eitaa logo
رویای امت
334 دنبال‌کننده
532 عکس
338 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
تصاویری از برج های بدقواره چیتگر
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: زمانى كه اطلاعات، سرعت جريان پيدا می‌کند، كفر نمی‌تواند از عهدۀ هماهنگ‌سازى آن برآيد؛ لذا كنترل هماهنگ‌سازى را از دست می‌دهد. شما تصور نكنيد كه با بالا رفتن توسعۀ رسانه‏‌هاى جمعى، كفر قادر خواهد بود به ارتقاء حضور خود در جهان، همپاى این توسعه اقدام كند. اصولاً كلمه كفر داراى ظرفيت مشخصى است، لذا زمانى كه در چنين شرايطى واقع می‌شود با همان ابزارى كه ساختۀ نظام اوست شكست خواهد خورد. به بيان بهتر، ناهماهنگى عملى او نيز همچون ناهماهنگى نظری‌اش ظهور پيدا می‌كند و وقتى كه چنين شد آن نظام صورت می‌گيرد. ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از بردگی مدرن
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸، لباس حیامندانه‌ای نیست!🔸 👖 این «کت و شلوار»، لباس [فرهنگ] ما نیست، چرا؟ چون وقتی شلوار، چاقی و لاغری و برجستگی‌های بدن را کامل نشان بدهد، این (1) میشود دیگر! «کاسیات عاریات» معنایش فقط این نیست که لباس توری می‌پوشد و بدنش از زیر آن پیداست؛ ممکن است بدن از زیر لباس پیدا نباشد، اما حجمش و وضعش پیدا باشد. فلسفۀ پوشیدن لباس چه بود؟ برای «ستر» بود. درست است؟ خب این چه ستری شد؟ 👖 یک دانشجویی چندین سال قبل به من نامه نوشته بود. گفت: شما حساسید روی موی دخترها که از زیر چادر بیرون نباشد، اما هیچ فکر میکنید لباس و شلوار تنگ پسرها هم عامل تحریک‌کننده است؟ 👖 در برخی [مثل کشتی و وزنه‌برداری]، یک شورتی پایشان می‌کنند که کل آن چیزی که نباید نمایان بشود، از پیش و پس پیداست! این چه انسانیتی است؟ اینها شرم ندارند؟ باید یک طوری باشد که حجم بدن پیدا نشود. من می‌دانم اینها توجه ندارند که این لباسِ اسلامی آنها نیست؛ غربی‌ها این لباس را به اینها تحمیل کردند. لباسی که مسلمانها داشتند یک پیراهن بود تا زانو که تمام این حجم را میگرفت. اما الان یک شلوار پایشان می‌کنند که وقتی انسان راه می‌رود، دقیقاً چین و چروک‌ها مشخص می‌کند که زیرش چاق است یا لاغر است! این بد است! نه تنها برای زن، بلکه برای مرد هم بد است. ، یک نوع لباس اسلامی است که اصالتش را حفظ کرده است. ظاهر لباس، حجم اندام را نشان نمی‌دهد و ستر میکند. ———— (1) کاسیاتٌ عاریاتٌ: پوشیدگانی که در واقع برهنه‌اند. / اشاره به حدیث نبوی. @haerishirazi
هدایت شده از بردگی مدرن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣 👌 سخنان قابل تأمل استاد حجه الاسلام محسن عباسی ولدی ، درباره ⬅️ بگید ببینم می‌دونید سن از نظر رهبر عزیزمون چند ساله؟ ⚠️ سال ۹۲ گفتنا! ۱۰ سال گذشته...! چیکار کردیم؟ تو قصه و ، جبهه انقلاب ، نمره قبولی نگرفت⛔️ eitaa.com/populationir 🌏@bardegi_modern
✅رژه کالسکه بچه ها در مراسم امروز رژه نیروهای مسلح در یزد با شعار جهاد فرزند آوری در ضمن زنده باد به این بانوان و شیر زنان چند نکته منباب جمعیت در جمهوری اسلامی خواهم نوشت . انشاالله
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می‌دانستید که در حالی که هم اکنون در ایران حدود ۲۷ میلیون خانه داریم، ۲۴ میلیون خانواده داریم؟ یعنی تعداد خانه‌ها حدودا ۳ میلیون بیشتر از تعداد خانواده‌ها است! پس اگر مشکل کمبود مسکن نداریم مشکل از کجاست؟ این ویدئوی کوتاه را ملاحظه بفرمایید. @baladetayyeb
داستان صاحب خانه شدن این روزها داستان غم انگیزی شده ، و این غم سنگین بیماری تمام شهرهای مدرن است حتی شهرهای بزرگ جهان که عنوان پیشرفت و توسعه یافتگی را به دوش میکشند بیشتر با این معضل دست و پنجه نرم می کنند . مالیات بر خانه های خالی و دیگر قوانین هم مرحمی بر این درد مدرن نشده گرچه جلوی التهابات و نواسانات را تا حد زیادی گرفته اما میزان دسترسی به مسکن را حل نکرده ، فلذا دوستان انقلابیه ما گمان نکنند با تصویب این قانون مشکل مسکن حل میشود ، چنانکه در همان اکثر کشورهای مثالی دوستان که مایه الگو برداریشان شده حل نشده کافیه به امار میزان مالکیت و میزان اجاره بها نسبت به درامد نگاهی بیندازید تا متوجه شوید قانون مالیات ستانی به تنهایی معجزه ای نخواهد کرد . مسئله بد مسکنی و عدم دسترسی به ان را باید در نگاه غلط به شهرسازی و الگوی ساخت دنبال کرد سپس در انتها به قوانین محدود کننده و تنظیم گر هم توجه کرد . حل این معضل در گرو ازادکردن زمین و عدم پرداختن به ساخت شهرهای عمودی ، متمرکز و همچنین الگوی ساخت گران است . ساخت گران یعنی چه ؟! یعنی ساخت خانه ویلایی نیاز به بتن و اهن و مصالح گران ندارد ، با ساده ترین مصالح در دسترس ، فقط با کمی خلاقیت و کار علمی میشود خانه هایی ارزان با کیفیت و مقاوم ساخت . ( شاید بعداً در یک پست یک نمونه را توضیح دهم ) وقتی قیمت زمین حذف و ساخت خانه ارزان شد انگیزه سوداگری به حداقل میرسد که ان حداقل را میتوان با قانون کنترل کرد . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از جان‌فدا برای ایران
دشمن‌شناسی آیت‌الله میرباقری، کانال عصر جدید.mp3
2.67M
⭕️دانشگاه‌ها؛ مهم‌ترین ابزار نوین استعمار غرب 🔰حضرت آیت‌الله میرباقری ♦️دشمنیِ استعمار مدرنْ لایه‌های پیچیده‌ای دارد در مقیاس یک تمدّن، شما در لایه‌های‌شان دستگاه‌های امنیتی و نظامی‌شان را می‌بینید اما دانشگاه‌های‌شان را نمی‌بینید، مهم‌ترین ابزار استعمار مدرن دانشگاه‌های‌شان است. پیچیده‌ترین لایۀ استعمار مدرنْ آکادمی‌های‌شان است، مهم‌ترین پشتوانه‌های استعمار مدرنْ دانشمندان‌شان هستند، من نمی‌خواهم همه را متهم کنم، آدم خوب در کاخ فرعون هم هست... بحث من این است که این جریان‌ لایه‌های دیگری نیز دارد که اگر آن‌ها را نشناسیم کار را تمام می‌کنند. 🆔@Asre_jadid_57
گفت : چرا شما با زمانه زندگی نمیکند ... _در زمانه ای که زندگی ها یا تک بعدیست (فردی) و یا نهایتاً دوبعدی (اجتماعی) ، ما سه بعدی زندگی میکنیم (تاریخی) از گذشته می‌آییم، در اکنون ماموریم و به اینده سفر میکنیم . اسیر اکنون و اینجا نیستیم ، مسافر تاریخیم ... ...روبه ضریح زیارتنامه میخوانم: ...اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صَفْوَهِ اللّه...اَلسَّلامُ عَلی موُسی کَلیم ِاللّه...اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مُحَمّدَ بْنَ عَبْد ِاللّه...اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّد الصّاد ِقَ...اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی نُورِکَ وَ سِراجِکَ...وَ حُجَّتِکَ عَلی خَلْقِکَ https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 از دولت سیمکش ، ماهیگیر و سیگارفروش تا دولت حافظ ارزش‌ها و ولایت ♦️در فیلم کوتاه بالا، دکتر درخشان از نظریه خود در ترسیم تعامل میان نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و جایگاه دولت سخن می‌گوید. ♦️ ایشان ورود تصدی‌گرایانه دولت در صنعت برق(), صنعت شیلات () و صنعت دخانیات () را مردود می داند. 🔹 از نظر ایشان، هر نهادی که نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و نظام فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی را مختل کند باید در اختیار دولت و حاکمیت اسلامی باشد. ♦️این بدان معناست که تنها شکست بازار در عرضه ارائه کالاها و خدمات عمومی منشأ تجویز مداخله دولت در امور نیست، بلکه صیانت از ارزش‌های اسلامی () و تقویت ولایت () نیز مجوز مداخله دولت است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
ما دولت سیمکش ، ماهیگیر و سیگار فروش نمیخواهیم ... اما باید به این سوال پاسخ بدهیم که ایا وقتی سیمکشی و سیگار فروشی و ... را از دولت گرفتیم سازوکاری داریم که همین ها به نام بخش خصوصی به سرمایه دار تحویل داده نشود و به معنای واقعی همگانی و مردمی شود؟ و همچنین چه سازوکاری برای تشخیص یا ایجاد نهاد هایی داریم که مقوم نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه است ؟ کدام الگوی ساختاری یا چهار چوب مفهومی ما را به ان نایل میکند ؟ https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از حکمرانی مردم
🏞 | حکومت صد در صد مردمی 🔸 حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمی‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می‌دهد 🔅 مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران، ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom 🔗 aparat.com/hokmrani_mardom
ارتباط انسان با فرشتگان در عصر ظهور حضرت رضا عليه السلام مي فرمايد: «اذا قام القائم يأمر الله الملائكة بالسلام علي المؤمنين و الجلوس معهم في مجالسهم...». آنگاه كه قائم قيام كند خداوند فرشتگان را مي فرمايد كه بر مؤمنان سلام نمايند و با آنان در مجالسشان هم نشين گردند. قرار داشتن ملائکه واجنّه در لشکر حضرت مهدی (ع) هجدهم: ملائکه وجنّ در لشکر حضرت مهدی (ع) قرار دارند وآنها به چشم یاران حضرت نیز می آیند، چنانکه در روایت طولانی مفضّل آمده که به امام صادق (ع) گفت: «ای سیّد من! آیا ملائکه وجنّ برای مردم ظاهر می شوند؟» حضرت فرمودند: «آری، به خدا قسم ای مفضّل! وچنان با مردم گفتگو می کنند که مردم با خودشان گفتگو می کنند». گفتم: «ای سیّد من! آیا با او سیر می کنند؟» فرمود: «آری، به خدا قسم ای مفضّل! هر آینه آنها در زمینی مابین کوفه ونجف بنام هجرت، فرود می آیند وتعداد افراد آن حضرت در آن وقت چهل وشش هزار ملائکه وشش هزار جنّ است». در روایت دیگر آمده است که: «اجنّه ایشان را یاری می دهد وبه یاری خدا همه جا را فتح می کنند». در کتاب «کامل الزّیارة» و«غیبت» نعمانی از امام صادق(ع) در ضمن حالات آن حضرت روایت شده است که فرمود: «سیزده هزار وسیصد وسیزده ملک نزد حضرت مهدی (ع) می آیند». ابوبصیر گفت: «گفتم تمام این ملائکه می آیند؟!» گفت: «آری! آن ملائکه ای که با نوح در کشتی بودند وآنهایی که با حضرت ابراهیم بودند، آن زمانی که او را به آتش انداختند وآن ملائکه ای که با موسی بودند، زمانی که دریا شکاف خورد وآنهایی که با حضرت عیسی بودند، زمانی که خداوند او را به آسمان برد وچهار هزار ملائکه که نشانه های خاصّ خود وعمّامه های زرد دارند که اینها با پیامبر(ع) بودند. وهزار ملائکه که منظّم می آیند وسیصد وسیزده ملک که در بدر بودند وچهار هزار ملک که نازل شدند ومی خواستند حسین بن علی(ع) را یاری کنند پس به آنها اجازه نداد وآنها نزد قبر آن حضرت، ژولیده وغبارآلوده هستند ودر کنار قبر آن حضرت نشسته اند وتا روز قیامت گریه می کنند، ورئیس آنها ملکی به نام منصور است، پس هیچ زائری امام حسین (ع) را زیارت نمی کند مگر آنکه آن فرشته ها از او استقبال می کنند ووداع کننده ای او را وداع نمی کند مگر آنکه آنها او را همراهی می کنند وهر کس مریض می شود او را عیادت می کنند وهر کس از آنها بمیرد بر جنازه او نماز می خوانند وبعد از مردنش بر او استغفار می کند وهمه اینها در زمین هستند ومنتظر ظهور حضرت قائم (ع) هستند». https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثروتمندان فقیر! به سهم سیاستهای شهرسازی در تهی شدن شهرها از معنویت اندیشیده‌اید؟ چرا برخلاف شهرهای سنتی، در کلانشهرهای آنچنانی و پر زرق و برق معاصر، کمتر انسانهای متعالی پرورش می‌یابد؟! رحمت خدا بر حکیم فرزانه، مرحوم آیت الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "زندگی آپارتمان نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیت‌هایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن تعلقات... برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است". حالا لطفا در تکمیل این جملات حکیمانه، این ویدئوی پرمعنا از شهید مطهری را مشاهده بفرمایید و سپس بیاندیشید که آیا واژه "ثروتمندان فقیر"، برازنده شهرهای امروز ما هست یا خیر؟ شهرهایی متراکم و پر از انباشت ثروت و سرمایه، اما مملو از فقر معنویت و انسانیت.‌‌.. @baladetayyeb
| رُنِسـانْسِ شَهْــرے‌‌ٖ دَر ایـٖرانْ | تحلیل چندوجهی «شهـر معاصـر ایـرانی» در نسبت با «سبک‌زندگی ایرانی اسـلامی» مدرس: دکتـر محمدمنان رئیسی دانشیار دانشگاه قم و مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ تعدادجلسات: ۵ جلسه، ۹۰ دقیقه‌ای شروع: سه‌شنبه؛ ۱۸ مهرماه زمان: یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت ۱۶ همراه با اعطاے‌‌ گواهی پایان دوره مشترک از طرف: قطب علمے‌‌ معمارے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشکده معمارے‌‌ و شهرسازے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه قم) لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/ronesans-shahri/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رنسانس شهرے‌‌ در ایران 🔺برشی کوتاه از توضیحات محمد منان رئیسی (دانشیار معماری دانشگاه قم و رئیس سابق مرکز مطالعات‌ و برنامه‌ریزی شهر تهران) درباه دوره تحلیل چندوجهی «شهـر معاصـر ایـرانی» در نسبت با «سبک‌ زندگی اسـلامی ایرانی». 🔻شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌؛ ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای، شروع از تاریخ سه‌شنبه ۱۸ مهرماه، همراه با اعطا گواهی مشترک از طرف قطب علمے‌‌ معمارے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشکده معمارے‌‌ و شهرسازے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه قم). جهت اطلاعات بیشتر به لینک https://www.negahschool.ir/product/ronesans-shahri/ مراجعه بفرمایید. ‌@sch_negah @baladetayyeb
سوژه نئولیبرال چگونه هگل زمانه شد؟ (بحثی در مضرات جامعه شناسی زیگزاگی) 💠میثم مهدیار 🔸️حوادث پاییز ۱۴۰۱ حجم زیادی از ادبیات آکادمیک علوم اجتماعی را به خود معطوف کرد و با تقریب مناسبی می‌توان اذعان کرد که همه رویکردهای مختلف فعال در علوم اجتماعی ایران تحلیل‌های خرد و کلانی را نسبت به آن تولید کردند و از این جهت آن را می‌توان آن را «آزمایشگاه علوم اجتماعی» ایرانی در نظر گرفت. به واقع این فربهی تولیدات راه را برای فراتحلیل خود این تحلیل‌ها هموار می‌کند. 🔸️در یک فراتحلیل اجمالی از ادبیات تولید شده در این بازه هم می‌توان دریافت که علوم انسانی و اجتماعی در ایران از فقدان «سنت‌مندی» رنج می‌برد. سنت‌مندی علمی به زبان ساده به چارچوب واضح، مشخص و مستمری ارجاع دارد که قلمرو حرکت نظری پژوهشگر را در انتخاب موضوعات پژوهشی و نحوه پردازش آن‌ها سامان می‌دهد و تاملات و تجربیات علمی و پژوهشی او را انباشت کرده و زمینه نیل به یک "پژوهشگر مولف" را فراهم می‌کند. از این جهت مثلا کسی که در یک سنت علمی انتقادی هویت می‌یابد به راحتی نمی‌تواند عناوینی همچون «آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی» را برگزیند چرا که این دو، رویکردهای متفاوتی اند و تشریح مساله‌هاشان و خروجی‌های مورد انتظارشان با یکدیگر تفاوت اساسی دارد. همچنین سنت‌مندی علمی و پژوهشی در شکل جمعی‌اش آن‌چیزی است که به آن «مکتب علمی» می‌گوییم. 🔸️ این فقدان سنت‌مندی به دلایل مختلف همچون دلایل نظری (‌فقدان برنامه پژوهشی و عمق نظری) و یا چرخش‌های مکرر بر اثر درگیری در پروژه‌های کارفرمایی اداری، اقتصادی و سیاسی دولتی و غیر دولتی روی می‌دهد. بد نیست عطف به رویدادهای ۱۴۰۱ نمونه‌هایی از این چرخش‌ها را مرور کنیم: ۱- بخشی از جریان چپ انتقادی در سال‌های اخیر با بررسی تاثیرات اشکال سرمایه‌داری متاخر در حوزه فرهنگ و سبک زندگی از مفهوم « سوژه نئولیبرال» برای توضیح رفتارهای توده‌وار نوجوانان و جوانان استفاده کرده‌است. به عنوان مثال مثال‌واره اصلی این جریان، دکتر اباذری، در یک سخنرانی معروف سوژه نئولیبرال را سوژه‌ای «سیاست زدوده، خوش‌گذران، لذت‌طلب، منفعت‌طلب، نفع‌جوی فردگرا، بی تاریخ و ... دانسته بود. همچنین رشد سلبریتیزم در اثر سیطره رسانه‌های اجتماعی جدید و تاثیر سلبریتی‌ها بر ناهنجاری‌های فردی و جمعی از موضوعات اصلی نقد این جریان بوده است اما در ماجراهای ۱۴۰۱ این جریان با تغییر چارچوب نظری قبلی خود با چرخشی آشکار به مشروعیت بخشی به همان سوژه‌های نئولیبرالی ‌می‌پرداختند گویی آن سوژه‌ها بدون تغییری در ساختار کلان اقتصادی به چنان خودآگاهی نابی دست یافته‌اند که نه با جمعیت‌های به قول ارتگایی گاست «میان مایه توده‌وار و خشونت طلب» بل با هگل‌های زمانه مواجهیم. ۲- دسته دیگر از این چرخش‌گران جامعه شناسانی بودند که در یک دهه اخیر با علم کردن بحث آسیب‌های اجتماعی توانسته بودند پروژه‌های کلانی را از نهادهای حاکمیتی دریافت کرده و البته بدون تولید ادبیات نظری قابل توجهی کارهای پراکنده‌ای را به خروجی برسانند. این دسته نیز در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ با چرخش از چارچوب‌های کارکردی آسیب‌شناسانه‌ قبلی‌شان به مشروعیت بخشی تمنیات، الگوها و رفتارهای سیاسی و فرهنگی همان سوژه‌های به زعم خودشان معلولِ «آسیب دیده» مشغول شدند. ۳- دسته دیگر نیز مثلا نهادگرایانی (همچون محسن رنانی و...)‌ بودند که سال‌ها درباره کژکارکردهای نهادهای آموزشی و تربیتی رسمی و غیر رسمی در ایران داد سخن می‌دادند ولی ناگهان چنان تصویر آرمانی و امید بخش و خوش بینانه از همان خروجی‌های نا‌امید کننده قبلی ارائه می‌کردند گویی از مهرماه ۱۴۰۱یکباره درب‌های آسمان باز شده و سوژه‌های مورد نظر این دسته از نهادگرایان از آسمان نازل شده‌اند. مثالوراه‌های این چرخش‌های زیگزاگی البته به این موارد محدود نمی‌شوند منتهی این پرسش را پیش می‌کشد که این چرخش‌ها را چگونه می‌توان تبیین کرد؟ آیا این چرخش‌ها صرفا بازتاب سیاست‌زدگی یا پروژه‌زدگی این دسته از جامعه شناسان است و یا فراتر از آن ماجرا به ساختار نهادی آموزش و پژوهش علوم اجتماعی در ایران باز می‌گردد؟‌ از آن مهمتر اینکه چنین وضعیتی را چگونه می‌توان اصلاح کرد؟ چگونه می‌توان گروه‌های آموزشی و پژوهشی هویت مند و چارچوب مند داشت؟‌ چگونه می‌توان بین پروژه‌های کارفرمایی و برنامه‌ پژوهشی جمع کرد؟‌ https://www.instagram.com/p/CxDsXm3IZNv/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
مشوش گویی های اصحاب علوم انسانی از انجا اغاز میشود که میراث دار ره آورد ها و بافته های انسان سکولارند ، زرشناش درونم میگه هرچه میکشیم از این امانیست های لیبرال ، غربزده بیگانه با آرمان های انقلاب ... ، ... ، .... ، ... است . کاش میشد همتونو تنباکوی سیگارم کنم و به تماشای دودتان بنشینم ! ✍️ مهدی اخلاقی @ommat_Dream
هدایت شده از بسلام آمنين
۹ مهر ۱۴٠۲/ سال سوم آیا در اسلام خانه سالمندان داریم؟ هر چه بیشتر می اندیشم، عیان تَرَم می شود که اساسا سبک زندگی مدرن غرب، به محوریت اداره ها و ساختارهای متمرکز حکومتی، بر روی بنا شده است. خانواده در غرب نابود شد و برای جبران کارکردهای آن، نهادهای مختلفی در حیطه مدیریت روابط انسانی سربرآورد. امروز روز جهانی سالمندان است و خانه سالمندان، نمونه ای واضح از آن نهادها و ساختارها. توضیح بیشتر آنکه: از روزی که ، محور تمامی برنامه ریزی های تمدن مدرن شد و ارزش هر کس به میزان کارکرد اقتصادی او، و از زمانی که ساختارهای جامعه، خانواده را به سمت جهنم هسته ای شدن و تنهایی راندند، قشری روی دست جوامع پیشرفته!! ماند که نه ارزشی داشتند، چرا که دیگر رمقی برای کارشان نبود و نه سرپرستی، که حداکثر یکی دو فرزندشان هم دنبال کسب هویت خود (پول) بودند. نهایتا !!! تصمیم گرفتند که این قشر بی خاصیت مزاحم را در جایی متمرکز کنند که باهم بمیرند. نامش را گذاشتند همانطور که (مهدکودک) هم ساخته بودند، چرا که نصف جمعیت جامعه یعنی زنان، نباید بیکار باشند و مشغول وظایف سخیف و بی اهمیت مادری!! در این سوی اما اسلام عزیز، احترام و اهتمام به سالمندان را، از عوامل سعادت در قیامت شمرد(کافی ج۲ ص۶۵۸). بزرگداشت سالخوردگان را بزرگداشت خدا معرفی کرد(کافی ج۲ص۱۶۵). یکی از نشانه های جامعه فاسد را بی توجهی به سالمندان عنوان (نهج البلاغه خطبه۲۳۳) و پیامبرش فرمود: کسی که سالمند را گرامی ندارد از من نیست(کافی ج۲ ص۱۶۵) و تنها منافق است که حقوق سالخوردگان را نادیده می گیرد(کافی ج۲ص۶۵۸). همچنین پذیرش شکر خداوند متعال را منوط به سپاسگزاری از پدر و مادر دانست(خصال ص۱۵۶) و صادق آل محمدش(علیهم السلام) نیز، در تفسیر «وبالوالدین إحسانا» فرمودند: یعنی آنقدر نسبت به رفع نیازهای پدر و مادر اهتمام داشته باشی که اجازه ندهی مجبور شوند آنچه را نیاز دارند از تو بخواهند(کافی ج۲ص۱۵۷). اینها و دهها درّ و گوهر قرآنی روایی دیگر یعنی: از منظر اسلام عزیز، هر چقدر که والدین جایگاهی رفیع دارند و بر فرزندانشان حقوقی، این وضعیت در کهن سالی دهها برابر می شود و همه اینها به ما می گوید: اساسا ، نماد یک جامعه کثیف ضد انسانی و بی رحم است و فرسنگها از اسلام و هدایت اسلامی به دور. یادداشت مشابه: دادگاه خانواده یا خانواده دادگاه(دریافت) @besalamen_amenin
شیطان می‌تواند مبدأِ لَذّات انسان‌ را تغییر دهد؛ آن‌وقت نقطه‌مختصّات لَذّتش، با فرد دیگر متفاوت می‌شود. هر دو می‌خورند، هر دو می‌نوشند، هر دو می‌خوابند، ولی این‌ها در دو عالَم اتفاق می‌افتد. یکی، از شجرۀ طوبی می‌خورد و دیگری، از شجرۀ زقوم. یکی، خوابش هم ذکر است و دیگری، مسجدش هم بازی است. ☑️ @mirbaqeri_ir