💠 خاطره ای بسیار آموزنده
🔸 روزی در محضر مرحوم علامه طباطبایی ره بودیم که یکی از دوستان حاضر در آن جلسه این بیت عارف شیراز را زمزمه کرد:
🔹 «کاروان رفت و تو در خواب بیابان در پیش
کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟»
🔸 یک باره مرحوم علامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گریست و در حالی که شانههایش به شدت تکان میخورد، با خود زمزمه فرمود: «کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟»
🔹 گویا آن کس که در بیابان از کاروان بازمانده و راه را نمیداند، خود اوست. آن گریه قلب حضار را چنان به آتش کشید که هرگز شعله آن در جانشان به سردی نمی گراید.
شهود و شناخت آیت الله ممدوحی ج١ ص۶٠۴
#علامه_طباطبایی_ره
#تهذیب_نفس
#خودسازی
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰نتیجه#ظلم و #دروغ_پردازی در #نهج_البلاغه
🔹امیر المؤمنین علیه السلام:
🔸فَإِنَّ الْبَغْيَ وَ الزُّورَ يُوتِغَانِ الْمَرْءَ فِي دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ، وَ يُبْدِيَانِ خَلَلَهُ عِنْدَ مَنْ يَعِيبُهُ
🔹همانا #ستمگرى و #دروغ_پردازى، انسان را در دين و دنيا رسوا مى كند، و عيب او را نزد عيب جويان آشكار مى سازد.
نهج البلاغه نامه ۴۸
🔹وَ سَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِمَّنْ ظَلَمَ مَأْكَلًا بِمَأْكَلٍ وَ مَشْرَباً بِمَشْرَبٍ، مِنْ مَطَاعِمِ الْعَلْقَمِ وَ مَشَارِبِ الصَّبِرِ وَ الْمَقِرِ وَ لِبَاسِ شِعَارِ الْخَوْفِ وَ دِثَارِ السَّيْفِ، وَ إِنَّمَا هُمْ مَطَايَا الْخَطِيئَاتِ وَ زَوَامِلُ الْآثَامِ
🔸و به زودى خداوند از #ستمگران #انتقام مى گیرد (و کارهایشان را مو به مو کیفر مى دهد) خوردنى به خوردنى و آشامیدنى به آشامیدنى در برابر هر لقمه لذیذى که خوردند لقمه اى بس ناگوار و زهرآلود خواهند خورد و در مقابل هر جرعه گوارائى، جامى تلخ و مسموم خواهند نوشید. از درون، #وحشت و از برون، شمشیر بر آن ها مسلّط خواهد کرد; چرا که این گروه مرکب هاى معاصى و شتران بارکش گناهانند»
نهج البلاغه خطبه ۱۵۸
✍#ظلم_و_دروغ_پردازی دو ابزار اصلی غرب و #صهیونیسم و طرفداران آنها است که این روز ها خصوصا با دروغ پردازی و مظلوم نمایی میخواهند در فضای مجازی شکست ذلیلانه خود را در افکار عمومی دنیا به نفع خود قرار بدهند در حالی که به فرموده مولا ظلم و دروغ پردازی دین و دنیای آن ها را دیر یا زود به نابودی خواهد کشید البته در مقابل ظلم و دروغ پردازی های آن ها باید هوشیار بود و راه #استقامت را پیمود.
#فلسطین
#صهیونیسم
#طوفان_الاقصی
#مقاومت
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰لزوم دقت در نشر مطالب در فضای مجازی وحقیقی
🔹امیرالمومنین عليه السلام:
🔸و لا تُحَدِّثِ النّاسَ بكُلِّ ما سَمِعتَ بهِ ، فكَفى بذلكَ كَذِبا
🔹 هر چه مىشنوى براى مردم بازگو مكن؛ زيرا همين براى دروغگويى تو كافى است.
