*رفتن به هیئت*
اگر یه شب یه هیات خوبی رفتی و حال خوبی بهت دست داد،
خیلی گریه کردی،
بعدش منتظر پاتک_شیطان باش،
که میخواد مثلاً با یه نگاهِ حرام، همهاش رو ازت پس بگیره...
*توفیق زیارت*
اگر یه زیارت خوب رفتی، یه کربلای خوب رفتی،
احساس کردی خیلی متحوّل شدی،
منتظر باش که شیطان حسابی برات برنامه داره..
*روزه ماه رمضان*
اگر یه ماه_رمضان خوب رو پشت سر گذاشتی،
و یک ماه بندگی خالصانه کردی،
و خیلی حالت خوب شد،
مطمئن باش که شیطان خیلی از دستت عصبانی شده،
حسابی برات برنامه داره. میخواد به هر قیمتی شده این بهشتی رو که رفتی ازت پس بگیره...
*فرمان خدا درقرآن*
خدا در قرآن میفرماید مراقب باشید شیطان شما رو از بهشت بیرون نکنه..
این ملعون قبلاً پدر و مادر شما رو از بهشت بیرون کرده:
*یَا بَنِی آدَمَ لَا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُم مِّنَ الْجَنَّةِ*
ای فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد،
همانگونه که پدر و مادرِ شما را از بهشت بیرون کرد.
این نکته هم یادت باشه:
اون کارِ خوبی که انجام میدی،
هر چقدر بزرگتر و مهمتر باشه، پاتک_شیطان هم سنگینتره.
مراقبِ شیطان و حملاتش باشیم...
*باتکیه به لطف خدا*
به لطفِ خدا،
ما میتونیم حریفِ شیطان بشیم.
*إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا*
به درستی که،
نقشهی شیطان همانند قدرتش ضعیف است.
سوره نساء آیه ۷۶
سوره اعراف آیه ۲۷
سوره یوسف آیه ۵
*التماس دعا دارم*
راه عبور از فتنهها .mp3
9.76M
🔈 #کلیپ_صوتی
🎙 حجت الاسلام استاد #میرباقری
🔍راه عبور از فتنهها
◀️ راه عبور از فتنههای تاریخی و اجتماعی، شناخت مسئلهٔ ولایت در قرآن است. «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
«مواضع اولیای الهی» و «میدانهای درگیری» و «مسیری که طی میشود تا غلبۀ اولیای حق بر اولیای طاغوت واقع شود»، در قرآن کریم بیان شده است.
◀️ واضح شدن حقیقت در عالَم، در فتنه واقع میشود. با بَدر و اُحُد و عاشوراست که جبهه حق پالایش میشود. یعنی در کورۀ امتحانات، تفکیک اتفاق میافتد و امام الهی است که محور ایجاد تفکیک است.
وقتی امیرالمؤمنین(ع) کورۀ جنگ را داغ کردند، از یک طرف مالک اشتر و عمار و... تربیت شدند و از آن طرف، خوارج و شمر و... بیرون رفتند. عالَم ما هم همینگونه است.
◀️ دستگاه فقاهت به محوریت فقیه پرچمدار (ولایت فقیه)، محور حجیّت در عصر غیبت است و هر کاری که در خارج از این مدار انجام شود هیچ خاصیت و ارزشی ندارد، حتی اگر انسان جانش را بدهد.
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
⭕️ امروز در دانشگاه علامه طباطبایی چه گذشت؟!
امروز با جمعی از دوستان به دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی رفتیم و برنامه اینچنین بود که سخنگوی دولت به این برنامه دعوت شده بود تا با دانشجوها چند کلامی صحبت کند و دانشجوها بی پرده از دولت انتقاد کنند و پاسخ بشنوند؛ فضای سالن شهید بهشتی از دانشجویان پر شده بود، ابتدا آقای بهادری جهرمی جلسه را با طرح موضوعات مهم آغاز کرد و از همان اول تا آخر سخنانش تقریبا به اکثر شبهات ذهنی دانشجویان پاسخ مستدل داد؛ بعد هم که دانشجویان تک به تک و آزادانه نقدهایشان را بی واسطه و مستقیم با سخنگوی دولت در میان گذاشتند.
همزمان با این جلسه، تعداد اندکی از دانشجویان در فضای بیرون دانشکده، فضایی پر از نفرت و سیاه با شعار های بسیار زشت ساخته بودند.
فرمانده بسیج دانشجویی میگفت؛ ما بارها فضای گفت و گوی آزاد را میزبانی کردیم ولی این جماعت حتی از گفت و گو آزاد هم سر باز زدن.
بنده شاهد بودم که در همین جلسه از این جماعت دعوت شد تا مستقیم و بی واسطه، حرفهایشان را با یکی از مقامات عالی دولتی درمیان بگذارند، اما باز هم نیامدن.
در پایان جلسه همین جماعت از آقای بهادری دعوت کردند تا به فضای بیرونی دانشکده بیاید و با دانشجو ها گفت و گو کند؛ علیرغم جلسه مهمّی که بعد از برنامه داشتن ولی قرار بر این شد که بروند و با دانشجویان مستقیم گفت و گو کنند، امّا علیرغم دعوت به گفت و گو و تقضا بیان بی واسطه با مقام دولتی؛ شعار های بسیار تند و رکیک دادند.
شاهد بودم که آقای سخنگو در چند نقطه آماده گفت و گو شد ولی این جماعت حاضر به گفت و گو نشدند و دست از شعارهای رادیکالی نکشیدن.
اینها که دعوت میکنند از مهمان که در جمعشان حاضر شود ولی اینگونه توهین میکنند، اگر به فرض محال حکومت به دسشان برسد قطعا این حکومت، یک حکومت تماما دیکتاتوری خواهد بود.
✍ امین سرمدی
✅ @aminsarmadi
در خبرها دیدم که امروز علی بهادری سخنگوی دولت به دانشگاه علامه رفته و علاوه بر سخنرانی در سالن، در تجمع اعتراضی دانشجویان بیرون سالن هم حاضر شده، صحبتهایشان را شنیده و با آنها گفتگو کرده.
آفرین بر این فهم، شجاعت و جسارت. کاش این روحیه در سایر مسئولان دولتی، مجلس، قضایی و سایر دستگاه های حاکمیتی هم وجود داشت تا در بزنگاه هایی که حضور مسئولان در دانشگاه ها بعضا «ریسک» بالایی دارد، این هزینه را می پرداختند و حتی اهانت های اقلیت خشونت طلب را به جان می خریدند تا سایر دانشجویان را «اقناع» کنند.
البته هنوز هم دیر نیست و امیدوارم سایر مسئولین به جای پشت میز نشینی، به دانشگاه ها بروند و با دانشجویان حرف بزنند.
عضو کانال شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
♨️توطئه دشمنان ایران و هوشیاری ما!
تصور می کنم توطئه ای که برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود، از پیچیده ترین و حساس ترین توطئه های پس از انقلاب به حساب می آید. در اینکه اغلب وقایع بعد از فوت مهسا امینی ارتباطی با این رخداد غمبار نداشت جای کمترین تردیدی وجود ندارد. کافی است در نظر بیاورید طراحان این توطئه تصمیم داشتند بعد از فوت مرحومه مهسا امینی سلبریتی های ایرانی را در کشورهای دیگر ترور کرده و این اقدام هولناک که به شدت افکار عمومی را وادار به تحریک و تهییج می کند و فوران خشم و نفرت به همراه دارد به جمهوری اسلامی نسبت دهند. البته پیشنهاد اخراج سفرای ایران از برخی کشورها بخش بعدی این طراحی، در نظر گرفته شده بود. چنین افکار و طراحی های خباثت آلود، که از ذهن سرویس های امنیتی و اطلاعاتی مانند موساد برمی خیزد باید همه چهره ها و گروه های سیاسی و اجتماعی را از خواب غفلت بدر آرد. نقطه کانونی و هدف گذاری شده در اغتشاشات خیابانی به جان هم انداختن مردم در سراسر کشور و اجرای پرژه سوریه سازی ایران است.
@ghazanfari58
کیهان خطاب به روزنامه جمهوری اسلامی/ به چه حقی محدودکردن فضای مجازی را مسخره می کنید؟
روزنامه کیهان نوشت:
🔹روزنامه جمهوری اسلامی که بر خلاف عنواناش، به غربگرایان سرویس میدهد، ادعا کرد اینترنت ملی، حصر یک ملت است.
🔹اولا عجیب است روزنامهای که چند دهه سر بخششهای بی حد و مرز دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی نشسته، حمایت کرده و از مواهب آنها برخوردار شده، به این سادگی و وقاحت از موضع اپوزیسیون، درباره سی سال گذشته قضاوت کند و به جای قبول مسئولیت این دولتها، به راحتی درباره مشکلات فرافکنی کند.
🔹ثانیا گویا غرضورزی جایی برای نویسندگان تحلیلهای وارونه از جنس متن فوق باقی نگذاشته و گرنه طبیعی است که حتی کشورهای همسو با غرب هم درباره مدیریت افکار عمومی خود از خارج مرزها نگران باشند و نظم و نسقی به فعالیتهای مجازی بدهند. چنان که مثلا آلمان همین دیروز، پیامرسان تلگرام را به دلیل نقض قوانین این کشور، بیش از ۵ میلیون دلار جریمه کرد.
🔹ثالثا حق مردم هر کشوری به ویژه ملت مسلمان ماست که از فضای مجازی و ارتباطی قانونمند، سالم، شفاف، پاسخگو و امن برخوردار باشند و جای سوال است که یک فرد در کسوت روحانی چگونه میتواند ضرورت و بداهت این موضوع را به تمسخر بگیرد و خواستار برقراری شبکه ارتباطی غیر پاسخگو و ناامن و لجامگسیخته خارجی باشد؟! آیا مثلا دولت آلمان و بسیاری از دولت های دیگر که فعالیت پیام رسانهها را مشروط به شفافیت و ضابطهمندی و پاسخگو بودن کردهاند، دنبال حصر ملت خود بودهاند؟
asriran.com
@MyAsriran
🔴سخنی با بچههای انقلاب:
خطرناکتر از آشوب خیابانی، آشوب ذهنی و اغتشاش در نظام محاسباتی ماست!
این روزها به بهانه اغتشاشات هر کسی تحلیلی از جامعه ایران ارائه میکند. بسیاری از این تحلیلها ظاهری دلسوزانه و بیطرف دارند، اما نسبتی با واقعیت میدانی ندارند و کلیشههایی پیشساختهاند که تنها بر دوش وقایع سوار میشوند!
هر کسی در تحلیل، ماهی تکراری خودش را از این آب گل آلود میگیرد: شکاف نسلها؛ مخوف بودن و جامعهستیزی دهه هشتادیها؛ تضییع حقوق زن در ایران؛ بیعدالتی و فساد سیستماتیک در نظام؛ ضرورت تجدید نظر جدی در حرکت کشور، شکست مطلق گفتمانِ انقلاب در فضای رسانه و فرهنگ؛ تبدیل نظام به حکومت بیخردان و خالی شدن حاکمیت از تیزهوشان و...
اما یکی نیست بگوید اگر همه این گزارهها صرفا با حضور «هشتاد هزار نفر» در دو هفته اعتراض و آشوب قابل اثبات است، عدم حضور «هشتاد و سه میلیون و نهصد هزار ایرانی» در این میدان هیچ چیز را اثبات نمیکند و هیچ معنایی ندارد؟!
سخن این نیست که مردم نارضایتی و اعتراض ندارند یا سرتاپای حکمرانی در ایران خالی از ناراستی و کاستی است؛ اما جامعه ایران این تصویری نیست که عدهای میکوشند از دل اغتشاشات به ما قالب کنند!
در این فتنه همه گسلهایی که میگفتند میتواند روزی ایران را بلرزاند تحریک شد:
- گسل بین نسلی،
- گسلهای قومیتی (به ویژه اقوام کرد و بلوچ)،
- گسلهای اجتماعی و فرهنگی (تفاوتهای سبک زندگی و پوشش)،
- گسل شیعه و سنی،
- گسلهای سیاسی(با تندترین و تحریکآمیزترین شعارها)،
و...
اما نود و نه و نه دهم درصد ایرانیان در این اعتراضات شرکت نکردند. این گزاره هیچ ارزش تحلیلی ندارد؟
یک ملت با چه زبانی بگوید که ما روبروی هم نخواهیم ایستاد؟
یک ملت با چه زبانی به بیگانه و هزاران رسانهاش بگوید دست از سر ما بردارید و بگذارید زندگی کنیم... زیر پرچم الله...
پایان
✍میثم مطیعی
🔴به پویش مردمی #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
❇️ ماجرای امام موسی صدر و تبلیغ در قمارخونه
☘️ آیت الله #سید_مرتضی_مستجابی نقل میکند یک بار که #امام_موسی_صدر در سن حدود 20 سالگی به #اصفهان آمده بود، گفت فلانی میخواهم چندجایی مثل قمارخونه، شیره کش خونه، قوه خونه و چند جای دیگه را سر بزنم.
☘️ ما هم جا خوردیم چون رفتن به چنین جاهایی اصلا به روحیات ما نمیخورد، تازه آن هم در شهر خودمان که همه ما را میشناختند، حداقل پدرمان شناخته شده بود.
☘️ خلاصه بدون عمامه و عبا راه افتادیم و سه چهار تا #لات منظم و مرتب هم همراه خودمان کردیم که اگر اتفاقی افتاد اینها عوض ما جوابگو باشند.
