eitaa logo
اولوالالباب
170 دنبال‌کننده
478 عکس
545 ویدیو
75 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📸ولادت امام هادی (ع) مبارک باد
هدایت شده از خبرهای فوری / مهم🔖
جوادی آملی: مشکل حجاب با «بگیر و ببند» حل نمی‌شود/ اگر اختلاس و نجومی‌بگیر در کشور نباشد، مردم هم به قانون احترام می‌گذارند 🔹آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری: 🔹اگر کار در دست مدیر مدبّر باشد، اختلاس و نجومی در کشور نباشد، ضعف مدیریت داخلش نباشد، مردم هم به قانون احترام می‌گذارند؛ چون این حرف همه‌ی متمدن‌ها است که هر کسی در هر کشوری زندگی می کند باید به قانون آن کشور احترام بگذارد. 🔹مولا اباعبدالله الحسین فرمودند حتی اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید؛ ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم و هر جا صحبت از علم بوده آنجا حضور داشته‌ایم، ما در کشوری حساب شده هم زندگی می‌کنیم که سرمایه‌ای همچون خون پاک شهدا را داریم، مردم آزاده در دنیا به قانون کشورشان احترام گذاشته و عمل می‌کنند، لذا باید توجه داشت مسائلی مانند حجاب و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی‌شود، با ادب و عدل حل می‌شود./ ایلنا ✅ @Khabar_Fouri
♦️‌عید غدیر خم مبارک 🔹‌على (علیه السلام) فرمود :امروز ( عید غدیر ) روز بس بزرگى است .در این روز گشایش رسیده و منزلت ( کسانى که شایسته آن بودند ) بلندى گرفت و برهانهاى خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پایمان است .
هدایت شده از خبرهای فوری / مهم🔖
دعوت آیت‌الله جوادی‌آملی برای حضور در انتخابات آیت‌الله جوادی آملی: 🔹امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم. 🔹حضور در پای صندوق های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن زدایی می کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد./ایرنا ✅ @Khabar_Fouri
⭕️فردا بیست و چهارم ماه ذی الحجه روز مباهله 🔸روز مباهله یکی از رویدادهای صدر اسلام است که در بنابر روایتی در بیست و چهارم ذی الحجه دهم هجری روی داده است و در آن مسیحیان نجران بر حقانیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان علیهم السلام مهر تایید زدند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 # شرح قرانی ترین غزل مولانا دکتر_رضا‌ئی_ بیرجندی جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ موسسه قرآن و علوم (اولوالالباب) تلگرام https://t.me/oloolalbab33 گروه واتساپ https://chat.whatsapp.com/C8LKi8cnXvZFUfLRiDo0TK ایتا https://eitaa.com/oloolalbab33
            👇👇👇👇👇👇 ایا میدانستید که با تغذیه طبیعی میتوان از شر بیماریها خلاص شد. انجمن تغذیه طبیعی بهبود یافتگان قم ها جلسه برگزار میکند .         ویژه این هفته 👇👇👇 الله دکتر علی رضایی بیرجندی محقق و پژوهشگر و عضو هئیت علمی دانشگاه بیرجند گرداننده : جناب اقای رشیدی       :ادامه مباحث : هرم تغذیه قرانی و هرم تغذیه سازمان بهداشت جهانی تفاوت‌ها و همگرائی ها . در پایان جلسه پرسش وپاسخ زمان : 16 تیرماه 1403 شروع 17:30 الی 19 👉 *مکان میدان علوم بلوارشهروند نبش بلوار علمدار شهروند آلاچیق جنب نمازخانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
پرهیز از غفلت

🔹 روزی در یک جلسه ای که به منظور شرکت کردن در سخنرانی شرکت داشت، به او گفتم بنی صدر! این سخن را از رسول اکرم (ص) بشنو که فرمود: «فَنِعْمَ المُرْضِعَةُ وَبِئْسَتِ الفَاطِمَةُ»... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 مسئلۀ ما در تفسیر ـ از ◾️به خویش از منظر غدیر بنگریم! و به انسان امروز بیندیشیم که چه تصویر و نقشۀ مفهومی‌ای برای خود از جهان پیرامون دارد که بر این مدار نگاه به نهضت حسین دارد؟ و به تاریخ و فرهنگی خود در افق معاصریت (اکنون جامعه) بیندیشیم و با رویکردی متفکرانه تحلیل کنیم «ما با حسین‌بن علی و جنبش تدبیری او چه نسبتی داریم؟». ◾️اینک و در جهان جدیدْ سه معادلۀ بزرگ برای انسان جدید و به‌طور خاص مسلمان ایرانی اتفاق افتاده است: ۱. معادلۀ وضعیت امروز بحران انسان معاصر در نسبت با جایگاه نهضت حسینی؛ ۲. و معادلۀ گذار در دهه‌های اخیر تحول جهان ایرانی؛ ۳. و معادلۀ ظهور انواع نظریه‌ها و انواع گرایش‌ها در تفسیر این نهضت. ◾️ما باید همت ورزیم که سرمایه‌های بزرگ فرهنگی مثل عاشورا را وارد وجدان و خرد جمعی زمان حال بکنیم. ◾️اگر ما نتوانیم اندیشه‌ای، نظریه‌ای و فرهنگی خود را در افق معاصریت (اکنون جامعه) وارد کنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم در عرصه‌های گوناگون فردی، اجتماعی و تمدنی اثرگذار باشیم، امری که اساساً متفکرانه است و نه تبلیغی؛ یعنی کاری نیست که مداحان و مبلغان به‌عنوان دستگاه‌های سنتی از پس آن بربیایند. بنابراین برای این‌که بتوانیم مثل عاشورا را وارد وجدان جمعی زمان حال بکنیم، به یک الگوی اندیشه‌ای و زبانی خاص نیاز داریم. اینک و در جهان جدید دامنۀ مسئلۀ ‌ما و بر مدار ، به پنج عرصۀ زندگی زیستمانی ـ فردی، زندگی اجتماعی، عرصۀ هنر و نیز عرصۀ تحول تمدنی و در نقطۀ اوج، تجربۀ عرفانی در متن واقعیت پیچیدۀ جهان امروز رسیده است. ‌
badeh-end.pdf
42.41M
📔 «بادهٔ توحید در کربلای عشق» ✍ حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه‌الله) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🚩 به مناسبت ایام عزاداری حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السّلام و بهره‌مندی از نفحات نفس قدسیّهٔ آن حضرت، نسخۀ الکترونیکی کتاب شریف «بادهٔ توحید در کربلای عشق» از سلسله مواعظ اخلاقی عرفانی حضرت آیةالله حاج سیّد محمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه‌العالی منتشر شد. ▪️یکی از طرق مطمئن و نزدیک رسیدن به توحید حضرت حق، توسّل و عرض نیاز به ساحت حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام است. ▪️جذبهٔ ملکوتی نفس قدسی آن حضرت، محبّین و موالیان ایشان را خیلی سریع از "طریق الحسین علیه‌السّلام" به وادی عشق و محبّت وارد نموده، و در صورت توجّه و ثبات قدم، از بادهٔ وحدت، سرمست می‌کند. 🔰در این کتاب با بیانی پرمغز و شیرین، حکمت باطنی و درک توحیدی از ابتلائات وقایع روز عاشورا شرح، و برخی از کلمات دُرربار حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام و أدعیهٔ منسوب به ایشان، توضیح داده شده است. 🔸 خرید اینترنتی کتاب باده توحید در کربلای عشق ⚪️ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏴 در دهه‌های اخیر جهان ایرانی ◾️، با نظر به تجربۀ پنج دهۀ انقلاب اسلامی ایران، از ساحت یک امر حماسی ـ فرهنگی و سپس سیاسی در آستانۀ یک فهم تازه‌آمد پارادایمی قرار دارد. تجربۀ زمانی ـ مکانی ـ نیز بر همین منوال در این کوران تازه‌فهمی پارادایمی قرار گرفته است. سه پرسش چیستی، چرایی و چگونگی انقلاب عاشورا ـ کربلا با پرسشی از و تغییر به‌ معرض نظر معاصری قرار گرفته است. این بازخوانی پارادایمی اینک با سرنوشت انقلاب اسلامی ایران نیز گره خورده است. در کانون این دورۀ گذار نیز، پرسش از معرفت پیشرفت و منطق معرفت و نظریه و الگوی پیشرفت، «پرسش مرکزی» است. ◾️بدین ‌سان ـ کربلا در آستانۀ یک بازخوانی عظیمی قرار گرفته‌اند. ➺@markaz_strategic_roshd
🏴 از دین، چه به دين و چه انتظاری از علوی رشد 🖋 به قلم احمد ⚫️ رویکرد به تحلیل ـ از خردورزی فلسفۀ دینی آغاز می‌شود. این‌که «چه نیازی به ـ است؟» وامدار این پرسش است که «چه نیازی به اصل است؟» و این نیز به‌نوبۀ‌خود در زیرمجموعۀ «چه نیازی به دین انبیایی ـ دیانت علوی است؟» طرح و تحلیل می‌شود. ⚫️ اهتمام به پردازش مدلِ مفهومیِ الگوی دین‌شناخت پیشرفت و پیشرفت‌شناخت دین از مبانی فلسفۀ دینی آغاز می‌شود تا در اولین گام به مقولۀ پرداخته شود، به این‌که آیا انتظار مدیریت همه‌جانبۀ رشد ـ توسعه انتظار بایسته‌ای از دین است؟ عیارسنجی چندوچون جنبش معاصر احیای فکر دینی و سطح کوشایی در پردازش اندیشۀ دین‌شناخت پیشرفت (رشد ـ توسعه)، اندیشۀ جمهوری اسلامی و اندیشۀ مدیریت هندسۀ قدرت جهانی، تابع گستره و ژرفای خودآگاه‌شدۀ آن و است. ⚫️ رویکرد به اصل امامت و عینیت‌های رخ‌دادۀ تاریخی آن، چونان عاشورا ـ کربلا، در مساحت تازۀ انسان جدید، جهان اجتماعی جدید و دانش جدید، از خاستگاه آغاز می‌شود و سپس نوبت به پردازش فلسفی، کلامی و آن‌گاه فقهی و سپس حاکمیتی می‌رسد. کانون این تحلیل نیز این نگرش است که جزئی از ساختار تحلیلی انسان‌شناخت رشد، فرانیاز الگوی عینی رشدنگر مدیریت موقعیت‌های گوناگون زندگی است. این خواهانیْ ماهیتی بیرونِ دینی دارد. ادیان و مکاتب گوناگون زیستی در نگاه این عیار نقد و مقایسه می‌شوند. ⚫️ اولین شاخصۀ دینداریْ و اولین شاخصۀ قرآنی بودنْ نیاز به قرآن و اولین شاخصۀ علوی بودنْ نیاز به و اولین شاخصۀ حسینی بودنْ نیاز به امام حسین (ع) و سنت زیستی اوست. ➺@markaz_strategic_roshd
🏴 ای ایستاده در وادی صلاح وادی آدم وادی دعوت حسین من! ای تواناترین مظلوم با توام همراه ای استوار نیک ای چشم‌انداز روشن خدا به‌سوی زندگی، به‌سوی مرگ با تو زنده‌ایم با تو می‌میریم خدای کند چونان تو بزییم خدای کند چونان تو بمیریم 🖋 به قلم احمد @markaz_strategic_roshd
🏴 السّلام علیکَ یا ابا عبدالله الحُسین و علی الأَرواح التّی حلّت بفِنائک و اَناخَت بِرَحلِك 🖋 به قلم احمد ◾️با تو آموزگار خویش با تو حس رضایت از زندگی موج‌به‌موج مرا سرشار می‌سازد. ای آموزگار خوبی! سلام بر تو و سلام بر روح‌هایی که در آستانۀ كبريايی‌ات حلول کردند و به آرامش رسیدند. ➺@markaz_strategic_roshd
🏴 در آستانۀ عاشورا ـ کربلا ◾️در رویکرد آغازین به و به مکتب ـ حسینی، سه سؤال اصلی داريم: ۱. چه ، چه و چه انتظاری از می‌توان داشت؟ و به تعبیری، نیاز خودآگاه به دین پس نیاز خودآگاه به امامت علوی در میان می‌آید؟ ۲. چه و چه داریم که به تعبیری، نیاز خودآگاه به امامت پس نیاز به عاشورا ـ کربلا را در میان می‌آورد؟ ۳. پس انتظار برای عاشورا كدام است؟ از اهل مسلک عاشورایی، در آستانۀ آن آموزه‌ها چه انتظاری می‌رود؟ ◾️کوتاه این‌که مکتب و عاشورا ـ کربلای حسینی کجای زندگی ما حاضر است؟ چه انتظاری از آن می‌توان داشت و چه نیازی به آن داریم؟ و درمقابل نیز، اگر این انتظار برآوردنی است، چه انتظاری از خویش دربرابر و برای این انتظار بایستی داشته باشیم؟ 🖋 به قلم احمد @markaz_strategic_roshd