نهج البلاغه نامه ۶۹
🆔 @ostadHoseinAkbari
شرح حکمت ۴۷ نهج البلاغه_2023_10_10_22_04_17_390.mp3
18.6M
🔰شرح حکمت ۴۷ نهج البلاغه
❇️ چهار اصل اساسی
#جلسه_دوم
۱.اصل همت
#بخش_دوم
🔸 سلسله جلسات زنــدگی به سبک نهــج البــلاغه
🕌 قم ، خیـابان امـاممــوسیصــدر
مسجدصاحبالزمان عج
🆔 @ostadHoseinAkbari
#اعلام_مراسم_قم
🔹سلسله جلسات زندگی به سبک نهجالبلاغه
🔹حجتالاسلام استاد حسین اکبری
🔸هرهفته چهارشنبهشبها
🔸بعد از نماز مغرب و عـشا
🕌 قم ، خیابان امام موسی صدر (خاکفرج) ،کوچه۶۵، مسجدصاحبالزمان عج
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 گناه رضایت !
#بخش_اول
🔸امیرالمومنین علیه السلام :
🔹الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ، وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ، إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِه
🔸آن كس كه به كار جمعيتى راضى باشد همچون كسى است كه در آن كار با آنها شركت نموده (منتها) آن كس كه در انجام كار باطل دخالت دارد دو گناه مى كند: گناه عمل و گناه رضايت به آن (ولى شخصى كه بيرون از دايره عمل است و به آن راضى است تنها مرتكب يك گناه مى شود و آن گناه رضايت است)
نهج البلاغه حکمت ۱۵۴
✍چرا رضايت قلبى به گناه شخص را هم شريك گناه می سازد؟ درحالیکه در ظاهر هیچ گناهی را مرتکب نشده و هیچ گونه دخالتی حتی در اعانت ویاری نداشته است؟ دليل آن با دقت روشن مى شود و آن اين كه هنگامى كه رضايت به كارهاى خلاف ديگران در قلب انسان جايگزين شد تدريجاً در اقوال و افعال او خود را نشان مى دهد، زيرا نمى شود انسان به چيزى محبت داشته باشد و در اعمال و اقوالش ظاهر نگردد. اضافه بر اين كسى كه به اعمال خلاف ديگران راضى مى شود هرگز به وظيفه امر به معروف و نهى از منكر عمل نخواهد كرد، زيرا آن عمل را دوست دارد و به گنهكاران به سبب اين گناه عشق مى ورزد.
#گناه
#رضایت_به_باطل
🆔 @ostadHoseinAkbari
#اعلام_مراسم_تهران_شهرری
#درس_هایی_از_نهجالبلاغه
🔸استاد:
حجت الاسلام والمسلمین حسین اکبری
زمان:روز های پنج شنبه بعد از نماز
جماعت ظهر و عصر
مکان :آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، شبستان امام خمینی ره
کانال #استاد_حسین_اکبری🔻
@ostadHoseinAkbari
🔰 گناه رضایت !
#بخش_دوم
🔸امیرالمومنین علیه السلام :
🔹إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ»؛ فَمَا كَانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّكَّةِ الْمُحْمَاةِ فِي الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ
🔹ناقه ثمود را تنها يک نفر کشت؛ امّا کيفر و عذاب الهى آن همه قوم ثمود را فرا گرفت، زيرا همگى به عمل آن يک نفر راضى بودند. خداوند سبحان مى فرمايد: (فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ)۱ آن قوم ناقه را پى کردند و سرانجام (هنگام نزول بلاى فراگير) پشيمان شدند و طولى نکشيد سرزمين آنان همچون آهن گداخته اى که در زمين نرمى فرو رود با فرياد وحشتناکى فرو رفت.
نهج البلاغه خطبه ۲۰۱
✍ معروف اين است که قاتل اين شتر مرد سنگدلى به نام «غدّار بن سالف» بود؛ ولى در آيه قرآن جمله «فَعَقَرُوهَا» (آن شتر را از پاى درآوردند) به صورت صيغه جمع آمده است، زيرا همگى به عمل او راضى بودند و اين رضايت خود را با دعوت کردن و تشويق او به انجام دادن اين عمل زشت، ابراز کردند، همان گونه که در آيه ۲۹سوره قمر آمده است: «فَنَادَوْا صَاحِبَهُمْ فَتَعَاطَى فَعَقَرَ ; آنها يکى از ياران خود را صدا زدند، او به سراغ اين کار آمد و (ناقه را) پى کرد.
🔸بنابراین نه تنها شرکت در عمل يا تهيه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتيجه مى شود؛ بلکه رضايت قلبى نيز همين کار را مى کند، لذا در زيارت اربعین با صراحت اين تعبير آمده است: «وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِيَتْ بِهِ؛ خداوند لعنت کند گروهى را که جنايات جانيان را در کربلا شنيدند و به آن رضايت دادند»
🔸اين مطلب به قدرى اهميّت دارد که در روايات متعددى از معصومان به آن اشاره شده است؛ امام رضا عليه السلام فرمود: «لَوْ أنَّ رَجُلا قُتِلَ بِالْمَشْرِقِ فَرَضِىَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ بِالْمَغْرِبِ لَکانَ الرّاضِى عِنْدَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ شَريکُ الْقاتِلِ؛ اگر کسى در شرق عالم قتلى انجام دهد و ديگرى در غرب جهان راضى به آن قتل باشد، در پيشگاه خدا شريک قاتل خواهد بود.۲
۱.شعرا آیه ۱۵۷
۲.بحارالانوار ج ۴۵ ص ۲۹۵
#گناه
#رضایت_به_گناه
🆔 @ostadHoseinAkbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شب_جمعه
#شب_زیارتی
اَلــسَّـلامُ عَـلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلـى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلـى اَولادِ الْـحُـسَـیْـنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
کانال #استاد_حسین_اکبری 🔻
@ostadHoseinAkbari
🔰 جمعه های انتظار
🔸 شب و روز جمعه،، آینه و نتیجه ی اعمال یک هفته ی منتظر امام زمان ارواحنافداست
🔸 اگر در طول هفته برای فرج و رضایت امام زمان ارواحنافداه تلاش و دعا کرده است..
شب و روز جمعه اش با دیگران فرق می کند.
🌹لذت مناجات و سخن گفتن با امام و نزدیک دیدن ظهور، اشک و ناله ی فراق
ثمره ی یک هفته زندگی منتظرانه است.
🔸 روز جمعه،، جلوه ای از ظهور برای منتظران واقعیست. که به میزان حضورشان در میدان عمل بهرمند از دوران ظهور میشوند
🔸 روز جمعه برای منتظر، نه روز تعطیل و سرگرمی، بلکه روز اوج تلاش و اعلام آمادگیست
❇️ روز جمعه روز حسابرسی دقیق نسبت به اعمال هفته ی گذشته. و تجدید عهد و میثاق با حجت خدا برای هفته ی آینده است.
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 زیارت امام زمان علیه السلام در روز جمعه
❤️ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.❤️
🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 هدیه نهج البلاغه
🔹اهدای ۴۰ جلد #نهج_البلاغه توسط یکی از اعضای محترم کانال جهت هدیه دادن به #نوجوانان و #جوانانی که مصمم و متعهد هستند با نهج البلاغه #انس بگیرند و در راه #ترویج نهجالبلاغه قدم بردارند .
۱۴۰۲/۰۷/۲۱
#نهج_البلاغه
#انس_با_نهج_البلاغه
#ترویج_نهج_البلاغه
🆔 @ostadHoseinAkbari
#تلنگر_قرآنی
💠 وسعت نعمت ها
🌸 «وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا».
🌺 و اگر نعمت خدا را شماره کنید،نمیتوانید آن را به شمار در آورید.
ابراهیم آیه ۳۴
🆔 @ostadHoseinAkbari
شرح حکمت ۳۱_2023_10_13_22_12_42_787_2023_10_13_22_15_28_894.mp3
27.08M
🔰 شرح حکمت ۳۱ نهج البلاغه
❇️ پایه های ایمان
#جلسه_اول
🔹پایه های صبـر
#بخـش_اول
🔸سلسله جلسات زندگی بـــه سبــک نهجالبلاغه
🕌 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، شبستان امام خمینی ره
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 آیا خوب است فردا هم بلا بر سر تو بیاید و از کسی، سر و صدا وفریاد بلند نشود واصلا متاثر نشوند؟ آیا ناراحت نمی شوی؟!
🔸آیت الله بهجت ره
🆔 @ostadHoseinAkbari
کانال رسمی استاد حسین اکبری
🔰 گناه رضایت ! #بخش_دوم 🔸امیرالمومنین علیه السلام : 🔹إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاح
🔰 گناه رضایت !
#بخش_سوم
🔹 در تعليمات اسلام، مسئله رضايت به كارهاى نيكوكاران و بدكاران عنوان خاصى دارد و با صراحت در روايات آمده است كه هر كس به كار ديگرى رضايت دهد در سلك و گروه او قرار خواهد گرفت. منتها مجرمان، دو گناه دارند و راضيان به اعمال آنها يك گناه، راضيان به اعمال نيك يك ثواب دارند و عاملان دو ثواب.
🔸علامه مجلسى ره در بحارالانوار بابى به اين موضوع اختصاص داده و در عنوان باب مى گويد: «إنَّ مَنْ رَضِىَ بِفِعْل فَهُوَ كَمَنْ أتاهُ; كسى كه راضى به فعلى شود همانند كسى است كه آن را انجام داده است» و در ذيل آن هشت روايت نقل مى كند. از جمله حدیثى از امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه ۱۸۳ سوره آل عمران آورده که خطاب به گروهى از کافران است که مى گفتند: ما به هیچ پیغمبرى ایمان نمى آوریم تا معجزه اى انجام دهد: «قَدْ جَاءَکُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِى بِالْبَیِّنَاتِ وَبِالَّذِى قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ; بگو: پیامبرانى پیش از من، براى شما آمدند و دلایل روشن و آنچه را گفتید آوردند; اگر راست مى گویید چرا آنها را به قتل رساندید؟!» امام علیه السلام در اینجا مى فرماید: «وَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَؤُلاَءِ لَمْ تَقْتُلُوا; معلوم است اینها که در عصر پیامبر صلى الله علیه وآله بودند انبیاى پیشین را نکشتند» «وَلَکِنْ لَقَدْ کَانَ هَوَاهُمْ مَعَ الَّذِینَ قَتَلُوا فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ قَاتِلِینَ لِمُتَابَعَةِ هَوَاهُمْ وَ رِضَاهُمْ بِذَلِکَ الْفِعْلِ; ولى آن ها علاقه و فکرشان با قاتلان بود; از این رو خدا آنها را قاتل نامید چون خواسته و رضاى آنها به فعل آنان تعلق مى گرفت»۱
🔹ممکن است سؤالى مطرح شود که ما روایات فراوانى داریم که نیت معصیت، معصیت نیست در حالى که انسانى که نیت معصیت مى کند در آن لحظه قطعاً راضى به معصیت است. جایى که رضایت به معصیت خود گناهى نداشته باشد رضایت به معصیت دیگرى چگونه ممکن است موجب گناه شود؟
پاسخ این سؤال روشن است; شخصى که نیت معصیت مى کند رضایت به معصیتى داده که انجام نشده و این شخص با کسى که به معصیت و گناهى که انجام گرفته است رضایت مى دهد تفاوت بسیار دارد.۲
۱.بحارالانوار ج ۹ ص ۳۲۹
۲.پیام امام امیرالمومنین علیه السلام ج ۱۳ص ۲۷۸
🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 نیاز امت اسلامی به #نهج_البلاغه
مقام معظم رهبری :
اگر شیعیان آن بزرگوار همین #متن_نهج_البلاغه را بدون تفسیر و تشریح و توضیح فراوان می دانستند، بهره های #امّت_اسلامی و جمعی که به نام آن بزرگوار و به عنوان تشیّعش و پیرویاش معروفند بهره های بی حد و حسابی میبود.
۱۳۵۲/۱۲/۲۴
🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 #ای_مردم #سخنان_مرا #بشنوید !
#بخش_اول
🔹امیرالمومنین علیه السلام :
🔹إِنَّمَا مَثَلي بَيْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِي الظُّلْمَةِ، يَسْتَضِيءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا. فَاسْمَعُوا أَيُّهَا النَّاسُ وَ عُوا، وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا
❇️ همانا من در ميان شما چونان #چراغ درخشنده #در_تاريكى هستم، كه هر كس به آن روى مى آورد از نورش بهرمند مى گردد. #اى_مردم_سخنان_مرا_بشنويد، و به خوبى حفظ كنيد، گوش دل خود را باز كنيد تا گفته هاى مرا بفهميد.
نهج البلاغه خطبه ۱۸۷
✍ امیرالمومنین عليه السلام در این خطبه وجود خود را به چراغى پرنور در ميان امواج ظلمت، تشبيه کرده و به مردم دستور مى دهد به سوى اين چراغ بيايند و در حوزه پرتوافشانى آن قرار گيرند. نخست دستور مى دهند سخنان را بشنوند و #نگهدارى کنند. سپس فرمان مى دهد که درباره آن تعمق نمايند و #حقيقت آن را درک کنند (و اين است تفاوت مفهوم جمله «فَاسْمَعُوا أَيُّهَا النَّاسُ وَ عُوا» با جمله «وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا» که يکى شنيدن و درک کردن و نگهدارى نمودن و ديگرى دقت کردن و به عمق آن رسيدن را مى گويد).۱
🔸بخشی از فرمایشات مولا را سیدرضی ره در نهج البلاغه گردآوری کرده است که دستور مولا به شنیدن و فهم و درک کلامش، شامل کتاب شریف نهج البلاغه هم می گردد.بنابراین باید نهج البلاغه #خواند و با این کتاب #انس گرفت و در مقام عمل طبق دستوراتش #عمل کرد و همچنین در #ترویج نهج البلاغه خوانی کوشید. با مدد مولا ان شاالله
۱.پیام امام امیرالمومنین علیه السلام ج ۷ ص۲۶۰
🆔 @ostadHoseinAkbari
❤️سلام بر تو ای یاور ستم دیدگان
🌹السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَوْنَ الْمَظْلُومينَ...
❤️ سلام بر تو ای امید دلهای غمدیده؛
سلام بر تو و بر روزی که حقّ مظلومان تاریخ را از ظالمان خواهی ستاند.
صحیفه مهدیه زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها ص۵۷۸
🆔 @ostadHoseinAkbari
نهج البلاغه-استاد اکبری-402-07-13.mp3
5.92M
🔰 شرح حکمت ۳۱ نهج البلاغه
❇️ پایه های ایمان
#جلسه_دوم
🔹پایه های صبـر
#بخـش_دوم
🔸سلسله جلسات زندگی بـــه سبــک نهجالبلاغه
🕌 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، شبستان امام خمینی ره
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰#سوگندی که #خدای_متعال درباره #ظالمان خورده است.
🔸أمیرالمؤمنین عليهالسلام :
🔻قالَ اللّه ُ تعالى: و عِزَّتي و جلالِي ، لا يَجُوزُني ظُلمُ ظالِمٍ و لَو كَفٌّ بِكَفٍّ، و لو مَسْحةٌ بِكَفٍّ، و نَطْحَةُ ما بينَ الشاةِ القَرْناءِ إلى الشاةِ الجَمّاءِ، فَيَقتَصُّ اللّه ُ لِلعِبادِ بَعضِهِم مِن بَعضٍ حتّى لا يَبقى لأِحَدٍ عندَ أحَدٍ مَظلِمَةٌ، ثُمّ يَبعَثُهُم اللّه ُ إلى الحِسابِ
❇️ خداوند متعال فرمود: به عزّت و جلالم سوگند كه #از_ظلم_هيچ_ظالمى_نگذرم، گر چه زدن مشتى باشد، يا كشيدن دستى يا شاخ زدن گوسفندِ شاخدارى به گوسفندى بى شاخ. خداوند تقاصّ بندگان را از يكديگر مىگيرد، تا جايى كه هيچ كس به گردن ديگرى حق و مظلمه اى نداشته باشد، آنگاه ايشان را براى حسابرسى مىفرستد.
میزان الحکمه ج ۶ ص ۵۴۳
#کودکان_مظلوم
#اسرائیل_ظالم
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔻عاقبت ظالم آغازگر
🔸امیرالمومنین علیه السلام :
♨️ آغاز کنندهٔ ستم ، در قیامت انگشت به دهان میگزد.
نهجالبلاغه حکمت ۱۸۶
باهم نهج البلاغه بخوانیم🔻
@ostadHoseinAkbari
🔻عاقبت #ظالم آغازگر
🔸امیرالمومنین علیه السلام :
🔹لِلظَّالِمِ الْبَادِي غَداً بِكَفِّهِ عَضَّةٌ.
♨️ آن ستمگر که ابتداى به ظلم مى کند فرداى قیامت دست خود را از پشیمانى (به دندان) مى گزد.
نهج البلاغه حکمت ۱۸۶
✍این حکمت از آیه ۲۷ سوره فرقان اتخاذ شده است « وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِى اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلا; و (همان) روزى که ستمکار دست خود را (از شدت حسرت) به دندان مى گزد و مى گوید: اى کاش با رسول (خدا) راهى برگزیده بودم»
🔸نکته شایان توجه این است که امام علیه السلام در اینجا ظالم را مقدم به «بادى» کرده یعنى آن کسى که ابتداى به ظلم مى کند، از این نظر که شخص دوم اگر مقابله به مثل کند ظلم نیست بلکه احقاق حقى است و اگر بیش از مقابله به مثل کند باز قبح و زشتى ظلم او به اندازه کسى که ابتدا به ظلم کرده نیست.
🔸تعبیر به «عَضَّة» (به دندان گزیدن) کنایه از شدت ناراحتى است، زیرا انسان هنگامى که به ناراحتى هاى شدید گرفتار مى شود; ناراحتى هایى که از خود او سر زده و خودش باعث و بانى آن بوده مى خواهد از خود انتقام بگیرد و براى این کار به آزار خویشتن مى پردازد; گاه بر سر و صورت خود مى کوبد و گاه دست خود را که با آن کار خلافى انجام داده مى گزد و همه اینها نشانه ناراحتى شدید از کار خویشتن و نوعى مجازات و انتقام از خود است.
🔸ظالم علاوه بر مجازات شدید اخروی ، درهمین دنیا نیز مجازات می شود. زیرا که از جمله گناهانى که کیفر و عقوبت آن در این دنیا دامان انسان را مى گیرد ظلم است، امیرالمومنین علیه السلام فرمود : «مَنْ عَمِلَ بِالْجَوْرِ عَجَّلَ اللهُ هُلْکَه; کسى که ستم کند خداوند در هلاکت او تسريع مى کند.(غرر ۸۰۴۷)
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 صدقه اول ماه فراموش نشود.
❇️ در کـتـاب مـکـیـال الـمـکارم از وظایف مـا نسبت به امـام زمـان عـلـیـه الـسـلام در وظـیـفـه شـماره ۲۳ و ۲۴ آمده است :
💚 صدقه دادن به قصد سلامتی امام
💚 صدقه دادن به نیابت از امام زمان عج
🆔 @ostadHoseinAkbari
📢 در انتظار طوفان
رهبر انقلاب : مقصّر خود شمایید ای ستمگران صهیونیست، عامل این طوفان خود شما هستید. خودتان بلا را به سر خودتان آوردید. یک ملت غیر از واکنش غیورانه و شجاعانه در مقابل این چنین دشمنی هیچ راهی ندارد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درندهخویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود.
۱۴۰۲/۷/۱۸
#طوفان_الاقصی
🆔 @ostadHoseinAkbari
📣 اعلام عزای عمومی در سراسر کشور
🔺️دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیهای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران بویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
🔺️در این بیانیه از مجامع بین المللی و سران کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی خواسته شده است ضمن محکومیت این اقدام شنیع بعنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل کشی روابط خود با این رژیم را قطع و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج نمایند.
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰 تکلیف ما در مقابل ظالم و مظلوم
🌹 امیرالمومنین عليه السلام:
🔹 كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً
🔹همواره دشمن ظالم و يار و مددكار مظلوم باشيد.
نهج البلاغه نامه ۴۷
🆔 @ostadHoseinAkbari
💠 #تکلیف_ما_در_مقابل_ظالم_و_مظلوم
🌹 امیرالمومنین علیه السلام :
🔹كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً
🔹همواره دشمن ظالم و يار و مددكار مظلوم باشيد.
نهج البلاغه نامه ۴۷
✍ دستور مولا در واقع تأكيدى است بر طرفدارى از حق. چه حقى از اين بالاتر كه انسان مظلوم را در برابر ظالم يارى دهد تا مظلوم به حقش برسد و ظالم از ظلمش دست بر دارد.
🔸 ظالم و مظلوم در اين دو جمله، #مطلق است و تنها مسلمانان را شامل نمى شود و به اين ترتيب #هر_مظلومى در جهان بايد زير چتر حمايت مسلمانان قرار گيرد و از ظلم هر ظالم و ستمگرى بايد پيشگيرى شود.
🔸اميرالمومنین علیه السلام فرمود : «أحْسَنُ العَدْلِ نُصْرَةُ المَظْلُومِ» برترين عدالت يارى مظلومان است.(غرر ح ۱۵۰)
🔸امام سجاد عليه السلام در دعاى ۳۸ صحيفه سجاديه به پيشگاه خداوند (به عنوان يك سرمشق عمومى) عرضه مى دارد: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ مِنْ مَظْلُوم ظُلِمَ بِحَضْرَتِي فَلَمْ أَنْصُرْه»؛ (خداوندا من پوزش مى طلبم درباره مظلومى كه در حضور من مورد ستم قرار گرفت و من ياريش نكردم).
🔸 کجایند #مدعيان_حقوق_بشر که ادعایشان گوش فلک را کر کرده است در شعار حمایت از انسان و حقوق بشر حتی حقوق حیوانات سر می دهند اما در عمل هرجا منافع نامشروعشان اقتضا كند #در_كنار_ظالم مى ايستند! و #بر_ضد_مظلوم مى جنگند! زنان و کودکان مظلوم را می کشند.
🆔 @ostadHoseinAkbari
🔰پرواز فرشته ها از غزه
#کودکان_بی_گناه_و_مظلوم
🔻فَاللّهَ اللّهَ فِي عَاجِلِ الْبَغْيِ، وَ آجِلِ وَخَامَةِ الظُّلْمِ، وَ سُوءِ عَاقِبَةِ الْکِبْرِ
♨️خدا را خدا را! از کيفر سريع سرکشى و سرانجام وخيم ظلم و ستم و سوء عاقبت تکبّر بر حذر باشيد.
نهج البلاغه خطبه ۱۹۲
#غزه
#اسرائیل_کودک_کش
🆔 @ostadHoseinAkbari