eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
218 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ثمرۀ بردبارى 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 أوَّلُ عِوَضِ الْحَلِيمِ مِنْ حِلْمِهِ، أَنَّ النَّاسَ أَنْصَارُهُ عَلَى الْجَاهِل. 🔹 اول پاداشى كه بردبار از بردباريش مى برد آن است كه مردم در برابر جاهل و نادان از وى حمايت خواهند كرد. 📚 حکمت 206 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/201499 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 206 نهج البلاغه.mp3
1.85M
💠 شرح 🔸 حکمت 206 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/187599 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
اصول کافی ۲-۳-۱۴۰۱.m4a
11.29M
شرح اصول کافی جلد یک باب اختلاف حدیث ص ۸۹ مقبوله‌ی عمر بن حنظله ● مخالف عامه عمل کنید! ● نور، علم، حق یکی است 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
237.5K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷: میشه بفرمایید منظور ایه 103 سوره مومنون چی هست؟ و اینکه مخلد در دوزخ اکثریت هستند؟ پاسخ: درباره خلود در جهنّم، دو تا نظر هست: یک نظر این که اصلا خلودی در جهنّم نیست. یک نظر این است که[خلود در جهنّم]هست. ما معتقدیم، هست؛ منتها نه[برای] اکثریت. بلکه یک اقلیت بسیار ناچیزی در جهنّم جاودانه خواهند ماند. آنها هم، معاندین هستند. در دعای کمیل داریم که « أخذلتَ أن تملأها مِن الکافرین مِن الجنّة و النّاس اجمعین و أن تُخلّد فیها مِن المعاندین » قسّم خوردی جهنّم را پُر کُنی از کفّار؛ کفّار جنّ و انس. امّا فقط آن معاندین و جاهلین و کسانی که از روی عمد و سرکشی حق را انکار کردند، آنها در جهنّم جاودانه بمانند. بنابراین گرچه ممکن است که اوّلش که مثلا در جهنّم هستند، اکثریت باشند؛ امّا آخرش نه، آخرش اکثر انسانها بهشتی هستند. می شود گفت مثلا بالای نود و پنج درصد انسانها سرانجام اهل بهشت خواهند شد. مطلب دوم این که "خلود" همه جا به معنای "أبَد و همیشگی" نیست بلکه به "زمان طولانی" هم در عربی، خلود گفته می شود. در فارسی هم اینجوری است، وقتی می گوییم فلانی حبس ابد شد، معنایش این نیست که حالا تا ابد در زندان می مانَد؛ نه! مثلا تا اینقدر که عمر دارد، سی سال چهل سال، ممکن است در زندان باشد اما دیگر مخلّد به آن معنا[یعنی جاودانه] نیست. پس خلود را میتوان به معنای متطاول هم گرفت؛ چنانکه در زبان عربی به این معنا هم آمده.
96.1K
❓سؤال: سلام علیکم، خداقوت مدت زمان حکومت امام زمان(عج)چند سال هست؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم بعضی روایات دارد که هفت سال، که هر سالش معادل ده سال است که می شود هفتاد سال. بعضی ها دارد دوازده سال که هر سالش معادل ده سال است و میشود صد و بیست سال. این روایت [این موضوع را]دارد. ولی خب نمیشود که به این روایت اعتماد کرد؛ آنچه که مسلّم است، این است که اینقدر این مدت طول میکشد که آن وعده الهی محقق شود و جهان پر از عدل و داد بشود و آن رسالتی که به عهده بقیة الله است، به انجام برسد. البته بعد از این هم، باز دوران رجعت است و امام حسین علیه السلام بر می گردند و الی آخر و ادامه دارد. این تمام نمی شود بعد از ظهور امام زمان علیه السلام؛ دنیا به آخر نمی رسد. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
84.8K
❓سؤال: سلام.خدا قوت.سوالی از استاد محمدی داشتم.مگه در عبادات نباید فقط برای خدا اون کارو انجام داد و اگه کمی هم برای غیر خدا یا پول باشه،اون عبادت قبول نیست پس چرا میشه به کسی پول داد تا برای اموات نماز بخونن .اون شخص که پول میگیره آیا اون نمازش مشکل نداره؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم آن کسی که اجیر می گیرد[یعنی] برای خدا پول می دهد اجیر می گیرد که دستور خدا که همان خواندن نماز بعد از فوتش است، اجرا بشود. آن کسی هم که کار را انجام می دهد، او هم اجیر می شود برای خدا، که هم درآمدی داشته باشد برای خدا، هم این که دستور خدا را که[این است که] بعد از مرگ متوفّی، نمازهایش را انجام بدهند را انجام بدهد. پس هر دو قربت الی الله است و ریا در هیچ کدامش نیست. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
122.7K
❓سؤال: سلام ایا این که هر هفته ترک یک گناه رو تمرین کنی منتها هر هفته علاوه بر گناه جدید موضوع گناه های هفته های قبل هم ادامه بدی . روش درستیه؟ اگر نه ممنون میشم بهترین روش رو بفرمایید باتشکر ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم انسان باید از گناهانش به یکباره توبه کند. این که بخواهد عرض کنم گناهان را به تدریج توبه کند، البته این اشکالی ندارد [توبه اش از] آن گناهانی که توبه کرده، درست است اما از کجا[معلوم]که انسان تا هفته بعد زنده باشد تا بخواهد گناه بعدی را[توبه کند]. به تعبیری دیگر، توبه واجب فوری است. داریم که بیشترین فریاد اهل جهنّم از تسویف است؛ یعنی همین توبه را به تأخیر انداختن. نباید توبه به تأخیر بیفتد؛ و بگوییم که حالا، یکی اش را امروز [توبه اش را]انجام می دهیم، یکی اش را نه[بعدا توبه می کنم]. فورا باید همۂ گناهان را، انسان کنار بگذارد و از همۂ گناهان توبه[کردن]واجب فوری است. حالا اگر راه دیگری ندارد یا مثلا نمی تواند، آن حرف دیگری است. واگرنه در شرایط عادی باید از همۂ گناهان به یکباره توبه کند. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
129.1K
❓سؤال: باسلام .حکمت اینکه سر مزار مردگان اب میریزن چیه. و چه تاثیری داره برا مرده یه سوال دیگه من چند وقته به این اعتقاد پیدا کردم که وقتی برا ائمه اشکی میریزم روی گردن و سینه میمالم چون شنیدم خیلی خوبه حالامن یکم از اشک رو به گوشام میمالم برا اینکه باهاشون غیبت وهر چیز گناهی رو نشنوم یکم به زبونم میزنم تا باهاش گناه نکنم یکم به دستام برا اینکه باهاشون گناه نکنم .حالا سوالم اینه که به اشکی که تبرکه بی احترامی نمیشه . (سؤال کمی خلاصه شده است) ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم [در روایات]داریم[که] وقتی مُرده را، دفنش می کنید، بعد از این که قبر را پوشاندید، یک آبی روی قبرش بریزید؛ یعنی آن قبر که به شکل مستطیل است، اوّل محیط اش را با آب رسم کنید بعد هم قطر هایش را. این فقط مال همان وقتی است که مُرده است که دفنش کرده اند. بعد که بعد از بیست سال دیگر می روند سر قبرها آب می پاشند وجهی ندارد و کار درستی هم نیست. فقط اسراف آب و تبذیر آب است و کار درستی نیست. این کاری هم که شما گفتید این هم وجهی ندارد. چون اینجا [در روایات هم] نداریم که شما این کار را بکنید. این که انسان اشک را بخواهد به سر و صورتش بمالد، به سر و سینه اش بمالد[که گناه نکند]؛ نه! این کارها یواش یواش خرافات می شود، یواش یواش به حساب دین گذاشته می شود، اینها را ما در دین نداریم. اهل بیت این کارها را نمی کردند. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
176.8K
❓سؤال: یکی از اسمای خدا همان قهر کننده هست،مگر خدا پر از رحمت نیست هر گناه که کرده باشیم میبخشه،بعدش خودش گمراه میکنه که بندش بره جهنم؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم قهّار به معنی قهر کننده نیست؛ مثلا فرض کنید که خدا بخواهد با بنده اش قهر کند. قهّار یعنی این که غیر خودش را باقی نمی گذارد. بعد از "واحد" ، "قهّار" می آید. « والله الواحد القهار» دو نوع "واحد" داریم: واحد ی که اثنا دارد ثلاث دارد. واحدی که خدا خودش دیگر برای خودش شر یکی باقی نمی گذارد. در مورد "أحد" اینجوری نیست؛ آن جایی که می گوییم «قل هو الله احد» دیگر قهّار به دنبالش نیست چون واحد، دو و سه دارد، اما این یک واحدی است که، دو و سه بر نمی دارد. این قهّار معنایش این است که دیگر شریفی برای خودش بر نمی دارد. شریکی ندارد. اما اینکه قهّار به معنای قهر کننده یا مثلا خدا قهر کند یا مثلا نابود می کند؛ نه اینجوری نیست. معنایش این نیست. معنا این است که شریکی برای خدا باقی نمی مانَد و بنده هایش را هم گمراه نمی کند؛ آن یُضِلُّ برای کسانی که هدایت اول را قبول نکردند آن وقت دیگر مرتبه دوم هدایت را به آنها نمی دهد. چون آنهایی که پله اول را نیامدند نمی شود بُردِشان پله دوم که! دیگر "عدم الهدایه" گفته می شود به آن. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا