eitaa logo
✍️از جنس تجربه (اللَّهُمَّ اجْعَلْنا فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ)
107 دنبال‌کننده
431 عکس
485 ویدیو
14 فایل
۞﷽۞ تصمیم بر آن است که برخی مطالب مرتبط با مسائل روز در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تقدیم شود. تا خدا چه خواهد آدرس کانالهای دیگر👇 ✍️جُمْلِهْ دَرْمانی 💊 @jhakimaneh آیا می دانستید؟ @haltaalam @ayyamollah ارتباط با ادمین @Mirzameysam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام عیدتون مبارک🤩 توسل به حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) آیت الله کوهستانی: بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از وی راهنمایی می‏خواستند. آن بزرگوار می‏فرمود: «سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.» ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج @chanel_komeil
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شجره‌نامه مبارک اجداد مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای از زبان خودشان. تصاویر زیارت معظم له از جدّشان در شهرستان تفرش امام‌زاده سیّدمحمد تفرش جد رهبری @pajayepa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهرام همایون اپوزوسیون: وقتی پلیس آمریکا دستور تخلیه شهر را داد یاد آوارگی مردم غزه، لبنان و سوریه افتادم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محرمانه
. 🔴 او دیگر علی(ع) نبود! ‏۱. علی(ع) میتوانست با تقدیم استانداری به طلحه و زیبر از جنگ جمل جلوگیری کند! ۲. علی(ع) میتوانست با پذیرش موقتی حکومت معاویه زمان بخرد و از جنگ صفین جلوگیری کند! ۳. علی(ع) میتوانست با قبول شروط ساده خوارج از جنگ نهروان جلوگیری کند! ۴. علی(ع) اساسا خیلی زودتر از اینها میتوانست شروط شورای شش نفره را بپذیرد و قبل از عثمان به خلافت برسد! با یک خدعه ممکن بود. ۵. علی(ع) میتوانست در ماجرای حمله مردم معترض مصر و اهل مدینه به خانه عثمان سکوت کند و پس از قتل او به خلافت بی دردسر برسد. نه اینکه مَشک را پر آب کند تا به خانه عثمان برساند! ۶. علی(ع) میتوانست بیت المال را مانند خلیفه دوم و سوم تقسیم کند تا عرب را بر عجم برتری دهد، تا بنی هاشم و بنی امیه را بر سایرین برتری دهد! بی سر و صدا حکومت کند! ۷. علی(ع) میتوانست حُکم قاضی فاسد شُریح را تمدید کند و برای دولت خود حاشیه نسازد تا بر او قضاوت را تحمیل کنند! ۸. علی(ع) میتوانست عقیل بردارش را و اُم هانی خواهرش را از بیت المال سیرآب کند تا با ذغال داغ عقیل را پشیمان و خواهر را با دینار برابر با کنیزش بیرون کند! ۹. علی(ع) میتوانست هر بار پس از خبر فساد فرماندارانش سکوت کند و شکایت مردم از آنان را نادیده گیرد تا خواص فاسد حکومت او علیه او قیام نکنند! ۱۰. علی(ع) میتوانست در صفین پس از آزادسازی چاه آب برای سپاهیان خود، آب را بر معاویه ببندد تا در مضیقه باشند. بله علی(ع) میتوانست. تمکن و هوش داشت. در عرب باهوش ترین بود. با این کارها عمر دولت او طولانی می‌شد اما دیگر در آن صورت علی(ع) ایستاده بر تمام تاریخ بشر نبود! دیگر او علی(ع) نبود. ولادت مردی که میتوانست برای بقا در قدرت خدعه کند و نکرد مبارک🌹علی(ع) یعنی ماندن بر سر اصول.../علیرضا زادبر 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از 🌾 زَوا
🌾 زوای واژه پفیوز سلام و خجسته زادروز امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر به امام زمان‌مان (عج)، نائب ایشان و همه شیعیان عالم. به گمان بنده، سخنان آقای کوچک‌زاده خوب بود؛ ولی کاربرد واژه «پفیوز» در آنجا شایسته نبود. واژه «پفیوز»، پیوندی از دو واژه است: واژه وابسته «پُف» و واژه هسته «یوز». ▪️زوای «یوز» واژگان «یوز، دریوزگی، یوزپلنگ، یوش، یوریدن، یاخت، یازیدن، یغما، یاغی، یوغ، یُغر، بیوک، پیوگ، داریوش، نیوشیدن، بیوسیدن (انتظار داشتن)، رزم‌یوش (جنگاور)، گـ+یاغ (گیاه)» همگی از ریشه «یـ+خ» هستند که معنای چشم‌داشتن، طمع و به چنگ آوردن آن را دارند. واژگانی مانند «یخ، یَک، یزدان، یسنا» نیز وجود دارند که معنای وارونه این واژگان را دارند؛ چرا که «ی» در این واژگان از مصدر «یافتن» است و معنای نیرومند پیوند و درونش را دارد (هنجار آن در کتاب زوا آمده است). ولی «ی» در واژگان «یغما، یاغی و یوز» از «افتن» است و زور واژه، در واج هسته یعنی «خ» و زایَه‌های آن است. ▪️زوای «پُف» «پُف» از دو مصدر «پختن + افتن» درست شده است؛ با اینکه «پفتن» به‌رویه، از «افتن + افتن» ساخته می‌شود و معنای «درونشی نیرومند» دارد. ولی در اینجا که «پفتن» از «پختن» (مصدر خئی) با «افتن» درست شده، معنای برونشی نیرومندتری می‌یابد؛ مانند «بافتن» که گاهی از «افتن + افتن» ساخته می‌شود و معنای درهم‌بافته شدن دارد، و گاهی از «باختن + افتن» است که معنای بازشدگیِ آن می‌چربد. از این رو، معنای زایه‌های «بالا»، نرد«بان» و «بام»، معنا برآمدگی و «بازشدگی» (باختن: باز) دارند. پس پف در اینجا معنای برونش دارد که پیامد آن، تهیدگی درون است. پف کردن، پفک و پُل نیز از همین مصدر پفتن با ریشه «پختن+ افتن» ریشه گرفته‌اند ولی «پُر» از مصدر پفتن با ریشه «افتن+ افتن» است. ◾️معنای پیوند «پف + یوز» پیوند میان واژگان گاهی یک‌هسته‌ای است و گاهی دو‌هسته‌ای. پیوندهای یک‌هسته‌ای از واژه‌ی هسته با یک پیشوند یا پسوند ساخته می‌شوند؛ مانند «پرهیز» یعنی ضد هیز. ولی پیوندهای دو‌هسته‌ای از دو واژه خودبسنده (مستقل) درست می‌شود و معنای ترکیبی می‌سازند؛ مانند «گُل + آب: گلاب». در اینجا هم واژه «گل» در معنای خود و هم واژه «آب» در معنای خود است و هیچ‌کدام پیشوند یا پسوند دیگری نیستند. «یوز» یعنی یورا و یورشگر و کنشگر برای به یازدین به چیزی و پفیوز یعنی کسی که باید یورا و کنشگر باشد ولی پفینه و تهیده است. بهترین معنا برای پفیوز، «بی‌وجود» و «منفعل» است. این هنگامی که این بی‌عملی و انفعال و پفیوزی درباره پاسداری از خانواده باشد، واژه پفیوز، مجازاً معنای «بی‌غیرت» به خود می‌گیرد؛ نه این که معنای پفیوز، بی‌غیرت باشد. پفیوز کسی است مانند مترسک که «وجود، مایه، کنشگری، ستیزندگی و حتی تهدیدستیزی» ندارد: یا اشباح الرجال و لا رجال: نامرد: پفیوز! ◾️ فیلم شهید بهشتی: اسلام شهروند پفیوز نمی‌خواهد! 🌹خرید کتاب «زَوا» با ۶۷٪ بهاکاه؛ ۵۰ هزار تومان ◾️گروه زوا؛ با گروهداری ا. امامی
هدایت شده از شهر شهیدان
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی سالروز شهادت ۲۸دی‌ماه ۱۳۶۵ 🌹 ╭┅═ঊঈঊঈ═┅╮ ▪️https://eitaa.com/joinchat/4061659138C574d455be8 🌹@shahreshahidan ╰┅═ঊঈঊঈ═┅╯
هدایت شده از حسینی زاده
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ امام جماعتی که الگوی محل شد 🔸 برگرفته از جلسات "نقش الگوهای میانی در پیشبردِ اهدافِ اهل بیت علیهم السلام" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت | صفحه یوتیوب
هدایت شده از دکتر محمدرضا جباری
@sokhanetarik امام کاظم (علیه السلام) و سازمان وکالت نویسنده: محمد رضا جباری سازمان وکالت، مجموعه ‏اى متشکل از امامان معصوم: و عده ‏اى از پیروان نزدیک و وفادار آنان بود که با همکارى یکدیگر، تشکیلات هماهنگ و منسجمی را پدید آوردند تا با اتکاء بر آن پیشبرد اهداف دینی خود را محقق سازند. وظایف این سازمان به امور مالی منحصر نبود و وظایف سیاسی، دینی و ارشادی را نیز شامل می­ شد. این تشکیلات از نیمه دوم عصر امامت، یعنى از زمان امام صادق (علیه السلام) به بعد آغاز به کار نمود و رفته‌ رفته داراى نظم و گستردگی و هماهنگی بیش­ترى شد و تا پایان عصر غیبت صغرا استمرار داشت. در عصر امام کاظم علیه السلام ، این سازمان با مشکلاتی همچون دستگیرى و شکنجه حضرت و برخی از وکلا مواجه شد، ولی نواحی زیر پوشش وکلا و محدوده اقتدار آنان با تشدید فعالیت ‏ها گسترش می‏ یافت. برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://sokhanetarikh.com/?p=20642