eitaa logo
اسوه
302 دنبال‌کننده
394 عکس
974 ویدیو
4 فایل
https://eitaa.com/osve14 @osve14 ادمین @tstststs 🌷 اسوه 14 🌷 مسیری برای نزدیک شدن به اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امام صادق علیه السلام: يا أبا بَصيرٍ ، طُوبى لِشِيعَةِ قائمِنا المُنتَظِرِينَ لِظُهورِهِ في غَيبَتِهِ ، وَالمُطيعينَ لَهُ في ظُهورِهِ ، اُولئكَ أولِياءُ اللّهِ الَّذينَ لا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ. 🔻اى ابوبصير! خوشا به حال پيروان قائم ما كه در زمان غيبت او منتظر ظهورش هستند و در زمان ظهورش فرمانبردار اويند. آنان، دوستان خدايند كه نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى شوند. 📚 دانشنامه امام مهدی (عج)، ج۵، ص۳۴۲
💎 سَلامٌ عَلَىٰ آلِ يس، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا داعِيَ اللّٰهِ وَرَبَّانِيَّ آياتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بابَ اللّٰهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ ‏.... 🌹 سلام بر آل ياسين، 🌺سلام بر تو اى دعوت كننده خلق بسوى خدا و مظهر آيات الهى و مرآت صفات ربانى ، 🌸سلام بر تو اى درگاه خدا و حاكم و حافظ دين خدا 🌷سلام بر تو اى خليفة الله و نصرت بخشنده دين خدا سلام بر تو اى حجت خدا ...   📌فرازی از زیارت آل یاسین ▫️ @osve14
📿 نماز اول ماه بخوان و سلامتی در آن ماه را از خداوند بخر... ✨ علامه مجلسی در بحارالانوار از امام جواد علیه‌السلام روایت می‌کند، که فرمودند: ✨ إِذَا دَخَلَ شَهْرٌ جَدِیدٌ فَصَلِّ أَوَّلَ یَوْمٍ مِنْهُ رَکْعَتَیْنِ ➖تَقْرَأُ فِی الْأُولَی بَعْدَ الْحَمْدِ التَّوْحِیدَ ثَلَاثِینَ مَرَّةً ➖وَ فِی الثَّانِیَةِ بَعْدَ الْحَمْدِ الْقَدْرَ ثَلَاثِینَ مَرَّةً ثُمَّ تَتَصَدَّقُ بِمَا تَیَسَّرَ فَتَشْتَرِی بِهِ سَلَامَةَ ذَلِکَ الشَّهْرِ کُلِّهِ. ✨ وقتی ماه جدید فرا رسید، در اولین روز آن دو رکعت نماز بگزار: ➖در رکعت اول پس از حمد سی مرتبه سوره توحید ➖و در رکعت دوم سی مرتبه قدر را بخوان و پس از آن هر آنچه در توان داری صدقه بده و به واسطه آن سلامتی تمام آن ماه را بخر. ✨ علامه مجلسی رحمه الله می‌گوید: در روایت دیگری دیدم که بعد از نماز این دعا را باید بخواند [و بعد صدقه دهد]: ✨ 《بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَی الله رِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فِی کِتابٍ مُبِینٍ بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ إِنْ یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَ إِنْ یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ سَیَجْعَلُ الله بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً ما شاءَ الله لا قُوَّةَ إِلَّا بِالله حَسْبُنَا الله وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی الله إِنَّ الله بَصِیرٌ بِالْعِبادِ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ رَبِّ إِنِّی لِما أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ》 📚 بحارالانوار ج۹۴ ص۱۳۳ 🏳 صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین 🌙 خوردن مقداری تربت سیدالشهداء علیه السلام در روز اول ماه قمری سفارش شده است. 🔸موقع برداشتن و خوردن تربت این دعاها را بخوانید: 1⃣ اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ التُّرْبَةِ وَ بِحَقِّ مَنْ حَلَّ بِهَا وَ ثَوَی فِیهَا وَ بِحَقِّ جَدِّهِ وَ أَبِیهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِیهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ بِحَقِّ الْمَلائِکَةِ الْحَافِّینَ بِهِ إلّا جَعَلْتَهَا شِفَاءً مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ بُرْءاً مِنْ کُلِّ مَرَضٍ وَ نَجَاةً مِنْ کُلِّ آفَةٍ وَ حِرْزاً مِمَّا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ 2⃣ تلاوت سوره قدر 3⃣ بِسْمِ الله وَ بِالله اَللّهُمَّ اجْعَلْهُ رِزْقا واسِعا وَ عِلْما نافِعا وَ شِفاءً مِنْ کُلِّ داءٍ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْءٍ قَدیرٌ
امام رضا (علیه السلام) :کمال دین، [پذیرفتن] ولایت ما و برائت جستن از دشمن ماست. 📚 بحار الأنوار: ج ۲۷ ص ۵۸ ح ۱۹. @osve14
°❀°🍃°❀°🍃°❀°🍃°❀°°❀°🍃°❀°🍃°❀° 🍃 ♦️تأمین آهن بدن با رو به قبله خوابیدن♦️ ✨ازحضرت علی علیه السلام نقل شده است که: 🍃 مؤمن بردست راست و رو به قبله میخوابد؛ اما پادشاهان بر دست چپ میخوابند🍃 🔰↫ امروزه تحقیقات علمی ثابت کرده است که اگر رو به قبله بخوابیم آهن در جدار رگ ها رسوب نمی کند و آهن بدن افزایش می یابد و تصلب شرایین و عوارض قلبی ایجاد نخواهد شد همچنین به کبد که قسمت کننده آهن بدن است ، لطمه شدید وارد نمی شود. 🔅↫ منظور از روبه قبله خوابیدن این است که سر روبه مغرب و پا رو به مشرق قرار گرفته و صورت رو به قبله باشد❗️ 📚‏1_ص262 ‌‌ @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 صفحه ۱۲ قرآن کریم 🔸 سوره مبارکه بقره @osve14
📖(بقره/ ۷۹) 🍃أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- وَ قَدْ بَیَّنَ اللَّهُ تَعَالَی قِصَصَ الْمُغَیِّرِینَ بِقَوْلِهِ فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ‌بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلِیلاً وَ بِقَوْلِهِ وَ إِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِیقاً یَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالْکِتابِ وَ بِقَوْلِهِ إِذْ یُبَیِّتُونَ ما لا یَرْضی مِنَ الْقَوْلِ بَعْدَ فَقْدِ ألرّسول مِمَّا یُقِیمُونَ بِهِ أَوَدَ بَاطِلِهِمْ حَسَبَ مَا فَعَلَتْهُ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَی بَعْدَ فَقْدِ مُوسَی (علیه السلام) وَ عِیسَی (علیه السلام) مِنْ تَغْیِیرِ التَّوْرَاهًِْ وَ الْإِنْجِیلِ وَ تَحْرِیفِ الْکَلِمِ عَنْ مَوَاضِعِه. 🍃امام علی (علیه السلام) خداوند داستان تحریف‌کنندگان را در عبارات متعدّد بیان‌می‌کند. آنجا که می‌فرماید: فَوَیْلٌ لِلَّذینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَیْدیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلیلاً و در این سخن الهی و همانا گروهی از آنان کلام خود را به آهنگ کلام خدا قرائت می‌کنند [تا کسی به تحریفشان پی نبرد] و نیز این سخن شبانه به بیان سخنانی می‌پردازند که خدا راضی نیست بعد از فقدان رسول‌خدا (در صدد تغییر چیزهایی برآمدند که بطلانش را می‌پسندیدند؛ مانند آنچه یهود و نصاری عمل کردند و پس از فقدان موسی (علیه السلام) و عیسی (علیه السلام) کتاب‌های تورات و انجیل را تغییر داده و به تحریف کلام الهی پرداختند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۷۶ بحارالأنوار، ج۸۹، ص۴۳/ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۱۱۲/ الاحتجاج، ج۱، ص۲۴۹ @osve14
📖(بقره/ ۸۱) 🍃العسکری (علیه السلام)- السَّیِّئَهًُْ الْمُحِیطَهًُْ بِهِ أَنْ تُخْرِجَهُ عَنْ جُمْلَهًِْ دِینِ اللَّهِ وَ تَنْزِعَهُ عَنْ وَلَایَهًِْ اللَّهِ الَّتِی یُؤْمِنُهُ مِنْ سَخَطِ اللَّهِ وَ هِیَ الشِّرْکُ بِاللَّهِ وَ الْکُفْرُ بِهِ وَ الْکُفْرُ بِنُبُوَّهًِْ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) رَسُولِ اللَّهِ وَ الْکُفْرُ بِوَلَایَهًِْ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) وَ خُلَفَائِهِ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْ هَذِهِ سَیِّئَهًٌْ تُحِیطُ بِهِ أَیْ تُحِیطُ بِأَعْمَالِهِ فَتُبْطِلُهَا وَ تَمْحَقُهَا ... إِنَّ وَلَایَهًَْ أَضْدَادِ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ مُخَالَفَهًَْ عَلِیٍّ (علیه السلام) سَیِّئَهًٌْ لَا یَنْفَعُ مَعَهَا شَیْءٌ إِلَّا مَا یَنْفَعُهُمُ بِطَاعَاتِهِمْ فِی الدُّنْیَا بِالنِّعَمِ وَ الصِّحَّهًِْ وَ السَّعَهًِْ فَیَرُدُّوا الْآخِرَهًَْ وَ لَا یَکُونَ لَهُمْ إِلَّا دَائِمُ الْعَذَابِ. 🍃امام عسکری (علیه السلام) گناهی که گناهکار را در میان گرفته و احاطه می‌کند همان گناهی است که او را از بوته‌ی دین خدا خارج می‌کند و از ولایت او که موجب در امان‌بودن از خشم خداست بی‌بهره می‌سازد آن گناه، شرک و کفر به خدا و کفر به پیامبری محمّد (رسول‌خدا (و کفر به ولایت علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) و جانشینان اوست. که [گناهکار] هرکدام از این گناهان را مرتکب شود عذاب، او را در میان گرفته و احاطه می‌کند؛ یعنی کردارش را فرامی‌گیرد و همه را باطل کرده و از بین می‌برد ... دوست‌داشتن دشمنان علی (علیه السلام) و مخالفت با او، گناهی است که با وجودش هیچ‌چیز بهره‌ای [به انسان] نمی‌رساند، جز اینکه [این دشمنان حضرت علی (علیه السلام) که طاعاتی انجام داده‌اند،] در دنیا به‌خاطر طاعاتشان از نعمت، تندرستی و آسودگی بهره‌مند گردند و چون به آخرت درآیند تنها عذاب پایدار است که نصیبشان می‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۸۲ بحارالأنوار، ج۸، ص۳۰۰/ الإمام العسکری، ص۳۰۴/ البرهان @osve14
📖(بقره/ ۸۳) 🍃السّجّاد (علیه السلام)- حَقُ قَرَابَاتِ أَبَوَیْ دِینِنَا مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٍّ (علیه السلام) أَحَقُّ مِنْ قَرَابَاتِ نَسَبِنَا إِنَّ أَبَوَیْ دِینِنَا یُرْضِیَانِ عَنَّا أَبَوَیْ نَسَبِنَا وَ أَبَوَیْ نَسَبِنَا لَا یَقْدِرَانِ أَنْ یُرْضِیَا عَنَّا أَبَوَیْ دِینِنَا مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ قَالَ مُحَمَّدُ‌بْنُ‌عَلِیٍّ (علیه السلام): مَنْ کَانَ أَبَوْا دِینِهِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٌّ (علیه السلام) وَ قَرَابَاتُهُمَا آثَرَ لَدَیْهِ وَ أَکْرَمَ {عَلَیْهِ} مِنْ أَبَوَیْ نَسَبِهِ وَ قَرَابَاتِهِمَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ فَضَّلْتَ الْأَفْضَلَ وَ آثَرْتَ الْأَوْلَی بِالْإِیثَارِ لَأَجْعَلَنَّکَ بِدَارِ قَرَارِی وَ مُنَادَمَهًُْ أَوْلِیَائِی أَوْلَی. 🍃امام سجاد (علیه السلام) حقّ خویشاوندان دو پدر دینی ما محمّد (و علی (علیه السلام) و دوستان آن دو، بیشتر از حقّ خویشان پدر و مادر نسبی است؛ زیرا پدران دینی می‌توانند پدر و مادر نسبی ما را راضی کنند؛ امّا پدر و مادر نسبی نمی‌توانند پدران دینی (محمّد (و علی (علیه السلام)) را از ما خشنود نمایند. حضرت محمّدبن‌علی (علیه السلام) فرمود: «کسی‌که پدران دینی خود (محمّد (و علی (علیه السلام)) و خویشاوندانش را بر پدر و مادر نسبی و خویشاوندان آن‌ها مقدّم بدارد، خداوند به او می‌فرماید: «آن‌کس که مقدّم و برتر بود را برتری دادی؛ من نیز تو را برتری می‌دهم؛ آن‌کس که شایسته‌ی برتری بود را مقدّم داشتی، پس من تو را ساکن بهشت جاوید و همنشین با دوستان خود می‌کنم. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۹۴ مستدرک الوسایل الشیعه ، ج۱۲، ص۳۷۹ 🌸🌼〰〰〰〰〰〰〰〰🌼🌸 📖(بقره/ ۸۳) 🍃الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ رَعَی حَقَّ قَرَابَاتِ أَبَوَیْهِ أُعْطِیَ فِی الْجَنَّهًِْ أَلْفَ أَلْفِ دَرَجَهًٍْ بُعْدُ مَا بَیْنَ کُلِّ دَرَجَتَیْنِ حُضْرُ الْفَرَسِ الْمُضَمَّرِ مِائَهًَْ سَنَهًٍْ إِحْدَی الدَّرَجَاتِ مِنْ فِضَّهًٍْ وَ الْأُخْرَی مِنْ ذَهَبٍ وَ أُخْرَی مِنْ لُؤْلُؤٍ وَ أُخْرَی مِنْ زُمُرُّدٍ وَ أُخْرَی مِنْ زَبَرْجَدٍ وَ أُخْرَی مِنْ مِسْکٍ وَ أُخْرَی مِنْ عَنْبَرٍ وَ أُخْرَی مِنْ کَافُورٍ فَتِلْکَ الدَّرَجَاتُ مِنْ هَذِهِ الْأَصْنَافِ وَ مَنْ رَعَی حَقَّ قُرْبَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٍّ (صلی الله علیه و آله) أُوتِیَ مِنْ فَضَائِلِ الدَّرَجَاتِ وَ زِیَادَهًِْ الْمَثُوبَاتِ عَلَی قَدْرِ زِیَادَهًِْ فَضْلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیٍّ (صلی الله علیه و آله) عَلَی أَبَوَیْهِ نِسْبَهًًْ. 🍃پیامبر ( هرکه حقّ خویشان پدر و مادرش را رعایت کند، در بهشت هزارهزار درجه به او بدهند که فاصله‌ی هر دو درجه به اندازه‌ی مسافتی است که اسب تندرو در صد سال بدود. که یک درجه‌ی آن از نقره باشد؛ دیگری از طلا؛ دیگری از لؤلؤ؛ دیگری از زمرّد؛ دیگری از زبرجد؛ دیگری از مشک؛ دیگری از عنبر و دیگری از کافور و آن درجه‌ها از این صنف هستند. هرکه حقّ خویشان محمّد (و علی (علیه السلام) را رعایت کند، به او درجات بالا و ثواب‌های بیشتر به اندازه‌ی فزونی محمّد (و علی (علیه السلام) بر پدر و مادر نَسَبی او می‌دهند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۹۶ مستدرک الوسایل، ج۱۵، ص۲۴۶/ مستدرک الوسایل، ج۱۲، ص۳۷۷/ البرهان 🌸🌼〰〰〰〰〰〰〰〰🌼🌸 📖(بقره/ ۸۳) 🍃الصّادق (علیه السلام)- مَعَاشِرَ الشِّیعَهًِْ کُونُوا لَنَا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا عَلَیْنَا شَیْناً قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ کُفُّوهَا عَنِ الْفُضُولِ وَ قَبِیحِ الْقَوْلِ. 🍃امام صادق (علیه السلام) ای شیعیان! شما باید زینت ما باشید؛ مبادا رفتار شما چهره‌ی [زیبای] ما را زشت نشان دهد. به مردم نیک بگویید و زبان خود را حفظ کرده و از سخنان زیادی و زشت خودداری نمایید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۹۸ بحارالأنوار، ج۶۸، @osve14
📖(بقره/ ۸۳) 🍃الهادی (علیه السلام)- قَالَ رَجُلٌ بِحَضْرَتِهِ إِنِّی لَأُحِبُّ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) حَتَّی لَوْ قُطِّعْتُ إِرْباً إِرْباً أَوْ قُرِضْتُ لَمْ أَزَلْ عَنْهُ. قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ (علیه السلام): لَا جَرَمَ أَنَّ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) یُعْطِیَانِکَ مِنْ أَنْفُسِهِمَا مَا تُعْطِیهِمَا أَنْتَ مِنْ نَفْسِکَ إِنَّهُمَا لَیَسْتَدْعِیَانِ لَکَ فِی یَوْمِ فَصْلِ الْقَضَاءِ مَا لَا یَفِی مَا بَذَلْتَهُ لَهُمَا بِجُزْءٍ مِنْ مِائَهًِْ أَلْفِ أَلْفِ جُزْءٍ مِنْ ذَلِکَ. 🍃امام هادی (علیه السلام) مردی در حضور حضرت (علیه السلام) گفت: «من محمّد (و علی (علیه السلام) را دوست‌دارم؛ حتّی اگر بدنم تکّه‌تکّه یا قطعه‌قطعه گردد از [محبّت] آن‌ها دست نمی‌کشم». امام هادی (علیه السلام) فرمود: «بدون شک محمّد (و علی (علیه السلام) هر آنچه تو از وجودت به آن‌ها عطا کردی، آن‌ها از وجودشان به تو می‌بخشند. یقیناً در روز قیامت که روز حکم‌کردن نهایی درباره‌ی چیزهاست، ایشان برای تو به ازای هر قسمتی که تو به آن‌ها بخشیده‌بودی هزارهزار جزء به تو عطا می‌کنند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۹۲ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۸ @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همه چیز زیباست ✏️ ما زشتی‌ها را احساس می‌کنیم ما می‌خواهيم به خدا کمک کنیم که توجیه کنیم که اگر این آمده این زشتی خب خیلی زشت هم نبوده ما زشتش کردیم، ما از کجا این کارها را کرده‌ایم؟ کانال اُسوه 🆔 @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشرفت یا تربیت؟! 🎞 برشی از سخنرانی آیت الله علی‌صفایی‌حائری رحمةالله‌علیه کانال اُسوه 🆔 @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آیاتی از قرآن در مذمت صحابه و عایشه و حفصه... 🎙 آیت الله حسینی قزوینی کانال اُسوه 🆔 @osve14
📣 امیرالمومنین علیه السلام : 🔸هیچ مؤمنی نیست که مهمان را دوست بدارد، مگر آن که چون از قبرش بر می خیزد، چهره اش مانند قرص ماه می درخشد، و اهل محشر می نگرند و می گویند: این کسی جز پیامبر مرسل نیست! و فرشته‌ای می‌گوید: این، مومنی است که مهمانان را دوست می‌دارد و او را گرامی می‌شمارد و راهی جز رفتن به بهشت ندارد. بحارالانوار،ج 75،ص۴۶۱
آجرک الله یا صاحب العصر و الزمان 🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت کریمۀ اهل‌البیت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها را به محضر مقدّس قطب عالم امکان حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همۀ شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. ◼️ «مأمون عباسی لعنة‌الله‌علیه (پس از مطلع شدن از حرکت قافلۀ برادران و خواهران حضرت رضا علیه‌السلام به سمت خراسان) نظامیانش را بسوی این قافله فرستاد و آنان در ساوه عده‌ای را به شهادت رساندند و دیگران را پراکنده کردند؛ از جمله جناب هارون بن موسی علیهماالسلام (برادر حضرت رضا علیه‌السلام) را که در حال خوردن غذا بودند و به ایشان هجوم برده و به شهادت رساندند؛ اما دربارۀ بزرگ این قافله، حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، گفته شده که در ساوه دسیسه کردند و به ایشان سم دادند؛ به همین خاطر، حضرت جز مدّت اندکی زنده نمانده و (در قم) شهیده شدند.» 📚 الحياة السياسية للإمام الرضا عليه‌السلام (سیدجعفرمرتضی‌عاملی)، ص۴۲۸ امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: خداوند حرمى دارد كه مكه است، پیامبر(صلي‌الله‌علیه‌و‌آله) حرمى دارد و آن مدینه است، و براى اميرالمؤمنين(علیه‌السلام) حرمى است و آن كوفه است، و قم كوفۀ كوچک است. بهشت هشت درب دارد که سه درب آن به قم باز می‌شود؛ زنى از فرزندان من در قم از دنیا می‌رود كه اسمش فاطمه دختر موسى(علیه‌السلام) است و به شفاعت او همۀ شیعیان من وارد بهشت می‌شوند. 📚بحارالأنوار، جلد ۵۷، صفحۀ ۲۲۸ 🚩 «يَا فَاطِمَةُ اشفَعِي لي فِي الجَنَّة.»