☘️ وارد اینجور جاها که میشدیم آسید موسی چنان آنها رو مجذوب خودش میکرد که بعضی به گریه می افتادند، بعضی هم به توبه کردن و...
من هم کمک کار سید بودم و جنبه لاتی کار را اداره میکردم چون زورخونه میرفتم و به این شناخته میشدم.
☘️ اول یک سر به #قمار_خونه زدیم، رئیسش یک لات گردن کلفت بود. سید نرم نرم، خورده خورده شروع به سخن کرد، دیدم از گوشه چشم این بندگان خدا دارد اشک می آید...
☘️ روز بعد اول رفتیم #شیره_کش_خونه، یک افتضاحی بود، اتاق های کثیف، یکی خوابیده، یکی دراز افتاده، خلاصه وضعی بود، خودم را گرفته بودم و الا واقعا میزدم زیر گریه. پیدا بود همه شان بدبختند، گرفتار شده اند.
☘️ آسید نرم نرم صحبتش را شروع کرد. یک شکسته دلی که پیدا بود #پیر_مَیکده است و معلوم بود شخص قویّه، یه چاقو آورد و گفت:
آقا سر من رو هم بِبُر، تو حق داری سر من رو بِبُری. من هر چی داشتم و نداشتم پای این چیزها گذاشتم، به فریاد من برس، دست من رو بگیر...
☘️ ما هم بعضی از اینها را راهنمایی میکردیم که برای ترک چه کار کنند. یکی دو جای دیگه هم رفتیم که از اینجا بدتر بود...
☘️ بعدش نوبت #قهوه_خونه بود، جمعیت زیادی نشسته بود که مشغول خوردن چای بودند و به صحبت های یک درویشی که داشت تاریخ میگفت گوش میکردند.
☘️ هم مردم را سرگرم میکرد و هم درآمد خوبی برای قهوه خونه داشت. بعد از اینکه درویش کارش تمام شد و هر کی یک چیزی بهش داد،
سید موسی بلند شد و چنان سخنرانی جالب و جامعی کرد که همه مبهوت شدند. بعدش دیگه اصلا رهاش نکردند و ریختند دور و برش...
☘️ بعدش یک سر به #زور_خونه زدیم، اینجا هم سید سخنرانی مبسوطی کرد و دل #بچه_ورزشکارا رو تکون داد...
☘️ بعد رفتیم #یتیم_خونه، اینجا هم سید از بچه ها دلجویی کرد اما آن روز دیگر پولی نداشتیم که به بچه ها بدهیم ولی صحبت این کار آقا موسی تو بازار پیچید و کار خودش را کرد
و یک عده جمع شدند، پول هایی جور کردند و به سید دادند تا برای این کارها خرج کند، خصوصا برای کمک به یتیم خونه.
☘️ جای بعدی نوبت #خانقاه بود. کمی برای اهل خانقاه هم صحبت کردند. وقتی برگشتیم یک پاکت از طرف رئیس خانقاه دادند که مقدار زیادی پول در آن بود. آسید هم این پول ها را به ایتام دادند.
📚 بازنویسی شده از کتاب یاران موافق(خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی)، ص185
📌پ.ن: همین کارهای امام موسی صدر بود که مردم را #مجذوب خودش کرده بود، هر طیفی را به مقتضای حال خودشان جذب میکرد و با آنها #طرح_رفاقت میریخت، لذا شخصیتی #همگانی بود و همه دوستش داشتند، حتی مخالفانش، از #مسلمانان گرفته تا #مسیحی ها و حتی #دُروزی ها و...
نکته مهمی که در کار ایشان نمود داشت، #عقلانیتی بود که در منش و رفتار ایشان دیده میشد، میدانست کجا باید چه بگوید و چه نگوید، چگونه رفتار کند و چگونه رفتار نکند.
البته در عین حال به شدت بر #اصول و #تقیدات_دینی پایبند بود والا اصلا حرف و کارش اثر نمیگذاشت. بله او در #روش و #تاکتیک ها با برخی علما تفاوت داشت، برخی از این تفاوت ها به محیط کاری ایشان برمیگشت و برخی نیز به مدل و روش کار ایشان.
اساسا مدل #مشی_اجتماعی #آقا_موسی یک پرونده تحقیقی است که باید به دور از تعصبات و گرایش های سیاسی بدان پرداخت، همانگونه که پرداختن به مشی اجتماعی دیگر #رهبران_انقلاب نیز ضرورت خاص خودش را دارد.
در هر حال او از این جهت نمونه بسیار خوبی برای ماست، برای ما که بدانیم نباید طیفی که عموما مخاطب منبر ما نیستند را رها کنیم، شاید اگر بیشتر از این سنخ تبلیغ ها داشتیم امروز صحنه به نحو دیگری رقم میخورد.
البته این مدل تبلیغ، #مهارت های خاص خودش را هم لازم دارد که باید خود را مجهز به آنها کرد.
🆔 https://eitaa.com/TarikhDEF
#حدیث_روز
✍️ روایت شده که #یحیی_بن_اکثم در ضمن #پرسشـهایی از #امام_هادی (ع) پرسید:
🔶 اينكه #علی (ع):
1️⃣ در #جنگ_صفّين افراد مهاجم و فرارى و نيز زخميها را تماما كشت و همه را اين گونه فرمان داد و به هيچ يک #امان نداد؛
2️⃣ ولى رفتار او در #جنگ_جمل غير از اين بود كه نه فرارى را كشت و نه بر زخمى تنگ گرفت و به همان شيوه فرمان داد، و [پس از خاتمه نبرد] فرمود: «هر كس به خانهاش رود در امان است، و هر كس سلاح خويش بر زمين نهد در امان است»؛
❓چرا اين گونه عمل كرد- اگر #حكم نخست صحيح بود پس بايد حكم دوم غلط باشد-؟
💠 #امام_هادی (ع) فرمود: ...چون:
1️⃣ در جنگ جمل #رهبر_شورشيان كشته شده بود و ديگر آنان را سپاه و لشكرى نبود كه بدان باز گردند، و بىآنكه #قصد_جنگ و مخالفت و ستيزى داشته باشند تنها به خانههاى خود بازمىگشتند، و به همين راضى بودند كه كسى با آنان كارى نداشته باشد، در نتيجه حكم و فرمان در باره ايشان برداشتن شمشير و عدم آزارشان بود، زيرا ديگر در پى فراهم كردن سپاه و لشكرى نبودند؛
2️⃣ در حالى كه وضع در مورد #جنگ_صفّين فرق مىكرد، آنان به پايگاهى مجهّز و سوى سركردهاى برمىگشتند كه:
۱. براى آنان #اسلحه و زره، و نيزه و شمشير تهيّه مىكرد؛
۲. و بديشان جايزه داده و #حقوق مىپرداخت؛
۳. و از بيمارانشان عيادت و شكسته بندى كرده و به مداواى زخميان مىپرداخت؛
۴. و بىمركبان را مركب؛ و برهنگان را جامه مىداد؛
۵. و پس از آن ايشان را #رهسپار_نبرد و ميدان جنگ مىكرد، بهمين خاطر #امير_مؤمنان (ع) ميان دو فرقه يكسان #حكم نكرد، زيرا به حكم و قانون جنگ در ميان يكتاپرستان واقف بود، و ليكن آن را براى ايشان شرح و بيان داشت، پس هر كس كه آن را نمىپذيرفت كشته مىشد يا از آن توبه مىكرد.
📖 أما قولك: إن علیا (ع) قتل أهل الصفين مقبلين ومدبرين وأجاز على جريحهم، وإنه يوم الجمل لم يتبع موليا ولم يجز على جريح ومن ألقى سلاحه آمنه ومن دخل داره آمنه، فإن أهل الجمل قتل إمامهم ولم تكن لهم فئة يرجعون إليها وإنما رجع القوم إلى منازلهم غير محاربين ولا مخالفين ولا منابذين ، رضوا بالكف عنهم، فكان الحكم فيهم رفع السيف عنهم والكف عن أذاهم، إذ لم يطلبوا عليه أعوانا، وأهل صفين كانوا يرجعون إلى فئة مستعدة وإمام يجمع لهم السلاح الدروع والرماح والسيوف ويسني لهم العطاء يهيئ لهم الانزال ويعود مريضهم ويجبر كسيرهم ويداوي جريحهم ويحمل راجلهم ويكسوا حاسرهم ويردهم فيرجعون إلى محاربتهم وقتالهم ، فلم يساو بين الفريقين في الحكم لما عرف من الحكم في قتال أهل التوحيد لكنه شرح ذلك لهم، فمن رغب عرض على السيف أو يتوب من ذلك».
📚 تحف العقول، ص ۴۸۰-۴۸۱، ترجمه جعفری ص ۴۵۰-۴۵۴.
#شبهه/ #حسن_آقا_میری/ #اغتشاش/ #مجازات/ #سیره_اهل_بیت (ع)/ #اسلام_مجسم/ #در_قامت_یک_انسان/ #امام_علی (ع)/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک سکانس از براندازهای گودرتمند در کف خیابان 😂
🆔@Tanzsiysi