eitaa logo
پژوهش‌سرای علوم و فنون قم
895 دنبال‌کننده
277 عکس
158 ویدیو
32 فایل
پژوهش سرای علوم و فنون قم برگزار کننده دوره‌های علمی-پژوهشی، فناوری و کار آفرینی قطب رباتیک و هوش مصنوعی استان قم شماره تماس: 02536706777 ارتباط با ادمین: @OlomFonunAdmin لینک عضویت: https://digiform.ir/olumfonunqom آدرس: قم، خیابان ایستگاه، بین ک ۷و ۹
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین محمودی
🌷 مجموعه «تا اوج» | تعداد ثبت اختراع در مقایسه با سایر کشورها 🌷
هدایت شده از حسین محمودی
🌷 مجموعه «تا اوج» | امید به زندگی 🌷
هدایت شده از حسین محمودی
🌷 مجموعه «تا اوج» | جایگاه زنان 🌷
هدایت شده از حسین محمودی
🌷 مجموعه «تا اوج» | نرخ باسوادی 🌷
هدایت شده از حسین محمودی
🌷 مجموعه «تا اوج» | نرخ تولید مقالات علمی 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🦋 Divine Resplendence 🦋
⚜ ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم ⚜ در ره عشق سزاوارتر از صد مردیم ⚜ هر زمان بوی خمینی به سر افتد ما را ⚜ دور سید علی خامنه‌ای می‌گردیم ✳️ پیشاپیش فرا رسیدن ۲۲ بهمن مبارک باد✨💫🌺🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌺💫✨ 🏢 پژوهش سرای علوم و فنون استان قم ناحیه ۲ @OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی و پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی داستان نویسی (۱) این فعالیت به صورت یک مهارت خلاقانه و هنری، نقش عمیقی در توسعه شخصیت، فکری و ادبی دانش‌آموزان ایفا می‌کند. داستان‌نویسی تنها یک روش سرگرم‌کننده نیست، بلکه یک ابزار قدرتمند برای یادگیری و توسعه است. چند دلیل کلیدی نشان می‌دهد که چرا داستان‌نویسی برای دانش‌آموزان مهم است: ١. توسعه خلاقیت و تخیل: داستان‌نویسی به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا از دنیای واقعی بیرون آیند و دنیایی خود را خلق کنند. این فعالیت تخیل و خلاقیت آنها را تقویت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا ایده‌های نو و جدید را به وجود آورند. ٢. بهبود مهارت‌های زبانی داستان‌نویسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا واژگان خود را گسترش دهند، ساختار جملات را بهتر درک کنند و نحو و دستور زبان را به طور عملی یاد بگیرند. این بهبود مهارت‌های نوشتاری و تفکر زبانی را تسهیل می‌کند. ٣. پرورش تفکر انتقادی در داستان‌نویسی، دانش‌آموزان باید تصمیماتی درباره شخصیت‌ها، رویدادها و پیام داستان بگیرند. این فرآیند باعث می‌شود تا تفکر انتقادی و تحلیلی آنها توسعه یابد و بتوانند از زاویه‌های مختلف به موضوعات نگاه کنند. ٤. یادگیری ساختار داستانی داستان‌نویسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ساختار داستانی (مثل مقدمه، حماسه و پایان) را درک کنند. این مهارت می‌تواند در فهم بهتر داستان‌های دیگران نیز مؤثر باشد و از آنها یاد بگیرند. گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی) 🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی @OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی و پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی داستان نویسی (۲) ٥. تعبيرسازی و بیان احساسات داستان‌نویسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا احساسات خود را به شکل تعبیری و هنری بیان کنند. این فعالیت می‌تواند به عنوان یک راه، برای ابراز احساسات و فکر کردن درباره تجربیات شخصی عمل کند. ٦. تقویت هویت فرهنگی دانش‌آموزان می‌توانند از طریق داستان‌نویسی فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های محلی خود را بیان کنند و آنها را به شکلی خلاقانه بازسازی کنند. این به پرورش هویت فرهنگی و ملی کمک می‌کند. ٧. تشویق به اندیشه و بازی ذهنی داستان‌نویسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در دنیایی خالص از تصورات حرکت کنند. این نوع بازی ذهنی می‌تواند به تقویت حل مسئله و اندیشه منطقی کمک کند. ٨. افزایش اعتماد به نفس وقتی دانش‌آموزان داستان خود را نوشته و با دیگران به اشتراک می‌گذارند، اعتماد به نفس آنها افزایش می‌یابد. این احساس موفقیت می‌تواند به تقویت انگیزه آنها در فعالیت‌های دیگر نیز کمک کند. ٩. تقویت مهارت‌های ارائه و بیان دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار مهارت‌های ارائه و بیان شفاهی را نیز بهبود می‌بخشد. ١٠. سرگرمی و لذت بردن از فرآیند یادگیری داستان‌نویسی یک فعالیت سرگرم‌کننده است که دانش‌آموزان را به لذت بردن از فرآیند یادگیری و خلاقیت دعوت می‌کند. این می‌تواند به کاهش استرس و افزایش انگیزه درس‌خوانی کمک کند. گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی) 🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی @OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی و پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی داستان نویسی (۳) عناصر داستان عناصر داستان اجزای سازنده و ضروری هر داستان هستند که به آن شکل و معنا می‌بخشند. درک این عناصر برای نوشتن و تحلیل داستان‌ها بسیار مهم است. در اینجا به طور خلاصه و مفید، عناصر اصلی داستان را برای دانش‌آموزان توضیح می‌دهیم: ۱. شخصیت (Character) تعریف: شخصیت‌ها افرادی هستند که داستان حول آن‌ها می‌چرخد. آن‌ها می‌توانند انسان، حیوان، موجودات خیالی یا حتی اشیاء باشند. نکات مهم: هر شخصیت باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد (مثلاً ظاهر، شخصیت، علایق و ترس‌ها). شخصیت‌ها می‌توانند خوب (قهرمان)، بد (شرور) یا ترکیبی از هر دو باشند. مثال: «شخصیت اصلی داستان، پسری به نام امیر است که عاشق ماجراجویی است. او بسیار کنجکاو و شجاع است، اما گاهی اوقات کمی ترسو هم می شود.» گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی) 🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی @OlomFonunQom
دوره جامع پایتون - پست شماره 40 ساختارهای داده در پایتون (بخش چهارم:دیکشنری ها - قسمت اول: معرفی) دیکشنری‌ها مجموعه ای از جفت‌های دوتایی اندیس: مقدار هستند. از این نوع ساختار داده برای ذخیره‌سازی اطلاعاتی مانند دفتر تلفن استفاده می‌شود. برای کلید فقط می‌توان از داده‌های تغییرناپذیر مانند اعداد و رشته‌ها استفاده کرد اما در نوع مقدار نسبت داده شده هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی مقدار می‌تواند هم نوع با اندیس باشد. تعریف دیکشنری: تعریف دیکشنری همانند ست با استفاده از {} انجام می‌شود، با این تفاوت که این بار بین کاما یک جفت index:value قرار می‌گیرد. scores={"Ali":5, "Reza"=4} 📚استفاده از تابع: تعریف دیکشنری و تبدیل داده‌هایی به شکل جفت های دوتایی که توسط توابعی مانند map و enumerate قابل تولید هستند توسط تابع ()dict قابل انجام است. 🧑🏻‍💻تجربه کنید: students=["Ali","Reza"] names=dict(enumerate(students)) scores=dict(Ali=5,Reza=4) 📣تذکر1: دقت کنید که در حالت استفاده از تابع به جای جفت index:value از جفت index=value استفاده می‌شود. 📣تذکر2: فراخوانی مقادیر مربوط به جفت‌های دیکشنری با استفاده از اندیس‌های آن‌ها قابل انجام است. names[0] scores["Ali"] دقت کنید که در فراخوانی مستقیم مقدار ست‌ها در دیکشنری بایستی نوع اندیس مد نظر قرار گیرد تا با خطای KeyError مواجه نشویم. برای اجتناب از رخداد این خطا می‌توان نوشت. print(scores.get("Ali")) در این حالت در صورت عدم وجود اندیس None برمیگرداند. گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی) 🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب کدنویسی استان قم: @OlomFonunQom
ششمین جشنواره علمی پژوهشی ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی داستان نویسی (۴) ۲. پـــــِیْرَنگ (Plot) تعریف: پیرنگ، همان اتفاقات و رویدادهایی است که در داستان رخ می‌دهند و داستان را پیش می‌برند. مراحل اصلی پیرنگ: ۱. شروع: معرفی شخصیت‌ها و جهان داستان. ۲. تعارض: مشکلی که شخصیت اصلی با آن روبرو می‌شود. ۳. اوج: نقطه‌ای که داستان به بالاترین حد تنش می‌رسد. ۴. گره‌گشایی: حل شدن مشکل. ۵. پایان: نتیجه نهایی داستان. مثال: «امیر متوجه می‌شود که یک گنج قدیمی در جنگل وجود دارد. او به جنگل می‌رود، با موانع زیادی روبرو می‌شود، اما در نهایت گنج را پیدا می کند و به روستا باز می گردد» گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی) 🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی @OlomFonunQom