eitaa logo
نسخه‌هاۍحڪيمانه
276 دنبال‌کننده
449 عکس
273 ویدیو
9 فایل
ارتباط با ما @zeerak
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸 ماساژ پوست دور چشم 👁پف چشم به دلیل جمع شدن آب زیر پوست است. باماساژ دور چشم آب اضافی زیر پوست حرکت می کند و وارد گره‌های لنفاوی می شود.
❣صدها خاصیت اعجاز انگیز روغن مرزنجوش❣ 🔸کاهش درد ناشی از سرماخوردگی، تب، التهاب، فعالیت بدنی بیش از حد، دندان درد و سردرد. 🔸رفع اسپاسم به طور موثر در دستگاه تنفسی، روده‌ها و عضلات. 🔸تسکین تشنج، کشیدگی عضلات و گرفتگی ناشی از اسپاسم‌های غیر قابل کنترل. 🔸، کنترل و کاهش تمایلات جنسی 🔸خاصیت ضد عفونی کننده، محافظت از زخم‌ها در برابر عفونی شدن و بروز کزاز 🔸درمان عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها و بیماری‌های مرتبط با آن‌ها مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، اوریون، سرخک و حتی آبله. 🔸محافظت از بدن در برابر مسمومیت غذایی، ، ، قولنج. 🔸محافظت در برابر عفونت‌های باکتریایی در روده بزرگ، پوست، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری. 🔸بهبود عملکرد مغز 🔸تسکین سردرد‌ها 🔸بهبود و افزایش جریان خون 🔸رهایی از سرفه و خلط اضافی. 🔸تسکین درد ناشی از ورم مفاصل و . 🔸افزایش تعریق، دفع سموم، سدیم، نمک و آب اضافی 🔸کاهش تب 🔸 🔸تحریک ترشح شیره‌های گوارشی، افزایش و بهبود 🔸بهبود مشکلات ناشی از گاز معده مانند سوء هاضمه، ، استفراغ، معده درد، درد قفسه سینه، فشار خون بالا و نفخ بیش از حد 🔸 از زخم معده و کاهش اسید آن 🔸افزایش ادرار؛ دفع آب اضافی، سدیم، اسید اوریک، نمک‌های صفراوی و دیگر مواد سمی. (افزایش ادرار همچنین باعث کاهش فشار خون، کاهش چربی و پاکسازی کلیه‌ها می‌شود.) 🔸 و تسکین علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند سردرد، درد‌های شکمی، سرگیجه و نوسانات خلقی. 🔸مانع از یائسگی زودرس 🔸درمان تخمدان پلی کیستیک 🔸موثر در زنان 🔸 و مانع از رشد آنزیم پروتئین تیروزین فسفاتاز ۱ B می‌شود.این آنزیم بر سطح انسولین و قند خون تاثیری منفی می‌گذارد. 🔸خلط آوری طبیعی؛ رفع مخاط و خلط در گلو و سینوس‌ها 🔸بهبود احتقان بینی، حنجره، حلق، نایژه و ریه‌ها به دلیل سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی، 🔸بهبود مزمن. 🔸درمان عفونت‌های قارچی مانند برخی بیماری‌های پوستی یا اسهال خونی که ناشی از رشد قارچ هستند. 🔸استریل کننده؛ درمان سریع زخم‌های خارجی و داخلی و محافظت از زخم‌ها در برابر عفونت. 🔸، آرام بخش و تقویت دستگاه عصبی، کاهش استرس، شوک و (استنشاقی) 🔸گشادی عروق خونی، تسهیل جریان خون در بدن و کاهش فشار خون
الله ♦️ انجیر درمانی ✅ : برای التهاب ، دردهای مفصلی و درمان روماتیسم، انجیر همراه شنبلیله جوشانده و‌ مصرف شود. بین سه تا پنج بار یک روز در میان ✅ و : جهت تقویت استخوان ها و رشد نوجوانان روزی ۵ عدد انجیر میل کنند. ✅ : برای درمان ریزش مو ، تقویت موها روزی ۹ عدد انجیر در سرکه خیسانده و مصرف شود ✅ و : برای مشکلات روده ،مثل قولنج و یا بواسیر و یا چسبندگی روده و یبوست خیسانده ۷ عدد انجیر به همراه آب آن در طی روز مصرف شود. ✅ : برای بیماری نقرس تا یک هفته روزی ۷ عدد انجیر خیسانده میل شود بهتر است به همراه دو قاشق شربت رضوی باشد. ✅ : برای و انجیر با شیر پخته شود و چند ساعت قبل نزدیکی میل شود.
❣️تقویت حافظه❣️ 💐 راهکارهای تقویت حافظه بر اساس روایات معصومین علیهم السلام . 1- عسل با کندر نر. 2- کرفس 3- کندر 4- خوردن مویز (کشکمش قرمز دارای هسته) 5- زنجبیلی که با عسل مربا شده است (برای افراد گرم مزاج مضر است - افراد بلغمی استفاده کنند). 6- اضافه کردن خردل به غذا. 7- داروی ابن مسعود که از ترکیب کندر، میخک، اسپند و شکر قرمز بصورت مساوی درست میشود. 8- داروی تقویت حافظه 9- ترکیب ده درهم (32.5 گرم) قرنفل (میخک) و همین اندازه کندر نر بصورت نرم و جدا از هم آسیاب کرده بمیزان یک قاشق مرباخوری بصورت ناشتا. 10- ترکیب زعفران و سعد بمیزان یک واحد و عسل بمیزان دو واحد. 11- خوردن مخلوط آسیاب شده زعفران، سعد هندی، کندر نر، فلفل سفید، سنا مکی از هر کدام یک واحد بهمراه ده واحد عسل بمدت یک هفته هر روز صبح ناشتا یک قاشق چای خوری (بهترین درمان فراموشی - مصرف برای درمان هفت روز است و اگر 14 روز استفاده شود، معجزه گر است) 12- داروی عقل 13- داروی مفرح 14- روغن مالی بدن به ویژه با روغن بنفشه (کاهش میزان بلغم بدن). 15- مسواک زدن 16- روزه گرفتن 17- قرآن خواندن 18- نوشتن سوره حشر در جامی از شیشه و شستن با آب باران و نوشیدن. 19- خواندن دعای سبحان من لا یعتدی . . . (مفاتیح الجنان) بعد از نماز 20- ذکر یا حیّ یا قیِوم، هر روز بعد از نماز صبح 21- انار همراه با پیه آن 22- سرکه خمر اسلامی 23- به 24- خرفه 25- حجامت 26- شانه زدن نشسته و با شانه چوبی 27- قیلوله(خواب نیمروز) 28- باقلا کوهی 29- سداب 30- کدو 31- ترنج 💛🧡💚💙❤️
❣️زخم معده و اثنی عشر ❣️ 💠علائم: 1. اگر درد معده بعد از غذا بیشتر شود، نشانه زخم معده و اگر هنگام گرسنگی بیشتر شود نشانه زخم اثنی عشر هست. 2. درد سوزشی از جناغ سینه تا بالای ناف. 3. تهوع صبحگاهی. 4. خونریزی از معده یا روده (اگر در مدفوع خون تیره دیده شود نشانه زخم معده یا اثنی عشر است و اگر خون روشن دیده شود نشانه زخم روده یا کولیت روده هست. گاهی اوقات مدفوع بسیار تیره و سیاه هست که نشانه‌ای از زخم معده هست) 5. درد معده هنگام خواب. 💠درمان: 1. دو قاشق روغن بادام شیرین بعد از هر غذا 2. سیاه دانه عسل هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری (یک سوم سیاه دانه با دو سوم عسل) 3. جوشانده یک قاشق بابونه صبح و شب 4. یک قاشق بارهنگ در نصف لیوان جوشانده نعنا و گلاب ده دقیقه بجوشد ناشتا میل شود. 5. جوشانده شنبلیله شب هنگام خواب. 6. یک قاشق عسل ناشتا و شب هنگام خواب 7. ترک سردی‌ها (لبنیات و ترشیجات و غذاهای چرب) 8. آب جوشیده در ظرف مسی میل شود. 9. مصرف برنج و شیر برنج 10. روزی دو لیوان آب جوی طبی (جو را بپزید تا شکفته شود، آب آن را جدا کنید و میل کنید) 11.داروی مرکب دو 12.قرص معده 13.کمون 💠نکته: غیر از پرهیزات فقط دو یا سه مورد از موارد بالا انجام شود. 🧡💙❤️💛💚
❇️❇️تقویت جنین: 1⃣ سویق گندم، سویق سنجد، پودر بادام، از هرکدام دو یا سه قاشق غذاخوری هر روز مصرف شود. ✅ این ترکیب، قوی‌ترین خونساز و استخوان ساز برای مادر و جنین است که جایگزین ❌قرص آهن، ⛔️اسید فولیک، ❌ویتامینD، ⛔️قرص کلسیم و ❌مولتی ویتامین است. 2⃣ مصرف کندر باعث می‌شود قلب جنین زودتر تشکیل شود. دو ماه در ایّام بارداری هر روز یک عدد. 3⃣ جلوگیری نکردن. 👌 زیرا نطفه مرد در ایّام بارداری باعث تقویت جنین و اعضای بدن او می‌شود. ❣پیامبر اکرم فرمودند: «شنوایی، بینایی، گوشت و خون جنین با نطفه مرد تغذیه می‌شود ». ❣امام صادق علیه السلام فرمودند: «نطفه در کامل شدن جنین مشارکت می‌کند ». ❣امام کاظم علیه السلام فرمودند: «نزدیکی در ایام بارداری باعث می‌شود جنین با نطفه پدر تغذیه کند ». ❌پزشکان امروزی می‌گویند از ماه ششم به بعد نزدیکی انجام نشود. ❌ این کار باعث می‌شود همه نیازهای جنین از مادر تأمین شود و مادر دچار کم خونی و پوکی استخوان شود. ✅در حالیکه اگر تا روز آخر نزدیکی انجام شود و جلوگیری صورت نگیرد، هم زایمان بسیار راحت خواهد شد و هم اینکه رشد جنین توسط نطفه، بهتر شده و نیازهای جنین فقط از مادر تأمین نمی‌شود.
در نظام آفرينش، خوردن، ابزارى است براى زندگى، نه آن كه زندگى وسيله اى باشد براى خوردن! چنان كه در حكمت منسوب به امام على عليه السلام آمده است : لا تَطلُبِ الحَياةَ لِتَأكُلَ ؛ بَلِ اطلُبِ الأَكلَ لِتَحيا .. ر .ك : دانش نامه احاديث پزشكى : ج ۲ ص ۱۱ ح ۱۱۴۹ . زندگى را براى آن مخواه كه بخورى ؛ بلكه خوردن را براى آن بخواه كه زندگى كنى . بسيارى از مردم ـ اگر نگوييم بيشتر آنان ـ ، سلامت و شادابى و زندگى خود را فداى شكم خود مى كنند و اصلاً به فكر اين نيستند كه چه بخورند، چگونه بخورند و چه اندازه بخورند . از اين رو، هر چيزى را كه مزه بيشترى دارد، به هر اندازه كه ميل دارند و به هر شكلى كه پيش آيد، مصرف مى كنند و بدين سان، گرفتار انواع بيمارى ها مى شوند . امام على عليه السلام در اين باره مى فرمايد : مَن غَرَسَ فى نَفسِهِ مَحَبَّةَ أنواعِ الطَّعامِ ، اجتَنى ثِمارَ فُنونِ الأسقامِ .. ر .ك : دانش نامه احاديث پزشكى : ج ۲ ص ۴۵ ح ۱۲۲۴ . هركه [نهال] دوستى غذاهاى گونه گون را در نفْس خويش بنشانَد، ميوه بيمارى هاى گونه گون خواهد چيد . ره نمودهاى اسلام در اين زمينه ، فوق العاده مهم و ارزشمندند كه با عنايت به عصر صدور آنها ، معجزه علمى پيشوايان دين محسوب مى شوند . در اين باره ، توجّه به دو نكته حائز اهمّيت است : ۱ . ره نمودهاى اسلام درباره خوردن ، تنها سلامت جسم را تضمين نمى كند ؛ بلكه متضمّن بهداشت جسم و جان انسان است . ۲ . از آن جا كه عقل و علم ، بر همه رازهاى آفرينش احاطه ندارند ، ممكن است حكمت برخى از ره نمودهاى اسلام براى دانش امروز ، مجهول باشند ؛ ولى بى ترديد ، اين به معناى بى دليل بودن آن ره نمودها نيست ، چنان كه حكمت شمارى از احكام اسلام در گذشته مجهول بود و امروز ، علم ، به راز آنها پى برده است . و اينك اشاره اى كوتاه به آن ره نمودها :
يك . حلال بودن غذا نخستين و مهم ترين ره نمود اسلام درباره موادّ غذايى مورد مصرف ، اين است كه بايد «حلال» باشد ، بدين معنا كه : اوّلاً آنچه انسان مصرف مى كند ، بايد از راه مشروع تهيّه شده باشد . غذايى كه از راه نامشروع و تجاوز به حقوق ديگران تهيّه گردد ، اگرچه ممكن است براى سلامت جسم ضرر نداشته باشد ، امّا بى ترديد براى سلامت روان ، زيانبار است . ثانياً غذاى انسان بايد از «طيّبات» تهيّه شده باشد . بر اين اساس ، انسان نبايد غذاهايى را كه طبع توده مردم از آنها نفرت دارد و يا اسلام ، خوردنِ آنها را ممنوع مى داند (مانند : گوشت مردار يا حيوانات حرام گوشت) ، مصرف كند ، هر چند تجاوز به حقوق ديگران نباشد . ثالثاً براى شخص مصرف كننده زيانبار نباشد ، بدين معنا كه ممكن است غذاى خاصّى براى يك نفر حلال باشد ، امّا براى ديگرى به دليل آن كه بيمار است ، زيانبار و حرام باشد . رابعاً چگونگى مصرف آن براى جان يا جامعه مفسده نداشته باشد ، هرچند كه غذايى حلال باشد و براى جسم هم زيانبار نباشد . براى نمونه ، غذا خوردن در ظروف طلا و نقره يا غذا خوردن بر سر سفره اى كه مشروبات الكلى در آن قرار دارد ، در اسلام ، ممنوع شده است .
دو . دو وعده غذا در شبانه روز در احاديث اسلامى براى تداوم سلامت و شادابى ، خوردن دو وعده غذا در صبح و شام توصيه شده است . اهل بهشت نيز كه در «دار السلام» جاويد هستند ، در همين دو وعده غذا ميل مى كنند :«وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا ؛. مريم : آيه ۶۲ .و روزى شان ، صبح و شام ، در آن جا [آماده] است». سه . توصيه به كم خورى پيشوايان دين ، ضمن تأكيد بر كم خورى ، منافع فراوانى را براى آن ذكر كرده اند ؛ مانند : تداوم سلامت بدن ، صفاى انديشه ، نورانيت دل ، رهايى از دام شيطان ، بهره گيرى از ملكوت هستى ، نزديكى به خداوند متعال و استفاده بهتر از عبادت او . چهار . خطر پرخورى پرخورى در احاديث ، به شدّت نكوهيده است ؛ چرا كه از سلامت مى كاهد و شهوت را مى افزايد ، بدن را بدبو مى كند و زمينه را براى انواع بيمارى هاى جسمى و روحى فراهم مى سازد . پُرخورى ، جوهر نفس را تباه مى كند ، به نيروى تقوا و وَرَع ضربه مى زند ، بر تيزهوشى ، حجاب مى افكند و دل را سخت و تاريك مى سازد . شخص پُرخور ، خواب هاى آشفته مى بيند ، هنگام عبادت ، احساس كسالت مى نمايد و از اين رو ، عبادتش اندك است و از بساط قرب حضرت حق ، دور . و نهايت اين كه سيرى در دنيا ، موجب گرسنگى در آخرت خواهد شد . پنج . ميزان مفيد خوراك براى پيشگيرى از زيان هاى پُرخورى و بهره گيرى از منافع كم خورى ، پيشوايان اسلام توصيه كرده اند كه انسان پيش از آن كه اشتها داشته باشد ، چيزى ميل نكند و قبل از آن كه اشتهايش كاملاً از بين برود ، از خوردن دست بكشد : كُل وأنتَ تَشتَهى وأمسِك وأنتَ تَشتَهى .. ر . ك : دانش نامه احاديث پزشكى : ج ۲ ص ۸۹ ح ۱۳۲۸ . زمانى كه اشتها دارى ، غذا بخور و تا هنوز اشتها دارى ، دست از غذا بكش .
شش . برترين خوراكى و بهترين سفره از نظر احاديث اسلامى ، برترين غذاها ، غذايى است كه داراى چند ويژگى باشد : اوّل ، آن كه از دست رنج كسى كه از غذايش ميل مى كنند ، تهيّه شده باشد . دوم ، آن كه خانواده او آن را دوست داشته باشند . و سوم ، آن كه تهيّه و خوردن آن ، موجب آزار ديگران نباشد . بهترينِ سفره ها نيز پاكيزه ترين ، حلال ترين و ساده ترينِ آنهاست ؛ سفره اى كه انواع غذاهاى رنگارنگ و گران قيمت ـ كه پيامبر صلى الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام از مصرف آنها به خدا پناه مى بردند ـ بر آن ، چيده نشده باشد .
هفت . آداب غذا خوردن نكاتى كه سزاوار است قبل از خوردن غذا رعايت شوند نكاتى كه بايد هنگام خوردن غذا رعايت شوند الف ـ تدبّر در اين كه آنچه از انواع خوراكى ها مورد نياز بدن انسان است ، چگونه در نظام آفرينش پديد آمده است و چه عواملى دست به دست هم داده اند تا آنچه در سفره نهاده شده ، آماده گرديده و اكنون خورنده غذا مى تواند با ميل و اشتها از آن استفاده نمايد ؛ ب ـ آغاز كردن خوردن با نام و ياد آفريدگار مهربانى كه انواع غذاهاى مفيد را براى تأمين نيازهاى انسان ، در نظام آفرينش قرار داده است . نيز تكرار نام خدا به هنگام خوردن هر نوع غذا ، و تكرار آن ، هر گاه كه در ميان غذا خوردن ، سخن گفته شود ، و نيز سپاس گفتن فراوان در هنگام خوردن ؛ ج ـ آغاز كردن غذا با نمك (در صورتى كه خوردن نمك براى فرد ، ضرر نداشته باشد) ؛. ممكن است توصيه به خوردن نمك در آغاز و پايان غذا در احاديث اسلامى ، براى مناطقى باشد كه به دليل تعريق فراوان ، نمك بدن آنها كاسته مى شود ، يا براى ضدّ عفونى كردن دهان باشد . البتّه ظاهر احاديث فراوانى كه به اين معنا توصيه كرده اند ، اين است كه خوردن اندكى نمك قبل از غذا و بعد از آن ، براى همگان ، بجز كسانى كه به دليل بيمارى نبايد از نمك استفاده كنند ، مفيد است . د ـ آغاز كردن از سبُك ترين غذاها ؛ ه ـ نخوردن غذاى داغ و خوردن غذاى نيم گرم ، پيش از آن كه سرد شود ؛ و ـ استفاده كردن از دست راست ؛ ز ـ كوچك گرفتن لقمه ؛ ح ـ خوب جويدن غذا ؛ ط ـ طولانى كردن نشستن سرِ سفره ؛ ى ـ گرامى داشتن نان و نگذاشتن آن زير ظرف غذا ؛ ك ـ استفاده كردن از آنچه از سفره مى ريزد (البتّه در منزل و در صورتى كه آلوده نشده باشد ؛ وگرنه كسى كه در صحرا غذا ميل مى كند ، بهتر است آنچه را كه از سفره مى ريزد ، براى حيوانات بگذارد) ؛ ل ـ امساك از خوردن غذا پيش از سير شدن كامل و در حالى كه قدرى از اشتها باقى است .