eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ حجت الاسلام علی کشوری: دلسوزانه عرض می کنم؛ با برگزاری تجمع های پی در پی به مفاهیم غنی طب اسلامی و سلامت مردم ظلم می کنیم.... 🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
⚡️حجت الاسلام علی کشوری: قطعاً اگر تجمع های معیوب ادامه پیدا نمی کرد و الگوی نشست های تخصصی مانند: نشست تخصصی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا تثبیت می گردید؛ ده ها برابر شرایط فعلی دستاورد به وجود می آمد. 🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
کمباین واکسن و طرح جایگزین.pdf
2.06M
📚 متن کامل گزارش راهبردی تعریف جدید واکسن (ویژه وزیر محترم بهداشت و درمان و فرهنگستان علوم پزشکی) - ویرایش دوم - ۷۷ صفحه @olgou4
لقاح2.pdf
3.95M
📚 الجلسة التخصصية: اللقاح و المشروع البديل (شرح مختصر لنظرية المناعة الفقهية) ❓متن كامل گزارش راهبردی تعریف جدید واکسن به زبان عربی / ۵۴ صفحه @olgou4
final vaccine.pdf
2.1M
📚Vaccination And Its Alternatives ❓متن کامل گزارش راهبردی تعریف جدید واکسن به زبان انگلیسی/ ۵۴ صفحه @olgou4
هوش مصنوعی-چاپ نهایی.pdf
1.08M
🗞پیاده فوری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي @olgou4
👌حرکت به سمت تمدن اسلامی را با محوریت مصوبات پارلمانی و ایضاً با محوریت تجمع های پی در پی غلط می دانیم. در هر دو روش به اصل اقناع و تبیین کم توجهی صورت می پذیرد. 🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
⚡️فیلم نامه انیمیشن بنیامین، روایتی تفصیلی از ظلم های طاغوت به مردم ارائه نمی کند! 👌هنگام روایت زندگی یک پیامبر و یک منجی؛ نباید به شکل اجمالی مسئله طاغوت و ظلم مقابل آن پیامبر را روایت کرد. سناریو و فیلمنامه باید به شکل تفصیلی به معرفی چالش های ایجاد شده برای زندگی مردم توسط طاغوت در بخش های مختلف بپردازد. 👌به عنوان مثال وقتی گفته می شود در دوره مبارزات پیامبر خاتم ۳۶۰ بت در مکه ترویج می شده است؛ این به معنای ایجاد ۳۶۰ نوع اختلال در زندگی مردم توسط ارباب بتخانه است و شما باید لا اقل ۱۵ اختلال ایجاد شده توسط این بت ها را برای مخاطب خود روایت کنید. ارباب بتخانه در ازدواج، کشاورزی، مدیریت آب، تجارت، امنیت مسافران، الگوی تغدیه و.... ایجاد اختلال می کرده اند. 👌اگر ساختار اقدامات طاغوت را برای مخاطب خود بیان کنید؛ منجی بودن یک پیامبر به صورت ملموس درک می شود. به نظر بنده "انیمیشن بنیامین" در روایت ظلم های طاغوت به بلای بیان اجمالی ظلم مبتلا است. فیلمنامه فیلم محمد رسول الله (مصطفی عقاد) و فیلم محمد رسول الله (مجید مجیدی) هم به این اشکال مهم مبتلا است. حجت الاسلام علی کشوری - دیدار و گفتگو با جمعی از سازندگان انیمیشن بنیامین - چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی -کاشان 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/09/04 @olgou4
⚡️روش شناسائی خاصیت اشیاء چیست؟ 👌سرفصل چهارم [جدول تسخیر] این است که روش شناسایی خاصیت اشیاء و روش تعدیل منایای بشر چیست؟ این مطلب یک روش خاصی می خواهد و اصطلاحاً با روش های پوزیتویستی نمی شود خاصیت نهایی اشیا را تشخیص داد. بله می شود عناصر را به صورت بخشی توصیف کرد مثلا می توانید میزان چکش خواری یک عنصر را با روش های پوزیتویستی تشخیص بدهید 👌 با تجربه بعضی از عناصر موجود در طبیعت و برخی خواص آنها - مانند چکش خواری بالا یا پائین یک شئ و خاصیت های مشابه-  را می توانید تشخیص بدهید. اگر بحث شما تشخیص میزان رسانایی یک شئ باشد؟ این موضوع با تجربه و آزمایشگاه به راحتی به دست می آید؛ ولی سخن در این است که آیا طلا که رسانایی بالایی دارد؛[ خاصیت دیگری ندارد؟] آیا طلا خاصیتش همین رسانایی است؛ یا یک خاصیت نهایی دیگر برای خلق فلز طلا در نظر گرفته شده است؟ درباره سایر عناصر هم همین پرسش مطرح است؟ 👌ما معتقدیم خاصیت های نهایی اشیاء را -یا تعبیرم را اینطور مطرح کنم که- خاصیت های غایی اشیاء و آن خاصیت هایی که اشیاء برای آن خلق شده اند-  باید از طریق بررسی گزارش های خالق به دست بیاوریم و معلوم نیست؛ وقتی اشیاء را به نحو پوزیتویستی بررسی می کنیم؛ موفق بشویم خاصیت نهایی اشیاء را کشف کنیم. بنابراین باید روش شناسایی و کشف خاصیت نهایی اشیاء مورد بحث قرار بگیرد. 👌در مورد روش تعدیل منایا هم، بحث به همین شکل است: آیا می شود با رشته روان شناسی، اخلاق بشر را مدیریت نمائیم؟ بالاخره روان شناسی بخشی از ساینس است و [در عرف علمی موجود] زمانی به یک تحلیل، علمی می گوئیم؛ که ساینس باشد و در آن رشته ی علمی از  روش تحقیق پوزیتویستی استفاده شده باشد. حالا اگر موضوع مطالعه، بشر و روان بشر باشد؛ ـ البته داخل پرانتز عرض کنم که ما اصطلاح روان را از لحاظ معنایی اصطلاح ناقصی می دانیم و نمی شود راجع به آن و به محوریتش بحث را جلو برد؛ ولی با رفع ید از  این اشکال باید عرض کنم ـ مهمترین اشکال روانشناسی، روش تحقیق آن است. شما فرض کنید می خواهید عواطف و اخلاقیات بشر را مطالعه و مدیریت کنید و در تحقیقات مرتبط با این موضوع، از روش های پوزیتویستی استفاده کنید. باز اینجا ما اشکال داریم. 👌معتقدیم در هر دو موضوع (شناسایی خاصیت های اشیاء و مطالعه درباره روح و اخلاق انسان ) روش فقهی کارآمد است. روش تحقیق فقهی در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی است؛ که عرض کردم خودش یک سرفصل بحثی است. انشالله باید موفق باشیم و از خدای متعال طلب توفیق کنیم و تفاوت این دو روش را برای بشر امروز شرح بدهیم؛ برای اینکه بشر بتواند با مدل های برتری به میدان بیاید. این هم سرفصل چهارم بحث امروز. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت) - نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳  🗞لینک خبر https://nro-di.blog.ir/1400/09/08 @olgou4
👌نشست تخصصی مفهوم شناسی جامع طب اسلامی روز پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح برای پشتیبانی فکری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
👌نشست تخصصی هوش مصنوعی یا تنظیم روابط انسانی روز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ (فردا) از ساعت ۱۴ در محل خبرگزاری حوزه های علمیه در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1400/02/20-2 ✔️لینک پخش زنده نشست: https://www.aparat.com/itsetad/live @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) در نشست تخصصی هوش مصنوعی یا تنظیم روابط انسانی؟ - سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ در محل خبرگزاری حوزه های علمیه - قم @olgou4
👌حوزه علمیه نیازمند تولید یک روایت دقیق از مسئله هوش مصنوعی است. نمی دانم چرا میان روایت برخی از افراد از این مسئله و روایت سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از مسئله هوش مصنوعی تفاوتی وجود ندارد. آیا این تشابه به معنای نفوذ سند ۲۰۳۰ در حوزه علمیه نیست؟! @olgou4
⚡️طبقه بندی دروس مدرسه تمدنی هدایت الف: دروس پایه شامل: ۱- جدول روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر شئ پایه، ۳- جدول معرفی اسماء الهی ب: دروس کاربردی شامل : بیش از صد نظریه بخشی در حوزه های مختلف نظم اجتماعی مانند: نظریه آموزش و پرورش آینده، نظریه مدیریت شهری محله محور، نظریه تأويب، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری، جعبه فقهی شخصیت، الگوی فقهی روایت، سیاست خارجی قبل از ظهور، الگوی ساخت و.... ج: دروس استنباطی شامل: ۱- قواعد اصولی فقه البیان، ۲- نظریه وثوق صدور به معنای تکاملی، ۳- روش تبویب فقه، ۴- روش فقهی ساخت موضوع و... @olgou4
👌به فضل الهی : شهر گرگان در روز پنج شنبه یازدهم آذر ۱۴۰۰ میزبان برگزاری نشست تخصصی "نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور" است. لطفا قبل از حضور در این جلسه پیشخوان را مطالعه بفرمائید. 🗞پیشخوان: نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور https://nro-di.blog.ir/1399/02/12-1 @olgou4
👌گفتگوی حجت الاسلام علی کشوری با سیمای استان گلستان درباره مسائل تمدنی- پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - گرگان @olgou4
👌در محله اسلامی، سه دسته مفهوم ۱-روابط انسانی، ۲- تسخیر شئ پایه و ۳- اتکاء به اسماء الهی وجود دارد. اینها مفاهیم پایه برای تعریف محله هستند..... @olgou4
⚡️چگونه یک محله اسلامی بسازیم؟ 👌با توجه به رشد گفتگوهای مرتبط با مدیریت شهری محله محور در کشور جمهوری اسلامی و برای تقویت این حرکت مبارک دو پرسش را مطرح می کنم؟ 👌پرسش اول این است که تعریف محله و مفاهیم اصلی مطرح در محله کدام است؟ به عبارت دیگر اگر می خواهیم یک محله اسلامی را طراحی کنیم؛ باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائیم. 👌بر اساس سه دسته مفهومِ ۱- "روابط انسانی"، "تسخیر شئ پایه" و "اسماء الهی" محله را بازتعریف می کنیم. زندگی خوب برای افراد بدون این سه دسته از مفاهيم امکان ندارد و به همین دلیل در "فقه نظام" این علوم ثلاثه را تحت عنوان علوم پایه نام گذاری کرده ایم. 👌پرسش دوم این است که چگونه مفاهیم پایه محله را در جامعه محقق کنیم؟ برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول ۸ اقدام راهبردی لازم است: 👌اولین کار این است که بدانیم: تنظیم روابط انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع مقررات و قانون و ابلاغیه محقق نمی شود و لازم است از طریق نرم و با استفاده از چرخه تحریک فکر، نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم. 👌تعریف "مساجد نمونه" در هر شهر برای آموزش مفاهیم پایه محله، تغییر در الگوی آموزش و پروش کشور، تغییر در الگوی ساخت ساختمان، تغییر در الگوی ساخت بازار، تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی و طیور، تغییر در الگوی سلامت محلات و تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی، اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله در جمهوری اسلامی محسوب می شود. 👌در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی برای ساخت یک محله اسلامی ۱۰۰ زیرساخت تعریف شده است؛ که از میان آنها امور ۸ گانه فوق الذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با جمعی از مسئولان و نخبگان استان گلستان درباره نظریه مدیریت شهری محله محور - پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - گرگان 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/09/12 @olgou4
👌دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی (رئیس کمیسیون فرهنگی) درباره چگونگی استفاده از کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در فضای تقنینی کشور - شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - قم مبارک @olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر روز شنبه ۱۱دی ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳ در محل دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت شهر تهران برگزار می گردد. مطالعه پیشخوان نشست را فراموش نفرمائید. 📚پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/3747 @olgou4
⚡️تصنيف الدروس في مدرسة الهداية الحضارية 👌ألف: الدروس الأصلية: ١. جدول العلاقات الإنسانية ٢. جدول التسخير القائم على أساس الشيئ ٣. جدول معرفة الأسماء الإلهية 👌ب: الدروس العملية: أكثر من مئة نظرية في مختلف ساحات المجتمع من قبيل نظرية التعليم والتربية المستقبلية ونظرية إدارة المدينة على أساس الأحياء السكنية، ونظرية التأويب، ونظرية فقهية الوقاية الهيكلية من الأمراض، العلبة الفقهية في معرفة الشخصية، والنظرية الفقهية في كيفية رواية الأمم السابقة، ونظرية السياسة الخارجية قبل ظهور الإمام المنتظر، ونظرية البناء و..... 👌ج: الدروس الاستنباطية: ١. القواعد الأصولية في فقه البیان ٢. نظرية وثوق الصدور للحديث بمعناه التكاملي ٣. منهج تبويب الفقه ٤. المنهج الفقهي في بناء الموضوع و.... 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/09/14-2 @olgou4
⚡️Classifying Courses of the Civilizational "Hedayat" School A: Fundamental courses: 1. The Table of Human Relationship, 2. The Table of Object-Based Usage (Taskhir), 3. The Table of Introducing the Names of God B: Practical Courses: More than a hundred partial theories in several fields of the social system such as: "Education of Future" theory , theory of neighborhood-based urban management, Tawieb theory, theory of structural prevention from diseases, Fiqhi Box of Personality, Fiqhi Model of Narration, Foreign Policy before the Reappearance, Construction Model, etc. C: The Inferential Courses: 1. Usul al-Fiqh of "Fiqh-al-Bayan"(The Fiqh of expression), 2. Developed Confidence theory of Emanation, 3. How to Classify Fiqh, 4. Fiqhi Methode of Constructing Issue, etc. https://nro-di.blog.ir/1400/09/14-3 @olgou4
👌نشست تخصصی تبیین "الگوی راهبری باغ های علم و فن آوری" (متناسب با الگوی پیشرفت اسلامی) روز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳ در محل پارک غیاث الدین جمشید کاشانی شهر کاشان برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/2802 @olgou4
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پرسش اول درباره هوش مصنوعی (گزیده ای از نشست تخصصی هوش مصنوعی یا روابط انسانی؟ - سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - خبرگزاری حوزه های علمیه) ❓آیا قول خبره در موضوعات مدرن (مانند بانک، پول اعتباری ، بورس، واکسن، هوش مصنوعی) حجیت دارد؟ @olgou4