eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
118 ویدیو
218 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
👌به فضل الهی: نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز دوشنبه ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد 🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید: https://eitaa.com/olgou4/3978 @olgou4
⚡️برخی از کتاب ها و گزارش های مدرسه فقهی هدایت درباره نظریه مدیریت شهری محله محور @olgou4
👌به فضل الهی: دومین نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز چهار شنبه ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد 🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید: https://eitaa.com/olgou4/3978 @olgou4
⚡️پیشرفت شهر را بر اساس بسته جدیدی از شاخصه ها، ارزیابی می کنیم! 👌به فضل الهی: برای ارزیابی وضعیت پیشرفت کشور، یک بسته شاخصی جدید را طراحی کرده ایم و در فقه الفرقان آن را تبیین می نمائیم. این بسته شاخصی ۱۲ محور بحثی دارد؛ که در یک حوزه به تبیین شاخصه های ارزیابی پیشرفت شهر می پردازد. ⚡️شاخصه هائی مانند: ۱- کاهش سفرهای درون شهری، ۲- کاهش ساختاری تولید زباله، ۳- تنوع در ایده های مرتبط با تفریح غیر متمرکز شهری، ۴- تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی، ۵- میزان استفاده از درختان و درختچه های معطر، ۶- ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیر متمرکز فقرا و... بخشی از شاخصه های پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شوند. 👌جهت گیری ساختاری این شاخصه های جدید، تحقق تدریجی محلات سه گانه اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق محلات مستقل، محلات وابسته و محلات اضطراری هدایت می کند. 👌 شایان ذکر است که : تحقق مفاهیم پایه شهر اسلامی را (۱- روابط انسانی صحیح در حوزه های سیزده گانه، ۲- تسخیر شئ پایه در ۲۰۰ حوزه پرکاربرد و ۳- استفاده از اسماء الهی در مدیریت) وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله (محیط همسایگی) می دانیم. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی شاخصه های جدید ارزیابی شهر - بامداد چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - قم @olgou4
⚡️امید آفرینی چگونه محقق می شود؟ 👌در یک جمله: پرداختن به مسائل امید آفرین، طریق اصلی تحقق امید در جامعه است و مراد از مسائل امید آفرین، مسائل بسیار مرتبط با حوائج و نیازهای مردم است. 👌در رأس مسائل امید آفرین ۱۲ مسئله ۱- تغییر الگوی ساخت مسکن، ۲- تأکید بر محله محوری، ۳- ارتقای سطح سلامت جامعه، ۴- آموزش و پرورش هویت ساز، ۵- محرومیت زدائی ساختاری، ۶- تغییر در الگوی مدیریت راهبردی، ۷- تغییر در مدل قدیمی سازمان برنامه و بودجه، ۸- عمومی کردن تجارت، ۹- تحول در الگوی پخش اخبار صدا و سیما، ۱۰- حذف قوانین مزاحم در همه حوزه ها، ۱۱- فرعی کردن مونیتورینگ در فرآیندهای امنیتی کشور و ۱۲- عدم استفاده از نظریات ناکارآمد در اداره کشور (علت ناکارآمدی های کشور استفاده از نظریات سند توسعه پایدار 2030 و اسناد بین المللی است) خودنمایی می کند! 👌در تئوریزه کردن مسائل امید آفرین باید به دو اصل پی گیری مردمی این مسائل و رجوع روشمند به منابع وحیانی در تحلیل های کارشناسی، توجه ویژه ای داشته باشیم. نادیده گرفتن مردمی شدن، خدمات مرتبط با این مسائل را گرانتر و زمان تحقق آنها را دیرتر می نماید. همچنین اگر منابع وحیانی را مبنای تحلیل های کارشناسی قرار ندهیم؛ مطرح در اسناد بین المللی کشور را بیچاره خواهد کرد. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی ملی امید آفرینی- پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - حوزه علمیه قم @olgou4
⚡️طرح تمدنی مدرسه هدایت چه می گوید؟ 👌از نظر مدرسه فقهی هدایت، تمدن ضاله و معیوب مدرنیته، چهار انحراف بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت تمدن اسلامی مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است. 👌انحراف اول تمدن مدرنیته، ایجاد اختلال در روابط انسانی و گسترش فردگرایی و تنهایی در جوامع مختلف است. (برای تبیین معادلات وحی در مسئله تنظیم روابط انسانی، فقه نظام در ۹ محور ۱- فقه الامام، ۲- فقه العلم، ۳- فقه التزکیه، ۴- فقه المکاسب، ۵- فقه العبرة، ۶- فقه النظم، ۷- فقه الفرقان، ۸- فقه البیان و ۹- فقه نفی سبیل، پایه گذاری شده است.) 👌انحراف دوم تمدن مدرنیته، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزه های سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است. مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله تسخیر طبیعت، فقه الخلق در ۱۰ محور ۱- جدول فقهی خصلت، ۲- جدول فقهی بنیاد، ۳- جدول فقهی زمان، ۴- جدول فقهی عِماد، ۵- جدول فقهی زینت، ۶- جدول فقهی سببیت (جدول تسخیر)، ۷- جدول فقهی تغییر، ۸- جدول فقهی طبقه بندی اشیاء، ۹ - جدول فقهی حیازت و ۱۰ - و جدول فقهی نفی تشبیه، پایه گذاری شده است.) 👌انحراف سوم تمدن مدرنیته، ارائه یک تصویر مبهم و همراه با انکار از اسباب باطنی عالم است. انسانهای مدرن گزارشی دقیق از اسباب باطنی عالم در اختیار ندارند و بالتبع از این اسباب موثر در زندگی خود استفاده نمی کنند. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله اسباب باطنی عالم، فقه علوم غریبه در محورهائی مانند: ۱- معرفی جن و اقسام آن و تبیین مناسک مرتبط با عدم اختلاط در زندگی انسان و جن، ۲- معرفی ملائکه و مدبرات اربعه و تبیین چگونگی تاثیرگذاری ملائکه بر زندگی انسان، ۳- تبیین چگونگی ارتباط با عالم اموات و ارواح بر اساس بازخوانی عمیق مفهوم زیارت، ۴- تبیین اجمالی مفهوم تنزل امر در آسمانهای هفت گانه و تبیین اتفاقات امری در هر آسمان، ۵- تبیین مفهوم حجاب و سرادق، ۶- تبیین مکانیزم مدیریت بت خانه ها در اقوام اولین (بررسی تجربه های اقوام اولین در ارتباط میان انسان و جن)، ۷- بررسی تأثيرات آسمانِ رفیع بر زمین (بررسی تاثیر کواکب، نجوم، مصابیح و قمر و شمس بر زندگی)، ۸- معرفي اجمالی علومی مانند علم اعداد و جداول اوفاق، علم حروف و اسماء، علم جعفر و... تبیین شده است.) 👌انحراف چهارم مدرنیته، معرفی ناقص خداوند متعال و نادیده گرفتنِ نقش تام مقام ربوبی در اداره عالم است. مدرنیته عملاً خداوند را به عنوان یک مهندس بازنشسته معرفی می کند و بشر را از تکیه دادن به حضرت غنیِ حمید محروم کرده است. (برای معرفی مقام ربوبیت، فقه التسبیح در محورهایی مانند ۱- تبیین تفصیلی معنای سبحان الله، ۲- تبیین تفصیلی معنای الحمدلله، ۳- تبیین تفصیلی معنای لااله الا الله و ۴- تبیین تفصیلی معنای الله اکبر، تبیین تفصیلی معنای صلوات، ۵- تبیین تفصیلی ۹۹ اسم الهی با تأکید بر شرح تفصیلی اسم حسیب ( به دلیل مواجهه با مفهوم تنزل یافته سود در تمدن مدرنیته)، شرح تفصیلی اسم ذو انتقام (به دلیل مواجهه با تسامح حداکثری انسان مدرن در مسئله حق الناس ) و اسم مُسبب (به دلیل مواجهه با مفهوم ناقص علیت در منطق صوری و مفهوم ناقص متغیر در منطق سیستمی) پایه گذاری شده است. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با برخی از نخبگان کرج -چهارشنبه - پنجم محرم الحرام ۱۴۴۴ ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) - کرج 🗞منبع: https://nro-di.blog.ir/1401/05/13 @olgou4
أَبَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إِلاَّ إِتْمَاماً وَ لِلْبَاطِلِ إِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌ عَلَيَّ بِمَا أَذْكُرُهُ @olgou4