🔴 هلاکت انسان به دست نزدیکانش در آخرالزمان 🌕 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در باب علائم آخرالزمان فرمودند: هلاکت انسان به دست پدر و مادرش تحقق می‌یابد؛ اگر پدر و مادر نداشته باشد به دست همسر و فرزندانش؛ و اگر همسر و فرزندی نداشته باشد به دست خویشان و همسایگانش. منظور از هلاکت، در امر دین است؛ و غفلت و سردرگمی و حیرت و... یَکُونُ هَلاَکُ الرَّجُلِ عَلَی یَدَیْ اَبَوَیْهِ فَاِنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ اَبَوَانِ فَعَلَی یَدَیْ زَوْجَتِهِ وَ وُلْدِهِ فَاِنْ لَمْ یَکُنْ لَهُ زَوْجَۀٌ وَوَلَدٌ فَعَلَی یَدَیْ قَرَابَتِهِ وَ جِیرَانِهِ. 📙منتخب الاثر، ج۳، ص۴۴ # آخرالزمان @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه قوت قلبی میده این آیه…🌱 «وَ مَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إلّٰا یَعْلَمُها» تا خدا نخواد هیچ برگی از درخت نمی اُفته🌱 @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌺🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌸 🌱 🌼 کلمات قصار نهج‌البلاغه🌼 🌸 ۸ 🌸🌿وَ قَالَ (علیه السلام) اعْجَبُوا لِهَذَا الْإِنْسَانِ؛ يَنْظُرُ بِشَحْمٍ، وَ يَتَكَلَّمُ بِلَحْمٍ، وَ يَسْمَعُ بِعَظْمٍ، وَ يَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ.🌿🌸 🌼 و فرمود (ع): از اين انسان در شگفت شويد، به قطعه اى پيه مى بيند و به پاره گوشتى سخن مى گويد و به تكه استخوانى مى شنود و از شكافى نفس مى كشد🌼 @osve14
🌺🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌸 🌼 کلمات قصار نهج‌البلاغه🌼 🌸 ۸ 🌸اعْجَبُوا لِهَذَا الاِْنْسَانِ يَنْظُرُ بِشَحْم🌸 🌼«از اين انسان تعجب کنيد که با يک قطعه پيه مى بيند»🌼 🔸امام(عليه السلام) در اين بخش از سخنان اشارات لطيفى به عظمت آفرينش انسان و تدبير عظيم خالق بشر مى کند و مخصوصاً بر اين معنا تکيه دارد که يکى از ويژگى هاى خلقت خداوند قادر توانا اين بوده که با وسايل کوچکى مسائل مهمى را ايجاد کرده و مى کند. 🌿مى دانيم بافت هاى بدن انسان عمدتا از گوشت تشکيل شده; گوشتى که استخوان ها آن را برپا مى دارد ولى چشم در واقع يک قطعه پيه شفاف است که ساختمان بسيار عجيب و دقيقى دارد از هفت طبقه که روى هم قرار گرفته اند و سه ماده سيال و شفّاف که در ميان آنها قرار دارند تشکيل شده و يک دنيا نظم و حساب بر آن حاکم است. دقيق ترين وسايل فيلم بردارى هرگز قدرت چشم را ندارد، زيرا بدون اين که نياز به اين داشته باشد که فيلمى در آن بنهند گاه هفتاد يا هشتاد سال کار فيلم بردارى خود را انجام مى دهد و تمام فيلم هاى او سه بعدى است و در آن واحد مى تواند خود را بر دور و نزديک منطبق کند و در جهات چهارگانه با سرعت حرکت مى کند بى آنکه نياز به تنظيم کردن داشته باشد. 