eitaa logo
رویای امت
339 دنبال‌کننده
578 عکس
365 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا تا به حال درباره بیماری سارسلیته و ارتباط آن با آپارتمان نشینی چیزی شنیده اید؟! این ویدئوی کوتاه را مشاهده بفرمایید. زمان: ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه @baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرطانی تحت عنوان "خانه های نقلی در کلانشهرها"! ببینید که این سرطان چه بلایی بر سر سبک زندگی ما آورده است... مدت زمان: ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه @baladetayyeb
هدایت شده از وحید یامین پور
به این فکر کردید که چرا در جهان پیشا تجدد چیزی به نام اوقات فراغت و تفریح چندان شناخته شده نبوده؟ آیا مردم از کار کردن خسته نمی‌شدند؟ بُعدِ گاه‌شمار مدرنیته به انسان می‌آموزد زمان را اندازه بگیرد و زندگی اش را در ظرف زمان بسنجد؛ کار، زندگی، تفریحات و همه چیزش را. آنگاه یک قسمت از زندگی را برای لذت‌بردن کنار می‌گذارد و بقیه زندگی را معطوف به آن تنظیم می‌کند. کار، شر، رنج و شکنجه‌ای است برای تمهید و فراهم کردن امکان لذت در بخش دیگری از زندگی مثلا در پایان هفته یا تعطیلات سال نو. ولی وقتی زندگی و کار از زمان لذت تفکیک شد، لذتِ محدود به زمان و مکان، خودش به فشار مضاعف روانی تبدیل می‌شود. سوژه مدرن، برای لذت بردن در بخشی از زندگی، تحت فشار زمانی است که به سرعت می‌گذرد و گویی از ابتدا نگران به پایان رسیدن آن است. اما انسان پیشاتجدد غالبا کارش، هنرش بوده و آفرینندگی او در صناعت، طبیعت و خدمت، بخش اصلی و معنابخش زندگی‌اش بوده است. کار، شر نیست و زندگی به رنج و لذت تقسیم نشده است. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از روشنگری
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥 اگر بخشی از گذشته باشد که باید برای از دست دادنش حسرت بخوریم چنین چیزهایی است... سیدحسین صافی، از مستندسازان نامی ایران است. جدای از علم و فن و پشتکار، بی‌شک بخشی از این تولیدات خوب را از جهان‌بینی و نگاه خدامحور خویش دارد. این که همیشه نوستالژی‌های گذشته و روابط افراد قدیم برای ما اسطوره و دست‌نیافتنی شده را اینجا باید بفهمیم. نگاه نوع انسان به جهان تغییر کرده. راستی چرا؟! 🆘 @Roshangari_ir 🆘 rubika.ir/Roshangari_ir
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت 🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود 🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان 🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند 🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی 🆔 @sandali_baz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشنا شوید با پرفروش ترین خودرو در ژاپن با تیراژ 253500 دستگاه در سال به نام هوندا n box با پیشرانه سه سیلندره و قدرت 660 سی سی با قیمتی معادل 13 الی 18 هزار دلار(با نرخ دلار ازاد ۳۹۰۰۰ تومان تقریبا پانصد تا هفتصد میلیون تومان) بستگی به اپشن ها قیمت تغییر پیدا میکند . 🔸اگر فکر میکنید مردم ژاپن تویوتا کرولا سوار میشوند و شما سمند با قدرت 1800 سی سی سخت در اشتباهید . در بین 10 خودرو پرفروش در ژاپن 7 خودرو در همین کلاس هستند . تفاوت در این است که شما خودرو گران تولید کنید با انگیزه صادرات یا خودرو اقتصادی تولید کنید با انگیزه رفاه اجتماعی خودرویی که با هدف فروش به طبقه پولدار در کشورهای در حال توسعه ساخته میشود ، میشود خودرو های ژاپنی داخل ایران که با رویکرد اقتصاد سرمایه داری ساخته میشود یا خودرویی که جهت رفاه حال مردم ساخته شود . از عجایب جهان است که سومین تولید کننده خودرو در جهان باشی اما مردمت در استفاده از آن تحقییر شوند . رویای ژاپنی یا کابوس ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat با تشکر از روشنگری های دوست خوبم سید امیر حسین حسینی 👇 @afra_eco
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد ولی مهم مسئولیت پذیری و داشتن روند صحیح است. 🔸اگر پتروپالایشگاه ها ساخته شوند، ما نه تنها نفت خام را نمی فروشیم بلکه باید نفت بخریم. البته دولت این کار را شروع کرده. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
روز زن و معماری ضد زن زمان لازم برای مطالعه: ۲ تا ۳ دقیقه لطفا به این جملات وارطان هوانسیان، از شاخص ترین معماران دوره پهلوی که مروّج سیاستهای رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی برای تغییر هویت زنان ایرانی بود دقت بفرمایید: "کسانی که آن زمان (دوره قبل از سلسله پهلوی) را به یاد دارند به خوبی میدانند که ساختمانهای این شهر بزرگ (تهران) مانند طبقه نسوان (بانوان) که در زیر چادر سیاه مستور بودند با دیوارهای بلند کاهگلی و یکنواخت محصور و جز با یک در چوبی آن هم به اشکال مختلف که در روی آنها کوبه های آهنی بدقواره ای نصب شده بود وسیله ارتباط دیگری با دنیای خارج خود نداشتند. در آن عصر یعنی قبل از رفع حجاب مگر کسی می توانست آن حصار سیاه و غم انگیز را از گرد منزل مسکونی خود برداشته و از اتاق نشیمن، پنجره ای بر روی خیابان باز کند و یا بالکنی در جا و بنای خود احداث نماید؟ آن روزها همانگونه که زن در خانه محبوس و به مثابه یک نفر زندانی زندگی میکرد ساختمانها و باغها و سایر اماکن پایتخت ما هم در میان دیوارهای بلند محصور و مستور مانده و باز چنانکه در چهره زن آن روز، جلوه تبسم و صفا دیده نمیشد قیافه ساختمانها نیز در پناه همین دیوارهای گلی سیاه و بعضاً سر به فلک کشیده، عبوس و غمگین به نظر می رسید". هوانسیان و همفکرانشان با این تفکر که خانه سنتی و درونگرای ایرانی همچون حصار و زندان است، مروّج معماری مدرن غربی در این کشور شدند و پیشنهادشان برای رهایی زن ایرانی از حصار معماری سنتی، تبدیل خانه های درونگرای سنتی به برونگرا بود. نتیجه آن تفکر را امروز شاهد هستیم؛ دیگر نه از حیاط مرکزی در خانه هایمان خبری هست و نه از حوض و درخت و نه از ایوان های باصفا و پر از گلدان. به جایش برای آزادی زنانمان، آپارتمان های قوطی کبریتی ساخته ایم که گرچه پنجره هایش به جای حیاط مرکزی به سمت کوچه و خیابان باز می شود، ولی آنقدر شهرهایمان را عمودی و متراکم ساخته ایم که اگر لحظه ای همان پنجره باز شود، حریم خصوصی زن خانه از تیررس دید بلوکهای روبرو در امان نخواهد بود. لذا نه تنها به او آزادی و وسعت دید و منظر ندادیم بلکه زن ایرانی و فرزندانش را در این شهرهای عمودی و آلوده و در داخل این آپارتمانهای سلول مانند، از مواهب طبیعی و باد و نور طبیعی خورشید هم محروم کردیم. دوباره این جمله هوانسیان را مرور کنیم: «آن روزها زن در خانه محبوس بود!»؛ کاش ایشان اکنون در قید حیات بود و معماری این روزهای شهرهایمان را می دید تا از او می پرسیدیم که اکنون که زنانمان در قفس های آپارتمانی، نه فضای کافی برای مهمانداری دارند و نه فضای کافی برای بازی با بچه و تربیت فرزند و نه فضای کافی برای سرگرمی ها و تولیدات خانگی، بیشتر محبوس و محصور هستند و یا آن زمان که زن ایرانی، خانه اش را نه فقط سرپناه، که مسکن، به معنای محل آرامش می دید و برای همه این فعالیتها، فضای کافی داشت؟ "وَالله جَعَل لَکُم مِن بُیُوتِکُم سَکَنا: و خداوند برایتان از خانه هایتان آرامش قرار داد" (نحل/۸۰)؛ اینکه خدای متعال در این آیه می فرماید از خانه هایتان آرامش آفریدیم (و نه در خانه هایتان)، معنایش این نیست که فقط برخی خانه ها آرامش بخش هستند و نه هر خانه ای؟ اگر بله، شرط آرامش بخشی برای معماری خانه چیست؟ خانه های افقی و پوشاننده و یا خانه های عمودی و عریان و بدون حریم؟ خوب است در این روزها که متعلق به زنان و مادران ایرانی است مدیرانی که دائم در حال ترویج و تکثیر این نوع معماری و شهرسازی عمودی هستند با خود بیاندیشند که آیا میان افزایش دائم نرخ نزاع و طلاق و مسائل خانوادگی با این نوع آپارتمان های ضد زن و قفس مانند که تمام نیازهای روحی و روانی زن را سرکوب می کند، رابطه معناداری وجود ندارد؟! إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه می اندیشند نشانه‌هایی است (نحل/۱۱) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه تعقل مى‌كنند نشانه‌هایی است (نحل/۱۲) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه پند مى‌گيرند نشانه‌هایی است (نحل/۱۳) @baladetayyeb
🔆 پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران، بستر شکل‌گیریِ شکاف طبقاتی و تحميلِ محروميت‌های اقتصادی و فرهنگی و محرومیت‌های جنسی است. 🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران بستر تحميل محروميت‌هاي سياسي و فرهنگي شده، و مشکلات اقتصادی و اختلاف طبقاتی به‌وجود آورده است. در ايران، [فرضا]ً ۲۰ درصد از جامعه، هم پول دارند و هم مقام دارند و هم ارضاء جنسي دارند؛ ۳۰ درصد به‌صورت متوسط در فشار هستند ولي اين‌ها را تا حدودی دارا هستند. و ۵۰ درصد هم در فقر اقتصادي، فقر جنسي و فقر هويتي زندگي مي‌كنند. چون آنها دارند تحقير‌شأن مي‌كنند! جامعه دارد تحقيرشان مي‌كند! بَعد، غرب به اين جمعيت بزرگ (به این ۵۰ درصد) مي‌گويد: شما آزاديد! شما آدم هستيد! اختيار شما به دست خودتان است! اين‌ها چكاره هستند؟! اين ارزش‌ها هستند كه شما را اين‌طور محدود كرده‌اند!! 👈 يك بار نمي‌گويد «انگيزش مادي» و «اختلاف طبقاتي» و «نظام سرمايه‌داري» شما را اين‌طور كرده است! يك بار نمي‌گويد غلط بودنِ «نظامِ توزيع ثروت، قدرت، اطلاعات»، شما را اين‌گونه كرده است! مرتب می‌گويد «وابستگي شما به ارزش‌ها» شما را اين‌طور كرده است! بنابراين، طبيعي است كه در جامعه ناهنجارهاي تلخي به‌وجود آيد كه براي دشمن مايهٔ اميدواري می‌شود و او می‌تواند ارزش‌هاي اسلامی را، به‌دليل محروميت‌هايي كه خودِ نظام سرمايه‌‌داري در عمل براي مردم ايجاد كرده است، مورد هجوم قرار بدهد!» ☑️ @moniroddin