eitaa logo
رویای امت
334 دنبال‌کننده
535 عکس
338 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
با اغاز انقلاب صنعتی و همزمان گسترش سلطه انگلیس در جهان سرمایه داری در شکل امروزین و مدرن ان هم شکل گرفت. تصور عموم ما این است که استعمار انگلیس و به طور کلی اروپا بر ممالک اسلامی ، اشغال هندوستان تا چین و ... همواره فلاکت و بدبختی را برای ما غیر اروپایی ها داشته و خوشی و سرمستی ان از ان اروپایی های چشم ابی، اما واقعیت این است که اروپای مقتدر در قرنهای هجدهم ، نوزدهم و حتی اوایل بیستم تحفه ی چندانی برای دیار خودش هم نداشته و تحمل درد و فقر و بیچارگی چنان بالا گرفت که منجر به اعتراضات و انقلاب های خونین کارگری شد که البته مارکسیسم مدعیه پدری ، رهبری و وکیل مدافع کارگران شد و این نقش را بر عهده گرفت ... در این دوره غارتگران استثمارگر، سرمایه دار و بهره مند از صنعت پول ساز که خون ادمی غنای زغال سنگش بود تا سوخت متور بخار شود ، بودند که با بالاگرفتن اتش خشم کارگران پوست و استخوان شده لقمه خونین خودشان را در خطر دیدند فلذا تن به اصلاحاتی دادند که از درونش دولت رفاه بیرون آمد . دولتی که حالا خود را موظف به تامین بهداشت ، امنیت ، اموزش رایگان میدانست و همچنین کمک به اقشار ضعیف و ... . سطح رفاه اروپا از ترس لویاتان شوروی بالا رفت و مایه حسرت بسیاری ، اما با غرق شدن لویاتان روس کمونیست (شوروی سابق) غارتگران دوباره به فکر بازپس گیری سرزمینهای اقتصادی از دست رفته خود شدن در لباس تئوری های اقتصادی که عنوان نئولیبرالیسم یا نئوغارتگران نام گرفت . و جا انداختن این توجیه که واگذاری همه عرصه ها به بخش خصوصی و تولید ثروت برای قشر یک درصدی بهینه ترین حالت ممکن است که دولت بی خود این وظایف را بر گردن گرفته است. بله اینچنین است که بعضی از شیرین عقل های ما هم در دانشگاه به نااگاه متوجه بهره وری بالای بخش خصوصی در همه عرصه ها می‌شوند و دست نامرئی را در بازار دوباره شهود میکنند و زندگی پس از زندگی غارتگران اغاز میشود... پ ن : به دلیل واگذاری پارک لاله شهرستان آشخانه به بخش خصوصی بیست دقیقه انداختن زیر انداز در پارک همیشه رایگان برای صرف صبحانه پانزده هزار تومان هزینه داشت که مامور محترم پارک لطف فرمودند از ما ده هزار تومان گرفتند . پ ن ۲: بدترشدن وضعیت معیشتی چه در اروپا (جلیقه زردها و ...) آمریکا و چه در ایران نتیجه اعمال قدرت دوباره غارتگران در سیاست‌گذاری های اقتصادی با توجیه های اقتصادندانان کارشناس خوانده. ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
توصیف کوتاهی از فلاکت کارگران در انقلاب صنعتی طی صدوپنجاه سال تا قبل از ظهور انقلاب های مارکسیستی در اروپا https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از  اقتصاد مردمی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شهروند کانادایی: با یه قرص نان یه هفته رو سپری می‌کنم😔 💭من حتی نمی‌تونم بنزین تو ماشینم بریزم تا بتونم سه روز در هفته سر کار برم؛ چون توان مالی اون رو ندارم🧐 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران @donyaye_eghtesad_com
