eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.1هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
4.2هزار ویدیو
67 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن اثر ارزشمند حضرت آیت‌ الله العظمی جوادی آملی: «بشریت امروز به بحرانی گرفتار شده كه رهایی از آن بسیار دشوار است. از این رو ساحل‌نشینان عقل و وحی رسالتی بس سنگین دارند. چهاردهمین جلد از مجموعۀ «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، در این رسالت به بخش‌های مختلف هستی انسان و جهات وجودی او ‌‌می‌پردازد و می‌كوشد تا از دو جنبۀ علمی و عملی به تعریف انسان از دیدگاه قرآن بپردازد و با تشریح دو نحوۀ خلقت آدمی، اصل و فرع او را تبیین كند، پس در دو بخش و چندین فصل به صورت آدمی در كتاب الهی (مبادی سه‌گانۀ انسان در قرآن)، سیرت الهی انسان در قرآن كریم، خلافت و كرامت الهی انسان می‌پردازد.» 🔰 @p_eteghadi 🔰
96.2K
⭕️ سوال وقتی کسی وارد بهشت میشه آیا خالدین فیها هست؟ آیا در آنجا خسته نمیشیم؟ واینکه ما در دنیا برای بدست آوردن پول یا ...تلاش میکنیم، دربهشت هرچی اراده کنیم هست،این چه لذتی داره؟ 🔰 پاسخ بسم اللّٰه الرحمن الرحیم 📌 بله کسی که وارد بهشت شد ، دیگر از بهشت بیرون نمی رود ، آنجا جاودانه خواهد ماند. نه خسته نمی شوید ، چون آنقدر تنوع ، و هر چه انسان دلش بخواهد آنجا فراهم است ، بنابراین خسته نمی شوید. اینکه حتماً باید انسان برای دلخواهش تلاش کند ، و زحمت بکشد ، و عرق بریزد ، چه کسی گفته است ؟ وقتی که آنچه که انسان مطلوبش هست بدست بیاد ، هیچ ناراحتی ندارد بگوییم حتماً باید من با سختی و زحمت ، و خون دل خوردن مثلاً پول بدست بیاورم ، تا آنوقت بتوانم با این پول کار کنم ، نه ممکن است پول راحت هم بدست آمده باشد ، انسان آن استفاده ای که می خواهد از پول ببرد را می برد. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
استاد می فرمایند با خواندن نماز قضای مرده ها، اگر جایشان بد باشد، خوب می شود تکلیف نماز اموات غیر مسلمان چه می شود؟ من تو این دنیا هر کاری خواستم بکنم به این امید که بازمانده های من من را نجات می.mp3
1.34M
⭕️ سوال ❓استاد می فرمایند با خواندن نماز قضای مرده ها، اگر جایشان بد باشد، خوب می شود تکلیف نماز اموات غیر مسلمان چه می شود؟ من تو این دنیا هر کاری خواستم بکنم به این امید که بازمانده های من من را نجات می دهند؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
151.7K
⭕️ سوال ❓شنیدم که اگر کسی در فراوانی مشکلات بود به این معناست که خدا او را بسیار دوست داشته که در مشکلات قرارش داده تا همیشه به یاد خدا باشد و خدا خدا کند؛ اما بعضی از افراد بسیار مشکلاتشان کوچک و یا تقریبا بدون مشکل هستند حتی خیلی دیر به دیر بیمار میشوند این پس به این معناست که خدا آنها را دوست ندارد و به حال خودشان گذاشته است!؟! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ⁉️ آیا ممکنه خداوند شیطان را در قیامت ببخشد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 📘 اسلام ما 🔹 کتاب «اسلام ما» اثر سیدرضا صدر و به اهتمام حجت الاسلام سیدباقر خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۴۰ صفحه منتشر شد. 🔹مؤلف در اثر پیش رو با قلم روان چندین واژه از واژه های فرهنگ اسلامی را با توجه به آیات قرانی و فرمایشات رسول اکرم(ص) و مفاهیم مورد اتفاق همه مسلمانان، تبیین کرده اند که می تواند گوشه ای از فرهنگ واقعی اسلام را برای پویندگان اسلام واقعی آشکار کند و با این روش، هدایت خداگونه، عزت و کرامت را برای جوامع انسانی و اسلامی به ارمغان آورد و به گواهی تاریخ هر آنجا که نور وحی به وسیله دانشمندان پاک نهاد ارائه گشته است، منطق و خرد آدمی باعث پیشرفت تمدن اسلامی در انحای مختلف آن گشته است. 🔹این کتاب مشتمل بر موضوعاتی از قبیل اصول عقاید اسلام، فروع و احکام، نمونه ای از مسائل اجتماعی و اخلاقی اسلام، برگی از تاریخ فداکاری و سرگذشت برخی مجاهدان بزرگ اسلام است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
استنجاء با انگشتری که نام خدا بر آن است !!!! 🤔 : ❓ امامان معصوم شیعه با انگشتری که بر روی آن نام الله متعال بود ، مخرج غائط خود را پاک میکردند ( استنجاء می‌کردند ) . شیخ حر عاملی آورده است : عن وهب بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَبِي ، اَلْعِزَّةُ لِلَّهِ جَمِيعاً وَ كَانَ فِي يَسَارِهِ يَسْتَنْجِي بِهَا وَ كَانَ نَقْشُ خَاتَمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلْمُلْكُ لِلَّهِ وَ كَانَ فِي يَدِهِ اَلْيُسْرَى يَسْتَنْجِي بِهَا . وهب بن وهب از امام صادق نقل می کند امام صادق فرمودند نقش خاتم پدرم "العزة لله جمیعا" بود در دست چپش بود با آن استنجاء می کرد و نقش خاتم امیر المومنین (ع) "الملک لله" بود و در دست چپش بود و با آن استنجاء می کرد. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۱ , صفحه۳۳۲ 💠💠 ❕مستند اصلی این روایت , نقل شیخ طوسی است و شیخ طوسی این روایت را به خاطر راوی آن که وهب بن وهب است , قابل استدلال نمی داند , زیرا او از اهلسنت بوده است : " لِأَنَّ رَاوِيَهُ وَهْبُ بْنُ وَهْبٍ وَ هُوَ عَامِّيٌّ مَتْرُوكُ الْعَمَلِ بِمَا يَخْتَصُّ بِرِوَايَتِه‏ " 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏1، ص: 32 ❕بر همین اساس , علمای شیعه این روایت را حمل می کنند بر تقیه , یعنی امام علیه السلام بر پایه فشاری که از سوی مخالفین بر او بوده است , مضمون فوق را از روی تقیه بیان داشته است , زیرا انگشتر به دست چپ کردن و نیز استنجاء کردن با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده است , در میان علمای اهلسنت رواج دارد و این گروه از اهلسنت امام علیه السلام را بر آن داشته اند تا از روی تقیه , موافق با عقیده آنان سخن بگوید و الا دیدگاه امامان اهلبیت ع انگشتر به دست راست کردن و عدم استنجاء با انگشتری است که نام خدا بر آن است : " أَقُولُ: هَذَا مَحْمُولٌ إِمَّا عَلَى التَّقِيَّةِ لِمُوَافَقَتِهِ لَهَا وَ كَوْنِ رَاوِيهِ عَامِّيّا " 📚وسائل الشيعة، ج‏1، ص: 333 ❕"أقول: مما يؤيد التقية ذكر التختم باليسار، لأنه من شعار المخالفين، و شعارهم و شيمتهم التختم باليمين‏ _ أقول و يؤيد الحمل على التقية أنهم ع كانوا لا يتختمون بغير اليمين إلا في التقية و ذكروا أنه من علامات المؤمنين. " 📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج‏1، ص: 148 _ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏77، ص: 201 ❕چنان که گفتیم سنت اهلسنت انگشتر به دست چپ کردن است تا از این طریق با شیعه و امامان شیعه ع مخالفت کنند , چنان که علمای اهلسنت می گویند که سنت پیامبر آن بوده است که انگشتر به دست راست شود , اما چون شیعه انگشتر به دست راست می کند , ما اهلسنت انگشتر به دست چپ می کنیم تا با شیعه مخالفت کنیم : "المشروع التختم في اليمين، لكن لما اتّخذته الرافضة عادةً جعلنا التختم في اليسار! " 📚الصراط المستقیم , البیاضی , ج ٣ ص ٢٠٦ ❕همینطور در نقلهای علمای اهلسنت آمده است: اشکالی ندارد که انسان با انگشتری که نام خدا در آن است به بیت الخلاء رود و با همسرش جماع کند : " البخاري بإسناده: قال عطاء: وفي الخاتم فيه ذكر الله عز وجل، يدخل الإنسان الكنيف أو يلمّ بأهله وهو بيده، لا بأس به.وروي عن الحسن وابن سيرين مثله. " 📚. خلق أفعال العباد: ص 95 ح 377، المصنّف لابن أبي شيبة: ج 1 ص 136 ح 1. المصنّف لابن أبي شيبة: ج 1 ص 136 ح 3. ❕به هر حال روایت مورد استناد وهابی سندا ضعیف است , زیرا علمای رجال راوی روایت یعنی وهب بن وهب را کذاب و دروغگو و از اهلسنت شمرده اند که روایاتش مردود است : " كان كذابا قاضيا عاميا إلا أن له أحاديث عن جعفر بن محمد عليه السلام كلها لا يوثق بها _ كان كذابا " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 262 _ رجال النجاشي، ص: 430 👌و در روایات دیگری از امام صادق و امام علی علیهما السلام وارد شده است که نباید با انگشتری که نام خدا بر آن نوشته شده به دستشویی رفت و با آن دست استنجاء کرد : " قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَدْخُلُ الْخَلَاءَ وَ فِي يَدِي خَاتَمٌ فِيهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَى قَالَ لَا وَ لَا تُجَامِعْ فِيهِ. " _ " قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَنْ نَقَشَ عَلَى خَاتَمِهِ اسْمَ اللَّهِ فَلْيُحَوِّلْهُ عَنِ الْيَدِ الَّتِي يَسْتَنْجِي بِهَا فِي الْمُتَوَضَّإِ. " 📚الکافی ج 3 ص 56 _ ج 6 ص 474 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ 🍀ما اشتَدَّ ضِيقٌ إلاّ قَرَّبَ اللّهُ فَرَجَهُ 🍃هيچ سختى و مشكلى شدّت نگرفت، مگر اين كه خداوند گشايش آن را نزديك ساخت. 📚غررالحکم، حدیث9566 🔰 @p_eteghadi 🔰
مرگ اکثر شیعیان به علت اسهال !!!!! 🤔 : ❓ اســـــہـــــال ، عــــــلـــــت مرگ بیشتر شیعیان ‼️‼️ امام رضا طبق روایتۍ معتبر در ڪـافۍ ڪلینۍ گفته اند: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ أَوْ غَيْرِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَكْثَرُ مَنْ يَمُوتُ مِنْ مَوَالِينَا بِالْبَطَنِ اَلذَّرِيعِ . بيشتر دوستان ما به سبب اسهالى شديد مى‌ميرند. 📚الکافي جلد۳ صفحه۱۱۲ پس اگر ڪسۍ را دیدید ڪـہ بر اثر اسہال شدید مرده است ، بدانیـــد ڪه شیعہ اهل بیت بوده !!!!! 💠💠 🔸١ _ این روایت از نظر سندی ضعیف است . راوی روایت علی بن حدید است که علامه حلی از شیخ طوسی ضعیف بودن و عدم اعتماد به روایت او را نقل می کند و این که او فطحی مذهب بوده است : " ضعفه شيخنا في كتاب الاستبصار و التهذيب لا يعول على ما ينفرد بنقله و قال الكشي قال نصر بن الصباح إنه فطحي من أهل الكوفة " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 234 ❕بر همین اساس علامه مجلسی تصریح می کند که این روایت ضعیف است : " الحديث السادس: ضعيف‏ " 📚مراه العقول ج 13 ص 260 🔸٢ _ طبق بیان شیخ صدوق , یک وجه صدور روایات طبی از ائمه علیهم السلام آن است که موافق با آب و هوا و وضعیت مکه و مدینه صادر شده است و در مورد سایر مناطق مصداق ندارد : "اعتقادنا في الأخبار الواردة في الطب أنّها على وجوه: منها: ما قيل على هواء مكّة و المدينة، فلا يجوز استعماله في سائر الأهوية. " 📚اعتقادات الامامیه ص 115 ❕بر این اساس روایت مورد اشکال وهابی نیز در صورت پذیرش , می تواند ناظر به آب و هوای مکه و مدینه باشد که در آن دوره از زمان امام رضا علیه السلام , اکثر شیعیان مناطق مکه و مدینه با درد شکم و اسهال شدید از دنیا می رفتند , لذا در برخی از روایات طبی , ائمه علیهم السلام توصیه های درمانی برای شکم درد و اسهال داشتند تا این مشکل از شیعیان برطرف شود , مثلا توصیه می کردند به مصرف عسل و شونیز و آرد برنج و آرد گاورس و شیر شتر : 📚دانش نامه احادیث پزشکی ج ١ ص ٤٣١ _ ٤٣٥ _ ٤٣٧ _٤٣٩ 🔸٣ _ وهابیون در کتابهای خوشان نقل می کنند که هرکس از اسهال بمیرد , شهید مرده است , بنابراین بهتر است که این جماعت قبل از اشکال کردن به روایت شیعه , درمورد روایات خودشان پاسخ دهند : " الشُّهَدَاءُ خَمْسَةٌ الْمَطْعُونُ، وَ الْمَبْطُونُ، وَ الْغَرِيقُ، وَ صَاحِبُ الْهَدْمِ، وَ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ الله " 📚صحيح البخاري، ج‏2، ص: 28 طبع مصر 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 حیات بهشتی 🔸 خدا دو حرف دارد: یکی اینکه بهشت را معرفی می ‌کند که در بهشت چه خبر است و یکی هم اینکه چگونه زندگی می ‌کنند. درباره بهشت فرمود هیچ مشکلی در بهشت نیست؛ در بهشت اصلاً کینه نیست، قهر نیست، دشمنی نیست، آن گاه در سوره «حشر» فرمود همین خواسته را از خدا دارند، می‌ گویند: ﴿لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾؛ مردان الهی به خدا عرض می ‌کنند خدایا در دل ما کینه هیچ کس را قرار نده! این کم نعمتی نیست! یعنی ما می ‌خواهیم در ، ما می‌ خواهیم شهرمان را بهشت کنیم، دیگر مرتب شکایت بکنیم، سراغ دستگاه قضایی برویم و دعوا راه بیندازیم و اینها نباشد، پس می ‌شود! 🔸 اینکه به ما می ‌گویند هر حرفی می‌ خواهید بزنید اول «بِسْمِ اللَّهِ» بگویید یعنی چه؟ این دو تا پیام دارد؛ البته نام خداست، ثواب دارد؛ اما یک است، آدم هر حرفی که بخواهد بزند، اگر اول «بِسْمِ اللَّهِ» بگوید، این مثل است، یک قرنطینه است، این حرفش یا واجب است یا مستحب، دیگر فحش و بد و غیبت و اینها که نیست، زیرا آدم نمی ‌تواند حرف بد بزند، اولش بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»! راه را به ما نشان دادند؛ جایی می ‌خواهیم برویم، حرفی می‌ خواهیم بزنیم، غذایی می ‌خواهیم بخوریم، تجارتی می ‌خواهیم بکنیم، معامله‌ ای بکنیم، اول زیر لب بگوییم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»؛ به ما دستور دادند! این «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»، یک است، آن وقت همه ما یا کار واجب می‌کنیم یا کار مستحب، پس می ‌شود شهر را بهشت کرد. : 📚 سخنرانی در جمع مردم و مسئولين آمل تاریخ: 1395/10/06 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 سارقان معرفت 🔸 حضرت امیر (سلام الله علیه) یك بیان نورانی دارد می ‌فرماید این حرف‌ هایی كه در دست خیلی ‌هاست حرف ‌های ماست، ما گفتیم و به دیگران رسید؛ منتها حرف ما را قبول دارند ولی خود ما را قبول ندارند! این از غُرر بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) در نهج ‌البلاغه است که فرمود اگر كسی منكر ولایت باشد منكر اهل بیت باشد و حرف را به ما اسناد ندهد «سُمِّی سارِقًا». 🔸 سارق به چه كسی می ‌گویند؟ اگر كسی فرش دستباف را که یک اثر هنری است گرفته بعد بگوید من این را درست كردم، این كه منكر هنر نیست منتها این به خودش اسناد می‌ دهد، این دروغ می ‌گوید، این فرش را آن فرش ‌باف هنرمند درست كرد. 🔸 فرق كسانی كه اهل ولایت ‌اند و اهل ولایت نیستند چیست؟ بعضی ‌ها امین‌ اند اما بعضی سارق ‌اند و دارند زندگی می ‌كنند! با اینكه همین علم است؛ منتها علم بالأخره از جای دیگر آمده است، ذات اقدس الهی این علوم را به اهل بیت داده آنها به دیگران گفتند، ما چهارتا كلمه ‌اش را یاد می ‌گیریم؛ ما می ‌گوییم استاد ما علی و اولاد علی هستند. آن كه سرقت كرده كه دیگر نمی ‌گوید فرش را طور دیگر باید بافت، فرش همین فرش است منتها برای مردم است، آن‌گاه عمری در حرام زندگی می ‌كند. اگر كسی چهار تا كلمه یاد گرفته ولی نگفت من این را از علی و اولاد علی یاد گرفتم عمری در حرام زندگی كرده است! 🔸 خب حرف برای دیگری است شما حرف دیگری را به نام خود اسناد می ‌دهی یعنی چه؟! فرمود: «سُمِّی سارِقًا». برخی‌ ها ممكن است _ متأسفانه _ عمری در سرقت زندگی كنند! علم, است شما می ‌گویی «طبیعت»، یعنی چه؟! می ‌گویید طبیعت زمین این است طبیعت آسمان این است، «طبیعت» یعنی چه؟ بگو «خلقت». 📚 سوره مبارکه نمل جلسه 20 تاریخ: 1391/03/09 🔰 @p_eteghadi 🔰
29.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓آیا با این بد حجابی ها در سطح شهر امر به معروف و نهی از منکر واجب است؟ ما باید چه کنیم؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
چه تفاوتی دانشمندان و نخبه ها با پیامبران دارند که آنها پیامبر شدند و اینها نه؟.mp3
3.44M
⭕️ سوال ❓چه تفاوتی میان دانشمندان و نخبه ها با پیامبران وجود دارد که آنها پیامبر شدند و اینها نه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓آزادی انسان ها در نگاه اسلام چگونه است؟ 🔺 اسلام تمام انسان‌ها را از یک پدر و مادر می‌داند و هیچ امتیازی برای رنگ، ثروت، مقام، قبیله، نژاد و... قائل نیست. اسلام تنها امتیاز را تقوا می‌شمارد و گرامی‌ترین مردمان را، پرهیزگارترین آنان می‌داند. مردم مانند دانه‌های شانه با هم برابر هستند، چنانکه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: «النَّاسُ سَوَاءٌ كَأَسْنَانِ الْمُشْطِ»؛ «مردم مانند دانه‌های شانه برابرند». همچنین امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ»؛ «مردم از دو صنف و دو دسته بيرون نيستند، يا برادر دينى تو هستند و يا نظير تو، انسان می‌باشند». 🔹تحقق آزادى انسان‌ها، نيازمند چارچوب و ضوابطی است که از افراط و تفريط جلوگیری کند و گرنه، به هرج و مرج و استبداد و ديكتاتوری افراد منجر می‌شود. اسلام با قرار دادن قانون امر به معروف و نهى از منكر چارچوب آزادى را تعيين نموده است. 🔺 عقیده یک امر درونی است و تا انسان خودش عقیده خویش را به زبان نیاورد یا آن را مکتوب نسازد، دیگران نمی‌توانند از باورهای درونی وی آگاه شوند. از این رو انسان در انديشيدن و اعتقاد آزاد است و كسى نمى‌تواند ديگرى را به انتخاب یک دين مشخص مجبور سازد، همچنان كه كسى بر باقى ماندن بر دين منتخب خود نيز مجبور نمى‌شود. پس اگر کسی مرتد شد و حقانیت اسلام را انکار کرد، تا وقتی که عقیده و باور خود را ابراز نکند، به او تعرض نمی‌شود. 🔹هر چند دین اسلام و رهبران معصوم اسلام توانسته‌اند بیشترین مقدار آزادی در چارچوب دین را به مردم هدیه کنند، اما حکومت اسلامی به دلائل متعددی اجازه فعالیت احزاب غیر اسلامی را در سطح ملی نمی‌دهد و آنها را طرد و نفی می‌کند؛ زیرا مهم‌ترین هدف حزبی، اجرای عقاید، اهداف و برنامه‌های حزبی است و بی‌شک یکی از مبانی احزاب غیر اسلامی، مخالفت با ارزش‌های اسلام است و این با اصل حراست و پاسداری از دین اسلام و توسعه ارزش‌های دینی که در قانون اساسی دولت اسلامی تصریح شده، هم‌خوانی ندارد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ✍️ مفتی های وهابی ادعا کرده اند که امیرالمومنین علیه السلام در جنگ ها کنار خلفای سه گانه حضور داشته و این حضور امام علیه السلام نشان از تعاملات حضرت با خلفای سه گانه دارد. این ادعا در حالی است که ابن تیمیه معتقد است امیرالمومنین علیه السلام در هیچ جنگی در زمان خلفا شرکت نکرده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ ✳ برخلاف همه‌ی دنیا تابع اعتقادمان هستیم، نه اقتصادمان! ✍استکبار جهانی می‌خواهد با تحمیل فشارهای تحمل‌ناپذیر اقتصادی، ما را وادار کند که از اعتقاداتمان صرف نظر کنیم. آن‌ها می‌خواهند با بر ما غلبه کنند، و انصافاً در دنیای امروز، اگر هم راهی برای غلبه بر ایمان و اعتقاد وجود داشته باشد، همین است و لاغیر. هر یک از این ترفندهایی که آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر ما به‌کار برده است و هنوز هم به‌کار می‌برد کافی است که انقلاب یا رژیمی را سرنگون کند، اما در برابر جمهوری اسلامی ایران از همه‌ی این مکرها جز تثبیت بیشتر ما و صدور انقلاب اسلامی به همه‌ی جهان کار دیگری بر نیامده است. چرا اینچنین است؟ آنچه که به ما اینچنین قدرتی بخشیده این است که ما برخلاف همه‌ی دنیا تابع اعتقادمان هستیم نه اقتصادمان. 👤 📚 از کتاب 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت عليه السلام: تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ، فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ در آغاز سردی هوا خود را از حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫شهادت زائران حرم شاهچراغ به دست مزدوران استکبار را تسلیت عرض کرده و برای خانواده هایشان از خدا صبر و اجر طلب می کنیم⚫ 📋 سزای محاربه ؛ امنیت مومنان و جامعه اسلامی در اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس هیچگونه مماشاتی با کسانی که این امنیت را به دلایل مختلف بر هم بزنند، جایز نیست. در قرآن مجازات سنگینی برای محاربه با خدا و حکومت الهی رسول خدا وضع شده است. در احادیث مواردی چون تجاوز مسلحانه به جان و مال و ناموس مردم ، سرقت مسلحانه، تهدید مردم با اسلحه و ... به عنوان مصادیق محاربه معرفی شده است که با جزء سوم آیه که تلاش برای ایجاد فساد و تباهی در جامعه هست نیز همخوانی دارد. پس هیچگونه جای گذشت و بخششی نیست. فتواهای جنایتکارانه سران وهابیت که منجر به فساد و ریختن خون مومنان می شود، با هر معیاری مصداق این محاربه با خدا و رسول است. پس بر خورد لازم دارد، آن هم به شدیدترین وجه... 🔷 آیه روز: إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده / آیه 33) 🔶 ترجمه: كيفر آنها كه با خدا و پيامبر به جنگ بر مي‏ خيزند و در روي زمين دست به فساد مي‏زنند. (و با تهديد به اسلحه به جان و مال و ناموس ‍ مردم حمله مي‏ برند) اين است كه اعدام شوند يا به دار آويخته گردند يا (چهار انگشت از) دست راست و پاي چپ آنها بريده شود و يا از سرزمين خود تبعيد گردند، اين رسوائي آنها در دنياست و در آخرت مجازات بزرگي دارند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ مناظره زیبای امام صادق(علیه‌السلام) با «ابن‌ابی‌العوجا» رهبر دهریون و منکران خدا 🔰 در زمان امام صادق (علیه السلام) مکاتب مادی مسلک و به اصطلاح امروزی «ماتریالیسیم» رشد کرده و در جامعه اسلامی به راحتی فعالیت می‌کردند؛ «ابن ابى العوجاء» از بزرگان و استادان مکتب مادی گرایی در قرن دوم هجری قمری بوده است، آن‌ها منکر وجود خداوند متعال بودند و دنیا را پوچ می‌پنداشتند و اعتقادی به وجود آخرت نداشتند؛ آنان به «دهریه» یا «زندیق» مشهور بودند. ✅ راوی می‌گويد: من و «ابن‌ابى‌العوجاء» و «ابن‌مقفّع» در مسجدالحرام بوديم، ابن مقفّع با دست خود به محل طواف اشاره كرد و گفت: از اين مردمی که در حال طواف هستند، كسى را شايسته نام انسان نمی‌دانم، مگر آن شيخ که در آن محل نشسته است ـ مقصودش امام صادق (علیه السلام) بود ـ ابن ابى‌العوجاء گفت: به چه دلیل؟ گفت: زیرا آن‌چه را نزد او ديدم از علم و كياست و زیرکی، نزد احدی ندیده‌ام. ✳️ ابن ابى العوجاء گفت: لازم است گفته‌ات راجع به او را بيازمايم، برخاست و نزد امام رفت؛ من و ابن مقفّع نشسته بوديم، چون ابن ابى العوجاء از نزد امام برگشت، گفت: واى بر تو پسر مقفّع (كه مقام او را كوچك دانستى) اين مرد از جنس بشر نيست، بلكه اگر در دنيا روحى باشد كه هر گاه بخواهد با كالبد هويدا شود، اين مرد است! 🔶 نزد او نشستم چون ديگران رفتند و من تنها ماندم، بدون این‌که چیزی بگویم، فرمود: اگر حقيقت چنان باشد كه اين‌ها می‌گويند ـ که همان طور هم هست ـ آن‌ها رستگارند و شما هلاك می‌شوید و اگر چنان باشد كه شما می‌گویيد ـ در صورتی‌كه چنین نيست ـ شما با آن‌ها برابريد؛ من گفتم: خدايت رحمت كند، مگر ما چه می‌گویيم و آن‌ها چه می‌گويند، گفته ما و آن‌ها يكى است؟ ایشان فرمودند: چگونه گفتار تو با آن‌ها يكى است، در حالی‌که آن‌ها معتقدند كه جهان آخرت و پاداش و كيفرى وجود دارد و این‌که در آسمان معبوديست، اما شما عقيده داريد آسمان خراب است و كسى در آن نيست. ❇️ ابن ابى العوجاء گفت: من اين سخن از او را غنيمت شمرده و گفتم: اگر مطلب چنان است كه اين‌ها مي‌گويند (و خدائى هست) چه مانعى دارد كه بر مخلوقش آشكار شود، چرا از آن‌ها پنهان گشت و رسولانش را بسوى ايشان گسيل داشت؟ وی فرمود: واى بر تو! چگونه پنهان گشته بر تو كسى كه هر روز قدرتش را در وجود خودت میابی، پيدا شدنت بعد از نبودنت؛ بزرگ‌ساليت بعد از كودكى؛ نيرومنديت بعد از ناتوانى و ناتوانيت پس از نيرومندى؛ بيماريت بعد از تندرستى و تندرستيت پس از بيمارى... به همين ترتیب پشت سر هم قدرت خدا كه در وجودم بود و نمی‌توانستم آن‌ها را انكار كنم را بر می‌شمرد كه یقین کردم به زودى در اين مباحثه بر من غالب خواهد شد.» 🔺 نکته اول: این روایت گویای علم غیب امام به «مافی الضمیر» و درون آدمی است. 🔻 نکته دوم: در این مناظره امام صادق (علیه السلام) براى اثبات وجود خداوند متعال و ظهور و آشكارى او، آثار قدرت خدا در وجود خود ابن ابى العوجاء که از همه چيز به او نزديك‌تر است را گواه می‌گيرد؛ با اين بيان كه پيدا شدن انسان و پيرى و ناتوانى و شادى و خشم و ده‌ها حالت ديگرى از اختيار او خارج است و خود او علت اين حوادث و آثار نيست، پس علت ديگرى دارد و آن جز اراده و مشيت خداوند حى و توانا نیست. ___________________ 🔰 @p_eteghadi 🔰