eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
204 ویدیو
77 فایل
پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم ارتباط با ادمین : @pardisQom45
مشاهده در ایتا
دانلود
📌انتشار برای اولین بار: دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید 🔹ما در زمینه تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌‌آید؛‌ باید بنشینید روی این مسأله ـ ـ طراحی کنید. ما البته جوان‌های خوش‌فکر متدین داریم؛ افراد به‌دردبخور برای تولید محتواهای اجتماعی داریم؛‌ حوزه‌های علمیه را داریم که دست‌شان در این زمینه واقعا باز است. برخی دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ‌ما به این مسأله احتیاج داریم. 🖊دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙گزارش سریع شماره 13 حکمرانی کشورهای جهان «ترکیه» 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 دریافت گزارش: 📥 yun.ir/9ab4lf ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠 محورهای جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» : 1️⃣ بررسی رابطه نظام ولایت فقیه با فناوری‌های دولت‌گریز با مطالعه موردی بلاکچین (پیوست توضیح) 2️⃣ بررسی فقهی حق گمنامی و حدود آن در اسلام و رابطه آن با هویت‌مندی افراد، موجودیت‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی (پیوست توضیح) 3️⃣ بررسی فلسفی-فقهی مالکیت در فضای مجازی (پیوست توضیح) 4️⃣ بررسی فلسفی-فقهی مالیت در فضای مجازی (پیوست توضیح) 5️⃣ بررسی فقهی-اجتماعی اصل و شیوه‌های ایجاد یا حضور در شبکه‌های اجتماعی با عنایت به همزمانی فرصت‌ها و تهدیدها؛ در سه وضعیت غلبه دشمن، غلبه حکومت اسلامی و موازنه (پیوست توضیح) 6️⃣ بررسی فقهی ارزش‌های اساسی اقتصاد اسلامی در فضای مجازی با مطالعه تطبیقی رمزارز اسلامی (پیوست توضیح) 7️⃣ ملاحظات فلسفی-فقهی هنرهای دیجیتال (Digital art) (پیوست توضیح) 8️⃣ بررسی حدود سیاست‌‌گذاری، مقرره‌گذاری، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری در حکمرانی فضای مجازی از منظر فقهی (پیوست توضیح) 9️⃣ بررسی فقهی حدود و شیوه‌های نظارت بر فضای مجازی با لحاظ لایه‌مندی گروه‌های کاربری در فضای مجازی (پیوست توضیح) 0⃣1️⃣ امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه (پیوست توضیح) 1️⃣1️⃣ اصول و قواعد فقهی حاکم بر تعامل نظام اسلامی با دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌های دیگر در فضای مجازی (پیوست توضیح) 2️⃣1️⃣ بررسی فقهی تزاحم مسئله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی (پیوست توضیح) 3️⃣1️⃣ بررسی حدود فلسفی-اخلاقی-فقهی هوش‌ مصنوعی در اسلام (پیوست توضیح) 4️⃣1️⃣ مقایسه رودیکردهای فقهی (فقه فردی، فقه حکومتی، فقه نظام و...) در مواجهه با مسائل مستحدثه و پدیده‌های نوظهور با مطالعه موردی رمزارز (پیوست توضیح) 5️⃣1️⃣ مقایسه انتقادی نگاه سلبی و ایجابی در رویکردها، حرکت‌ها و رفتارها در مواجهه با فضای مجازی از منظر فلسفه فقه (پیوست توضیح) ⭕️برای توضیح بیشتر محورهای جشنواره بر روی 👈(پیوست توضیح)👉 در انتهای هر محور کلیک کنید. 🔰 ارسال چکیده آثار و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 خواندن مجلات زرد و مطالب نامناسب در اینترنت 🔷 راشد بن معیض العدوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه «طیبه» مدینه منوره در مقاله‌ای اینترنتی در خصوص مجلات زرد و امور حرام در اینترنت می‌نویسد: نگاه کردن و خواندن امور حرام، تأثیرات منفی بر مسلمانان دارد. 🔷 امام جماعت و سخنران مسجد جامع شاهزاده جوهره بنت سعود در حره شرقی مدینه منوره این تأثیرات را اینگونه بر می‌شمرد: 🔷 تأثیر اعتقادی: قوم نوح با پرستیدن بت‌هایی که تنها تصویر بودند، مشرک شدند؛ به همین دلیل کشیدن تصویر و نماز خواندن در مقابل تصاویر موجودات روح‌دار در اسلام نهی شده است. 🔷 تأثیر در عبادت: این تصاویر، مسلمان را از اطاعت خداوند و ادای واجبات به نحو احسن باز می‌دارند. 🔷 تأثیر اخلاقی: اسلام، مسلمانان را به نگاه نکردن به نامحرمان فرا می‌خواند. برای مثال، زن را از توصیف زنی دیگر برای شوهرش نهی کرده است، چراکه این کار مانند نگاه کردن مرد به آن زن است. 🔷 تأثیر اجتماعی: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در اینترنت، موجب از بین رفتن ارتباط بین اعضای خانواده، به‌ویژه زن و شوهر می‌شود. 🔷 تأثیر مالی: پرداخت هزینه برای خریدن مجلات نامناسب یا اشتراک در اینترنت برای اهداف حرام، هدر دادن اموال است. 🔷 تأثیر بر سلامت: نگاه به این نوع موارد حرام، علاوه بر آسیب زدن به چشم، به افکار انسان نیز آسیب می‌رساند. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه استوری | #فضای_مجازی 🔺️ رهبر انقلاب: جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان. 📲 قابل استفاده در استوری اینستاگرام و... 💻 @Khamenei_ir
🌸💠 با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان اولین جشنواره حل مسائل کلیدی سایت هایی برای جستجوی معرفی می‌شود 🌸💠 🔰🔰🔰🔰🔰 http://www.lib.ir/ https://ricest.ac.ir/ https://hawzah.net/fa/Seminar/List http://elmnet.ir/ http://pishine.irandoc.ac.ir/ http://library.ut.ac.ir/ http://www.noormags.ir/ https://www.civilica.com/ http://www.ensani.ir/search.aspx http://payanname.whc.ir/ http://sika.iau.ir/portal/tabid/86/Default.aspx http://lib2.urd.ac.ir/simwebclt/WebAccess/SimwebPortal.dll https://ganj.irandoc.ac.ir ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠عنوان کتاب: وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی رمزارزها در جهان ✍️ نویسندگان: محمود رفیعان و سعید مهدیان 🔹 سال و محل نشر: 1400، دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی 🔹 تعداد صفحات: 311 این کتاب مقدمه ای در باب شناسایی منابع علمی اسلامی درخصوص رمزارزها است. در این اثر تمام آثار پژوهشی که به زبان عربی و انگلیسی نگاشته شده، ملاحظه و خلاصه نگاری شده است و می‌تواند گام مهمی برای پژوهش‌های فقهی تطبیقی پژوهشگران شیعه درخصوص ارزهای رمزپایه باشد. 🔹 این کتاب دارای یک مقدمه و دو فصل می باشد. در بخش مقدمه مباحثی از جمله اهمیت پژوهش، سیرتحقیق، منابع جستجو، موانع و محدودیت ها نگاشته شده است. 🔹در فصل اول، یافته های مربوط به مجموع پژوهش‌ها و نتایج حاصله تبیین شده است، در این فصل رتبه کشورهایی که بیشترین آثار پژوهشی در خصوص رمزارزها را به خود اختصاص داده اند ذکر شده است و علت حکم «بیت کوین» در آثار پژوهشی در سه ساحت جواز، عدم جواز و جواز مشروط بررسی شده است. 🔹در فصل دوم، گزارش مختصری از ۱۳۳ مقاله و کتاب در خصوص رمزارزها به تفکیک آمده است. 📌 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رهبر معظم انقلاب: 📹 قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها در فضای مجازی خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad 🔹 مشروح خبر: 🌐 http://yun.ir/haijm9 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کاری کنید که از منافع و سودها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. 📲 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔵 گفتگو با سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی درباره بایسته‌های حکمرانی در فضای مجازی: 🔷 فضای مجازی و فرصت سوزی تاریخی ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، پیرامون مسئله ، گفتگویی با آقای دکتر عبدالحسین کلانتری، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی انجام داده است. 💡مشروح گفتگو: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47654 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش صدا و سیما از رها شدگی فضای مجازی ✅لزوم نظام مند کردن فضای مجازی و مدیریت آن ✅ بررسی جرم انگاری در فضای مجازی ✅ مبارزه با شبکه قمار و شرط بندی و مقابله با تهاجم فرهنگی در ✅ صیانت از کودکان در فضای مجازی ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠 قابل توجه پژوهشگران و شرکت کنندگان در جشنواره حل مسائل کلیدی ✅بیش از 10 هزار مقاله جدید در بارگذاری شد 🔹 به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، در اسفند‌ماه 1399 بیش از 10 هزار مقالۀ جدید از نشریات معتبر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در پایگاه مجلات تخصصی (نورمگز) بارگذاری و در دسترس پژوهشگران گرامی قرار گرفته است. 🔹 از بین 10 هزار و 995 مقالۀ جدیدِ بارگذاری شده، 8 هزار و 596 مقاله به صورت تصویری و 2 هزار و 399 مقاله به صورت متنی در این پایگاه نمایه‌سازی شده است. 🔹 همچنین افزون بر مقالات نمایه‌سازی شده از نشریات، در اسفند ماه 1399، تصویر 5 هزار و 51 مقاله نیز از همایش‌های معتبر در پایگاه نمایه‌سازی شده است. 🔹 گفتنی است،پایگاه مجلات تخصصی نور، بانک اطلاعاتی تصویری-متنی است که در راستای تسهیل و ترویج امر ، وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در را بر عهده دارد و هم اکنون با ارائه 2066 عنوان مجله و بیش از یک میلیون و 278 هزار مقاله، به عنوان بزرگترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی مورد توجه محققان و داخلی و خارجی می‌باشد. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رهبر انقلاب: آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند میکنند این فضا را. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🌐 نگاهی به دکترین حکمرانی کشورها برای کنترل فضای مجازی ✅ نگاهی به تجربه کشورهای مختلف در کنترل فضای مجاری نشان می دهد که کشورها با توجه به دکترین حکمرانی خود نظام های متفاوتی در کنترل فضای مجازی تعریف کرده اند. 📌 تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی 📥 مشروح خبر دریافت اینفوگرافی با کیفیت اصلی: 🌐 yun.ir/d52uo7 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔔 فراخوان بیست و سومین همایش 🔻 شرایط شرکت در همايش: ✔️حوزوی بودن پديدآورندگان آثار؛ ✔️ کتاب‌هایی که چاپ اول آنها در سال 1399 شمسی (1440 تا 1441قمری یا 2018 تا 2019 میلادی) باشد ✔️پایان‌نامه‌های (دکتری) که در سال 1399 دفاع شده باشد. ✅ فضای مجازی یکی از این فراخوان می باشد. 📌 مهلت ارسال آثار: پایان‌ خردادماه 1400 👈سامانه ثبت‌نام: http://www.ketabehowzeh.ir ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✍ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی @harahmati ♦️ما و کلاب هاوس: با فرزندان جدید خانواده شبکه های اجتماعی چگونه رفتار کنیم؟ ✅ «کلاب هاوس» را می توان جدیدترین عضو خانواده رو به ازدیاد دانست. فراگیر شدن این شبکه در کشورمان فرصت مناسبی است برای بررسی یک موضوع بنیادین درباره شبکه های اجتماعی، یعنی «چگونگی مواجهه با شبکه های جدید». البته در این جا مقصود بیشتر شبکه های غیرایرانی است. در این جا به طور مختصر و بیشتر از منظر ارتباط با اخلاق، چند نکته بیان می شود. با توجه به تجارب پیشین درباره پلتفرم هایی چون تلگرام، یوتیوب، اینستاگرام، و فیس بوک ، به نظر می رسد مواجهه «واقع بینانه» و «موثر» با شبکه های جدید از قبیل کلاب هاوس مستلزم توجه به چند نکته است: 🔻 1. شناخت فلسفه وجودی شبکه های جدید: هر پلتفرم جدیدی که پا به میدان می گذارد بر اساس محاسبات و بررسی های قبلی و برای «پرکردن یک جای خالی» و «برآورده کردن یک نیاز» طراحی شده است. کلاب هاوس هم از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در مواجهه با شبکه های جدید بایستی این نیازها را بشناسیم، از منظر اخلاقی بررسی کنیم و برای برآورده کردن آنها تلاش کنیم تا مخاطبان از روی اختیار، استفاده از پلتفرم های داخلی را ترجیح دهند. 🔻 2. توجه به کارکردهای دوگانه (خوب و بد) شبکه ها: هر پلتفرمی از منظر اخلاقی کارکردهای مثبتی دارد و کارکردهای منفی. داشتن نگاه یکسر بدبینانه و تمرکز بر نکات منفی و غفلت یا تغافل از کارکردهای مثبت (و برعکس) موجب می شود که در شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه» شبکه ها دچار خطا شویم و طبیعتا راهکارها و سیاستگذاری هایی هم که ارایه می کنیم از سوی مخاطبان استقبال نشود. مثلا اگر فقط بر محتوای هرزه نگارانه در ایسنتاگرام و یوتیوب و کلاب هاوس انگشت بگذاریم کاربری که به چشم خود کارکردهای خوب این شبکه ها مثل گفت وگوها و مباحث علمی و راه اندازی کسب و کار را می بیند با ما همراهی و همدلی نخواهد کرد و راهکارها و هشدارهای ما را نخواهد پذیرفت (هرچند به واقع درست باشد). 🔻 3. آسیب شناسی و درس آموزی از تجارب گذشته: باید بررسی شود که نوع مواجهه ای که تاکنون از سوی «نهادهای حاکمیتی« و »شهروندان« با شبکه های اجتماعی پیشین انجام شده اولا در چه مواردی و تا چه اندازه از نظر اخلاقی قابل دفاع بوده، ثانیا این رویکردها چه پیامدهای درست یا نادرست اخلاقی را در پی داشته است. 🔻 4. تقدم و تمرکز بر کارهای ایجابی: با ورود هر پلتفرم جدید به کشورمان چنانچه از ابتدا رویکردهای سلبی از قبیل به عنوان یک «اولویت» در نظر گرفته شود، و به فعالیت های ایجابی از قبیل رشد اخلاقی کاربران، افزایش سواد رسانه ای آنها و آگاهی بخشی نسبت به فضائل و رذائل اخلاقی هر شبکه و چگونگی زیست اخلاقی در آنها غفلت شود، این کار: اولا موجب تضعیف همفکری، همدلی، و همراهی کاربران با نهادهای مسوول می شود، ثانیا با فراگیر شدن استفاده از فیلترشکن ها و VPNها و با ورود فناوری های جدید که زمینه دسترسی به اینترنت بدون فیلترینگ را فراهم می کند، تلاش برای مسدودسازی به نتیجه موثر منتهی نمی شود، ثالثا دور زدن فیلترینگ موجب نقض قانون از سوی شهروندان می شود که کاری غیراخلاقی است. بگذریم از این که استفاده از فیلترشکن ها خود مشکلات اخلاقی دیگری را به دنبال دارد، رابعا موجب کاهش حضور افراد اخلاق گرا در شبکه های جدید و کاهش تاثیرگذاری آنها می شود، البته آنچه گفته شد به معنای مخالفت با فیلترینگ کلی و عدم برخورد با افراد اخلاق گریز در شبکه ها نیست، که در جای خود لازم و ضروری است. 🔻 5. راه اندازی پلتفرم های داخلیِ مفید، موثر و رقابت پذیر: ساخت شبکه هایی که حاصل تلاش علمی برنامه نویسان کشورمان باشد کاری ارزشمند است ولی با توجه به تجارب گذشته زمانی تاثیرگذار است و مورد استقبال عمومی قرار می گیرد که اولا طبق قانون «رقابت و مزیت سازی» از نظر کیفیت خدمات و امکانات مساوی یا بهتر از نمونه های خارجی باشد، ثانیا تشویق و ترغیب به استفاده از آنها بیشتر متکی به افزایش کیفیت خدمات و «جلب اعتماد» کاربران باشد تا ممانعت از دسترسی به نمونه های خارجی. ✅ دنیای امروز دنیای «رقابت» پلتفرم هاست و هر کدام که قوی تر و کارآمدتر بود به طور طبیعی از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار می گیرد و طبیعتا تاثیرات خوب و بد اخلاقی خود را خواهد داشت. هنوز کلاب هاوس پا نگرفته شبکه توییتر ظاهرا سیستم صوتی خود را با نام Space راه اندازی کرده، تلگرام هم اخیرا امکان برگزاری لایوهای صوتی رابه امکانات خود افزوده است، شبکه لینکدین هم در حال اقدام در این زمینه است (عصر ایران، 12 فروردین 1400، کد خبر: 777200). بنابراین، زمان شناسی، تسریع در اقدام، و مزیت سازی موجب پیشگامی و افزایش تاثیرگذاری اخلاقی شبکه ها خواهد شد. 18 فروردین 1400 @oisc_majazi
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad 🔹 مشروح خبر: 🌐 http://yun.ir/haijm9 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💢بررسی فقهی استفاده از در ایران ✔️گزارش سیاستی بررسی فقهی استفاده از کیف پول الکترونیک در ایران از سوی پژوهشکده پولی و بانکی منتشر شد🔻 🔹 نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد عدم تعیین نوع قرارداد، شبهات شرعی متعددی از جمله عدم قصد صحیح، اکل مال به باطل و غرر را مطرح می‌کند و امکان پرداخت سود را به دلیل مواجهه با شبهه سلب می‌نماید. از این رو، در فرایند استفاده از کیف الکترونیک پول، پرداخت هرگونه وجه اضافه‌ای در قالب سود، پاداش، کش‌بک یا تخفیف به کاربران با شبهه ربا مواجهه خواهد شد. در این گزارش، برای تعیین قرارداد پایه، مدل فقهی قرض به همراه سه مدل دیگر شامل، ، ، و پیشنهاد داده شده و چالش ربا در هر یک از آن‌ها بررسی شده است. نتایج نشان‌‌ می‌‌دهد، قرارداد وکالت با در نظر گرفتن شاخص‌های شرعی همچون کاربردپذیری آسان، و امکان قصد آسان، فقدان شبهه ربا، عدم محدودیت در دامنه تصرفات، امکان پرداخت سود، پاداش و تخفیف به کاربران و تعلق سهمی از سود به راهبران، می‌تواند مناسب‌ترین قرارداد به‌منظور تعیین چارچوب قراردادی کیف الکترونیک پول (باز و بسته) به حساب ‌آید. 👈 دریافت گزارش: https://b2n.ir/q39822 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
: یادداشت‌هایی در باب فضای مجازی و انتخابات 💡دسترسی به مجموعه یادداشت: 🌐 yun.ir/tuo29 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 اپلیکیشن «الإیمان» برای معرفی اسلام به غیر مسلمانان 🔷 نائب رئیس انجمن خیریه النجاة، دکتر جمال الشطی اظهار داشت: کمیتۀ تبلیغ الکترونیک، اپلیکیشنی به زبان انگلیسی به نام «الإیمان» (The Faith) طراحی کرده است. هدف از ساخت این اپلیکیشن، پاسخگویی به سوالات غیر مسلمانان دربارۀ اسلام و جهانی بودن آن نسبت به سایر ادیان است. 🔷 وی توضیح داد: سایت این اپلیکیشن، مخصوص رساندن پیام اسلام به زبان انگلیسی، بر اساس نگاه عدالت‌گرایانۀ اسلام و با تمسک به درک صحیح از آن بر اساس اعتقادات اهل سنت است. ويژگی ممتاز این اپلیکیشن، تنوع و کامل بودن آن است. 📡 الدعوه الإلکترونيه ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙گزارش سریع شماره 15 حکمرانی کشورهای جهان «هند» 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡دریافت گزارش: 🌐 yun.ir/f1tfg4 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
با عرض پوزش، به اطلاع می رساند به دلیل کسالتی که برای سخنران نشست، دکتر کلانتری، اتفاق افتاده این نشست به زمان دیگری موکول می شود که به اطلاع شما خواهد رسید. از خداوند برای ایشان و همه بیماران, صحت و عافیت مسألت داریم. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.38M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi