eitaa logo
رویای امت
344 دنبال‌کننده
491 عکس
327 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
فکر میکنم مهمترین دقایق مناظره دیشب همین است
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ جان کلام فرد پولاک در کتاب مهم و کلاسیک «تصویر آینده» این است. این کتاب، کتاب پایه و موسس، برای رشته آینده پژوهی به حساب می آید. 🆔 social_theory
کریستوفر فالزن معتقد است «فلسفه» بتدریج در حال تبدیل شدن به «سینما» است! بعد از 2500 سال که فلسفه بار انتقال فرهنگ و تمدن بشری را طی تاریخ بر دوش می کشید، اکنون این وظیفه به «سینما» محول شده است و «تصویر» و «درک بصری» آرام آرام جا پای متون نوشتاری فلسفی می گذارد. ادعای نویسنده در این کتاب این است که امروزه به جای کلاس فلسفه، این سینما است که جهان بینی فلسفی و نگاه فیلسوفانه را به مخاطبش می آموزد. به زعم او، ما با دیدن فیلم می توانیم روایتی از مهمترین مسائل فلسفی به دست آوریم. او بدین منظور بر «تصور بصری» مخاطب تأکید می گذارد و برای تشریح مباحث خود بر ژانر خاصی تأکید ندارد و معتقد است سینما در هر قالبی از کمدی گرفته تا تراژدی و حماسی قابلیت بیان فلسفی و انتقال مفاهیم فلسفی را دارد. فصل های کتاب چنین عنوان گرفته اند: نمایش تصویری افلاطون/ نظریه معرفت/ همه من؛ خود و هویت شخصی/ جنایت ها و گناه ها؛ فلسفه اخلاق/ مورچگان؛ فلسفه اجتماعی و سیاسی/ عصر جدید؛ جامعه، علم و تکنولوژی و جام مقدس؛ اندیشه انتقادی. 🆔 social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تصویری اولین همایش زیست‌شهرهای نوین مولّد در استان ساخت الگوی زیست‌شهر در زمینی به وسعت ۸ هکتار در کرمان با سخنرانی: 🔹دکتر عباس جهانبخش (مدیر اندیشکده زیست‌شهرهای نوین مولّد) 🔸 دکتر رضا حافظی (مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان) 🔹دکتر سعید شعرباف (شهردار کرمان) بزودی در تمامی استان‌ها.... شیپا 👈 عضوشوید @shipaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دل نوشته وحید جلیلی در سالگرد رحلت آقای نادر؛ طالب‌زاده پوزخند خمینی بود به تقی‌زاده‌ها ⬅️ یک سال بعد ... می‌شود هنوز عاشقانه گریه کرد از داغ تلخ نداشتنش و می‌شود صد دانه تسبیح شیرین الحمدلله گفت برای داشتنش خدا را شکر که نادر طالب‌زاده را داریم و سید مرتضی آوینی را و مصطفی چمران را و قاسم سلیمانی را و ... ، و بیاورند اگر دارند مشابهش را. ⬅️ فرنگی‌ها می‌گویند جنتلمن، ما می‌گوییم آدم حسابی، معتمد، مطمئن، عبدالله، خداداد. هدیه‌ی خدا بود انگار. هر که داشتش جا داشت فخرش را بفروشد، فخر او را که فخرفروش نبود با همه‌ی افتخاراتش. ⬅️ طالب‌زاده پوزخند خمینی بود به تقی‌زاده‌ها از فرق سر تا ناخن پایشان قصیده‌ی بلند انقلاب اسلامی بود در هجو غرب‌زدگی، صدها مار حیرت‌زده برابری نمی‌کنند با بند یکی از کفش‌هایی که قدم زده بود از هارلم تا شلمچه، از منهتن تا اربعین. ⬅️ طالب‌زاده را نه فقط در کنار اولیور استون یا در گفت‌وگو با الکساندر دوگین یا در کلاس استفان شارف یا در بحث با مصطفی عقّاد یا حتی در رفاقت با موجود ممتاز و آسمانی دیگری به نام سید مرتضی آوینی، که در خلوتش با خدا باید دید. 📌 مطالعه کامل یادداشت: 🌐 https://b2n.ir/y92913 📽 راه نوشت، راه عبور از سینمای سانسور🔻 ✅ @rah_nevesht_ir
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir
مردان بزرگ انقلابی ، تاریخ ساز و انسان ساز انهایی بودند ، هستند و خواهند بود که بزرگترین رویا ها را در سر می پروراندند ، تلاش روزانه انها خیال شبانه شان بود . انها که محصور در عصر و زمانه نبودند تا اسیر روزمرگی ها شوند تا در میان شلوغی ها گم شوند تا رنگ بگیرنگ ، رنگ جماعت ، رنگ بی تحرکی ، رنگ بی رنگی ... آنها که از دل تاریخ می آیند و در کوچه های ظهور قدم میزنند ... انها که نه در قرن بیست یک ، بلکه با ادم علیه سلام متولد شدند با نوح علیه السلام سوار برکشتی شدند ، از ابراهیم علیه السلام بت شکنی اموختند ... بر مصیبت حسین ع گریستند ... در عصر روح الله پابرزمین گزاشتند و برای ما بشارتی شدند تا پاهایمان در مسیر نلرزد و نلغزد ... سلام بر روح خدا سلام بر اوینی ، چمران و سلیمانی ها ... 🔹گم شده امروز جامعه اقتصاد نیست گرچه پایش میلنگد حتی به یک معنی فرهنگ نیز ... گم شده امروز ناآگاهی از هویت تاریخی وضعیت اکنون و مهمتر تصویری شفاف از اینده است که اسیر اشفتگی ها و سرگشتگی هاییم . اقتصادش ، فرهنگش ، صنعتش ، حکمرانیش... تمام ناهنجاری های امروز و رفتار های غیر قابل فهم از ادم ها را میشود از این زاویه تحلیل کرد . نه از منظر روانشناختی ساینستیک که رفتار هنجارشکنانه یک جوان را به سرکوب علایق او و سلب ازادی های توهمی توسط دستگاه سیاسی و فوران خشم درونی تحلیل و تقلیل میدهد . وضعیت ما در جهان مدرن وضعیت کسیست که که نمی داند چرا پا در بازار گذاشته ، از کجا امده و چه میخواهد ... فقط مبهوت بازار است . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
30.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند انفجار اطلاعات نوشته شهید حکیم سید مرتضی آوینی ✅شهید اوینی ورود به دنیای اطلاعات و عصر ارتباطات و شکسته شدن حصار های اطلاعاتی را سرآغاز فروپاشی غرب و تمدن ان میداند . میگوید از ان احساس خطر نمیکند ! این نگاه برخلاف نگاه رایج انقلابی های امروز است که ورود فضای مجازی را خطر برای انقلاب میپندارند گرچه چالش هایی را به وجود می آورد . اما نهایتا به نفع انقلاب تمام خواهد شد . @ommat_Dream
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ها صورت عملیاتی کوچک جامعه ای هستند که غربی ها در تصورشان می خواهند از ایران بسازند. خریداران و فروشنده هایی مست از رهایی جنسی که کالای اجنبی مبادله می کنند. اما هیچ گاه فکر نمی کنند که اگر تولید نباشد، این دیوانگان چه قدرت خریدی دارند؟! جامعه مال ها به حلبی آباد منتهی می شود. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⭕️ در عصر زیست مدرن، که اساساً با دین‌داری تعارض دارد، دین‌داری حداقلی خللی در کلیت حیات مدرن ایجاد نمی‌کند، بلکه اگر میخواهیم این سد حیات خبیثه شکسته شود و به سمت نور، حیات طیبه رهسپار شویم باید دین حداکثری را عملیاتی کنیم. این اقدام خود موجب جذب حداکثری خواهد شد.دین‌داری حداقلی و منفعلانه دفع می‌کند نه جذب. دین‌داری حداقلی، دین را سخیف و دین‌داران را احمق جلوه می‌دهد. ✅ دین‌داری حداقلی باعث شده که امروز بجای بحث‌های عمیق در جامعه هنوز درگیر باشیم... بسیاری از مذهبی های امروز مروجان دین‌داری حداقلی و همزیستی مسالمت‌آمیز با باطل‌اند. @Hejri_thought
بالای سرش را با تعجب نگاه میکرد چند دقیقه‌ای هست که از این مسیر میرویم ، با تردید پرسید : _اون بالا هم ماشین حرکت میکنه مثل ما که از این زیر میریم ؟! _اره از بالا سر ماهم ماشین داره میره این بزرگراه دو طبقه است ... به ساختمان های بلند مرتبه نگاه میکرد گاهی سرش میچرخید تا در هنگام عبور ما برج بلند رو خوب دیده باشه ... _ایران خیلی پیشرفت کرده ... _چطور؟ _ این همه ساختمان های بلند ، جاده ها و امکانات ... _تازه از افغانستان اومدی ؟ _بله تازه امدم. _ برادر این. ها پیشرفت نیست اینها حماقت های جاهلان مدرنه ... _نه دیگه پس این همه امکانات چیسته ؟! _ نه عزیزم اهن و بتن و برج و بارو پیشرفت نیست ... پشت سرت رو نگاه کن اون بنده خدا با گونیه بزرگ زرد رنگ رو میبینی که داره آشغال ها رو بهم میزنه _ کدوم ،،، اها ،،، بله بله _ هروقت در شهر چنین تصویری ندیدی ، هروقت در شهر گرسنه نبود اونوقت پیشرفت کردیم ، میدونی چقدر هزینه میشه برای همین راه ها و تقاطع های طبقاتی برای پل ها تونل ها ، قطار شهری ها و ... مگر زمین خدارا از ما گرفته اند که در یک نقطه طبقاتی روی سر هم سوار شویم و اونوقت هزاران میلیارد پول مردم فقیر را برای رفت و امد شهرهای بی دروپیکر سرمایه دارهای ضد فرهنگ و عدالت خرج کنیم ، این چه افتخار و پیشرفتیست ... شهری که نزدیک سه میلیون افغانی مهاجر و مجرد و برده سرمایه دار دارد . توکه میدونی جای مجردها کجاست ؟ _نه کجاست ؟ _ پس این ملاهای طالبان چکار میکنن مگه نگفته اند جهنم از عزب ها پرمیشه ؟ _ چرا شنیدم... _ هه هه ... پس به شهر جهنمی ها خوش امدی ! _برادر افغانی سرتان کلاه نرود اینها پیشرفت نیست همانطور که سرما رفت ؟ با خود میگویم کاش میدانستی این شهر بالا و پایین دارد کاش میدانستی مولای ما گفت هیچ کاخی علم نشد مگر کوخ هایی ویرانه شد ، کاش میدانستی این ها ظاهر شهر است باطن شهر وحشتناکتر از آن چیزیست که به تصور بیاد ... کاش ما هم میفهمیدیم ... . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔴 منتشر شد... 🔹 خودتحقیری ، عامل تورم و رکود 🔸بازی برد _ برد برای ایران 🔹حماسه ی ۵۷٪ یا بانگ تورم 🔸مالیات بر عایدی سرمایه... 🔹مسئله ی اصلی تورم است ! 🟡همیاش ایده‌های برتر مهار تورم 🔸علم اقتصاد یا اقتصاد علم‌نما؟! 🔹یک قطره از دریای اقتصاد اسلامی 🔸 زیست شهر نوین مولد 🔹تشریح شعار سال دسترسی به محتوای pdf👇🏻 https://eitaa.com/moavenat_farhangi_qom/8006
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمی‌شود مگر با ثروت‌اندوزی سرمایه‌داران! 🎙 : ◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری می‌بینید که هرچه کار و زحمت می‌کشند باز هم گرسنه هستند بدانید آن جامعه حق این‌ها را خورده‌اند. 🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف می‌کند، چیزی را می‌خورد که مال او نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
رنگ خدا تا به حال به تونالیته و رنگ‌بندی شهرهای سنتی دقت کرده‌اید؟ در شهر سنتی، سیما و منظر عمومی شهر کاملا یکدست و همرنگ بود به جز یک استثناء که آن هم مساجد و ابنیه مذهبی بود. در چنین شهری، تمام ابنیه دیگر، چه به لحاظ ارتفاع و فرم و چه به لحاظ تونالیته، نسبت به ابنیه مذهبی تواضع معمارانه داشتند و همگی با تواضع و سکوت رنگی در مقابل رنگ‌بندیِ بقاع متبرکه، بستری بودند برای تجلیِ شهرسازانه‌‌ی "صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً: رنگ خدا؛ و چه رنگی از رنگ خدا بهتر است؟" (بقره/۱۳۸). نتیجه این رنگ‌بندی، تحقّق شهر/عبودیت بود: "وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُون: و ما تنها او را عبادت می‌کنیم" (بقره/۱۳۸). زیرا چنین شهر/عبودیتی با آن نوع تواضع رنگی و هندسی، ترجمانی کالبدی بود برای این آیه شریفه: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر مكنيد" (حجرات/۲)؛ اما بی‌ادبی، عدم تواضع و تکبر شهر معاصر در مقابل مساجد و بقاع متبرکه، شما را به یاد کدام آیه می‌اندازد؟ این نوع شهرسازی، شخصا برای بنده یادآور این آیه شریفه و توصیه آن به تواضع و فروکاستن صداست: "وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِير" (لقمان/۱۹). @baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
لطفا این نقشه را بنگرید. مدیران محترمی که در شورای عالی شرّسازی به بهانه صرفه‌جویی در مصرف زمین، زمین‌های دولتی را احتکار کرده‌اند و اجازه گسترش افقی شهرها را نمی‌دهند پاسخ دهند که ایران عزیزی که هر استانش به اندازه یک کشور اروپایی است چرا باید عمودی‌سازی کند و اروپایی‌هایی که به مراتب کمتر از ما زمین دارند شهرهایشان را افقی توسعه دهند؟! آیا می‌دانستید که غربی‌ها سالهاست که با پی بردن به اشتباهشان، سیاست بلندمرتبه‌سازی برای ابنیه مسکونی را کنار گذاشته‌اند و برخلاف ما، برجهایشان اغلب، مراکز تجاری و اداری است و نه ابنیه مسکونی؟! @baladetayyeb
در جامعه ای که عدالت جاری شده باشد فقر و غنا معنا ندارد ، همه غنی اند و همه فقیر ، عموما فقر و غنا در نسبت هم و مقدار فاصله بین انها تعریف میشود . افزایش رفاه و امکانات و تکنولوژی اگر به صورت عادلانه به دست همه برسد که مایه تفاخر و تکبر و نشان ثروتمندی نخواهد شد . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
از عجایب علوم مدرن این است که ابزار را به جلو میبرد و انسان را به عقب ! به انچه صنعت ساخته قانع نیست و در تحول و توسعه روز افزون ان می‌اندیشد اما به انسان که میرسد امروز و احوال اکنون او را مطالعه میکند و برای مدیریت همان راهکار میدهد راهکارهایی که راه به جلو نشان نمیدهد ، مقصد ندارد و فقط دوَران و فرو رفتن دارد ! ماکیاولی حماقت ها و جهالت های انسان را سر دست میگیرد و میگوید سیاست دان کسیست که به این جهالت ها و حماقت ها و صفات رذیله جمعی پی ببرد و با دامن زدن به انها بر کرسی قدرت بنشیند و چگونه دستگاه حاکمه خود را مقبول خلق کند او برای جامعه مقصدی قائل نیست که طرحی برای رسیدن به ان ، مربی برای تربیت و هدایت و سکان داری جهت حرکت لازم باشد . فروید روان انسان های بیمار را واکاوی میکند، تمایلات ، بحران های روحی ، عقده ها درونی و انحرافات ان را حقیقت وجود ادمی میپندارد و پاسخ به نیازهای غیر عقلانی و غیر طبیعی یک انسان بحرانزده را نسخه شناخت انسان و نجات او میکند . اسمیت تنها انگیزه محرک انسان را خودخواهی او دانست و ارضای این صفت رذیله در بازار و رها کردنش به دست گرگ های نامرئی بازار را عامل سامان و علم اقتصاد خواند . کاش غرب به همان میزان که در فکر ارتقاء ابزار است در پی ارتقاء انسان نیز بود اما او به دنبال تحمیق انسان در بحرانهای روحی روانیه خودش است و انرا توجیه علمیک میکند متُدش ، شناخت حال فعلیست انهم با محوریت صفات رذیله در انسان و از این رو جامعه شناسی و روانشناسی کارش مطالعه رفتار اکثریت است (جامعه اماری) نه مطلوب هایی که صناعت جامعه و انسان برای رسیدن به آن باشد ... گرچه نگارنده مدعیست خرد انسانی قادر به کشف مطلوبیت های مطلوب بدون اتکا به وحی نیست . و انسان متمدن آن شد که به قوانین خودخواهانه اسمیت ، و عقده ای فروید و فریبکار ماکیاولی تن دهد . ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نگاهی نو به مسائل اقتصاد ایران بر اساس مفاهیم فقه المکاسب 👌برای تحلیل مسایل اقتصادی ایران از مفاهیم فقه المکاسب بهره می بریم و توجه خاصی به مفاهیم معیوب اقتصاد کلان نداریم. بر اساس مفاهیم فقه المکاسب، اقتصاد ایران به شش مسئله اصلی مبتلا است: 👌مسئله اول در اقتصاد ایران: شکل گیری و رواج یک طبقه بندی معیوب از مشاغل در ایران است. از منظر فقه المکاسب، اصلاح اقتصادی از تغییر نگاه مردم به مشاغل برتر آغاز می شود. با رواج بیشتر ۱- کشاورزی، ۲-باغداری، ۳- دامداری، ۴- خیاطی و ۵- عمومی شدن تجارت (انتخاب تجارت به عنوان شغل فرعی برای همه افراد) ایران در تامین غذا و لباس و داروی طبیعی خود کفاء می شود و زمینه مفهوم اقتصادی انفاق فی سبیل الله (انفاق برای تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه) به جای مفهوم کینزی پس انداز و هدایت نقدینگی مهیا می گردد. 👌مسئله دوم در اقتصاد ایران: بی توجهی جدی به کارآمدی های ۴ گانه الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای است. به عبارت بهتر: استفاده از الگوی تولید صنعتی ۴ چالش ۱- فاصله طبقاتی، ۲- آلودگی شدید محیط زیست، ۳- تولید غذا و محصولات ناسالم و ۴- مصرف زیاد انرژی را در اقتصاد ایران نهادینه کرده است و برای عبور از این چالش ها به تقویت الگوی تولید غیر متمرکز-خصوصاً در بخش غذا- می اندیشیم! 👌مسئله سوم اقتصاد ایران: کمبود زیرساخت های رایگان برای تجارت مردم و فقراء است. ساخت گسترده بازارهای موقت (با تعریف امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام) در مناطق شهری و روستایی و ساخت و احیای مفهوم مترقی مسجد بازار برای مدیریت نرم و هدایت بنیان اهالی بازار، به تدریج چالش انحصار در توزیع و دلالی را در اقتصاد ایران مدیریت خواهد کرد. 👌مسئله چهارم در اقتصاد ایران: شکل های غلط معامله و تبادل در بین افراد است. به صورت کلی شکل معامله و تبادل در ایران به سه آفت ۱- عدم توجه به عقود ۱۸ گانه در نقل و انتقال مال و کالا و پول، ۲- عدم توجه به حرمت قطعی تسعیر و ۳- مبادله با پول اعتباری در تبادلات، مبتلا است! 👌مسئله پنجم در اقتصاد ایران، عدم توجه به اصل حرمت تقویت کفار در تجارت بین الملل است. احراز اصل عدم تقویت کافر در معاملات، به معنای جلوگیری از تخریب روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه است. ( عدم توجه به معانی پنج گانه کفر به تخریب روابط انسانی منجر می شود و تقویت کافر به معنی کمک به تخریب روابط انسانی است.) 👌مسئله ششم در اقتصاد ایران، استفاده از بورس، ربا و بانک برای تأمین مالی است. در اقتصاد ایران مسئله تأمین مالی به شکل ربوی و غرری تحقق دارد و برای رهایی از این معضل نکبت آمیز، تأمین مالی را از طریق انفال، زکات، قرض الحسنه و مفهوم مترفی انفاق مدیریت می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)- تبیین مسائل اصلی اقتصاد ایران- بامداد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم https://eitaa.com/olgou4
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به جای اموختن از طبیعت به ان دستبرد میزنیم . در این ویدئو ببینید چطور گله احشام به طبیعت نه تنها اسیب نمیزند بلکه انرا احیا میکند . انوقت اداره منابع طبیعی و اراضی ملی با روستاییان ، عشایر و کشاورزان ما چگونه برخورد میکند . @ommat_Dream
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیری، مسائل را بر مبنای علوم انسانی غرب حل می‌کنند که این علوم، رسالهٔ عملیهٔ کفار هستند؛ اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان، احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، یعنی همین. 🔆 آیت‌الله حائری شیرازی 🔸علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. 🔸اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. @haerishirazi 🆔@Asre_jadid_57
وضعیت دولت به روایت تصویر ابتذال فرهنگی و ابتذال اقتصادی متاسفانه شخصیت اقای رئیس‌جمهور به شدت تحت تأثیر مشاوران و اطرافیانیست که پایشان در سازوکارهای عرفی و پذیرفته شده عامه گیر است و عدم استقلال فکری و تصمیم گیری شخص ایشان و نداشتن گفتمانی مستقل علت و العلل این وضعیت است و از همین رو هم دولت به جای رهایی از دست نظریات نئولیبرال های ریشو و کرواتی اقتصادی و البته فرهنگی اسیر و بازیچه انها میشود ، ما در واقع بایک بی دولتی مواجهیم . دولتی که تصمیم های سخت به موقع ، شجاعانه و مهم رو نتونه بگیره در واقع بود و نبودش تفاوت چندانی نمیکنه . دولتی که اسیر سازوکارهای معیوب موجود است ، وقتی باور به این باشد که با تکیه به سلبریتی زیرزمینی میشود مقبولیت برای رای درست کرد و پیروز شد( الگوی اصلاحاتی) رویکردی که گمان میکند افراد و نیات مهمند نه روش ها، الگو ، تکنیک ... این روند در حکمرانی و ایضأ اقتصاد هم قابل تعمیم است . در دیالوگ یک فیلم که اخیراً در شبکه نمایش پخش میشد در جریان فیلم هنگامی که در یک دیدار خصوصی بین وکیل و قاضی پرونده شکل گرفته بود وکیل شکایت از حجم فریب کاری و بی عدالتی دادگاه ها و ... داشت ، قاضی در پاسخ گفت دادگاه محلی برای احقاق حق نیست و من کاری به حقیقت ندارم بلکه دادگاه محلی برای رقابت دروغگویان است و قاضی به دروغگوی برنده رای میدهد . از قضا قاضی القضات قصه ما هم که حاکم شد صحنه سیاستگذاری تبدیل به رقابت دروغگویان کارشناس نما گشت . ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
رویای امت رویای امت را به یک معنی برای پاسخ به این پرسش میخواهیم ، چرا پیش نمیرویم؟ چون عالم دیگری جز وضعیت موجود و جهان زیسته را نمیشناسیم که از اینجا تا رسیدن به ان گام برداریم ، راه ترسیم کنیم ، نقشه بکشیم ... ما به یک تصویر از وضعیت بدیل و جایگزین که میتواند در جامعه و مسئولین منتخب انها کشش و تحرک و تکاپو ایجاد کند و به پیش ببرد نیاز داریم و به ان رویای جمعی میگوییم . غرض از رویا توهم و خیالبافی نیست بلکه یک تصویر شفاف از جهان ایده آل و ممکن است، که کلیتش در اذهان و قلوب نقش بسته شده و برای جزئیات ان و تحققش در جهان واقع مطالبه ، تلاش و مبارزه مستمر شکل می‌گیرد. رویای جمعی را ارمانشهر ، اتوپیا و ... مینامند اما رویای امت جهت خاصی دارد که سعی میکند ان ارمانشهر وعده داده شده ادیان را به اندازه‌ای هرچند کوچک در زمین محقق کند و از عبارت ملی یا ایرانی استفاده نشده چرا که امت نوعی عضویت در یک باور و همراهی امام ان است نه جمعی که صرفاً در یک جغرافیا و مرز مشخص قرار گرفته اند . گروهی که اشتراکی عقیدتی ، فرهنگی دارند و برای یک هدف واحد پای مبارزه را محکم گرفته‌اند و نیروی پیشران این هدف اند. بدون رویای جمعی جامعه دچار رکود ، بی تحرکی ، نا امیدی ، روزمرگی ، تصمیمات خرد ، سرگشتگی و تلاش های بی هدف خواهد شد . برای ساخت رویا در کنار کار علمی و پژوهشی باید تمایزات جهان بالقوه خود را بتوان به جامعه ارائه داد ان علوم تخصصی و علمی را به یک طرح فراگیر و هم افزا تبدیل کرد و در قالب تصویر به جامعه ارائه کرد. برای مثال چند تصویر قابل ارائه از ارمانشهر مدنظر، تمدن اسلامی ، که هرکدام قدرت حرکت بخش بزرگی از جامعه دارد زمین رایگان برای زندگی که مردم یک عمر پی خرید یه تکه زمین فرار نمیکنند ، تبدیل خیابان های پر ترافیک شلوغ و الوده به باغشهر کسی عمله کسی نمیشود _ساخت جهانی ایده آل بدون کارگر که فقط ایده غلط مارکس در این راستا نصف دنیا را به انقلاب های مارکسیستی کشاند و این از بی عرضگیه ماست که کارگران در جمهوری اسلامی علیه ما شده اند با پذیرش قواعد سرمایه داری کسی خانه را برای کار ترک نمیکند . به جای پول اخوت و مواسات کالای واسط میشود ، جهان و اقتصاد بی پول (جامع اربعینی) شهر بالا و پایین ندارد. امورات شهر در دست مردم است نه شهرداری ها (به جای دولت رفاه ، مردم رفاه ) این ها را باید وارد گفتگوی روزانه مردم کرد وارد قصه ها و رمانها، وارد شعر ، ادبیات ، فیلم و سریال و ... ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش به اندازه چارلی چاپلین یک قرن پیش عده ای خود انقلابی پندار منتقد ، نظم سرمایه سالار ، ماشینی شدن زندگی و استثمار نیروی کار ارزان قیمت بودند ، احتمالا رویکردشان به وضع موجود گونه دیگری بود . @ommat_Dream