eitaa logo
استاد مهدی طائب
8.8هزار دنبال‌کننده
320 عکس
223 ویدیو
53 فایل
❇ تنها کانال رسمی استاد مهدی طائب ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🖥 آدرس سایت: http://ostad-taeb.ir 📱 ارتباط با ادمین: @Admin_Ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 🔸 با رصد حرکت‌های تاریخی صدر اسلام، باید تبار باطل و نفوذ را شناخت و ردگیری نمود. در قالب چنین شناختی می‌توان به دور از هرگونه غرض‌ورزی و جانب‌داری و اتهام، سره را از ناسره و حق را از باطل تشخیص داد و تبار حق و باطل را رصد نمود. 🔻 گزارش‌های تاریخی مجموعه متواتر و خدشه‌ناپذیر را تشکیل می‌دهد که دلالتی آشکار بر حرکت موازی تبار باطل با تحرکات و اهداف یهودیان دارد. همچنین نفوذ افراد یهودی در تبار باطل و نیز برخورد تأمل‌برانگیز خلفا با یهودیان و به ویژه بنی‌امیه، سر نخ کلاف سردرگمِ بازی‌های سیاسی آن روزگار را به دست هر متفکر آزاداندیشی می‌دهد و او را به سوی واقعیت گرفتار آمده در دود و غبار فتنه‌گران رهنمون می‌سازد. 🗞 رصد تبار باطل و نفوذ، ما را به روزهای نخستین بعثت می‌رساند؛ می‌رساند آنجا که مطالعه قرآن، ما را با جریان اجتماعی با عنوان «فی قلوبهم مرض» رو به رو می‌سازد که حتی در سوره‌های مکی شاهد اشاره به آن هستیم. ✡️ نتیجه آنکه تبار نفوذ از همان روزهای نخست، کار خود را آغاز نمود و آنچه آن‌ها را در این راه مصمم‌تر می‌ساخت، اخبار موجود از یهودیان درباره عاقبت حرکت رسول خدا (ص) و نیز تخصص کاهنان یهودی در غیبگویی و پیشگویی آینده افراد بود. 🔯 نخ باطل این تبار را بنی‌امیه تشکیل می‌دهند که هم سابقه دیرینه دشمنی، کینه ورزی و درگیری با بنی‌هاشم را دارند و هم در جای به جای حرکت رسول خدا نشان آنها کاملاً آشکار است. 🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحات ۵۹ و ۶۰ ادامه دارد... 📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهره‌مندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید: 🆔 @Admin_Chs ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | «ایرانِ عزیز» 🎙 📌از تحقیر نیروهای ارتش در قلب ایران تا هراس از اقتدار ایران در قلب آمریکا! 🎦 مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت 🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 معرفی مجموعه دشمن شدید به همراه برش‌های خواندنی از آن 👈 جهت اطلاع از قیمت‌ها، ثبت سفارش و راهنمایی بیشتر با مدیر فروش پایگاه نشر آثار استاد طائب در پیام رسان ایتا در ارتباط باشید. 👤 @Admin_Chs 🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | «معادلۀ نصر» 🎙موشک‌های ایران چگونه از پدافند دشمن عبور کردند؟ 📌تغییرات جهان بسیار سریع؛ و آینده برای ما بسیار عالی است 🎦 مشاهده و دریافت کیفیت اصلی 🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
T030126.mp3
32.76M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه دوازدهم ⏰ یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
030201.mp3
34.46M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه سیزدهم ⏰ شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | «مذهبِ عشق» 🎙 🔺حکایت شیعه شدن شاهزاده کویتی با دیدن رفتار یک ایرانی! 📎 به اندازه حاکمیت بر کل دنیا عاشق میخواهد... 🎦 مشاهده و دریافت کیفیت اصلی 🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
030208.mp3
34.98M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه چهاردهم ⏰ شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
T030217.mp3
37.63M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه پانزدهم ⏰ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
T030222.mp3
41.63M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه شانزدهم ⏰ شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
T030229.mp3
33.68M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه هفدهم ⏰ شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 #برشی_از_کتب_استاد 🔸 با رصد حرکت‌های تاریخی صدر
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 🔸 بنابر آنچه گفته شد و به پشتوانه عبارت قرآنی مورد اشاره، از همان ابتدای بعثت باید منتظر پیدا شدن سر و کله کتک خوران حرفه‌ای باشیم. 🔻 کسانی که به اقتضای قلب بیمارشان، از یک سو به فکر تهیه بهترین کلاه از این نمد هستند و از سوی دیگر حاضرند به خاطر آن و البته به صورت حساب شده و برنامه مند، چوب و کتک را نیز به تن خود تحمل کنند و از سوی سوم نسبت به رسیدن به آرزو و اهداف خود در پس این کتک‌ها و چوب‌ها از نفس مطمئنه برخوردارند. 🔻 جالب آنکه از قضا واقعیت تاریخ نیز با آن‌ها دست به دست داده و همسوی خواسته‌ها و اهداف آنها پیش رفت. 🖌 آن چه از جستجو در منابع مختلف و نوشته‌های فراوان این جماعت برمی‌آید و تردیدی در آن نیست این است که گروهی از مردان و زنانی که گرد رسول الله را گرفته و به اصطلاح رایج، از «اصحاب» آن حضرت به شمار می‌آمدند با اهداف و آرزوهایی نامشروع و در تعارض با حقیقت و روح دین خود را به آن حضرت رسانده بودند. جماعتی که گروهی از آنان را طبق آیات متعدد قرآن کریم «» و گروه دیگری از آنان را طبق آیات مورد اشاره «فی قلوبهم مرض» تشکیل می‌دادند. 🔸 این حقیقتی است که از سوی هیچ مسلمانی قابل انکار یا تردید نیست؛ چرا که جزء «محکمات» قرآن کریم به شمار می‌آید. تنها نکته مهمی که در این میان باقی می‌ماند، تشخیص و آشنایی با مصادیق این مردان و زنان است. 🔖 در این زمینه به ذکر گزارش‌های معتبر و متعدد منابع غیر شیعی بسنده می‌کنیم و یافتن نام افراد و شخصیت‌ها را بر عهده خود خواننده می‌گذاریم. ادامه دارد... 🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحات ۶۰ و ۶۱ 📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهره‌مندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید: 🆔 @Admin_Chs ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
T030306.mp3
35.01M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه هجدهم ⏰ یکشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) #بخش_دوم 📖 #برشی_از_کتب_استاد 🔸 بنابر آنچه گفت
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 📜 بر اساس گزارشی مشکوک در سفر تجاری کاروان قریش به شام که رسول خدا نیز در حالی که در سن جوانی به سر می‌برد در آن حضور داشت، با رسیدن به دیر بحیرای راهب، بشارت به نبوت آن حضرت را از زبان وی شنیدند. 🖌 بر اساس ادامه این گزارش، برخی از حاضران در این کاروان، بعدها و پس از آگاه شدن از اعلان رسالت از سوی رسول خدا، با یادآوری ماجرای این سفر به آن حضرت ایمان آوردند. ⭕️ این ماجرا آنقدر شک برانگیز و در عین حال وسوسه کننده است که برخی از نویسندگان درباره آن معتقدند اگر این ماجرا صحت داشته باشد، مربوط به سفری دیگر، غیر از سفر رسول خدا و ابوطالب است. 🔖 این گزارش هر چقدر هم که دروغ باشد در این ادعا صادق است که برخی از افراد پیرامون رسول خدا، سال‌ها پیش، از رسالت ایشان اطلاع داشتند و همین نکته برای جهت دهی به مسیر زندگی آنها کافی است. ادامه دارد... 🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحه ۶۱ 📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهره‌مندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید: 🆔 @Admin_Chs ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
✳ ضمن عرض سلام 💥 به اطلاع می‌رساند، کلاس‌های تاریخ تطبیقی و خارج فقه استاد مهدی طائب، تا سال تحصیلی جدید، تعطیل می‌باشد. 🔸️ لطفا به دیگر دوستان نیز اطلاع‌رسانی فرمایید ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان درباره (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🖌 🔸 برای پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ممکن نبود که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را به صورت علنی به عنوان جانشین خود معرفی کند؛ چرا که در این صورت، به دلیل قدرت جریان نفاق در مدینه، جان هر دو بزرگوار به خطر ‌افتاده و کل اسلام از بین می‌رفت. در مناسبت‌های عمومی هم، پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) علی (علیه‌السلام) را با عناوین کلی معرفی می‌کرد. 🔹 در غدیر خم هم که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) را برای مردم معرفی کرد، باید ببینیم جریان نفوذ چگونه توانست سخن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را خراب کند. لازم است قدرت نفوذ این جریان را خوب درک کنیم تا متوجه شویم که چرا حوادث بعد از وفات آن بزرگوار به وجود آمد. 🔻 ادامه دارد... 📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ 🌐 مطالعه بیشتر در اینجا ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🖌 🔸 در حجة‌الوداع، موقعی که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) خطاب به مسلمانان فرمود: «من به زودی از بین شما می‌روم»، تاریخ نقل نکرده است که کسی از آن حضرت پرسیده باشد: بعد از شما چه کسی جانشین خواهد بود؟ عدم سؤال، یا به این دلیل بود که مسلمانان اصلاً نمی‌فهمیدند؛ در حالی که این امر، از آن جامعه سیاسی بعید بود؛ و یا این‌که چون می‌دانستند چه کسی بعد از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در رأس امور قرار می‌گیرد، بنابراین معنا نداشت که در مورد آن، از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) سؤال کنند. 🔸 اگر توجیه دوم را پذیرفتیم، سؤال این است که در مورد جانشین، باور آن‌ها به چه کسی بود؟ دانستن این باور، خیلی مهم است که باید از روی قرائن به آن پی ببریم. 🔹 اگر باور مردم در مورد جانشین، علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) بود، سؤال این است که پس چرا پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نام ایشان را در معرفی نبرد تا مسأله به آن مهمی را تأکید کرده باشد؛ بلکه فقط فرمود: «إنی تارِکٌ فیکُمُ الثَقَلَینِ کتابَ اللهِ و عِترَتی». معلوم می‌شود قضیه این قدر روشن نبوده است که باور مردم، جانشینی علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) باشد. 🔸 همچنان که پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در اواخر عمر فرمود: کاغذ و دوات بیاورید تا مطلبی بنویسم که هرگز گمراه نشوید. مسلّما نظر آن حضرت، نوشتن نام امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به عنوان وصی بعد از خود بود. این‌جا هم این سؤال را می‌پرسیم که اگر وصایت علی(علیه‌السلام) برای مردم کاملا روشن بود، چه نیازی داشت که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) آن را مکتوب کند؟ معلوم می‌شود که جانشینی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، به عنوان یک موضوع بدیهی برای مردم مطرح نبوده است. 