و حالا سرعت گرفتن شاخص فلاکت در اروپا با محو شدن شوروی به عنوان حامی انقلابات کارگری و بازگشت غارتگران به نام بخش خصوصی
هدایت شده از کاشف مدیا
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دولت ۲۵ متر خونه میده ما ۱۰۰۰ متر! انتخاب با شماس ⁉️میدونستید حق هر خانواده ایرانیه که ۱۰۰۰ متر زمین داشته باشه؟! ‼️می دونستید که دارید از زندگی تو یک خونه ویلایی محروم میشید و به جاش بهتون خونه ۲۵ متری میدن؟! 🔸️همه اینها در پرونده جدید کاشف مدیا 🔻کاشف به عمل اومده برای روشن کردن نقاط تاریک🔺 🌐 کاشف در بله | ايتا | تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | یوتیوب
هدایت شده از طلبگی
🔸 نقطه تمرکز اصلی در کارهای فرهنگی برای کار فرهنگی، جا انداختن «» مقدم بر «» است: فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله. همچنانکه «» مقدم بر «» است. و همچنانکه در زیارت عاشورا ابتدا صد بار «» می کنیم و سپس صد بار «». «»، بستر و پیش‌زمینۀ «» است. لذا یکی از مهمترین مصادیق کار فرهنگی برای فعالین فرهنگی اینست که مدینۀ فاضله بودن تمدن غرب را در نظر مردم بشکنند و مردم را کافر به غرب و سبک زندگی غربی و دستاوردهای موهوم غربی بکنند. اگر جلال و جبروت تمدن غرب، شکست، آنوقت دیگر جا انداختن ایمان بالله راحت است. اما تا وقتی که مظاهر تمدن غرب، آب از لب و لوچۀ افراد جاری می‌کند، اگر مؤمن هم باشند، ایمانشان و مستودع خواهد بود. 🌹 به کانال «طلبگی» بپیوندید. 👇👇👇 @talabegi1
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
«امید معکوس» مصطفی ملکیان جناب استاد ملکیان اخیرا پرسشی را مطرح کرده‌اند که «چرا به آیندۀ ایران امیدوارم؟» ایشان بهانۀ امیدواری به آینده ایران را در این می‌دانند که نسل جوان ما غرب، فلسفه غرب، علوم غربی،هنر غربی و فنون غربی را شناخته است به گونه‌ای برتر و بالاتر از دیگر کشورهای اسلامی و حتی بیشتر از اندازۀ خودِ غربیان. اینکه مثل ایشان به مقوله «امید» می‌پردازند واقعا جای امیدواری است، ولی آنجا که می‌بینید همین امید، زمینه را برای انحطاط و پس‌رفت می‌گشاید مایۀ ناامیدی و حسرت است. از این رو، باید نکاتی را متذکر شد: 1. آیا خواندن مدرنیته (آنهم ترجمه‌های مغلوط مدرنیته در ایران، آنهم هم گزیده‌های سکولار از مدرنیته، و نیز آنهم قسمت‌های تاریخ‌گذشتۀ از غرب) به شناخت از غرب منتهی می شود یا ما را به تعبیر برخی از محققان «انباردار کالاهای مصرفی غرب» قرار می‌دهد. چه‌طور جامعه‌ حوزوی و دانشگاهی که اندازۀ یک واحد درسی، غرب‌شناسی نمی خواند و به اندازه یک کتاب محققانه در باره شناخت غرب (نه مدرنیته) نمی‌نویسد، می تواند ادعای غرب‌شناسی پیدا ‌کند؟ 2. از استاد ملکیان باید پرسید که آینده ما در گرو کدامین نسل است، نسلی که غرب را شناخته است، یا نسلی که «خود» را می‌شناسد؟ در میانۀ «خود» و «غرب» اولویت ما برای آینده کدام است؟ چرا ایشان در این امیدواری، هیچ و هیچ به شناخت «خود» اشاره نمی‌کند. اساسا از نظر ایشان، نسبت شناخت ما از غرب با شناخت ما از خود چیست و ما چسان از مسیر شناخت غرب به شکوفایی و آیندۀ درخشان خود می‌رسیم؟ 3. از نظر جناب ملکیان، ما در مدرن شدگی ترقی کرده ایم و باید به آینده‌ای بازتر همچنان امیدوار باشیم. مثال‌های ایشان را توجه کنید: اینکه چون الان خانم‌های ما مجبور نیستند پوشیه بزنند پس رو به رشدیم؛ اینکه ما در خانه ویدئو داریم پس آینده‌ای خوب در انتظار ماست. جناب ملکیان به این سئوال پاسخ نمی دهند که غرب در ایران کدامین امیدهای ما را در حوزه آموزش، در حوزه فرهنگ عمومی و اخلاقیات اجتماعی، در تأمین ارزش‌های خانوادگی، در ساخت عدالت اجتماعی، در عرصه رفاه عمومی و اقتصادی، برآورده کرده است؟ همین‌طور معلوم نیست جناب ایشان در امیدواری‌شان و در میزان ترقی انسان ایرانی در این چهل و اندی سال چرا به «استقلال سیاسی و استقلال اجتماعی»، به «رشد علمی»، به «امنیت فراگیر در منطقه» و نیز به «رشد و توسعۀ معنویت» اشاره‌ای نمی‌کند و آنها را در پازل امیدواری خود نمی‌گنجاند و از آنها الهامی برای خوشینی دریافت نمی‌کند؟! 4. آقای ملکیان، در مورد کشورهای اسلامی واقعا به گزاف سخن گفته است. به نظرم جناب ملکیان اندیشه‌های نوین ترک‌های امروز در دانشگاه های جدید ترکیه، محققان مسلمان در موسسات علمی جهان عرب، پژوهشگران شبه قاره و نیز اندیشمندان شرق آسیا در جاهایی مثل ISTAC را نمی‌شناسد و از این رو خود را به راحتی بالا می‌بیند. برخی از نخبگان جهان عرب در همین کشورهای عربی مثل قطر، مثل تونس، حتی مثل سوریه گاه چندین دهه از امثال ماها و نیز از اساتیدی مثل ملکیان جلوتر، غربی‌تر (در ادبیات سکولار) و مسلمان‌تر (در ادبیات دینی‌شان) هستند. اساتیدی مثل جناب ملکیان که به تواضع شهرت دارند، نباید مخاطبین و دانشجویان خود را متوهم بار بیاورند و در غرور تاریخی‌ و گاه جهل مرکب‌ نسل امروز، که از کشورهای پیرامون و از زبان آنها هیچ نمی‌داند، بدمند. 5. دوگانۀ «تجدد» و «تمدن» را همواره باید در نظر داشت. واقعیت این است که «تجدد» در ایران در یک فرایند کاریکاتوری شکل گرفته است به گونه‌ای که به جدّ می‌توان گفت که «تجدد غربی در غرب» تفاوت‌های بنیادین و اساسی‌ای دارد با «تجدد غربی در شرق» از جمله در ایران. یعنی همان میزان از پیشرفت غربی در غرب، برای شرقیِ در شرق حاصل نشده است. آنچه جناب ملکیان همچنان بدان امیدوار است، تجدد شکسته‌ و آب‌رفته‌ای است که نه مدرنیتۀ اورجینال غربی است و نه مدرنیتۀ بومی شدۀ شرقی (ببینید همین وضعیت حجاب ما را که از پوشیه عبور کرده‌ایم و پوشش استاندارد لیبرال را هم پیدا نکرده ایم و حالا از جناب ملکیان بخواهید هویت یا بی هویتی همین حجاب موجود امروز را که نه غربی است و نه شرقی، تعریف کند و آینده‌ای برای آن ترسیم نماید.) حال در این سیر معیوب تجدد، جناب استاد ما را به چه آینده‌ای از غربی شدن امیدوار می‌سازد؟ 6. بله باید به آینده امید داشت، ولی نه به آینده تجدد غربی در ایران، بلکه باید به آینده تمدن ایرانی و اسلامی امیدوار بود. تمدنی که صبغۀ ایرانی بودن، مسلمان بودن، و معاصر بودن در آن جامعه، شاخص و برجسته باشد. ما امید داریم به ساخت آیندۀ خود، آینده‌ای که از رهگذر شناخت خود (نه از رهگذر صِرف ترجمۀ دیگران) و تکیه بر دارایی‌های خود و الگوهای خودی حاصل می‌شود. @Habibollah_Babai
ناسرکوبگری تمدن، زندگی و اربعین ✍مریم منصوری نوربرت الیاس آن‌گاه که "فرآیند متمدن‌شدن" را می‌نگاشت، کوشید تا نشان دهد در چه سیری، انسان، تحت فرآیندهای منضبط و با رویکردی سرکوبگرانه به بدن و با درونی‌شدن آداب این انضباط، متمدن شد. یکی از سلوک‌های ویژه‌ی این فرآیند، در غذاست. مقوله‌ی غذا در اربعین، جای پژوهش‌های مفصل تمدنی دارد. این‌که اربعین، نه تنها در ابعاد مجرد و روحمندش، کشش تمدنی‌ دارد، که ابعاد بدنمندش ازجمله مقوله "غذا" نیز محلی از الگویابی تمدنی متفاوت با آن‌چه تا کنون بوده، را داراست. با وجودیکه مناسک پیاده‌روی اربعین به مناسبت بزرگترین سوگ جهان اسلام انجام می‌شود، اما این موضوع باعث نمی‌شود تا در طعام و اطعام زهد مسیحی‌گونه ترویج شود. اکرام و اعزاز عزادارن، گوی سبقتی است که ملیت‌های مختلف،با تکثر فرهنگی خود ذیل تمدن حسینی، بخشی از آن را در اطعام عزادارن به نمایش می‌گذارند. جای الیاس خالیست تا ببیند، امکان تحقق تمدنی هم هست که انسانی بسازد که فردی‌شدن را در عین تمایز، تا حد ممکن کمرنگ ساخته و ناسرکوبگرانه، به بدن نیز زندگی می‌بخشد! @azmanegasht
هدایت شده از احمد اولیایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔸🔸یک کار فرهنگی تمیز...؛ روایت آینده ولنگاری🔸🔸🔸 ✍چگونه بی حجابی آغاز خواسته های غیر انسانی و ضد جامعه خواهد شد؟! 🎥 تیزر فرهنگی «غیر عادی» 🔹سرپرست گویندگان این کار بر عهده دوست خوبم علی زکریایی بوده. 📎دریافت اثر با کیفیت بالاتر: https://eitaa.com/gheyre_aaddi/17 @ahmad_olyaei
در این یادداشت در عین نقد به سیاست های اعمالی توسط دولت خواستم بگم سخت تر شدن معیشت متاسفانه یک روند پر سرعت جهانیست و از انجایی که ما هنوز به مرحله حادثه سازی نرسیده ایم متأثر از آنیم ، متاسفانه ... به دلیل بی رقیب شدن و یکه تازی سرمایه داری در عرصه اقتصاد و سیطره بر حکمرانی با حذف ایده کمنیسم از پایگاه خودش یعنی شوروی و ... رو کردن نسخه بدیل سرمایه داری چنان نیازیست که در عین نجات ما حتی میتواند زندگی مستضعفان حتی در جوامع لیبرال را نیز نجات دهد . https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بردگی مدرن
🔴 منطقه محروم؟ یا منطقه مظلوم؟! 🖋 دکتر روح الله ایزدخواه 🔘 هنوز نفهمیده‌ام چرا به انبوه مناطقی که وضع ظاهری‌شان مثل تهران و چند کلانشهر خاص، بزک دوزک‌شده نیست، می‌گوییم محروم؟! آیا صرف تفاوت در امکانات و ظواهر فیزیکی، ملاک این تقسیم‌بندی است و منظور از محرومیت، محروم بودن از امکانات است؟ 🔸 مثلاً در زمینه بهداشت، درست است که در منطقه‌ی به اصطلاح محروم، ممکن است دندانپزشکی پیدا نشود که ایمپلنت بگذارد! اما از آن طرف هم در کلانشهر، شاهد انواع امراض جدید و مرگ‌آوری هستیم که در شهرهای کوچک و روستاها بندرت دیده می‌شود. 🔸 یا در زمینه تفریحات، ممکن است در کلانشهر انواع پارک‌های آبی و شهربازی‌های آنچنانی باشد که هیجان افراد را تخلیه نماید؛ اما از آن طرف در مناطق به اصطلاح محروم، اتفاقاً انواع مناظر بکر و طبیعت وحشی و پدیده‌های طبیعی جالبی یافت می‌شود که مفرح و هیجان‌انگیز است و خاطراتی ماندگار خلق می‌کند. معیار امکانات، نمی‌تواند محرومیت را توضیح دهد❗️ ↙ معیارهای دیگر، مثلاً فرهنگ عمومی و نرخ آسیب‌های اجتماعی و اینها اگر ملاک باشد که اصلاً قضیه معکوس می‌شود!! 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که فرهنگ خانواده‌مداری و عشیره‌گرایی هنوز در آن رونق داشته و لذا بسیاری مفاسد اخلاقی، اساساً مجال بروز و ظهور در آنجا نیافته. و توسعه یافته هم، آن کلانشهری نیست که فرزندان به زحمت با والدین ارتباط سازنده دارند چه برسد با خانواده و عشیره. 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که خیابان‌هایش خلوت است و بازارهایش اول شب بسته می شود و مردم شبها زود می‌خوابند. و توسعه یافته هم آن کلانشهری نیست که ترافیکش نفس‌گیر شده و بازارها تا بوغ سگ باز است و مردم تا نیمه‌شب در خیابان و پارک ولو هستند و صبح‌شان از ساعت 12 ظهر شروع می‌شود. 🔸 محروم آن روستا و شهری نیست که درب خانه‌ها و خودروها باز می‌ماند و کسی به اموال مردم کاری ندارد. و توسعه‌یافته هم آن کلانشهری نیست که وسط روز با قمه جیب چند نفر را در طول یک خیابان خالی کرده و رهگذران هم تماشا می‌کنند❗️ ◀ لذا می‌بینید بکارگیری واژه محرومیت، اساساً غلط‌انداز و انحراف‌ساز است و ذهن مسوولان و توقع مردم را به سمت دیگری می‌کشاند. ❇️ من محرومیت را با «مظلومیت» جایگزین می‌کنم. منطقه محروم، آن منطقه‌ای است که «مظلوم» واقع شده، چراکه بخاطر دوری فیزیکی یا سیاسی یا اداری از پایتخت، نمی‌تواند قابلیتها و توانمندیهای حتی بالفعل خود را کشف و شکوفا کند. لذا مدام دست به دامان مرکز است تا قطره چکانی، چیزی از آن بالا برای این منطقه گسیل شود. 🔻 منطقه ای که به دلیل حاکمیت فضای اداری‌زدگی وابسته به مرکز، مسئولان محلی به اسم قانون‌گرایی، جسارت عمل و امکان تحول را از خود سلب کرده‌اند. 🔻 منطقه‌ای که به خاطر فضای تحجر فکری و کج‌اندیشی‌های قشری، انبوه نخبگان محلی و خبرگان مجرب و دلسوز بومی، به حاشیه کشانده شده و جربزه‌ی خود را برای نواندیشی و تحول فکری در مدیریت توسعه منطقه، از دست داده‌اند و درنهایت، از آنجا مهاجرت می‌کنند. 🔻 منطقه‌ای که به دلیل فقدان اراده‌ی درونزای اجتماعی، توان مردم بلااستفاده مانده و دچار نوعی ایستایی و بلکه انجماد شده و تلاش مستمری هم نمی‌شود یا نمی‌گذارند بشود تا این انجماد به تعامل و همدوشی و همیاری تبدیل شود. لذا در این منطقه، 🔸 میانسال‌ها تماشاچی شده و منتظر معجزه‌ای هستند که یک‌شبه رخ دهد و دیگر، حتی حس و حال نقد هم ندارند؛ 🔸 جوانترها اصلاً بیخیال آبادانی این منطقه شده و درصدد بروز زمینه‌ی مهاجرت از اینجا برای خود هستند؛ 🔸 و سالخورده‌ها هم در این کانون بازنشستگان و منتظر‌الموت‌ها (!) به سردی عمر سپری می‌کنند. چنین منطقه‌ای را من منطقه‌ی مظلوم و بلکه منطقه‌ی منجمد می‌نامم. در این‌صورت، باید عمیق اندیشید و فکر دیگری برای آبادانی و پیشرفت این مناطق کرد و دست به هر اقدام خلق‌الساعه و سهل‌الوصولی نزد و اینجا را آزمایشگاه سعی‌وخطای دست‌اندرکاران ِ پایتخت‌نشین ِ توسعه منطقه‌ای نکرد! ✳️ این منطقه، خودش دریایی از قابلیت و مزیت و حمیت است؛ اما مع‌الاسف یخ‌زده و معطل مانده. معطل چی؟ امکانات؟ نخیر! معطل انگیزه‌ها و اراده‌هایی همینجایی و نقشه‌راه‌ها و برنامه‌هایی غیروارداتی و اقدام‌ها و همیاری‌هایی تحولی. ._______________________________ پ.ن.: این مطلب در سال ۹۵ زمانی که در هجرت به جنوب شرق کشور به سر می‌بردم، به قلم آمد. @dr_izadkhah @bode4om
🔺قصه شهر _حرف هایی با خودم ...🔻 1️⃣از2️⃣ پشت فرمان روزمو شب میکنم ... پرحرفم ... اما فکّم خشک شده از بی تحرکی ... از قدیم راننده جماعت پر حرف بوده و مزه ریز راه ، اما... اما صاحب سخن را مستمع بر سر ذوق اورد ، مسافران امروز هم مسافران گذشته نیستند ، بچه که بودم سر صندلی جلو نشستن دعوا داشتیم اگه بزرگتری نبود که جلو بشینه و هرز چند گاهی شانس مون میگرفتو جلو میشِستیم که دیگه چه حالی میداد ... اما حالا کلاس شده طرف صندلی عقب و گوشه مخالف راننده میشینه و سرش گرم گوشی ... نمیشه باهاش حرف زد . اما من اگه کسی نباشه باهام حرف بزنه خودم بیشتر حرف میزنم ... لابد میگی باکی ؟! با خودم ، نمیگن دیوونه ای !؟ بلند بلند که حرف نمیزنم تو ذهنم با خودم حرف میزنم آرام اما جدی ... چشمام اطراف رو از پشت فرمونی که تو دستمه و دست دیگم که رو دننده است نگاه میکنه و البته تحلیل و تفسیر و گاهی نتیجه گیری های متزلزل ، دنبال داده میگرده ، یاد چشم های مکانیکی آرنولد تو فیلم نابودگر افتادم که اطراف رو فیلمبرداری میکرد و اطلاعات بدست میاورد چیزی مثل واقعیت افزوده ... ببخشید زیادی فانتزی شد ، بگذریم ، تو منطقه مسکونیه چیتگرم برجهای پانزده ، بیست و حتی سی و چند طبقه مسکونی پشت سرهم بالا رفته، برای برنداز کردنشون باید سرمو از تو ماشین بیرون بیارم ... که کلاً شهر مرتفعیه به لحاظ بنا اما این منطقه باز چشم گیر میشه ، حتی برا اونی که به تهران عادت کرده ، یه سرو گردن بلندتره ... ماشاالله به مسئولین خوب بلدند چاره جمعیت کنن ، تو شهری که تراکمش از بیشتر کلان‌شهر های جهان بالاتره و هرروز مردمش با هوای الوده و اتلاف وقت پشت ترافیک میگذرونن ، برج پشت برج بزنن بالا ، و مردم رو تو کلونی های زنبور میلیاردی بچپونن ... . راستش رو بخواید خودمم تهرانی نیستم ولی اگه بپرسید اینجا چیکار میکنم باید بگم کرایه ها تو تهران خیلی بالاتر از حتی یه شهر با صدکیلومتر فاصله است ، یا به قول معروف اینجا اقیانوسِ توش پول هست میشه توش نهنگ 🐳 شد ..‌. لابد تو برکه فقط میشه ماهی و خرچنگ و وزق پیدا کرد ، منظورشون از نهنگ سوپر سرمایه دار های تهرانیه ... بیراه هم نمیگن اینجا اگه افکارت مقناطیسی دنبال پول باشه و خودت رو وقف پول کنی (که من بلد نیستم) احتمال اینکه سرانجام بشی مایه تفاخر اکثریت دنیازده زیاده ... به قولی پول تو تهران ریخته ، اتفاقا درسته نه تنها گردش مالی و اعتبارات بانکی و سرمایه دارها اکثراً تو تهرانن اونهم به قول وحید جلیلی در ایالات متحده شمالی ، بلکه دولت هم قلمش بدجور به سمت اینجا میچربه ، مثلا همین سال گذشته بودجه استان تهران بوده دویست و چند هزار میلیارد تومان و استان نسبتاً محروم ما فقط هزارو ششصد میلیارد ، به عبارتی بودجه تهران صدو سی برابر یک استان بوده که حتی مساحتش کمی بیشتر از خودشه و البته برای اینکه از انصاف دور نشم جمعیتش حدود یک دوازدهم تهران ، اما نه صدو سی برابر ، واقعاً چرا ؟ الان که دارم به اینها فکر میکنم یه روز مونده به سالگرد مهسا امینی خونه اقوام که بودم دیشب ماهواره ها خودشون رو ... بوق ... میدادن که در انقلاب مهسا چنین میکنند و چنان ، گرچه اینجا خیلی ها باور کردن که اشوب میشه اما تحلیل های اسنپی من میگه خیابون ها خبری نخواهد شد به بقیه هم گفتم ، اما تو خیابون ها خبر های بدتری وجود داره ، زنان و دخترکان افسون گر که دیگه پارا فراتر از حجاب و روسری و ... گذاشته اند دارند مرزهای برهنگی را جابه جا میکنند . راستی چرا تهران مرتفع ، متراکم و قطب سرمایه داری ایران اسلامی خط شکن عرصه فحشا و ... است ، اینها که در ایالات متحده شمالی ساکنن تا خرخره خوردن و نمیدونن چیکار کنن و مشکلات مالی و تورم ... فاز اخر شب اینستاگرامیشون هست برای آروق روشنفکری و ... باز یاد این گفته میفتم ، و شارکهم فی الاموال و الاولاد ... که در روایتی از امام معصوم امده در هر مال حرامی سهم و بهره ای از شیطان است و در بدن فرد میماند تا در هنگام مجامعت با نطفه او شریک میشود . جریان پول ها و ثرت های حرام و شبهه ناک نطفه نسل را به شراکت با شیطان میگذارد ، شاید به من بگید خیلی اهل قضاوتی باشه ولی کلا به این جمله مشهور و تلویزیونی که دیگران را قضاوت نکنید اعتماد ندارم اما اینجا بحثم از فرد نیست دارم از یک مسئله اجتماعی حرف میزنم ... ادامه در پست بعدی👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/994 https://eitaa.com/ommat_Dream
🔻قصه شهر_حرف هایی با خودم ...🔺 2️⃣از2️⃣ ادامه پست قبلی https://eitaa.com/ommat_Dream/993 همینطور که با خودم می حرفم به اقای جمهوری اسلامی هم تشر میزنم ، همونی که تو این سالها با هر کس و ناکس و هر جایی سر دفاع ازش استحکاک پیدا کردم ... توکه می دونی سرمایه دار جماعت اگه انگشت که هیچ به قول یکی از رفقا دستت هم تا کتف تو عسل کنی و در حلق این جماعت فرو ببری کتفت را از جا خواهند کند و هر روز علیه تو فتنه میکنند تو دیگه چرا از اینها دل نمیکنی و کل تلاشت شده اقناع و ارضا و بهره بیشتر رساندن به اینها ... امید وارم سرت به سنگ خورده باشه اگه نخورده هر چه زودتر بخوره قبل دیر شدن و گوش کنی به این بچه های دلسوز خودت و دست از ساخت و پولپاشی برای شهری که سرتا پایش رو لجن گرفته به گفته شهید بهشتی، برداری ، کمی قوانینت را ما پایینی ها هم بفهمیم ، ما پا برهنه ها ، ما که جز نان بازو و عرق جبین و جانی که هنوز به جوانیش و اینکه میتونه کار کنه امیدی نداره ... . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
تصاویری از برج های بدقواره چیتگر
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: زمانى كه اطلاعات، سرعت جريان پيدا می‌کند، كفر نمی‌تواند از عهدۀ هماهنگ‌سازى آن برآيد؛ لذا كنترل هماهنگ‌سازى را از دست می‌دهد. شما تصور نكنيد كه با بالا رفتن توسعۀ رسانه‏‌هاى جمعى، كفر قادر خواهد بود به ارتقاء حضور خود در جهان، همپاى این توسعه اقدام كند. اصولاً كلمه كفر داراى ظرفيت مشخصى است، لذا زمانى كه در چنين شرايطى واقع می‌شود با همان ابزارى كه ساختۀ نظام اوست شكست خواهد خورد. به بيان بهتر، ناهماهنگى عملى او نيز همچون ناهماهنگى نظری‌اش ظهور پيدا می‌كند و وقتى كه چنين شد آن نظام صورت می‌گيرد. ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از بردگی مدرن
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸، لباس حیامندانه‌ای نیست!🔸 👖 این «کت و شلوار»، لباس [فرهنگ] ما نیست، چرا؟ چون وقتی شلوار، چاقی و لاغری و برجستگی‌های بدن را کامل نشان بدهد، این (1) میشود دیگر! «کاسیات عاریات» معنایش فقط این نیست که لباس توری می‌پوشد و بدنش از زیر آن پیداست؛ ممکن است بدن از زیر لباس پیدا نباشد، اما حجمش و وضعش پیدا باشد. فلسفۀ پوشیدن لباس چه بود؟ برای «ستر» بود. درست است؟ خب این چه ستری شد؟ 👖 یک دانشجویی چندین سال قبل به من نامه نوشته بود. گفت: شما حساسید روی موی دخترها که از زیر چادر بیرون نباشد، اما هیچ فکر میکنید لباس و شلوار تنگ پسرها هم عامل تحریک‌کننده است؟ 👖 در برخی [مثل کشتی و وزنه‌برداری]، یک شورتی پایشان می‌کنند که کل آن چیزی که نباید نمایان بشود، از پیش و پس پیداست! این چه انسانیتی است؟ اینها شرم ندارند؟ باید یک طوری باشد که حجم بدن پیدا نشود. من می‌دانم اینها توجه ندارند که این لباسِ اسلامی آنها نیست؛ غربی‌ها این لباس را به اینها تحمیل کردند. لباسی که مسلمانها داشتند یک پیراهن بود تا زانو که تمام این حجم را میگرفت. اما الان یک شلوار پایشان می‌کنند که وقتی انسان راه می‌رود، دقیقاً چین و چروک‌ها مشخص می‌کند که زیرش چاق است یا لاغر است! این بد است! نه تنها برای زن، بلکه برای مرد هم بد است. ، یک نوع لباس اسلامی است که اصالتش را حفظ کرده است. ظاهر لباس، حجم اندام را نشان نمی‌دهد و ستر میکند. ———— (1) کاسیاتٌ عاریاتٌ: پوشیدگانی که در واقع برهنه‌اند. / اشاره به حدیث نبوی. @haerishirazi
هدایت شده از بردگی مدرن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣 👌 سخنان قابل تأمل استاد حجه الاسلام محسن عباسی ولدی ، درباره ⬅️ بگید ببینم می‌دونید سن از نظر رهبر عزیزمون چند ساله؟ ⚠️ سال ۹۲ گفتنا! ۱۰ سال گذشته...! چیکار کردیم؟ تو قصه و ، جبهه انقلاب ، نمره قبولی نگرفت⛔️ eitaa.com/populationir 🌏@bardegi_modern
✅رژه کالسکه بچه ها در مراسم امروز رژه نیروهای مسلح در یزد با شعار جهاد فرزند آوری در ضمن زنده باد به این بانوان و شیر زنان چند نکته منباب جمعیت در جمهوری اسلامی خواهم نوشت . انشاالله