eitaa logo
نشریه گریپ واین AA Grapevin
4.2هزار دنبال‌کننده
18.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
961 فایل
برنامه روحانی ساده و غیرمذهبی برای رهایی از هرگونه وابستگی برگرفته از گامهای دوازده گانه الکلی های گمنام پیام ما امید ❤ وعده ما آزادی🕊 لینک کانال ایتا 🆔️@oftadegan لینک کانال تلگرام 🆔@oftadegan1937 ارتباط با ادمین 🆔️@Reza27929
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹 ✳️ تمثیلِ بیل، بنیان‌گذارِ AA از غرور و تکبر معنوی، و بزرگ‌راه فروتنی : قصه‌ای که می‌خواهم بگویم یک تمثیل و تشبیه است از خطرات مسیرِ روحانی : با چند تن از دوستان، تصمیم گرفتیم که تعدادی مسیر انحرافی را در این جاده (بهبودی) بپیماییم. ما مسیرِ خود را انتخاب کردیم و شادمانه در آن مشغولِ جستجو و گشت‌وگذار شدیم. خیلی زود یک نفر از ما با غرور و شادی گفت: "شاید بالای آن کوه طلا پیدا کنیم". و بعد در کمال تعجب ما به‌جای تکه‌های پوسیده‌ی فلز در جوب‌ها، موفق به پیدا کردن طلا شدیم در بلندی‌ها. طلایی که به‌صورت سکه‌های آماده ضرب شده بود. روی هرکدام از این سکه‌ها حک شده بود : "این طلای ناب 24 عیار است". قطعاً ما فکر کردیم که این پاداشِ صبر و شکیباییِ ما در مسیر دشوارمان به‌سوی روشنایی ابدیِ آن بزرگ‌راه بوده است. اما خیلی زود توجه‌مان به نوشته‌های حک شده در پشت سکه‌ها جلب شد و دل‌شوره‌ی عجیبی از این‌که مبادا این طلاها بد یُمن باشند، به ما دست داد. پشت بعضی از سکه‌ها نوشته‌های جذابی دیده میشد، نوشته بود: "من قدرت هستم"، "من شکوه هستم"، "من ثروت هستم"، "من خودِ درستکاری‌ام". بعد‌ چشم‌مان به نوشته‌های دیگری افتاد که خیلی عجیب به‌نظر می‌آمدند، به‌طور مثال: "من نیرویِ برتر هستم"، "من ولی نعمت و سرورِ مردم هستم"، "من منشاء خیرم"، "من خدا هستم". این دیگر واقعاً مبهوت‌کننده بود. و لذا ما سکه‌ها را در جیب‌مان ریختیم. اما اندکی بعد، از دیدن حقیقت شوکه شدیم. در حالی‌که نوشته‌ها به‌نظر جورِ دیگری حک شده بودند از نزدیک این‌طور خوانده می‌شدند : "من غرور هستم"، "من خشم هستم"، "من تجاوز هستم"، "من انتقام هستم"، "من تفرقه هستم"، "من هرج و مرج هستم"، و آنگاه که ما رویِ یکی از سکه‌ها را برگرداندیم، روی آن حک شده بود : "من خودِ شیطان هستم". بعضی از ما وحشت‌زده شدیم و فریاد می‌زدیم: "این طلاها مالِ احمق‌هاست، بیایید از اینجا جان خود را به در ببریم!". اما خیلی‌ها با ما بازنگشتند. آن‌ها گفتند: "بیا اینجا بمونیم و این سکه‌های لعنتی رو دسته‌بندی کنیم. فقط اون سکه‌هایی رو برمی‌داریم که روی اونا شگونِ خوب حک شده. مثلاً اون سکه‌هایی که روشون نوشته : "قدرت" و "شکوه" و "درستکاری". شما رفقا پشیمون خواهید شد که چرا نموندید". عجیب نیست که این تمثیل، حکایتِ سال‌های پیشِ انجمن ما در بازگشت از راه‌های میانبر به بزرگراه اصلی بود. کسانی‌که قسم خورده بودند هرگز بازنگردند، گفته بودند : "این ثروت، طلای واقعی است. سعی نکنید چیز دیگری به ما بگویید. ما قصد داریم که آن‌ها را روی هم انباشت کنیم و می‌توانیم‌ که چنین کنیم. قطعاً ما از این پند و اندرزهای احمقانه خوش مان نمی آید. در ضمن، اینجا یک عالمه هیزم هست. ما همه‌ی این سکه‌ها را ذوب می‌کنیم و تبدیل‌شان می‌کنیم به شمش‌های طلای ناب". سپس آخرین بازماندگان آن مهلکه افزودند : "این‌گونه بود که طلای غرور، ادعای برادران‌مان را پاسخ داد. وقتی ما آن‌جا را ترک می‌کردیم آن‌ها مشغول دعوا بر سر شمش‌های طلایی شدند که از ذوب کردن سکه‌های غرور به دست آمده بود. بعضی‌ها مجروح و بعضی دیگر در حال مرگ بودند. آن‌ها خودشان شروع به نابود کردنِ یکدیگر کرده بودند." این تصویرِ سمبلیک، به من به گونه‌ای قابل تصور می‌گوید که من به همان اندازه‌ای که از باتلاق جرم و گردن‌کشی و آن سرزمین زیبا اما فریبنده، که مملو از سکه‌های غرور است اجتناب کنم؛ می‌توانم " برای امروز " (به اندازه ی امروز) فروتنی کسب کنم. این طریقی است که می‌توانم جاده فروتنی را پیدا کنم و در آن بمانم. جاده‌ای که در یک‌طرف آن باتلاقِ احساس گناه و در طرف دیگر آن سرزمین فریبنده‌ی غرور است. و جاده‌ی فروتنی از میانِ احساس گناه و احساس غرور می‌گذرد. بنابراین یک ترازنامه‌ی موشکافانه به‌طور دائم باید در دستور کار باشد که نشان دهد چه زمان‌هایی من از این جاده بیرون می‌زنم. ✍ 📑 منبع : بخشی از نوشته‌ی بیل در نشریه گریپ‌واین، ژوئن 1961 Humility for Today by Bill W. AA Grapevine, June 1961 📝 پی‌نوشت : انسانِ مغرور با کوچکترین خطا به‌شدت احساس گناه می‌کند و قادر نیست خود یا دیگران را به‌راحتی ببخشد. به نقل از کتاب از دیدگاه بیل : "احساس گناه، آن روی سکه‌ی غرور است" 🆔 @oftadegan
پیام امروز گریپ واین جوهره روش انجمن صحبت کردن یک الکلی با الکلی دیگر است چه روی جدول خیابان نشسته باشند چه در خانه و چه در یک جلسه . پیام مهم است . نه محل صحبت مهم است نه صدقه کار ما این گونه است. بنیانگذار AA، بیل دبلیو، می 1948، "سنت ششم"، زبان قلب 🆔 @oftadegan
📘 - قدم دوازدهم - صفحه ۱۱۷ 🔹به همان‌گونه که رفتار معنوی ما پخته‌تر می‌شود، متوجه خواهیم شد که برداشت‌های گذشته ما در مقابل غریزه‌های‌مان نیز باید به طور فاحش تغییر یابند. خواسته‌های ما در رابطه با تأمينات احساسی، مالی، آبروی فردی، قدرت روابط عشقی و رضایت خاطر خانواده همه و همه لازم است تعدیل گشته و اصلاح شوند. ما می‌دانیم که ارضای غرایز نمی‌تواند تنها هدف و مقصد زندگی ما باشد. اگر به غرایز خود اولویت دهیم مثل آن است که دُرشکه را جلوی اسب قرار داده‌ایم و به قَهقَرا کشیده شده و مأیوس می‌شویم. زمانی که تمایل داریم به رشد معنوی ارج دهیم، تنها آن وقت است که یک شانس واقعی از آن ما خواهد بود. سایت انجمن الکلی‌های گمنام ایران www.iranaa.org 🆔 @oftadegan
4_6028363165488648044.mp3
زمان: حجم: 33.1M
روحِ راهنمایی [نامه‌های دوستانهِ "پدر اد" ، "اس‌جی" و "بیل ویلسون"] فصل سوم : " داستان پدر اد " 🆔 @oftadegan
📘تلاشت را از سر بگیر اگرچه می دانم که پس از این لغزش تا چه اندازه احساس پشیمانی و رنج داری، اما لطفاً هرگز نگران از دست رفتنِ موقت آرامش درونی خود نباش. تا آنجا که می توانی در آرامش کامل تلاش خود را جهت انجام برنامه الکلی های گمنام از سر بگیر، بخصوص در قسمتهایی که نیاز به مراقبه و درون نگری دارد. اجازه می دهی در ضمن پیشنهاد بدهم که نگاهی به احساس گناه بیش از حد خود بیاندازی؟ احساس گناه چیزی نیست جز آن روی سکه ی غرور. پشیمانی واقعی برای اتفاقی که افتاده خوب است ولی احساس گناه نه. در واقع خودِ لغزش ممکن است بخاطرِ احساسات نادرست و یا عذاب وجدانِ حاصل از سایر نواقص اخلاقی، اتفاق افتاده باشد. قطعاً بایست به این احتمال نیز نگاهی بیاندازی. در اینصورت حتی نبایست خود را بخاطر عیب هایت سرزنش کنی و فقط بایستی برای عدم تلاشت برای چیزهای بهتر تاوان دهی. 📕 🆔 @oftadegan
📘 - صفحه۱۵،۱۴ 🔸این کتاب در مورد نخوردن الکل است(درباره ترک مشروب‌خوری نیست) و موضوع آن زندگی هشیارانه است. دریافتیم که بهبودی ما درست از زمانی آغاز می‌شود که مشروب‌خوری نکرده و هشیاری‌مان را باز یابیم و کاملاً از قید و بند الکل در هر نوع و مقداری که هست آزاد باشیم. همچنین دریافتیم که باید از مصرف داروهای آرام بخش خودداری کنیم. هنگامی که هشیار باشیم می‌توانیم یک زندگی پر برکت و رضایت بخش داشته باشیم. زیرا هشیاری به منزله سکوی پرتابی به سوی بهبودی است. عملی که تا پیش از این قادر به انجامش نبودیم، و در نتیجه الکل می‌خوردیم. 🆔 @oftadegan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 📚 قدم سوم 🆔 @oftadegan
@katibehchannel4_6030761050024973705.mp3
زمان: حجم: 6.6M
▪️مصلوب ▪️داریوش ترانه‌سرا: اردلان سرفراز آهنگساز: صادق نوجوکی   تنظیم‌کننده: ناصر چشم‌آذر یک نفر نسخه‌ای از عشق به ما هدیه دهد که نه از درد نشان داشته باشد نه غمی... سمانه جلالی 🆔 @oftadegan
1_4954143534966899723.mp3
زمان: حجم: 16.9M
🗣 زنده یاد آقا بهروز قدم یازده ۱۱ 📚 با ابزار نفسانی نمی توان یک کار روحانی کرد. 🆔 @oftadegan
بیل ویلسون در یکی از نامه ها در ۳۱ مارس ۱۹۵۳ برای ماریون نوشت: از وقتی دعا کرده ام که خداوند مرا از وابستگی مطلق به انسانها و اشیا یا شرایط بد رها کند، آنقدر وضعیتم بهتر شده که انگار برای بار دوم، به تجربه ی تحول رسیدم. در آوریل همان سال برای جف نوشت: کم کم دارم می فهمم که ریشه ی همه مشکلاتم، وابستگی مطلق و همیشگی به پرستیژ شخصی، امنیت، وابستگی عاشقانه و انتظار صداقت بوده است. هر وقت در این مسائل مشکلی پیش می آید، افسردگی ایجاد می شود. حالا می فهمم که این وابستگی به انسانها و شرایط، برای دست یافتن به امنیت عاطفی، اشتباهی بزرگ و مخرب است؛ که ما را بدبخت و سیه روز می کند. این میل به وابستگی، این وابستگی شدید به انسانها و موقعیت ها، صداقت مطلق آنها، فقط باعث ایجاد ناسازگاری و کشمکش می شود؛ هم به صورت سطحی و هم به صورت عمقی. ما از افراد و شرایط خواسته هایی داریم، که لاجرم باعث شکست و ناکامی ما می شود. *تنها مجرای امن و مطمئن، وابستگی مطلق به خودِ خداوند است و بس .....* 📚 🎙 🆔 @oftadegan
4_6044000166455809141.mp3
زمان: حجم: 23.6M
📚 قدم چهار و پنج 🎙 امیر با ۱۸ سال هوشیاری 📆  چهارشنبه    ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ 🆔 @oftadegan