eitaa logo
پاییز
221 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
393 ویدیو
20 فایل
سلام سعی میکنم چیزایی که به ذهنم میرسه و لازمه باهاتون درمیون بگذارم رو اینجا مطرح کنم. خوب و بدشو به بزرگی خودتون ببخشید آیدی اینستاگرام: p_a_eee_z3 گفتگو با پاییز: شناس؛ @pa_eee_z ناشناس؛ https://harfeto.timefriend.net/17140620203928
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 8️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت بنی‌صدر: ۲- رئیس‌جمهور بالاترین مقامی است که حفظ حرمت نظام جمهوری از او انتظار می‌رود، تحقیر جمهوری تحقیر رئیس‌جمهوری است. آقای بنی‌صدر در یک جمله کوتاه جمهوری اسلامی و نهاد ریاست جمهوری را تحقیر میکند «این جمهوری، جمهوری‌ای نیست که من فخر کنم رئیس آن باشم» در این جمله معروف و زبانزد فقط از یک‌چیز ستایش شده و آن شخص آقای ابوالحسن بنی‌صدر است. هیچ فرهنگی نمی‌تواند شخصی را که با بزرگ قلمداد کردن خود در عین حال مقام ریاست جمهوری و نظام جمهوری اسلامی را تحقیر می‌کند دارای کفایت و شایستگی سیاسی بداند. ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 9️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت بنی‌صدر: ۳- آقای بنی‌صدر در مقابله با کسانی که وی آن‌ها را دشمن خود فرض می‌کرد از هیچ اقدامی ابا نکرد و حتی از اینکه رویه‌های تخریبش اساس جمهوری اسلامی و استقلال کشور را خدشه‌دار کند پروایی نورزید. شاید امروز بالاخره وقت آن رسیده باشد که بپرسیم ماجرای بحران عمومی که یکی از نزدیکان و مشاوران وی در مناظره کذایی تلویزیونی مطرح کرد واقعاً چه بود؟ سندهای افشاگرانه‌ای در این زمینه در دست است بر اساس صورت یکی از جلسات جمع مشاوران و همکاران نزدیک ایشان (که این صورت‌جلسه الآن همین‌جا موجود است) بر اساس صورت یکی از جلسات جمع مشاوران و همکاران نزدیک ایشان یکی از نقشه‌های آنان این بوده است که پس از روی کار آمدن دولتی که مجلس به آن متمایل است اما آقای بنی‌صدر او را نمی‌پسندد و با کارشکنی‌ها و مخالف خوانی‌ها جلو موفقیت او را بگیرند تا بی‌آبرو و ساکت شود و با یک جدال سیاسی‌کارها را خود قبضه کنند. رفتار شخص آقای بنی‌صدر و دوستانش در مقابله با دولت آقای رجائی قدم‌به‌قدم نشان‌دهنده همین طرح است. تقوای سیاسی و تعهد اسلامی که شرط اصلی ریاست جمهوری است چنین روشی را تقبیح می‌کند و هرگز با آن نمی‌سازد. ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
🔴 جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست درست یک هفته پس از انتخابات پرشور سال ۸۸، در اولین نماز جمعه پس از انتخابات رهبر انقلاب در آن حضور پیدا کرده و پیرامون اتفاقات یک هفته‌ی پس از انتخابات، بیاناتی را در حدود ۱۰۰ دقیقه مطرح کردند.   1⃣ دعوت به تقوا  ✳️با سکینه الهی مؤمن به هدف نزدیک می‌شود سکینه یعنی آرامش در مقابل تلاطم‌های گوناگون روحی و اجتماعی... در یک چنین مواردی که این اضطراب‌های گوناگون - چه به لحاظ مسائل شخصی، چه به لحاظ مسائل اجتماعی- برای مؤمنینِ به اسلام پیش می‌آید، اینجا باید منتظر سکینه‌ی الهی بود... مجموعه‌ی مؤمن مهم است که به خدا حسن ظن داشته باشد، بداند که خدا کمک‌کار اوست، بداند که خدا پشت سر رهپویان راه حق است.   2⃣ حرف با مردم  ✳️این انتخابات، مردم‌سالاری دینی را به رخ عالم کشید این انتخابات، عزیزان من! برای دشمنان شما یک زلزله‌ی سیاسی بود؛ برای دوستان شما در اکناف عالم یک جشن واقعی بود؛ یک جشن تاریخی بود... و برای نظام جمهوری اسلامی یک نَفَس تازه کردن، یک حرکت از نو، یک فرصت بزرگ. این انتخابات، مردم‌سالاری دینی را به رخ همه‌ی مردم عالم کشید.   ✳️چهل میلیون به خط انقلاب رأی دادند همه‌ی کسانی که به این چهار نامزد رأی دادند، مأجورند؛ ان‌شاءالله اجر الهی دارند... خط انقلاب، چهل میلیون رأی دارد؛ نه بیست و چهار و نیم میلیون که رأی به رئیس جمهور منتخب است.   ✳️مناظرات نباید به کدورت تبدیل می‌شد این مناظره‌ها تو دهن آن کسانی زد که از بیرون تبلیغ می‌کردند که این رقابت‌ها نمایشی است، واقعیت ندارد... البته آثار مثبتی داشت، عیوبی هم داشت... البته همین جا من عرض بکنم که این گفتگوها نباید به جائی برسد که تبدیل بشود به کدورت و کینه. اگر این شد، آنوقت اثر عکس خواهد داشت.   ✳️جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست مردم اطمینان دارند؛ اما برخی از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست. ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه‌ی تقلب نمی‌دهد. اگر کسانی شبهه دارند باید حتماً رسیدگی بشود؛ البته از مجاری قانونی... بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت. @chekhabarazkoja
جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست 3⃣حرف با سیاسیون ✳️در نقطه‌ حساسی از تاریخ هستیم ما در نقطه‌ی حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم. همه‌ی ما وظیفه داریم که در این مرحله‌ی تاریخی هوشیار باشیم، دقیق باشیم، مواظب باشیم اشتباه نکنیم.   ✳️به همه‌ آقایان توصیه می‌کنم سعه‌ صدر داشته باشید من به همه‌ی این آقایان، توصیه می‌کنم بر خودتان مسلط باشید؛ سعه‌ی صدر داشته باشید؛ دست‌های دشمن را ببینید؛ گرگ‌های گرسنه‌ی کمین‌کرده را که امروز دیگر نقاب دیپلماسی را یواش یواش دارند از چهره‌هایشان برمی‌دارند و چهره‌ی حقیقی خودشان را نشان می‌دهند، ببینید؛ از اینها غفلت نکنید.   ✳️آخرین وصایای امام را به یاد بیاورید من به این برادران عرض می‌کنم، به مسئولیت پیش خدای متعال فکر کنید: پیش خدا مسئولید، از شما سؤال خواهد شد. آخرین وصایای امام را به یاد بیاورید؛ قانون را فصل‌الخطاب بدانید.   4⃣ حرف با استکبار  ✳️حرکت عظیم مردم را انتظار نداشتند همین نتایجی که از این انتخابات حاصل شد، همین نتایج را آنها هم - هم اروپائی‌ها، هم آمریکائی‌ها- حدس می‌زدند؛ اما این حرکت عظیم مردم را انتظار نداشتند؛ این کارِ ۸۵ درصدی؛ چهل میلیونی را باور نمی‌کردند.   ✳️دشمن امیدوار شد وقتی اعتراض بعضی از نامزدها را دیدند، ناگهان احساس کردند فرصتی برایشان پیش آمد. این فرصت را مغتنم شمردند تا بتوانند موج‌سواری کنند. لحنشان از روز شنبه و یکشنبه عوض شد و وقتی یواش یواش چشمشان افتاد به بعضی از اجتماعات مردمی که به دعوت نامزدها مثلاً در خیابانها پیدا شدند، امیدوار شدند، یواش یواش نقاب‌هایشان کنار رفت و حقیقت خودشان را بنا کردند نشان دادن.   ✳️مشکل دشمنان این است که ملت ایران را نشناختند  یک سرمایه‌دار صهیونیست آمریکائی چند سال قبل از این، طبق ادعای خودش که در رسانه‌ها و در بعضی از مطبوعات نقل شد، گفت من ده میلیون دلار خرج کردم، در گرجستان انقلاب مخملی راه انداختم... احمق‌ها خیال کردند جمهوری اسلامی، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست. مشکل دشمنان ما این است که هنوز هم ملت ایران را نشناختند. @chekhabarazkoja
✅ روایتی بکر و دست اول از چهارده خرداد ۶۸ 📚چند روزی است که انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه‌ی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی، کتابی با عنوان «روایت رهبری» را منتشر و روانه بازار کرده است. این کتاب، روایت جامع و دست اولی است از تعیین آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی. 📚از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از اسناد دست اولی نظیر متن مذاکرات مجلس خبرگان رهبری در سال‌های ۶۴ و ۶۸ اشاره کرد که پیش از این، منتشر نشده است. همچنین حجم قابل توجّهی از خاطرات منتشرنشده از آیت‌الله خامنه‌ای نیز برای اولین بار در این کتاب آمده است. گفتگوهایی نیز با اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره‌ی اجلاسیه‌ی چهارده خرداد ۶۸ انجام شده که در این کتاب فرصت انتشار آنها هم فراهم شده است. 📚در قسمتی از کتاب به نقل از رهبر انقلاب درباره‌ی جلسه‌ای در حضور امام چنین می‌خوانیم: «در یک جلسه باز امام [عدم صلاحیت آیت‌الله منتظری برای رهبری آینده] را مطرح کردند. من به ایشان گفتم: «آقا! ما در این مجموعه‌ی دوستان کس دیگری غیر از ایشان نداریم.»؛ ایشان گفتند: «نه، این‌جور نیست! شما رهبر بشوید.» همین‌جور؛ «شما رهبر بشوید.»؛ من اصلاً این حرف را جدی نگرفتم؛ واقعاً جدی نگرفتم، هیچ؛ سکوت کردم. جلسه هم سکوت شد، چند لحظه‌ای گذشت. من روبروی امام نشسته بودم، حاج احمد آقا این طرف من نشسته بود. ایشان [خطاب به من] گفت: «بله، چطور شما می‌گویید کسی نیست؟ شما هستید، آقای موسوی اردبیلی هست.» دوباره امام گفت: «نخیر، ایشان رهبر بشوند.» 📚این کتاب خواندنی، در سه فصل و ۶۲۰ صفحه منتشر شده است. مطالعه‌ی آن به همه‌ی مخاطبان نشریه‌‌ی خط حزب‌الله پیشنهاد می‌شود.  @chekhabarazkoja
✅ تحول به نفع مردم 🔶بحث مفصلی است ذیل این سؤال که آیا انقلاب‌ها هم مانند سایر رخدادهای اجتماعی، روزی زاده شده و روزی دیگر می‌میرند یا نه؟ در پاسخ به این سؤال، به طور کلی دو دسته نظریه وجود دارد: دسته‌ای که معتقدند بله، انقلاب‌ها هم مانند سایر پدیده‌ها، روزی تمام می‌شوند. مثلا مرحوم شریعتی ذیل بحث دوگانه‌ی "نهضت- نهاد" معتقد بود که انقلاب‌ها مادامی که در مرحله‌ی نهضت و مبارزه هستند، تداوم دارند، اما به مجرد اینکه پس از پیروزی، مشغول تأسیس "ساختار" و "نهاد" می‌شوند، خاصیت انقلابی خود را از دست داده و دچار آفت محافظه‌کاری شده و به مرور از بین می‌روند. 💯‌ نظریه اجتماعی امامین انقلاب 🔹در مقابل اما نظریه‌ی اجتماعی "امامین انقلاب اسلامی" قرار دارد که معتقدند « «؛ یک امر دفعی نیست که بگوییم در تاریخ فلان، مثلاً یک حادثه‌ای اتّفاق افتاد، یک عدّه‌ای به خیابان آمدند، ده روز، بیست روز، دو ماه، شش ماه طول کشید و حکومت سرنگون شد؛ انقلاب این است؛ نه، این انقلاب نیست؛ این یک بخشی از انقلاب است. انقلاب یک حقیقت ماندگار و حقیقت دائمی است. انقلاب یعنی دگرگونی؛ دگرگونی‌های عمیق در ظرف شش ماه و یک سال و پنج سال به‌وجود نمی‌آید؛ علاوه بر اینکه اصلاً دگرگونی و صیرورت -یعنی حالی به حالی شدن، - اصلاً حدّ یقف ندارد؛ هیچ‌وقت تمام نمی‌شود؛انقلاب یعنی این. انقلاب یک امر دائمی است.» ۲۵/۶/۹۴ در حقیقت، « و » مانع اصلی نیفتادن در چاه‌ویل محافظه‌کاری و ایستایی است. سیستم‌ها زمانی دچار محافظه‌کاری و میرایی می‌شوند که از تحول فاصله بگیرند. 🔸از این زاویه، یکی از موضوعات کلیدی در «بیانیه‌ی گام دوم»، مسأله‌ی تحول و است. آنجا که رهبر انقلاب چنین می‌نویسند: «انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست... انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.» ۲۲/۱۱/۹۷ 🔹ردّ پای مطالبه‌ی تحول را می‌توان در همه‌ی انتصاب‌های دو سه ساله‌ی اخیر رهبر انقلاب، از جمله در حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه‌ی قضائیه دید: «سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورت‌ها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز می‌دانم.» ۱۶/۱۲/۹۷  🔸امروز نیز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی، بار دیگر بر ضرورت تحول در قوه‌ی قضائیه اشاره کرده و فرمودند: «تحول معنایش این است که شما یک اصولی دارید دیگر یک اصول مشخصی بر اساس اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی یک اصول معین و مشخصی دارید که بایستی اینها را رعایت کنید، پابند به اینها، در چارچوپ باید حرکت کنید که اینها مأموریتهای اساسی قوه‌ی قضائیه است، اینها که تغییر نمیکند، اینها همانی است که از اول بود، حالا هم هست، بعد از این هم خواهد بود مأموریتها. تحول این است که شما برای پرداختن به این اصول، انجام این مأموریتها، رسیدن به این آرمانها، شیوه‌ها و روشهای ابتکاری و مؤثر و نو و دارای تأثیر فراوان را ابداع کنید، ایجاد کنید، از این شیوه‌ها استفاده کنید، این یک؛ عیوب و خلاءها و نقصهایی هم که در گذشته داشته است اینها را برطرف کنید، تحول معنایش این است.» ۵/۴/۹۸ @chekhabarazkoja
✅ تحول به نفع مردم 🔴سه محور تحول در قوه قضائیه 🌀این تحول در قوه‌ی قضائیه، آنچنان که رهبر انقلاب بدان اشاره کرده‌اند، حداقل در سه سطح قابل بررسی است:   1⃣اول: تحول در طرح و : هم باید برنامه‌ی خوب داشت و هم باید با طراحی درست، آن برنامه را عملیاتی کرد. «تحول بدون برنامه که امکان ندارد... لکن برنامه عبارت است از ذهنیات؛ اگر بخواهیم تحقق خارجی به وجود بیاید این کار لازم دارد. پس بنده توصیه‌ی اولم به رئیس محترم و مسئولان محترم و اجزای قوه‌ی قضائیه این است که همین برنامه‌ی خوبی که شما خودتان تدوین کردید و تهیه کردید و ارائه کردید، این برنامه را بر طبق زمانبندی، بدون اغماض پیش ببرید، نگذارید لنگ بشود، از چیزی واهمه نکنید، بروید جلو، به خدای متعال توکل کنید، اقدام کنید، این برنامه را عملیاتی کنید.» ۵/۴/۹۸ 2⃣دوم: تحول در ساختار: طبق قانون اساسی، قوه‌ی قضائیه دارای مأموریت‌ها و وظایفی است که برخی از آنها تا به امروز یا اصلا یا کمتر مورد توجه مسئولان این قوه بوده است. برای مثال، طبق قانون اساسی، قوه‌ی قضائیه، مسئول «» است. «در قانون اساسی احیای حقوق عامه جزو وظایف قوه‌ی قضائیه است، احیای حقوق عامه! خیلی دامنه‌ی وسیعی دارد؛ از مسئله‌ی اقتصاد تا مسئله‌ی امنیت تا عرصه‌ی بین‌المللی، جایگاه حقوق عامه است، دفاع از حق مردم در عرصه‌ی بین‌الملل چیز خیلی مهمّی است، این جزو وظایف شما است یا فرض بفرمایید که خب این گسترش عدل در کنار گسترش آزادی، آزادی هم البته در قانون اساسی آزادی‌های مشروع، معلوم است، گسترش آزادی این هم جزو وظایف شما است.» ۵/۴/۹۸ 3⃣سوم: تحول در نیروی انسانی: بدون ، نه تحول در برنامه امکان‌پذیر است و نه تحول در ساختار. «ببینید! امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاة‌والسلام) در این فرمان معروف به مالک اشتر... یک بخشی مربوط به قوه‌ی قضائیه دارد، در این بخش این‌جوری می‌فرماید اول: «ثُمَّ اخْتَرْ لِلْحُكْمِ بَینَ النَّاسِ أَفْضَلَ رَعِیتِكَ فِی نَفْسِك‏» برای قضاوت برترین مردم را انتخاب بکن... بعد آن‌وقت حضرت این خصوصیاتی که باید این شخص برتر داشته باشد را ذکر می‌کنند؛ ۱۰، ۱۲ تا خصوصیات است، مراجعه کنید، من خواهش می‌کنم حتماً همه بخصوص مدیران قوه‌ی قضائیه و آن کسانی که دستشان در انتصابات هست و اینها حتماً مراجعه کنند نگاه کنند... پس انتصابات خیلی مهم است، گزینش‌های شغلی خیلی مهم است؛ هم هم ، می‌خواهید قاضی گزینش کنید، می‌خواهید برای یک کارهایی گزینش بکنید، اینها را حتماً نگاه کنید.» ۵/۴/۹۸ در حقیقت نیروی انسانی مؤمن و انقلابی، موتور پیشرفت هر مجموعه و سازمانی است که می‌تواند با اقدام خود، موجبات حرکت رو به جلوی سازمان را فراهم کند. 🌀اگر این سه تحول در قوه صورت گرفت، آنگاه می‌توان امیدوار شد که قوه‌ی قضائیه می‌تواند در جهت مأموریت‌های جدید خود، و رضایتمندی بیشتر مردم قدم بردارد. @chekhabarazkoja
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کتابخانه
پیشوای صادق- امام خامنه ای.pdf
918.9K
پیشوای صادق نویسنده: امام خامنه ای (حفظه الله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 🌺 🌺 ❤️ ❤️ 🍃 🍃 💐💐بسم الله الرحمن الرحیم💐💐 🍃 🍃 🍃 (اين سخنرانى را در مراسم نماز باران در شهر كوفه ايراد فرمود)🍃 🍃 بخش سوم🍃 🍃نيايش طلب باران🍃 💫بار خداوندا ما از خانه ها، و زير چادرها پس از شنيدن ناله حيوانات تشنه، و گريه دلخراش كودكان گرسنه، به سوى تو بيرون آمديم، و رحمت تو را مشتاق، و فضل و نعمت تو را اميدواريم، و از عذاب و انتقام تو ترسناكيم. بار خداوندا بارانت را بر ما ببار، و ما را مأيوس بر مگردان و با خشكسالى و قحطى ما را نابود مفرما، و با اعمال زشتى كه بى خردان ما انجام داده اند ما را به عذاب خويش مبتلا مگردان، اى مهربانترين مهربان ها بار خداوندا به سوى تو آمديم از چيزهايى شكايت كنيم كه بر تو پنهان نيست و اين هنگامى است كه سختى هاى طاقت فرسا ما را بيچاره كرده و خشكسالى و قحطى ما را به ستوه آورده، و پيش آمدهاى سخت ما را ناتوان ساخته، و فتنه هاى دشوار كارد به استخوان ما رسانده است. بار خداوندا از تو مى خواهيم ما را نوميد بر مگردانى، و با اندوه و نگرانى به خانه هايمان باز نفرستى، و گناهانمان را به رخمان نكشى، و اعمال زشت ما را مقياس كيفر ما قرار ندهى. خداوندا باران رحمت خود را بر ما ببار، و بركت خويش را بر ما بگستران، و روزى و رحمتت را به ما برسان، و ما را از بارانى سيراب فرما كه سودمند و سيراب كننده و روياننده گياهان باشد، و آنچه خشك شده دوباره بروياند، و آنچه مرده است زنده گرداند، بارانى كه بسيار پر منفعت، روياننده گياهان فراوان، كه تپّه ها و كوهها را سيراب، و در درّه ها و رودخانه ها، چونان سيل جارى شود، درختان را پر برگ نمايد و نرخ گرانى را پايين آورد، همانا تو بر هر چيز كه خواهى توانايى.💫 📚 ترجمه محمد دشتی/ص263 🌼 🌼 📡 @chekhabarazkoja 🌺 🌺 🌺
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚡ قاضی از نگاه امیرالمومنین 🔻 امیرالمومنین در بخشی از فرمان حکومتی به مالک اشتر فرمودند «براى داورى ميان مردم، بهترين فردى را كه به نظرت مى رسد انتخاب کن» و سپس معیارهایی را برای انتخاب بیان کردند که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه مورخ ۹۸/۴/۵ به این فرمایش توصیه نمودند. 🔺️ پایگاه‌ اطلاع رسانی KHAMENEI.IR معیارهای مذکور را در این جدول مرور می‌کند. 🖨 چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=42934
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | گناه نابخشودنی 🔺️ رهبرانقلاب در دیدار اخیر مسئولان و کارکنان #قوه_قضائیه: 👈 نسبت به فسادِ درون قوّه‌ی قضائیّه سخت‌گیری کنید. علّتش هم این است که این [قوّه]، مسئولِ رفع فساد است؛ اگر خودش فاسد شد، گناه او نابخشودنی است. 👈 هر کدام از شماها کار خلافی بکنید، عذابتان دوبرابر است. 🌷 #دیدار_قوه_قضائیه 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📡كليپ صوتی| امام صادق و داعیه تشکیل حکومت اسلامی 🏴رهبر انقلاب: امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود. 💻 @Khamenei_ir 📡بشنويد👇
پاییز
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رئیسی به مناسبت هفته قوه قضائیه #سؤال_پنجم : ❓از دیگر مسائلی که رهبر انقلاب
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رئیسی به مناسبت هفته قوه قضائیه : ❓در مورد بحث احیا و استیفای که به آن اشاره کردید، چه برنامه‌ی جامع و ساختاری برای دستگاه قضا تدارک دیده‌اید؟ پاسخ: 🎤 یک سری سازوکارها و ساختارهایی را که تعریف کرده است؛ مثل که بخش نظارت را بر عهده‌ دارد یا که هر تصمیمی در دستگاه‌های اداری کشور بر خلاف قانون و قانون اساسی و سیاست‌های قطعی کشور گرفته شود، باید آن‌ها را ملغی کند. این ضمانت‌ها را قانون‌گذار برای ما گذاشته و ما با همین ابزاری که امروز دستگاه قضایی در اختیار دارد، می‌توانیم رویکرد دستگاه قضا را در جهت حفظ حقوق عامه تغییر دهیم. دادستان‌های ما در استان‌ها از مسئولینی هستند که نسبت به حفظ حقوق عامه وظیفه دارند. همان‌طور که می‌دانید، در برخی موارد نیاز به شکایت شاکی ندارد و خودش مدعی‌العموم است. در بعضی موارد هم نسبت به باید منتظر شکایت شاکی خصوصی باشد، اما نسبت به و منتظر شکایت شاکی خصوصی نخواهد شد. دادستان خودش مدعی حقوق عامه است و نباید اجازه بدهد که حقوق عمومی ضایع گردد. این ابزارها و این سازوکارها را قانون در اختیار دستگاه قضایی گذاشته تا نسبت به احقاق حقوق عامه تلاش‌های لازم را انجام دهد. ما در حال فعال‌سازی این سازوکارها هستیم و به دادستان‌های خود اعلام کرده‌ایم که به حقوق عامه حساسیت داشته باشند و پیگیری کنند. همچنین برای این که کار به نتیجه برسد، از آن‌ها در این باره می‌گیریم و پیگیر هستیم. @chekhabarazkoja
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رئیسی به مناسبت هفته قوه قضائیه : ❓با توجه این که امور برزمین‌مانده متعددی در قوه وجود دارد، به‌ نظر شما چه اقداماتی باید در دوره‌ی جدید در دستگاه قضا انجام پذیرد و در اولویت فعالیت‌های شما باشد؟ جایگاه بحث حقوق عامه در اولویت‌های دستگاه قضایی کجاست؟ پاسخ: 🎤 ما یک سری امور معوقه در قوه‌ی قضائیه داریم که باید به‌روز رسانی بشوند. 1⃣ یکی از این امور مربوط می‌شود به پرونده‌های معوقه در بخش‌های مختلف دستگاه‌ قضایی که ما تأخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها را صحیح نمی‌دانیم. در حال حاضر ما با حجم بالایی از این پرونده‌ها در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی مواجهیم. اولین اقدام ان‌شاءاللّه به‌روزرسانی پرونده‌های معوقه است که این به‌روزرسانی در راستای تحقق حقوق عامه و خاصه مردم است. 2⃣ نکته‌ی دوم این است که ما لوایح و آیین‌نامه‌هایی داریم که این‌ها باید سریعاً‌ تدوین و تصویب و اجرایی شود. 3⃣ کار دیگر ما، تعامل با دیگر قوا است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم. به ‌نظر من پیشرفت مسائل در گروی تعامل با همه‌ی ظرفیت‌های موجود و به‌کارگیری همه‌ی ظرفیت‌هاست. به‌ویژه ما به آن هشت نکته‌ای که رهبر انقلاب به ‌عنوان تذکر به بنده و درواقع به قوه‌ی قضائیه فرمودند، مقید به اجرای آن به عنوان اولویت هستیم. @chekhabarazkoja
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رئیسی به مناسبت هفته قوه قضائیه : ❓آیا در دوره‌ی جدید مدیریت قوه‌‌ی قضائیه برنامه و روند ثابتی برای تعامل اقشار مختلف مردم با رئیس قوه و مسئولان آن و حضور در مجامع عمومی مثل دانشگاه‌ها و ... برای پاسخ‌گویی به سؤالات، انتقادات، شبهات و روشنگری ایجاد خواهد شد؟ آیا برنامه‌ی خاصی در این باره در دستور کارتان هست؟ پاسخ: 🎤 بله، من در آغاز مسئولیتم در جلساتی که با مسئولین عالی قضایی در استان‌ها داشتم، تأکید کردم که رسیدگی عادلانه‌ به پرونده‌ها امری ضروری است و وظیفه‌ی ماست. قضاوت عادلانه نسبت به موضوعاتی که در دستگاه قضایی مطرح می‌شود، کار محوری ماست، اما معنایش این نیست که ما فقط قضاوت کنیم و حکم بدهیم، ولی ابعاد آن حکم را برای جامعه تبیین نکنیم. ارتباط علی‌الدوام دادستان‌‌ها، رؤسای کل و مسئولین قضایی با بخش‌های جامعه، با فرهیختگان، با حوزه، با دانشگاه و با کسانی که به نحوی دغدغه‌ی مسائل و آسیب‌های اجتماعی را دارند، ضروری می‌دانیم و این ارتباط در دستور کار بنده هم هست. 1⃣ اولاً شرکت در شوراها و مجامعی که قوه‌ی قضائیه به موجب قانون یا به موجب امر رهبر انقلاب در آن عضویت دارد، ظرفیت مهمی برای قوه‌ی قضائیه است. ما از این ظرفیت باید نهایت استفاده را بکنیم؛ یعنی آن جایگاهی که برای تعامل بین قوا و هم برای پیشرفت امور است. لذا من مقید هستم تا ان‌شاءاللّه در شوراهای عالی و در بخش‌هایی که برای قوه‌ی قضائیه کرسی‌ای قرار داده شده، بتواند بر اجرای قانون نظارت داشته باشد، و از حقوق مردم صیانت کند. توصیه‌‌ی بنده هم به همکاران عزیزم در سراسر کشور این بوده که از ظرفیت‌های قانونی قوه‌ی قضائیه، در جهت انجام مأموریت و وظایف‌شان نهایت استفاده را بکنند. 2⃣ ثانیاً ما با بدنه‌ی دستگاه‌های مرتبط با قوه‌ی قضائیه حتماً‌ باید ارتباط علی‌الدوام داشته باشیم. ما نمی‌توانیم با مردم بی‌ارتباط باشیم. به‌ویژه این که کمک گرفتن از مردم بهترین نوع مساعدت و همکاری است. ما مشاهده کردیم در جاهایی که مردم نقش ایفا کرده‌اند، بسیار توانسته‌اند تعیین‌کننده باشند. لذا ارتباط با جامعه‌ی نخبگانی، ارتباط با عموم مردم، ارتباط با محافل علمی و دانشگاهی و حوزوی را از ضرورت‌ها در این دوره می‌دانیم و اکنون نیز در حال تهیه و طراحی سازوکارهایی در این باره هستیم تا ان‌شاءاللّه این ارتباط در سازمان نهادینه شود. 3⃣ نکته‌ی مهم دیگر این است که ما باید کاری کنیم که در جریان مشکلات، مسائل و گره‌های کار مردم قرار بگیریم و مردم هم بتوانند در جریان دیدگاه‌های ما قرار بگیرند. اگر حکمی داده شده یا اگر تصمیمی گرفته شده است، مردم در جریان قرار بگیرند و بدانند که این تصمیم چه بوده است تا دشمنان نتوانند فضاسازی کنند. لذا پاسخ به شبهات و حل کردن مسائلی که در بین مردم و جوامع نخبگانی هست و به‌ نظرم از سر دلسوزی است و ما باید برای آن‌ها احترام قائل باشیم، از اولویت‌های ما است و در حال فراهم کردن سازوکار آن هستیم تا ان‌شاءاللّه این ارتباط کاملاً‌ نهادینه شود. @chekhabarazkoja
پاییز
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 9️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 0️⃣1️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت بنی‌صدر: ۴- در انقلاب ما و نیز در جمهوری ما که ثمره آن بود ویژگی بارز و چشمگیری که می‌توانست آن را از همه تجربه‌های مشابه ممتاز کند حقیقت‌گرایی بجای سیاست‌گرایی بود. همه‌چیز در روش و رفتار امام و خطوط سیاست داخلی و خارجی ما از چنین روشی خبر می‌داد. آقای بنی‌صدر در مقام ریاست جمهوری این روش را نقض کرد و سیاست‌بازی را جانشین حقیقت‌گرایی کرد. نمونه این رفتار را در ایشان می‌توان به‌وضوح و تکرار دید: از آن جمله است عملکرد در زمینه‌ی مسائل مورد علاقه مردم. مثلاً پیش از ریاست جمهوری در یک حمله تبلیغاتی وعده داد که بهره بانکی را حذف خواهد کرد. بعد از ریاست جمهوری خود و دستیارش، ریاست کل بانک مرکزی، حذف بهره بانکی را که از سوی آیت‌الله منتظری مطرح شده بود عملی غیرممکن و منتهی به یک فاجعه اقتصادی نامید. از آن جمله است موضع‌گیری در مقابل گروه‌ها و گروهک‌ها. پیش از ریاست جمهوری، مجاهدین را به نحوی محکوم کرد. پس از ریاست جمهوری که به سازمان‌دهی آنان احساس نیاز می‌کرد، آن‌ها را به خود نزدیک ساخت. کارت حمل سلاح برای آنان صادر کرد و از عناصر و سازمان‌دهی آنان برای اداره‌ی اجتماعاتی که تشکیل آن را برای مقاصد خود لازم می‌شمرد، بهره گرفت. سندی به خط و امضای رجوی در دست است که حاکی از همکاری آنان با آقای بنی‌صدر در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقض طرح دومرحله‌ای و بعضی مطالب دیگر است. لحن حرف در این نامه که به خط رجوی است، خطاب به آقای بنی‌صدر جوری است که حاکی از استمرار روابط ایشان و این آقایان است. خیلی صمیمی و دوستانه پیشنهاد می‌کنند و نظر می‌دهند، سؤال می‌کنند و اعلام همکاری می‌کنند. از آن جمله از موضع‌گیری او نسبت به امام، همین اواخر به ظاهر خود را به امام متعهد وانمود می‌کرد. امام را پدر و مراد خود می‌نامید و نام امام، آری فقط نام را گرامی می‌داشت، اما در عمل همه‌ی جوانب دیگر ولایت فقیه را مورد تعرض قرار می‌داد. امام از سپاه با آن لحن تجلیل می‌کرد و او سپاه را مکرراً، از جمله در ۱۴ اسفند در سخنرانی و غیره، به صراحت می‌کوبید. امام تصرف لانه جاسوسی را انقلاب دوم می‌نامید و او بارها آن را رد می‌کرد. امام قبل از عاشورا به روزنامه‌ها اعتراض کرد و بر آنان به خاطر پرداختن به مسائل تفرقه‌انگیز و تشنج‌آمیز نهیب زد و او در سخنرانی عاشورا گفت که جنگ موجب آن نمی‌شود که روزنامه‌ها محدود شوند. امام هیئت سه‌نفری را حاکم ساخت و او آن را بی‌اعتبار دانست. امام شورای عالی قضائی را معتبر و مرجع شمرد، او آن را غیرقانونی اعلام کرد. امام در اسفند ۵۹ روزنامه‌ها را موظف به سکوت و عدم تعرض به همدیگر نمود، او در اولین شماره‌ی روزنامه‌اش در فروردین ۱۳۶۰ کارنامه‌ی خود را سرشار از مطالب خلاف حقیقت و تشنج‌آمیز منتشر کرد. ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 1️⃣1️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت بنی‌صدر: ۵- یکی از اصول اخلاقی اسلام و مصداق بارز و امانت که جزء صلاحیت‌ها و شرایط رئیس‌جمهور در قانون اساسی به شمار آمده است، و راست‌گویی است. آقای بنی‌صدر این شرط را نقض کرده و اساس کار خود را بر عدم صداقت در اظهار و در عمل نهاده است. مثال، بهره‌ی بانکی است که قبلاً بارها گفته‌ام و تکرار نمی‌کنم؛ اما مثال برجسته و واضح، مسئله‌ی گارد ریاست جمهوری است. به دنبال اعتراض‌هایی که در طی عملکرد روز ۱۴ اسفند نسبت به گارد ایشان در سطح جامعه مشاهده شد، ایشان بارها حضور گارد ریاست جمهوری را منکر شد و در کارنامه‌ی خود صریحاً نوشت «مرا گاردی نیست.» در اختیار این‌جانب یک پرونده‌ی قطور درباره‌ی گارد ریاست جمهوری است. این پرونده بخشی از پرونده‌ی مربوط به گارد ریاست جمهوری است که دو برابر این است و آنچه در اختیار بنده است، وجود چنان گاردی که در اوایل سال ۱۳۵۹ تشکیل شد و حتی از مربیان کره‌ای برای آموزش آن کمک گرفته شده است، مدلل می‌سازد. از آن‌ همه فقط به یک برگ اکتفا می‌کنم و بقیه در دسترس است. این نامه‌ای است که آقای بنی‌صدر در تاریخ ۲۵/۳/۵۹ نوشته‌اند: «سرکار سرهنگ سیروس پرچمدار، به موجب این فرمان -توجه به تعبیرات بکنید- از تاریخ ۱۱/۲/۵۹ به سمت مسئول گارد حفاظت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌گردید. ضروری است هرچه سریع‌تر نسبت به سازمان‌دهی و آموزش اقدام و از بروز هرگونه بی‌نظمی در کلیه‌ی مراسم، جلوگیری به عمل آورید. رئیس‌جمهور دکتر ابوالحسن بنی‌صدر -امضای او که پای ورقه موجود است.» ایشان باوجود چنین فرمانی، این‌طور صریح در کارنامه نوشته مرا گاردی نیست. عوامل ایشان هم شروع کردند مقدمه‌چینی که بله ایشان گاردی ندارند. به دنبال شایعه‌ی مسافرت دو تن از یاران ایشان به اروپا و شاید امریکا برای مقاصدی نامعلوم، ایشان روز ۱۴ اسفند با کمال صراحت و جسارت این شایعه را مطرح کرد. برای اثبات دروغ بودن آن، آن دو نفر مشارالیه را که آقایان منصور فرهنگ و سنجابی بودند، در تریبون نزد خود فراخواند و به مردم نشان داد و حضور آنان در آن ساعت را دلیل دروغ بودن شایعه‌ی مسافرت آنان قلمداد کرد. سندی در اختیار هست که مسافرت آقای منصور فرهنگ را که مضمون شایعه‌ی تکذیب شده است، مسلم می‌سازد. سند: «وزارت امور خارجه، اداره‌ی گذرنامه. خواهشمند است دستور فرمایید جهت جناب آقای دکتر منصور فرهنگ و احمد تاجیک، مشاورین ریاست جمهوری که برای انجام مأموریتی عازم کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آلمان غربی، اتریش و سوئد هستند، گذرنامه‌ی سیاسی صادر و روادید لازم را تهیه فرمایید. فیش مبلغ چهل هزار یال پول عوارض خروج و چهار قطعه عکس و رونوشت شناسنامه مشارالیهما پیوست می‌باشد.» البته بعد، در زیرش رئیس دفتر ریاست جمهوری، آقای تقوا آن را امضا کرده‌اند. در کنار این امضا هم با خط آقای تقوا نوشته است که به اداره‌ی امور مالی ایفاد می‌گردد تا نسبت به مورد مبلغ چهل هزار ریال که بابت عوارض هست، اداره‌ی امور مالی آن را بدهند و نیز بلیت رفت‌وبرگشت را تهیه کنند. در مورد شایعه‌ی اقامت ایشان در یک کاخ، بارها نوشت و گفت که من هیچ خانه‌ای از خود ندارم و در هیچ کاخی سکونت نمی‌کنم. این‌جانب خود و همه اعضای شورای انقلاب سابق و یقیناً بسیاری از مسئولان دولتی و دوستان و مشاوران و محافظان و غیرهم شک نداریم و ندارند که ایشان تا آخرین روز اقامت خود در تهران، در کاخ یکی از اعضای خانواده‌ی رژیم سابق که در مجاورت کاخ نخست‌وزیری که محل کار ایشان بود زندگی می‌کرد و با همان تزئینات و همان تشریفات که دست‌نخورده باقی مانده بود، حتی آن تابلوها و اینها هم باقی مانده بود و در ایام اقامت در دزفول نیز در کاخ سلطنتی که در پایگاه هوایی دزفول است اقامت داشت. این‌جانب در هر دو محل بارها ایشان را زیارت کرده و به آن شهادت می‌دهم. این وضع تقوا و امانت و صداقت ایشان است و آیا با این وجود کسی می‌تواند مدعی کفایت و صلاحیت لازم در ایشان باشد؟ مثال دیگر وابستگی ایشان به جبهه ملی است که بارها آن را انکار کرده‌ است و مثال‌های فراوان دیگر. ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📚 نطق در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر 2️⃣1️⃣ چهارده دلیل برای اثبات عدم کفایت بنی‌صدر: ۶- بی‌شک چهره‌ی منور و شخصیت والای معنوی و روحانی و هوشمندی و قاطعیت امام خمینی سنگین‌ترین وزنه‌ی انقلاب و جمهوری ماست. حضور مردم در صحنه وزنه‌ی عظیم دیگری است که دشمن را مأیوس می‌کند و نظام جمهوری اسلامی صحنه‌ی اقدام و مجاهدت امام و امت است. هم‌اکنون آیا کوشش عمدی یا سهوی در بی‌قدر کردن این عظمت‌ها به چه تعبیر می‌شود؟ به خیانت یا عدم کفایت؟ فعلاً ما به دومی اکتفا می‌کنیم. اکنون به شاهکارهای آقای بنی‌صدر در این مورد توجه کنید. در مصاحبه با مجله‌ی «لوماتن» خبرنگار می‌پرسد آیا امام خمینی از این وضع نگران نیست؟ بنی‌صدر: «چرا. مسلماً. من به او نامه نوشته‌ام و در این‌باره با او صحبت کرده‌ام. امام برحسب اخبار و اطلاعاتی که دریافت می‌کند و طبق طرز فکر خاص خود عمل می‌کند. از آنچه می‌بینم و تجربه‌ای که در عمل به دست می‌آورم، این نتیجه حاصل می‌شود که امام با واقعیت تماس مستقیم ندارد. شاید هم عقیده دارد که اگر از تمام این مسائل سخن گفته شود، مردم ناامید خواهند شد.» در مصاحبه با «میدل ایست» هم درباره‌ی محصور بودن اطلاعاتی امام مطالبی هست که البته این مصاحبه، از مصاحبه‌های مفصل و تکان‌دهنده است. در این مصاحبه، دو بار درباره‌ی امام صحبت می‌کند و هر دو بار می‌گوید که به امام اطلاعات نادرستی می‌دهند. در این تعبیر ایشان، امام یک فرد ساده‌ای است که آنجا نشسته است، می‌روند و به او خبر می‌دهند و ایشان هم بر طبق آن خبرها هی نظر می‌دهند. -تاریخ این مصاحبه ۸/۱/۱۳۶۰ است. - در بخش دیگری از همین مصاحبه درباره‌ی نظام جمهوری اسلامی، آقای بنی‌صدر می‌گوید: «قبلاً»، یعنی در دوران شاه، «لااقل دورنمایی وجود داشت؛ دورنماهای تمدن بزرگ، امروز حتی این هم وجود ندارد.» در بخش دیگری از همین مصاحبه درباره‌ی حضور مردم در صحنه می‌گوید: «لطیفه‌ای در ایران جاری است؛ طالقانی از بهشت تلگرامی به امام خمینی می‌فرستد که من در بهشت با شاه ملاقات کرده‌ام، اما از شهیدان انقلاب خبری نبود.» بنی‌صدر اضافه می‌کند: «این وحشتناک، ولی گویا و پرمفهوم است.» من از ملت ایران می‌پرسم آیا در ایرانِ شما چنین لطیفه‌ای هست که مضمون آن بی‌ایمانی به خون شهدای انقلاب و در مقابل، ایمان به شاه یعنی قاتل این شهدا باشد؟ آیا این لطیفه را ذهن بی‌اعتقاد آقای بنی‌صدر به انقلاب و خون‌های شهدای انقلاب نساخته و نپرداخته است؟ ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📖 چه کسانی آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند؟ 1️⃣ هفتم تیرماه، هنوز خبر ترور روز گذشته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای داغ بود که ساختمان حزب جمهوری در خیابان سرچشمه‌ی تهران منفجر شد و شهید بهشتی به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری به شهادت رسیدند. یک روز بعد محمد کچوئی رئیس زندان اوین به دست یکی از زندانیان به ظاهر تواب منافقین شهید شد. منافقین که از ۳۰ خرداد وارد فاز تقابل مسلحانه با جمهوری اسلامی شده بودند کمی بعد «واحد ویژه»ای برای ترورهای خود راه‌اندازی می‌کنند که دست به ترورهای موفق و ناموفق زیادی می‌‌زند. ترورِ ششم تیر آیت‌الله خامنه‌ای در همین ایام و انفجار دفتر حزب جمهوری یک روز پس از آن از سویی، و انتشار جزوه‌ی برعهده‌گرفتن ترور به نام بقایای گروهک فرقان از سوی دیگر باعث شکل‌گیری تحلیل‌های مختلفی درباره‌ی عوامل این ترور می‌شود. برخی کارشناسان تاریخی و برخی دیگر را عامل می‌دانند. اما آیت‌الله خامنه‌ای توسط چه کسی یا گروهی ترور شد؟ بازخوانی اسناد در تیرماه ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📖 چه کسانی آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند؟ 2️⃣ «اگر عمری بود و اگر گروه‌هایی از قبیل فرقان اجازه و فرصت دادند، ان‌شاءالله در آینده به کار حزب خواهیم پرداخت؛ حزب جان می‌گیرد، تبلیغاتش را شروع می‌کند، جزوه‌های لازم، کتاب‌های لازم، تبلیغات لازم، تشکیلات لازم را به راه خواهد انداخت؛ ان‌شاءالله درست می‌شود. » ۱۳۵۹/۱/۱۱ این‌ها بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در فروردین‌ماه ۵۹ در بافق یزد بود که شاید در آن روزها چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ چرا که چندماه از دستگیری اعضای اصلی گروه فرقان می‌گذشت. اما بغض فرقانی‌ها از روحانیت بیش از آن بود که با دستگیری و اعدام اکثریت این گروهک خاموش شود. گروهک فرقان به سرکردگی جوانی به نام اکبر گودرزی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ تشکیل می‌شود. او با راه‌اندازی جلسات تفاسیر قرآن، برداشت‌های مادی از منابع دینی را مطرح می‌کرد. فراگیری تبِ تفاسیرِ مادی و مارکسیستی درسال‌های منتهی به انقلاب که توسط افراد و جریان‌های التقاطی ارائه می‌شد، حساسیت برخی چهره‌های فکری انقلاب مثل شهید مطهری را برانگیخت. کار آنقدر بالا گرفته بود که گودرزیِ جوان بیست‌ و‌ چند ساله، بیست جزوه‌ی تفسیر قرآن، شرح صحیفه‌ی سجادیه و نهج‌البلاغه نوشته بود. در مباحث خود در سال‌های ۵۶ و ۵۷ اقدام به پاسخ‌گویی به این تفاسیر مادی کرده بود و در چاپ هشتم کتاب «علل گرایش به مادی‌گری» مقدمه‌ای را با همین عنوان اضافه می‌کند. شهید مطهری با انتقاد از باب‌شدن تفاسیر مادی و التقاطی به نام اسلام، به آن‌ها لقب «ماتریالیسمِ منافق» داد: « مطالعه نوشته‌های به اصطلاح تفسیری که در یکی دو سال اخیر منتشر شده و می‌شود تردیدی باقی نمی‌گذارد که توطئه عظیمی در کار است. در این‌که چنین توطئه‌ای از طرف ضد مذهب‌ها برای کوبیدن مذهب در کار است من تردید ندارم. آن‌چه فعلاً برای من مورد تردید است این است که آیا نویسندگان این جزوه‌ها خود اغفال شده‌اند و نمی‌فهمند که چه می‌کنند؟ و یا خود این‌ها عالماً عامداً با توجه به این‌که با کتاب مقدس هفتصد میلیون مسلمان چه می‌کنند، دست به چنین تفسیرهای ماتریالیستی زده و می‌زنند. ما نظر به این‌که در این نوشته‌ها آثار و علائم خامی و بی‌سوادی را فراوان می‌بینیم و به چند نمونه اشاره خواهیم کرد ترجیح می‌دهیم که فعلاً ماتریالیستی را که به صورت تفسیر آیات قرآن در این یکی دو سال اخیر تبلیغ می‌شود، ماتریالیسمی اغفال شده بنامیم و اگر پس از این تذکرات، باز هم راه انحرافی خود را تعقیب کردند ناچاریم آن را اعلام نماییم.» بازخوانی اسناد در تیرماه ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja
📖 چه کسانی آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند؟ 3⃣ آن چه اهمیت فکر انحرافی فرقان را بیش تر می‌کرد، تأثیرپذیری از جنبه‌های منفی تفکرات شریعتی - علیرغم وجوه مثبت آن - خصوصاً بحث «اسلام منهای روحانیت» و «تشیع علوی و صفوی» بود که بر این اساس «روحانیت» را یکی از اصلی‌ترین دشمنان اسلام قلمداد و از آن تحت عنوان یاد می‌کرد. به این ترتیب پس از استقرار جمهوری اسلامی و در حالی که مملکت در تب تجزیه‌طلبی می‌سوخت، فرقان برای مبارزه با آنچه «بلوای آخوندیسم» می‌خواند دست به اسلحه برد. گروه فرقان از اردیبهشت ۵۸ موج ترورهای خود را با به شهادت رساندن رئیس ستاد مشتر‌ک ارتش آغاز می‌کند. در ۱۱ اردیبهشت، حجت‌الاسلام ۳ خرداد، ۱۶ تیرماه، ۲۴ تیر ، ۴ شهریور و فرزندش حسام، ۱۰ آبان امام‌جمعه‌ی تبریز و ۲۷ آذر در دانشکده‌ی الهیات دانشگاه تهران توسط فرقان ترور می‌شوند. فرقان در صحنه‌ی هر ترور تعدادی جزوه که در آن به چرایی علت ترور پرداخته پخش می‌کرد و این‌گونه مسئولیت ترور را برعهده می‌گرفت. این ترورها دارای جنبه‌های مختلفی بودند؛ ترورهای سیاسی که شخصیت‌ها را هدف گرفته بود و ترورهایی که برخاسته از ایدئولوژی فرقان بودند و گاهی هم ریشه در دشمنی شخصی گودرزی داشت؛ مثل ترورهای شهید مفتح و حاجی‌طرخانی که از افراد اصلی مسجد قبا بودند که گودرزی را طرد کرده بودند. بازخوانی اسناد در تیرماه ۱۳۶۰ @chekhabarazkoja