eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
❓چرا مُرده را قبل از دفن می‌شویند و غُسل می‌دهند؟ 👇👇👇👇
🔰 از احکامی که درباره مرده واجب است، غُسل دادن وی، قبل از دفن است. احکام و دستورات شرعی - از جمله مسئله غسل میت - از آیات و روایات و سایر منابع دینی گرفته شده و روشن است که این احکام بر اساس حکمت‌هایی وضع می‌شوند که خیلی وقت ها ما نسبت به فلسفه آن آگاهی نداریم اما در این زمینه روایاتی که به فلسفه غسل میت اشاره کرده است را بیان می کنیم. 1⃣1. از امام باقر(ع) سؤال شد: چرا میّت را غسل می‌‏دهند؟ حضرت فرمودند: زیرا نطفه‌اى که از آن خلق شده، [در هنگام مرگ] از او خارج می‌‏گردد. 2⃣2. راوی می‌گوید، از امام باقر(ع) پرسیدم: براى چه مُرده را غسل می‌‏دهند و براى چه غسل دهنده باید غسل کند؟ حضرت فرمودند: مرده را غسل می‌‏دهند براى این‌که جنب است و دیگر آن‌که چون با فرشتگان ملاقات می‌‏کند باید پاک باشد و همچنین غسل دهنده میّت نیز چون با مؤمنان ملاقات می‌‏کند لازم است غسل کند تا با طهارت با ایشان مواجه شود. 3⃣3. محمّد بن سنان می‌گوید، امام رضا(ع) در جواب مسائلی [درباره غسل میت] مرقوم فرمودند: علّت غسل دادن میّت این است که بدین وسیله پاک و نظیف شده و از آلودگی‌‏هاى امراض و آنچه در هنگام بیمارى به او رسیده پاکیزه ‏گردد؛ چه آن‌که انسان بعد از مرگ با فرشتگان و اهل آخرت ملاقات می‌‏کند؛ لذا مستحب است وقتى بر خداى عزّ و جلّ و اهل طهارت وارد می‌‏گردد و آنها وى را مسّ نموده و او نیز با آنها تماس پیدا می‌‏کند، پاک و نظیف باشد و با طهارت به خدا توجّه نماید و از حضرتش خواسته خود را طلب کند و بخواهد که شفاعت شفیعان را در حقّ او بپذیرد. 📚 علل الشرایع ج1 ص 299 و 300 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آخرت در کجا قرار دارد، آیا همین دنیای کنونی است یا دنیای دیگر در مکان دیگری است، از نوع عالم ماده است یا رؤیاست؟ 👇👇👇👇
🔰 پاسخ: اکثر دانشمندان اسلامی معتقدند که بهشت و جهنّم اکنون وجود دارند، نه این که بعداً آفریده خواهد شد. برای وجود «بهشت و دوزخ» در بین مفسران دونظریه است: 1⃣ بهشت و دوزخ در باطن و درون این جهانند و بعضی از پرهیزکاران که درک و دیدی در این جهان دارند، (چشم برزخی دارند) بهشت و دوزخ را نیز می توانند با چشم حقیقت خود ببینند; مثل اینکه به وسیله فرستنده ای بسیار قوی صدای صوت دلنشین قرآن را در همه جای زمین پخش کنیم، و در نقطه دیگر زمین، از فرستنده دیگری با همان قدرت، صدایی فوق العاده دلخراش و ناراحت کننده، به همه جای زمین پراکنده شود. 2⃣ عالم آخرت و بهشت و دوزخ بر این عالم محیط است، و به اصطلاح، این جهان در شکم و درون آن جهان قرار گرفته است; مثل عالم جنین که در درون عالم دنیا است. 🌴 اگر می بینیم که قرآن می گوید: وسعت بهشت به اندازه وسعت آسمان ها و زمین است; بدین جهت است که انسان چیزی وسیع تر از آسمان و زمین در این عالم نمی شناسد تا مقیاس سنجش قرار گیرد. ✳️ همان گونه که بیان شد به طور قطع آخرت و قیامت و یا به عبارت دیگر، بهشت و دوزخ نه این دنیای کنونی است، بلکه واقعیتی است که پس از برچیده شدن بساط کنونی دنیا، بر پا می شود. علامه طباطبایی مفسّر بزرگ قرآن کریم در این باره که هر چند آخرت هم مانند دنیا آسمان و زمینی دارد، ولی آسمان و زمین آخرت غیر از آسمان و زمین دنیاست می فرماید: خدای تعالی در قرآن کریم برای قیامت آسمان و زمینی معرفی می کند که غیر از آسمان و زمین دنیاست: «یَومَ تُبَدَّلُ الاَرضُ غَیرَ الاَرضِ والسَّماواتُ وبَرَزوا لِلّهِ الواحِدِ القَهّار (ابراهیم، 48); در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمان ها ]به آسمان های دیگری[ تبدیل می شود، و آنان در پیش گاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند.» 💢 و در جای دیگر خداوند متعال از اهل بهشت حکایت می کند که می گویند: «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی صَدَقَنا وعدَهُ واَورَثَنَا الاَرضَ نَتَبَوَّاُ مِنَ الجَنَّةِ حَیثُ نَشاءُ (زمر، 74); آن ها می گویند: حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که به وعده خویش درباره ما وفا کرد و زمین ]بهشت[ را میراث ما قرار داد که هر جا را بخواهیم منزل گاه خود قرار دهیم چه نیکوست، پاداش عمل کنندگان» علامه طباطبایی(رحمه الله) در صدد این است بفرماید که صرف زمین و آسمان داشتن آخرت دلیل نمی شود منظور این باشد که آخرت در همین زمین و آسمان برقرار می شود. ________________ 📚 تفسیر المیزان ج 12 ص 24/ تفسیر نمونه ج2 ص 308 🔰 @p_eteghadi 🔰
😲 💠 أنس بن مالک حکایت کند : روزی حجّاج بن یوسف ثقفی مرا نزد خویش احضار کرد و درباره جریان به هم زدن و مخلوط کردن غذای داخل دیگ به وسیله دست ، که توسّط حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها انجام گرفته بود ، سؤ ال کرد. 🔸گفتم : روزی عایشه به حضور فاطمه زهراء علیها السلام وارد شد و دید که آن حضرت مشغول پختن حریره برای دو فرزندش حسن و حسین علیهما السلام می باشد. 🔹و مقداری آرد و شیر و روغن داخل دیگ ریخته بود و آن را روی اجاقی که آتش زیر آن شعله ور بود قرار داده ؛ و با انگشت خود ، حریره داخل دیگ را در حالی که می جوشید و غُل غُل می کرد ، به هم می زد و مخلوط می نمود . عایشه با دیدن چنین صحنه ای بُهت زده گشت و با حیرت و تعجّب ، از منزل دختر پیامبر خدا صلّلی اللّه علیه و آله خارج شده و به سوی منزل پدرش ، ابوبکر حرکت کرد. 🔸و چون به منزل پدرش وارد شد ، گفت : ای پدر! هم اکنون جریان عجیبی را از فاطمه زهراء مشاهده کردم ، که مرا به حیرت و تعجّب واداشته است. او را دیدم در حالی که دیگ حریره ، روی اجاق آتش می جوشید ، با انگشت خویش آن ها را به هم می زد و مخلوط می نمود. 💎ابوبکر گفت : ای دخترم ! این موضوع را مخفی و کتمان دار ، مبادا کسی متوجّه شود ، که این امر بسیار مهمّ و عظیم است. ولی همین که پیامبر اسلام صلی اللّه علیه و اله و سلم از این جریان آگاه شد ، بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی ، فرمود : 🍃مردم از دیدن صحنه جریان دیگ و آتش تعجّب می کنند و آن را جریانی عظیم و غیر قابل قبول می پندارند. 🔰و سپس افزود : سوگند به آن کسی که مرا به رسالت مبعوث کرده و به نبوّت خویش بر انگیخته است ، باید بدانید که خداوند متعال آتش و حرارت آن را بر جسد فاطمه و بر خون و مو و تمام اجزاء بدنش حرام گردانیده است . همانا فاطمه و شیعیانش (پیروان واقعی در عمل و گفتار) از حرارت آتش در أمان خواهند بود ، و بلکه آتش و خورشید و ماه و ستارگان و کوه ها ، همه و همه در طاعت فاطمه و نسل او یعنی ؛ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشند. 🍃و همچنین جنّیان در رکاب آخرین فرزندش ، امام زمان علیه السلام با مخالفان و ظالمان می جنگند. و در آن هنگام ، زمین تمام برکات و گنجینه ها و مخازنش را تسلیم مهدی موعود عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف خواهد نمود. ✳️ پس وای به حال کسی که در فضائل ومناقب بی شمار فاطمه شکّ کند ، خداوند لعنت کند آن کسانی را که به هر عنوانی ، کینه و دشمنی شوهرش ، علیّ بن ابی طالب را در دل دارند و امامت او و دیگر فرزندانش را نپذیرند و انکار کنند. 🔹ودر پایان افزود : بدانید و آگاه باشید که فاطمه علیها السلام در صحرای محشر بیش از دیگران شفاعت می نماید و شفاعتش پذیرفته و مقبول درگاه خداوند متعال قرار خواهد گرفت. 📚 الثاقب فی المناقب: ص ۲۹۳، ح ۲۵۰ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(184).mp3
5.1M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 183 - پرسش های روز قیامت 🔰 @p_eteghadi 🔰
رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند : هر جمعه براي اعضاي خانواده خود چيزي از قبيل ميوه و گوشت به عنوان هديه فراهم کنيد تا به فرا رسيدن جمعه شادمان شوند اطرفوا اهليکم کل يوم جمعة به شيء من الفاکهة و اللحم حتي يقرحوا بالجمعه» روضي المتقين جلد 2 صفحه 589 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 با وجود اصحاب و شخصیت های برجسته فراوانی که در تاریخ اسلام و در ادوار مختلف...(ادامه در عکس) بخش26 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | پرسش و پاسخ مهدوی ➕آیا راهی برای آزمایش افراد یکه ادعای رابطه با امام زمان دارند وجود دارد؟🤔 بخش8 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا اگر از گناه اجتناب کنیم و باشیم، به دیدار ما می‌آید؟ 🔰قطعاً گناه‌کردن، مهم‌ترین علّت محرومیت از امام زمان است. 🍃امام مهدی علیه‌السلام نیز در توقیع (نامه) شریفشان به شیخ مفید می‌فرماید: «ما را از ایشان چیزی محبوس نکرده است، مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می‌رسد و ما آن را ناخوش می‌داریم و از ایشان نمی‌پسندیم.»[1] ❓آیت‌الله بهجت گفتند: «اگر می‌خواهید بدانید که چرا به آن حضرت دسترسی ندارید؟ جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟ او به همین از ما راضی است... ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.»[2] ✅بنابراین، اگر ما از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، به مقامی می‌رسیم که غیبت و حضور برایمان فرقی ندارد. 💠امام سجاد علیه‌السلام به ابوخالد کابلی می‌فرماید: «ای ابوخالد! به‌درستی که مردمان زمان غیبت حضرت مهدی؛ آنان که معتقد به امامت هستند و در انتظار ظهور او به‌سر می‌برند، با فضیلت‌ترین مردمان همه زمان‌ها هستند؛ به دلیل اینکه خداوند متعال، عقل و فهمی به آنان عنایت کرده که غیبت در نزد آنان به منزله ظهور و مشاهده گشته است.»[3] 🍃در حدیث دیگری امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «هر کس دوست دارد که از یاران حضرت قائم گردد، باید که منتظر باشد و در عین حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو مشغول گردد.»[4] 💢بنابراین، اگر کسی ترک گناه کند و منتظر امامش باشد، از یاران واقعی حضرت به شمار می‌آید. آن‌گاه اگر بزرگ‌ترین توفیق الهی او را دریابد، غیبت و ظهور حضرت برایش تفاوت نخواهد داشت. 💥البته این طور نیست که اگر کسی گناه نکند و اهل تقوا باشد حتماً امام زمان به دیدار او بیاید، بلکه دیدار با حضرت مهدی علیه‌السلام بر مبنای مصالحی است که خود حضرت تشخیص می‌دهند. 📚پی‌نوشت‌ها [1]. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج53، ص176. [2]. شش‌صد نکته از محضر آیت‌الله العظمی بهجت، ص362. [3]. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص122. [4]. الغیبة، نعمانی، ص 200. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا به و اعمال مستحبی ما، نیازمند است؟ 🔰در مواضع بسیاری از منابع روایی، به اعمالی که شیفتگان برای مقتدای خود انجام داده‌اند، برمی‌خوریم که از طرف امامان تأیید شده‌اند و آن اعمال را دارای ارزش معنوی دانسته‌اند؛ از جمله👇: 🍃در روایتی آمده است که شخصی به امام کاظم علیه‌السلام عرض کرد: روز عید فطر که فرا می‌رسد شروع می‌کنم به یک ختم قرآن برای رسول الله و یک ختم قرآن برای حضرت فاطمه و یک ختم قرآن برای امامان‌ علیهم‌السلام و یک ختم برای شخص شما، آیا این کار ثوابی برایم دارد؟ حضرت در جواب فرمودند: ثوابش آن است که در روز قیامت با آنان خواهی بود. آن شخص می‌گوید: گفتم الله اکبر، چنین ثوابی برای من است؟ حضرت سه مرتبه فرمود: بلی، بلی، بلی.[1] 💢اگرچه پیامبر و سایر امامان نیازمند اعمال ما نیستند، ولی خداوند دارای فضلی عظیم است و هیچ عملی را بدون اثر نمی‌گذارد، به‌ویژه اگر برای اولیای او باشد. 👌همچنین باید گفت در روابط عاطفی هدیه از بهترین راه‌ها برای ابراز محبت است که محبت طرف مقابل را به دنبال دارد. شخصیت‌ها هرچه بزرگ‌تر و ستودنی‌تر باشند از هدیه، چه مادی و چه معنوی، خشنود می‌شوند؛ امام زمان نیز که قطب عالم امکان است، از اهدای یک سوره قرآن و یا صدقه از طرف آن حضرت، دل‌شاد می‌شود و در پی جبران و پاسخ به محبت‌کننده برمی‌آید و هدیه‌کننده را به محبّت دوباره افتخار می‌دهد. 🔹ازسویی طبق روایات و احادیث، حضرت ولی عصر دارای زندگی طبیعی و معمولی هستند، آن حضرت هم مانند سایر مردم در معرض امراض طبیعی و آفات و گرفتاری‌های جسمی و اندوه‌های روحی می‌باشند؛ ✅بنابراین صدقه، دعا، نماز و هدایای معنوی دیگر که به فرموده امامان، دورکننده بلاها هستند، آن حضرت را از بلایا دور می‌دارد و در سلامت جسم و جان آن عزیز اثر خواهد داشت. 📌مهم‌تر اینکه میان هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده ارتباط عاطفی و مهر برقرار شده و استمرار آن، به تقویت ارتباط عاطفی و معنوی با آن حضرت می‌انجامد. 📚پی‌نوشت‌ها [1]. بحارالانوار، ج98، ص5. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا پس از ظهور، قیام و تشکیل #حکومت_امام_زمان اختیار وجود دارد و کسی گناه می‎کند؟ 🔰بعد از ظهور امام موعود مانند پیش از ظهور، اختیار باقی است و برای انسان، امکان گناه‎کردن هست. این، مطلبی است مسلم که هم ادله عقلی و هم ادله نقلی بر آن دلالت دارد. ✅دلایل عقلی: ⬅️ الف. انسان، موجودی است که ذاتاً در افعال خود مختار است؛ این، یک امر وجدانی است که اگر انسان در خود تأمل کند، این مطلب را درک می‌‎کند. در قرآن کریم نیز آیات متعددی اشاره به این حکم عقل دارد؛ مانند: «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ فَمَن شَاء فَلْیُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْیَکْفُرْ؛ بگو: حق، از پروردگارتان است؛ پس هر که بخواهد ایمان بیاورد و هر که بخواهد انکار کند».[1] 💥بنابراین تا وقتی ذات انسان موجود باشد اختیار نیز موجود است. ⬅️ب. یکی از اصول دین ما، معاد است. ما معتقدیم قیامت برای تمام افراد، از اول هستی تا به آخر، حتی برای پیامبران و امامان ثابت است و هیچ استثنایی در بین نیست. روشن است مسأله قیامت و ثواب و عقاب، متفرع بر اختیار است.[2] ✅ادله نقلی: 💢خداوند در قرآن کریم، مردم را یا با لفظ «ناس» می‌خواند یا با لفظ «مؤمنین» این دو لفظ، شامل تمام افراد می‌‎شود و انسان‎های پس از ظهور، یا ایمان می‌‎آوردند که مشمول این خطابات و تکالیف هستند یا ایمان نمی‌‎آورند که باز هم نشانه اختیار و امکان گناه برای آنان است و هیچ دلیلی بر استثناکردن و خارج‌کردن آن افراد از تحت خطابات قرآن، نداریم. 📚پی‌نوشت‌ها 1. کهف: 29. 2. توحید، شیخ صدوق، باب59، ح3، ص360. 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓آیا اگر تمام جهان را فرا گیرد ظهور خواهند کرد؟ 🔰فراگیرشدن فساد، ظلم و ستم از نشانه‌های قبل از ظهور است چنانچه فراگیری عدالت از نشانه‌های اصلی حکومت امام موعود می‌باشد، 👇اما این فراگیری ظلم و فساد علت ظهور نمی‌باشد، بلکه نشانه قبل از ظهور است که به دنبال آن ظهور صورت می‌گیرد، بلکه می‌توان گفت محرومیت ما از امام‌ زمان به علت همین فسادها و انتخاب بدی‌ها بر خوبی‌هاست. 💢اگر ما با کردار خوب و شایسته، منتظر اصلاح جامعه توسط امام عصر باشیم، ظهور زودتر صورت می‌گرفت. 💥آنچه روایات بر آن تأکید دارند پر شدن از «ظلم» است، نه پر شدن از «ظالم»؛ پس ممکن است تعداد ظالمین کم باشد، ولی تعداد مظلومین بسیار باشد؛ اما همان تعداد اندک زمین را از فساد پر خواهند کرد؛ 👌بنابراین گمان نشود وظیفه ما این است که همه مردم را به ظلم سوق دهیم و با افزودن به ظالمین، بخواهیم به امر ظهور کمک کنیم، بلکه وظیفه ما مقابله با ظلم و ظالم و حمایت از مظلوم است؛ چنانچه انقلاب اسلامی در همین راستا قدم برداشت و با ظلمِ ظالم به مقابله پرداخت و از مظلومیتِ مظلوم در جهان دفاع کرد. 📌پس آنچه در آیات و روایات آمده خبر از امری است که حتماً محقق می‌شود و از طرف دیگر همین قرآن و روایات وظیفه فرد فرد مردم را در کمک‌‌نکردن به ظالم و حمایت از مظلوم تبیین کرده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(185).mp3
5.11M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 184 - اگر دعا و قران را پیش خود زمزمه کنیم گناه کردیم؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧡 امام صادق (عليه السلام) : ✍ هرگاه بنده بگويد : ما شاء اللّه لا حول و لا قوّة الا باللّه ✨ خداوند فرمايد : اى فرشتگان من! بنده ام تسليم شد ، كمكش كنيد ، او را دريابيد ، حاجتش را برآوريد . 📚 بحار الأنوار ج93 ص190 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 قرآن کریم معجزه پیامبر اسلام و مهم ترین برنامه و دستور امت اسلام برای همیشه...( ادامه در عکس ) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش27 🔰 @p_eteghadi 🔰
. 📗 📖 سیاست نامه امام علی(ع) پژوهشی در سیره سیاسی و حکومت داری •❀ این کتاب ترجمه جلد چهارم کتاب دانشنامه امیرالمومنین علیه السلام است. 🔸مؤلف کوشیده است با بهره گرفتن از آثار حدیثی و تاریخی و سیره نگاری های نهج البلاغه و شرح های آن و کتاب های انساب، آنچه مربوط به روش امام علی در موضع گیری و رفتار های سیاسی بوده، گردآوری و در پاره ای موارد تحلیل، و عرضه کند. 🔻 بخش‌های کتاب :️ • سياست در دو مكتب ، سياست اموى، سياست علوى • بیعت نور • اصلاحات علوى • مبانى حكومت بر دل‏ها • سياست‏هاى ادارى • سياست‏هاى فرهنگى • سياست‏هاى اقتصادى • سياست‏هاى اجتماعى • سياست‏هاى قضايى • سياست‏هاى امنيتى • سياست‏هاى نظامى • سياست‏هاى بين المللى 📝 محمدی ری شهری، با همكاری سید محمدکاظم طباطبایی و سید محمود طباطبایی نژاد، مترجم : مهدی مهریزی، قم، دارالحدیث، 675 ص، وزیری 🔰 @p_eteghadi 🔰
سوال یکی از کانال های ضد دین ( نقد اسلام و قران) تحدی کرده است که یک روایت صحیح در اثبات تولد امام زمان بیاورید هر چند می دانم روایت زیاد است و شما در پیام های پیشین این موضوع را بررسی کرده اید لطفا یک روایت با تصحیح سندی به طور اختصار بیاورید ممنون ✅پاسخ شیخ کلینی به در کافی به سند صحیح از حسین بن محمد الاشعری،از معلی بن محمد،از احمد بن محمد بن عبدالله می اورد که گفت : « بعد از کشته شدن زبیری نامه ای از امام عسکری بدستم رسید که در آن نوشته شده بود این جزای کسی است که بر خدا و اولیایش افترا ببندد و گمان کند که می تواند بدون جانشین مرا بکشد و قدرت خدا را چگونه دیده است .برای او فرزندی در سال 255 زاییده شد که اسم ایشان را محمد گذاشت» 📚الکافی ج1 ص514 ❗️به تصریح ایت الله خویی در بزرگترین کتاب رجالی شیعه یعنی معجم الرجال الحدیث کلیه راویان این روایت ثقه هستند 1⃣الحسین بن محمد الاشعری، درباره او گفته است ثقه است 📚المفید من معجم رجال الحدیث ،ص178 2⃣معلی بن محمد: او نیز ثقه است 📚همان مدرک،ص613 3⃣احمد بن محمد بن عبدالله : او نیز ثقه است 📚همان مدرک ص43 🔰 @p_eteghadi 🔰
*🔻هدایتِ مُستَمَر🔻* ✍ هدایت از نظرِ قرآن، چیز ثابتی نیست، که کسی بگه: *من هدایت شدم.. تموم شد و رفت!* نخیر!! هدایت، پویاست.. لحظه به لحظه، و روز به روز، در حالِ زیاد شدنه..✅️ قرآن کریم می‌فرماید: *🕋 یَزِیدُ اللهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْا هُدًی (مریم/76)* 💢 خداوند بر هدایتِ کسانی که هدایت شده‌اند، می‌افزاید! *هدایت، یک جریان جاودانه و همیشگی است.. یک راهه که تمومی نداره...* مومن، آن به آن به هدایتش اضافه میشه. چه بسا هدایتِ دیروزش، عینِ هدایت امروزش نباشه.. 👈 چون مومن همیشه در راه قرار داره، و رزقِ دیروزش، با رزقِ امروزش فرق داره.. چون نه تنها زمان و مکان، بلکه اتّفاقات و ماجراهای دیروز و امروزش یکی نیستند. ✔ پس هدایتِ خدا، *آن به آن، داره به هستی تزریق میشه..* گرچه ما به ظاهر نبینیم.. درست مثل یک لامپ،💡 که لحظه به لحظه داره از جریانِ برق تغذیه میشه.. *ولی ما اون جریانِ برق رو نمی‌بینیم..* اگه یه لحظه جریانِ برق قطع بشه، لامپ خاموش میشه.. ✅️ هدایتِ خدا هم، لحظه به لحظه است.. *اگه یه لحظه قطع بشه، کارِ ما تمومه..* دقیقاً به همین خاطره که روزی 10 مرتبه، باید تو نماز بخونیم: *🤲 اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ..* 💢 خدایا ما را به راه راست، هدایت فرما. و اینهمه به ما گفتند، که در دعا این جمله رو بخونیم: *🤲 إِلهِى لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً.* *💢 خدایا مرا لحظه‌ای، و چشم به هم زدنی، به خودم وا مگذار.* 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰 تقسيم گناهان از نظر امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امام على عليه السلام در گفتارى فرمود: «ان الذنوب ثلاثة... فذنب مغفور و ذنب غير مغفور و ذنب نرجو لصاحبه و نخاف عليه... » «گناهان بر سه گونه‌اند: گناه بخشودنى و گناه نابخشودنى و گناهى كه براى صاحبش، هم اميد (بخشش) داريم و هم ترس از كيفر.» 💢 سپس فرمود: «اما گناهى كه بخشيده است، گناه بنده‌اى است كه خداوند او را در دنيا كيفر مى‌كند و در آخرت كيفر ندارد. در اين صورت خداوند حكيم‌تر و بزرگوارتر از آنست كه بنده‌اش را دو بار كيفر كند. 👈 اما گناهى كه نابخشودنى است، حق الناس است يعنى ظلم بندگان نسبت به همديگر كه بدون رضايت مظلوم بخشيده نمى‌شود. ✳️ و اما نوع سوم، گناهى است كه خداوند آن را بر بنده‌اش پوشانده و توبه را نصيب او نموده است، و در نتيجه آن بنده هم از گناهش هراسان است و هم اميد به آمرزش پروردگارش دارد، ما نيز درباره‌ى چنين بنده‌اى، هم اميدواريم و هم ترسان. 📚 #گناه_شناسی، صفحه 24 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است، و شک‌کننده درباره ما در آتش است. 📆۲۶ روز تا روز موعود♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(186).mp3
5.18M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 185 - عالم ذر 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ 💠 #حديث 🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) : 🔸 «در روز قيامت، سه چيز مى‌‏آيند و به درگاه خداوند عزّ وجلّ شكايت مى‌‏كنند : مُصحَف، مسجد و عترت (خانواده‌‏ام)» . 🔹 «يَجي‏ءُ يَومَ القِيامَةِ ثَلاثَةٌ يَشكونَ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ : المُصحَفُ ، وَالمَسجِدُ ، وَالعِترَةُ». 📚 الخصال : ص 175 ح 232 🔰 @p_eteghadi 🔰