ششمین جشنواره ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی
راهنمای پژوهش (۲)
گام دوم: جمعآوری اطلاعات
منابع معتبر را شناسایی کنید: برای جمعآوری اطلاعات، از منابع معتبر و علمی استفاده کنید. کتابها، مجلات علمی، مقالات پژوهشی، پایگاههای داده معتبر و مصاحبه با افراد متخصص میتوانند از جمله منابع شما باشند.
از کتابخانه مدرسه و کتابخانههای عمومی استفاده کنید: کتابخانهها منابع بسیار خوبی برای جمعآوری اطلاعات هستند.
از اینترنت به درستی استفاده کنید: برای جستجوی اطلاعات در اینترنت، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و به سایتهای معتبر و علمی مراجعه کنید.
اطلاعات را سازماندهی کنید: اطلاعات جمعآوری شده را به صورت منظم و دستهبندی شده یادداشت کنید.
گام سوم: تدوین طرح پژوهش
سوالات پژوهش را مشخص کنید: سوالات پژوهش، محور اصلی تحقیق شما هستند. این سوالات باید واضح، مشخص و مرتبط با موضوع باشند.
فرضیه پژوهش را بنویسید: فرضیه، حدس یا پیشبینی شما در مورد پاسخ سوالات پژوهش است.
روش تحقیق را تعیین کنید: روش تحقیق شما میتواند کتابخانهای، میدانی، تجربی یا ترکیبی از این روشها باشد.
منابع و مآخذ را مشخص کنید: فهرست منابع و مآخذی را که قصد دارید در تحقیق خود از آنها استفاده کنید، تهیه کنید.
گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی)
🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی
#راهنمای_پژوهش۲
@OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی
راهنمای پژوهش(۳)
ساختار کلی مقاله در پژوهشهای علوم انسانی
دانش آموزان عزیز اگر میخواهید یک مقاله پژوهشی بنویسید، قبل از هر چیز باید با ساختار کلی آن آشنا شوید. یک مقاله معمولاً شامل بخشهای زیر است:
۱. عنوان
۲. چکیده
۳. مقدمه (شامل بیان مسئله و اهمیت پژوهش)
۴. پیشینه تحقیق
۵. روششناسی
۶. یافتهها
۷. بحث و تحلیل
۸. نتیجهگیری
۹. منابع
در پستهای بعدی، توضیح هر بخش خواهد آمد.
گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی)
🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی
#راهنمای_پژوهش۳
@OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی
راهنمای پژوهش(۴)
صفحه عنوان
صفحه عنوان شامل اطلاعات زیر است:
- عنوان کامل مقاله: باید کوتاه، جذاب و مرتبط با موضوع پژوهش باشد.
- نام نویسنده(ها)
- موسسه آموزشی/سازمان
- ایمیل نویسنده مسئول
- تاریخ ارائه مقاله
- چکیده و کلمات کلیدی
چکیده:
- خلاصه کوتاه (۱۵۰-۲۰۰ کلمه)
- شامل: هدف، روش، یافته ها و نتیجه گیری
- بدون ارجاع به منابع داخل متن
-کلمات کلیدی: ۵-۷ کلمه یا عبارت مهم:
برای شناسایی موضوع مقاله
بعد از چکیده ذکر می شود
چکیده در واقع خلاصهای کوتاه (حدود ۱۵۰-۲۵۰ کلمه) از کل مقاله است و شامل هدف، روشها، یافتهها و نتیجهگیری میشود. چکیده اولین بخشی است که خواننده میبیند، پس باید واضح و جذاب باشد.
گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی)
🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی
#راهنمای_پژوهش۴
@OlomFonunQom
30.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش نرم افزار VirtualMEC
#گرایش ربات امدادگر محیط زیست
بخش اول
مدرس: مسعود محمدی (دبیر رباتیک)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب کدنویسی استان قم:
@OlomFonunQom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نصب نرم افزار VirtualMEC #گرایش ربات امدادگر محیط زیست مدرس: مسعود محمدی (دبیر رباتیک)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب کدنویسی استان قم:
@OlomFonunQom
virtualmec_full_2.1.4_setup.exe
12.68M
فایل نصبی نرم افزار VirtualMEC پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
آموزش فعال سازی VirtualMEC
پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
هدایت شده از Saleh Ghafarifar
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
لیگ مای کد
قهرمان هفته ششم از شهرستان های تهران
تیم شارپ کرافت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💥ثبتنام برای هفته هفتم لیگ تا 07 اسفندماه ساعت 16:00 ادامه داره...
به تیمهای علاقهمند اطلاع بدید
✴️8 هفته رقابت هیجانانگیر برخط و در نهایت رقابت فینال به صورت حضوری.
🎁 هر دوره فقط یک تیم، برنده ۴ میلیون تومان جایزه نقدی.
👨🎓ویژه دانشآموزان متوسطه اول و دوم.
✅فرم ثبتنام تیم در لیگ مایکد
http://mycode-league.ir/post/6
✅تقویم و نتایج لیگ
http://mycode-league.ir/page/calendar-acm-403
✅قوانین لیگ
http://mycode-league.ir/page/league-rules
#مای_کد
#قطب_استانی_کدنویسی_هرمزگان
#قطب_کشوری_کدنویسی
╭━━━━⊰📚⊱━━━━╮
کانال رسمی
#قطب_کشوری_کدنویسی
@codenevisi
╰═══❁💠❁═══╯
╭━━━━⊰🇮🇷⊱━━━━╮
کانال رسمی
پژوهش سراهای دانش آموزی کشور
@pajouheshsara
╰═══❁💠❁═══╯
دوره جامع پایتون - پست شماره 41
ساختارهای داده در پایتون (بخش چهارم:دیکشنری ها - قسمت دوم: بکارگیری)
همانند سایر ساختارهای داده ای که در این دوره به معرفی آنها پرداختیم، در مورد دیکشنریها نیز علاوه بر ذخیره و بازخوانی اطلاعات به صورت مستقیم، امکان دسترسی به دادهها از طریق ایجاد حلقه نیز به روشهای مختلفی امکان پذیر است.
برای نمونه برای چاپ همه اندیسهای داخل یک دیکشنری میتوانیم از کد زیر استفاده کنیم:
for key in my_dic:
print(key)
📣تذکر: دقت داشته باشید که در این حالت نام متغیر حلقه اهمیتی ندارد و در هر حال حلقه روی اندیسها انجام میشود.
🧑🏻💻تجربه کنید:
scores={"Ali":20, "Reza":19}
for key,value in scores.items():
print(key,value)
نکته: در کد بالا برای دسترسی به همه دو تایی های داخل لیست در هر دور حلقه از متد ()items. استفاده کردیم. برای دسترسی به کلیدها یا مقادیر بصورت مجزا هم میتوان به ترتیب از متدهای ()keys. و ()values. استفاده کرد.
ایجاد دیکشنری استفاده از Dictionary Comprehension:
همانند سایر ساختارهای داده برای تولید دیکشنریها نیز میتوان از تکنیکهای ادراکی استفاده کرد. برای نمونه میتوان نوشت:
values = {x:x**2 for x in range(5)}
کد بالا یک دیکشنری ایجاد میکند که اندیس های آن با تابع (5)range مشخص میشود و مقدار مجذور هر عدد به عنوان مقدار به آن نسبت داده میشود.
{0: 0, 1: 1, 2: 4, 3: 9, 4: 16}
گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب کدنویسی استان قم:
@OlomFonunQom