eitaa logo
استاد یزدان‌پناه
5.8هزار دنبال‌کننده
499 عکس
140 ویدیو
3 فایل
🔰کانال استاد یزدان‌پناه ✒ مدیر کانال: @ostad_yazdanpanah_admin 🌐 سایت: Ostad-Yazdanpanah.ir 👥 فضای مجازی (ایتا، بله، تلگرام، اینستاگرام، توییتر): @ostad_yazdanpanah
مشاهده در ایتا
دانلود
📃 گزیده جلسه | سلوک اجتماعی - جلسه هفتم (قسمت دوم) -
راجع به سلام
؛
سامان دادن تعاطف اجتماعی است. در روایت از امام باقر علیه‌السلام است که خدا دوست دارد افشای سلام را. -
راجع به مصافحه
؛ این روایت را راجع به مصافحه دقت کنیم و ببینیم که چقدر مضمون سنگینی دارد؛ از امام باقر عليه‌السّلام كه فرمود: چون دو مؤمن به هم بر خورند و با هم دست دهند،
خدای عز و جل دست خود را ميان دست آن‌ها در آورد
 و روى
به آن کسی كند كه رفيقش را بيشتر دوست دارد، و چون خدای عز و جل روى به آن‌ها كند، گناهان از آن‌ها بريزد، چنانچه برگ از درخت مى‌ريزيد.» -
راجع به ادخال سرور در قلب مؤمنین و کمک به دیگران
؛ اگر انسان زحمت دیگران را رفع کند که شاد شوند، آثار عجیب اخروی و توحیدی دارد. به عنوان مثال در روایت داریم، اگر کسی دل مؤمنی را شاد کرد، هر جا سختی پیش بیاید، یک انسان خوش‌سیما جلوی او ظاهر می‌شود و به او بشارت می‌دهد که در این سختی، با تو کاری ندارند. و هر وقت خوشی در مسیر باشد، به او بشارت می‌دهد که به تو نصیبی از این خوشی خواهد رسید. این اثر اخروی ادخال سرور است. حال به نسبت ادخال سرور با خدا دقت کنیم:  «ما عبد الله بشئ أحب إلى الله من إدخال السرور على المؤمن»؛ یعنی خداوند به چیزی محبوب‌تر از ادخال سرور برای مؤمن، عبادت نشده است. در جای دیگر داریم: «قالَ اللّه ُ عزّ و جلّ: الخَلقُ عِيالي، فأحَبُّهُم إلَيَّ ألْطَفُهُم بِهِم، و أسْعاهُم في حَوائجِهِم»؛ اگر کسی به خلق خدا (مهربان باشد و تلاش کند که آن‌ها را) کمک کند، حب خدا را می‌خرد. خلق عیال خدا هستند. روایت دیگر از اهل بیت هست که وقتی اهل بیت انفاق می‌کردند، دست خودشان را می‌بوسیدند و بر سر می‌گذاشتند. چون این دست به دست خدا رسیده است. در روایت است وقتی که مستمند به سمت ما می‌آید، سفیر خدا نامیده شده است. - و بسیار مثال‌های دیگر؛ همین اربعین را در نظر بگیرید، همه مسایل دنیوی راحت می‌گذرد. همین جمعیت را در جایی غیر اربعین جمع کنید فقط بگویید راه بروید. ببینید چقدر دعوا پیش می‌آید؟ - راجع به ازدواج؛ به نظر زمینی‌ترین اتفاق است؛ نیاز به زاد و ولد، نیاز به جنس مخالف. اما در روایت داریم، محبوب‌ترین بنا نزد خداوند است: «ما بُنِيَ بِناءٌ فِي الإِسلامِ أحَبُّ إلَى اللّه ِ تَعالى مِنَ التَّزويجِ» - راجع به فرزندآوری؛ در روایت هست که معصوم می‌پرسد چرا فرزند نمی‌آورید؟ آیا نمی‌خواهید شاید خدا به شما فرزندی دهد که با قول لا اله الا اللهِ او زمین سنگین شود؟ سنگین‌شدن با قول لا اله الا الله هم هر قولی نیست. این قول ولی‌الله است. قول یک عالم ربانی است. یک نکته همین‌جا بگویم اثر نیت را دست‌کم نگیریم. مادر مریم سلام‌الله‌علیهما یک نیت صادق کرد که فرزندی خداوند به او بدهد که خادم معبد باشد، بعد که خداوند دختر می‌دهد می‌گوید که دختر مانند پسر نیست؟ خدا می‌گوید در او خدا چیزی قرار می‌دهد که «أَنْبَتَها نَباتاً حَسَناً». خدا در دل مریم عیسی را قرار می‌دهد که ۲۱ قرن تحت تاثیر اوست. این اثر نیت صادق است. خداوند با یک نیت صادق، یک فرزند می‌دهد که قرن‌ها تحت تاثیر او است. - راجع به ارتباط زن و شوهر؛ اگر کسی می‌خواهد به جایی برسد از همین راه برود. از یکی از عرفا پرسیدند چگونه به این نقطه رسیدی، گفت از طریق این خانم. اگر همسر همراه بود وقت استفاده است و رونق ایمان؛ اگر همراه نباشد باز رونق ایمان. منطقش مانند احدی الحسنین است. کسی تن به دستورات دینی دهد در هر صورت پیروز است. مؤمن بن‌بست ندارد. یک جای دیگر از عارفی پرسیدند، که تو چگونه توانستی این حیوان (نفس) را رام کنی؟ او فرمود، همسرم بداخلاق بود. من این بداخلاقی را تحمل کردم و در نتیجه نفسم رام شد. ۴. جمع‌بندی جمع‌بندی آنکه خدا در دستورات توحیدی و معنوی، اثر دنیوی می‌گذارد و در دستوراتی که به ظاهر برای دنیاست، توحید را اشباع می‌کند و  اتفاقاً اوج آن‌ها را هم با توحید و معنویت قرار می‌دهد. دین ساحتی نیست که به آن توجه نکند. اگر کسی این را بفهمد، بسیاری از کارهای دنیوی ما می‌تواند سلوک باشد. این منطق را بفهمیم. دین ما را به پستو نمی‌برد، در خانواده، کسب و کار و... می‌خواهد ما را به خدا برساند. بدون اینکه از دنیا کم کند، ما را به خدا می‌رساند. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 در فراخنای دل 💬 هنگام دعاکردن، وقتی حس و حال دعا بیاید، در فراخنای دل خدا را حس می‌کنیم. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نسبت سلوک با فطرت آدمی 💬 گاهی ما به خاطر گناه و تعلق به دنیا از فطرت اصلی‌مان خارج می‌شویم؛ کار سلوک بازگشت به آن فطرت اصلی است. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
27.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پادکست | حفظ دل 💬 قیود پوشش برای ورود در جامعه است! 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روح خداوندی ما 💬 شکوفاکردن خصلت‌های ناب که در روح خداوندی ما نهفته است، عملا کاری سلوکی می‌طلبد. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
📃 گزیده جلسه | سلوک اجتماعی - جلسه هشتم (قسمت اول) ▫️هشتمین جلسه درس سلوک اجتماعی (فصل اول از معنویت دینی) چهارشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شده است که خلاصه‌ای از مطالب ایراد شده توسط حضرت استاد یزدان‌پناه به شرح ذیل است؛ ✍️
ابتدا به مناسبت وفات 
حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها
، چند جمله‌ای پیرامون شخصیت ایشان
 عرض می‌کنیم؛
- امام کاظم علیه‌السلام، راجع به ایشان می‌فرمایند: «فداها ابوها». وقتی حجت خدا راجع به یک رعیت این را بفرمایند، نشان از مقام والای اوست. - آنچه در مورد فضیلت زیارت ایشان به ما رسیده است، نشان از ارج و قرب ایشان دارد.
زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، 
برای برخی بسان زیارت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است
.
۱. بنیادهای سلوک اجتماعی - در جلسه گذشته به یک بنیاد پرداختیم و آن این بود که دین هر سه ساحت دنیا، آخرت و فوق آخرت را در نظر می‌گیرد و هر چه می‌گوید این سه ساحت در آن اشباع می‌شود.
- این جلسه می‌خواهیم راجع به بنیاد دوم، که «اندیشه بندگی» است، صحبت کنیم.
۲. معنی و اقسام بندگی -
اندیشه بندگی از یک جهت مرکز ثقل کل دستورهای دین است
.
