eitaa logo
کانال رسمی استاد حسین اکبری
6.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
389 ویدیو
17 فایل
حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌دکترحسین‌اکبری پژوهشگر،نویسنده‌ومـدرّس‌نهج‌البلاغه در سطوح‌مختلف|بنیانگذارنهضت‌زندگی‌به‌سبک‌ نهج‌البلاغه‌ روبیکا: https://rubika.ir/ostadHoseinAkbari آپارات: Aparat.com/ostadHoseinAkbari ارتباط با ادمین: @ostadHoseinAkbari_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
25.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ 💠 زیارت امام زمان عَجَّل‌َاللّٰه‌تَعٰالی‌ٰ فَرَجَـــهُ‌الشَّـریفْ در روز جمعــــه 🎤 با نوای استاد فرهمند کانال 🔻 @ostadHoseinAkbari
🔺درنزدیکی ظهورکارشیطان چیست❓ ▫️حجت الاسلام حسین اکبری ▫️برگرفته از جلسات تفسیر ۱۴۰۰ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰شکر نعمت 💐«لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ». 🔸همانا اگر شکرکنید،قطعا نعمت شما را می افزایم. ابراهیم آیه ۷ 🆔 @ostadHoseinAkbari
231108_2145.mp3_2023_10_05_08_33_49_022.mp3
30.12M
🔰 شرح حکمت ۲۹ نهج البلاغه ❇️ سرعت گذر عمر و پرهیز از غفلت و آمادگی برای مرگ 🔸سلسله جلسات زندگی بـــه‌ سبــک نهج‌البلاغه 🕌 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، شبستان امام خمینی ره ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰درمــانـی بــه نـام نَـــهْــجُ‌الْـــبَـــلٰاغــه در آیـیـنـهٔ‌نــهـج‌الـبـلاغـه‌نـگاه‌کـنـیدوببینید‌شــما از وضع کـنـونـی‌خـودتان‌،چه‌چیزی‌رادر‌آن می‌بینید؟کدام‌درد را؟کـدام‌خـطـر‌ را‌ مـی‌بـیـنیـد؟کدام هشدار متوجّه ماست؟ و بدانید که درمانش در نهج‌البلاغـه موجوداست. امـروز بـسـیـار لازم اسـت کـه محقّقان، نهج‌البلاغه را از این‌جهات تفسیر کنند. ۱۳۶۴/۰۱/۱۹ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰خطبه ۱۱ روش و راهبرد جبهه‌ و مردم 🔹تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَی نَاجِذکَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ، تِدْ فِی الْأَرْضِ قَدَمَکَ، ارْمِ ببَصَرِکَ أَقْصَی الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَکَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْد اللَّهِ سُبْحَانَهُ. 🔹اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش، دندان ها را برهم بفشار، کاسه سرت را به خدا عاریت ده، پای بر زمین میخکوب کن، به لشکر دشمن بنگر، از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
21.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درس خوان زیاد داریم چرا عالم ربانی کم داریم؟! 🔹...این‌ها در فقه و اصول ما نیست، در و است. 🔹آیت الله جوادی آملی 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 دعایی بعد از نماز ،که باعث می‌شود پرونده گناهان ما در قیامت باز نشود! 🔸پیامبر اکرم صلى الله عليه وآله : 🔸هــــر کس می خــواهــد خداوند او را در قيامت بر اعمال بد او مطلّع نگرداند وديوان گناهان او را نگشايد بايد كه بعد از هر نماز اين دعا را بخواند: ❇️ اَللّـــهُــمَّ اِنَّ مَـــغْــفِــرَتَـــكَ اَرْجـــى‏ مِـــنْ عَــمَــلى‏، وَاِنَّ رَحْــمَــتَــكَ اَوْسَــعُ مِـــنْ ذَنْـــبـــى‏، اَللّهُمَّ اِنْ‏ كانَ ذَنْبى‏ عِــنْـــدَكَ عَـظيـمــاً، فَعَفْوُكَ اَعْظَمُ مِنْ ذَنْبى‏، اَللّهُمَّ اِنْ لَـمْ‏ اَكُنْ اَهْلاً اَنْ اَبْلُغَ‏ رَحْمَتَكَ فَرَحْمَتُكَ اَهْلٌ اَنْ تَبْلُغَنى‏ وَتَـسَـعَـنـى‏،لِأَنَّها وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ‏ءٍ، بِرَحْمَتِكَ‏ يااَرْحَــمَ الرَّاحِمينَ. مفاتیح الجنان تعقیبات مشترکه نمازها کانال 🔻 @ostadHoseinAkbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دنیا گذرگاه عبور است نه جای ماندن 🔹امیرالمومنین علیه السلام : 🔹 دنیا گذرگاه عبور است نه جای ماندن و مردم بر آن دو دسته اند : يكى آن كه خود را فروخت و به تباهى كشاند و دیگری آنکه خود را خرید و آزاد کرد. نهج البلاغه حکمت ۱۳۳ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 زیارت بعد از نماز صبح ❤️ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ، عَنْ جَمیعِ‏ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى‏ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَیِّهِمْ وَمَیِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدَىَّ وَوَُلَْدى‏، وَعَنّى‏ مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِیَّاتِ زِنَهَ عَرْشِ اللَّهِ وَمِدادَ کَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى‏ رِضاهُ، وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ کِتابُهُ وَاَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اُجَدِّدُ لَهُ‏ فى‏ هذَا الْیَوْمِ وَفى‏ کُلِّ یَوْمٍ، عَهْداً وَعَقْداً وَبَیْعَهً فى‏ رَقَبَتى‏، اَللّهُمَ‏ کَما شَرَّفْتَنى‏ بِهذَا التَّشْریفِ، وَفَضَّلْتَنى‏ بِهذِهِ الْفَضیلَهِ، وَخَصَصْتَنى‏ بِهذِهِ النِّعْمَهِ، فَصَلِّ عَلى‏ مَوْلاىَ وَسَیِّدى‏ صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْنى‏ مِنْ اَنْصارِهِ وَاَشْیاعِهِ وَالذّآبّینَ عَنْهُ، وَاجْعَلْنى‏ مِنَ الْمُسْتَشْهَدینَ‏ بَیْنَ یَدَیْهِ، طائِعاً غَیْرَ مُکْرَهٍ فِى الصَّفِّ الَّذى‏ نَعَتَّ اَهْلَهُ فى‏ کِتابِکَ، فَقُلْتَ صَفّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصوُصٌ، عَلى‏ طاعَتِکَ وَطاعَهِ رَسوُلِکَ‏ وَآلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ، اَللّهُمَّ هذِهِ بَیْعَهٌ لَهُ فى‏ عُنُقى‏ اِلى‏ یَوْمِ الْقِیمَه🌹 🔹مفاتیح الجنان زیارت امام زمان عج بعد از نماز صبح ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔@ostadHoseinAkbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ۲۳ ربیع الاول، سالروز ورود با برکت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم گرامی باد🌺 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
شرح حکمت ۴ نهج البلاغه_2023_10_07_12_14_45_630_2_2023_10_07_12_22_08_911.mp3
20.41M
🔰 شرح حکمت ۴ نهج البلاغه پنج وصف از اوصاف انـسان ❇️ آثار وارستگی از دنیا 🕌 ورامیــــن،امـــــام زاده زیدابوالحسن علیه‌السلام، هیئت فـاطـمـیـون ورامیــن ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰هشدار به در 🔹امیرالمومنین علیه السلام : 🔹يَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ، أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى الْمَظْلُومِ. 🔹روز ، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. نهج البلاغه حکمت ۲۴۱ ✍ شبیه این حکمت با تفاوتى در حکمت ۳۴۱ آمده است : یَوْمُ الْعَدْلِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الْجَوْرِ عَلَى الْمَظْلُومِ؛ روز اجراى عدالت بر ستمگر، سخت تر است از روز ظلم ستمگر بر مظلوم. 🔸جمعى از شارحان نهج البلاغه این سخن را اشاره به دانسته اند. در این صورت شدیدتر بودن روز انتقام مظلوم آشکار است، زیرا مظلوم مثلاً یک بار به دست ظالم کشته یا مجروح مى شود ولى کیفر ظالم در روز قیامت مکرر خواهد بود و به آسانى پایان نمى یابد. 🔸در حالى که بعضى دیگر آن را اشاره به ، هر دو دانسته اند، زیرا تجربه نشان مى دهد که گروه زیادى از ظالمان، پیش از گرفتار شدن به مجازات الهى در آخرت، در همین دنیا کیفر شدیدى مى بینند. اگر تاریخ را مطالعه کنیم مصداقهاى زیادى براى این مطلب دیده مى شود. در طول عمر خود نیز بسیارى از ظالمان را دیده ایم که به چه روز سیاهى نشستند و گرفتار چه عقوبتهاى دردناکى شدند؛ افزون بر رسوایى هاى فراوان و اهانتهاى شدید که  دامان آنها را گرفت. 🔸امیرالمومنین علیه السلام در نامه ۵۳ فرمود :وَلَیْسَ شَیْءٌ أَدْعَى إِلَى تَغْیِیرِ نِعْمَةِ اللَّهِ وَتَعْجِیلِ نِقْمَتِهِ مِنْ إِقَامَةٍ عَلَى ظُلْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ دَعْوَةَ الْمُضْطَهَدِینَ وَهُوَ لِلظَّالِمِینَ بِالْمِرْصَادِ؛ هیچ چیز در خداوند و و کیفر او از و ستم سریع تر نیست، زیرا خداوند دعاى مظلومان را می شنود و در کمین ستمکاران است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔻نتیجه فرصت سوزی 🔹امیرالمومنین علیه السلام : 🔸إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ 🔹از دسـت دادن فـرصت مایه غم و اندوه است. نهج البلاغه حکمت ۱۱۸ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 خاطره ای بسیار آموزنده 🔸 روزی در محضر مرحوم علامه طباطبایی ره بودیم که یکی از دوستان حاضر در آن جلسه این بیت عارف شیراز را زمزمه کرد: 🔹 «کاروان رفت و تو در خواب بیابان در پیش کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟» 🔸 یک باره مرحوم علامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گریست و در حالی که شانه‌هایش به شدت تکان می‌خورد، با خود زمزمه فرمود: «کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟» 🔹 گویا آن کس که در بیابان از کاروان بازمانده و راه را نمی‌داند، خود اوست. آن گریه قلب حضار را چنان به آتش کشید که هرگز شعله آن در جانشان به سردی نمی گراید. شهود و شناخت آیت الله ممدوحی ج١ ص۶٠۴ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰نتیجه و در 🔹امیر المؤمنین علیه السلام: 🔸فَإِنَّ الْبَغْيَ وَ الزُّورَ يُوتِغَانِ الْمَرْءَ فِي دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ، وَ يُبْدِيَانِ خَلَلَهُ عِنْدَ مَنْ يَعِيبُهُ 🔹همانا و ، انسان را در دين و دنيا رسوا مى كند، و عيب او را نزد عيب جويان آشكار مى سازد. نهج البلاغه نامه ۴۸ 🔹وَ سَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِمَّنْ ظَلَمَ مَأْكَلًا بِمَأْكَلٍ وَ مَشْرَباً بِمَشْرَبٍ، مِنْ مَطَاعِمِ الْعَلْقَمِ وَ مَشَارِبِ الصَّبِرِ وَ الْمَقِرِ وَ لِبَاسِ شِعَارِ الْخَوْفِ وَ دِثَارِ السَّيْفِ، وَ إِنَّمَا هُمْ مَطَايَا الْخَطِيئَاتِ وَ زَوَامِلُ الْآثَامِ 🔸و به زودى خداوند از مى گیرد (و کارهایشان را مو به مو کیفر مى دهد) خوردنى به خوردنى و آشامیدنى به آشامیدنى در برابر هر لقمه لذیذى که خوردند لقمه اى بس ناگوار و زهرآلود خواهند خورد و در مقابل هر جرعه گوارائى، جامى تلخ و مسموم خواهند نوشید. از درون، و از برون، شمشیر بر آن ها مسلّط خواهد کرد; چرا که این گروه مرکب هاى معاصى و شتران بارکش گناهانند» نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ ✍ دو ابزار اصلی غرب و و طرفداران آنها است که این روز ها خصوصا با دروغ پردازی و مظلوم نمایی می‌خواهند در فضای مجازی شکست ذلیلانه خود را در افکار عمومی دنیا به نفع خود قرار بدهند در حالی که به فرموده مولا ظلم و دروغ پردازی دین و دنیای آن ها را دیر یا زود به نابودی خواهد کشید البته در مقابل ظلم و دروغ پردازی های آن ها باید هوشیار بود و راه را پیمود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰لزوم دقت در نشر مطالب در فضای مجازی وحقیقی 🔹امیرالمومنین عليه السلام: 🔸و لا تُحَدِّثِ النّاسَ بكُلِّ ما سَمِعتَ بهِ ، فكَفى بذلكَ كَذِبا 🔹 هر چه مى‌شنوى براى مردم بازگو مكن؛ زيرا همين براى دروغگويى تو كافى است. نهج البلاغه نامه ۶۹ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @ostadHoseinAkbari
شرح حکمت ۴۷ نهج البلاغه_2023_10_10_22_04_17_390.mp3
18.6M
🔰شرح حکمت ۴۷ نهج البلاغه ❇️ چهار اصل اساسی ۱.اصل همت 🔸 سلسله جلسات زنــدگی‌ به‌ سبک نهــج‌ البــلاغه 🕌 قم ، خیـابان‌ امـام‌مــوسی‌صــدر مسجدصاحب‌الزمان‌ عج 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔹سلسله‌ جلسات‌ زندگی‌ به‌ سبک‌ نهج‌البلاغه 🔹حجت‌الاسلام‌ استاد حسین‌ اکبری 🔸هرهفته چهارشنبه‌شب‌ها 🔸بعد از نماز مغرب و عـشا 🕌 قم ، خیابان امام‌ موسی‌ صدر (خاکفرج) ،کوچه۶۵، مسجدصاحب‌الزمان‌ عج 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 بی تفاوت نباشیم. 🔹آیت الله بهجت ره 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 گناه رضایت ! 🔸امیرالمومنین علیه السلام : 🔹الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ، وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ، إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِه 🔸آن كس كه به كار جمعيتى راضى باشد همچون كسى است كه در آن كار با آنها شركت نموده (منتها) آن كس كه در انجام كار باطل دخالت دارد دو گناه مى كند: گناه عمل و گناه رضايت به آن (ولى شخصى كه بيرون از دايره عمل است و به آن راضى است تنها مرتكب يك گناه مى شود و آن گناه رضايت است) نهج البلاغه حکمت ۱۵۴ ✍چرا رضايت قلبى به گناه شخص را هم شريك گناه می سازد؟ درحالیکه در ظاهر هیچ گناهی را مرتکب نشده و هیچ گونه دخالتی حتی در اعانت ویاری نداشته است؟ دليل آن با دقت روشن مى شود و آن اين كه هنگامى كه رضايت به كارهاى خلاف ديگران در قلب انسان جايگزين شد تدريجاً در اقوال و افعال او خود را نشان مى دهد، زيرا نمى شود انسان به چيزى محبت داشته باشد و در اعمال و اقوالش ظاهر نگردد. اضافه بر اين كسى كه به اعمال خلاف ديگران راضى مى شود هرگز به وظيفه امر به معروف و نهى از منكر عمل نخواهد كرد، زيرا آن عمل را دوست دارد و به گنهكاران به سبب اين گناه عشق مى ورزد. 🆔 @ostadHoseinAkbari
🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین حسین اکبری زمان:روز های پنج شنبه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر مکان :آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، شبستان امام خمینی ره کانال 🔻 @ostadHoseinAkbari
 🔰 گناه رضایت ! 🔸امیرالمومنین علیه السلام : 🔹إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ»؛ فَمَا كَانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّكَّةِ الْمُحْمَاةِ فِي الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ 🔹ناقه ثمود را تنها يک نفر کشت؛ امّا کيفر و عذاب الهى آن همه قوم ثمود را فرا گرفت، زيرا همگى به عمل آن يک نفر راضى بودند. خداوند سبحان مى فرمايد: (فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ)۱ آن قوم ناقه را پى کردند و سرانجام (هنگام نزول بلاى فراگير) پشيمان شدند و طولى نکشيد سرزمين آنان همچون آهن گداخته اى که در زمين نرمى فرو رود با فرياد وحشتناکى فرو رفت. نهج البلاغه خطبه ۲۰۱ ✍ معروف اين است که قاتل اين شتر مرد سنگدلى به نام «غدّار بن سالف» بود؛ ولى در آيه قرآن جمله «فَعَقَرُوهَا» (آن شتر را از پاى درآوردند) به صورت صيغه جمع آمده است، زيرا همگى به عمل او راضى بودند و اين رضايت خود را با دعوت کردن و تشويق او به انجام دادن اين عمل زشت، ابراز کردند، همان گونه که در آيه ۲۹سوره قمر آمده است: «فَنَادَوْا صَاحِبَهُمْ فَتَعَاطَى فَعَقَرَ ; آنها يکى از ياران خود را صدا زدند، او به سراغ اين کار آمد و (ناقه را) پى کرد. 🔸بنابراین نه تنها شرکت در عمل يا تهيه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتيجه مى شود؛ بلکه رضايت قلبى نيز همين کار را مى کند، لذا در زيارت اربعین با صراحت اين تعبير آمده است: «وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِيَتْ بِهِ؛ خداوند لعنت کند گروهى را که جنايات جانيان را در کربلا شنيدند و به آن رضايت دادند» 🔸اين مطلب به قدرى اهميّت دارد که در روايات متعددى از معصومان به آن اشاره شده است؛ امام رضا عليه السلام فرمود: «لَوْ أنَّ رَجُلا قُتِلَ بِالْمَشْرِقِ فَرَضِىَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ بِالْمَغْرِبِ لَکانَ الرّاضِى عِنْدَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ شَريکُ الْقاتِلِ؛ اگر کسى در شرق عالم قتلى انجام دهد و ديگرى در غرب جهان راضى به آن قتل باشد، در پيشگاه خدا شريک قاتل خواهد بود.۲ ۱.شعرا آیه ۱۵۷ ۲.بحارالانوار ج ۴۵ ص ۲۹۵ 🆔 @ostadHoseinAkbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَلــسَّـلامُ عَـلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلـى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلـى اَولادِ الْـحُـسَـیْـنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ کانال 🔻 @ostadHoseinAkbari
🔰 جمعه های انتظار 🔸 شب و روز جمعه،، آینه و نتیجه ی اعمال یک هفته ی منتظر امام زمان ارواحنافداست 🔸 اگر در طول هفته برای فرج و رضایت امام زمان ارواحنافداه تلاش و دعا کرده است.. شب و روز جمعه اش با دیگران فرق می کند. 🌹لذت مناجات و سخن گفتن با امام و نزدیک دیدن ظهور، اشک و ناله ی فراق ثمره ی یک هفته زندگی منتظرانه است. 🔸 روز جمعه،، جلوه ای از ظهور برای منتظران واقعیست. که به میزان حضورشان در میدان عمل بهرمند از دوران ظهور میشوند 🔸 روز جمعه برای منتظر، نه روز تعطیل و سرگرمی، بلکه روز اوج تلاش و اعلام آمادگیست ❇️ روز جمعه روز حسابرسی دقیق نسبت به اعمال هفته ی گذشته. و تجدید عهد و میثاق با حجت خدا برای هفته ی آینده است. 🆔 @ostadHoseinAkbari