eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
119 ویدیو
218 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️مفهوم اصلی پیشرفت تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه است! @olgou4
👌۹ پرسشی که فقیه فقه نظام از خود می پرسد؛ کدام است؟! ❓فقه البیان (قواعد اصولی فقه نظام) در یک نگاه! ❓آیا با صرف نظر کردن از این ۹ پرسش؛ می توانید تصوری صحیح از نظام سازی داشته باشید؟! @olgou4
⚡️انعکاس زیرساختی در فقه نظام چیست؟! 👌یکی از بحث های فقهی مهم در فقه نظام، تبیین ارتباط و انعکاس زیرساخت های نه گانه هدایت در یکدیگر است. همانطور که قبلاً گفته ایم: تلقی صحیح و فقهی از ۹ مسئله ۱-امامت، ۲-تزکیه، ۳-علم، ۴-بیان، ۵-نظم، ۶-فرقان، ۷-عبرت، ۸-مکاسب و ۹-نفی سبیل زیرساخت های اصلی هدایت محسوب می شوند(بر اساس تتبع فقهی) و هر کدام از این زیر ساخت های مهم؛ علاوه بر بحث های درونی آثاری بر سایر زیر ساخت ها دارند. 👌به عنوان مثال: مسئله امامت، مدیریت تحقق همه زیرساخت های دیگر را به عهده دارد. مسئله تزکیه، آماده سازی فرد برای پذیرش و درونی سازی سایر زیر ساخت ها را متکفل است. مسئله علم به دنبال توصیف سایر زیر ساخت ها و البته توصیف مسائل مرتبط با علم است. مسئله بیان، کیفیت تفاهم و انتقال مفاهیم زیرساختی را تبیین می کند. مسئله فرقان، ارزیابی سایر زیرساخت ها و چیستی شاخص های ارزیابی را بحث می کند. مسئله عبرت، تجربه های منفی و مثبت درباره زیرساخت ها را برجسته سازی می کند. مسئله نظم، زاییده تحقق سایر زیر ساخت ها است و توصیف نظم بدون تصور این زیر ساخت ها ممکن نیست. مسئله مکاسب، خروجی همه زیرساخت‌های دیگر محسوب می شود و مسئله نفی سبیل به عنوان سپر و حفاظت از سایر زیر ساخت ها تلقی می شود. 👌فهم کارکردهای درونی زیر ساخت ها و فهم تاثیر زیرساخت ها بر یکدیگر، اساس نظام فکری فقهی محسوب می شود و می توان آن را با نظام فکری فلسفی مقایسه کرد. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین معنای انعکاس زیرساختی در فقه نظام - بامداد شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - قم مبارک @olgou4
⚡️تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه، کارکرد نهادی هم دارد و در واقع مسائل موضوعِ ساختارها را حل و فصل می کند. @olgou4
⚡️چند جمله با وزیر محترم اقتصاد: ❓در الگوی پیشرفت اسلامی: همه طرح ها را بر اساس مفهوم نظم اختیاری و احترام به اختیار مردم می سنجیم. ❓هر طرحی که "جامعه جبری" ایجاد کند و "کنترل حداکثری" را به زندگی مردم تحمیل کند؛ همان توسعه غربی و اجرای سند توسعه پایدار2030 در کشور است. (الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تحقق نظم غیر متمرکز است!) ❓آیا کنترل حداکثری مردم با شعار مردمی کردن دولت در تعارض نیست؟! به بهانه مبارزه با قاچاق، شعار اصلی انقلاب را ذبح نکنید! ❓وقتی نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی را برای کارشناسان و مدیران خود برگزار نمی کنید؛ در نهایت ایده های سازمان ملل و توسعه غربی را در کشور اسلام پیاده خواهید نمود! (کارشناسان مقلد، بزرگترین خطر برای جمهوری اسلامی هستند) @olgou4
⚡️مفاهیم پایه و برنامه های دولت مردمی کدام است؟ 👌دولت مردمی را به دولت زمینه ساز برای دستیابی به تولید و خدمات غیر متمرکز تعریف کرده ایم. به عبارت دیگر مهمترین وظیفه دولت تامین زیرساخت برای دستیابی حداکثری به تولید و خدمات غیرمتمرکز است. (تعریف) 👌دستیابی به تولید و خدمات غیر متمرکز در همه حوزه ها دارای ۶ فایده مهم از جمله عدالت و گردش عمومی تر ثروت و کیفیت بالاتر محصولات و خدمات است. در نشست تخصصی دولت مردمی؛ مفاهیم پایه و برنامه ها، به تشریح تفصیلی این فواید خواهیم پرداخت. (تصویر و فوائد) 👌در گام اول طرح و برنامه دولت مردمی؛ چگونگی تامین ۱۰ زیرساخت اصلی برای دستیابی به ایده تولید و خدمات غیر متمرکز را تبیین خواهیم نمود (جدول تصمیم) حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی مفاهیم پایه و برنامه های دولت مردمی - یک شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - قم @olgou4
کمباین محرومیت زدایی.pdf
1.3M
🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه هدایت درباره برنامه ملی محرومیت زدایی / ۴۸ صفحه ❓نقد محرومیت زدایی با دو روش اختصاص یارانه به انتها و ابتدای زنجیره ارزشافزایش نقش مردم در زنجیره ارزش؛ روش صحیح محرومیت زدایی ❓معرفی سه اقدام زیرساختی برای محرومیت زدایی پایدار ❓معرفی قانون مغفول احیای موات مصوب ٢٥-٦- ١٣٥٨ @olgou4
⚡️فهرست رساله حج با نگاه اصولی فقه نظام /استخراج فهرستی از معقولیت های بی بدیل مطرح در مناسک حج ❓یکی از مناسک عظیم الشأن شریعتِ پر مغز و پر معنای اسلام، مسئله حج است. برای کشف معقولیت نهفته در حج و بررسی بیشتر کارکردهای حج، دوره بحثی حج را با نگاه اصولی فقه البیان (فقه نظام) آغاز می کنیم. ❓ امیدوارم فرآیند کشف معقولیت های تربیتی و غیر تربیتی شارع در حوزه های علمیه رونق بیشتری بیابد و بالتبع وعاء فکری حوزه های علمیه و جامعه شیعه از دستگاه های عقلانی غیر بی نیاز گردد. 🗞متن کامل گزارش: https://m-hedayat.blog.ir/1401/06/14 @olgou4
⚡️افتتاح و ختم حج کدام است؟ 👌باب هفتم مباحث حج، نقطه های آغاز و مقصد حج را بررسی می کند. بررسی مفهوم احرام به عنوان نقطه آغاز حج و بررسی روایات باب تمام الحج( مانند روایت اسماعیل ابن مهران از امام صادق علیه السلام: إذا حَجَّ أحَدُکُم فَلیَختِم حَجَّهُ بِزِیارَتِنا ؛ لِأَنَّ ذلِکَ مِن تَمامِ الحَجِّ . _عیون و علل الشرایع) دو سرفصل مهم این باب محسوب می شود. 👌قاعده اصولی بیان مبتنی بر انفتاح، فواید و چگونگی بررسی نقطه افتتاح و نقطه ختم (مقاصد) مناسک شریعت را تئوریزه می کند. رساله حج - سرفصل هفتم @olgou4
⚡️تنزل دادن مفهوم دارو به داروهای شیمیایی و نوترکیب، ارتجاع علمی است!/ ۱۱ نوع دواء را به وزارت بهداشت معرفی کرده ایم. 👌همانطور که می دانید: طبق مفادی از سیاست های ابلاغی رهبری برای بخش سلامت (بند ۱۴) و همچنین طبق برخی مفاد سوگندنامه پزشکی؛ وزارت بهداشت و پزشکان موظف به برنامه ریزی برای تحول راهبردی در پژوهش و ارتقای دانش پزشکی خود هستند. 👌یکی از محورهای تحول در دانش پزشکی امروز، برنامه ریزی برای تحول پژوهشی در فارماکولوژی است. الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء برای ارتقاء دانش فارماکولوژی سه محور مباحثاتی مهم را پیشنهاد داده است: 👌محور اول پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره مفهوم دواء است. تنزل دادن مفهوم دواء به مواد شیمیایی، نوعی ارتجاع علمی محسوب می شود. به عبارت دیگر اشیاء متفاوتی در عالم خاصیت دارویی دارند؛ که مطالعه درباره آنها یک ضرورت حتمی است. + بررسی رکن عام و اختصاصی دواء (الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء ۱۱ گروه دواء را به جامعه پزشکی معرفی کرده است و تحول در فارماکولوژی را از این مسئله آغاز می کند - (براساس قاعده بیان مبتنی بر انفتاح)) 👌محور دوم پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره عملکرد مجاری نه گانه استعمال دواء است. در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء، دو عملکرد ۱- پاکسازی بدن و ۲- بازسازی و تقویت اعضاء را از طریق ۹ مجرا تئوریزه کرده ایم. (در دانش فارماکولوژی امروز، درک روشنی از مفاهیم تخلیه و تقویت وجود ندارد!) 👌محور سوم پژوهش: تقاضای پژوهش بیشتر درباره عملکردهای دارو در بدن است. در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء حدود ۱۰۰ عملکرد دوایی عام و خاص را تبیین می کنیم. پیشرفته ترین بحث این الگوی فقهی، ارائه یک تحلیل تفصیلی درباره عملکردهای دوایی است.( شایان ذکر است: که عدم ارائه درک روشن از عملکرد های دوایی در فارماکولوژی به گسترش عوارض ناخواسته داروئی منتهی شده است!) 👌به صورت خلاصه: معادله تحول در فارماکولوژی را پذیرش مطالعه برای تبیین و تجویز ۱۱ گروه دواء از طریق مجاری ۹ گانه استعمال دواء؛ به غرض دستیابی به حدود ۱۰۰ عملکرد دوایی مشخص می دانیم. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین سرفصل های پژوهشی جدید در حوزه دواء - بامداد چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - قم @olgou4
نظریه فقهی انفاق.pdf
5.92M
🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه هدایت درباره نظریه فقهی انفاق (باب هفتم فقه المکاسب) در مقایسه با تعریف کینزی از پس انداز و مفهوم معیوب هدایت نقدینگی به سمت تولید / ۲۵۳ صفحه ❓بررسی اشکالات ۴ گانه هدایت نقدینگی به سمت تولید صنعتی ❓بررسی عواقب عدم توجه به مفهوم کنز ❓بررسی مصادیقی از هدایت نقدینگی به سمت تنظیم روابط انسانی (مفهوم انفاق) ❓مقایسه سود ناشی از پس اندازهای بانکی با سود ناشی از انفاق و هدایت نقدینگی به سمت تنظیم روابط انسانی (محور ویژه بحث) @olgou4