- بندگی بر دو قسم است: تکوینی و تشریعی. بندگی تکوینی یعنی خواه ناخواه همه عالم بنده خدا هستند و ذیل سلطه اویند. بندگی تشریعی یعنی فرد با اراده‌اش، مسیر بندگی خداوند را انتخاب می‌کند. -
در 
بندگی تکوینی
 کار از دست
خدا در نمی‌رود. شیطان و ملک و انسان و کافر و مؤمن عبد خدایند: «إن كُلُّ مَن فِي ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلأَرۡضِ إِلَّآ ءَاتِي ٱلرَّحمنِ عَبدا» در بندگی تکوینی، طوعاً او کُرهاً همه بنده خدایند. عالم را طوری چیده که همه بنده‌اند. ملائکه عباد مکرمون هستند. شیاطین بنده‌اند. بت هم بنده است که خود در آخرت به خدا می‌گوید من که نخواستم این‌ها این‌گونه کنند. - خود شیاطین نقش‌شان قابل بحث است. شیطان پارس می‌کند؛ اما موجب می‌شود مؤمن التجاء کند که برسد به خدا. این نقش شیطان است. نقش دیگرش این است که کافر به درگاه خدا نرسد، چون هر ناشُسته‌رویی شایسته این درگاه نیست. یعنی حتی نقش شیطان در سلطه الهی و در نظام احسن الهی است. بایزید بسطامی که به عوالم بالا رفت و هیجده هزار عالم برایش کشف شد، دید خیلی آن عوالم کم رفت و آمد است. جواب آمد که هر ناشسته‌رویی، شایسته این بارگاه نیست. - شیطان ولو شیطنت کند، از حول و قوه الهی خارج نمی‌شود. شیاطین اراده دارند اما این‌گونه نیست که هر کاری بخواهند بتوانند انجام دهند. اراده‌شان کاملا ذیل اراده خداست. مثالی می‌زنم ولی خیلی سخت نگیرید که دستشوییِ ساختمان، از دست مهندس در نرفته است. آن هم باید باشد. - بندگی تشریعی یا ارادی یا سلوکی، یعنی اینکه، خداوند می‌فرماید شما که در نهادتان بنده هستید، در ساحت اراده هم بیایید و من را بندگی کنید و خاضع من باشید و عاشق من باشید. یعنی در دو راهی اگر شیطان، القائی کرد همراهی نکنید. در سوره یس می فرماید «وَأَنِ ٱعبُدُونِي هَٰذَا صِرَٰط مُّستَقِيم». یا در سوره حمد دارد که «ایاک نعبد و ایاک نستعین». برخی از این اعبدونی، عبادت را برداشت می‌کنند؛ در حالی که این اعبدونی یعنی اطاعت. پرستش به معنی اطاعت است. ادبیات قرآنی را نگاه کنیم. تبعیت از خدا، یعنی عبد خدا بودن و تبعیت از طاغوت، یعنی عَبَدَ الطاغوت.
به تعبیر علامه طباطبایی ره، بندگی خود را در مقام بندگی قرار دادن با اراده خود است و این ساحتی دون ساحتی ندارد
.
۳. بندگی تشریعی در هر سه ساحت - اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که بندگی در همه ساحت‌هاست. اگر یک ساحت باشد، احساس تناقض می‌کنیم. یعنی چه که در خانه بندگی کنیم، در جامعه نه؟ مگر می‌شود خدا بگوید در جامعه این کار را نکن، ولی من بکنم و بگویم بنده خدایم؟ آن کسی که می‌گوید دین شخصی است، روح اندیشه اسلامی را در بندگی درک نکرده است. آیةالکرسی را ببینیم؛ به دوگانه خدا و طاغوت توجه کنیم! فقط به همین فکر کنیم که ما چند درصد زندگی‌مان بیرون و در اجتماع است و چند درصد فردی و خلوت؟ به جز دو سه ساعت روز، باقی با نظامات اجتماعی سر و کار داریم؛ مگر می‌شود، دین این ساحت را رها کند؟ مگر می‌شود کسی بگوید من بنده خدایم، اما نه در اجتماع. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
📃 گزیده جلسه | سلوک اجتماعی - جلسه هشتم (قسمت دوم) - ماجرای بُشر حافی؛ مجلس گناهی برپا بود. خادم از خانه بیرون آمد. امام کاظم علیه‌السلام وقتی او را دید، پرسیدند صاحب این خانه، بنده است یا آزاد؟ گفت آزاد است؛ خودش بنده‌ها دارد. وقتی خادم برگشت، بُشر علت تاخیر را پرسید. خادم که این ماجرا را تعریف کرد، بُشر خود را به امام کاظم علیه‌السلام رساند. نفس امام و کلام امام در او اثر کرد و برگشت. به این ماجرا دقت کنید؛ اینجا منظور بندگی تشریعی است.
- آیه‌ای که همیشه باید به جانمان بزنیم و با آن نفس بکشیم؛
«قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَ نُسُكِي وَ مَحْيَايَ وَ مَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ»
می گوید، بگو نماز من مال خدا؛ مناسک من مال خدا و حیات و ممات من همه مال خدا. یعنی موضوع فراتر از بهشت و جهنم است. سطح اولیه بندگی با بهشت و جهنم است؛ اما سطح عالی آن توحیدی است. لطفی دارد که از عبادت شروع می کند؛ اما در سطح عبادت محدود نیست. زندگی و مرگ همه‌اش مال خداست. سفارش شده، این آیه را قبل از شروع نماز بگوییم؛ بعد از وجهت وجهی، این را بگو. دین می‌گوید از نماز و نُسک شروع کن و بعد ببین چه می‌شود؟ ۴. اهمیت نماز در سلوک - اگر یادتان باشد در جلسه پنجم توصیه به زیارت امین‌الله کردیم و گفتیم دغدغه سلوک در انسان ایجاد می‌کند. این جلسه از نماز بگوییم. اول کار سخت نمی‌گیریم و می‌گوییم، همین نمازِ اولیه برای جهنم نرفتن خوب است. اما کم‌کم دین ما بالا می‌آید. ما را به این جا می‌رساند که نمازمان را درست کنیم. بلکه یک نمازمان را در روز درست کنیم. بلکه یک بخش از یک نماز. سخت هم نباید گرفت. - در روایت از امام صادق علیه‌السلام است که «همانا از نماز انسان، نصفش، ثلثش، ربعش یا خمسش بالا برده می‌شود و آن مقداری از نماز که توجّه قلبی داشته باشد، بالا برده می‌شود.» - محافظت از نماز که در قرآن آمده است یعنی برنامه برای نماز داشتن. یک وقت خوب برای نماز بگذاریم. اگر صبح راحتیم صبح را انتخاب کنیم، ظهر راحتیم ظهر را انتخاب کنیم. بخشی از آن نماز را با دغدغه خدا درست کنیم. من می‌گویم ولو یک هزارم، تلاش کنیم یک هزارم یک نمازمان را درست کنیم. یک لحظه فقط حضور قلب داشته باشیم، همین خودش ما را بالا می‌برد. - اگر در نماز لحظه‌ای حضور قلب نداشتیم، آخر نماز بگوییم «عفواً عفواً عفواً». در واقع می‌گوییم خدا من می‌خواستم ولی نشد. همین کم‌کم زیاد می‌شود و همین کم‌کم ما را به حس نماز در کل زندگی می‌رساند. دائم با خدا می‌نشینیم؛ «خوشا آنان که دائم در نمازند.» - نمازمان را درست کنیم زندگی‌مان درست می‌شود.
اطاعت در نماز و اطاعت در جامعه ربط جدی بهم دارند. اگر کسی در طول روز به نامحرم نگاه کند، در نماز می‌بیند که دستش بالا نمی‌رود بگوید الله اکبر
.
- مرحوم استاد حسن‌زاده آملی در جمع خصوصی (برای اینکه این افراد شور سلوک پیدا کنند؛ وگرنه در جمع‌های عمومی از این حرف‌ها نمی‌زدند) می‌فرمودند: من مراقبه مع‌الله‌ام بیست است. یعنی مثلاً حتی وقتی درس می‌خوانم (که نوعاً همه می‌بینیم در هنگام درس، تمرکز روی درس است و جای دیگر حواس آدم جمع نمی‌شود)، حواسم از خدا پرت نمی‌شود. - به این مثال دقت کنیم، اگر مادری فرزند از دست دهد؛ ولو چندماه بعد کسی مطایبه‌ای کند، ممکن است آن مادر بخندد، اما اگر حتی بخندد، اگر به صورتش دقت کنیم، باز هم یک بغض و غمی در پس چهره‌اش هست.
یعنی قابل جمع است که به این فرمان استاد حسن‌زاده آملی ره عمل کنیم که «با همه باش و بی همه باش.»
با نماز خواندن به مرور زندگی فرد اصلاح می‌شود.
خصوصاً اگر ترفندهایش را یاد بگیریم. ۵. انس جدی با آیات قرآن اساتید می‌گفتند اگر دیدید آیه‌ای خوش است، بگذارید به جانتان بخورد. درگیرش شوید. من دیدم عده‌ای می‌گویند: ما گُر گرفتیم با آیات، همه چیز درست شد. به ویژه با آیات توحیدی باید زندگی کرد.
انس با این آیات هم همت می‌دهد، هم برکت می‌دهد، هم مدد می‌دهد، هم نور می‌دهد. همه چیز می‌دهد
.
💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زمینه الهی‌شدن 💬 ما مفطور به فطرت الهی هستیم و زمینه الهی‌شدن را داریم. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زیست موحدانه 💬 مؤمن موحد در تعاملش با مسائل دنیوی، همه چیز را با خدا می‌بندد. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 در اوج 💬 هیچ بانویی به مقام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نرسیده است. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 صیرورت وجودی 💬 انسان باید با باورهایش زیست کند و بر حسب آن‌ها تعامل کند. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برای تو گریه می‌کنم ▪️شهادت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را تسلیت عرض می‌کنیم. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
23.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پادکست | حبیبه رسول خدا 💬 دعوتید به روضه فاطمه سلام‌الله‌علیها. 🎙روضه‌ای از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
هدایت شده از شمیم حکمت
📣 آغاز درس حکمت در تهران 🔰 مدرسه حکمت الرضا و أخت الرضا علیهما السلام برگزار می کنند: 📚 درس جلد ششم اسفار اربعه ، استاد آیت الله یزدان پناه ⏱ از ابتدای دی ماه، چهارشنبه ها در پاییز و زمستان: ۱۸:۴۵ الی ۱۹:۳۰ در بهار و تابستان: ۱۸:۱۵ الی ۱۹:۱۵ 🏷 شرط حضور : اتمام دو کتاب بدایة الحکمة و نهایة الحکمة 🔹 امکان ثبت نام و حضور برای عموم خواهران و برادران که شرط بالا را دارند، برقرار است. 🔹 جهت برنامه ریزی بهتر، لطفا ثبت نام نمایید. 🔗 پیوند ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/aHJcZyDJ شمیم حکمت ؛ کانال اطلاع رسانی دروس استاد یزدان پناه در تهران 🆔 http://eitaa.com/shamimhekmat
هدایت شده از شمیم حکمت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 جوان بهشتی 💬 شب‌ها را به قیام و روزها را به صیام گذراند، عاقبت نیز به شهادت رسید؛ این مراحل زیست مؤمنانه اوست. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 وجود متصل 💬 وجود ما و جان ما، به خدا متصل و مرتبط است و او را از ته دل می‌خواهیم. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 یاران ویژه رسول‌الله 💬 عده‌ای از یاران رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دغدغه سلوکی داشتند... 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
📣 اطلاعیه: درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه این هفته برگزار نمی‌شود! ▫️به اطلاع سروران گرامی می‌رساند درس اخلاق و معنویت استاد آیت‌الله یزدان‌پناه فردا چهارشنبه ۲۹ آذرماه برگزار نمی‌شود. ▫️لازم به ذکر است جلسات درس اخلاق و معنویت با موضوع سلوک اجتماعی از تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ از سر گرفته می‌شود؛ ان‌شاءالله‌تعالی. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حسرت بهشتیان 💬 انسان اوجی دارد که برای آن اوج باید حرکت کند و نایستد. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | چادرت را ببند 💬 دستور خدا درباره پوشش زنان، مخصوص خانواده رسول‌الله ص نیست؛ درباره تمام زنان است. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 غرق خدا 💬 در برابر خدا، نعمت‌ها هیچ‌اند. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مورد رحمت 💬 آدمی که برای منافع دنیوی و اخروی کار خوبی می‌کند یا گناه نمی‌کند، مورد رحمت است. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | نورانی شو 💬 به شهوت‌ها در حیطه عقل باید اجازه داد که در مسیر عقل و فطرت باشد، در مسیر خانواده باشد؛ و الا شهوت‌ها تبدیل به پلیدی می‌شوند. 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه. 🎬 گروه هنری رسانه‌ای نفحات @nafahat_artmedia