🔻 ادامه دارد... 📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ 🌐 مطالعه بیشتر در اینجا ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🖌 💠 دغدغه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای حفظ وحدت جامعه 🔸 سخن ما این است که باید شناخت درستی از جامعه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) داشت. آن حضرت برای خودش نمی‌ترسید و دوست داشت در راه اسلام شهید بشود، اما لازم بود جامعه را حفظ کند تا راه حق تداوم پیدا کند. ایشان می‌بیند اگر الآن امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را صراحتا معرفی کند، راه حق بسته می‌شود. 🔸 البته درست است که معرفی‌های جزئی انجام شده بود، ولی بسیاری از مردم اساساً در جریان بعضی از این معرفی‌های پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) قرار نمی‌گرفتند و یا توسط عده‌ای خاص حمل بر مسائل جزئی می‌شد؛ چنانچه سخن پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در جریان جنگ تبوک را که در حق علی (علیه‌السلام) فرمود: «أمَا تَرْضَی‌ أن‌ تَکُونَ مِنِّی‌ بِمَنزِلَة‌ هَارُونَ مِن‌ مُوسی‌ إلا أنَّهُ لا نَبی‌ بَعْدی‌»، حمل کرده‌اند بر این‌که مختص همان قضیه بود و لا غیر. 🔸 وقتی یک جریان مقتدر دست به دست هم داد تا نگذارد فضائل امیرالمومنین (علیه‌السلام) معرفی شود، و از طرفی سران همان جریان، شبکه پیرامونی پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) شدند و اطراف او را گرفتند، معلوم بود که فضایل ایشان انتشار پیدا نمی‌کند. در زمان پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، به صورت سازمان‌یافته می‌گفتند: نگذارید فضائل علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) پخش شود. 🔻 ادامه دارد... 📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ 🌐 مطالعه بیشتر در اینجا ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | چرا رأی بدیم!؟ 🎙 ⁉️با این همه گرانی و مشکلات، چرا رأی بدیم!؟ 📥 آپارات | سایت ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | جایگاهِ گران! 📌گرانی داریم اما... 📌روایت دانشمند مصری از پیشرفت چشمگیر ایران 📥 آپارات | سایت تنها پایگاه رسمی نشر آثار استاد مهدی طائب @ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) #بخش_سوم 📖 #برشی_از_کتب_استاد 📜 بر اساس گزارشی
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 📜 ابن خلکان به استناد همین ملاقات‌های پیش از بعثت با اهل کتاب ایشان را جز نخستین درخواست کنندگان نشانه از رسول‌الله به شمار آورده؛ چرا که در سفر تجاری وی به یمن، راهبی نقاشی رسول خدا را به او نشان داد و آغاز رسالت او را اعلام کرد و حتی بر اساس گزارشی از این ماجرا، وی به وسیله راهب از آینده خود نیز آگاهی یافت. 🖍 گزارش مهم دیگر در این زمینه مربوط به جبیر بن مطعم است. پیش از این و در بخش اطلاعاتی که یهودیان از رسول خدا و آینده داشتند گزارشی از وی نقل شده که دلالت بر وجود گزارش‌هایی مسیحی و یهودی درباره حوادث پس از شهادت رسول الله، پیش از بعثت آن حضرت دارد. این رفت و آمدها از سوی این عده، حتی در مدینه نیز قطع نشد و ایشان گاه و بیگاه با بیت المدارس در تماس بودند. 🔻 حساسیت این موضوع باعث شده تا برخی برای باورپذیر کردن این گزارش‌ها در آنها دست ببرند و مثلاً بنویسند: رسول الله فلان شخص را با نامه‌ای شامل استمداد مالی پیش یهودیان بنی قینقاع فرستاد، ولی فنحاص یهودی پاسخ داد اینکه محمد از ما پول می‌خواهد، معنایش این است که خدا فقیر شده است. آن شخص سیلی به گوش فنحاص نواخت و فنحاص شکایت به رسول الله برد و... 🔻 در تلاشی دیگر از آنجا که استمداد مالی رسول خدا از یهود را ناپسند دیده‌اند، آن را حذف کرده و گفته‌اند برخی از صحابه در بیت‌المدارس حضور یافتند و فنحاص فقر خدا را بهانه کرد و... 🔻 در مرحله سوم برخی تلاش دارند با تغییر نام افراد ذکر شده در این ماجرا از بار معنایی آن بکاهند. ادامه دارد... 🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحه ۶۱ و ۶۲ 📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهره‌مندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید: 🆔 @Admin_Chs ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها دعا کافی نیست! 🎥 استاد مهدی طائب 🔹️ خط فکری دشمن، در طول تاریخ این بوده که برای آمدن امام زمان (عج) تنها دعا کنید. 🔹️ حضرت برای ظهور داره کار می‌کنه، ما هم برای ظهور باید کار کنیم و تنها دعا کافی نیست. ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقطه رهایی 📽 استاد مهدی طائب 🔍 قطار فتنه‌انگیزی دشمن علیه ملت ایران در کدام ایستگاه متوقف خواهد شد؟ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
استاد مهدی طائب
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) #بخش_چهارم 📖 #برشی_از_کتب_استاد 📜 ابن خلکان به
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص) 📖 📜 در یک مورد مشکوک دیگر، یک بار که رسول خدا (ص) به خاطر کاری پیش «بنی نضیر» رفت کمتر از ده تن از یارانش از جمله «اسید بن حضیر» او را همراهی می‌کردند. وقتی رسول خدا به وسیله جبرئیل از تصمیم یهودیان مبنی بر کشتن وی با پرتاب سنگی از بالای قلعه آگاه شد و به سمت مدینه راه افتاد، همراهان وی همچنان در آن محل حضور داشتند. نکته قابل تامل ماجرا آنجاست که رسول خدا (ص) پیش از حرکت، تنها امیرالمومنین (ع) را از رفتن خود آگاه ساخت؛ این در حالی بود که کشتن همراهان رسول خدا نیز در دستور کار بنی نضیر بود. 🔸 این ارتباط‌ها از سوی این افراد، پس از شهادت رسول خدا نه تنها ادامه یافت، بلکه رنگ و بوی عملی‌تری به خود گرفت به گونه‌ای که این عده با یهودیانی همچون «زید بن ثابت» ارتباط محکم‌تری برقرار کردند و امویان را به عنوان «یهودیان رومی» در کنار خود قرار دادند و نقش آنها در کشورگشایی را پذیرفته بودند. 📜 نمونه دیگری از این ارتباط‌ها را در رابطه‌ی تعدادی از اطرافیان رسول خدا (ص) با اهل کتاب و یهودیان شاهد هستیم بر اساس گزارش‌های موجود برخی از این افراد به سراغ عالمان یهود رفتند و درباره اوصاف رسول خدا در تورات از آنها جویا شدند و پاسخ شنیدند: «در کتابِ تحریف نشده فرزندان هارون این گونه آمده است، یکی از فرزندان اسماعیل است که آخرین پیامبر و از نسل عرب خواهد بود و دین حنیف ابراهیم را زنده خواهد کرد و...» 📜 پدر «کعب بن عدی بن حنظله» اسقف حیره بود. کعب بعد از رسول خدا (ص) و در جریان جنگ با مسیلمه، پیش یکی از راهبان، اوصاف رسول خدا (ص) را در کتابی دید و به دلش افتاد مسلمان شود. کعب در فتح مصر نیز حضور داشت و فرزندانش در آن شهر ساکن شدند. آنچه از این گزارش به دست می‌آید ارتباط وی با اهل کتاب از دیرباز است. نکته‌ای که در میزان اطلاعات وی از آینده بسیار تاثیرگذار و کلیدی است. 📜 مسعودی نیز پس از نام بردن از برخی سرشناسان زمان رسول خدا (ص) می‌نویسد: «از وی گزارش‌های فراوانی درباره ملاقات‌هایش با سران عرب و عجم در سفرهای وی به منطقه شام و عراق، در دوران جاهلیت در دست است.» 🖌 این گزارش‌ها، حتی اگر همگی دروغ باشند و بعدها به نفع گروهی خاص جعل شده باشند، باز حاوی یک نکته مهم هستند و آن اینکه تلاش شده، این مسئله تلقین شود که اهل کتاب از وقایع آینده اسلام کاملاً اطلاع داشتند و این اطلاعات به افراد کلیدی و محوری منتقل شده بود. 🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحات ۶۳ تا ۶۵ 📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهره‌مندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید: 🆔 @Admin_Chs ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb