eitaa logo
پرسمان اعتقادی
44.6هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
55 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔پرسش ❔ دوستم برخی از اشعار مولانا را فرستاد که به شیعیان توهین میکنه با این وجود چرا این قدر از او تمجید می شود ❕ 💠پاسخ در پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔یکی از دوستانم برخی از اشعار مولانا را برام فرستاد که از ظاهر شعر اینطور بود که داره به شیعیان میکنه یه برنامه از اقای قرائتی هم دیدم که نسبت به شعر موسی و شبان به شدت انتقاد داشت میخواستم بدونم اگه تفکرات مولانا مشکل داره و بر خلاف شیعه هست چرا در کتب درسی و تفسیر بعضی از مسائل دینی از اشعار مولانا استفاده میشه❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که مولوی در مثنوی بارها و بارها به شیعیان وعقاید شیعیان توهین و جسارت داشته است و عقاید باطل و بی اساس خود را بارها با مختلف بیان داشته است . ❕مولوی در فرازهایی از مثنوی با مدح و تمجید از خلفای اهل سنت که از بزرگترین ظالمین به اهل بیت علیهم السلام بوده اند ، انحراف و دوری خود را از مکتب اهل بیت بیان کرده است . ❕شم احمد بر ابوبكرى زده * او زيك تصديق صدّيقى شده 📚« دفتر اوّل ، 2688 » ❕و باز گويد : ديد صدّيقش بگفت اى آفتاب * نى ز شرقى نى ز غربى خوش بتاب 📚« دفتر اوّل ، 2367 » ❕در جاى ديگر گويد : چون ابوبكر آيت توفيق شد * با چنان شه صاحب و صدّيق شد چون عمر شيداى آن معشوق شد * حقّ و باطل را چو دل فاروق شد « دفتر دوّم ، 922 » ❕و باز درباره عثمان گويد : چون كه عثمان آن عيان را عين گشت * نور فائض بود ذوالنورين گشت « دفتر دوّم ، 922 » ❕و در جاى ديگر گويد : چون كه فاروق آينه اسرار شد * جان پير از اندرون بيدار شد . 📚« دفتر اوّل ، 2208 » 👌بايد دانست كه صدّيق و فاروق و ذوالنورين به ترتيب از القاب خليفه اول و دوّم و سوم در نزد اهل سنّت و جماعت است ، اگر چه به عقيده شيعه لقب صدّيق اعظم و فاروق اكبر از القاب اميرالمؤمنين على ( عليه السلام ) است. ❕مثنوی شیعیان را به خاطر عزاداری بر امام حسین علیه السلام چنین می کند ،؛ 👌در عنوان مثنوی چنین آمده است ؛ « تشبيه مغفلى كه عمر ضايع كند و در نزع بيدار شود به ماتم اهل حلب . . . » ( دفتر ششم شماره 777 به بعد ) [ در برگزارى مراسم عزادارى امام حسين ( عليه السلام ) در روز عاشورا ] ❕روز عاشورا همه اهل حلب * باب انطاكيه اندر تا بشب گرد آيد مرد و زن جمعى عظيم * ماتم آن خاندان دارد مقيم تا به شب نوحه كنند اندر بكا * شيعه عاشورا براى كربلا 👌 تا آنجا كه سرايد : ❕گفت آرى ليك كو دور يزيد * كى بُدست آن غم چه دير اينجا رسيد 🔰سپس گويد : 👌پس عزا بر خود كنيد اى خفتگان * زانكه بد مرگيست اين خواب گران روح سلطانى ز زندانى بجست * جامه چون دريم و چون خائيم دست چونكه ايشان خسرو دين بوده‌اند * وقت شادى شد چو بگسستند بند تا آخر . ❕اهل شهر حلب از قديم شيعه و داراى علماء و محدثين بزرگ و قضات و فقهاء بوده و به فراست مشهور و در مراسم تشيع آزادى داشتند . ❕مثنوى هم در قونيه كه نزديك حلب است اقامت داشته و چند سالى هم در حلب بوده ، و احتمالاً مراسم عزادارى عاشورا را ديده و برايش گران تمام شده ، و لذا عزادارى اهل حلب را مطرح كرده و به عنوان غفلت آورده و به عرفان پرداخته است . 📚نقدی بر مثنوی ص222 ❕مثنوی با کافر دانستن حضرت ابوطالب به شیعیان بزرگترین جسارت را می کند ؛ « خود يكى بوطالب آن عمّ رسول * مى نمودش شنعه عريان مهول گفتش اى عم يك شهادت تو بگو * تا كنم با حق خصومت بهر تو گفت ليكن فاش گردد از سماع * كلّ سر جاوز الاثنين شاع ليك گر بوديش لطف ماسبق * كى بدى اين بد دلى با جذب حق الغياث اى تو غياث المستغيث * زين دو شاخه اختيارات خبيث 📚مثنوی دفتر ششم 195 👌علاّمه بزرگ مرحوم ملاّ محمّد باقر مجلسى عليه الرحمة ، در اواخر كتاب « عين الحياة » فارسى كلماتى در ردّ صوفيه دارد ، تا آنجا كه مى فرمايد : «در هيچ صفحه‌اى از صفحات مثنوى نيست كه اشاره به جبر ، يا وحدت وجود ، يا سقوط عبادات يا غير اينها از اعتقادات نكرده باشد» 📚عین الحیاه ص271 👌به هر حال انحرافات مولوی بیش از آنچه ذکر شد می باشد که اگر دوستان تمایل داشته باشند می توانیم بیشتر در این رابطه بحث کنیم اما این انحرافات مانع از آن نمی شود که از اشعار او در مواردی که خلاف مسلمات نیست استفاده کنیم چرا که علی علیه السلام فرمود ؛ « حکمت را بگیرید و لو از اهل » 📚بحار الانوار ج2 ص99 👌اما روشن است که ترفیع مولوی به این که عارف حقیقی به خداوند و از جمله مقربین درگاه الهی است و مانند این تعابیر ، خلاف واقع است که شایسته است شیعیان از چنین تعابیری در مورد او استفاده نکنند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا در طوفان نوح فقط محل زندگی ایشان باران امد و ....یا در کل این اتفاق افتاد ❗️❗️ 💠💠 👌در تفسیر چنین آمده است ؛ ❕« از ظاهر بسيارى از آيات قرآن چنين بر مى‏ آيد كه طوفان نوح علیه السلام جنبه منطقه‏ اى نداشته است، بلكه حادثه ‏اى بوده است براى سراسر روى زمين، زيرا كلمه ارض (زمين) به طور ذكر شده مانند «رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً » « خداوندا بر روى زمين از كافران كه هرگز اميد به اصلاحشان نيست احدى را زنده مگذار" ( نوح 26) و همچنين آيه 44 سوره هود « وَ قِيلَ يا أَرْضُ ابْلَعِي ماءَكِ ...»« اى زمين آبهاى خود را فرو بر ...» ❕ از بسيارى از نيز، جهانى بودن طوفان نوح استفاده مى‏ شود، به همين جهت تمام نژادهاى كنونى را به يكى از سه فرزند نوح (حام، و سام و يافث) كه بعد از نوح باقى ماندند باز مى‏ گردانند. 📚( تورات ، کتاب پیدایش ، فصل ششم ) 👌در تاريخ نيز دورانى بنام دوران بارانهاى سيلابى ديده مى ‏شود كه اگر آن را الزاما مربوط به قبل از تولد جانداران ندانيم قابل تطبيق بر طوفان نوح نيز هست. 📚تفسیر نمونه ج9 ص102 👌البته پس از بیان این مطلب این صورت می گیرد ؛ « اين نكته نيز قابل توجه است كه طوفان نوح به عنوان مجازات آن قوم سركش بود، و ما هيچ دليلى در دست نداريم كه دعوت نوح به سراسر زمين رسيده باشد، اصولا با وسائل آن زمان رسيدن دعوت يك پيامبر (در عصر خودش) به همه نقاط، بسيار به نظر مى‏ رسد » 📚همان مدرک ❕اما می توان به مطلب اخیر چنین پاسخ داد که در روایات تصریح شده است که دعوت حضرت نوح جهانی بوده است ، اگر چه حضور خود حضرت نوح در یک منطقه بوده است . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « انبیای اولوالعزم پنج نفرند که آنان نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام می باشند و از این جهت به آنان اولوالعزم می گویند زیرا به سوی شرق و غرب و جن و انس مبعوث شدند » 📚کامل الزیارات ص179 📚بحار الانوار ج11 ص33 👌دعوت حضرت نوح توسط پیامبرانی که مروج شریعت نوح بودند و به اصطلاح پیامبر شناخته می شدند به تمام جهان رسید . ❕امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « به پیامبران اولو العزم ، اولو العزم می گویند زیرا دارای عزم و اراده قوی تر و دارای شریعت و آیین بودند ،هر پیامبری که بعد از نوح بود بر شریعت و و کتاب آسمانی او بود تا زمان ابراهیم خلیل و هر پیامبری که در زمان ابراهیم و پس از او بود بر شریعت و منهاج او و تابع کتاب او بود تا زمان موسی و هر پیامبری که در زمان موسی و پس از او بود بر شریعت و منهاج و کتاب او بود تا زمان عیسی و هر پیامبر که در زمان عیسی و پس از او بود بر شریعت و منهاج و کتاب او بود تا زمان پیامبر ما محمد ، و اینان پیامبران اولی العزم و افضل انبیاء و رسل هستند و شریعت محمد تا روز قیامت نسخ نمی شود » 📚عیون الاخبار ج2 ص80 👌اما مردم جز اندکی از آنان دعوت نوح و پیامبران مروج شریعت او را اجابت نکردند و گرفتار الهی شدند لذا در روایات ما تصریح شده است که عذاب الهی برای امت نوح جهانی بوده است . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « دنیا ( در جریان عذاب قوم نوح ) غرق شد» 📚بحار الانوار ج11 ص313 👌راوی می گوید از امام رضا علیه السلام سوال کردم که چرا خدا همه خشكى و زمین را در زمان نوح غرق كرد و حال آنكه در ميان آنها كودكان و افرادى كه گناهى نداشتند بودند؟ 👌امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « كودكى ميان آنها نبود زيرا خداوند مردان قوم نوح و رحم زنانشان را از چهل سال پيش عقيم فرموده بود، و نسلشان منقطع شده بود، آنان غرق گشتند در حالى كه كودكى در ميانشان نبود و اين طور نيست كه خداوند بى ‏گناه را بعذاب گنهكار معذب دارد، و امّا جماعتى از بازماندگان قوم نوح كه غرق شدند براى تكذيبى بود كه از پيغمبر خدا نمودند، و جماعت ديگر براى رضايتشان بود بتكذيب تكذيب‏ كنندگان، و هر كس از امرى دور باشد ولى بدان رضايت دهد، مانند كسى است كه خود آن را انجام داده است.» 📚عیون اخبار الرضا ج2 ص 75 📚علل الشرایع ج1 ص30 پ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❔آیا در طوفان نوح فقط محل زندگی ایشان باران امد و ....یا در کل #زمین این اتفاق افتاد ❗️❗️ 💠پاسخ در پرسمان اعتقادی 👇👇👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔پرسش ❔مذهب اهل حق چه مذهبی است که #دراویش گنابادی از آن پیروی می کنند ❗️آیا آنان #کافر هستند ❕ 💠پاسخ در پرسمان اعتقادی👇👇👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔مذهب اهل حق چه مذهبی است که گنابادی از آن پیروی می کنند ❗️آیا آنان هستند ❕❕ 💠💠 👌اهل حق يا (على اللهى ) يا (اهل نياز) و يا (سرسپردگان ) از فرق غلاة شيعه محسوب مى شود. گويند ، اهل حق على بن ابيطالب (عليه السلام ) را خدا مى دانند. اما خودشان مى گويند: ما يكى از سلسله هاى تصوف و منتسب به امام على (عليه السلام ) هستيم كه وى را مظهر حق مى دانيم و به همين دليل خود را اهل حق نام نهاده ايم ، نخستين تجلى تام و تمام در امام على (عليه السلام ) صورت گرفت و دومين تجلى در سلطان اسحاق نوه امام موسى بن جعفر (عليه السلام ) ظاهر گشت .. ❕دستورات مذهبى و اجتماعى آنها همه بايد منظوم باشد و اگر نه اعتبار ندارد. و آداب مذهبى اين اين فرقه عبارت است از: 1⃣اصل روزه ساليانه و جشن خداوندگار؛ اين روزه سه روز و سه شب طول مى كشد. در پايان روز سوم يعنى شب چهارم با آداب ويژه اى روزه خود را افطار مى كنند، اين افطاريه را شام گويند كه جشن خداوندگار نيز گفته مى شود. 2⃣اصل ؛ هر يك از اهل حق بايد در هر هفته يك بار و هر ماه يك بار و هر فصل يك بار و هر سال يك بار قربانى كند. 👌اين قربانى بر حسب قدرت مالى و توانائى افراد مى تواند گاو يا گوسفند و يا خروس و يا يك قرص نان و يا حتى يك دانه گردو باشد. اين نياز با مراسم ويژه اى انجام مى شود. 3⃣ نماز را نخوانند و بجاى آن نياز دارند كه همان مراسم قربانى است . نماز را نمى خوانند چون حضور قلب و آرامش خاطر كم حاصل مى شود و لذا نماز بدون حضور قلب بى فايده است . 4⃣تعدد زوجات و را حرام مى دانند. مگر كه زن يا مرد مرتكب خلافى شود. 5⃣ همه خوردنيها و نوشيدنيها را حلال دانند. گوشت خوك و شراب را روا دارند. 6⃣سبيل نهادن را دانند و زدن سبيل را حرام و گناه شمرند، گويند على هرگز سبيل خود را نمى زده است . 7⃣هيچ كس را بد نگويند و بد ندانند و لعن نكنند. شيطان را نيز بد نگويند. چراكه او رانده خالق است نه مخلوق 8⃣در اين مذهب اعتقاد به حلول و تناسخ رايج است در تن هركس ذره اى از الهى موجود است . 👌محققان معتقدند كه عقايد اين مذهب آميخته اى از عقايد اديان كهن ايران باستان و مذاهب هند و... است . پيروان اين مذهب كه در رديف غلاة شيعه قرار گرفته اند، تحت تاثير هندى بوده اند. طوايف اهل حق به نامهاى گوناگون شناخته شده اند: اهل حق ، اهل سر، پارسايان ، نصيرى ؛ ولى به على اللهى شهرت دارند. از علائم و نشانه هاى مخصوص اين فرقه شارب (سبيل ) است . آنان شارب را معرف مسلك حقيقت مى دانند و بر اين باورند كه شاه ولايت على نيز شارب خود را نمى زده است . 📚تاریخ ادیان و مذاهب جهان ، مبلغی ، ج3 فرقه های غلاه در اسلام ، اهل حق 👌فقیه ارجمند شیرازی درباره این گروه چنین می گوید ؛ « آنها گروهى منحرف و دور از حقيقت اسلامند. آنها را تا مى ‏توانيد توجيه و ارشاد كنيد، و اگر از خود دست بر ندارند، از آنها دورى كنيد.» 📚استفتاءات جدید ج3 ص618 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❔ آخوند قرائتی : 《غلمان هایی که در قرآن به آنها اشاره شده؛ پسر بچه های کفار هستند که در بهشت، محکوم به سرویس دادن هستند ❕آیا واقعیت دارد ❗️❗️ 💠پاسخ 👇👇👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا این پیام که یک ضد دین به همراه کلیپ آقای برایم فرستاده صحیح است ❗️« آخوند قرائتی : 《غلمان هایی که در قرآن به آنها اشاره شده؛ پسر بچه های کفار هستند که در بهشت، محکوم به سرویس دادن اند؛ چون نه بهشتی اند و نه جهنمی!!!》 💠💠 👌خداوند نعمت‏ها را بر اهل بهشت تمام كرده است، و همه چيز به آنها داده، و از جمله پذيرائى‏ کنندگان خدمتكارانى است كه از آنها به عالى‏ترين كيفيت پذيرائى مى‏كنند. ❕حسن ظاهر، و لطف باطن آنها، و خَلْق و خُلق نيكوى آنان، چنان بهشتيان را مجذوب خود مى‏سازد كه همه درد و رنج‏هايى را كه در دنيا در مسير اطاعت حق ديدند و كشيدند مى‏كنند. ❕در يك مورد از آنها تعبير به «غِلْمان» كرده است مى‏فرمايد: «وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ كَانَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ» «برگرداگرد آنها نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى‏كنند كه همچون مرواريدهاى در صدفند» (طور 24). 👌و می فرماید ؛«يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ- بِاكْوابٍ وَابارِيقَ- وَ كَأسٍ مِنْ مَعينٍ»: «پيوسته در اطراف آنها نوجوانانى جاودانى در طراوت و شكوه باقدحها و كوزه‏ها و جام‏هايى از نهرهاى جارى بهشتى مى‏گردند» (واقعه 17 و 18). 👌و می فرماید ؛ «وَ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ اذا رَأَيْتَهُمْ حِسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً مَنْثُوراً: «و بر گرد آنها نوجوانانى جاودانى (براى پذيرائى) مى‏گردند كه وقتى آنها را ببينى گمان مى‏كنى مرواريد پراكنده‏ اند» (انسان 19) ❕برخی از بر پایه روایتی می گویند که منظور از اين نوجوانان بهشتى ، اطفال مشركان و فاقد حسنات هستند كه خدا هرگز آنها را به خاطر پدرانشان مجازات نمى‏ كند، بلكه به صورت‏ خدمتگزارانى در بهشت از مؤمنان پذيرائى مى‏كنند، و از اين پذيرائى كردن غرق سرورند. 📚بحار الانوار ج5 ص291 ❕اما اين احتمال است و روايتى كه در اين زمينه نقل شده روايت مرسله ‏و بدون سندی است که قابل استدلال نمی باشد . 📚پیام قرآن ج6 ص207 👌تفسیر بهتر آن است که بگوییم آنها هستند بهشتى كه خداوند مخصوصا آنان را براى اين هدف آفريده است. 📚تفسیر نمونه ج23 ص212 ❕اما در رابطه با این که تکلیف فرزندان نابالغ کفار در روز قیامت چه می شود در روایتی از عبد الله بن سلام نقل شده است که می گوید ؛ « از پيامبر خدا پرسيدم و گفتم: مرا آگاه ساز كه آيا خداوند عز و جل بى‏ دليل، مردمى را كيفر مى‏ دهد ، فرمود: «پناه بر خدا! [چنين نيست‏]». گفتم: پس فرزندان ، آيا در بهشت‏ اند، يا دوزخ؟ ❕فرمود: «خداوند تبارك و تعالى [نسبت به مهربانى‏] به آنان سزاوارتر است. هر گاه روز رستاخيز شد و خداوند عز و جل مردمان را براى داورى گرد آورد، فرزندان مشركان را مى‏آورد و به آنان مى‏فرمايد: بندگان و كنيزان من! پروردگار شما كيست؟ و آيين و اعمال شما چيست؟ 👌مى‏گويند: خدايا! پروردگار ما! تو ما را آفريدى و ما چيزى را نيافريده‏ ايم، و تو ما را ميراندى و ما چيزى را نميرانده ‏ايم، و براى ما زبانى كه بِدان سخن بگوييم و گوشى كه بِدان بشنويم و كتابى كه آن را كنيم و فرستاده‏ اى كه از او پيروى نماييم، قرار ندادى و البتّه ما، جز آنچه تو به ما آموخته‏ اى، دانشى نداريم. 👌خداوند عز و جل به آنان مى ‏فرمايد: بندگان و كنيزان من! آيا اگر شما را به كارى فرمان دهم، آن را انجام مى‏ دهيد؟ مى‏گويند: گوش به فرمان توييم، اى پروردگار ما. ❕آن گاه خداوند عز و جل به آتشى كه به آن، فَلَق گفته مى‏شود و سخت‏ترين كيفر در جهنّم است، فرمان مى‏دهد و آن از جايگاه خود به صورت سياه و تاريك همراه با ‏ها و زنجيرها بيرون مى‏آيد. 👌سپس خداوند تبارك و تعالى كودكان مشركان را فرمان مى‏دهد كه خودشان را در اين آتش بيفكنند. هر كه در دانش خداوند عز و جل پيشينه نيك‏بختى داشته باشد، خود را در آن مى‏ افكند؛ ولى آن آتش براى او سرد و سلامت مى ‏شود، همچنان كه براى ابراهيم عليه السلام شد، و هر كه در دانش خداوند عز و جل پيشينه تيره‏ بختى داشته باشد، خوددارى مى‏ كند و خود را در آن آتش نمى‏ افكند. آن گاه خداوند تبارك و تعالى به آتش فرمان مى ‏دهد و آتش، او را به خاطر اين كه فرمان خدا را ترك كرده و از وارد شدن در آن خوددارى نموده است، مى ‏بلعد. پس به دنبال ، در جهنّم خواهد بود» 📚توحید صدوق ص390 📚بحار الانوار ج5 ص291 👌در نقل دیگری آمده است که خداوند می فرماید ؛ « من شما را رو در رو فرمان دادم و مرا اطاعت نكرديد. چه مى‏كرديد اگر فرستاده‏ اى را از غيب برايتان مى‏فرستادم؟». 📚الکافی ج3 ص248 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 پرسش خداوند در آیاتی خوردن خمر را حرام کرده است « یسالونک عن الخمر ...قل فیهما اثم کبیر » حال چرا می گوید در بهشت به بهشتیان خمر می دهند « خمر لذه للشاربین »❕ 💠پاسخ 👇👇👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔خداوند در آیات متعددی خوردن و شراب را حرام کرده است « یسالونک عن الخمر ...قل فیهما اثم کبیر » حال خدایی که می گوید در خمر گناه بزرگی است چرا می گوید در بهشت به بهشتیان خمر می دهند « خمر لذه ( سوره محمد )» 💠💠 ❕خداوند می فرماید ؛ « مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيها أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَ أَنْهارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَ لَهُمْ فِيها مِنْ كُلِّ الثَّمَراتِ وَ مَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خالِدٌ فِي النَّارِ وَ سُقُوا ماءً حَمِيماً فَقَطَّعَ أَمْعاءَهُمْ » 🔰: «توصيف بهشتى كه به پرهيزگاران وعده داده شده چنين است كه در آن نهرهايى از آب صاف و خالص است كه بدبو نشده. و نهرهايى از شير كه طعم آن دگرگون نگشته، و نهرهايى از (طهور) كه مايه لذت نوشندگان است، و نهرهايى از عسل مصفى، و براى آنها در آن از تمام انواع ميوه‏ها وجود دارد (و از همه بالاتر) آمرزشى است از سوى پروردگارشان، آيا چنين كسانى همانند كسانى هستند كه هميشه در آتش دوزخند و از آب جوشان نوشانده مى‏شوند كه امعاء آنها را از هم متلاشى مى‏كند» 🔰محمد 15 👌خمر در لغت به اطلاق می شود ، « العرب تسمی العنب خمرا» 📚لسان العرب ج4 ص255 ❕شراب نیز در لغت عرب به معنای مطلق است . 📚لسان العرب ج1 ص488 « الشراب ما من ای نوع کان » 👌اگر نوشیدنی از انگور یا غیر آن مست کننده و مسکر باشد ، از نظر اسلامی حرام است ( يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِما إِثْمٌ كَبِير) که منظور نوشیدنی مست کننده ای است که با توجه به ( ال ) معهود ذهنی مخاطبین بوده است ‌. ❕اما اگر نوشیدنی گرفته شده از انگور یا غیر آن مسکر و مست کننده نباشد بی شک خوردن آن بی اشکال است . 👌در شراب ها و نوشیدنی های بهشتی اثری از و اسکار نمی باشد . ❕خداوند می فرماید ؛ « پرودگارشان شراب به آنها ( بهشتیان ) می نوشاند » 🔶دهر 21 👌و می فرماید ؛ « شرابی است درخشان و سفید و لذت بخش برای نوشندگان ، نه در آن فساد است و نه اسباب تن » 🔶صافات 47 👌شراب های حرام دنیوی عقل را فاسد می کند و بدن ها را در حالت آنچنان سست می سازد که قادر به حرکت و حفظ تعادل خویشتن نیستند ولی شراب های طهور بهشتی شعله های عقل و هوش را فروزانتر می کند و جذبه های عشق را شدیدتر و جسم و جان را برای تمتع از لذت معنوی و مادی آگاه تر و آماده تر می سازد . 📚پیام قرآن ج6 ص194 👌می فرماید ؛ « ( با خوردن شراب های بهشتی ) نه سردرد می گیرند و نه می شوند » 🔶واقعه 19 ❕خلاصه اینکه شراب های دنیوی بد بو و بد طعم و دردسر آفرین و مایه مستی و ضعف عقل و موجب انواع بیماری های جسمی و روحی است و گاه به دنبال آن تهوع و دل درد می باشد در حالی که شراب های آخرت لذت بخش و عقل آفرین و مایه پرورش و جان و توجه به خدا و نشئه روحانی و معنوی است . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❔پرسشی دارم که تاکنون پاسخی برای آن نیافته ام این که قرآن به سی جزء #تقسیم می شود و هر جزء نیز به حزب های گوناگونی تقسیم می شود از کجا آمده است ❕آیا #عمل پیامبر بوده است ❗️ 💠پاسخ👇👇👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