eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
667 دنبال‌کننده
534 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @A_Poorhosein @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
بعد از شکست محسوس و حداکثری در حوزه‌های مختلفِ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی؛ بار دیگر شرایط برای اجرای نظریات کارآمد فقهی مانند آماده شده است. به فضل الهی دوران تلخِ تدبیر و امیدِ "مبتنی بر " زمینه برائت مردمی از دیدگاه‌های غیر بومی توسعه غربی را فراهم آورده است... 👌مهم‌ترین شرط موفقیت در سال‌های آینده برای جریان فکری انقلاب اسلامی؛ ارائه برای است. به عبارت دیگر ارائه بحث‌های کلی و انتزاعی درباره "" به نوعی فرصت‌دهی برای بازسازی جریان ناکارآمد توسعه غربی محسوب می‌شود. همانطور که غرب‌گرا‌ها بر ضد منافع مردم عمل می‌کنند؛ کلی‌گوها هم ناخواسته بخشی از این پازل شوم محسوب می‌شوند. به همه برادران انقلابی خود توصیه می‌کنیم برای و مراقب خطر کلی گوها درباره و باشند... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 دروس سطح سوم مدرسه مدرسه بینات عمدتاً به چهار اصلی در حوزه تفقه پاسخ می‌دهد. دروس استنباطی به تحلیل می‌پردازد. روش درایه و تدبر را به طلبه آموزش می‌دهند. یکی از این قواعد کاربردی، قاعده است. به عنوان مثال وقتی مشغول تبیین مسائل مرتبط با انفاق هستیم؛ حتماً باید آن را با بدعتی مانند به سمت تولید صنعتی و مقایسه کنیم. بدون توجه به اصل نظام مقایسه میان رشد و غیّ نسبت به دیدگاه‌های عرفی و سکولار تبیین نمی‌شود و مردم به رفتارهای دوگانه مبتلا می‌شوند. به کارگیری در ، ابزاری برای محسوب می‌شود و طلبه را از و ضعیف و ناقص بی‌نیاز می‌کند. رجوع شود به مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چه ارتباطی میان به عنوان مفهوم اصلی الگوی پیشرفت و برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت‌های تمدنی با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسان" است. 👌🏻پایه‌های اصلی روابط انسان در همه زمان‌ها و مکان‌ها شامل سیزده حوزه زیر می‌باشد👇🏻 ۱. روابط فرد در حوزه ۲. روابط فرد در حوزه ۳. روابط فرد در حوزه ۴. روابط فرد با ۵. روابط فرد با ۶. روابط فرد با ۷. روابط فرد با ۸. روابط فرد با ۹. روابط فرد با ۱۰. روابط فرد با ۱۱. روابط فرد با ۱۲. روابط فرد با ۱۳. روابط فرد با ؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
سیر مطالعه نظریات فقهی الگو برای افراد مختلف، مختلف است و بهتر است هرکسی مطالعه را از موضوع مورد خود آغاز نماید. دو نکته را در مسیر مطالعه نظریات فقهی الگو مدنظر داشته باشید: اول اینکه بجهت تسلط بر سازه‌های هر نظریه؛ یعنی ، و آن نظریه را یادداشت‌برداری کنید. و دوم اینکه: دو نظریه‌ی و را به عنوان دیگر تلقی کنید. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
صورت صحيح در چیست؟ تعریف در با تعریف در و تعریف در تفاوت دارد. همانطور که قبلاً گفته‌ایم: در "الگوی ساخت" بعد از ، برای آن موضوع با تعریف، تصویر و تصمیم نوشته می‌شود. ، صورتی رشد‌یافته برای است که نتیجه‌اش انتقال تأثيرگذار معرفتِ نسبت به اشیاء به مخاطب است. انتقال معرفت از انسان تعریف کننده شئ به انسان مستمعِ تعریف مستلزمِ رعایت مانند: ۱.بیان مبتنی بر ظرفیت ۲.بیان مبتنی بر تأمل ۳.بيان مباني بر مُکث ۴.بیان مبتنی بر رفق ۵.بیان مبتنی بر مقایسه ۶.بیان مبتنی منزلت ۷.بیان مبتنی بر انفتاح ۸.بیان مبتنی بر سیاق ۹.بیان مبتنی بر کمّ است. رعایت اصول نه‌گانه فوق در در واقع نوعی توسعه در صورت‌بندی فکر نسبت به صورت‌بندی (به قول فرنگی‌ها) محسوب می‌شود. در آینده صورت‌بندی تعریف در الگوی ساخت را با روش هم مقایسه خواهیم کرد.  مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
درباره نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال در حوزه‌های شانزده‌گانه هستیم. نکته دوم آنکه: در بسته اولویت‌های تمدنی، در واقع اولویت‌های حوزه برنامه‌ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده‌ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : خواهد بود. نکته سوم اینکه: اولویت‌های تمدنی شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می‌کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن‌سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می‌شود. نکته چهارم آنکه: برای تحقق و اجرای اولویت‌های تمدنی سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت‌ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: به دلیل اینکه زمینه را فراهم نمی‌آورد نیازمند تحول است! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
با تأكيد بر اولویت‌های تمدنی تصویری تفصیلی از آینده کشور ارائه نموده‌ایم. متأسفانه در شرايطی که اختیارات اجتماعی برای مؤمنين آماده است؛ بیش‌ترین بخش از گفتگوهای نیروهای انقلاب اسلامی در فضای است! همچنین بخشی از برنامه‌های اثباتی نیروهای انقلاب، کپی‌برداری از است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
⭕️یک مطلب مهم 👇🏻 چگونه بدون به چالش کشیدن و افراد، حرف خود را به کرسی بنشانیم؟؟؟👇🏻 الگوی فقهی ساخت، مباحث را برای دستیابی به در اختیار یک قرار می‌دهد! هر مدیر و مسئولی برای پیاده کردن برنامه‌های خود دو راه پیش‌روی خود دارد : یا باید به و روبیاورد و یا کاری کند که زیرمجموعه با اختیار، راه درست را انتخاب کنند. قطعا مطلوب تمام مدیران است؛ بنابراین بهترین راه‌حل استفاده از و سپس بکارگیری در بین مجموعه است. 🛑اما شیوه 👇🏻 مباحث در الگوی ساخت اجمالی دارای سه مرحله زیر است : ۱. تعریف یعنی ۲. تصوير یعنی یا ۳. تصميم یعنی ❌این نوع از تبویب به و در محیط انسانیِ پیرامونِ یک مدیر کمک می‌کند و از ایجاد تنش و نزاع در محیط جلوگیری می‌کند. 🔴بعد از تبویب تفکر راهبردی، مدیر می‌تواند تفکر خود را آغاز نماید. به عنوان مثال در تدوین راهبردهای مدیریتی تأکید بر منزلت‌یابی صحیح در امور، یک راهبرد تکمیلی در الگوی ساخت محسوب می‌شود. 🔺با تَتبع در آیات و روایات، به این نتیجه رسیده‌ایم که ساخت تکمیلی ۸ مرحله دارد. ♦️حوزه‌های تکمیلی ساخت عبارت است از توجه به : ۱. ظرفیت ۲. تأمل ۳. منزلت ۴. انفتاح ۵. سیاق ۶. کم ۷. مقایسه ۸. رفق در مجموعه‌های مدیریتی است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ یکی از سوالات رایج در گفتگوهای تمدنی چگونگی تشخیص میان یک ایده و نظریه تمدنی و گفتگوهای مشابه است. پیشنهاد می‌کنیم برای تشخیص یک گفتگوی تمدنی به ترتیب سه مرحله را طی کنید: در گام اول: اصلی و فرعی یک نظریه تمدنی را بررسی کنید. ۱.وجود در یک جریان و ۲. آن با نخبگان و مردم، علامت اولیه تشخیص یک جریان تمدنی حلال زاده است. ها و مشغول کردن مخاطب با ، صحت یک ایده را به چالش می‌کشد. پرسش‌های خوب در تفاهم با نخبگان و مردم سنجیده می‌شوند و استحکام می‌یابند و پرسش‌های ضعیف یا غلط در فرآیند گفتگو تقویت یا تبدیل می‌شوند. برای تحلیل نظری ، به رجوع کنید. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ گام دوم در فرآیند ارزیابی نظریات تمدنی دقت در است. فقدان نظام اصطلاحاتِ روشن یا استفاده ترکیبی از اصطلاحات دستگاه‌های فکری متفاوت، نشانه‌ای بزرگ از است. کسی که نظام اصطلاحاتش از خودش نباشد نفوذش کم می‌شود. اصلاً ساخت اصطلاحات از علائم نفوذ و سلطان - به اصطلاح روایت شریف - و از علائم هژمونی - به تعبیر غربی‌ها - است، منتها باید سعی کنیم که اصطلاح جا بیافتد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
گام سوم در بررسی یک نظریه آن نظریه است. ارجاعات یک نظریه شما را به یک جریان رهنمون می‌سازد و حجیت یا عدم حجیت یک نظریه را به اثبات می‌رساند. به غیر از موارد فوق الذکر که بسیار مهم هستند یک جریان و میزانِ تمسک به آیه ی " قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرى‏ لِلْعالَمِينَ" (انعام - بخشی از آیه ۹۰) معیاری مهم در ارزیابی جریان‌های تمدنی است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir