ساختار جدید خدمات دستگاههای اجرایی براساس نظریه تنظیمکننده روابط انسانی.pdf
10.45M
🗞 اولین گزارش راهبردی با موضوع «ساختار جدید خدمات دستگاههای اجرایی» ۲۷۰ صفحه
❓ با استناد به ۲۴۳ آیه و روایت
❓ توصیه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به سازمان امور استخدامی کشور
❓مراحل تحول در سازمان امور استخدامی کشور کدام است؟
#ساختار_جدید_خدمات_دولتی
#خدمات_غیر_متمرکز
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ آیت الله خامنهای: تکفیر نکنید، غصه نخورید، عصای موسی را بیاورید
🔹آنقدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواسجذبکن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمهها به اینجا میآید؛ نمیشود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً #عزا بگیریم و #جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند
🔹شما خیال میکنید روزی که شبهه ابنکمونه را رفع میکردند، به صرف اینکه کسی شبهه ابنکمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر میکردند؟ مگر میشود مردم را بیخودی #تکفیر کرد؟ مگر میشود هرکس #حرف_جدیدی زد، بگوییم: «شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید»، با نگفتن که مشکل حل نمیشود
🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادیها را نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر(ص) نقل میکند: قالوا ساحر او مجنون، قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست
🔹همه ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و استوار باشد و آن را با #زبان_مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند، دل خوش دار»، دیگر غصه نخورید؛ معجزه را به میدان بیاورید؛ سحر به خودی خود جمع خواهد شد و آن عِصىّ و حبالشان را خواهد خورد و برد. مهم این است که ما این ید بیضا را از جَیبمان بیرون بیاوریم و نشان بدهیم؛ مهم این است که ما این #عصای_موسوی را بیندازیم؛ این ابتکار لازم دارد
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596
#تعطیلی_شنبه
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad
⚡️گزارشی از فضای نظام مقایسه در فقه البیان/ فقه البیان ۱۲ حوزه مقایسه ای برای آیات و روایات مرتبط با بیان را به طلبه پیشنهاد می کند!
👌مباحث فقهی، بی بدیل و بسیار عمیق فقه البیان -علاوه بر مقایسه با قواعد ممهده رسائل و کفایة الاصول- با مجموعه ای از بدعت های پوزیتویستی معاصر در حوزه های مختلف مقایسه می شود. فهرستی از نظریات پوزیتویستی و یونانی و عرفی قابل مقایسه با ابواب مختلف فقه البیان به شرح زیر است:
👌 مباحث بخش مقدماتی فقه البیان با موضوع "تبیین ویژگی های بیان شارع در بیان شارع" با مباحث بسیار معیوب فلسفه زبان -خصوصاً ایده معیوب بازی های زبانی ویتگنشتاین- مقایسه می شود. ویتگنشتاین به نوعی مطابقت زبان با واقعیت و ضرورت وضوح مفاهیم در تخاطب را انکار می کند!! بخش ویژگی های بیان شارع در فقه البیان به تبیین یازده ویژگی بیان شارع از جمله: ۱- بیان حقایق با استفاده از یک زبان تأسیسی و اعطایی، ۲- علمی بودن بیان شارع، ۳- جامع بودن و غیر بخشی بودن بیان شارع ۴- هماهنگی حداکثری اجزای بیان شارع و... می پردازد. فقه البیان برای اولین بار با نگاهی اجتهادی در موضوع ویژگی های بیان شارع از شارع، استنطاقی تفصیلی را در حوزه زبان شناسی انجام داده است.
👌مباحث بخش "بیان اجمالی شارع" دارای دو قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل و بیان مبتنی بر مُکث است. مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل" به تبیین تفصیلی مسئله تأمل و تفکر از منظر شارع می پردازد و مفاهیم آن با ابزارهای جلوگیری از خطای فکر در منطق صوری ارسطوئی مقایسه می شود.(خطای در تفکر امری چندجانبه و غیر موصوف در منطق صوری است.) همچنین مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث" با مباحث معیوب آناتومی داستان (جان تروبی) مقایسه می شود. مراحل بیان معرفت آفرین و بعث آفرین و تولید کننده حرکت را در قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث شرح داده ایم و آن را با ۲۲ مرحله داستان نویسی در کتاب آناتومی داستان مقایسه می کنیم. مفهوم و مراحل درام نویسی و داستان نویسی، مهمترین بدعت عصر مدرنیته در حوزه روایت محسوب می شود. برای مقابله با چارچوب های بسیار غلط درام نویسی، فهم و ترویج "قرائت مُکْث پایه" را به نخبگان هنری توصیه کرده ایم.
👌مباحث بخش "بیان تفصیلی شارع" دارای شش قاعده اصولی ۱- بیان مبتنی بر مقایسه، ۲- بیان مبتنی رفق، ۳- بیان مبتنی بر منزلت، ۴- بیان مبتنی بر انفتاح، ۵- بیان مبتنی بر سیاق و ۶- بیان مبتنی بر کمیت است. هر کدام از این قواعد اصولی با یک ایده و نظریه معیوب پوزیتویستی مقایسه می شود. مباحث ۱- "قاعده اصولی بیان مبتنی بر مقایسه" را با مباحث نظم اجتماعی در جامعه شناسی -خصوصاً نظام اجتماعی گیدنز- مقایسه می کنیم. (فقه البیان نظام مقایسه را رکن بسيار مهمي در نظم اختیاری می داند.) مباحث ۲- "قاعده اصولی بیان مبتنی بر رفق" با بخشی از مباحث روانشناسی شخصیت مقایسه می شود. ۳- مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر منزلت" با اصول طراحی شهر و طرح های تفصیلی در شهر مقایسه می شود. ٤- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر انفتاح" با مدل های آینده پژوهی مقایسه می شود. ٥- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر سیاق" با ادبیات عرب مقایسه می شود. ٦- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر کمیت" با مباحث فلسفه ریاضی مقایسه می شود.
👌در سرفصل چگونگی گزینش کلام -که ذیل "قاعده اصولی بیان مبتنی بر ظرفیت" تبیین می شود- چگونگی جمع کردن میان ظرفیت دریافت و فهم افراد و بیان حقیقت تبیین می شود و تصور ذبح حقیقت به بهانه فقدان ظرفیت مخاطب را به چالش می کشد!
👌 جمع بندی کلام: در دوره جدید مباحث فقه البیان ۱۲ حوزه نظام مقایسه تعریف کرده ایم و تصویری تفصیلی از ارتقای روش تحقیق و قواعد ممهده در ذهن طلبه را قصد می کنیم. (بعون الله)
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - گزارشی اجمالی از تطبیق قاعده اصولی بیان مبتنی بر مقایسه بر مباحث فقه البیان - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#قواعد_اصولی_فقه_البیان
#قاعده_اصولی_نظام_مقایسه
#تکامل_حجیت
https://eitaa.com/olgou4
🗞 پیام تسلیت حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) به مناسبت درگذشت شهادت گونه آیت اللّه رئیسی.
❓مجموعه ای از اقدامات تمدنی در دولت آیت الله رئیسی پایه گذاری شد.
🗞متن کامل پیام تسلیت:
https://m-hedayat.blog.ir/1403/02/31
#پیام_تسلیت
#تمدن_اسلامی
#رئيسی
https://eitaa.com/olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ معرفی ارائه دهندگان، سخنرانان ویژه و هیئت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم / ۳ خرد
✅
❓بحول الله و قوته برای نقد مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و ترویج مفاهیم مترقی الگوی پیشرفت اسلامی قیام خواهیم کرد. / پنجشنبه از ساعت ۷/۳۰ دقیقه در شهر قم
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی: باب گفتگو درباره تمدن اسلامی و الگوی پیشرفت اسلامی در کشور باز شده است.
https://virasty.com/RezaEzzatZamani/1716318688940579449
✅ اطلاعیه دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی:
https://eitaa.com/olgou4/6424
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در مسجد جمکران در حال برگزاری است/ این اجلاسیه به تحلیل ۷ مسئله تمدنی می پردازد...
❓اخبار تکمیلی به زودی منتشر می شود
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ در مسجد جمکران برگزار گردید. (به فضل الهی)
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ جلسه هماهنگی هئیت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / مسجد جمکران - پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ساعت ۷ صبح
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
حضور آیت اللّه دژاکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی مسجد جمکران - پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش سیمای قم از دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی - پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
radiomaaref0303041100موزیک.mp3
2.35M
🎙 گزارش رادیو معارف از دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / ۴خرداد ۱۴۰۳
❓اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی به مسئله تمدن اسلامی و حل مشکلات مردم نگاهی جامع دارد و ۹ گروه مسئله را پیگیری می کند.
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ ادامه تجربه رئیسی....
❓برای تحقق تمدن اسلامی و حل مشکلات مردم نیازمند اطلاعات فقهی بالا هستیم...
❓ با اجرای سند 2030 تمدن اسلامی محقق نمی شود و فاصله طبقاتی تعمیق می شود...
❓به کسی که قدرت تمیز کارشناسی توسعه غربی از کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی را ندارد؛ اعتماد نکنیم!
#انتخاب_درست
#فقه_نظام
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
📷 گزارش تصویری دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / پنجشنبه ۳خرداد ۱۴۰۳ / قسمت اول
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
📷 گزارش تصویری دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / پنجشنبه ۳خرداد ۱۴۰۳ / قسمت دوم
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4