👌از عجايب چشم اين که به طور خودکار خود را براى عکس بردارى از صحنه هاى مختلف آماده مى کند در جايى که نور زياد باشد مردمک چشم به سرعت تنگ مى شود تا نور کمترى وارد شود نه چشم آسيب ببيند و نه عکس بردارى خراب شود و در جايى که کم باشد مردمک چشم بسيار فراخ مى شود تا نور بيشترى را وارد چشم کند. به هنگام عکس بردارى از صحنه هاى دور و نزديک عدسى چشم به وسيله عضلات بسيار ظريفى که در اطراف آن قرار دارد گاه کشيده مى شود تا صحنه هاى دور را کاملاً تصويربردارى کند و گاه رها مى شود تا عدسى قطور گشته براى صحنه هاى نزديک آماده باشد. بسيار شده است که ناگهان در شب تاريک چراغ ها خاموش مى شود، وقتى به اطراف نگاه مى کنيم هيچ چيز را نمى بينيم ولى پس از چند لحظه چشم خود را بر آن تطبيق مى کند و کم کم اشياى اطراف خود را مى بينيم و راه رفت و آمد خود را پيدا مى کنيم. از شگفتى هاى ديگر اين که همه ذرات چشم موجود زنده اى هستند و بايد تغذيه شوند و تغذيه از طريق خون صورت مى گيرد و اگر خون به همان شکلى که وارد اعضا مى شود وارد چشم بشود همه جا در نظر ما تاريک مى گردد ولى آفريدگار جهان پيش از آنکه خون وارد ياخته هاى چشم شود آن را چنان تصفيه و زلال مى سازد که کمترين رنگى از خود نشان نمى دهد. از ديگر عجايب چشم اين است که دائماً به وسيله چشمه هاى بسيار کوچک اشک و حرکت پلک ها نرم و مرطوب نگهدارى مى شود که اگر نباشد چشم مى خشکد و کارآيى خود را از دست مى دهد چشمه هاى اشک اين آب زلال را تدريجاً روى چشم مى فرستد و از مجراى ديگرى که به منزله فاضلاب است عبور مى کند و به داخل حلق مى ريزد و به هنگام گريه فعاليت اين چشمه ها به صورت خودکار فزونى مى يابد. اشک چشم از بيش از بيست ماده ترکيب شده که براى تغذيه چشم و شست و شو و ضد عفونى کردن آن کاملاً مؤثر است و اگر بشر بتواند ماده اى مانند اشک چشم بسازد به گفته بعضى يک غذاى کامل مقوى خواهد بود و اشک هاى مصنوعى که امروز ساخته اند هيچ کدام به پاى اشک چشم نمى رسند. شگفتى هاى ساختمان چشم بيش از آن است که در يک کتاب بگنجد و از اينجا به عظمت کلام مولى مى توان پى برد که مى فرمايد: «انسان با يک قطعه چربى کوچک مى تواند اين همه صحنه ها را ببيند». 🍃قرآن مجيد نيز به آفرينش چشم ها در مسئله خداشناسى اشاره کرده و مى فرمايد: «(أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ); آيا براى انسان دو چشم نيافريديم؟». اين نکته نيز شايان توجه است که در مورد چگونگى بينايى فلاسفه قديم معتقد بودند که شعاعى از درون چشم انسان بيرون مى آيد و با جسم برخورد مى کند و انسان آن را مى بيند در حالى که امروز عکس آن مسلم است درست همان گونه که نور از بيرون به دستگاه هاى عکس بردارى مى تابد تا عکس اشياء را منتقل کند چشم انسان نيز از نور بيرونى براى عکس بردارى بهره مى گيرد. مرحوم مغنيه در شرح نهج البلاغه خود به نکته قابل ملاحظه اى در اينجا اشاره کرده او مى گويد: چشم دو کار مهم مى کند نخست اين که صحنه هاى خارج را به درون دل منتقل مى سازد و انسان را از آنچه در اطرافش مى گذرد آگاه مى کند و ديگر اين که آنچه در درون قلب است از محبت و عداوت و هوشيارى و بلاهت و خير و شر به چشم منتقل مى سازد و چشم مى تواند آيينه اسرار درون انسان باشد. @osve14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اهمیت نماز در کلام امام زمان (عج) تاکید و توصیه امام زمان (عج) نسبت به نماز هم اهمیت این فریضه در صلاح و فلاح جامعه منتظر را ثابت می کند امام مهدی (عج) فرمودند: هیچ چیزی به مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی ساید،پس نماز بگزار و بینی ابلیس را به خاک بمال.»[1] همچنین،از توصیه های امام عصر(عج) خواندن نماز در اول وقت است،چنان که در روایتی می فرمایند: ملعون و نفرین شده است کسی که نماز صبح را عمداً تأخیر بیندازد تا موقعی که ستارگان ناپدید شوند.»[۲] این یعنی امام عصر(عج) بهترین راه مقابله با شیطان و وسوسه های او را، نماز می داند؛به عبارت دیگر، نماز می تواند منتظران را مقابل راه های نفوذ شیطان واکسینه کند و به منتظران و جامعه منتظر توان مقابله با ویروس های انحرافی را بدهد.لذا بر منتظران آن حضرت است که به تاسی از امام زمان(عج) شان و در عمل به توصیه آن حضرت نماز را در صدر اولویت های خویش قرار دهند. 📚پی نوشت ها: [۱]. کمال الدین،ج2،ص520، ص49. [۲]. الغیبة طوسی،ح 236. @osve14
📖 صفحه ۱۳ قرآن کریم 🔸 سوره مبارکه بقره @osve14
(بقره/ ۸۵) الهادی (علیه السلام)- إِنَّ اللَّهَ جَلَّ‌وَ‌عَزَّ جَازَی الْعِبَادَ عَلَی أَعْمَالِهِمْ وَ یُعَاقِبُهُمْ عَلَی أَفْعَالِهِمْ بِالاسْتِطَاعَهًِْ الَّتِی مَلَّکَهُمْ إِیَّاهَا فَأَمَرَهُمْ وَ نَهَاهُمْ بِذَلِکَ وَ نَطَقَ کِتَابُه مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَلا یُجْزی إِلَّا مِثْلَها وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ. امام هادی (علیه السلام) خداوند عزّوجلّ بندگان را بر پایه‌ی کردار خودشان کیفر می‌دهد و آن‌ها را به سبب کارها [ی بد]شان به علّت توانایی [و اختیاری] که به آن‌ها داده و به آن‌ها امر و نهی فرموده، بازخواست می‌کند و قرآنش بدین گویاست: کسی که کار نیکی پیش آورد، ده چندان آن پاداش دارد و هرکه کار بدی پیش آورد، جز همانند آن کیفر نیابد و بر ایشان ستم نمی‌رود. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۵۱۶ تحف العقول، ص۴۶۲
(بقره/ ۸۶) الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَ رَسُولُ اللهِ (صلی الله علیه و آله) {فِی الیَومِ غَدِیر} ... مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنَّهُ قَدْ أَکْمَلَ اللَّهُ دِینَکُمْ بِإِمَامَتِهِ فَمَنْ لَمْ یَأْتَمَ بِهِ وَ بِمَنْ یَقُومُ بِوُلْدِی مِنْ صُلْبِهِ إِلَی یَوْمِ الْعَرْضِ عَلَی اللَّهِ فَأُولَئِکَ الَّذِینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ. وَ فِی النَّارِ هُمْ خالِدُون. فَلا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ. پیامبر ( ... ای مردم! خداوند با امامت علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) دین شما راکامل کرد پس کسی‌که به او و به فرزندان من که از صلب اویند تا روز قیامت که در آن روز همه چیز بر خداوند عرضه می‌شود، اقتدا نکند از زمره‌ی کسانی است که اعمالشان در دنیا و آخرت باطل و از عذاب ایشان کم نمی‌گردد و به ایشان کمک نمی‌شود». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۵۱۸ الیقین، ص۳۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا