eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
224 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
👌 دیدار و گفتگو با طلاب و فضلای مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان(مشکات) درباره ایده مدرسه اقامه/ مدارس علمیه فعلی توان اقامه دین را در طلبه ایجاد نمی کند/۲۵ شهریور ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
الگوی مواجهه با اسناد بین المللی گزارش راهبردی.pdf
8.86M
👌 گزارش کارشناسی با موضوع الگوی مواجهه با اسناد بین المللی به هویت شیعی/۵۴ صفحه https://eitaa.com/olgou4
✍تسلط بر چرخه تحریک فکر؛ اولین لازمه اقامه دین ..بهترین نوع مدیریت، مدیریت مبتنی بر تحریک فکر مخاطبین است. بر اساس استظهار فقهی برای تحقق این نوع از مدیریت به ترتیب چهار نوع فعالیت شامل ۱- مدیریت خبر ۲-مدیریت تضارب ۳- مدیریت کتابت و ۴- مدیریت نمونه سازی توصیه می شود. بدون تسلط به فرآیند چرخه تحریک فکر مجبور به استفاده از مدیریت آئین نامه ای و جبری خواهیم بود و اقامه دین را از دست می دهیم... حجت الاسلام علی کشوری- جلسه دهم دوره اول فقه العلم- ۳۰ شهریور ۱۳۹۷- مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان https://eitaa.com/olgou4
👌متن کامل گزارش شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره ماهیت اسناد بین المللی و چگونگی مواجهه با این اسناد http://nro-di.blog.ir/1397/07/11 https://eitaa.com/olgou4
👌 نمودار مباحث الگوی جدید نگهبانی از نظام برای مواجهه با هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مباحثات
به فضل الهی در این کانال فایل صوتی و فایل pdf درس گفتارهای مرتبط با اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی مانند دوره های بحثی مدیریت شهری، برنامه ریزی، گزارش راهبردی، آموزش و پرورش آینده، فقه البیان و..... منتشر خواهد شد. ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۷ @d_olgou4
👌گفتگو با مهندس محسن غفاری مدیر عامل محترم ایتا درباره ۱- مبانی نظری ارتباطات و رسانه ۲- الگوی نشر و تحلیل پیام ۳- تغییر در نرم افزار شبکه های اجتماعی به غرض ارتقای تحریک فکر / قم ۱۲مهر ۱۳۹۷ @olgou4
👌 دیدار و گفتگو با فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه محترم خدابنده درباره ماهیت و چگونگی مواجهه با اسناد بین المللی/ شهرستان خدابنده ۱۳ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
⚡️مبنای ارزش گزاری غذا و ارائه الگوی تغذیه تأثیر بر متابولیسم است یا تأثیر بر قلب؟! 👌علاوه بر امنیت غذائی باید به دنبال تحقق سلامت غذا هم باشیم. حال سؤال اساسی این است که بر اساس چه شاخصی غذا را سالم اعلام کنیم؟ مشهور اطباء فعلی تأثیر غذا بر متابولیسم را مبنای ارزیابی قرار می دهند. تفسیر ارزش غذا به تأثیرش در متابولیسم بازگردانده می شود.... 👌لکن در طب اسلامی ارزش غذا را به تأثیرش بر چهار امر مزاج، خون، نفس و قلب باز می گردانیم و مبتنی بر این نگاه به تبیین الگوهای غذائی متفاوت برای افراد مختلف می پردازیم. به عنوان مثال باید بحث کرد که غذا ها در تقویت قلب چه نقشی ایفاء می کنند و یا باید تأثیر غذا بر مزاج را مباحثه کرد و..... 👌البته باید مراد از این چهار بخش را استظهاری و فقهی مباحثه کنیم و همینجا باید بگوئیم که مراد از قلب در ادبیات وحی، بخش میزبان عقل و محل پیدایش احساس و تصمیم و در یک جمله بخش اصلی فطرت انسان است. 👌به عنوان مثال مصرف برخی از میوه ها قلب را تقویت می کند و تقویت قلب تردید در تصمیم گیری را از بین می برد. در مباحثات تفصیلی طب اسلامی این دو مبنا را با یکدیگر بیشتر مقایسه می کنم.. حجت الاسلام علی کشوری- نشست مقدماتی نظام مقایسه طب اسلامی و طب مدرن -قم ۱۴ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
⚡️معنای تکاملی در وثوق صدور چیست؟! 👌برای تبیین معنای تکاملی وثوق صدور آن را با معنای وثوق سندی مقایسه می کنم. 👌لغت ناظر بر افتتاح در وثوق سندی، کلمه سند است؛ که الزاما باید تمام افراد حاضر در سند یک حدیث، دارای توثیق-از طرق مختلف - باشند. 👌لکن در معنای تکاملی از وثوق صدوری لغت افتتاح نقش حدیث در فرآیند هدایت -از ابتدا تا خاتمه- است. تبیین کمک یک حدیث ضعیف السند در تکمیل معنائی هدایت، خود دلیلی بر اطمینان به حدیث و رفع داعی جعل است. 👌در ادامه مباحثات رجالی ساختار مطالب مورد نیاز برای لغت افتتاح را به صورت استظهاری و فقهی شرح می دهم، تا حیث ارتباط با لغت افتتاح به بلای ذوق و بلای رأی‌ و بلای قیاس مبتلا نشود. 👌شایان ذکر است که در معنای فعلی وثوق صدوری لغت افتتاح برای فهم صدور "جبران ضعف سند" به وسیله نظامی از قرائن مانند شهرت فتوائی و متانت متن و... تلقی شده است؛ که این معنا در واقع همان معنای لغت افتتاح در مبنای وثوق سندی است. حجت الاسلام علی کشوری- کار گروه پژوهش با موضوع تبیین مبنای رجالی فقه هدایت- شهر قیدار ۱۳ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
مدرسه علامه کلباسی اصفهان(مشکات) ۲۵-۶-۱۳۹۷.mp3
13.36M
👌 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان(مشکات) درباره آینده حوزه های علمیه (مدرسه اقامه)/۲۵ شهریور ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
خبر نظام مقايسه.wav
6.14M
👌 گزارش رادیو درباره نشست مقدماتی نظام مقایسه طب اسلامی و طب مدرن- قم ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ @radioolgou
⚡️ دوره جدید مباحثات آموزش و پرورش آینده بسم الله الرحمن الرحیم احتراما به اطلاع می رساند که دوره جدید مباحثات "آموزش و پرورش آینده" بعد از ایام هدایت آفرین اربعین برگزار می گردد. این دوره بحثی ان شاءالله در شهر سبزوار برگزار خواهد شد. کارگروه پژوهش دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی حجت الاسلام با شبکه قرآن درباره / شورای فقهی بانک مرکزی یک شورای زینتی است ۹۷/۰۷/۱۴ @talabegitaejtehad
⚡️⚡️حکایت علم غیر نافع / چرا بازار کار ایران را سازمان بین المللی کار ارزیابی می کند؟! 👌با اینکه یکی از مهمترین ابواب فقهی حوزه، مکاسب است و طلاب و فضلای حوزه در این موضوع دقت های فراوانی دارند؛ ولی بازار کار ایران با شاخص های سازمان بین المللی کار(iLO) و در چارچوب بیانیه فیلادلفیا(مصوب ۱۹۴۴) ارزیابی و اصلاح می شود؟!!! 👌شغل و نوع کسب جزء زیر ساخت های اصلی هدایت و علوم نافع محسوب می شود ؛ولی چرا فقهایی که مکاسب می گویند انگیزه و قدرت مدیریت مشاغل و بازار کار را ندارند؟! در شرایط فعلی آمارشناسان و کار آفرینان با تعاریف و شاخصه های معیوبشان بازار کار ایران را معماری می کنند... 👌سازمان بین المللی کار تعاریفی مانند: اشتغال ناقص، اشتغال ناقص زمانی و اشتغال ناکافی و بیکار ارائه داده اند. به عنوان مثال گفته اند که بیکار کسی است که در هفته مرجع آمار گیری حتی یک ساعت هم شاغل نباشد و یا سایر تعاریف..... آیا حوزه میان این وضعیت و تعاریف فقهی موظف به "نظام مقایسه" است یا خیر؟ 👌سؤال اصلی این است که آیا این تعاریف در حوزه بررسی شود یا خیر؟! در فقه المکاسبی که ارائه می نمائیم تعاریف فعلی را با تعاریف فقهی مقایسه می کنیم. تعاریفی مانند انواع اشتغال ،گروه‌های شغلی، موقعیت شغلی، نرخ‌های اشتغال و... را بررسی می کنیم. استظهار فقهی به ما می گوید که شغل دارای ۹ دسته ویژگی است که مهمترینش طبقه بندی مشاغل از نظر دین و نحوه تبادل و معامله صاحبان مشاغل و مردم است..... حجت الاسلام علی کشوری- نشست مقدماتی نظام مقایسه تعاریف و شاخصه های سازمان بین المللی کار و فقه المکاسب -قم ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
⚡️دوره مباحثاتی الگوی تنظیم و تحلیل خبر؛ به زودی بسم الله الرحمن الرحیم احتراما به اطلاع می رساند -به فضل الهی- دوره اول مباحثات الگوی تنظیم و تحلیل خبر در اسفند ماه امسال (۱۳۹۷) در شهر قم برگزار می گردد. در این دوره بحثی به سه سؤال محوری شامل: ۱- تاثیر الگوهای ارتباطی جدید بر روابط انسانی چیست؟ ۲- انتخاب سؤال و گزینش اطلاع و دعوت از کارشناس در وضعیت فعلی و مطلوب تابع چه عواملی بررسی می شود؟ و ۳- چگونه نرم افزار های رسانه ای را تابع وضعیت مطلوب باز تعریف کنیم؟ پرداخته خواهد شد. کار گروه پژوهش-قم ۱۸ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
👌 تبیین اجمالی الگوی جدید نگهبانی از نظام/ برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف/ هم اکنون @olgou4
👌 متن کامل گفتگوی حجت الاسلام علی کشوری با برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف درباره الگوی جدید نگهبانی از نظام + pdf/ پنج شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۷ http://nro-di.blog.ir/1397/07/20 https://eitaa.com/olgou4
radiomaaref 97-07-19.mp3
6.75M
🔊بشنوید: تبیین اجمالی الگوی جدید نگهبانی از نظام/ برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ @radioolgou
👌 سلطانیه و گنبد معروفش یادآور تلاشهای جمال الدین بن مطهر حلّی (علّامه حلّی) برای گسترش تشیع در ایران است/ اولجایتو حاکم ایلخانی (۶۸۰ - ۷۱۶ق) با منطق قوی علامه شیعه شد...
⚡️ اظهار نظر کارشناسی درباره اسناد بین المللی، بانک مرکزی و تراریخته... بسم الله الرحمن الرحیم احتراما به اطلاع مراکز پژوهشی و نخبگان محترم و مراکز دولتی می رساند که شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای بهتر شدن فضای تصمیم سازی و تفکر در روزهای اخیر درباره سه موضوع ۱- الگوی جدید نگهبانی از نظام(نحوه مواجهه با اسناد بین المللی)، ۲- باز شناسی ماهیت بانک مرکزی و ۳- بررسی ابعاد مختلف مسئله تراریخته اظهار نظر کارشناسی خود (پیشخوان نشست) را منتشر کرده است. کمیته تدوین ۲۰ مهر ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
👌 مرقد مطهر حضرت قیدار ابن اسماعیل ابن ابراهیم علیه السلام/ جد سی ام پیامبر خاتم / شهر قیدار در استان زنجان https://eitaa.com/olgou4
⚡️⚡️طبقه بندی مباحثات حکومتی در حوزه علمیه قم.. 👌 در یک تقسیم بندی کلی مباحثات حوزوی درباره حکومت را به چند دسته تقسیم می کنم... 👌دسته اول مباحثات با موضوع اصل حجیت حکومت است؛ که هر کس بر اساس مبنائی به مسئله حکومت پرداخته است، برخی هنوز حکومت فقیه را عقلائی می دانند و برخی دیگر از باب سعه در امور حسبه و برخی دیگر با استناد به برخی از روایات و آیات مانند مقوله مقبوله عمر بن حنظله و... به این موضوع پرداخته اند؛ ما هم در مباحثات، حکومت را لازمه گسترش هدایت می دانیم؛ که بدون آن امکان پردازش زیرساخت های غیر بیانی هدایت فراهم نمی آید و حتی در مواردی بیان هم بدون حکومت به تقیه و تنزل مبتلا می شود. حکومت را لازمه تحقق هدایت می دانیم و از نظر ما ادله پذیرش و ضرورت هدایت به حکومت هم ترشح می کند.. 👌دسته دوم مباحثات مرتبط با حکومت به بیان پیشنهادهای فقهی و کلی برای تبیین وظایف حکومتی فرد اختصاص دارد. در این دسته از مباحثات حوزه تکلیف فرد در قبال حکومت را در مصادیق مختلف تبیین می کند و مثلا فتوای جهاد می دهد و یا حضور در انتخابات را برای فرد واجب می کند و یا پذیرش یک کنوانسیون را منع می کنند و.... در این دسته از مباحثات برنامه ریزی و نظام سازی امری عقلائی و عرفی است. این دسته از مباحثات به تحول در مبانی فقاهت برای حمایت فکری از حکومت ختم نمی شود. 👌دسته سوم مباحثات حوزوی درباره حکومت موضوعش مقایسه نظم اجتماعی دینی و نظم غربی است. در این دسته از مباحثات حوزوی، فرد تحت تاثیر نظم اجتماعی مانند نظم آموزشی، نظم اقتصادی، نظم قانونی، نظم سیاسی و... تصویر می شود. دسته سوم مباحثات اشکالش به دسته دوم مباحثات این است که چرا مدیریت نظم اجتماعی را به کارشناسی های غیر دینی تفویض کنیم و شأنی برای دین در حوزه ایجاد نظم جامعه قائل نباشیم؟!... مبتنی بر این دیدگاه با اتکاء به قواعد اصولی فعلی مانند مجموعه قواعد لفظیه نمی توان چگونگی ایجاد نظم را از دین استنباط کرد.. 👌مباحث مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی در دسته سوم طبقه بندی می شود. در این مباحث نظم را تابعی از عمق و گسترده هدایت می دانیم و اصول دستیابی به استنباطهای مرتبط با نظم اجتماعی را در بحث می کنیم... حجت الاسلام علی کشوری/ قم ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
⚡️⚡️ یادداشت: چرا با توسعه غربی مخالف هستیم؟/ چرا و چگونه نظام برنامه ریزی فعلی به توسعه محرومیت در کشور کمک می کند؟! http://nro-di.blog.ir/1397/07/22 https://eitaa.com/olgou4