هدایت شده از Saleh Ghafarifar
💥ثبتنام تیمها در لیگ مایکُد شروع شد!!!💥
✴️8 هفته رقابت هیجانانگیر برخط و در نهایت رقابت فینال به صورت حضوری.
🎁 هر هفته فقط یک تیم، برنده ۴ میلیون تومان جایزه نقدی.
👨🎓ویژه دانشآموزان متوسطه اول و دوم.
🔗برای ثبت نام و توضیحات بیشتر را در mycode-league.ir ببینید.
#مای_کد
#قطب_استانی_کدنویسی_هرمزگان
#قطب_کشوری_کدنویسی
╭━━━━⊰📚⊱━━━━╮
کانال رسمی
#قطب_کشوری_کدنویسی
@codenevisi
╰═══❁💠❁═══╯
╭━━━━⊰🇮🇷⊱━━━━╮
کانال رسمی
پژوهش سراهای دانش آموزی کشور
@pajouheshsara
╰═══❁💠❁═══╯
پژوهشسرای علوم و فنون قم
💥ثبتنام تیمها در لیگ مایکُد شروع شد!!!💥 ✴️8 هفته رقابت هیجانانگیر برخط و در نهایت رقابت فینال ب
دانش آموزان علاقمند میتونند در این لیگ شرکت کنند و از جوایز ارزشمندش بهره مند بشن
دوره جامع پایتون - پست شماره 35
ساختارهای داده در پایتون (بخش دوم: لیست ها - قسمت سوم)
یکی از استفادههای رایج از لیستها، بکارگیری آنها در ساختارهای کنترلی مانند حلقهها یا شرطها میباشد. لیستها به روشهای مختلفی در این ساختارها بکارگیری هستند که در ادامه با آنها آشنا میشویم.
🧑🏻💻در ابتدا یک لیست ایجاد کنید:
letters = ["a", "l", "i"]
1- بکارگیری مستقیم در حلقه for:
for letter in letters:
print(letter, end = "")
2- بکارگیری طول لیست به عنوان کنترل حلقه:
for i in range(len(letters)):
print(letters[i], end = "")
3- استفاده از لیست به همراه تابع enumerate:
for letter in enumerate(letters):
print(letter)
🔦در این روش پایتون مجموعههایی دوتایی به نام تاپل از اندیسها و مقادیر اعضاء لیست را آماده و چاپ میکند.
در ادامه با تاپلها آشنا خواهیم شد.
4- بکارگیری لیست به روش list comprehension:
[print(letter, end = "") for letter in letters]
🔦این روش استفاده از لیستها یکی از قابلیتهای جذاب پایتون است. بکارگیری این روش شما را از استفاده از توابعی مانند map و filter بی نیاز میکند و روش تمیزتری برای انجام عملیات روی اعضای لیست در اختیار شما قرار میدهد. برای
در بخش مربوط به تعریف این توابع با مثالهای بیشتر، با قابلیتهای این روش آشنا خواهیم شد.
گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
ابزارهای يادگيري هوش مصنوعی
قسمت اول: آموزش google colab
کولب کوتاه شده واژه colaboratory است. واژه colaboratory یعنی آزمایشگاه مشترک.
با استفاده از کولب می توانید به صورت آنلاین و در مرورگر خود کدهای پایتونی بنویسید و اجرا کنید.
ویژگی های کولب:
فراخوانی نوت بوک ها از وان درایو و ذخیره آن
فراخوانی نوت بوک ها در گیت هاب و انتشار در آن
امکان استفاده از OpenCV و PyTorch و Keras و Tensorflow
خدمات پردازش ابری و GPU رایگان
با گوگل کولب شما یک کتاب زنده را مطالعه می کنید. کتابی که در آن توضیحات، کدها (همراه با خروجی) و ویرایش کدها را دارد.
شما می توانید با این آموزش یک برنامه نویسی حرفه ای را تجربه کنید.
بدون نیاز به نصب پایتون می توانید کدنویسی کنید.
خیلی سریع بدون نصب نرم افزاری نحوه کدنویسی در کولب را می آموزید.
مستند سازی برنامه با ویرایشگر متنی خوب و توانا به درج روابط ریاضی ایجاد، فراخوانی و اشتراک گذاری نوت بوک
مدرس: خانم مهندس نوبری و خانم مهندس ارجمند
پژوهش سرای قطب کشوری شبکه سازی محیط های یادگیری وکد نویسی
#جشنواره_علمی_پژوهشی
#قطب_کشوری_کدنویسی
╭━━━━━━━⊰📚⊱━━━━━━━╮
کانال رسمی #قطب_کشوری_کدنویسی
@codenevisi
╭━━━━━━━⊰🇮🇷⊱━━━━━━━╮
کانال رسمی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور
@pajouheshsara
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
مقایسه و ارتباط میان تاریخچه ی هوش مصنوعی و کامپیوتر
ریشههای مشترک: هر دو حوزه در ابتدا با هدف حل مسائل ریاضی و منطقی ایجاد شدند.
پیشرفت وابسته: هوش مصنوعی بدون پیشرفتهای کامپیوتر، بهویژه در پردازش و ذخیرهسازی دادهها، نمیتوانست به این مرحله برسد.
تمرکز متفاوت: در حالی که کامپیوترها بر سرعت و دقت محاسبات متمرکز بودند، AI به دنبال شبیهسازی تفکر، یادگیری و تصمیمگیری است.
تعامل: امروزه کامپیوترها بستری برای اجرای الگوریتمهای پیچیده هوش مصنوعی هستند، و AI نیز قابلیتهای کامپیوترها را به سطح جدیدی ارتقا داده است.
گردآورنده: محسن فریدنیا (دبیر تخصصی ادبیات و علوم انسانی)
🏢 پژوهش سرای علوم و فنون، گروه ادبیات و علوم انسانی
#هوش_مصنوعی
@OlomFonunQom
دوره جامع پایتون - پست شماره 36
ساختارهای داده در پایتون (بخش دوم: لیست ها - قسمت چهارم متدها و توابع)
پیش از این با توابع آشنا و کارکرد آنها آشنا شده اید. متدها نیز توابعی هستند که روی اشیاء اجرا میشوند و عملیات در نظر گرفته شده را روی شیئ مورد نظر انجام میدهد.
.append(item)
برای اضافه کردن یک آیتم به لیست مورد نظر
.insert(index, item)
برای اضافه کردن یک آیتم در موقعیت مورد نظر در لیست
.pop()
برای اضافه حذف آخرین آیتم لیست
.pop(index)
برای حذف آیتم با اندیس مورد نظر از لیست
.remove(item)
برای حذف اولین رخداد از آیتم داده شده در لیست
تذکر: برای حذف همه رخدادهای یک آیتم در لیست باید یک حلقه روی لیست ایجاد کرد.
count(item)
برای شمارش تعداد رخدادهای آیتم مورد نظر در لیست
.sort()
برای مرتب کردن آیتم های لیست
.sort(reversed=True)
برای مرتب کردن آیتم های به صورت معکوس
.index(item)
برای پیدا کردن اندیس آیتم مورد نظر در لیست
.copy(list1)
برای ایجاد یک نسخه مشابه از لیست مورد نظر
.clear()
برای همه آیتم های داخل لیست بدون حذف لیست
نکته: برای حذف کامل لیست یا گسترهای از آیتمهای داخل لیست میتوان از تابعی به نام del استفاده نمود.
del list1[0:2]
برای حذف یک رنج آیتم ها در لیست یا کل لیست میتوان از تابع del استفاده کرد.
sorted(list1)
این تابع نیز بدون تغییر لیست، نسخه مرتب شده آن را برای بکارگیری در برنامه برمیگرداند.
گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
آموزش سی پلاس پلاس- پژوهش سرای علوم و فنون قم - علی مختاری.pdf
1.1M
دوره آموزش زبان برنامه نويسي ++C
جلسه اول:
آشنايي با زبان ++C
آشنايي با سرفصل هاي دوره
نصب و راه اندازي CLion براي كدنويسي به زبان ++C
مقدمه اي در مورد ساختار كد نويسي به زبان ++C در CLion
گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی پژوهش سراي علوم وفنون قم)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
دوره جامع پایتون - پست شماره 37
ساختارهای داده در پایتون (بخش سوم: تاپل ها)
تاپلها در واقع لیستهای فقط خواندنی هستند. از این نوع از ساختارهای داده برای ذخیره کردن ترتیبی از اشیاء استفاده میشود که بعد از ایجاد نیازی به تغییر آنها نخواهیم داشت. علاوه بر تغییر آیتمها، هیچ گونه حذف یا اضافه کردنی در تاپل قابل انجام نیست.
ایجاد تاپل: برای ایجاد یک ساختار داده از این نوع کافیست تا تمامی اشیاء مورد نظر برای ذخیره سازی در تاپل را به ترتیب مد نظر بین دو پرانتز قرار دهیم.
my_tuple = (1, 2, 3)
نکته: استفاده از پرانتر در تعریف تاپل اختیاری است و دستور فوق به صورت زیر نیز قابل نگارش است.
my_tuple = 1, 2, 3
تبدیل لیست به تاپل:
با استفاده از تابع ()tuple میتوانید لیستهای موجود را به صورت تاپل ذخیره کنید.
letters = tuple(letters)
تذكر1: انديس گذاري و دسترسي به آيتمهاي داخل ليست به همان روش مذكور در مورد ليستها و با استفاده از [] قابل انجام است.
my_tuple[0:2]
تذكر 2: عمليات جمع روي تاپلها همانند ليستها به راحتي و با استفاده از عملگر جمع بين دو تاژل قابل انجام است. دقت داشته باشيد كه اين نوع از عمليات جمع صرفا همه آيتمهاي داخل تاپلها را در يك تاپل بزرگتر گرد ميآورد و هيچ عملياتي روي تك تك آيتمها انجام نميشود.
تذكر 3: عمل ضرب نيز بين يك عدد صحيح و يك تاپل قابل انجام است.
»my_tuple * 2
(1, 2, 3, 1, 2, 3)
گردآورنده: علی مختاری (دبیر کدنویسی)
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
پژوهش سرای علوم و فنون قم با هماهنگی قطب کشوری رباتیک و هوش مصنوعی برگزار میکند:
تبیین گرایش ربات امدادگر محیط زیست و شبیه سازی ربات با نرم افزار
سرفصلهای وبینار:
بررسی شیوه نامه
آشنایی با نرم افزار
شبیه سازی ربات
👨🏫 ارائه دهنده:
مهندس مسعود محمدي
لینک ورود به وبینار:
http://vc.qomedu.ir/pjsara
🏢پژوهش سرای علوم و فنون قطب رباتیک، کدنویسی و هوش مصنوعی استان قم:
@OlomFonunQom
📢توجه
📢📢توجه
📢📢📢توجه
🔴 قطب استانی ادبیات و علوم انسانی خوزستان با همکاری قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی برگزار می کند:
✅ وبینار کشوری تخصصی با موضوع:
آموزش اصول داستان نویسی
🔵 مدرس: غلامرضا شیری
❇️زمان : یکشنبه و دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۴ ۱۴٠۳/۱۱/۱۵
🕔ساعت ۱۷
🔺همزمان پخش زنده در کانال قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی
@ensani_src
#کارگاه
#دوره_آموزشی_کشوری
#قطب_کشوری_ادبیات
╭━━━━⊰📚⊱━━━━╮
کانال رسمی
قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی
@ensani_src
╰═══❁💠❁═══╯
╭━━━━⊰🇮🇷⊱━━━━╮
کانال رسمی
پژوهش سراهای دانش آموزی کشور
@pajouheshsara
╰═══❁💠❁═══╯